برگزیده های پرشین تولز

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

mmf66

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,215
لایک‌ها
417
محل سکونت
مشهد
دوستان من یه تیبا sx دارم صفر 10 روز پیش تحویل گرفتم بنظرتون قیمت بازار چند میشه چون قراره بفروشمش
البته یکی دیگه هم داریم تا 10 روز دیگه اونم تحویل میدن
 

man_utd

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2007
نوشته‌ها
353
لایک‌ها
58
قیمت پژو 405 یورو 4 داشبورد قدیم رو اعلام نکردن؟
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
خوب از روزی که قیمت جدید 206 رو اعلام کردند اولین مصاخبه با مدیر بازاریابی فروش ایران خودرو (فکر کنم) شکل گرفت و از همونجا مشخص بود ... البته رئیس شورای رقابت 2 روز گفت قیمت همینی هست که ما گفتیم ولی بعد کوتاه اومد ....

جای تاسفه
هرآدم عاقلی هم میدونست که وقتی قیمت پراید بالارفته(ملت هم که راحت گول میخورند!!قیمت پراید یورو2 و بدون ایربگ را گفتند و ملت فریب خورده هم راحت فریب خوردند و فکر کردند ارزون شده!!!درصورتیکه خودشون بارها گفتند قیمت اعلامی اولیه بدون ایربگ و ویورو 4هست)،مگه امکان داره قیمت206 بیاد پایین و28 بفروشند!!درضمن حالا باید خوشحال هم باشی،206 تنها ماشینی بود که نسبت به فروش قبلی اش یک میلیون ارزونتر شده!!سری قبل 35 میفروختن حالا شده34!!!درعوض اکثر ماشینها بین1-2 میلیون گرون شده...
___________
دوست عزیز!!!اگه از ماشین اطلاع خاصی نداری،لازم نیست جون خودت را به خطر بندازی!!!
قابل توجه شما موتور پارس ELX قدیمی همون موتور زانتیا1800 است(شما که ماشین شناس هستین باید بدونید که زانتیا اوایل در دوموتور1800 و 2000سی سی تولید شد و بعد 2-3 سال فقط موتور 2000 تولید شد) که اسم دقیق موتور1800ش XU7 L4 یا 16سوپاپ هست که تفاوتش با موتور سمند و پارس و 405 معمولی در 16 سوپاپ بودن(سرسیلندر و..) هست
درضمن موتور XUM به عقیده برخی همون موتور 405 های2000 قدیم(XU9) هست که 8 سوپاپ است و متفاوت از موتور زانتیا است(نظر برخی هم اینه که همون موتور XU7 هست که با تغییر سرسیلندر حجم موتور افرایش یافته)ولی با موتور2000 زانتیا متفاوته، درصورتیکه موتور زانتیا2000، 16 سوپاپ است و XUM دارای8 سوپاپ!!!شما که سایت شخم میزنی باید اینها را بدونی!!!!..مدرک از این محکم تر میخای؟؟؟
حالا اگه میخای(من که راضی نیستم) خودت را برو پرت کن
 
Last edited:

rezidentevil

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2009
نوشته‌ها
7,063
لایک‌ها
832
منم یک مورد معرفی می کنم که جیگر حضار در تاپیک بسوزه ! :(
اتومبیل دوج مدل دارت 2014
16.400 دلار نقد
یا 36 قسط 149 دلاری !

2014-dart-exterior-cobblestone.jpg


2014-dart-interior-sunlight.jpg


فول ایربگ :
2014-dart-safety-passengerprotection.jpg
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
چی شد بچه مردم بخاطر اشتباهش در تشخیص موتور XUM خودکشی کرد؟؟؟؟؟
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
یعنی میگی xu7 قویتره از xum???

