@Rezooli
درود داداش خوبی
والا دور پایین با این مشاینای شهری نمیشه کم صدا گرفت
بعنوان مثال
من یع منبع کلا دست ساز ساختم حتی توری داخلی منبع هم لوله بود که روش شیارهایی ایجاد کردم که کار همون سوراخ هارو بکنن و..
طولش هم خیلی بلند نگرفتم و قطر توری داخلی هم کمی از فابریک پژو 405 بزرگتر بود
اما حجم منبع مناسب بود و دور توری منبع با سیم استیل و دور سیم استیل ها یعنی حجم کلی منبع با پشم شیشه پر کردم دقیقا مشابه منبع های معروف شد!
الان نصب کردیم روی 405 بدون کاتالیزور
صداش در حد سایلنت هست بی صدا!
وقتی رانندگی معمولی باشه از فابریک هم کم صدا تره
اما موقع تخته گاز روی دور گشتاور که دور میانی هست بیشترین صدارو میده یعنی دور 2500-3500
و بعدش هم دور 5500-6500
مابقی دورها صدا دراه موقع تخته گاز اما کمه
در کل منظور اینکه ماشین شهری گشتاروش در دورهای میانی به سمت پایین هست و در نتیجه جون و قدرت اصلی صداش هم در همون
دور موتورهاست!
واگر بخوای صدارو کم بکنیم کل صدا کم میشه و نمیشه مث ماشین های مسابقه ای و.. صدا صعودی باشه و از کم بره روبه بالا!!
برقی هم فعلا دانش لازمش و لوازمش رو در اختیار ندارم متاسفانه!!!
درخدمتم داداش فداا
_______________________________
@just_german درود داداش خوبی
همین جا گفتم بذارم که بقیه دوستان هم ببینن
منبع هام اکثرا یونیورسالن و مناسب ماشین های داخلی و گاها وارداتی
برای شما از 100هزارتومن دارم یعنی مدل APM 40
تا بالاتر
شما چون کاتالیزور دارید ممکنه صدای پرقدرت و تمیزی نگیرید!
اگر TU5 باشه که فکر کنم هست
و بیشتر صدا بم هست
اما با منبع 40 صدا کم هست اما بمه!
مگر اینکه هدرز نصب بکنید یا کاتالیزور رو خالی بکنید که بشه صدای تمیز گرفت
اونوقت با این موتور میشه صدای عالی گرفت حتی با همون منبع 40 که مدل پایه هست از باب قیمت!
درخدمتم داداش فداا