• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ماشین مدل بالا بخریم یا یه مدل پایین رو احیا کنیم ؟

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,669
منم موافقم نو بگیره آدم ولی ماشین خوب
206 یا 207 راحت 5 سال بتونه سوار شه
ماشین خارجی خوبه ولی اگر خراب بشه داستان داره تو این مملکت
ماشین مدل پایین عذاب هست
اصلا هر چیزی باید نو گرفت
من همیشه اجناس نو میخرم . تمایلی به خرید استوک و ... ندارم
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
ماشین مدل بالا کم کار بگیر
دیگه پرایدو پژو سمند که احیا نداره کادیلاک جگوار بنز که نیست یه مشت ماشین بی ارزشن که به اجبار سواریم
 

Hamid_KK

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2015
نوشته‌ها
560
لایک‌ها
6,722
پژو 206 دنده اتوماتیک بگیر, هم دسته دومه, هم رانندگی باهاش لذت بخشه, بعد از 2-3 سال هم میندازیش دور یا می فروشیش.
یک راه دیگش اینه اصلا ماشین نگیری بجاش بیت کوین بگیری.
 

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
617
لایک‌ها
4,777
سن
35
محل سکونت
شطهول
یکی از آشناها ماشین دست دو گرفته بود هر روز یه جای ماشین مشکل داره روز اول ضبطش رو میخواست روشن کنه تا ضبط برعکسه روز بعد شیشه پنجرش رو اومد بیاره بالا کلا افتاد پایین رفت تو در ماشین گیر کرد
اصلا تو ایران کسی وسیله دست دومش رو اگه ببینه خوبه نمیفروشه یا اگرم قصد فروش داشته باشه اینقد تو فک و فامیلش آدم فرصت طلب هست که نیازی به بنگاه و دیوار نیست
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
4,313
سن
24
محل سکونت
in flight
بنظرم نه صفر بخر نه خیلی مدل پایین
ماشین حداکثر 2سال کارکرده بخر که افت قیمتش کرده باشه و در عین حال سرپا
 

Dodge Super Bee

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
1,146
لایک‌ها
16,870
اتومات ایرانی -چینی هیچی نخر گیربوکس شون یه چیزی تو مایه های مستعان ـه

اتومات مناسب تویوتا و هیوندا و.... ست که قدرت موتور دارن . تورگ دارن . تعلیق دارن نه پژو های تولید ایران و سمند و انواع اقسام چینی ها . اتومات این نوع ماشین ها فقط هزینه و دردسر رو بیشتر میکنه و موقع فروش هم خیلی میزنن تو سر ش
ugly7.gif
هیچ چیزی هم به کیفیت سواری اضاف نمیکنه هیچ بلکه لگد هم میزنه و دیلی هم دارن کلی.
 
Last edited:

Dodge Super Bee

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
1,146
لایک‌ها
16,870
اون سی جی 125 رو هنوز تو ایران سوار میشن و تولید میکنن :unsure: پلاک های قدیم خیلی جمع و جور بود هر کی تز پلاک های جدید رو داره به حق اودین و 6تن آل اودین به سرنوشت سعید عسگر دچار بشه


255953641_260449122711441_92140410917200509_n.jpg
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,296
لایک‌ها
20,173
محل سکونت
اوهایو - دیتون
پژو 206 دنده اتوماتیک بگیر, هم دسته دومه, هم رانندگی باهاش لذت بخشه, بعد از 2-3 سال هم میندازیش دور یا می فروشیش.
یک راه دیگش اینه اصلا ماشین نگیری بجاش بیت کوین بگیری.
شما در این مملکت زندگی می کنی؟
 

davi12

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2012
نوشته‌ها
700
لایک‌ها
781
بهترین گزینه پراید هست ماشین کم خرج به 500 هزار کیلومتر هم برسه هیچیش نمیشه
خانواده پژو تا 60 هزار تا خوب کار می کنند و بعد تو خرج می افتن
 

