برگزیده های پرشین تولز

دكوراسيون و طراحي داخلي

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
6cgqm53.jpg


Metropolitan Home Magazine - October 2007|English | PDF | 212 Pages | 49 Mb

Part1
Part2
Part3
Password: deadzoners.info
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
آیا تا کنون پیش آمده که برای اولین بار به منزل کسی بروید، اما در اتاق نشیمن آنها احساس راحتی و خودمانی بودن کنید؟ آیا در منزل خود اتاقی دارید که به نظرتان کم مورد استفاده قرار میگیرد؟

فراموش نکنید که یک خانه، در درجه اول باید جایی باشد که ساکنان آن، در آنجا احساس راحتی و آسایش داشته باشند و نباید آنرا با لوازم و مبلمان رسمی و ناراحتی پر کرد که تنها برای فراری دادن مهمان مناسب باشد! اگر منزل شما به اندازه کافی جادار است، میتوانید بخشی را به اتاق پذیرایی و بخشی را به اتاق نشیمن اختصاص دهید. اتاقی که همراه با اعضای خانواده در آن به استراحت و گفتگو پرداخته و از ساعات حضور در منزل لذت ببرید. اگر هم منزلتان کوچک است، قید مبلهای رسمی و سنگین را بزنید و فضا را برای حضور "خودتان" آماده کنید.

برای داشتن اتاقی گرم و راحت ، لزوما نیازی به مخارج سنگین و متخصصین دکوراسیون نیست. شما با دانستن نکات مهم و به کار بردن ذوق و سلیقه شخصی خود میتوانید فضایی سرد و سنگین را به مکانی تبدیل کنید که هیچ علاقه ای به ترک کردن آن نداشته باشید.

صرف نظر از سبک دکوراسیون شما، عناصری وجود دارند که استفاده از آنها بدون شک میتواند اتاق مورد نظرتان را بیش از پیش خوشایند کند.

کوسنهای تزئینی
با افزودن کوسنهای بزرگ و نرم به کاناپه و مبلها، آنها را از حالت چهارگوش و خشک خارج کنید. برای روکش کوسنهااز رنگهایی استفاده کنید که در مقابل پارچه مبل جلوه داشته باشند. اگر از پارچه های بدون طرح استفاده میکنید، بهتر است جنس آنها نرم و از جنس مخمل، ابریشم یا مخملهای کبریتی باشد.

پیراهن مبل
پیراهن مبل، به خصوص اگر اندکی گشاد و ساده و از جنس پارچه های محکمی چون متقال باشد، فضای هر اتاقی را خودمانی تر میکند. پیراهنهای مبلی هم به بازار آمده که کشی هستند و میتوان آنها را تقریبا برای هر مبلی استفاده کرد.

پوشش پارچه ای برای پنجره
با وجود اینکه کرکره و سایبانهای کشویی بسیار کارامد و مفید هستند، اما چندان ظاهر دوستانه ای نداشته و حتی کمی اداری به نظر میرسند. اگر دوست ندارید فقط از پرده استفاده کنید و میخواهید کرکره ها را همچنان نگه دارید، بدنیست که آنها را با یک والان (نیم پرده) یا انواع تزئینات دیگر پارچه ای که امروزه به اشکال و انواع بسیار متنوعی موجود است، بیارایید.

تشکچه
یک صندلی تک یا نیمکت چوبی، میتواند کمی راحت تر و گرد و قلنبه تر شود. با استفاده از یک پارچه جذاب و خوش طرح و رنگ که در هیج جای دیگر اتاق به کار نرفته باشد، یک بالشتک به اندازه آن تهیه کنید.

پتو یا شال

یک پتوی پشمی نازک و گره دار یا بافتنی برای زمستان و شالی کتانی و رنگین برای تابستان، که بر روی پشتی یا دسته کاناپه افکنده شده باشد، حال و هوایی بسیار خوشایند به اتاق میدهد.

پاراوان
در اتاقهای بزرگ یا اندکی بدقواره، پاراوان میتواند بهترین وسیله برای تقسیم بندی و خودمانی کردن فضا باشد و حس امنیت بیشتری به افراد میدهد. در اتاقهایی که وسایل و لوازمیتیره یا سنگین دارد، وجود یک پاراوان با روکش پارچه ای میتواند بسیار گرمابخش و خوشایند باشد.

قالی
قالیچه های کوچک به جدا کردن بخشهای مختلف اتاق نشیمن بسیار کمک میکنند و رنگ و بافت زیبایی به اتاق میبخشند. گل و گیاه: از عناصر طبیعی غافل نشوید اگر گیاهان در اتاق شاداب و سرسبز باقی بمانندف شما نیز در آن اتاق احساس سرزندگی خواهید کرد.


عکسهای خانوادگی
هیچ چیزمانند عکسهای خانوادگی به یک اتاق شخصیت نمیدهد. برای اجتناب از شلوغ شدن روی میزها، چند عکس محبوب خود را انتخاب کرده و با قرار دادن آنها در قاب یکسان، عکسها را به عنصری تزئینی تبدیل کنید.

نورپردازی غیرمستقیم
نور شدید از چراغ سقفی، تمام جذابیت اتاق را از بین میبرد. به جای یک چراغ آویز غیر قابل تنظیم و پر نور، از نورهای قابل تنظیم و/یا وسایل روشنایی متعدد استفاده کنید. استفاده از چندین چراغ و آباژور که با لامپهای متوسط و ضعیف مجهز شده باشند نه تنها امکان نورپردازی متنوع برای اتاق را فراهم میکند، بلکه گوشه و کنار اتاق را نیز در مرکز توجه قرار میدهد.

گروه بندی
به چیدمان قطعات اصلی مبلمان خود توجه کنید.افرادی که در اتاق گردهم می آیند باید بتوانند به راحتی با اطرافیان خود صحبت کنند. برای این منظور، مبلها را از دیوار دور کرده و به یکدیگر نزدیک کنید، به طوری که مبلها و کاناپه رو بروی یکدیگر قرار بگیرند. کاری کنید که هر محل نشستن در نزدیکی خود میزی کوچک داشته باشد.​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
عكسهاي زير به شما ايده هاي خوبي در زمينه دكوراسيون داخلي ميدهد
happy.png

براي ديدن بقيه عكسها و مطالب بسيار جالب در مورد دكوراسيون داخلي ميتونيد به سايت http://www.bhg.com مراجعه كنيد.
panicsmiley2.gif



 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
مجموعه اي از عكسهاي قاب گرفته ,تزيينات هنري و يادگاري ها مي تواندبر كيفيت مطلوب و انرژي مثبت اتاقها بيافزايد.
اگر اين كار به درستي انجام شود,تزيينات هنري ميتواند توجه هر بيننده اي را به خود جلب كند.

