برگزیده های پرشین تولز

زندگی و تحصیلات در کشور استرالیا

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مرگ یک پناهنده ایرانی دیگر در جزیره مانوس استرالیا



یک پناهنده ایرانی که به امید رسیدن به خاک استرالیا در جزیره مانوس زندگی می کرد، دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعی از پناهندگان در جزیره مانوس در نزدیکی استرالیا با امضای نامه‌ای استرالیا را مسوول سلامت این پناه‌جوی ایرانی دانستند، پس از قطع پایش دچار مرگ مغزی شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری استرالیایی نیوز در این نامه که در اول سپتامبر خطاب به سازمان خدمات پزشکی و بهداشت بین‌الملل نوشته شده آمده است: ما به عنوان کسانی که این نامه را امضا می‌کنیم شما را مسئول عواقب عدم درمان و بیماری‌های دوستانمان می‌دانیم.

سازمان خدمات پزشکی و بهداشت بین‌الملل طی قراردادی که با وزارت امور مهاجران استرالیا امضا کرده مسئول رسیدگی به وضعیت بهداشت مراکز بازداشت استرالیا شامل جزایر مانوس و نائورو است و موظف است خدمات پزشکی به آنها ارائه کند.

بر اساس این گزارش حمید خزایی 24 ساله یک پناهنده ایرانی است که به منظور مهاجرت به استرالیا در جزیره مانوس زندگی می‌کرد. وی در 27 اوت پس از آنکه به دلیل جراحی قطع پا دچار عفونت خونی شده بود به یک بیمارستان منتقل شد اما به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

این پناهنده ایرانی یکی از اولین کسانی است که توسط دولت استرالیا به جزیره مانوس منتقل شده بود. بسیاری از پناه‌جویانی که برای زندگی در خاک استرالیا به این کشور مراجعه می‌کنند پس از بازداشت به این جزیره منتقل می‌شوند.گفته می‌شود این افراد در این جزیره از شرایط بسیار بدی برخوردارند و حتی از فضای کافی برای زندگی برخوردار نیستند.

وزارت امور مهاجران استرالیا تا کنون در مورد مرگ این پناهنده ایرانی اظهار نظری نکرده است.

خانواده وی امیدوارند بتوانند اعضای بدن او را اهدا کنند. آنها اعلام کردند حاضرند اعضای بدن او در کوتاه‌ترین زمان ممکن اهدا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: حمید خزایی روز دوشنبه دچار سکته قلبی و سپس مرگ مغزی شد.

اییان رینتول سخنگوی ائتلاف اقدام برای پناهندگان در این باره گفت: حمید قربانی شرایط وحشتناک و نبود امکانات پزشکی مناسب در جزیره مانوس است. هیچ چیزی نمی تواند گسترش عفونت خونی در وی را توجیه کند.

وی اظهار کرد: چیز دیگری بیش از این وجود ندارد که نشان دهنده لزوم بسته شدن این جزیره باشد.

به گزارش ایسنا در بازداشتهای جزیره مانوس واقع در گینه‌نو بیش از 1300 پناه‌جو از کشورهای مختلف شامل ایران در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند.

رضا براتی یک جوان ایرانی دیگر بود که در اسفندماه سال گذشته در یک درگیری در اردوگاه پناهندگان در مانوس جان خود را از دست داد.

انتهای پیام
 

faeghee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 جولای 2014
نوشته‌ها
40
لایک‌ها
19
سن
39
محل سکونت
تهران
شنیدم از 1 تا دو ماه دیگه تافل هم از طرف اداره مهاجرت استرالیا جزو امتیازات حساب میشه ...
قبلا فقط آیلتس رو قبول می کردند...
کسی اینجا چیزی میدونه ؟
www.vandaex.com
 

khunires

مدیربخش کاروسرمایه *فروشنده معتبر
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
20 آگوست 2013
نوشته‌ها
3,622
لایک‌ها
4,947
شنیدم از 1 تا دو ماه دیگه تافل هم از طرف اداره مهاجرت استرالیا جزو امتیازات حساب میشه ...
قبلا فقط آیلتس رو قبول می کردند...
کسی اینجا چیزی میدونه ؟
www.vandaex.com

