• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مرجع سوالات پستی - گمرکی

پست از آمریکا به ایران چقدر طول میکشه تا برسه؟

  • کمتر از 10 روز

    Votes: 24 11.2%
  • بین 10 تا 20 روز

    Votes: 38 17.8%
  • بین 20 تا 30 روز

    Votes: 61 28.5%
  • بالای 30 روز

    Votes: 91 42.5%

  • Total voters
    214

hunter2000

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,579
لایک‌ها
416
محل سکونت
چین - تهران
چجوری میشه کانتینر رو تو بندر خودمون تحویل بگیریم که هم هزینه حمل و هم هزینه گمرک توسط فروشنده پرداخت شده باشه؟
.

سوالتون گنگ هست بهتره از روش های معمول تجارت استفاده کنید اگر میخواهید کالایی صادر کنید برید اتاق بازرگانی قسمت مشاوره اطلاعات کامل رو بهتون میدن . برای دریافت کانتینر باید کانتین رزو کنید از دفاتر کشتیرانی بارتون رو میبرید بارگیری میکنید تو بندر هزینه ارسال کانتینر رو پرداخت میکنید و بار رو ارسال میکنید . این برای صادارات هست .
 
Last edited:

hunter2000

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,579
لایک‌ها
416
محل سکونت
چین - تهران

antidote

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2009
نوشته‌ها
2,012
لایک‌ها
57
محل سکونت
AHWAZ-TEH
سلام بنده از طريق أقوام ايفون خريداري كردم و ميخواستم با دي اچ ال برام بفرسته كه امروز رفته بش گفتند بخاطر تحريم به ايران ارسال نداريم
ميخوام بدونم راهي هست كه من گمرك ندم ؟ گمرك گوشي 1000 دلاري چقدره ؟

اگر من ايفون رو براي يكي از أقوام در اروپا بفرستم دي اچ ال اونجا به ايران ميفرسته ؟
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
سلام بنده از طريق أقوام ايفون خريداري كردم و ميخواستم با دي اچ ال برام بفرسته كه امروز رفته بش گفتند بخاطر تحريم به ايران ارسال نداريم
ميخوام بدونم راهي هست كه من گمرك ندم ؟ گمرك گوشي 1000 دلاري چقدره ؟

اگر من ايفون رو براي يكي از أقوام در اروپا بفرستم دي اچ ال اونجا به ايران ميفرسته ؟
آیفون رو با پست دولتی امریکا یعنی یو اس پی اس میتونین بفرستین
گوشی رو مسافری بیارین گمرکی نمیخوره
گمرک گوشی 1000 دلاری دقیق معلوم نمیکنه سلیقه ایه ولی از 20-25 درصد ارزش گوشی شما بالاتر نیست
دی اچ ال اروپا میفرسته به ایران ولی باید یه نامه ببرن گمرک که این کالا تحریمی نیست
( یک کم کاغذ بازی داره )
ولی بازهم باید گمرکی بدین در ایران
فکر کنم همین آیفون رو در بازار تهیه بفرمائید معقول تر باشه
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
چجوری میشه کانتینر رو تو بندر خودمون تحویل بگیریم که هم هزینه حمل و هم هزینه گمرک توسط فروشنده پرداخت شده باشه؟
معمولا فروشنده های کالا این کار رو برای ایران انجام نمیدن
بیشتر برای شرکت های مادر که کالا رو سفارشی برای نمایندگان فروش تهیه میکنن این حالت انجام میشه
ولی چون سوال پرسیدی
باید به فروشنده بگی که DDP
میخوام
دی دی پی
که شامل کلیه هزینه ها تا بعد از گمرکه ( هزینه کالا + هزینه ارسال + هزینه ترخیص در مقصد )
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
ما میخایم وارد کنیم
اینم سرچ در گوگل !
مقررات اینکوترمز عبارت از اصطلاحاتی سه حرفی است که به تشریح عمده ترین وظایف، هزینه ها و ریسک هاي درگیر در جریان تحویل کالا از فروشنده به خریدار می پردازد.
مقررات اینکوترمز می گوید که کدامیک از طرفین قرارداد فروش وظیفه حمل یا تهیه بیمه نامه را دارد و یا اینکه فروشنده چه وقت کالا را تحویل خریدار می دهد، و هر طرف مسئول پرداخت چه هزینه هایی هستند. این قوانین در خصوص قیمت کالا ، نحوه پرداخت وجه ، انتقال مالکیت کالا یا نتایج ناشی از نقض قرارداد نمی گویند.

