برگزیده های پرشین تولز

فرهنگ رانندگی

Mohammad.d

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2007
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
0
سلام
بعضی از قسمتها رو خوندم ، خیلی جالب بود ، ایشالا سر فرصت همه رو میخونم !

به نظرم این تاپیک میتونه به همه کمک کنه تا با قوانین بهتر آشنا بشن و در نتیجه بهتر رانندگی کنن !!!
ممنون از زحمتی که کشیدید
امیدوارم همه دوستان استفاده کنن !
 

Damn

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,428
لایک‌ها
630
محل سکونت
In Lousy time
كسي يه كتاب خوب نميشناسه كه مرجع كاملي باشه واسه عيب يابي اتومبيلهاي شخصي
 

phoenix_i06

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
2,125
لایک‌ها
175
محل سکونت
آمریکا
برای ماشین های جدید میخوای؟ یا همین ماشین های معمولی و قدیمی؟ تو این سایت ها بگردی احتمالا پیدا میکنی. من یه کتاب با همین اسم تو کتابخانه دوستم دیدم. اسم نویسندش یادم نیست ولی خارجی بود و عکس و اینها هم داشت. (البته ترجمه شده بود و چاپ ایران بود)

www.adinebook.com
www.iranbin.com

كسي يه كتاب خوب نميشناسه كه مرجع كاملي باشه واسه عيب يابي اتومبيلهاي شخصي
 

jahanagahi

Registered User
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2008
نوشته‌ها
48
لایک‌ها
0
نكات قابل توجه موقع خريد خودرو دست دوم
1- بازديد اصالتي و مدارك فني خودرو: 1। بازديد و مطابقت شماره بدنه با كارت مشخصات خودرو – هر خودرو شماره بدنه در مكان هاي مختلفي حك ميشود و فقط صرفا داخل محفظه موتور نيست پس حوصله كنيد و بازديد كنيد 2। بررسي ميزان كاركرد خودرو و مطابقت با استهلاك بقيه اجزا خودرو – به عنوان مثال ماشيني كه 25 هزار تا راه رفته لاستيكش بايد فابريك و بدون آثار قلوه كني يا لاستيك سايي باشه يا صندلي ها و روكش ها و روكش فرمان و । । । 3. دفترچه هاي خودرو شامل خودرو و راديو پخش و كد هاي مربوطه 4. بررسي و بازديد شماره موتور و تطابق با كارت خودرو و بازديد از نظر كوبيدگي و له شدگي محل شماره خودرو 5. دريافت كارت سوخت خودرو 6. بازديد اسناد مالكيت و مدارك پرداخت خلافي 7. از همه مهم تر بازديد و بررسي اسناد بيمه ماشين و اينكه حداقل 3 ماه اعتبار بيمه داشته باشه و پرونده پرداخت خسارت نداشته باشه (پشت بيمه نامه درج ميشه) 8. بررسي اسناد پرداخت هزينه هاي عوارض شهرداري و معاينه فني خودرو 2 - بازديد هاي بدنه اين بررسي توسط صافكار يا نقاش يا شخصي كه تجربه زيادي دارد انجام بشود و شامل: 1- بدنه خودرو از لحاظ ضربه و فر ورفتگي و بر امدگي و انجام صافكاري بدون رنگ – اين بازديد هزينه دارد و حدود 15 دقيقه وقت نياز دارد 2- بازديد باز و بسته شدن درب ها 3- بازديد كاركرد كامل شيشه بالا بر ها ي دستي و برقي 4- بازديد زه ها و ضربه گير هاي بدنه خودرو از لحاظ خش و ضربه – زه ها و ضربه گيرها خيلي راست گو هستند و بايد زه هاي يك طرف خودرو به يك اندازه رنگ و رو رفته و آفتاب خورده و خش داشته باشند و خش هاي بيش از حد يا سالم بودن يك زه يا ضربه گير نشانگر ترميم و