Sent from my XPERIA Z1 - THE BEST OF SONY
منظور موتور زانتیا نیست بلکه معروف به موتور زانتیایی هست چون 16 سوپاپ هست بهش میگن موتور زانتیایی!!
موتور xu7 jpl4 با 16 سوپاپ و حجم 1800 سی سی رو روی پارس های elx قدیمی نصب می کردن و موتور xu7 jpl3 با 8 سوپاپ روی پارس های معمولی و سمند و 405 نصب میشه.
موتور xum هم 1900 سی سی و 8 سوپاپ هست که روی پارس های elx جدید میذارن و طبق شنیده ها از xu7 jp4 با 16 سوپاپ عملکرد ضعیفتری داره.
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
منظور موتور زانتیا نیست بلکه معروف به موتور زانتیایی هست چون 16 سوپاپ هست بهش میگن موتور زانتیایی!!
موتور xu7 jpl4 با 16 سوپاپ و حجم 1800 سی سی رو روی پارس های elx قدیمی نصب می کردن و موتور xu7 jpl3 با 8 سوپاپ روی پارس های معمولی و سمند و 405 نصب میشه.
موتور xum هم 1900 سی سی و 8 سوپاپ هست که روی پارس های elx جدید میذارن و طبق شنیده ها از xu7 jp4 با 16 سوپاپ عملکرد ضعیفتری داره.

دوست عزیز!!!شما برو یک سر به بعضی زانتیاهای دوروبر مدل81-82 بزن،ببین موتور1.8 زانتیا با این موتور چه فرقی داره!!!این موتور دقیقا موتور زانتیا1.8 است...زانتیا در ساپیپا دو موتور2 و1.8 لیتری تولید شد،که بعد از یکی دوسال،فقط تولید 2لیتری ادامه داشت
اینم منیع:

http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7/%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7/
برو مشخصات موتور XU7 را بخون ببین برای موتور1.8 چی نوشته
برای بار n ام موتور سابق پارس ELX(نه این آت و آشغال XUM)همون موتور زانتیا 1.8 هست....
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
دوست عزیز!!!شما برو یک سر به بعضی زانتیاهای دوروبر مدل81-82 بزن،ببین موتور1.8 زانتیا با این موتور چه فرقی داره!!!این موتور دقیقا موتور زانتیا1.8 است...زانتیا در ساپیپا دو موتور2 و1.8 لیتری تولید شد،که بعد از یکی دوسال،فقط تولید 2لیتری ادامه داشت
اینم منیع:

http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7/%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7/
برو مشخصات موتور XU7 را بخون ببین برای موتور1.8 چی نوشته
برای بار n ام موتور سابق پارس ELX(نه این آت و آشغال XUM)همون موتور زانتیا 1.8 هست....
بله بنده هم قبلا شنیدم این موضوع رو که موتور elx همون موتور زانتیا 1800 هست ولی چون ندیده بودم مطمئن نبودم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

میزگرد بررسی افزایش قیمت خودرو/۳
نعمتی: وجود یک باند مخوف در مدیریت شرکت‌های خودروساز/ مشاوران دیپلم و زیر دیپلم یک مدیر خودروساز
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دلیل اصلی بالابودن قیمت خودرو، وجود یک باند مخوف در مدیریت شرکت‌های خودروساز است، این سوال را مطرح کرد که کجای دنیا مدیر عامل یک مجموعه خودروساز، مشاور دیپلم و زیر دیپلم دارد؟


13930209000313_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، بهروز نعمتی در مناظره قیمت‌گذاری خودرو در شبکه خبر، با طرح این سؤال که مطالبات معوق 8 هزار میلیارد تومانی خودروسازان دست چه کسی است؟ ادامه داد: 13 درصد از قیمت تمام شده مجموعه خودروسازی‌ها مربوط به بهره بانکی است که اگر 8 هزار میلیارد تومان در مجموعه خودروسازی تقسیم شود، حجم قابل توجهی از نقدینگی مورد نیاز این شرکت‌ها تأمین می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر خودروسازان حدود 1800 میلیارد تومان محصول تولید شده دارند که معطل تأمین یک یا دو قطعه است که اگر فروخته شود، کمک زیادی به سرمایه بر گردش شرکت‌های خودروساز می‌شود.

نعمتی با طرح این سؤال که در کجای دنیا چنین روشی وجود دارد که پیش‌فروش 2800 میلیارد تومانی به روش فروش اعتباری انجام می‌شود؟ گفت: مطالبه خودروسازان از نورچشمی‌ها به 8 هزار میلیارد تومان می‌رسد و در واقع آنها از پول مردم استفاده نامشروع می‌کنند.