تعاریف اصطلاحات در قوانین اینکوترمز:

حمل کننده: طرفی است که قرارداد حمل با وي بسته می شود.

تشریفات گمرکی: الزاماتی است براي تطبیق با هرگونه مقررات گمرکی حاکم شامل تعهدات اسنادي ، امنیتی ، اطلاعات و وظایف بازرسی فیزیکی.

تحویل: حاکی از نقطه اي است که ریسک فقدان یا خسارت وارده به کالا از فروشنده به خریدار منتقل می شود.

نکته: هنگام استفاده از اصطلاحات اینکوترمز 2010 در قرارداد هاي فروش، بایستی در قراردادهاي مربوطه، Incoterms® طرفین معامله ، ضمن گنجانیدن عبارت 2010 محل یا بندر تحویل کالا را نیز به دقیق ترین شکل ممکن بیان نمایند. مانند مثال زیر:

CFR Bandar Abbas , Persian gulf, Iran Incoterms® 2010

سند تحویل: این سند یا معادل الکترونیکی آن ، حاکی از اثبات تحویل کالا می باشد.

سابقه یا رویه الکترونیکی: مجموعه اطلاعاتی است که یک یا چند پیام الکترونیکی را در بر گرفته و بسته به مورد می تواند جایگزین گزارش هاي کاغذي شود.

بسته بندي: این واژه داراي سه معناي زیر بوده که در مقررات اینکوترمز 2010 ، تنها به معناي موارد یک و دو می باشد.

1) بسته بندي کالا حسب درخواست و طبق مندرجات قرارداد فروش.

2) بسته بندي کالا مناسب با شرایط حمل.

3) بارچینی کالاهاي بسته بندي شده در کانتینر یا سایر وسایل حمل.


** اصطلاحات اینکوترمز برای هر نوع روش حمل **

1) EXW: EX Works

2) FCA: Free CArrier

3) CPT: Carriage Paid To

4) CIP: Carriage and Insurance Paid To

5) DAT: Delivered At Terminal

6) DAP: Delivered At Place

7) DDP: Delivered Duty Paid


** اصطلاحات اینکوترمز برای حمل دریایی و آبراه های داخلی **


1) FAS: Free Alongside Ship

2) FOB: Free On Board

3) CFR: Cost and FReight

4) CIF: Cost, Insurance and Freight


EX WORKS

EXW (Insert Named place of delivery) Incoterms® 2010

تحویل در محل کار ( فروشنده)

فروشنده باید کالا را در محل کار خود یا محل تعیین شده دیگري در اختیار خریدار قرار دهد.تحویل کالا توسط فروشنده نه نیازي به بارگیري آن بر روي وسیله حمل دارد و نه ترخیص کالا براي صدور.

بیانگر حداقل وظیفه براي فروشنده و حداکثر مسئولیت براي خریدار است.

فروشنده تعهدي براي ترخیص کالا جهت صدور ندارد و تنها بایستی با هزینه و ریسک خریدار جهت صدور کالا به آن کمک نماید.

خریدار باید به هزینه و ریسک خود هر گونه پروانه صدور ، ورود کالا ، سایرمجوز هاي رسمی و یا گواهی هاي امنیتی را گرفته و تمام تشریفات گمرکی براي صدور کالا را انجام دهد.

خریدار تمامی ریسک هاي ناشی از فقدان یا خسارات وارده به کالا را از زمانی که فروشنده کالا را در نقطه توافق شده و یا محل تعیین شده بدون بارگیري بر روي وسیله حمل در اختیار آن قرار دهد، را می پذیرد.

بیانگر ارزانترین نحوه خرید براي خریدار بوده و معمولا در زمانیکه خریدار داراي نمایندگی در کشور فروشنده می باشد ، بهترین انتخاب است.

ازآنجاییکه که همیشه محل انبار فروشندگان در داخل کارخانه نبوده ، لذا بهتراست ، حتما قبل از انتخاب این اصطلاح ، در مورد محل تحویل کالا و شرایط حمل آن ، تحقیق گردد.

انتخاب این روش براي فروشنده ، همانند فروش کالا به مشتریان داخل کشور بوده و بعبارت دیگر انتخاب این اصطلاح براي تجارت داخلی مناسب تر است.