Dodge Super Bee

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
1,146
لایک‌ها
16,870
آخرین باری که از نزدیک پراید با 500 هزار تا کارکرد دیدی و هیچی ش نبود کی بود؟:دی کسی جرات میکنه باهاش بره خارج از شهر:unsure: مطمئنی پراید بود یا هوندا آکورد . آخرین باری که پرایت با360هزار تا کارکرد دیدم دو تیکه بود اتاق ش :دی


حتی پیکان هم دهه شصت که کم خرج خطاب میشد و جای تسمه ش جوراب زنونه مینداختن هم رو 300 هزار تا میپوسید پراید که میفارته رو این کیلومتر :oops: اگه هرچیزی راه میره سالمه پس هرکی هم سیبیل داره افتکه

کی فکرشو میکرد وانت ش بشه 170 تومن . اونم قیمت کارخانا:unsure:
 
Last edited:

mohammad_rabiyi

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2014
نوشته‌ها
746
لایک‌ها
754
ماشین 300 تا کار کنه، اولین چیری که لازم داره ایزوگام کف ماشین هست
یک متر مربع ورق آهن هم می خواد بری تیکه تیکه کنی و از پایین بهش جوش بدی
یکی از سیلندرها هم از کار می افته و 33 درصد از قدرتش کم میشه
آمپر بنزین از کار می افته
ماشین به برق دزدی می افته و هر 6 ماه یک بار، خرج یک دونه باتری می زاره سر دستتون
مشکل نشتی شلنگ پیدا می کنه
محور جلو کلا لنگ می زنه و با خرج زیاد هم لنگی باقی می مونه
یک سری مشکلات هم ایجاد می کنه، شما تمام قطعات رو عوض کنی باز همون مشکل پابرجاست!

تازه! بعد از اینکه ماشین 300 تا کار کرده رو می خری معلوم نیست صاحب یا صاحبان قبلی چه طور باهاش رفتار کردند! ماشین به شخصه دیدم طرف لنتش رسیده به فلز و فلز تا نصفه رفته! و لنتش رو عوض نکرده

تویوتا کمری هم باشه، 300 تا کار کنه یکدفعه یک جایی خرج وحشتناک سر دستت می زاره
پژوهای 405 خطی دو میلیون 500 تا هم کار کردند، ولی چندین بار موتور و اتاق عوض کردند
 

Dodge Super Bee

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
1,146
لایک‌ها
16,870
کارکرد بالای 400هزار تا با انجین فابریک و تعلیق سالم و عدم پوسیدگی آنچنانی از پس این نوع کمپانی ها بر میاد امثال هوندا و تویوتا و میتسو و مزدا و سوبارو و بعضی محصولات فورد . کمپانی های دیگه ای هم مثل ولوو با کارکرد بالا رویت میشن ولی خوب با استهلاک بیشتر نسبت به ژاپنی ها

البته من نمیدونم نویسنده سال 99 در پاراگراف آخر چی نوشته که قیمت ش 37میلیونه . حتی پارسال هم قیمت آکورد سفارش آمریکا بالای 120تومن بود و الان تا 250 هم میره


اصلی ترین علت عمر شون هم کیفیت قطعات و آلیاژ هاست و عایق بندی مناسب خلاصه غیرت ملیه:p
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
پراید از نظر انجین ماشین سگ جونیه درست ازش استفاده بشه تا 300 هزارتا هم میشه بدون باز کردن موتور ازش استفاده کرد نهایت یکی دوبار واشر سرسیلندر عوض کنی
این سگ جونی موتورشم وام گرفته از طراحی و ساخت مزدای ژاپنه
 

