شما اگه کلمات درستی رو سئو کنید و کاربر نهایی رو هدف قرار بدید تا 10 درصد رو راحت تجربه میکنید .
مثلا شما بیایید کلمه رژ لب رو سئو کنید شاید در روز 10 هزار سرچ خوره داشته باشه و برای شما 2 هزار ورودی بیاره . ولی کسی که رژ لب رو سرچ میکنه واقعا خریداره ؟
یا بیایید مثلا : کلمه خرید رژ لب ضد آب حج دهنده با قیمت مناسب رو سئو کنید ؟ اگه این کلمه 100 تا جستجو داشته باشه در کل ایران مطمئنا 90 تاش خریدار هست و نرخ تبدیل بالایی داره .
پس میبینید که نرخ تبدیل به نوع کلمات ورودی شما بستگی داره
خب همه ورودی های سایت که نهایتا از جستجوی گوگل "خرید رژ لب" نمیان، اگه این طوری بود ورودی خیلی کمتری داشتین.
در کل احساس می کنم خیلی دست بالا می گیرید تخمین زدنتون رو، مثلا ورودی کلمه "رژ لب" اونقدی که فکر می کنید نیست، نهایتا ماهیانه 10 هزار جستجو داره نه روزانه.
در کل راجع به "ورودی" صحبت می کنم نه صرفا از گوگل. سئو زمان بر هست، علاوه بر این جستجو ها اینقد زیاد نیست برای خرید مستقیم طبق بررسی که داشتم از keyword forecast گوگل. کسی که می خواد سریع کارش رو شروع کنه از کانال های ورودی مختلف می خواد بازدید بگیره.
شما فکر کنید همه ورودی ها از بنر هست. از هر چند نفر که روی بنر کلیک می کنن یکی خریدار هست برای محصولات آرایشی؟ برای گوشی رو من نرخ خرید رو خدمتتون گفتم 0.3% بوده با ورودی از سایت مقایسه موبایل (affiliate دیجیکالا)
تا الان لوازم آرایشی رو امتحان نکردم، ولی اگه 2% باشه عالیه