انتخاب این اصطلاح در زمان تحریم، بعنوان یک راهکار توصیه می شود!!



FREE CARRIER

FCA (Insert Named place of delivery) Incoterms® 2010

تحویل به حمل کننده (ذکر محل تحویل تعیین شده )

فروشنده باید کالا را در محل کار خود یا محل تعیین شده دیگري، به حمل کننده یا شخص دیگري که از سوي خریدار تعیین شده ، تحویل دهد. ریسک در این محل از فروشنده به خریدار منتقل می شود.

فروشنده باید به هزینه و ریسک خود هرگونه پروانه صدور یا سایر مجوزهاي رسمی را گرفته و کلیه تشریفات لازم براي صدور کالا را انجام دهد.

خریدار باید با هزینه خویش قرارداد حمل و بیمه کالا از محل تعیین شده را ببندد.

اگر محل تحویل کالا، محل کار فروشنده باشد تنها زمانی تحویل کامل است که فروشنده کالا را روي وسیله حمل تعیین شده توسط خریدار بارگیري نماید و در سایر موارد هنگامی که کالا در اختیار حمل کننده، روي وسیله حمل تهیه شده توسط فروشنده قرار گرفته و آماده براي تخلیه است، کامل می شود.

خریدار بایستی تمام هزینه هاي مربوط به کالا از زمانیکه آنرا تحویل گرفته و نیز هرگونه هزینه هاي اضافی که ناشی از کوتاهی وي در تعیین حمل کننده ، کوتاهی حمل کننده در تحویل کالا و یا کوتاهی خریدار در دادن اطلاعات مناسب بوده را بپردازد.

فروشنده باید هزینه هر گونه بازرسی پیشاز حمل را که بدستور مقامات کشور صادر کننده ، اجباري اعلام شده را بپردازد.

به معناي تحویل فیزیکی کالا در Actual Delivery نکته: تحویل واقعی یا به معناي Virtual Delivery زمان و مکان مشخصمی باشد.تحویل فرضی یا تعیین محدوده زمانی و مکانی خاص جهت دریافت کالا بوده که اگر خریدار یا شرکت حمل کننده وي در تاریخ و محل تعیین شده جهت دریافت کالا حضور نداشته باشد، آنگاه طبق قانون تجارت بین المللی تحویل فرضی محقق شده و فروشنده هیچگونه مسئولیتی در قبال کیفیت کالاي دریافتی توسط خریدار نداشته و خریدار هم حق ضبط ضمانت نامه هاي وي را ندارد.


CARRIAGE PAID TO

CPT (Insert Named place of destination) Incoterms® 2010

کرایه حمل تا مقصد پرداخت شده

فروشنده باید کالا را در محل تعیین شده به حمل کننده یا شخص دیگري که توسط فروشنده انتخاب شده ، تحویل دهد. فروشنده باید قرارداد حمل را منعقد و هزینه حمل لازم براي رسیدن کالا به محل تعیین شده در مقصد را بپردازد.

در این اصطلاح ریسکدر محل تحویل کالا به حمل کننده به خریدار منتقل می شود ولی هزینه ها تا محل تعیین شده در مقصد به عهده فروشنده می باشد.

وظیفه فروشنده با تحویل کالا به حمل CIF و CFR ،CIP،CPT در اصطلاحات کننده به پایان می رسد و نه زمانی که کالا به مقصد می رسد.

فروشنده با هزینه و ریسک خود بایستی هر گونه پروانه صدور و مجوزهاي رسمی را گرفته و تشریفات گمرکی لازم جهت صدور کالا و نیز انعقاد قرارداد حمل تا مقصد را انجام دهد.

فروشنده باید هزینه هر گونه بازرسی پیشاز حمل را که بدستور مقامات کشور صادر کننده ، اجباري اعلام شده را بپردازد.

اگر کالا بوسیله چند حمل کننده جابجا شود، فروشنده به محض تحویل کالا به اولین حمل کننده مسولیت خود را به خریدار منتقل می کند.مگر اینکه در قرارداد توافق شده باشد که مسئولیت فروشنده تا مراحل بعدي مثلا تا بندر بارگیري کالا ادامه داشته باشد.