تعويض ميباشند – دنبال علت باشيد و همچنين نشانگر ناشي بودن استفاده كننده از خودرو بوده و بايد دنبال نشانه هاي آسيب هاي ديگر هم باشيد 5- پلاك هاي خودرو در جلو و عقب خودرو را بازديد كنيد و آثار ترميم و نقاشي مجدد و تا شدگي و ضربه شديد كاملا مشخص هستند همچنين توجه داشته باشيد نصب پلاك هاي كشوري كه تا عالم باقي همراه مالك هستن و از يك خودرو به خودرو ديگر منتقل ميشوند و بايد فقط محل پرچ ها زخمي شوند و نه جاي ديگر 3- بازديد هاي ظاهري اين بازديد توسط خريدار خودرو انجام ميشه و احتياج به كارشناس و مكانيك نداره 1- بازديد سيستم هاي برقي خودرو شامل چراغ ها و كاركرد صحيح 2- بازديد كاركرد راديو پخش خودرو و آنتن برقي و كسب اطمينان از نصب صحيح و سيم بندي صحيح لوازم صوتي شامل آمپلياير و ساب ووفر و انواع خازن 3- بازديد صندلي ها و سالم بودن و كچل نشدن صندلي ها و كاركرد آن – آگر برقي باشد كاركرد صحيح سيستم آن 4- بازديد رودري ها از لحاظ ظاهر سالم و بدون عيب و آسيب و كچلي و لقي اطراف 5- بازديد لاستيك هاي خودرو- يك خودرو سالم بايد داراي حد آقل دو لاستيك با يك نام و مدل و تاريخ ساخت باشند و بهتر اينكه هر 4 لاستيك خودرو از يك نام و مدل و سازنده باشند و بازديد ميزان وخوردگي و ساييدگي لاستيك ها - هرگونه ساييدگي يه طرفه و بيش از حد و عدم تطابق با كاركرد مورد ادعاي فروشنده بحث بر انگيز و مورد سوال ميتونه باشه – طلق لاستيكي شلگير درون گلگير را بازديد كنيد تا مشخص شود علاِيم ساييدگي و زخمي شدن نداشته باشد 6- رينگ هاي خودرو بايد عاري از هر گونه آثار چكش كاري و ضربه خوردگي باشند و كاملا سالم باشند 7- بازديد چرخ زاپاس خودرو و سالم بودن و كاركرد منطقي و مطابق ساير اجزا خودرو انتظالر ميرود به عنوان مثال چرخ زاپاس نبايد بيشتر از 100 كيلومتر كاركرد داشته باشد و بايد نو و دست نخورده باشه ( مطابق اسمش واسه استفاده نيست و فقط يدكي هستش) 8- قالپاق هاي خودرو نبايد هيچگونه اثار شكستگي و خش هاي مستمر و مدور داشته باشند و همه انها بايد موجود باشند 9- برف پاك كن ها و آب پاش هاي شيشه شورها بايد سالم و عملياتي باشند و كاركردشان عاري از هر كونه عيب باشد – تعمير انها هزينه بر و وقت گير است 10- داخل خودرو و آلات آدوات و اهرم ها بايد كاملا سالم و عملياتي و كاركردشان بدون عيب باشد – اصولا تعميرات تزيينات داخل خودرو هزينه بر است و هرگز مانند فابريك خودرو نخواهد شد 11- ساير تزيينات خودرو مانند آينه ها و پشت سري ها و آفتاب گير ها و كاركرد صحيح آنها نشانگر توجه مالك قبلي و يا بي توجهي مالك هستند 4- بازديد فني و قواي محركه اين بازديد توسط كارشناس و مكانيك انجام ميشه و ميتونه در حال سكون خودرو يا در حال حركت باشه 1- بازديد موتور در يك مركز تون آپ با دستگاه دياگ به شدت توصيه ميشود و پاسخ تعداد زيادي از سوالات داده خواهد شد 2- بازديد جعبه دنده و صحيح جا رفتن بدون صدا ونرم جا رفتن از الزامات خريد خودرو دست دوم ميباشد 3- كاركرد كلاچ خودرو بايد كاملا خطي و بدون سفتي در كورس حركتي پدال كلاچ باشدو هيچ گونه مانعي در حركت و صداي نبايد