نكاتي كه بايد در نصب قاب رعايت كرد به شرح زير است:

عكس ها بايد بالاتر از خط نگاه نصب شوند.بحث زيادي راجع به سطح مناسب ديد مطرح شده است.بعضي ميگويند سطح ديد جايي است كه ببيندگان در وضعيت ايستاده به يك جسم نگاه مي كنند,عده ديگري معتقدند كه اين سطح بر اساس كاربرد اصلي اتاق تعيين مي شود.يعني اگر مردم در اكثر مواقع در اتاق ايستاده اند,مانند راهروها,در اين حالت سطح ديد براي حالت ايستاده در نظر گرفته ميشود و در اتاق نشيمن ,سطح ديد براي افراد نشسته طراحي ميشود.

در حقيقت براي پاسخ به اين سوال كه تزيينات روي ديوار چگونه و كجا نصب شود؟ بايد بدانيم قصد داريم چشمها را متوجه كدام نقطه كنيم.

ايجاد مجموعه اي از تزيينات هنري يا قاب عكس ,راه مناسبي براي ايجاد نقطه توجه است.اين كار نياز به طراحي مناسب دارد.

پيشنهاد ميشود ابتدا عكسهاي مورد نظر را به نحو دلخواه روي زمين كنار هم قرار دهيد و آرايش نهايي را قبل از نصب بر روي ديوار تعيين كنيدتا از صدمه بي دليل به ديوار خودداري شود.

راز موفقيت در طراحي مجموعه قابها بر روي ديوار بسيار ساده است:

توازن ,توازن,توازن
با استفاده از متر ,از فواصل مساوي قابهايي كه روي يك ديوار نصب خواهند شد مطمئن شويد.
اگر در سمت راست يك تصوير بزرگ ,چهار قاب كوچك قرار دهيد در سمت چپ آن مي توانيد دو قاب متوسط به طور متوازن نصب كنيد.
به ياد داشته باشيد كه رمز اصلي زيبايي شناسي در اين كار توازن است و به اين منظور بايد با صبر ,صرف وقت و طراحي مناسب توفيق بدست آورد.

نور پردازي براي تاثير گذاري مجموعه روي ديوار را در نظر داشته باشيد.اگر جهت نور به طرف مجموعه روي ديوار باشد جذابيت بيشتري ايجاد خواهد شد.از نور پردازي خيره كننده خودداري كنيد.در تزيينات ديواري ,نور نبايد خيره كننده
باشد.

تنوع در طراحي مجموعه را در نظر داشته باشيد.
از قابها و تصاوير به اندازه هاي مختلف استفاده كنيدولي تناسب و همخواني بين آنها را در نظر داشته باشيد.

توازن كلي اتاق را در نظر داشته باشيد .توجه كنيد كه همه چيز را بر روي يك ديوار نصب نكنيد.خالي ماندن ساير ديوارها نظم و تعادل اتاق را به هم مي ريزد.

منبع:نشريه فرهنگي,اجتماعي منزل
painting.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
82ib6np.jpg

United Arab Emirates|IKEA - Ideal Interior Design - 2008
PDF | 283 Full Color Pages | 12.7 MB

Download From RS

Password: deadzoners.info
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
از آنجایی که از اسم این مغازه هم پیداست خانم ها به آنجا بیشتر میآیند پس باید از روحیه خرید آنها با خبر باشیم و بدانیم چگونه در اوج مرتبی همه چیز را برای بهتر دیده شدن کجا و چگونه قرار دهیم.


1-قابل دیدن بودن اجناس اما در مرتب ترین حالت

2-دسته بندی از نظر جنسیت مواد مثل کرمهای صورت,کرمهای دور چشم,کرمهای با مارکهای متفاوت و...

3-از شلوغ کردن ویترین و طبقات بپرهیزید زیرا بیننده به دنبال شی خواسته خود گیج میشود و از خرید پشیمان یا فروشنده را کلافه میکند.بهترین حالت قرار دادن اشیا هم جنس یا هم مارک در جعبه های مقوائی مثل قوطی کفش اما همگی به یک ساز و یک رنگ ((((رنگ انتخابی برای مغازه)))) قرار داده در طبقات پایینتر دور از دید ((برای ساختن تنها باید از چسب های متری موجود در عرض زیاد با رنگ دلخواه قوطی های سفارشی یا کفش را کاور کنید درب قوطی یادتان نرود.

4-با توجه به دکور چوبی احتیاج به یک رنگ ثابت برای ویترین پاکت های خرید و حتی قاب آیینه که بسیار واجب است و....حتی کارت مغازه داريد مثلا رنگي ميان صورتي و سرخابي ويا طلايي تيره .

5-ویترین را به یک مارک لوازم آرایشی یا یک عطر خاص اختصاص دهید.

6-باید طوری ویترین را ترتیب دهید که بیننده یا خریدار را به داخل مغازه بکشانید.

7-پوستر های مارکهای آرایشی و عطر ها بهترین دکور با پس زمینه ای که به رنگ انتخابی همخوان باشد بهترین برای ویترین و داخل مغازه است.

8-آیینه را فراموش نکنید اگر دیواری دارید که طبقه بندی ندارد و پشت پیشخوان هم قرار نمیگیرد از آیینه در اندازه حد اقل 40در70 استفاده کنید فرم دلخواه اما در این ابعاد بهتر است دو یا سه آیینه به دیوار داشته باشید.

9-سعي كنيد كفپوش همخواني رنگ با دكور شما داشته باشد.

10-نورپردازي را فراموش نكنيد.نورپردازی ها را بر روی دیوارها و كنج های محیط انجام دهید.





