• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آن

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,980
لایک‌ها
1,873
محل سکونت
ایران !
دوستان عزیز ! فروشش 1 و 200 بوده نه سودش !!!

سودش روزی انقدر باشه که وزارت خونه میشه ! :)

در همین رابطه دامین digika.ir رو میفروشم !!! هرکی میخواد از نام دی جی کالا استفاده ! و یا بهتر بگم سو استفاده کنه بسم الله ! :D
 

a-aramesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2013
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
146
برای طراحی یه سایتی مثل دیجی کالا چیکار باید کرد هزینش زیاده؟
 

a-aramesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2013
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
146
داداش این سایت دیجی کا مال شماست شما چقدر درآمد دارید از این سایت لطفا راستش بگید؟
دوستان عزیز ! فروشش 1 و 200 بوده نه سودش !!!

سودش روزی انقدر باشه که وزارت خونه میشه ! :)

در همین رابطه دامین digika.ir رو میفروشم !!! هرکی میخواد از نام دی جی کالا استفاده ! و یا بهتر بگم سو استفاده کنه بسم الله ! :D
 

oiu

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2013
نوشته‌ها
594
لایک‌ها
170
دیجیکالا حقشه چون تو همه موارد معتبر عمل میکنه و خوب و عالی

برای طراحی یه سایتی مثل دیجی کالا چیکار باید کرد هزینش زیاده؟

فروشگاه ورچین که رقیب دیجیکالا هست سیستمش رایگانه و قالب اختصاصی زده

هزینه راه انداختن سایت یه چیزی حدود 2 میلیون میشه

مهم خود سایت نیست مهم کیفیت و قیمت و کالاها و اعتبار و اعتماد و ... هست
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,980
لایک‌ها
1,873
محل سکونت
ایران !
داداش این سایت دیجی کا مال شماست شما چقدر درآمد دارید از این سایت لطفا راستش بگید؟

بله ناقابل هست . راستش رو بخوای ما سایت رو زدیم فقط برای اینکه تصاویر یه سری محصولات رو به مشتری های تلفنیمون بدیم ! وگرنه نیت فروش نداشتیم . برای کار خودمون خیلی خوبه . چون دوست نداشتیم مشتری هامون رو به سایت های دیگه بفرستیم .

البته سایت داره کامل میشه و الان خالیه .

اما دامینش چون مشابه دامین دیجی کالا هست به درد کسی میخوره که فروشگاه بخواد بزنه .

اگه کسی خواست من دامین و قالب رو که خودم روش کار کردم با هم تقدیمش میکنم به قیمت مفت و باور نکردنی ...
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,980
لایک‌ها
1,873
محل سکونت
ایران !
oiu جان ورچین دیگه چیه ! ؟ فکر نمیکنم بتونه با دی جی کالا رقابت کنه !

راستی دوستان به زودی شاهد افت فروش دی جی کالا خواهیم بود ! چرا که راه رو داره گم میکنه !

ساعت و لوازم آرایش و ... ربطی به کالاهای دیجیتال نداره !

به نظرم میاد سود خوبشون داره کار دستشون میده و میرن به بیراهه ! آخر نشن مثل چاره و ... خوبه ! :D
 

seyfollah

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2014
نوشته‌ها
83
لایک‌ها
22
داداش صاحب سایت دیجی کالا دختر مختری نداره باهاش ازدواج کنیم.............؟
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,980
لایک‌ها
1,873
محل سکونت
ایران !
داداش صاحب سایت دیجی کالا دختر مختری نداره باهاش ازدواج کنیم.............؟
داشته باشه هم به پسر صاحب چاره یا دنیا کامپیوتر میده نه به نیو یوزر پرشین تولز :D

شوخی کردم داداش ناراحت نشی .

شرکت مالک برند دی جی کالا سهامی هست و مدیران ارشد اون چند برادر هستند ! تو وب سایت روزنامه رسمی کشور اگه برید . اسم شرکت رو وارد کنید همه ی اطلاعاتشون رو بهتون میده ...
 

oiu

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2013
نوشته‌ها
594
لایک‌ها
170
oiu جان ورچین دیگه چیه ! ؟ فکر نمیکنم بتونه با دی جی کالا رقابت کنه !

راستی دوستان به زودی شاهد افت فروش دی جی کالا خواهیم بود ! چرا که راه رو داره گم میکنه !

ساعت و لوازم آرایش و ... ربطی به کالاهای دیجیتال نداره !