اگر فروشنده طبق قرارداد حمل ، هزینه هاي تخلیه کالا در مقصد را پرداخته باشد، نباید هزینه هاي مذکور را خریدار مطالبه نماید ، مگر آنکه این موضوع در قرارداد توافق شده باشد.



CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO

CIP (Insert Named place of destination) Incoterms® 2010

کرایه حمل و بیمه تا مقصد پرداخت شده

فروشنده باید کالا را در محل توافق شده به حمل کننده یا شخص دیگري که توسط فروشنده انتخاب شده ، تحویل دهد. فروشنده باید قرارداد حمل و بیمه را منعقد و هزینه حمل و بیمه لازم براي رسیدن کالا به محل تعیین شده در مقصد را بپردازد.

در این اصطلاح ریسکدر محل تحویل کالا به حمل کننده به خریدار منتقل می شود ولی هزینه ها تا محل تعیین شده در مقصد به عهده فروشنده می باشد.

است.اگر در این اصطلاح فروشنده ملزم به اخذ حداقل پوشش بیمه اي( C ) شرط خریدار مایل به داشتن پوشش بیمه اي گسترده تري است ، باید یا توافق فروشنده را اخذ نموده و یا خود راسا نسبت به تهیه پوشش بیمه اي اضافی اقدام نماید.

حداقل پوشش بیمه اي باید شامل قیمت مندرج در قرارداد به علاوه ده درصد یعنی (110 %) باشد و باید به ارز قرار داد تهیه شود.

پوششبیمه اي بایستی از نقطه تحویل کالا به حمل کننده آغاز و حداقل تا محل تعیین شده در مقصد ادامه یابد و فروشنده باید بیمه نامه مربوطه را به همراه اسناد حمل در اختیار خریدار قرار دهد.

اسناد حملی که فروشنده در اختیار خریدار قرار می دهد، بایستی در برگیرنده کالاي موضوع قرارداد بوده و در تاریخ توافق شده براي حمل کالا تنظیم شده باشد. این اسناد باید خریدار را قادر به دریافت کالا از حمل کننده در محل تعیین شده در مقصد نماید و یا خریدار بتواند کالاي بین راه را با انتقال سند یا اطلاع به حمل کننده به خریدار بعدي بفروشد.

فروشنده باید هزینه هر گونه بازرسی پیشاز حمل را که بدستور مقامات کشور صادر کننده ، اجباري اعلام شده را بپردازد.

اگر کالا بوسیله چند حمل کننده جابجا شود، فروشنده به محض تحویل کالا به اولین حمل کننده مسولیت خود را به خریدار منتقل می کند. مگر اینکه در قرارداد توافق شده باشد که مسئولیت فروشنده تا مراحل بعدي مثلا تا بندر بارگیري کالا ادامه داشته باشد.

اگر فروشنده طبق قرارداد حمل ، هزینه هاي تخلیه کالا در مقصد را پرداخته باشد، نباید هزینه هاي مذکور را خریدار مطالبه نماید ، مگر آنکه این موضوع در قرارداد توافق شده باشد.

فروشنده با هزینه و ریسک خود بایستی هر گونه پروانه صدور و مجوزهاي رسمی را گرفته و تشریفات گمرکی لازم جهت صدور کالا و نیز انعقاد قرارداد حمل تا مقصد را انجام دهد.


قبل از سال 1982 بیمه کالاها مطابق یکی از موارد زیر انجام می گرفت:


- Free from Particular Average

بیمه گر از پرداخت خسارت خاص معاف بوده و تنها در صورتیکه کل کالا از بین برود، خسارت پرداخت می نماید.

– With Particular Average

در صورتیکه کل یا بخشی از کالا از بین برود ، بیمه گر موظف به پرداخت خسارت می باشد.


- Against Full Risk / All Risk

بیمه گر کالا را در مقابل تمامی خطرات بیمه می کند. کامل ترین پوشش بیمه اي و گرانترین.

در تعیین ارزش کالا، عواملی چون قیمت واقعی کالا ، کرایه حمل ، هزینه هاي جانبی و سود احتمالی مورد انتظار دخیل می باشند. معمولا بیمه گران ارزش کالا به علاوه 10 درصد آن را CFR کالا به علاوه 20 درصد آن و یا ارزش FOBبعنوان ارزش کالا می پذیرند.