منبع:وبلاگ interiordesignnow
connie_girl_cleanglasses.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
راهرو اولين فضايي است كه هركس در هنگام ورود به خانه با آن روبه رو مي شود و رفت و آمد آن بيش از هر فضاي ديگري است.پس طراحي هوشمندانه آن اهميتي خاص دارد.براي دكور آرايي اين فضا از رنگي استفاده كنيد كه نشانگر سبك طراحي كلي شما باشد.راهروها اغلب فضاهايي تاريك محسوب ميشوند.از اين رو با انتخاب رنگهاي روشن فضايي بزرگتر و روشنتر خواهيد داشت.
پوشش ديوار وكفپوش راهرو بايد از نوع مقاوم انتخاب شود تا بر اثر ضربه و خراشيدگيهاي ناشي از برخورد كفش به انها به سرعت فرسوده نشود.
براي ايجاد فضايي دلنشين تر مي توانيد كمي از رنگهاي فرش و يا كفپوش را در دكور آرايي خود بكار گيريد.
از كمدهاي جادار يا قفسه هاي زيبا براي ايجاد نظم در فضاي راهرو استفاده كنيد.

كفپوشها و فرشهاي با دوام براي راهرو بسيار مناسبند.

ايجاد گالري تصاوير:ديوارهاي راهرو را با تصاوير و عكسهاي مورد علاقه خود تزيين كنيد.براي ايجاد نمايي بهتر از قابهايي با اندازه هاي متفاوت استفاده كنيد.

انتخاب كمد و قفسه هاي جادار متناسب با فضاي راهرو :كمد و قفسه هايي جادار انتخاب كنيد و كفش ,كلاه و وسايل مورد نياز خود را در آن جاي دهيد .چند قفسه مخصوص مهمان در نظر بگيريد.

جعبه اي كوچك به عنوان جا كليدي در گوشه اي از ديوار راهرو نصب كنيد.

فضايي ساكت براي مكالمات تلفني:در گوشه اي از راهرو فضايي را براي تلفن در نظر بگيريد .براي راحتي بيشتر يك صندلي كوچك در كنار ميز تلفن قرار دهيد.براي استفاده بيشتر از فضا بهتر است صندلي از نوع تاشو باشد.

و در نهايت مي توانيد با رعايت اين نكات فضايي شيك و مرتب داشته باشيد.

منبع :مجله
08.gif
IdealHome
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)

http://************/files/3ae9fdqchhjs613161ge_thumb.jpg http://************/files/21sc4wgef4c1o2w7eir1_thumb.jpg http://************/files/5pgsv0qa84p5y6ai07hl_thumb.jpg http://************/files/v1wbtgehpqhtvfdf57bg_thumb.jpg​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
چند تغيير كوچك ميتواند محل زندگي شما را تبديل به جايي دلپذير و هماهنگ با مد روز كند.
از كجا شروع كنيم؟
اين سوالي است كه اغلب كساني كه تصميم مي گيرند خودشان دكوراسيون اتاق يا منزلشان را انتخاب كنند با آن مواجهند.
به شما توصيه مي كنيم از آخر شروع كنيد!
اگر مي خواهيد يك اتاق خواب راتزيين كنيد اول روتختي,پرده و فرش آن را انتخاب كنيد,اينها بزرگترين قسمت هاي طرح دار داخل اتاق خواب هستند و بعد به رنگ كردن ديوارها بپردازيد.با اين روش خيلي راحت تر و ارزانتر مي توانيد اتاق خود را تزيين كنيد.
ديوارهاي اتاق را رنگ آميزي كنيد و به دنبال وسايلي باشيد كه با آن رنگ هماهنگي داشته باشد .
حالا كمي فكر كنيد و بپذيريد براي تغيير دكوراسيون ,عوض كردن يك روتختي به مراتب آسانتر از تغيير رنگ ديوارها است.
براي زنده كردن محيطي كه در آن هستيد هميشه گلها كاربرد دارند.گلهاي فانتزي همراه با رنگ آميزي شاد و انتخاب رنگهاي متضاد احساس خوبي به بيننده ميدهند.
رنگ سبز روشن به همراه سفيد و ياقوتي وقتي هنگام صبح چشم باز ميكنيد حال و هواي طبيعت بهاري را براي شما به ارمغان مي آورد.

امسال رنگهاي سفيد و مشكي بسيار مورد توجه طراحان داخلي قرار گرفته كه در كنار هريك از رنگهاي بنفش تيره و روشن ,فيروزه اي ,سبز پسته اي و خاكستري جذابيت خاصي به محيط زندگي شما مي دهد.

تاثير رنگ بنفش را در كنار سفيد و مشكي به خاطر داشته باشيد .با استفاده از اين رنگها فضايي مدرن,لوكس و مجلل خواهيد داشت.
مي توانيد يكي از ديوارهاي قسمت ناهارخوري را بنفش تيره كرده و از همين رنگ هم براي بعضي از پرده ها و كوسن ها استفاده كنيد.
مبل هاي سفيد و وسايل چوبي سفيد و مشكي در طرح هاي بسيار متنوع به بازار آمده اند و شما حتي مي توانيد با تغيير رنگ وسايل فعلي هم فضايي مطابق مد روز داشته باشيد.

اضافه كردن چند شاخه گل سفيد و صورتي در گلدان شيشه اي را فراموش نكنيد.بعد از يك روز پرتلاش نوشيدن چاي در اين مكان را دلچسب تر خواهد كرد.