به نظرم میاد سود خوبشون داره کار دستشون میده و میرن به بیراهه ! آخر نشن مثل چاره و ... خوبه ! :D

من نگفتم رقابت میکنه پست من راجب سیستم سایتش بود

بعد اینکه دیجیکالا چیزیش نمیشه فقط داره گسترش میده و تنوع که اگر این چیزا با برنامه باشه که 100% هست چیزیش نمیشه و سودش هم بیشتر میشه
 

Blue Moon

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2009
نوشته‌ها
266
لایک‌ها
50
گرون میده همیشه از بازار
 

soheyl14

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,476
لایک‌ها
1,239
محل سکونت
کرج
خبری که برای اولین در وبنا منتشر شده بود، را بازنشر کردم که به سرعت توجه زیادی از دوستان را در فیسبوک وتوییتر به خود جلب کرد.

محتوای خبر اشاره ایی بود به صحبت های آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجی‌کالا را برای اولین بار اعلام کرده است.

او گفته است که در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰!)

این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.



رموز موفقیت دیجی‌کالا:
یکی از مهمترین رازهای موفقیت دیجی‌کالا از لحاظ فنی، ۲ ویژگی مهم «مقایسه» و «نظرات کاربران» است. به اعتقاد من، به عنوان یک کاربر، و هم به عنوان کسی که در این حوزه چندین سال فعالیت حرفه ایی می کند، این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند.

اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.

چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.



درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن
به نظر من، استارتاپی ها باید دیجی‌کالا را زیر نظر داشته باشند. مسیری که این کسب و کار (نوپا در سال ۱۳۸۵) تا امروز طی کرده است، راه آسانی نبوده است. مشکلات متعددی فنی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کشور، مسائل و معضلات ناشی از عدم وجود قوانین مشخص و روشن درباره اینترنت، و تجارت الکترونیکی، گریبانگیر هر کسب و کاری در این حوزه بوده و هست.

آنچه مهم است، پایداری بنیانگذاران و گردانندگان یک کسب و کار اینترنتی، و ناامید نشدن از اتفاقات و ناملایمات، و ادامه کار است.

به راستی، این موفقیت، یک شبه روی نداده است. به قول بیز استون، از بنیانگذاران تویتر: « گذر زمان، پشتکار و ۱۰ سال تلاش، به تدریج شما را به صورت یک موفقیت یک شبه جلوه می دهد! »



اعتماد، اعتماد، اعتماد:
شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجی‌کالا بخصوص در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است.

خیلی ها، ترجیح می دهند، به جای اینکه چند روز وقتشان را صرف رفتن از این مغازه به آن مغازه، و شنیدن حرف های ضد و نقیض کنند، در خانه خود پشت کامپیوترشان بنشینند و با آرامش و بدون دغدغه، کالای مورد علاقه شان را بررسی، مقایسه و
سپس خریداری کنند.

با وجود تنوع بسیار در انواع کالاهای مصرفی الکترونیکی بخصوص موبایل ها، سرعت بالای ورود مدل های جدید به بازار، رقابت شدید میان تولید کنندگان، بالا و پایین رفتن قیمت ها، بازی های روانشناختی تولید کنندگان با قیمت گذاری های مختلف، انتخاب و خریدن بهترین گوشی ممکن به نسبت بودجه مورد نظر را به کاری پر از استرس تبدیل کرده است.
کاری که دیجی کالا کرده است، کاهش این استرس، از طریق ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مختلف درباره کالاها، به شکل متن و تصویر و فیلم، و همچنین نترسیدن از به اشتراک گذاری تجربه خرید کاربرانش است.



عدم وجود رقیب خارجی:
وقتی این آمار فروش را برای بار اول دیدم، فورا به این فکر افتادم که غول های فروش اینترنتی مانند آمازون ممکن است چقدر در روز فروش داشته باشند؟!

جالب است بدانید آمازون در سال ۲۰۱۲ هر ثانیه بیش از ۳۰۰ آیتم می فروخته است.

درآمد (فروش) سالانه آمازون، در سال ۲۰۱۳ چیزی نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

مساله تحریم بانکی و مالی کشور، تهدیدی است که توسط کسب و کارهایی مانند دیجی‌کالا به فرصت های طلایی تبدیل شده است. به دلیل وجود تحریم ها، کمپانی های بزرگ و چند ملیتی مانند Amazon.com و eBay.com نمی توانند در ایران فعالیتی مانند کشورهای دیگر داشته باشند.

ورود Amazon به هر کشور جدیدی، قلب صاحبان کسب وکارهای محلی آن کشور را پایین می ریزد. مناطق قابل دسترسی این غول تجارت الکترونیکی بسیار وسیع شده است. دوستان من در منطقه خودگردان کردستان عراق کوچکترین چیزهایی که در بازار پیدا نمی شود یا گران به نظر می رسد را از آمازون می خرند که اغلب با احتساب هزینه های ارسال هم ارزانتر از بازار محلی به دستشان می رسد.