بله درسته! ولی امتیاز اصلی (Money) هستش!
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و استرالیا درباره مهاجران و پناهجویان



جولی بیشاپ Julie Bishop، وزیر امور خارجه استرالیا صبح امروز با حضور در محل اقامت دکتر محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و طی آن تحولات منطقه و بین‌المللی از جمله تحولات عراق و فعالیت گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه و آخرین وضعیت بحران اوکراین و هم‌چنین برخی موضوعات روابط دو جانبه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظریف با ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها در فرایند سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه عراق گسترش همه جانبه روابط و کمک به تقویت ثبات و امنیت کشور دوست و همسایه خود را مورد توجه جدی دارد.

او با اشاره به اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه گفت: باید در یافتن هر راه حل و چگونگی مقابله با تروریسم و افراطی گری، واقعیت های موجود به طور جدی در نظر گرفته شود.

ظریف برخورد دوگانه با تروریسم را یکی از عوامل موثر در تقویت و فعال شدن این گروهها در منطقه دانست و تاکید کرد: سیاست‌های اشتباه در سال‌های گذشته گروه‌های تروریستی و افراطی را تقویت کرده است و امروز مقابله با این پدیده ضد بشری نیازمند اتخاذ استراتژی واحد و تنظیم راهکارهای جامع و جدید است.

وزیران خارجه ایران و استرالیا در این دیدار هم‌چنین درباره مساله مهاجران و پناهجویان و مشکلاتی که برای برخی اتباع ایرانی در مهاجرت به استرالیا رخ داده است تبادل نظر کردند.

دو وزیر توافق کردند مذاکرات گروه‌های کارشناسی کنسولی دو کشور به منظور بررسی همه جانبه به موضوع و کمک به کاهش مشکلات و مخاطرات موجود در برنامه قرار گیرد و به همین منظور یک هیات کنسولی استرالیا به کشورمان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


استرالیا پناهجویان را به کامبوج می فرستد
قرار است پناهجویان پس از ورود به استرالیا به کمپ هایی در منطقه "بریا سیهانوک" واقع در ساحل جنوب غربی کامبوج منتقل و اسکان داده شوند.
پناهنجویان در مسیر استرالیا به کامبوج منتقل می شوند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، استرالیا و کامبوج قراردادی امضای کردند که براساس آن از این به بعد مهاجران غیرقانونی به استرالیا، برای زندگی و اسکان به کشور کامبوج منتقل می شوند.

استرالیا بابت اسکان این پناهجویان در خاک کامبوج، به دولت این کشور میلیون ها دلار پول می دهد. گفته می شود در بخشی از این توافق، برای انتقال پناهجویان در مسیر استرالیاکه هم اکنون در جزیره نائورو به کامبوج مبلغ 35 میلیون دلار به این کشور می پردازد.

کامبوج کشور کوچک و فقیری در جنوب شرق آسیاست که 181 هزار کیلومتر مربع مساحت و 13 میلیون نفر جمعیت دارد.

قرار است پناهجویان پس از ورود به استرالیا به کمپ هایی در منطقه "بریا سیهانوک" واقع در ساحل جنوب غربی کامبوج منتقل و اسکان داده شوند.

موقعیت کشور کامبوج
این اقدام باعث شده انتقادات گسترده ای متوجه استرالیا شود. منتقدان، استرالیا را متهم می کنند که از پناهجویان حمایت کافی را انجام نمی دهد.

در این طرح در نهایت کمپ های استقرار پناهجویان در ناورو و جزیره مانوس نیز تخلیه و ساکنان آن به کامبوج منتقل می شوند.
وزیر مهاجرت استرالیا در این باره گفت: از پناهجویانی که در کامبوج مستقر می شوند حمایت خواهد شد تا بتوانند روی پای خود بایستند.