اگر رنگ سفيد و مشكي را براي وسايل اصلي و رنگ سوم (مثلا بنفش)را براي وسايل تزييني استفاده كنيد مي توانيد با كمترين هزينه فضايي به كلي متفاوت ايجاد كنيد.

http://************/files/nv5rk3li6dhewtg7tfxr_thumb.jpg http://************/files/5n2qicvgzfhoy0the9ta_thumb.jpg
http://************/files/9h8y5kc7cxdipo3to1d5_thumb.jpg http://************/files/fmvt8pp60x8yqw8kgjnd_thumb.jpg


منبع:مجله
1042.gif
IdealLife​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
http://************/files/mlio3zm1m30fmystkfrw_thumb.jpg http://************/files/rdx5lt3bnu9m8bnxy5wf_thumb.jpg http://************/files/t9l8gjb9e9tn06x0x8hc_thumb.jpg
http://************/files/0g56kghugmz2idzeai0i_thumb.jpg http://************/files/zdv563y32xs0styac999_thumb.jpg http://************/files/ifz8o1z559lgh0ce03ef_thumb.jpg

منبع:سايت summerhouse
1170573335.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
http://************/files/ygtqwn29xpr8ja2g9i8l_thumb.jpg http://************/files/ridzuqscj529p28m63sh_thumb.jpg
http://************/files/3j17pfy1cgmhhvfmocmy_thumb.jpg http://************/files/evyszvaipiqu1wj99781_thumb.jpg

منبع:سايت getdecorating
1170573655.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
حمام و دستشویی در بعضی از خانه ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته میشود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست. با این وجود بهسازی اتاقی که هر روز مورد استفاده تمام اعضای خانواده قرار گرفته و تقریبا تمام مهمانان آنرا میبینند میتواند برای این فضای فراموش شده بسیار مفید باشد.

شاید شما از تزئین دستشویی و حمام بدتان نمی آید اما نمیدانید چگونه سادگی آنرا حفظ کرده و یا نمیتوانید در مورد چگونگی این تزئین تصمیم بگیرید، مطلب زیر میتواند برایتان مفید باشد.

نکاتی درباره دکوراسیون
روشهای متعددی برای آراستن حمام وجود دارد اما کار مشکل، انتخاب تنها یکی از این روشهاست. اگر ایده شما شامل وسایل و خرده ریزها و دیگر وسایل گران قیمت تزئینی است، حتما قبل از قرار دادن تمام اقلام مورد نظرتان در اتاق، به تناسب و ترکیبات ممکن این موارد فکر کنید. ممکن است افزودن یک عنصر تزئینی از نظر شما بسیار عالی باشد، اما تناسب این شیء با باقی وسایل حمام مانند آینه، قفسه داروها و…تناسبی نداشته باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تزئین حمام و دستشویی، استفاده از چند طرح و نقش مختلف است. برای مثال دیوارها نقش و نگاری متفاوت از حوله ها و هردو اینها متفاوت از پرده حمام و فرش هستند. چنین کاری تصویری مغشوش و عصبی کننده به وجود می آورد. بهترین راه، استفاده از حداکثر دو نقش متناسب از نظر رنگ، طرح –مثلا گل و گیاه یا ماهی- و بافت، با یکدیگر در فضای حمام است.

چند ایده موضوعی
شما میتوانید برای ایجاد هماهنگی، حمام را هم مانند بقیه منزل تزئین کنید یا تمی را درنظر بگیرید که به کلی با فضای باقی خانه متفاوت باشد. برای مثال، اگر به ساحل دریا علاقه دارید، میتوانید دریا را موضوع تزئین حمام قرار دهید. رنگ دیوارها را آبی روشن یا بژ-به رنگ ماسه- انتخاب کنید و برای تقویت موضوع یکی دو عکس به دیوار نصب کنید.

نکته مهم این است که موضوع مورد نظر شما هرچه باشد، بهترین کار ساده و خنثی نگهداشتن رنگ کف، دیوارها و طاقچه هاست و در عوض باید از لوازم و خرده ریزهای تزئینی استفاده کرد. به این ترتیب اگر بخواهید پس از مدتی تم تزئینی حمام را تغییر دهید، خرج زیادی متحمل نخواهید شد.

فوق مدرن
برای کسانی که به وسایل مکانیکی و مدرن علاقه دارند، روش تزئین و تجهیز حمام با آخرین وسایل و تکنولوژی بسیار جالب خواهد بود. شیرهای مجهز به چشم الکترونیک، سر دوشهای جالب و مانند اینها. انواع سردوشها از مدلهای قابل تنظیم تا انواعی که دارای چند خروجی آب هستند و از دو یا چند جهت آبفشانی میکنند، در بازار موجود است. شیرهای آب دارای چشم الکترونیک نیز از دسته مواردی هستند که واقعا ارزش مخارج تهیه و نصب دارند و موجب صرفه جویی فراوان در آب میشوند.

آرام بخش
اگر سبک مورد علاقه شما به سمت آرامش و سادگی تمایل دارد، برای ایجاد فضایی متناسب با این روحیه باید حمام را با رنگهای روشن تزئین کنید. رنگهای روشن فضا را بزرگتر نشان داده و موجب تقویت روحیه شخص میشوند. اگر به بوها حساسیت ندارید، در حمام از خوشبو کننده های طبیعی دارای اسانس لاوندر (اسطوخودوس) استفاده کنید.

بوی این گیاه بسیار آرام بخش بوده و انواع خوشبو کننده های آن به شکلهای مختلف مانند شمع، ظروف تزئینی با محفظه ای برای اسانس، صابون و… در بازار موجود است. تزئیناتی با مواد طبیعی مانند چوب و سنگ و همچنین گیاهان سبز طبیعی یا مصنوعی – نه گلهای مصنوعی درشت قرمز و زرد- نیز به ایجاد فضایی آرام بخش کمک میکند.

سلیقه کودکانه
تزئین حمام و دستشویی به طوری که برای کودکان جذاب باشد، علاقه آنان به پاکیزگی و نظافت را تقویت میکند و در عین حال شادی و جذابیت خاصی به خانه میدهد. از فرزندانتان بپرسید که دیدن چه چیزی بیش از همه برایشان جالب است. مثلا یک کتاب یا داستان خاص را دوست دارند؟ حیوانات و ماهیها را میپسندند یا به جنگل علاقه دارند؟ یافتن مواد تزئینی-کاربردی مانند حوله، پرده حمام و جای صابون و مسواک با تم مورد علاقه کودکان کار مشکلی نیست. برای تزئین دیوار هم میتوانید از توانایی خود در طراحی یا از تصاویر آماده استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که تماشای چند کاتالوگ و مجله و همچنین گشت و گذار در فروشگاهها میتواند نیروی خلاقه شما را تحریک کرده و انتخابهای درست تری در مقابلتان قرار دهد. مهمترین نکته این است که شما وسایلی را برای اتاقی میخرید که "هر روز" و "به دفعات" آنها را میبینید، پس با دقت و توجه به سلیقه جمعی خانواده مواردی را انتخاب کنید که زود شما را دلزده نکرده و تا مدتها برایتان جذاب باشند.