DELIVERED AT TERMINAL

DAT (Insert Named terminal at port or place of destination) Incoterms® 2010

تحویل در پایانه حمل

فروشنده زمانی کالا را تحویل می دهدکه کالا از وسیله نقلیه در پایانه حمل تعیین شده در بندر یا محل تعیین شده در مقصد تخلیه و در اختیار خریدار قرار گیرد. پایانه حمل شامل هر محل سر پوشیده یا روباز ، از جمله اسکله یا بار انداز ، انبار ، محوطه کانتینري یا پایانه حمل جاده اي ، راه آهن یا هوایی است.

کلیه ریسکهاي مربوط به حمل و تخلیه کالا تا / در پایانه حمل در بندر یا محل تعیین شده به عهده فروشنده است.

در این اصطلاح ، فروشنده کالا را از روي وسیله نقلیه تخلیه و در اختیار خریدار قرار می دهد.

الزاما در همه جاي دنیا ، پایانه حمل) بارانداز، اسکله ، محوطه کانتینري و ... ) جزقلمرو گمرك نمی باشد. در این وضعیت ، انتقال کالا از پایانه حمل تا گمرك با ریسک و هزینه خریدار می باشد.

تطبیق نقطه انتقال مسئولیت و پرداخت هزینه ها فروشنده با هزینه و ریسک خود بایستی هر گونه پروانه صدور و مجوزهاي رسمی را گرفته و تشریفات گمرکی لازم جهت صدور کالا و نیز انعقاد قرارداد حمل تا پایانه تعیین شده را انجام دهد.

خریدار با هزینه و ریسک خود بایستی هر گونه پروانه ورود کالا یا سایر مجوز هاي رسمی را تهیه و تمام تشریفات گمرکی براي ورود کالا را انجام دهد.

فروشنده باید هزینه هر گونه بازرسی پیشاز حمل را که بدستور مقامات کشور صادر کننده ، اجباري اعلام شده را بپردازد.



DELIVERED AT PLACE

DAP (Insert Named place of destination) Incoterms® 2010

تحویل در محل

فروشنده زمانی کالا را تحویل می دهد که کالا روي وسیله حمل، آماده تخلیه در محل تعیین شده در مقصد در اختیار خریدار قرار گیرد. فروشنده کلیه ریسک هاي مربوط به حمل کالا تا محل تعیین شده را می پذیرد.

فروشنده وظیفه اي در خصوص ترخیصوارداتی کالا یا پرداخت هر گونه عوارض واردات یا انجام هر گونه تشریفات گمرکی مربوطه را ندارد.

تطبیق نقطه انتقال مسئولیت و پرداخت هزینه ها فروشنده باید به هزینه خود نسبت به انعقاد قرارداد حمل کالا به محل تعیین شده در مقصد یا نقطه توافق شده اقدام نماید. اگر فروشنده بموجب قرارداد حمل متحمل هزینه هاي اضافی مربوط به تخلیه کالا در محل گردد، نمی تواند این هزینه ها را از خریدار مطالبه نماید.

در این اصطلاح ، کالا بایستی در محوطه گمرك و قبل از پرداخت عوارض گمرکی تحویل خریدار گردد و وظیفه فروشنده با صدور رسید قبض انبار تمام می گردد.

تطبیق نقطه انتقال مسئولیت و پرداخت هزینه ها فروشنده با هزینه و ریسک خود بایستی هر گونه پروانه صدور و مجوزهاي رسمی را گرفته و تشریفات گمرکی لازم جهت صدور کالا و نیز انعقاد قرارداد حمل تا پایانه تعیین شده را انجام دهد.

خریدار با هزینه و ریسک خود بایستی هر گونه پروانه ورود کالا یا سایر مجوز هاي رسمی را تهیه و تمام تشریفات گمرکی براي ورود کالا را انجام دهد.

فروشنده باید هزینه هر گونه بازرسی پیشاز حمل را که بدستور مقامات کشور صادر کننده ، اجباري اعلام شده را بپردازد.



DELIVERED DUTY PAID

DDP (Insert Named place of destination) Incoterms® 2010

تحویل عوارض پرداخت شده

فروشنده کالا را براي واردات ترخیص نموده و در محل تعیین شده در مقصد ، کالا را روي وسیله حمل و آماده براي تخلیه در اختیار خریدار قرار می دهد.