سازمان های حقوق بشری می گویند استرالیا با انتقال پناهجویان به کشوری فقیر که امکانات لازم برای تعامل با پناهجویان را ندارد در عمل به تعهدات بین المللی خود ناکام مانده است.

در حال حاضر پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد استرالیا می شوند؛ بازداشت و پس از بررسی وضعیت آنها به ریزکشورهای جزیره ای اطراف استرالیا شامل "نائورو" و "پاپوآ گینه نو" منتقل می شوند.

موقعیت پاپوآ گینه نو

سازمان های حقوق بشری می گویند وضعیت نگهداری پناهجویان در این مناطق بسیار نامناسب است و آنها با آسیب های زیادی روبه رو هستند.

ژنرال "سوک" مدیر اداره مهاجرت در کامبوج گفت: مهاجران به صورت موفقیت آمیزی در جامعه کامبوج ادغام می شوند.

"سارا هانسن یونگ" رئیس حزب سبزها در استرالیا در انتقاد از این اقدام گفت: استرالیا با کامبوج به مانند "سطل زباله انسان ها" تعامل می کند.

منتقدان اضافه می کنند: کامبوج کشور بسیار فقیر و از سابقه بدی در زمینه فساد اداری مالی برخوردار است. کامبوج حتی از رسیدگی به شهروندان خود هم ناکام است.

شهر سیدنی بزرگترین شهر استرالیا هم روز جمعه شاهد برگزاری تجمعات اعتراض آمیز علیه این توافقنامه بود.

در پایتخت کامبوج هم حدود 100 شهرونداین کشور با تجمع در مقابل سفارت استرالیا، به توافقنامه دو کشور برای اسکان پناهجویان در کامبوج اعتراض کردند.

برخی از معترضین دست نوشته ای در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "دولت های استرالیا و کامبوج؛ قاچاقچیان رسمی انسان".

موقعیت جزیره نائورو

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران:
کشتی مرگ در انتظار پناهجویان به استرالیا/فعالیت ناجا مانع از دستگیری افراد در حج شده است
معاون وزیر امور خارجه گفت: سودجویان جوانان را به بهانه اشتغال و بهشت‌نمایی سوار کشتی مرگ کرده و رهسپار استرالیا می‌کنند که ۹۰درصد منجر به غرق شدن کشتی و مرگ آنها می‌شود.



● گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

  • به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارسی، قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران مستقر در تهران در جمع خبرنگاران،‌ در مورد تشکیل معاونت مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه اظهار داشت: همکاری‌های وزارت امور خارجه با پلیس تنگاتنگ است و به همین دلیل در سال‌های اخیر با تلاش ناجا یادداشت تفاهمنامه با پلیس کشورهای مختلف در زمینه مواد مخدر، قاچاق انسان و ... منعقد شده است.

    قشقاوی تصریح کرد: در وزارت امور خارجه معاونتی نداریم، اما در معاونت کنسولی همکاری‌های مشترکی با پلیس مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم.

    وی افزود: چه در قالب زمینه‌سازی و چه در قالب کمیسیون‌های عالی کشورها حضور ناجا در گارد ساحلی،‌ مرزبانی و قاچاق مواد مخدر مثبت بوده است و شایستگی پلیس ایران همواره برجسته بوده است.

    وی در ادامه به عنوان نماینده دیپلماسی، توفیقات فراوان ناجا در کاهش جرایم بخصوص در خارج از کشور را یادآور شده و گفت: در دو سال اخیر در عملیات حج در عربستان، حتی یک نفر نیز دستگیر نمی‌شود که این حاکی از فعالیت ناجا است.

    قشقاوی به موضوع قاچاق انسان پرداخت و تصریح کرد: انسان‌های سودجو جوانان ما را اغفال می‌:نند و به بهانه اشتغال و بهشت‌نمایی جوانان ما را به کشورهای مختلفی از جمله استرالیا می‌کشانند.

    وی افزود: جوانا تا محدوده‌ای را قانونی می‌روند و در منطقه‌ای بین اندونزی استرالیا سوار کشتی مرگ می‌شوند که 90 درصد منجر به غرق شدن کشتی و مرگ آنها می‌شود.