وی با بیان اینکه دست کردن در جیب مردم راحت‌ترین راه است، گفت: با روند فعلی خودروسازان، می‌توانند یکی دو سال ادامه حیات داشته باشند.

وی ادامه داد: خودروسازان از یک طرف می‌گویند کمبود نقدینگی داریم و از طرف دیگر 8 هزار میلیارد تومان دست نورچشمی‌ها دارند و 2 هزار میلیارد تومان از سرمایه آنها نیز معطل تأمین یک یا دو قطعه است.

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد:‌ در کجای دنیا مدیر یک شرکت خودروساز در 5 یا 6 شرکت عضو هیأت مدیره است.

وی تأکید کرد: عدم مدیریت صحیح شرکت‌های خودروساز دلیل اصلی مشکلات فعلی در صنعت خودرو است و تا زمانی که جلوی این کار گرفته نشود، مردم متضرر خواهند شد.

وی با انتقاد از شرکت‌های خودروساز در نحوه قیمت‌‌گذاری محصولاتشان، گفت: زمانی که قیمت ارز بالا می‌رود، بلافاصله یک روز بعد شرکت‌های خودروساز قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند، درحالی که حداقل یک چرخه 6 ماهه برای تاثیرگذاری نرخ جدید ارز بر روی تولیدات صنعتی نیاز است.

نعمتی ادامه داد: در شرایطی که خودروسازان 50 درصد زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند، قرار نیست پولش را از مردم بگیرند.

محمدرضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه‌سازان نیز در این نشست با بیان اینکه 75 درصد قیمت خودرو به قطعات و 25 درصد آن به هزینه کارخانه اختصاص دارد، گفت: 40 درصد پول خودرو نصیب خودروساز نمی‌شود و بابت مواردی مانند شماره‌گذاری خودرو، مالیات، بیمه و سود بانکی هزینه می‌شود.

نعمتی نیز در واکنش به این صحبت نجفی منش گفت: خودروساز 8 هزار میلیارد تومان از دارایی خود را در جایی قرار داده و به دنبال وام بانکی رفته است، چرا مردم باید سود این وام را پرداخت کنند؟

نجفی‌منش نیز پاسخ داد:‌ من اطلاعی از این موضوع ندارم.

نعمتی ادامه داد: صنعت خودروی کشور گرفتار یک باند مخوف مدیریتی مالیخولیایی است که این مشکل باید برطرف شود.

وی افزود: کجای دنیا سراغ دارید که مدیر عامل یک مجموعه تخصصی بنام خودروساز، مشاور دیپلم و زیر دیپلم داشته باشد؟

وی تصریح کرد: کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که یک نفر از شرکت هما به عنوان مدیر بازرگانی یک شرکت خودروساز مشغول به کار شود.

وی در پایان از قرائت گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو طی هفته آینده در صحن علنی مجلس خبر داد.

انتهای پیام/

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930417001311#sthash.kiUg1nwh.dpuf
 

nasser_a

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,597
لایک‌ها
4,425
محل سکونت
www
منم یک مورد معرفی می کنم که جیگر حضار در تاپیک بسوزه ! :(
اتومبیل دوج مدل دارت 2014
16.400 دلار نقد
یا 36 قسط 149 دلاری !