فروشنده کلیه هزینه ها و ریسکهاي مربوط به آوردن کالا تا مقصد تعیین شده را به عهده می گیرد و نه تنها وظیفه ترخیص کالا براي صدور بلکه ترخیص وارداتی کالا را نیز بر عهده دارد و پرداخت هر گونه عوارض صادرات و واردات و انجام کلیه تشریفات گمرکی به عهده فروشنده است.

بیانگر حداکثر وظیفه براي فروشنده و حداقل آن براي خریدار می باشد.

اگر فروشنده مستقیما یا غیر مستقیم توانایی ترخیص کالا از گمرك براي واردات را نداشته باشد، نباید این اصطلاح مورد استفاده قرار گیرد.

یا مالیات هاي مشابه قابل پرداخت (VAT) هرگونه مالیات بر ارزش افزوده هنگام ورود به عهده فروشنده است ، مگر اینکه توافق دیگري صورت پذیرفته باشد.

در ایران ، بانک ها نمی توانند بدون مجوز بانک مرکزي از این اصطلاح براي گشایش اعتبار اسنادي استفاده نمایند.

گرانترین اصطلاح براي خریدار فروشنده باید هزینه هر گونه بازرسی پیشاز حمل را که بدستور مقامات کشور صادر کننده ، اجباري اعلام شده را بپردازد.


FREE ALONGSIDE SHIP

FAS (Insert Named Port of shipment) Incoterms® 2010

تحویل در کنار کشتی

فروشنده باید کالا را در کنار کشتی تعیین شده توسط خریدار ، مثلا در بارانداز در بندر حمل تعیین شده تحویل دهد. (Barge) یا اسکله یا روي دوبه پس از قرار گرفتن کالا در کنار کشتی، کلیه ریسک و هزینه ها از فروشنده به خریدار منتقل می شود.

در صورتیکه کالا در کانتینر بارگیري شده باشد، فروشنده بیشتر مایل است کالا را در یک پایانه حمل به حمل کننده تحویل دهد تا در کنار کشتی ، در چنین بهتر است. FCA مواقعی استفاده از اصطلاح فروشنده ملزم به ترخیصکالا براي صدور بوده ولی وظیفه اي نسبت به ترخیص کالا براي ورود ، پرداخت هر گونه عوارض واردات و یا انجام تشریفاتی گمرکی واردات را ندارد.

خریدار باید به هزینه خود قرار داد حمل کالا از بندر حمل تعیین شده را ببندد و به هزینه و ریسک خود هر گونه پروانه ورود کالا و یا مجوز هاي رسمی را تهیه کند و تمام تشریفات گمرکی براي ورود کالا را انجام دهد.

خریدار باید به هزینه و ریسک خود کالا را بر روي عرشه کشتی بارگیري نماید.

در برخی از مواقع بایستی توسط دوبه بار را از اسکله به کشتی منتقل نمود که بهتر است هزینه هاي مرتبطه در قرارداد پیش بینی گردند.

خریدار باید تمامی هزینه هاي مرتبط با کالا از زمانی که آن را تحویل می گیرد بانضمام هزینه هاي ناشی از کوتاهی وي در دادن اطلاعات صحیح و بموقع ، عدم ورود بموقع کشتی تعیین شده ، عدم توانایی کشتی در بارگیري محموله ، بارگیري پیش از موعد، عوارض و مالیات هاي ناشی از تشریفات گمرکی ورود کالا را بپردازد.


FREE ON BOARD

FOB (Insert Named Port of shipment) Incoterms® 2010

تحویل روي عرشه کشتی

فروشنده باید کالا را روي عرشه کشتی تعیین شده توسط خریدار در بندر حمل تعیین شده تحویل دهد یا کالایی را که قبلا بدین ترتیب تحویل شده ، تهیه و یا فراهم کند. (فروش زنجیره اي)

پس از بارگیري کالا در کشتی، کلیه ریسک و هزینه ها از فروشنده به خریدار منتقل می شود.

در مواردي که کالا قبل از بارگیري در کشتی به حمل کننده تحویل می گردد ، براي مثال کالاي بارگیري شده در کانتینر که معمولا در پایانه حمل و نقل تحویل می شود، بایستی از اصطلاح FCA استفاده نمود.

فروشنده ملزم به ترخیص کالا براي صدور بوده ولی وظیفه اي نسبت به ترخیص کالا براي ورود ، پرداخت هر گونه عوارض واردات و یا انجام تشریفاتی گمرکی واردات را ندارد.