iranescence

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
1,441
لایک‌ها
2,864
سن
31
محل سکونت
tehran
پول باسه 207 نده
اگر فکره ظاهرش هستی قضیه جداس
مگرنه 207 بخدا همون رانا یا همون 405 tu5 هستش
هوندا آکورد که عالیه ولی 800 تومنه
من بجای 207 نو صددرصد میرفتم یک میتسوبیشی لنسر 2014 میخریدم
شک نکن بیشتر از 207 کار میکنه
به این حرفا هم اصلا گوش نده ماشین نو 5 سال هزینه نداره ماشین 10 سال کارکرد هر روز باید تعمییر گاه باشی
سگ مگان 10 سال کارکرده، سگ آوانته‌ی 10 سال کارکرده، میرزه به دناپلاس توربوی اتومات (البته تمییزش رو باید پیدا کنی)
من خودم یک ال 90 مدل 92 دارم به 206 207 دنا ترجیحش میدم ماشین بی آزاریه
 

iranescence

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
1,441
لایک‌ها
2,864
سن
31
محل سکونت
tehran
کارکرد بالای 400هزار تا با انجین فابریک و تعلیق سالم و عدم پوسیدگی آنچنانی از پس این نوع کمپانی ها بر میاد امثال هوندا و تویوتا و میتسو و مزدا و سوبارو و بعضی محصولات فورد . کمپانی های دیگه ای هم مثل ولوو با کارکرد بالا رویت میشن ولی خوب با استهلاک بیشتر نسبت به ژاپنی ها

البته من نمیدونم نویسنده سال 99 در پاراگراف آخر چی نوشته که قیمت ش 37میلیونه . حتی پارسال هم قیمت آکورد سفارش آمریکا بالای 120تومن بود و الان تا 250 هم میره


اصلی ترین علت عمر شون هم کیفیت قطعات و آلیاژ هاست و عایق بندی مناسب خلاصه غیرت ملیه:p


کلا ماشینای ژاپنی یکسریاشون بعد 300 تا کرکرد تازه موتورش آب بندی میشه

یک مستند دیدم هنوز لندکروزهای دهه 60 70 در یکسری کشورها مثل مکزیک آفریقا و... معامله میشن و پر طرفدار هم هستن
 

forsoh

Registered User
تاریخ عضویت
31 جولای 2012
نوشته‌ها
1,051
لایک‌ها
3,218
محل سکونت
پشت پی سی
به نظر خودم سمت خانواده پژو نرو! خیلی راحت واشر سر سیلندر می سوزانند، استهلاک بالایی دارند و کلا ماشین های خوبی نیستند. مدل های کارکرده اش را که اصلا نگیر.

ال نود ماشین بی آزاری است. قطعا توصیه می شود.

پراید هم عالی است. کم خرج است و سگ جان.

به نظر خود بنده در ایران پولی بیشتر از پراید دادن برای ماشین حرام است. حتی اگر تیلیاردر هم بشوم برای ماشین پول نمی دهم (n)
 

Dodge Super Bee

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
1,146
لایک‌ها
16,870
پراید و کلا ماشین مگه فقط یه موتور داره وسلام :دی موتورش برسه 400هزارتا اصلا تعلیق و گیربکسی ازش میمونه که بخوای از موتور ش استفاده کنی :sneaky: موتوری که با یک سوم راندمان کار میکنه ظاهرا سالمه . پراید صفر تعلیق و شاسی ش و ...دچار مشکله چه برسه با چندصدهزار کیلومتر کارکرد. اتفاقا با اون حجم موتور کم- موتورساده به لطف تکنولوژی قدیمی ولی با کلی قطعات بَد کیفیت - مخصوصا این 85 ب بعدی ها که شدید افت کیفی دارن . نمونه های کره یی ش هم تو 300هزار تا پوسیده ن- 500هزارتاش دیگه حتی تو فیلم های استاد چاکی رویت نشده :giggle:
 
Last edited:

mohammad200

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,894
لایک‌ها
1,342
دوو سیلو کارکرده چطوره ؟ کسی تجربه ای داشته ؟
از چند نفر شنیدم از پراید و حتی خانواده پژو بهتره و خیلی راضی بودن
 
بالا