برگزیده های پرشین تولز

زندگی و تحصیلات در کشور استرالیا

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]رضایت دانشگاه‌های استرالیا از تصمیمات اخیر نخست وزیر

[/h]





دانشگاه‌های استرالیا از سخنان اخیر جولیا گیلارد نخست وزیر این کشور مبنی بر اختصاص بودجه یک میلیارد دلاری در امر تحقیقات و فن آوری استقبال کردند.
به گزارش سرویس «دانشگاه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بودجه درجهت تقویت اشتغال و در زمینه فن آوری و توسعه صنایع استرالیا اختصاص می‌یابد.
گیلارد، نخست وزیر این کشور روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: هدف از این تصمیم حمایت از فضای رقابتی صنایع کشور است.
بلیندا رابینسون رییس اجرایی دانشگاه‌های استرالیا گفت: این تصمیم جدید یک رویکرد نوین و هیجان انگیز در راستای سیاست‌های خلاقیت آفرینی در دانشگاه‌های این کشور است.
با این حال وی تصریح کرد: بهتر بود این بودجه بعنوان بخشی از سیاستهای کلی تحقیقاتی این کشور هزینه می شد تا امنیت و تعادل در قابلیتهای پژوهشهای بنیادین تأمین و تقویت شود.
این طرح دولت استرالیا، طی پنج مرحله کشور استرالیا را به کشوری خلاق‌تر بدل خواهد کرد. این گام‌ها شامل تأسیس یک شورای نوآوری و کمک به دسترسی آزاد مشاغل به تحقیقات خلاقانه‌ای است که از طریق بودجه‌های دولتی انجام شده‌اند.
بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، رابینسون همچنین اضافه کرد: دانشگاهها مدتهاست که در تلاش برای ایجاد رابطه نزدیک بین جامعه محققین و صنایع هستند تا از فواید تحقیقات خلاقانه در این کشور بهره‌مند شوند.
انتهای پیام
 

Greenten

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2013
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
15
محل سکونت
Teh
سلام.
اگر امکان داره درباره ی رشته ی MBA مقطع ارشد و هزینه های تحصیل و زندگی در اونجا بگیید. ممنون.
 

Greenten

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2013
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
15
محل سکونت
Teh
ممنون از استارتر عزیز و دوستان همراه !:weird:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1] خلف وعده استرالیا در حمایت از حقوق زنان

[/h]




خلف وعده دولت استرالیا نسبت به انجام تعهداتش در زمینه حفاظت و حمایت از حقوق زنان و دختران، انتخاب این کشور را به عنوان ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت تاثیر قرار داده و موجب سلب اطمینان مقامات بین‌المللی شده است.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو ماه پیش، «باب کار»، وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که در طول دوران ریاست شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد، حفاظت از حقوق زنان و ***** آنها در درگیری‌ها و برقراری صلح از اولویت‌های اصلی وی خواهد بود اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت استرالیا به هیچ‌یک از تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

استرالیا دستیابی به جایگاه حال حاضر خود در شورای امنیت سازمان ملل را تا حدودی مدیون وعده‌های خود مبنی بر رفع خشونت علیه زنان و افزایش مشارکت زنان در حل مناقشات است.

تجاوز و خشونت از پیامدهای همیشگی جنگ هستند که قربانیان آن‌ را اغلب زنان و دختران تشکیل می‌دهند. امروزه تجاوز جنسی به جای اینکه از عواقب و عوارض ناشی از جنگ باشد، خود به‌ عنوان یکی از استراتژی‌های کثیف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که
جامعه بین‌المللی تاکنون در پاسخ به این رویه ضعیف عمل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، سازمان ملل متحد اخیرا بیانیه‌ای مبنی بر مجازات عاملان قتل‌عام‌ها، جنایات بزرگ بشری، جنایات جنگی و اعمال خشونت به ویژه محاکمه افراد مرتبط با تجاوزهای جنسی و سایر جرایم علیه زنان و دختران صادر کرده است.

اما 10 سال طول کشید که دولت استرالیا به این قطعنامه عمل کند. در سال 2012 میلادی طرح ملی «نقشه راه زنان، آرامش و امنیت» اجرا شد که در این برنامه آژانس‌های دولتی زیادی نظیر، ‌سازمان حمایت مالی استرالیا (AusAID)، پلیس فدرال استرالیا و سازمان خانواده‌ این کشور نیز مشارکت دارند.