برهم زدن بازارها (Disruption) :
دیجی‌کالا توانسته است بازارهای سنتی کسب و کارها را بر هم بزند. حالا دیگر هیچ شرکت یا مغازه فروش محصولات الکترونیکی از گزند دیجی‌کالا در امان نیست و آن چیزی که روزی دست کم‌اش می گرفتند به تهدیدی جدی تبدیل شده است. قطعا به دلیل الکترونیکی بودن، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص و دلایل بسیار دیگر، هزینه های اداره و نگه داری دیجی‌کالا به نسبت شرکت ها یا مغازه هایی در آن سطحِ از فروش، بسیار پایین‌تر است.

دیجی‌کالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار محلی، این کار امکان پذیر نیست.
نمونه جهانی این نوع برهم زدن بازارهای سنتی، آمازون است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در آمریکا این سایت را که در سال ۱۹۹۵ لانچ شد، خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض ۲ سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد.



پیام و اثرگذاری انتشار این خبر:
یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. اما، مهمتر از آن این است که سرمایه ها را به سمت این حوزه هدایت خواهد کرد.

به قول وزیر اقتصاد آقای دکتر طیب نیا درهمایش بهبود فضای کسب و کار ایران، یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که سرمایه ها در خاک و دیوار اسیر شده اند. حال، با شنیدن چنین آماری، سرمایه گذاران بخش مسکن و انبوه سازی، به فکر فرو خواهند رفت.



کسب و کارهای مشابه در چه حال هستند؟
تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران کم نیستند اما برخی از آن ها، توانسته اند اسم و رسم بزرگتری به هم بزنند. از جمله مشهورترین آن ها، غیر از دیجی‌کالا، می توان به چاره، فینال، ورچین، زنبیل، تهران‌کالا و … اشاره کرد.

شاید هیچ کدام از این فروشگاه ها، که هر کدام سیاست های متفاوتی در کارشان در پیش گرفته اند نتوانسته جایگاه دیجی کالا را در ذهن کاربران ایرانی بدست آورند.

در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همه‌چیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر تنوع محصولات و پشتیبانی، استانداردهای بالایی را رعایت می کنند، می توان ۳ تا از مزیت های رقابتی مهم دیجی کالا را به شرح زیر نام برد:

  1. تمرکز بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکی
  2. ارائه گارانتی اختصاصی خود
  3. رابط کاربری جذابتر و تلاش مداوم برای بهتر کردن
تمرکز دیجی کالا از ابتدای شروع به کار، بر این بازار Niche به آن کمک کرد تا هزینه های عملیاتی و همچنین دردسرهای تامین، انبار، نگه داری و ارسال کالاهای حساس را نداشته باشد. دیجی کالا توانسته است کاری کند که در مدت زمان کوتاهی، محصولاتی که در جهان فروششان شروع می شود را با قیمتهای رقابتی عرضه کند.



آینده دیجی‌کالا:
دیجی کالا که اکنون در مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است می خواهد تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جدید را در این شرکت استخدام کند. امیدوارم این سرعتِ پرشتاب، روح صمیمی، چابک و منعطف دیجی کالا را تضعیف نکند و بتواند بیش از پیش اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. همچنین امیدواریم اخبار موفقیت های دیگر کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر بشنویم. موفقیت دیجی‌کالا، و امثال آن، می تواند بر موفقیت و موقعیت فضای کسب و کارهای اینترنتی در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
بابا بیخیال . این ی تبلیغ یا شایدم ی پوز دادن بیشتر نیست ... این روزا مردم از خود مغازه ها خرید نمیکنن دیگه چ برسه ب اینترنتی .
خرید اینترنتی در ایران خیلی کمه....
 

seyfollah

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2014
نوشته‌ها
83
لایک‌ها
22
آماده شدم برای ازدواج.......
آدرس بدین
w-windel%20%284%29.gif
 

soheyl14

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,476
لایک‌ها
1,239
محل سکونت
کرج
ب جای اینکه بشینید ب مال مردم حسودی کنید فکر راه و اندیشه ای برای پول در اوردن خودتون باشید .
من ک الان 15سالمه و از الان دارم واس خودم تو اینترنت ی کارایی میکنم .
 

seyfollah

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2014
نوشته‌ها
83
لایک‌ها
22
ب جای اینکه بشینید ب مال مردم حسودی کنید فکر راه و اندیشه ای برای پول در اوردن خودتون باشید .
من ک الان 15سالمه و از الان دارم واس خودم تو اینترنت ی کارایی میکنم .
مثلا شما با این سنتون چی کار می کنید؟
 
بالا