منبع :مجله اينترنتي فريا ترجمه شده از سايتezinearticles
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
http://************/files/bgn63mgjlmjkr3iccy4d_thumb.jpg http://************/files/elod0c80rn0eqnzbc5wh_thumb.jpg
http://************/files/yu5y44ea68fmv2sooq7y_thumb.jpg http://************/files/lto8fcyvab1f9b4dxw4w_thumb.jpg

منبع:سايت abtransformations
globe.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر كالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به كارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم كاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.
به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یك سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دكوراسیون و ابعاد دراماتیك و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است كه همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملكردی را سامان دهد. طراحی داخلی یك ساختمان، داستانی است كه شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی كه انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی كننده اصولی باشد كه در ادامه ۷ اصل از آنها را می خوانید:
1 - نور را دریاب: نور عنصری است كه با آن دیدن اشیا ممكن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یك فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان كرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یك فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یك فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز كند. نورپردازی در كنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملكردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یك فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف كند. نور مناسب یك اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی كند. به كمك نورپردازی می توان یك فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل كرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری كم ولتاژ هستند.

2- فرم را بشناس:
فرم، توده فیزیكی یك شیء است كه سه بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می شود، در حالی كه فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشكیل می دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است. دسترسی ها و سیركولاسیون مهمترین این عوامل هستند. هر چند نمود فرم بیشتر در پوسته بیرونی یك بنا است با این حال نمود بیرون و درون می تواند یك شكل نباشد.

3 - فضا را احساس كن: فضا را محدوده در دسترس كاربران دانسته اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مسأله ای كه در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویكرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یكی از فاكتورهای مهم طراحی بدل شده كه از آن تحت عنوان ارگونومی یا كار پژوهی در دید كلی و اندام سنجی (anthropometry) در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.

4 - بافت را لمس كن: بافـت مشخصـه ای از یك شیء اسـت كه با لمس كـردن یا دیدن به چشـم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، كشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملكرد هر فضا تغییر می كند. چه بسا طراحی داخلی یك خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما فضای داخلی یك سینما چنین سطوحی را برنتابد.

5 - شكل را بیازما: شكل، خط بیرونی یك شیء را تشكیل می دهد. در معماری معمولاً شكل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شكل یا صورت معادله كلمه shape فرنگی است؛ در حالی كه فرم املای فارسی همان form است. معمولاً شكل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در تركیب بندی یك فضا شكل اشیـا عامل تعیین كننده ای است. طراحان داخلی به كمك این عامل می توانند تركیبات بصری گوناگونی پدید آورند.

6 - رنگ را در هم بیامیز: در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته اند. در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می یابد. رنگ در طراحی داخلی احساس آدمی را تحت تأثیر قرار داده و روی فرم تأكید می كند، ضمن آنكه رنگ، حس مقیاس را هم موجب می شود. كاربرد رنگ هم، از یك فضای داخلی به فضای دیگر فرق می كند و در كاربرد رنگ، توجه به خصلت های روانی آدمیان ضرورت تام دارد.

7 - حجم را بشناس: حجم عنصر مهم طراحی داخلی است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. مقرنس ها و گوشواره ها خود بخشی از احجام خالی هستند. در این معماری مسایل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درك می كنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم كلی بناست. در معماری مدرن، معمار به انتزاع و جدایی پوسته یا حجم بنا از درون آن می اندیشد و این جاست كه دیوارها و سقف ها، فضایی تاكیدی ایجاد می كنند و خود را از قید و بندهای فضای داخل رها می كنند. این جا طراحی داخلی به مثابه یك سامان یا روش معمارانه مطرح می شود.
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
http://************/files/2j8p8wovslzuhovkvvjy_thumb.jpg http://************/files/d58u51wgq8e283bgxdui_thumb.jpg http://************/files/v90tvfqcpshwlvamcq6l_thumb.jpg
http://************/files/636nc9j9ew63t3vz38l5_thumb.jpg http://************/files/mhuiv102umfmpxy9b39d_thumb.jpg

منبع:سايت sarasotainteriordesigns
bubblesmiley.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
به كمك فنگ شويى فضاى داخلى خانه را اصلاح كنيد و انرژى هاى مثبت را به جريان اندازيد. خانه شما از اين پس مظهر آسايش، آرامش و نشاط خواهد بود.فنگ شويى (در لغت به معناى باد و آب) هنر چيدمان محيط براى ايجاد تعادل و هماهنگى بهتر ميان انرژى هايى است كه ما را احاطه كرده اند. اصول فنگ شويى از چند هزار سال پيش بارها مورد تجربه قرار گرفته و هنوز با زندگى هاى پراضطراب و خانه هاى مدرن ما مطابقت دارد.از نظر فنگ شويى با ايجاد تعادل ميان پنج عنصر بنيادى (چوب، آتش، خاك، آهن و آب) مى توان نظم لازم براى تغيير انرژى يك مكان را ايجاد كرد و با تقويت انرژى حياتى مكان ها «چى» مانع از نشر انرژى هاى منفى و امواج مخرب شد. زمانى كه توده هاى انرژى راكد را آزاد مى سازيم و به آنها جهت مى دهيم تا بدون محصور شدن جريان يابند درمى يابيم كه احساس آرامش، آسودگى و همچنين اعتماد به نفس بيشترى داريم. فنگ شويى همچنين براى دو نيروى متضاد و در عين حال مكمل «يين و يانگ» نقش اساسى قائل است. از نظر فنگ شويى اين دو اصل مبدا انرژى حياتى هستند كه در محيط و همچنين در وجود ما جريان دارند. همانگونه كه طب سوزنى جريان انرژى را در بدن بهبود مى بخشد، فنگ شويى همين عمل را در محيط پيرامون ما انجام مى دهد.بنابراين شايد بهتر است دكوراسيون خانه خود را به روشى اصلاح كنيم كه انرژى هاى مثبت راحت تر جريان يابند.ممكن است شما از طراحى نظم در خانه خود كاملاً راضى باشيد اما مى توانيد براى اصلاح و بهبود جزئيات از فنگ شويى استفاده كرده و به نتايج مطلوب ترى دست يابيد.در اين نوشتار سعى بر اين است كه بدون نياز به وارد شدن به پيچ و خم ها و اصول پيچيده فنگ شويى، با ارائه راهكارهاى عملى، دكوراسيون داخلى خانه را ساماندهى كرده و با جارى ساختن انرژى هاى مثبت، خانه را به مكان سلامت جسم و روح تبديل سازيم. پس ابتدا به بررسى بخش هاى مختلف خانه مى پردازيم، البته مراقب باشيد كه در به كارگيرى اصول فنگ شويى با صبر و حوصله عمل كنيد و پس از انجام هر تغيير در فنگ شويى خانه، اثر آن را ارزيابى و سپس تغيير ديگرى را شروع كنيد. به قول چينى ها مانند جادوگرى كه تازه به چوب جادو رسيده است عمل نكنيد.

پنج اصل كلى فنگ شويى در اين زمينه عبارتند از:

1- فنگ شويى توصيه نمى كند كه قواعد آن موبه مو اجرا شود. اين اصول را فقط در اتاق هايى به كار بريد كه فكر مى كنيد لازم است.
2- به كارگيرى فنگ شويى اضافه كردن اشياى ساخت چين به لوازم خانه نيست.
3- هر وسيله شكسته، خراب و بى استفاده را بازبينى كنيد و شهامت دور نريختن يا تعمير مجدد آن را داشته باشيد.
4- هدايا و وسايلى را كه از آنها خوشتان نمى آيد در كمدهايتان انبار نكنيد. كمترين ضررى كه دارند اين است كه بيهوه جاى شما را اشغال مى كنند.
5- از بى نظمى بپرهيزيد، هوا را تهويه كنيد و به طور مرتب خانه را نظافت كنيد تا انرژى مثبت آزادانه جريان يابدو بالاخره يك بار ديگر يادآورى مى شود كه : فنگ شويى پيروى از خرافات و موهوم پرستى هاى چين باستان نيست، مديتيشن و تمرين روحى نيست، روشى زودگذر و دوره اى نيست، جادو هم نيست،بلكه هنرى است ساده، انعطاف پذير و ملموس براى افزايش نشاط، آرامش و تعادل در زندگى روزمره كه با انواع سبك هاى دكوراسيون سازگارى دارد.

ورودى خانه
ورودى، فضاى ارتباطى مابين دنياى بيرون و آشيانه گرم و نرم شما است. در اين مكان است كه افراد و انرژى ها داخل و خارج مى شوند. از نظر فنگ شويى، در ورودى، دهانه خانه است زيرا انرژى «چى» (انرژى حياتى مكان ها) پس از ورود از در بلافاصله در تمام اتاق ها پراكنده شده و در زندگى اشخاص جريان مى يابد.

توصيه هاى مفيد
توجه ويژه به ورودى اصلى هر خانه و مجتمع مسكونى الزامى است. ورودى اصلى خانه را نبايد به انبار و محل نگهدارى اشياى اضافى تبديل كرد.
آسانسور، راه پله ها و راهروى ساختمان بايد روشن و از عرض كافى برخوردار باشند.
دقت در كيفيت پوشش كف راهروها، پوشش ديوارها و نوع روشنايى آنها بسيار مهم است.ورودى داخلى نيز بايد تا حد امكان وسيع، روشن و خلوت باشد تا انرژى «چى» بتواند بدون محصور شدن وارد شود و آزادانه حركت كند.بنابراين از گذاردن رخت آويز براى آويزان كردن لباس در اين فضا خوددارى كنيد مگر اينكه آنها را داخل كمد يا گنجه مخصوص اين كار جاى دهيد. كفش ها نيز به همين ترتيب در جاكفشى چيده شوند.
اگر ورودى شما كوچك و تاريك است انرژى «چى» براى داخل شدن به بخش هاى مختلف خانه دچار مشكل خواهد شد. زيرا اين مكان بايد از روشنايى كافى برخوردار باشد. در صورت امكان نصب يك لوستر با كريستال هاى كوچك باعث افزايش «چى» مثبت و مفيد مى شود اما اگر اين كار با سبك دكوراسيون شما سازگارى ندارد از لامپ هاى هالوژن يا نورافكن هاى كوچك چندجهته استفاده نماييد و نور را به چهارگوشه ورودى پخش نماييد. بهتر است شب ها به ويژه در زمستان چراغ ها روشن باشند.براى اينكه ورودى بزرگتر و روشن تر به نظر برسد رنگ روشن و درخشانى براى ديوارهاى اين مكان استقبال انتخاب كنيد و باز هم توجه داشته باشيد هرچه اثاثيه كمتر باشد اين فضا آزادتر و بازتر مى شود.اگر ورودى كوچك است يك آينه بزرگ در اين مكان نصب كنيد ولى مراقب باشيد كه آينه را جلوى در ورودى قرار ندهيد زيرا از نظر فنگ شويى اين كار انرژى هاى مثبت را بازپس مى فرستد.
در سرويس هاى بهداشتى نبايد روبه روى در ورودى قرار گيرند زيرا «چى» وارد آنجا شده و تحليل خواهد رفت.اتاق خواب و آشپزخانه نيز نبايد روبه روى در ورودى باشند.
اگر اتاق خواب شما روبه روى در ورودى است، در اين صورت ناخودآگاه احساس امنيت نخواهيد كرد زيرا اتاق شما بسيار در معرض ديد است.در مورد آشپزخانه نيز ممكن است مدام احساس گرسنگى كنيد. در عوض بهتر است اتاق نشيمن روبه روى در ورودى باشد.
توصيه مى شود مقابل در ورودى فرش نرمى پهن شود و در صورت امكان گذاردن يك كنسول و گلدان طرحدار روى آن وسيله مناسبى خواهد بود.ديوار روبه روى در ورودى محل مناسبى براى نصب دعاها و نمادهاى مذهبى است.
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
اولين نكته‌اي كه در مورد تغيير فضاي داخلي بايد در نظر گرفت مربوط به رنگ‌هاست. رنگ‌هايي كه بر ديوارها مي‌نشيند. رنگ‌هايي كه اگر سفيد و يا خنثي باشد نور را منعكس مي‌كند و ديوارها را از لحاظ بصري به عقب مي‌برد. البته مي‌توان بر شدت عقب‌روي اين ديوارها با ريزه‌كاري‌هايي از رنگ‌هاي تيره كه باعث ايجاد تضاد فضا مي‌شود افزود و هم فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست، كرد و هم اينكه خانه را از حالت يكنواختي و بي‌روحي بيرون آورد. فراموش نكنيد هر چقدر رنگ‌ها از درخشندگي و شفافيت‌ بيشتري برخوردار باشند به دليل انعكاس بيشتر نور، فضا زنده‌تر و بزرگ‌تر به نظر مي‌آيد. يكي از اين رنگ‌ها استخواني روشن است كه علاوه بر داشتن شفافيت و روشني مي‌تواند همخواني بسياري با رنگ‌هاي وسايل خانه داشته باشد.
بعد از ديوارها نوبت به كفپوش‌ها مي‌رسد. كفپوش‌هايي كه امروز انواع مختلفي دارند از انواع سراميك گرفته تا پاركت‌هاي طرح چوب تا انواع و اقسام موكت‌ها.
درباره كفپوش هم بايد بدانيد اگر از رنگ‌هاي تيره استفاده كنيد فضا را فشرده‌تر و اگر از رنگ‌هاي روشن استفاده كنيد مثل سفيد فضا را بزرگ‌تر نشان مي‌دهيد. بنابراين اگر يك فضاي بزرگ (مثل اتاق نشيمن) داريد كه نمي‌خواهيد با وسايل زياد آن را پركنيد، استفاده از كفپوش‌هاي تيره و رنگ چوب مناسب است و اگر مي‌خواهيد فضاي بزرگ داشته باشيد (تصوير فضاي بزرگ منظور است) كفپوش‌هاي روشن استفاده كنيد اما يك مشكل در اين زمينه شما را دنبال مي‌كند و آن هم اينكه ديوارها و كف زمين با هم يكي مي‌شوند و خانه حالت يكنواخت مي‌گيرد. براي حل كردن اين مشكل مي‌توانيد از قاليچه‌هاي كوچك استفاده كنيد كه زير مبل‌ها و روي زمين قرار مي‌گيرند.
از ديوار و كف زمين كه بگذريم مي‌رسيم به مبلمان و نحوه قرارگيري وسايل در خانه كه مهم‌ترين نقش را در اين زمينه ايفا مي‌كنند. انتخاب رنگ مبل اختياري است اما اگر رنگ‌هاي روشن مثل سفيد و كرم را انتخاب كنيد فضا زنده‌تر و بزرگ‌تر به نظر مي‌آيد. مبلمان هم هر چقدر به ديوارها نزديك‌‌تر باشند و تركيب منحني داشته باشد، باعث مي‌شود فضا هدر نرود.
نكته مهم ديگر در انتخاب مبل‌ها مي‌تواند طرح آنها باشد، دقت كنيد طرح مبلمان شما هر چقدر ساده‌تر باشد و طرح و رنگ‌هاي شلوغ و مختلف نداشته باشد در ايجاد تصور فضاي بيشتر به شما كمك مي‌كند. اگر هم فكر مي‌كنيد با اين كار باعث مي‌شويد خانه‌تان خالي از هرگونه طرح و رنگ شود و مي‌خواهيد با انتخاب مبلمان با طرح‌هاي درشت و رنگي از اين موضوع جلوگيري كنيد بايد بدانيد به جاي اين كار مي‌توانيد از پارچه و رنگ مورد علاقه خود كوسن‌هاي كوچك و رنگين تهيه كنيد تا از اين راه هم به فضا رنگ ببخشيد و هم جاي زيادي را اشغال نكنيد.
http://************/files/ca3l65kfh2fqt8wuwq78_thumb.jpg http://************/files/dmmm9i3ysrq9vlulh5zt_thumb.jpg
هر چند امروز تهيه و خريد پرده هزينه زيادي مي‌برد و شما براي اينكه هزينه پرده را كم كنيد چوب پرده‌ها را در ارتفاع پايين‌تري از سطح زمين مي‌زنيد اما اين صرفه‌جويي باعث مي‌شود سقف كوتاه‌تر و فضاي خانه به نظر دلگير بيايد. اگر هم گيره مخصوص بستن پرده را با فاصله بيشتري از كنار پنجره قرار دهيد تا هنگام كنار زدن پرده، شيشه‌ها نمايان نور بيشتري وارد شود و شما باز هم فضا را چند سانتيمتري تخيلي مي‌كنيد.بهتر است كمي هم درباره نصب تابلوها تجديدنظر كنيد و به جاي اينكه سعي كنيد دقيقا تابلو را وسط ديوارها نصب كنيد خلاف اين كار را انجام دهيد و تابلوها را كمي با فاصله از وسط ديوار نصب كنيد با اين كار ناخودآگاه توجه بيننده را از اندازه‌گيري ديوارها پرت مي‌كنيد.
در انتخاب تابلوهاي عمودي و افقي هم بهتر است نوع عمودي را به نوع افقي ترجيح دهيد چرا كه تابلو به صورت عمودي حس بلندي سقف را به بيننده القا مي‌كند.
درباره طرح اين تابلوها هم سعي كنيد طرح‌هاي شلوغ را به حداقل برسانيد و اگر هم طرح شلوغي را انتخاب كرديد برايش حاشيه‌اي عريض و سفيد و قابي باريك در نظر بگيريد تا اين طرح شلوغ در كادري آرام بسته شود و فضا را بيش از آنچه هست تنگ و شلوغ نكند. شايد بارها و بارها، وقتي وارد خانه‌اي شده‌ايد به اشتباه خواسته‌ايد وارد اين فضاهاي مجازي شويد، فضاهايي كه به وسيله نصب آينه‌ها در نقاط مختلف خانه ايجاد شده‌اند و با انعكاس تصوير و نور، فضا را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند. هرچند ما اين آينه‌ها را در سالن‌هاي پذيرايي و نزديك در ورودي ديده‌ايم اما اگر شما آشپزخانه‌اي باريك و كوچك داريد مي‌توانيد با استفاده از يك آينه بزرگ در انتهاي آن عمق بيشتر به فضا بدهيد.
از ديگر مكان‌هايي كه مي‌توانيد به خوبي از وجود آينه استفاده كنيد پشت قفسه ويترين و كتابخانه است.
برداشتن درهاي زيادي داخل خانه و استفاده از درهاي شيشه‌اي هم مي‌تواند محيط كوچك خانه‌هاي ما را بزرگ كند و از طرفي امكان رفت و آمد آسان‌تري را براي شما ايجاد كند.
كمد لباس اتاق‌ها را از نوع دو لنگه و مرتفع انتخاب كنيد.
در اتاق نشيمن به تركيبي كه بر اثر با هم آرايي رنگ‌ها و اشيا ايجاد مي‌شود دقت كنيد و در صورت امكان از چرخه رنگ‌ها استفاده كنيد تا در انتخاب رنگ‌ها اشتباه نشود.
http://************/files/bnkmpkv0716q2zuziz7j_thumb.jpg
اگر در خانه شما اغلب رنگ‌ها خنثي و بي‌روح هستند يكي از اشياي بزرگ خانه مثل كاناپه را از رنگ‌هاي تند انتخاب كنيد تا تركيب كامل شود.
پهن كردن گليم يا قاليچه با طرح سنتي در اتاق خواب باعث ايجاد روحيه صميميت و گرمي در هر بيننده مي‌شود.
دو طرح رنگي صورتي- آبي يا زرد در حمام تاثير فوق‌العاده‌اي بر روحيه دارد.
پارچه‌هاي زرد روشن و سبك در آشپزخانه نماد روحيه صميمي است و به زمان صرف غذاي شما حال و هواي ديگري مي‌دهد.
 