پیوستن استرالیا به شورای امنیت سازمان ملل متحد انگیزه و محرکی برای اجرای طرح حمایتی از زنان و دختران بود اما به نظر می‌رسد به محض دستیابی این کشور به این کرسی، توجه و انگیزه در انجام این تعهدات دچار لغزش شده و دولت استرالیا تقریبا هیچ فعالیتی در این زمینه انجام نداده است.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1] بحران «ترک تحصیل از دانشگاه» در ایالت استرالیایی

[/h]





ایالت «کوئینزلند» در شمال استرالیا، به دلیل عدم موفقیت دانشگاه‌های این ایالت در ترغیب دانشجویان به ادامه تحصیل در مقایسه با سایر رقبای خود در ایالت‌های سراسر این کشور، بالاترین نرخ ترک تحصیل از دانشگاه را دارد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر آماری که از سوی موسسه «گود یونیورسیتیز گاید» منتشر شده، دانشگاه‌های این ایالت تاکنون بالاترین میزان انصراف از دانشگاه را داشته‌اند.

بنا بر اعلام این موسسه، دانشگاه‌های «گریفیث»، جیمز کوک، دانشگاه کوئینزلند جنوبی و دانشگاه «سان‌شاین کاست» در زمینه «حفظ دانشجو» تنها موفق به دریافت یک ستاره شدند که این مسئله آنها را در زمره دانشگاه‌های با ضریب موفقیت کمتر از 20 درصد در مهارت «حفظ دانشجو» قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیز نیوز،‌ این رده‌بندی با محاسبه شمار دانشجویان مقطع کارشناسی سال 2010 میلادی که تا 12 ماه آینده نیز همچنان به تحصیل مشغول خواهند بود، انجام شده است.

«راس وایت»، مدیر داده‌پردازی موسسه «گود یونیورسیتیز گاید» دراین‌باره اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برای تعیین استانداردهایی جهت حفظ دانشجویان خود تلاش کنند. به ویژه دانشگاه‌های ثبت‌نام کننده از دانشجویانی که در سال اول تحصیل خود نیاز به برخی حمایت‌های خاص دارند.

«گریگ هیل»، معاون دانشگاه «سان‌شاین کاست» معتقد است: میزان «حفظ دانشجو» به دلیل برخی از مسائل در دانشگاه‌های مناطق کوچکتر، پایین‌تر است. این دلایل شامل وجود فشارهای مالی بیشتر بر روی دانشجویان منطقه، بعد مسافت بیشتری که دانشجویان این مناطق باید برای رفتن به دانشگاه طی کنند و همینطور شمار بیشتر دانشجویان با سنین بالا هستند.

انتهای پیام
 

poyaweb

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2013
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
26
-هزینه اجاره یک خانه معمولی با توجه به محل و نوع ساختمان از 150 تا 350 دلار استرالیا در هفته متغیر است.برای مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه تمیز در حدود 80 متر در محله های خوب شمال سیدنی با ایر کاندیشن و گاز در حدود 270-280 دلار است.در محله های ارزانتر خانه های قدیمی ساخت تمیز دوخوابه بدون ایر کاندیشن و گاز حدود 200-240 دلار و سوئیتهای کوچک در حداقل قیمت بین 180-200 دلار در هفته هستند.(دلار استرالیا فعلاٌحدود 700 تومان است)
البته اجاره کردن خانه اینجا شرایط خاصی دارد و به این راحتی نیست و برای تازه واردین ممکن است زمان زیادی ببرد چون حداقل دو نفر معرف به علاوه حساب بانکی خوب و 100 امتیاز مدرک شناسایی (شامل گذرنامه 60 امتیاز و گواهینامه رانندگی بین المللی 50 امتیاز ) نیاز دارید.همراه داشتن ترجمه گواهی عدم سوئ پیشینه نیز به شما کمک میکند.برای سکونت در هتل هم شبی 100 دلار را کنار بگذارید چون اگر خیلی شانس بیاورید حداقل یک هفته باید دنبال خانه بگردید.در صورت نیاز به کمک در مورد اجاره کردن خانه با من مکاتبه کنید تا کلیه مدارک لازم را در اختیار شما بگذارم.

