برگزیده های پرشین تولز

دفتر مدیر فرومهای برنامه نویسی و کامپیوتر بفرمایید !

وضعیت
موضوع بسته شده است.

komeil66

کاربر فعال فرهنگ و هنر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
773
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
سلام!
آقا قضيه چيه؟ :blink: اينجا دوستان دارن ميرن كم كم!!! شما چرا؟
هنوز هيچي نشده خودتو بازنشست كردي!!! :eek:

اينجا هم گفتين:
اصلا کسی هست خونه ؟
biggrin.gif

چرا خدافظی کرده ایشون ؟
2753.gif
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
کرک نرم افزار از کجا پیدا کنیم ؟
الان تاپیک کرک بابیلون بزنم پاک می شه ؟
اگه می خواید کپی رایت رو رعایت کنید که باید بخش دانلود موسیقی رو هم ببندید
اصلا تناقض دارد
اينجا همه چی با همه چی تناقض داره. سخت نگير.
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
بچه ها باید حکومت نظامی اعلام کنیم که علیرضا نره :D
 

alireza sh

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2006
نوشته‌ها
2,775
لایک‌ها
70
سن
40
محل سکونت
نصف جهان
گزارشی از فعالیتهای من در این مدت

یادم است این فروم را دوست عزیزم امین به من معرفی کرد، دنبال یک درایور میگشت فکر کنم که گفت یک سایتی را سراغ دارم از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه . لاگین کرد و پست زد و من هم گفتم چطوره من هم توش عضو بشم .

زمانی بود که تازه شروع کرده بودم روی Asp.net زیاد کار کنم. قبلا با C# و کلا windows application ها و flash و.. بیشتر حال میکردم تا asp.net اما علاقه به وب باعث شد به این سمت بیام .

یک یوزر ثبت کردم به نام EndOfCshap که هنوز هم دارمش . ( یعنی بعد ار تغییر آی دی؛ یک آی دی دیگر به همین نام ثبت کردم تا از آن سوء استفاده نشود! ) داشتیم فکر میکردیم چه اسمی بذاریم که هم حالت جوک داشته باشه هم یک جوری این کلمه C# توش باشه ! یک آواتار از یک موجود فضایی که یک جورهایی منگل میزد هم انتخاب کردیم تا جوک آماده باشه !! آمدیم و شدیم کاربر فعال Asp . البته زمانی که H_R و شرلوک بیشتر پیدایشان میشد آنجا . همینطور مهدی 25 و ...

در گفتگوی آزاد شدیدا فعالیت میکردم و چند بار هم با شایان شاخ به شاخ شدیم که اسناد آن هم موجود است!!!!

مدتی فروم فیلتر شد و من به کل گذاشتمش کنار . اما بعدا دوباره فعالیت رو در فروم ادامه دادیم و شدیم کاربر بعال بخش asp . فعالیتها ادامه یافت و بخش بی در و پیکر asp (التبه آن روز بی در و پیکر بود ! ) هم نه نظارتی بر آن میشد و نه کنترلی. تاپیکهای بیشمار سردرگم، تاپیکهای تکراری، سوالاتی که هزاران بار پرسیده شده بود و ...

یکی از بزرگترین اشتباهات زندگیم را زمانی کردم که به شایان ( که تا ان روز شاید چندان با هم خوب نبودیم ! چون چند بار تاپیک های مرا در گفتگوی آزاد حذف کرده بود :) و ضمنا تا آن روز پی ام ش را هم نبسته بود ) پیشنهاد دادم که مدیریت بخش asp شوم. ایشان و ادمین ها موافقت کردند و دردسر ار همان روز شروع شد . حالا بگذریم که برخی گمان کردند من پارتی بازی کرده ام و پسرخاله تنی شایان بوده ام !

بلافاصله آن آی دی جوک را عوض کردم و تغییر دادم به ar.shirazi . اتفاقا این آی دی را هم هنوز دارم . این خود سند محکمی شد برای برخی تا من را حسابی بکوبند که فقط برای اسم و رسم !!!!! آمده ای مدیر فروم شده ای !

یکی دیگر از اشتباهت بزرگ زندگی زمانی بود که به مدیران برنامه نویسی و ادمینها پیشنهاد دادم در بخش برنامه نویسی یک تحول اساسی ایجاد کنیم و این بخش را از آن حالت آشفته در آوریم .