وجود داشته باشد 4- ترمز خودرو بايد در حالت خاموش بودن و روشن بودن خودرو كاملا عملياتي باشد و تفاوت روشن بودن و خاموش بودن بايد واضح و مشخص باشد و كورس زياد از حد پدال ترمز نشانه وجود عيب ميباشد – با ترمز و بازديدش شوخي نكنين و جدي بررسي كنين 5- فنر هاي خودرو و سيستم تعليق بايد سالم و حداكثر دو حركت نوساني داشته باشد و بايد سريعا خودرو به حالت ايستا بر گردد - يكي ديگه از علايم سالم بودن كمكم فنر ها به گفته تعميركاران كمك فنر يك صداي فيس در هنگام فشار دادن يكي از گوشه هاي خودرو ميباشد يا در هنگام عبور از يك سرعت گير با سرعت حدود 15-20 كيلومتر 6- كولر و اجزا سيستم تهويه مطبوع خودرو بايد كاركرد خوب و المي داشته باشند و هر گونه صدا يا عدم كاركرد صحيح مستلزم صرف هزينه و و قت ميباشد 7- كاركرد موتور را از لحاظ لرزش و ميزان انتقال لرزش به اتاق را بررسي كنيد و هرگونه لرزش بيش از حد منطقي مستلزم صرف نيم روز وقت در تعميرگاه و صرف هزينه اي معادل يك ايران چك صورتي ميباشد 8- سيستم خنك كننده بايد فاقد هرگونه نشتي وعلايم پاشش مايع خنك كننده درون محفظه موتور بوده و مايع درون محفظه ذخيره بايد مايع خنك كننده خالص باشد و و جود مايع شيري رنگ و يا حتي قطرات روغن نشانگر حداقل خرابي واشر سر سيلندر تا ترك خوردگي بلوك سيلندر و مجاري آب و روغن ميباشد 9- روغن موتور بايد در بدترين شرايط داراي چسبندگي باشد و فقط روغن باشد – اين موضوع را توسط بيرون كشيدن گيج روغن ميتوان بررسي كرد. 10- ژنراتور برق خودرو بايد كاركرد مناسب و بدو ن سروصدا و مناسب تجهيزات مصرف كننده خودرو داشته باشد و در صورت روشن شدن هر يك از تجهيزات مصرف كننده برق خودرو به صرو صدا نيفتد 11- تسمه هاس خودرو بايد داراي ظاهر مناسب و عدم پوسيدگي و آثار نخ نما شدن باشد. 5- تست جاده و رانندگي هنگام خريد خودرو حتما از مالك تقاضاي رانندگي با خودرو را نماييد و در حضور وي حركت خودرو و عملكرد تمامي اجزا متحرك را آزمايش نماييد – در اين حالت اصلا سيستم صوتي خودرو را آزمايش ننماييد چون باعث خطا و پنهان شدن ساير عيوب احتمالي خودرو ميشود 1- فرمان خودرو در حال حركت بايد نرم و روان و بدون هرگونه صدا باشد – تعمير سيستم فرمان وقت گير و هزينه بر و هميشه 2 بار مراجعه به تعمير گاه نياز دارد 2- پلوس ها و سيستم انتال نيرو به چرخ ها هميشه و مخصوصا در حال گردش خودرو بايد بدون سروصدا و معمولي باشد. 3- هرگونه سرو صدا و زوزه درون اتاق خودرو مسلتزم صرف هزينه اي معادل نيم برج حقوق و صوف دو روز وقت ميباشد 4- عملكرد دنده ها و كلاچ را هنگام حركت بررسي نماييد و همة دنده ها را بررسي كنيد و به صدا هاي اضافي در حال حركت به دقت گوش كنيد – در اين مرحله چنانچه سرنشينان خودرو سكوت لازم را شكستند و از خود صدايي بروز دادند دوباره تست و آزمايش را تكرار كنيد 5- به زوزه هاي بلبرينگ ها ككه كل اتاق را ميلرزانند و ارتعاش غير قابل تحملي دارن حساس باشيد 6- هرگونه صدا در موتور خودرو مانند صداي تسمه ها و سوپاپ ها را از هم تميز داده و سعي كنيد صداي آنها را بشناسید
از سایت آگهی بیست و چهار
 