-هزینه داشتن تلفن ماهانه 35$ است و هر تماس داخلی 15 سنت و میزان دقیقه آن مهم نیست.
-هزینه داشتن گاز معمولا شامل 150$ ودیعه است و سه ماه یکبار قبض آنرا دریافت میکنید.
-هزینه داشتن برق معمولا شامل 200$ ودیعه است و سه ماه یکبار قبض آنرا دریافت میکنید.
-هزینه خرید موبایل متغیر است.از بین سرویس دهندگان موبایل به شما که تازه وارد هستید Vodafone را پیشنهاد میکنم.سیم کارت Vodafone همان سیستم GSM است و میتوانید از گوشی خودتان استفاده کنید.سیم کارت مجانی است و در فرودگاه میتوانید آنرا با 10$ شارژ تهیه کنید.هزینه شماره هایی که با 1800 شروع میشوند مجانی و سایر شماره ها دقیقه اول 80سنت و دقایق بعدی 60 سنت است.شارژ این موبایل در تمام فروشگاه های بزرگ موجود است.
-هزینه خرید لوازم اولیه زندگی : (قیمتها حدودی است)
ماشین لباسشویی خوب 700 دلار استرالیا به بالا
ماشین لباسشویی معمولی 450 دلار استرالیا
یخچال خوب 1000 دلار استرالیا به بالا
یخچال معمولی 500 دلار استرالیا
مبلمان کامل خوب 3000 دلار استرالیا به بالا (شامل دو کاناپه و میز و میزتلویزیون و...)
مبلمان کامل معمولی 1500 دلار استرالیا "
تختخواب یکنفره و دونفره از 100 تا 1000 دلار استرالیا
تشک یکنفره و دونفره از 150 تا 1000 دلار استرالیا
جارو برقی خوب 100 دلار استرالیا
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]دانشگاه‌های استرالیا به دنبال تعدیل شهریه‌ها

[/h]







روسای با نفوذ دو دانشگاه در استرالیا با هدف جبران کمبود مالی موسسات آموزشی این کشور سیاست‌های خود مبنی بر افزایش انعطاف‌پذیری در دریافت شهریه‌های دانشگاهی را تجدید کردند.
به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دو نماینده از دو دانشگاه مختلف استرالیا با منافع متفاوت هستند اما هر دو در مسئله پرداخت شهریه‌ها یک مشکل مشترک پیدا کرده‌اند.
پروفسور «کریون» و پروفسور «دیویس» دراین‌باره می‌گویند: در حالی که بودجه‌های تخصیصی دولت در بخش آموزش عالی پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر احساس می‌شود.
آنها تاکید کردند: اندیشیدن به احیا و نوسازی دوباره سیاست‌های انعطاف در دریافت شهریه می‌تواند یک گام اساسی و مهم باشد تا این اطمینان حاصل شود که دانشگاه‌های این کشور همچنان در روند رقابت بین‌المللی هستند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز،‌ دیدگاه مشترک این دو رئیس دانشگاه در خصوص انعطاف‌پذیری در دریافت شهریه‌ها راه را برای دولت جدید استرالیا باز می‌کند تا در تعیین شهریه‌های دوره‌های کارشناسی تجدیدنظر کنند.
حمایت از سیستم انعطاف‌پذیری در دریافت شهریه‌ها مورد حمایت دانشگاه‌های ممتاز استرالیا است و دانشگاه‌های سطح متوسط سیستم اجرایی دولت قبلی را ترجیح می‌دهند که در آن از افزایش شمار دانشجویان حمایت می‌شد.
انتهای پیام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1] گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل

[/h]




بانک خصوصی «اچ‌اس‌بی‌سی» در گزارش جدید خود استرالیا را به عنوان گران‌ترین مقصد آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی معرفی کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» انگلیس آماده است: استرالیا که از نظر وسعت ششمین کشور جهان محسوب می‌شود از نظر بالا بودن هزینه‌های تحصیلی بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته را پشت سر گذاشته است. در این گزارش پس از استرالیا کشورهای آمریکا و انگلیس نیز همچنان جزو گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل هستند.

انتشار این گزارش موجب تعجب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شد چرا که آنها معمولا انگلیس را به لحاظ هزینه‌های زندگی و تحصیلی به عنوان گران‌ترین کشور جهان می‌دانستند. با این حال همچنان تحصیل در انگلیس هزینه بالایی دارد و در این رده‌بندی در ردیف سوم قرار گرفته است. به دنبال بروز بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، بسیاری از موسسات آموزش عالی شهریه‌های خود را افزایش دادند تا بتوانند بر کمبود بودجه‌های دولتی خود فایق آیند و در عین حال نیز درآمدهای خود را افزایش دهند. این مسئله سبب فراری دادن دانشجویان خارجی از کشورهای پرهزینه به سمت کشورهای کم‌هزینه تر نظیر سنگاپور، هنگ کنگ و استرالیا شد.

اما اطلاعات ارائه شده در این گزارش این ذهنیت را به کلی تغییر داد. اگرچه میزان شهریه سالانه دانشجویان خارجی در دو کشور آمریکا و استرالیا تقریبا به یک اندازه، یعنی حدود 25 هزار دلار است اما هزینه‌های سنگین زندگی در استرالیا، این کشور را از نظر هزینه‌های سالانه برای ادامه تحصیل بالاتر از سایر کشورها قرار داده است.

دانشجویان خارجی در استرالیا باید سالانه مبلغی حدود 38 هزار دلار هزینه کنند که این رقم برای دانشجویان خارجی در آمریکا 35 هزار دلار و در انگلیس 30 هزار دلار است.

«گراهام هیونیس»، رئیس خرده بانکداری و مدیریت دارایی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در استرالیا می‌گوید: در حالی که طی پنج سال گذشته استرالیا از رشد اقتصادی خوبی بهره می‌برد، این مسئله سبب افزایش ارزش پول و درآمد ارزی این کشور در بخش صادرات شامل «آموزش» نیز شده است.

وی افزود: با وجود اینکه بخش آموزش استرالیا از نظر شمار دانشجویان خارجی آسیب دیده اما سهم دانشجویان بین‌المللی در این کشور همچنان قدرتمند مانده است. این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، نقش مسائل مالی را نسبت به سایر مسائل نظیر کیفیت آموزش و زندگی در این کشور در اولویت‌های آخر خود در نظر می‌گیرند و اهمیت کمتری برای آن قائل هستند.

بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» با انتشار گزارش فوق به تحلیل داده‌های دولتی دریافتی از 13 کشور جهان پرداخته است و با تلفیق مبلغ میانگین هزینه‌های دانشگاه و هزینه‌های زندگی، میانگین هزینه‌های سالانه هر یک از دانشجویان بین‌المللی را برآورد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه‌های اینترنتی یونیورسیتی‌هرالد، در این فهرست آلمان در میان 13 کشور با میانگین سالانه 6200 دلار برای شهریه و هزینه‌های زندگی وضعیت مناسب‌تری داشته است. در آسیا نیز کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ پس از استرالیا پرهزینه‌ترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی معرفی شده‌اند. دانشجویان بین‌المللی در این کشورها به ترتیب باید سالانه مبالغ 24 هزار دلار و 22 هزار دلار هزینه کنند.

بنا بر اعلام بانک «اچ‌اس‌بی‌سی»، 13 کشور پرهزینه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی شامل کشورهای ذیل می‌شوند:

1- استرالیا سالانه 38 هزار و 516 دلار
2- آمریکا سالانه 35 هزار و 705 دلار
3- انگلیس سالانه 30 هزار و 325 دلار
4- امارات متحده عربی سالانه 27 هزار و 375 دلار
5- کانادا سالانه 26 هزار و 11 دلار
6- سنگاپور سالانه 24 هزار و 248 دلار
7- هنگ کنگ سالانه 22 هزار و 443 دلار
8- ژاپن سالانه 19 هزار و 164 دلار
9- روسیه سالانه 9441 دلار
10- چین سالانه 8766 دلار
11- تایوان سالانه 2578 دلار
12- اسپانیا سالانه 7006 دلار
13- آلمان سالانه 6285 دلار

انتهای پیام
 

kapitan101

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2013
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
34
-هزینه اجاره یک خانه معمولی با توجه به محل و نوع ساختمان از 150 تا 350 دلار استرالیا در هفته متغیر است.برای مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه تمیز در حدود 80 متر در محله های خوب شمال سیدنی با ایر کاندیشن و گاز در حدود 270-280 دلار است.در محله های ارزانتر خانه های قدیمی ساخت تمیز دوخوابه بدون ایر کاندیشن و گاز حدود 200-240 دلار و سوئیتهای کوچک در حداقل قیمت بین 180-200 دلار در هفته هستند.(دلار استرالیا فعلاٌحدود 700 تومان است)
البته اجاره کردن خانه اینجا شرایط خاصی دارد و به این راحتی نیست و برای تازه واردین ممکن است زمان زیادی ببرد چون حداقل دو نفر معرف به علاوه حساب بانکی خوب و 100 امتیاز مدرک شناسایی (شامل گذرنامه 60 امتیاز و گواهینامه رانندگی بین المللی 50 امتیاز ) نیاز دارید.همراه داشتن ترجمه گواهی عدم سوئ پیشینه نیز به شما کمک میکند.برای سکونت در هتل هم شبی 100 دلار را کنار بگذارید چون اگر خیلی شانس بیاورید حداقل یک هفته باید دنبال خانه بگردید.در صورت نیاز به کمک در مورد اجاره کردن خانه با من مکاتبه کنید تا کلیه مدارک لازم را در اختیار شما بگذارم.

-هزینه داشتن تلفن ماهانه 35$ است و هر تماس داخلی 15 سنت و میزان دقیقه آن مهم نیست.
-هزینه داشتن گاز معمولا شامل 150$ ودیعه است و سه ماه یکبار قبض آنرا دریافت میکنید.
-هزینه داشتن برق معمولا شامل 200$ ودیعه است و سه ماه یکبار قبض آنرا دریافت میکنید.
-هزینه خرید موبایل متغیر است.از بین سرویس دهندگان موبایل به شما که تازه وارد هستید Vodafone را پیشنهاد میکنم.سیم کارت Vodafone همان سیستم GSM است و میتوانید از گوشی خودتان استفاده کنید.سیم کارت مجانی است و در فرودگاه میتوانید آنرا با 10$ شارژ تهیه کنید.هزینه شماره هایی که با 1800 شروع میشوند مجانی و سایر شماره ها دقیقه اول 80سنت و دقایق بعدی 60 سنت است.شارژ این موبایل در تمام فروشگاه های بزرگ موجود است.
-هزینه خرید لوازم اولیه زندگی : (قیمتها حدودی است)
ماشین لباسشویی خوب 700 دلار استرالیا به بالا
ماشین لباسشویی معمولی 450 دلار استرالیا
یخچال خوب 1000 دلار استرالیا به بالا
یخچال معمولی 500 دلار استرالیا
مبلمان کامل خوب 3000 دلار استرالیا به بالا (شامل دو کاناپه و میز و میزتلویزیون و...)
مبلمان کامل معمولی 1500 دلار استرالیا "
تختخواب یکنفره و دونفره از 100 تا 1000 دلار استرالیا
تشک یکنفره و دونفره از 150 تا 1000 دلار استرالیا
جارو برقی خوب 100 دلار استرالیا

البته فعلا هر دلار استرالیا حدود 2600 هست و 700 تومان نیست .
یکی از دوستان هم استرالیاست میگه قیمت PS4 حدود 400 دلار است . ولی اینجا چقدر گرونه .
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1] صعود نرخ بیکاری در استرالیا

[/h]





نرخ بیکاری استرالیا در نوامبر به 5.8 درصد صعود کرد که مطابق با پیش‌بینی‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزوده شدن 3400 نفر به جمعیت بیکاران موجب شد نرخ بیکاری این کشور از 5.7 درصد در اکتبر به 5.8 درصد در نوامبر صعود کند.

نرخ مشارکت طی همین مدت در 64.8 درصد ثابت ماند که پایین‌ترین سطح از اکتبر سال 2006 به این سو است.

این نرخ نسبت افرادی که کار دارند یا فعالانه در جست و جوی کار هستند را نشان می‌دهد و اغلب به عنوان نشانه‌ای از اینکه افراد بیکار جست و جو برای کار را رها کرده اند یا به دنبال کار هستند، تفسیر می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، میزان بیکاری یکی از شاخص‌های کلیدی برای تصمیم گیری بانک مرکزی استرالیا در مورد سیاست پولی است اما اقتصاددانان این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که بعید است افزایش نرخ بیکاری به کاهش نرخ بهره منجر شود.

انتهای پیام
 

mousavisepehr

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2009
نوشته‌ها
516
لایک‌ها
114
محل سکونت
ایران - تهران
بسلامتی اونجا هم بیکاری زیاد شد؟؟؟

شانس نداریم که :) الان فقط مونده آمریکا و کانادا

البته میگن نیوزلند هم خوبه
 

mousavisepehr

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2009
نوشته‌ها
516
لایک‌ها
114
محل سکونت
ایران - تهران
با این حساب اسپانیا و آلمان از بقیه جاها بهتره برای درس خوندن
[h=1] گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل

[/h]




بانک خصوصی «اچ‌اس‌بی‌سی» در گزارش جدید خود استرالیا را به عنوان گران‌ترین مقصد آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی معرفی کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» انگلیس آماده است: استرالیا که از نظر وسعت ششمین کشور جهان محسوب می‌شود از نظر بالا بودن هزینه‌های تحصیلی بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته را پشت سر گذاشته است. در این گزارش پس از استرالیا کشورهای آمریکا و انگلیس نیز همچنان جزو گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل هستند.

انتشار این گزارش موجب تعجب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شد چرا که آنها معمولا انگلیس را به لحاظ هزینه‌های زندگی و تحصیلی به عنوان گران‌ترین کشور جهان می‌دانستند. با این حال همچنان تحصیل در انگلیس هزینه بالایی دارد و در این رده‌بندی در ردیف سوم قرار گرفته است. به دنبال بروز بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، بسیاری از موسسات آموزش عالی شهریه‌های خود را افزایش دادند تا بتوانند بر کمبود بودجه‌های دولتی خود فایق آیند و در عین حال نیز درآمدهای خود را افزایش دهند. این مسئله سبب فراری دادن دانشجویان خارجی از کشورهای پرهزینه به سمت کشورهای کم‌هزینه تر نظیر سنگاپور، هنگ کنگ و استرالیا شد.

اما اطلاعات ارائه شده در این گزارش این ذهنیت را به کلی تغییر داد. اگرچه میزان شهریه سالانه دانشجویان خارجی در دو کشور آمریکا و استرالیا تقریبا به یک اندازه، یعنی حدود 25 هزار دلار است اما هزینه‌های سنگین زندگی در استرالیا، این کشور را از نظر هزینه‌های سالانه برای ادامه تحصیل بالاتر از سایر کشورها قرار داده است.

دانشجویان خارجی در استرالیا باید سالانه مبلغی حدود 38 هزار دلار هزینه کنند که این رقم برای دانشجویان خارجی در آمریکا 35 هزار دلار و در انگلیس 30 هزار دلار است.

«گراهام هیونیس»، رئیس خرده بانکداری و مدیریت دارایی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در استرالیا می‌گوید: در حالی که طی پنج سال گذشته استرالیا از رشد اقتصادی خوبی بهره می‌برد، این مسئله سبب افزایش ارزش پول و درآمد ارزی این کشور در بخش صادرات شامل «آموزش» نیز شده است.

وی افزود: با وجود اینکه بخش آموزش استرالیا از نظر شمار دانشجویان خارجی آسیب دیده اما سهم دانشجویان بین‌المللی در این کشور همچنان قدرتمند مانده است. این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، نقش مسائل مالی را نسبت به سایر مسائل نظیر کیفیت آموزش و زندگی در این کشور در اولویت‌های آخر خود در نظر می‌گیرند و اهمیت کمتری برای آن قائل هستند.

بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» با انتشار گزارش فوق به تحلیل داده‌های دولتی دریافتی از 13 کشور جهان پرداخته است و با تلفیق مبلغ میانگین هزینه‌های دانشگاه و هزینه‌های زندگی، میانگین هزینه‌های سالانه هر یک از دانشجویان بین‌المللی را برآورد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه‌های اینترنتی یونیورسیتی‌هرالد، در این فهرست آلمان در میان 13 کشور با میانگین سالانه 6200 دلار برای شهریه و هزینه‌های زندگی وضعیت مناسب‌تری داشته است. در آسیا نیز کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ پس از استرالیا پرهزینه‌ترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی معرفی شده‌اند. دانشجویان بین‌المللی در این کشورها به ترتیب باید سالانه مبالغ 24 هزار دلار و 22 هزار دلار هزینه کنند.

بنا بر اعلام بانک «اچ‌اس‌بی‌سی»، 13 کشور پرهزینه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی شامل کشورهای ذیل می‌شوند:

1- استرالیا سالانه 38 هزار و 516 دلار
2- آمریکا سالانه 35 هزار و 705 دلار
3- انگلیس سالانه 30 هزار و 325 دلار
4- امارات متحده عربی سالانه 27 هزار و 375 دلار
5- کانادا سالانه 26 هزار و 11 دلار
6- سنگاپور سالانه 24 هزار و 248 دلار
7- هنگ کنگ سالانه 22 هزار و 443 دلار
8- ژاپن سالانه 19 هزار و 164 دلار
9- روسیه سالانه 9441 دلار
10- چین سالانه 8766 دلار
11- تایوان سالانه 2578 دلار
12- اسپانیا سالانه 7006 دلار
13- آلمان سالانه 6285 دلار

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ترک تحصیلِ یک پنجم دانشجویان استرالیا در سال اول



نتایج یک مطالعه آماری نشان می‌دهد، سالانه بیش از 27 هزار دانشجو در استرالیا در سال نخست تحصیل، دانشگاه را ترک می‌کنند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین گزارش‌های وزارت آموزش استرالیا حاکیست در این کشور نزدیک به یک پنجم دانشجویان بومی یعنی حدود 27 هزار نفر دانشگاه را در سال نخست تحصیل، نیمه‌کاره رها می‌کنند و بیش از 13 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی نیز دانشگاه یا رشته خود را تغییر می‌دهند. این دانشجویان عدم رضایت از رشته تحصیلی انتخابی، مشکلات مالی، کاستی رشته‌ها و حتی ابعاد کلاس‌ها را از دلایل اصلی کناره‌گیری از تحصیل یا تغییر رشته عنوان می‌کنند. طبق این آمار،‌ نرخ ترک تحصیل در استرالیا حدود یک دهه تقریبا ثابت مانده است.



به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، «گرگ اوانس»، قائم مقام شورای دانشگاه‌های استرالیا می‌گوید: برخی از دانشجویان نمی‌توانند با واقعیت‌های آموزش عالی کنار بیایند در نتیجه ترک تحصیل برای آنها یک گزینه موجه و به عنوان بخشی از تجربه تحصیل محسوب می‌شود.



اوانس تاکید کرد: برای همه، دانشگاه چیزی که انتظار داشتند نیست. برخی دیگر نیز متوجه می‌شوند رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند آن رشته‌ای نیست که فکرش را می‌کردند که در نتیجه به محض ورود به دانشگاه مسیر خود را تغییر می‌دهند. تمام این تغییرات یک انتخاب موجه و بخشی از فرآیند تحصیل محسوب می‌شوند.



در همین حال، یک سخنگوی وزارت آموزش استرالیا گفت: دولت قصد دارد از طریق همکاری‌های آموزشی و برنامه‌های مشترک برای کمک به بهبود استرس دانشجویان نیازمند به دانشگاه و حفظ موفقیت آنها، 180.7 میلیون دلار اعتبار اختصاص دهد.



انتهای پیام
 

only_flight

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
858
لایک‌ها
595
محل سکونت
Under Sky
رشته علوم سیاسی هم میشه توش فاند گرفت ؟ PHD و مستر
 

faridcboy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2012
نوشته‌ها
2,180
لایک‌ها
1,259
داوش درود!
معلوم نشد تو اخرش چیکار میکنی؟!
فنلاند میری؟! ایتالیا؟!! استرالیا؟!!! :|

Sent from my LG-E425 using Tapatalk 2
 

only_flight

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
858
لایک‌ها
595
محل سکونت
Under Sky
داوش درود!
معلوم نشد تو اخرش چیکار میکنی؟!
فنلاند میری؟! ایتالیا؟!! استرالیا؟!!! :|

Sent from my LG-E425 using Tapatalk 2

همه گزینه ها در حال بررسی است:general707:...چیزی که معلوم است این است که روزی میرویم
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مسوول مرگ پناهجوی ایرانی در جزیره پاپوا مشخص شد



مقامات استرالیا اعلام کردند که کارمند یک موسسه خیریه به عنوان مسوول مرگ پناهنده ایرانی در جزیره مانوس شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، براساس گزارش شبکه خبری ای بی سی، یک کارمند موسسه خیریه "Salvation Army" در قتل این پناهجوی ایرانی مقصر شناخته شده است.

رضا براتی، پناهجوی ایرانی ۲۳ ساله، ۲۸ بهمن‌ماه، در پی اغتشاش در بازداشتگاه پناهجویان در جزیره مانوس درگذشت.

وزیر امور مهاجرت استرالیا، در این زمینه گفت: براتی نه توسط کارکنان زندان بلکه توسط این کارمند قراردادی موسسه‌ "Salvation Army" از پشت سر مورد حمله قرار گرفت، اما افراد دیگر از جمله یک مقاطعه‌کار تامین امنیت شرکت "G4S" که به رضا براتی حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در نهایت سنگی به سرش پرتاب کرده بود نیز، در این حادثه مشارکت داشته‌اند.

اسکات موریسون افزود: شورش‌ها نشان‌دهنده‌ وقوع یک سری رویدادهای فجیع و تاسف بار است، اما اگر پناهجویان شروع کننده تظاهرات خشونت بار نبودند، رضا براتی زنده بود.

براساس این گزارش خشم و درماندگی پناهجویان از این‌که آن‌ها در این جزیره اسکان دائم خواهند داشت و این به آن معنا است که پناهجویان دیگر هیچ وقت نخواهند توانست به استرالیا بروند؛ باعث تظاهرات آنها شد که به دنبال آن زندانبانان وارد بازداشتگاه شدند و به ضرب و شتم و زخمی کردن پناهجویان پرداختند و براتی هم در این میان کشته شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پیش از این در گزارشی به نقل از پناهجویانی که شاهد این خشونت‌ها بودند؛ نوشته بود که در شب حادثه رضا براتی به قصد کشت کتک خورده و به این ترتیب جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اول فروردین ۹۳، به نقل از پناهجویان اردوگاه جزیره مانوس در پاپوآ گینه‌نو گزارش داده بود که رضا براتی "از روی پلکان به پایین انداخته شده و زیر مشت و لگد" جان داده است.

یک روزنامه استرالیایی نوشت امکان داشته براتی، با خارج شدن کنترل از دست محافظین کمپ‌ها، سرش به زمین برخورد کرده است. یک محافظ استرالیایی دراین کمپ ادعا کرده بود محافظان محلی به شدت به براتی حمله کردند.

این کمپ هزار و سیصد نفر پناهنده مرد از کشورهایی چون افغانستان، دارفور، عراق، ایران، لبنان، پاکستان، سومالی و سوریه را در خود استقرار داده‌اند که خواستار پناهندگی استرالیا هستند. تمامی پناهندگان فراری از این کمپ پس از درگیری با محافظین درحال حاضر در بیمارستان به سر می‌برند یا به کمپ بازگشته‌اند.

روزنامه گاردین استرالیا ۲۳ اسفندماه، به نقل از فرمانده پلیس جزیره مانوس از قرار بازداشت برای "سه یا چهار نفر" به دنبال مرگ پناهجوی ۲۳ ساله ایرانی خبر داده بود.