مدتی گذشت و تغییراتی که من با کمک دیگر دوستان عزیز و همینطور پشتیبانی ادمین ها انجام دادم به این شکل در اومد :

1- وضعیت فروم برنامه نویسی به کل عوض شد . از حالتی که هیچ بخش یا زیر بخشی برای دات نت نداشت و کاربران نمیدانستند سوالات سی شارپ و .. را کجا بپرسند . دو فروم به نامهای VB6 و visual basic داشت که تقریبا در هردو هم سوال وی بی پرسیده میشد هم سوال وی بی دات و نت و من هم تفاوت این دو را نفهمیدم . یک بخش مقالات با تعداد کمی تاپیک داشتیم که کاملا سوت و کور بود و پرنده هم پر نمیزد و ..

به هر حال کاری را شروع کردیم و دوست عزیزم سعید اس ام کا هم با نظرات بسیار خوب خودش راهنمایی های فراوانی کرد و نتیجه این شد :

1- ادغام 2 فروم VB , Visual Basic
2- ایجاد بخش دات نت با زیر بخشهای سی شارپ و وی بی دات نت که جایشان به شدت خالی بود
3- سر و سامان دادن به بخش آشفته asp که چندین روز زمان برد تا تاپیکهای مهم ایجاد و استیکی شوند
4- ایحاد بخشهای مقالات و آموزش
5- ایحاد یک فروم با عنوان توسعه وب که کلیه بخشهای HTML و asp و php و ... زیر بخش آن شدند و حالت منطم تری به خود گرفتند
6- دسته بندی زبان های برنامه نویسی سی شارپ و وی بی و .. در فرومی با عنوان برنامه نویسی
و ...


فروم شبکه متاسفانه اصلا مدیر نداشت در آن زمان و با پیشنهاد خودم ، مدیر آن بخش شدم. همین تغییر و تحولات مشابه اش هم آنجا ایجاد شد . یعنی زیر بخش ADSL ایجاد شد و با ایجاد تاپیکهای استیکی به وصعیت بسیار آشفته آنجا سامانی داده شد . خوشبختانه بعدا با آشنایی با دوست عزیزم بهروز کاشانی و جلب رضایت ایشان ، ایشان را بعنوان مدیر این بخش معرفی کردم و ایشان هم با دانش فنی بالا خود واقعا تحولی در آن بخش ایحاد کردند . و با همکاری با ایشان توانستیم فروم مضووعات عمومی اینترنت را ایحاد کنیم و همچین بخش مقالات و .. را .

با پیگیری های فراوان توانستم بخش پایگاه داده ها ایجاد کنم و زیر بخشهای مناسبی برای آن در نظر گرفتم. خوشبختانه الان وضعیت مناسبی دارد . فرومی که بخش جدای پایگاه داده ها نداشته باشد برای فعالیتهای برنامه نویسی چندان جالب به نظر نمیرسد چون پایگاه داده ها یکی از ارکان توسعه انواع برنامه های کاربردی است.

فروم وبلاگ ها و وب سایتها نیز وضعیت آشفته ای داشت و تبدیل شده بود به گفتگوی آزاد شماره 2 !!! مجبور شدم تمام تاپیکهای آن را به آرشیو منتقل کنم و دسته بندی جدید ایجاد کنم که کاربران بتوانند با سهولت بیشتری به این بخش دسترسی داشته باشند.

تمام مباحث کامپیوتری فروم نیز محدود شده بود به فروم : مضوعات متفرقه مرتبط با کامپیوتر !!! که با هزار و یک جور دردسر دو فروم نرم افزار و سیستم عامل به درخواست من ایجاد شد و با صرف چندین ساعت وقت توانستم بیش از هزاز تاپیک را به این بخشها منتقل کنم و زیر بخشهای مناسبی نیز داشته باشیم . الان هم با انتقال تاپیک ها به بخش بایگانی و ایجاد تاپیکها استیکی میتوانید مشاهده کنید که وضعیت به کل متحول شده است.