2014-dart-exterior-cobblestone.jpg


2014-dart-interior-sunlight.jpg


فول ایربگ :
2014-dart-safety-passengerprotection.jpg
منم یه چیزی بگم که حضار در آرامش تو فکر عمیقی برن
شهر مام جز محدوده منطقه آزاد حساب میشه و این ماشینا با کمترین هزینه عوارض و گمرگ به دست مصرف کننده میرسه :general705::general705::general705::general705:
بالای 50 میلیون کسی اینجا دیگه ماشین ایرانی سوار نمیشه :general705::general705::general705::general705::general705:
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
معلوم نیست تا کی باید از سوار شدن خودروهای خارجی محروم بشیم این همه خودرو تو جهان هست چرا نباید خودمون انتخاب کنیم خودرو سازهای داخلی که با ورشکسته هیچ فرقی ندارند فقط به زور انحصار انداختن به مردم سرپا هستند حیف نیست این همه مواد اولیه خودرو صرف ساخت فروقونی مثل پراید امثال اون بشه الان حتی با قیمت دلار الان میشه با 30 میلیون یه شورلت صفر تازه با گارانتی و کلی مزایا خرید آنوقت ما40 تومن باید بدیم تندر 90 بخریم که هیچیش استاندارد نیست خودرو رو هم تا تحویل گرفتی اول باید تشریف ببری تعمیر گاه به نظر من 100 سال هم بگذره خودرو سازی درست نمیشه خودروسازی که توان رقابت نداره یعنی ورشکسته هست ورشکسته هم یعنی ضرر زدن بیشتر حالا اینهمه اصرار برای چیه اینا اگه یه مدل خودرو درست میکردند که توان رقابت داشت بهتر از این همه خودرو بود اینهمه هزینه میکنن فقط یه ذره ظاهر خودرو تغییر میدن
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
546546.jpg 555555.jpg بفرمایید این هم هیوندای 2014 ولستر عشق من قیمت 18 هزار دلا یعنی الان فکر میکنم تو مناطق آزاد 60 تومن قیمت داره تازه الان دلار 3 برابر شده وگرنه الان 20 تومن بود حالا ما با 60 تومن تو خودروهای داخلی چی میتونیم سوار شیم الان همین ماشین تو تهران قیمتش بالای 120 هست یعنی دوبرابر بیشتر کشیدن روش
مشاهده پیوست 626680
 
Last edited:

rezidentevil

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2009
نوشته‌ها
7,063
لایک‌ها
832
معلوم نیست تا کی باید از سوار شدن خودروهای خارجی محروم بشیم این همه خودرو تو جهان هست چرا نباید خودمون انتخاب کنیم خودرو سازهای داخلی که با ورشکسته هیچ فرقی ندارند فقط به زور انحصار انداختن به مردم سرپا هستند حیف نیست این همه مواد اولیه خودرو صرف ساخت فروقونی مثل پراید امثال اون بشه الان حتی با قیمت دلار الان میشه با 30 میلیون یه شورلت صفر تازه با گارانتی و کلی مزایا خرید آنوقت ما40 تومن باید بدیم تندر 90 بخریم که هیچیش استاندارد نیست خودرو رو هم تا تحویل گرفتی اول باید تشریف ببری تعمیر گاه به نظر من 100 سال هم بگذره خودرو سازی درست نمیشه خودروسازی که توان رقابت نداره یعنی ورشکسته هست ورشکسته هم یعنی ضرر زدن بیشتر حالا اینهمه اصرار برای چیه اینا اگه یه مدل خودرو درست میکردند که توان رقابت داشت بهتر از این همه خودرو بود اینهمه هزینه میکنن فقط یه ذره ظاهر خودرو تغییر میدن
من نمی دونم تا کی باید بجای واژه زیاده خواهی و گران فروشی از واژه ورشکسه استفاده بشه ؟ شرکتی که اتومبیلش رو چند برابر قیمت می فروشه کجاش ورشکسته هست ؟

http://alef.ir/vdcj8te8huqettz.fsfu.html?233329

بنز و bmw هم این درصد سود روی محصولاتشون نمی کنند
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
ورشکسته از این نظر میگم که توان رقابت ندارند چون اگه واردات آزاد بود صد درصد هیچ کس این فروقون ها رو نمی خرید الان یه نمونه همون هیوندای ولستر حتی با این دلار گرون قیمتش 60 تومن میشه اما تو تهران باید دوبرابر بخری تا کار خودروسازها کساد نشه
 

winsent

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
2,561
لایک‌ها
187
سن
38
محل سکونت
AmirGhazizadeh.ir
احسان جان من یه هیوندای النترا ELENTRA مدل 2015 نوشتم با قیمت 115 میلیون تومان که تحویلش 4 ماهه هستش و برای سود پول، 4 میلیون رو برمیگردونن که میشه 111 میلیون
فکر میکنی بعد از تحویل تو بازار چقدر میشه روی سودش حساب کرد؟ اصلا سود داره؟
با تشکر
 
بالا