جسد به درخواست خانواده‌اش به ایران بازگردانده شد.

قرار است مسوول مرگ این پناهنده ایرانی در جزیره پاپوا گینه‌نو محاکمه شود.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یک مطالعه در استرالیا تایید کرد
پایان وعده یک ازدواج شیرین با تلخی برده‌داری نوین


در یک مطالعه آماری در استرالیا، وضعیت زنان مهاجر در این کشور وخیم گزارش شده است.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرنوشت زنان مهاجری که به استرالیا می‌روند بسیار وخیم و مانند بردگان است. بسیاری از این زنان با وعده یک ازدواج شاد به این کشور مهاجرت می‌کنند اما هدف در حقیقت با هدف به‌ کارگرفته شدن توسط همراهانشان به استرالیا می‌آیند و این بدون شک یک فریب آشکار است. آمار مهاجرت‌ها نشان می‌دهد که زنانی که با این شرایط اسفناک و ناامیدکننده مواجه می‌شوند اغلب از کشورهای چین، هند، فلیپین و ویتنام به استرالیا مهاجرت می‌کنند.

در واقع این ازدواج‌ها در استرالیا ابزاری برای رسیدن به اهداف شخصی است و در اغلب موارد این قبیل پیوندهای زناشویی به محدودیت‌های شدیدتری منجر می‌شود که آنها را از ابتدایی‌ترین حقوق و آزادی‌های یک انسان عادی محروم می‌کند که البته این وضعیت بی‌شباهت با برده‌داری نیست. اطلاع از میزان ویزاهای صادر شده برای ازدواج در استرالیا بسیار سخت است.

به اعتقاد کارگران اجتماعی، این زنان به طرز آشکاری زندانی هستند و در صورت درخواست کمک، تهدید می‌شوند. به اعتقاد یکی از کارشناسان اجتماعی در استرالیا،‌ تهیه گزارشی از این زنان بسیار کار دشواری است چرا که آنها طی این پروسه به شدت به همسران خود نیازمند و وابسته شده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده از موسسه walk free در ماه اکتبر، در دنیای مدرن امروز 30 میلیون نفر در شرایط برده‌داری هستند که از این میان 3300 نفر در استرالیا زندگی می‌کنند.

بنابر گزارش یک موسسه تحقیقاتی جرم شناسی در استرالیا با توجه به تجربیات هشت زن قربانیِ این نوع ازدواج‌ها در این کشور که بین سنین 18 تا 49 سال هستند، اغلب از کشورهای آسیای جنوب شرقی، اقیانوسیه،‌ خاورمیانه و اروپای شرقی به استرالیا مهاجرت کرده‌اند. بر اساس یافته‌های دیگر این موسسه در حالی که برخی زنان با هدف فرصت‌های اقتصادی بهتر به استرالیا می‌آیند، دیگران هدف شروع و تشکیل خانواده برای خود را دارند.

یکی از این هشت زن از تجربیات تلخ خود و بیرون ماندن تمام شب در خارج از خانه گفته بود و برخی دیگر از خشونت‌های جنسی و جسمی اعمال شده بر آنها، بارداری‌های اجباری و ممنوعیت استفاده از تلفن و پول شکایت کرده بودند. بر اساس این گزارش، این نوع خشونت از انواع غیرآشکار و در زمره خشونت‌های خانگی محسوب می‌شود.

آمارهای رسمی استرالیا حاکی از آن است که بین ماه‌های ژوئیه 2001 تا ژوئن 2011، 337 هزار و 127 نفر با ویزای مهاجرت برای ازدواج به استرالیا نقل مکان کرده‌اند که عمده آنها از کشورهای انگلیس، چین و هند بوده‌اند. در میان سال‌های 2006 تا 2011 میلادی نیز 3654 نفر از این مهاجران تحت حمایت سازمان مبارزه با خشونت خانگی در استرالیا بوده‌اند. این شرایط به آنها کمک می‌کرد که در صورت قرار گرفتن خود و یا اعضای خانواده‌شان در معرض خشونت، درخواست اقامت دائم کنند. از بین زنانی که به این سازمان مراجعه کرده‌اند حدود 12 درصد از چین، 10 درصد از فلیپین، 8 درصد از ویتنام و باقی آنها از هند، انگلیس، تایلند و فوجی بوده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تونی ابوت»،‌ نخست وزیر استرالیا در ماه ژوئن اعلام کرد که این کشور بیش از 100 میلیون دلار آمریکا برای مبارزه با خشونت خانگی، هزینه و بر حمایت از زنان بومی و غیربومی تمرکز کرده است. بر همین اساس، ازدواج‌های اجباری جرم شناخته شده و قوانین علیه کار اجباری در سال 2013 میلادی سختگیرانه‌تر شده است.

انتهای پیام
 
بالا