در تک تک بخشهای تحت مدیریتم نیز تاپیکی با عنوان صندوق انتقادات و پیشنهادات ایجاد کردم . خوشحالم که میبینم این حرکت مورد توجه دیگر دوستان مدیر نیز قرار گرفت و در دیگر فرومها نیز تاپیکهای مشابه را میبینم

هرکسی که یکبار در این فروم تجربه مدیریت داشته باشه میدونه که پیدا کردن و متقاعد کردن ادمینهای فروم برای ایجاد یک تغییر ساده چه کار پیل افکنی است !!! حالا خودتون حجم کار رو در نظر بگیرین!

در فروم سیستم های مدیریت محتوا که این نام و دسته بندی نیز به پیشنهاد خود من ایجاد شدند، در بخشهای وردپرس و .. آشفتگی عجیبی بود. دهها تاپیک مشابه برای معرفی قالب و فارسی سازی و .... که ادغام کردن آنها زمان بسیاری برد ...

زمان بسیاری که حسرت دقیقه به دقیقه آن را میخورم که چرا اینگونه آن دقایق از بین رفتند ...

به هر حال نه حوصله داستان سرایی دارم و نه دیگر وقت آن را ..

امیدوارم این تغییر و تحولات در رشد فروم موثر بوده باشد و مدیران و کاربرانی که در آینده از فروم استفاده میکنند، بتوانند وضعیت را از این بهتر کنند .


بگذارید خاطره ای از پروفسور محمد حسین پاپلی یزدی * برایتان بگویم :

«چند سال پیش در دانشگاه سوربن تدریس می کردم. روزی در آخر ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی ، سوالی مطرح کرد: استاد،شما که از جهان سوم می آیید ، جهان سوم کجاست ؟؟ فقط یک دقیقه به آخر کلاس مانده بود.من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم .به آن دانشجو گفتم:

جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد.»

-----------------
*برخی این خاطره را از دکتر حسابی نقل کرده اند.

متاسفانه جهان سوم ، جوامع مجازی و فروم هایش نیز جهان سومی هستند .


یادم است یکی از مربیان تیم ملی در مصاحبه ای گفته بود رفتیم برای تیم ملی از چین یک سری توپ استاندارد بخریم . دعوتمان کردند تا مسابقه فوتبالی را از نزدیک ببینیم . وارد که شدیم بلندگوی ورزشگاه اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایران الان وارد ورزشگاه شده و همه تماشاگران تشویق کردند . اما در ورزشگاه آزادی کسی مرا که تمام زندگی ام را وقت فوتبال این مملکت کرده ام، تشویق نمیکرد . حکایت کار من شده در اینجا . این همه شبانه روزی وقت گذاشتن و دریغ از یک خسته نباشید ...


به هر حال من فکر میکنم دین خود را بعنوان یک مدیر به این فروم ادا کرده باشم و دیگر نیاز به چنین دفتری نمیبینم.
تاهمینجا هر چه کرده ام و برای توسعه و تحول فروم وقت گذاشته ام کافی است.


از همه دوستان عزیزم تشکر میکنم که این همه مدت مرا تحمل کردند. قبلا هم جایی گفتم، خوبی که از من ندیدید، بدی های مرا به بزرگی خود ببخشید.

این دفتر برای همیشه بسته خواهد شد. لطفا اگر امری دارید با این ایمیل تماس داشته باشید.

لطفا در این مورد پی ام و ایمیل نزنین چون نمی خونمشون ....
-----------------------------------------------
سالها بود که وقتی این شعر را میخواندم احساس غم غریبی داشتم اما دلیل آن را نمیدانستم. الان احساس میکنم دلیل آن را فهمیده ام ...


خواب آلوده هنوز
در بستری سپید

صبح کاذب
در بوران پاکیزه قطبی.

و تکبیر پر غریو قافله

که: "رسیدیم ، آنک چراغ و آتش مقصد!"


- گرگ ها
بی قرار از خمار خون
حلقه بر بارافکن قافله تنگ میکنند


و از سرخوشی
دندان به گوش و گردن یکدیگر میفشرند


"- هان !
چند قرن ، چند قرن به انتظار بوده اید؟ "


و بر سفره قطبی

قافله مردگان


نماز استجابت را آماده میشود

شاد از آن که سرانجام به مقصد رسیده است ....

احمد شاملو
مدایح بی صله
---------------------------------
 
Last edited by a moderator:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا