برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سس آلفردو

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
طرز تهیه سس آلفردو :

این سس از معروف ترین سس های ایتالیایی است که از خامه پر چرب ، پنیر پارمسان و نمک و فلفل سیاه تشکیل شده و به همراه قارچ ، مرغ و سیب زمینی سرو می شود. البته نسخه ی اولیه این سس حاوی تخم مرغ هم بود و ریشه ی آن به اولین سرآشپز مخترع این سس باز میگردد که برای همسر باردارش ، که نمی توانست سس های سنگین گوجه فرنگی را مصرف کند این سس را تهیه کرد. نام سس مذکور نیز برگرفته از نام این سرآشپز می باشد ، آلفردودی للیو (به ایتالیایی : Alfredo di Lelio) در سال 1914 این سس را تهیه کرد. اما امروزه شیوه های متفاوت تهیه این سس رونق فراوان یافته و هر سر آشپزی مطابق با سلیقه و تجربه ی خود ادویه و چاشنی و افزودنی های خاصی را برای طعم دهی به سس آلفردو انتخاب می کند.

و اما طرز تهیه این سس به شرح زیر می باشد؛

ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

کره : یک چهارم فنجان

خامه ( باید غلیظ و پر چرب باشد) : 1 فنجان

سیر ( به صورت رنده شده) : 1 حبه

پنیر پارمسان ( که باید تازه بوده و به صورت رنده شده در آید) : 1 و نیم فنجان

جعفری ( به صورت ساطوری باشد) : یک چهارم پیمانه

فلفل سیاه ( اختیاری است اما بدانید طعم دهنده فوق العاده ای محسوب می شود) : به میزان لازم

روش و مراحل تهیه به این صورت می باشد که ابتدا تابه ای را روی اجاق قرار داه و اجازه می دهید تا داغ شود. سپس کره را در آن ذوب کرده ، خامه را به کره ی آب شده اضافه کنید و منتظر بمانید تا مواد شما بجوشد. ( البته توجه داشته باشید که مخلوط را مدام باید هم بزنید تا نسوخته و ته نگیرد ، در این مرحله حرارت باید ملایم باشد). بعد از 5 دقیقه جوشیدن و هم زدن مداوم ، مواد را خوب با هم مخلوط کنید و سپس سیر رنده شده و پنیر رنده شده را بیفزایید. حواستان علاوه بر شعله ی ملایم به سریع هم زدن مواد و سرعت عملتان نیز باشد. بعد از حل شدن پنیر و یک نواخت شدن سس ، تابه را از روش شعله برداشته ، جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل را به آن بیفزایید.

homemadealfredosauce-650x975.jpg

نکاتی که باید در تهیه این سس به آن توجه داشته باشید نیز به شرح زیر می باشد:

  1. این سس را بیشتر به همراه غذاهایی همچون پاستا ، ماکارونی و فوتوچینی مصرف می کنند.
  2. برخی از دستور های غذایی این سس ، در لیست مواد اولیه خود تخم مرغ را نیز قرار داده است. البته شما می توانید از قارچ ریز شده نیز به عنوان یک افزودنی طعم دهنده در دستور پخت این سس استفاده نمایید.
  3. در تمام مدتی که سس بر روی شعله قرار دارد حواستان به ملایم بودن حرارت باشد چون در غیر این صورت سس به صورت ته گرفته و طعم و رنگ آن به شدت تغییر می کند.
  4. برای تهیه این سس بهتر است از خامه ی صبحانه استفاده نکنید ، اما اگر به نوع دیگری از خامه دسترسی ندارید سعی کنید از پر چرب ترین و غلیط ترین خامه ی صبحانه ای که در دسترس است با چربی بالای 40 % استفاده نمایید ؛ چرا که خامه ی مصرفی در این سس باید بسیار بسیار غلیظ و پر چرب باشد.
  5. و اما در صورتی که نمی خواهید و یا نمی توانید از سیر تازه استفاده نمایید می توانین از پودر سیر در تهیه سس آلفردوی خود بهره مند شوید.
امیدواریم از تهیه این سس لذت ببرید . نوش جان.
 

ekhtar051

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 اکتبر 2016
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
سن
26
در این فیلم تزیین بستنی را به شما اموزش میدهیم که بسیار اسان است و فقظ خلا قیت میخواهد که شما ان را دارید
 

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
خداییش، به خوشمزگی سس رستوران ها نمی شه !
قبول دارم خودمم درست کردم مثل مال رستوران های معروف ایتالیایی نمیشه اما فکر میکنم مواد اولیه باعث این تفاوت در مزه و طعم میشه یعنی اونا از یه مارک های خاص مواد اولیه استفاده میکنن حتی ممکنه براشون وارد کنن اون مواد رو اما ما از محصولات موجود در بازار استفاده می کنیم.
 
بالا