astm1834

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2005
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
16
محل سکونت
_ _ _
برای مدلهای کتابخانه خونگی...مخصوصا انواع دیواری....یه چنتا مجله میخوام...ممنون.
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
●كتاب ها را در مكانى خنك، دور از تابش مستقيم نور خورشيد و خشك نگهدارى كنيد.- هيچ كتابى را تحت فشار در داخل كتابخانه قرار نداده و يا احياناً با نوار، طناب و يا كش محكم دور آن را نبنديد. هرگونه فشارى بر روى كاغذهاى كتاب، مى تواند به آنها آسيب برساند.
●كتاب ها را معمولاً به صورت ايستاده در كتابخانه قرار مى دهند. اين وضعيت هم به لحاظ دسترسى راحت و هم به لحاظ دوام كتاب بهترين حالت است. لذا براى حفظ آن از نگهدارنده هاى كتاب و يا همان غش گير استفاده كنيد.
● اگر بر روى يكى از صفحات كتاب مورد علاقه تان پارگى كوچكى ملاحظه كرديد، علاوه بر استفاده از چسب نوارى شيشه اى، برخى ها از روش ديگرى استفاده مى كنند به اين ترتيب كه يك عدد تخم مرغ را برداشته و سفيده و زرده آن را از هم جدا كنيد سپس نوك قلم موى باريكى را به سفيده تخم مرغ آغشته كرده و آن را به آرامى و با دقت بر روى سطح پارگى بماليد. مدتى صبر كنيد تا سفيده كاملاً خشك شود. اين كار را يك بار ديگر نيز مى توانيد انجام دهيد با اين روش پوسته اى نسبتاً محكم از سفيده تخم مرغ، سطح پارگى را پوشش خواهد داد.
●لكه بردارى: در صورتى كه در اثر ريختن ماده اى بر روى يكى از صفحات كتابتان لكه اى سفت و برجسته باقى مانده و خشك شده است، ابتدا با جسم نوك تيزى سعى در برداشتن آن كنيد. اگر اين كار عملى نبود، سمباده اى بسيار نرم تهيه كرده و آن را به آرامى بر روى سطح لكه جامد بماليد. به اين ترتيب كم كم لكه ساييده شده و از بين خواهد رفت. البته احتمال ناپيدا ماندن كلمه زيرين آن وجود دارد ولى لااقل ديگر لكه برجسته اى مانع بسته شدن كتاب به صورت كامل و همچنين صدمه رساندن به بقيه صفحات نخواهد شد.براى رفع لكه هاى چربى ايجاد شده نيز از پودرنان خشك شده استفاده كنيد. براى اين منظور پودر نان را با دست بر روى لكه بماليد تا كم رنگ و يا ناپديد شود.اگر در اثر افتادن كتابتان در داخل جوى آب صفحات آن خيس شد، از كاغذهاى خشك و يا دستمال كاغذى حوله اى آشپزخانه استفاده كنيد. به اين ترتيب كه دو طرف هر ورق را با دستمال و يا كاغذ بپوشانيد سپس كتاب را بسته و جسمى بزرگ و سنگين را بر روى آن قرار دهيد. مدتى صبر كنيد تا به همين صورت خشك شود.
●امانت دارى: امانت دادن كتاب از جمله رسوم بسيار پسنديده است البته به شرط آنكه امانت گيرنده در حفظ و نگهدارى كتاب نهايت توجه را مبذول دارد. لذا پيش از هر كار كتاب امانتى را با روزنامه جلد كنيد. در ضمن از قرار دادن مداد و يا خودكار به عنوان علامت در لابه لاى صفحات كتاب بپرهيزيد. براى اين منظور نشانه اى كاغذى و يا روبانى درست كرده و آن را در بين صفحات مورد نظر قرار دهيد.
●برخى از حشرات موذى به خوردن كاغذ بسيار علاقه مندند. لذا به طور مرتب كتابخانه و تك تك كتاب ها را گردگيرى كرده و سپس سطح روى طبقات كتابخانه را به كمى روغن ميخك آغشته كنيد. با اين كار ديگر از اين حشرات خبرى نخواهد بود.
●اگر به رغم توصيه هاى ياد شده صفحات كتاب شما در مجاورت با رطوبت هواى مكانى، مرطوب و نرم شد، مابين ورق هاى كتاب پودر تالك يا همان پودر بچه ريخته و كتاب را به جاى خشك منتقل كند. پودر رطوبت را به خود جذب مى كند.
 
بالا