ehsan_persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
7
به نظرم در این تاپیک مجزا درباره موضوعاتی مثل قبض جریمه ، توقیف خودرو، شماره گذاری، گواهینامه بحث کنیم.
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
من يه سوال واسم پيش اومده جوابشو پيدا نكرد ، اين تابلو هايي كه روش نوشته71N يعني چي ؟!يعني71 درجه شمالي؟
 

ehsan_persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
7
من يه سوال واسم پيش اومده جوابشو پيدا نكرد ، اين تابلو هايي كه روش نوشته71N يعني چي ؟!يعني71 درجه شمالي؟

بله یعنی مقصدی که در این تابلو ذکر شده است در 71 درجه در جهت شمال جغرافیایی قرار دارد.
یکسری تابلو وجود دارند که یک عدد و یک جهت جغرافیایی و یک مقصد را نشان می‌دهند و تابلویی که شما دیده‌اید از این دست تابلوهاست.
البته نمی دانم هدف از دادن چنین پیامی به راننده چه می‌تواند باشد؟!
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
بله یعنی مقصدی که در این تابلو ذکر شده است در 71 درجه در جهت شمال جغرافیایی قرار دارد.
یکسری تابلو وجود دارند که یک عدد و یک جهت جغرافیایی و یک مقصد را نشان می‌دهند و تابلویی که شما دیده‌اید از این دست تابلوهاست.
البته نمی دانم هدف از دادن چنین پیامی به راننده چه می‌تواند باشد؟!

آخه اكثرا ديدم روي تابلو هايي كه داره يه دور برگردون رو نشون ميده اين عدد هم نوشته شده مسيري كه در راستاي حركت ماشين هست كنارش خورده 71 شمالي !بعد اين عدد هميشه 71؟!چه جوري ميشه؟!سوال آخر شما هم جالبه آخه راننده چه نيازي داره ؟
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
دانستن برخی اشتباهات در رانندگی که احتمال دارد خسارات سنگینی را به بار آورد خالی از لطف نیست به خصوص که شاید بتوان گفت 70 درصد این اشتباهات به صورت عادتی ناپسند برای ما ایرانی ها درآمده است.

به گزارش عصر خودرو این اشتباهات به شرح زیر است:
1- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها: این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.
2- بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن : چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که می خواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار می دهد و سپس آن را بالا می کشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که می گفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو می کشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا می کشم)
3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس: در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد
4- تعویض یکبار در میان فیلتر روغن: گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد
5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورددرجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.
6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان: چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.
7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک: این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.
8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
9- با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.
10-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.
11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست .
12-سنگین کردن بیش از حد خودرو: پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .
13-نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم: باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود
14-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند
15-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
16-دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
17-استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد
18-خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست
19-تکیه پا به کلاچ:بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.
20-جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد
21-گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.
22-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری: این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
23-پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان: زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.
24-خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت: این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.
 

damira_e_n_d

Registered User
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
495
لایک‌ها
66

TURK_AVENGER

کاربر فعال عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 جولای 2009
نوشته‌ها
3,422
لایک‌ها
891
محل سکونت
in Bruges
ممنون . من که هیچ کدوم از اینا رو انجام نمی دادم . دی
آموزش تجربی رانندگی این مشکلات رو هم داره . دی
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
آخ گفتی اون سبقت گرفتن تو لاین یکو. امروز تو اتوبان یه پرایده چسبونده بود پشت سرم هی سعی می کرد از سمت راست سبفت بگیره. نکته جالبش اینجا بود که لاین سبقت کاملا خالی بود. نمی دونم این مغز فندقی چه اصراری داشت از سمت راست سبقت بگیره. آخر هم موفق شد البته. انقدر بدم میاد اینا که از راست سبقت می گیرن! اگه ماشین سنگین داشتم همشونو بد جوری تنبیه می کردم! دی:
اون مورد ترمز دستی هم مشکوکه. یکی بیاد اینو تکذیب کنه!
 

orginalfilm

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
27 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,451
لایک‌ها
1,527
سن
43
محل سکونت
زير يه سقف
شديدا خوب بود .

ممنون .
 

amirrezan95

Registered User
تاریخ عضویت
30 جولای 2010
نوشته‌ها
3,060
لایک‌ها
9,192
ممنون جالب بود
خوشبختانه من همه اینا رو رعایت میکردم :happy::happy:
 

Koroush2

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2009
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
3
محل سکونت
Tehran
ممنون جالب بود
 
بالا