    معاون وزیر امور خارجه افزود: در ادامه هم در اردوگاه‌های سخت جان خود را از دست می‌دهند که امید است با روشنگری رسانه‌ها شاهد سوار شدن جوانان بر کشتی‌های مرگ نشویم.

    وی خاطرنشان کرد: جوانان بدانند این پناهجویی‌ها منجر به مرگ است و چون پناهجویان ما در ادامه هویت ایرانی خود را انکار می‌کنند ما طبق کنوانسیون وین بعد از مرگ متوجه حضور آنها می‌شویم.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تهدید پناهجویان به تجاوز و سوء استفاده جنسی در استرالیا



تعدادی از پناهجویان دراردوگاه پناهندگی نارو به روزنامه فایرفکس و هم‌چنین سناتور سارا هنسون یانگ از حزب سبزهای استرالیا گفته‌اند که ماموران گارد حفاظتی آنان را بارها تهدید به تجاوز و سوء استفاده جنسی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رسانه‌های استرالیایی، این ماموران به تعدادی از زنان پناهجو گفته‌اند که بعد از رسیدگی به درخواست پناهندگی و آزاد شدن آنان برای زندگی در جامعه نارو، آن‌ها و هم‌چنین نوجوانان مورد تجاوز جنسی قرار خواهند گرفت. در مواردی نیز این ماموران تلاش کرده‌اند که نوجوانان پناهجوی مستقر در اردوگاه را مورد تجاوز جنسی قرار دهند.

سناتور سارا هنسون یانگ در رابطه با این اظهارات کتباً مطالبی را برای اسکار موریسیون، وزیر مهاجرت استرالیا ارسال کرده و از وی خواسته که یک کمیسیون مستقل مسوول رسیدگی به ادعای پناهجویان از جمله فروش مواد مخدر در برابر سوء استفاده جنسی از آنان و هم‌چنین مزاحمت‌های فراوان به هنگام استحمام آنان تشکیل شود.

در حال حاضر 1233 پناهجو در اردوگاه پناهندگان در نارو اسکان داده شده‌اند که تعدادی از آنان را نوجوانان و کودکان خردسال تشکیل می‌دهند. این دسته از پناهجویان از میان گروهای هستند که بعد از 19 جولای 2013 (28 تیر ماه 1392) به‌صورت غیرقانونی و با قایق وارد آب‌های استرالیا شده‌اند.

هم‌چنین به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، هفته گذشته یک نوجوان پانزده ساله در اردوگاه پناهندگان در نارو اقدام به خودکشی کرد که به دنبال آن مسوولان اردوگاه وی را به همراه خانواده‌اش به بیمارستانی در شهر بریزبن انتقال دادند که از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام
 

arya36742

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2013
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
19
محل سکونت
تهران
چقد ناراحت کنندس که مجبوریم کشور خودمونو ترک کنیم برای زندگی بهتر تحت هر شرایطی عنوان پناهنده رو بپذیریم
 

radair

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2015
نوشته‌ها
409
لایک‌ها
82
محل سکونت
تهران
واااااای استرالیاااا جز کشور های واااااقعا قشنگیه من خودم قصد مهارجرت به اونجا را دارم . و رفتن بهش هم چون جمعیتش کم بود اسون بود الان انقدر همه دارن میرن یه کم سخت شده رفتن بهش..
 

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای دانشجویی با هزینه های بالایی همراه هستش. البته اگه اقامت دائم داشته باشید دوره های تیف هم پیشنهاد خوبی هستش. هم هزینه کمتری دارن هم تو این مدت می تونین کار کنین و دنبال کار بهتر بگردین و در ضمن میتونین زبان انگلیسیتون رو تقویت کنین .
توی وبسایت پاسارگاد مایگریشن، قسمت ویزای دانشجویی استرالیا هم اطلاعات کاملی هست و شرایط دوره Tafe رو کامل شرح داده.
 

Dorhato

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2019
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
15
سن
32
الان به این راحتی استرالیا ویزا نمیده میده؟
 
بالا