خریدار باید به هزینه خود قرار داد حمل کالا از بندر حمل تعیین شده را ببندد و به هزینه و ریسک خود هر گونه پروانه ورود کالا و یا مجوز هاي رسمی را تهیه کند و تمام تشریفات گمرکی براي ورود کالا را انجام دهد.

خریدار باید اطلاعات کافی در مورد نام کشتی ، نقطه بارگیري ، و در صورت نیاز ، زمان تحویل لازم ظرف مدت توافق شده را به فروشنده بدهد.

خریدار باید تمامی هزینه هاي مرتبط با کالا از زمانی که آن را تحویل می گیردبانضمام هزینه هاي ناشی از کوتاهی وي در دادن اطلاعات صحیح و بموقع ، عدم ورود بموقع کشتی تعیین شده ، عدم توانایی کشتی در بارگیري محموله ، بارگیري پیش از موعد، عوارض و مالیات هاي ناشی از تشریفات گمرکی ورود کالا را بپردازد.


COST AND FREIGHT

CFR (Insert Named port of destination) Incoterms® 2010

هزینه ( ارزش ) و کرایه حمل

فروشنده باید کالا را روي عرشه کشتی تحویل دهد یا کالاهایی را که قبلا به این ترتیب براي حمل به مقصد تحویل شده، تهیه یا فراهم نماید .مفهوم ” تهیه یا فراهم“ دلالت بر فروش پیاپی ) فروش زنجیره اي) بویژه در تجارت کالاهاي فله نظیر کالاهاي کشاورزي، مواد نفتی و فلزات دارد.

انتقال ریسک فقدان یا خسارات وارده به کالا هنگامی است که کالا در کشتی بارگیري می شود.

فروشنده باید قرارداد حمل کالا را منعقد و هزینه ها و کرایه حمل لازم تا رسیدن کالا به بندر مقصد تعیین شده را بپردازد.

وظیفه فروشنده با تحویل کالا به حمل CIF و CFR ،CIP،CPT در اصطلاحات کننده تعیین شده به نحوي که در اصطلاح مشخصشده ، به پایان می رسد و نه زمانی که کالا به بندر مقصد می رسد.

در این اصطلاح ریسکو هزینه در دو نقطه مختلف منتقل می شوند.محل انتقال ریسک ار فروشنده به خریدار در بندر حمل (بارگیري ) بوده در حالیکه تمامی هزینه ها تا بندر مقصد به عهده فروشنده است.

اگر فروشنده بر اساس قرارداد حمل ، هزینه تخلیه کالا در بندر مقصد را پرداخت کرده باشد ، حق بازپرداخت هزینه مذکور را از خریدار ندارد مگر آنکه توافق دیگري بین طرفین به عمل آمده باشد.

در مواردي که کالا غیر از عرشه کشتی به حمل کننده تحویل CFR اصطلاح می شود،براي مثال کالاهاي بارگیري شده در کانتینرکه معمولا در پایانه حمل استفاده CPT تحویل می شود، مناسب نیست.در اینگونه موارد باید از اصطلاح شود.

در این اصطلاح فروشنده بایستی با هزینه و ریسکخود ، هر گونه پروانه صدور یا سایر مجوز هاي رسمی را گرفته و کلیه تشریفات گمرکی لازم براي صدور کالا را انجام دهد.

در این اصطلاح فروشنده وظیفه اي در برابر خریدار براي بستن قرارداد بیمه ندارد.

عدم تطابق مسئولیت یا ریسک فروشنده با هزینه هاي دریافتی ( مسئولیت فروشنده با صدور بارنامه On Board تمام می شود ولی هزینه هاي مربوطه را تا مقصد دریافت نموده است.)

.استفاده شود، آنگاه هزینه FULL LINER اگر این اصطلاح به همراه عبارت CFR تخلیه کالا در بندر مقصد به عهده فروشنده بوده در حالیکه در اصطلاح

این هزینه با خریدار می باشد. ، FREE OUT تنها یا به همراه عبارت

بندر عباس باشد، CFR اگر فروشنده متهعد به تحویل سی روزه کالا بصورت

یعنی آنکه بایستی کالاي مورد نظر را حداکثر ظرف مدت سی روز، ساخته و

تشریفات گمرکی صدور آنرا انجام داده و کالا را روي عرشه کشتی در بندر مبداء

(بارگیري) تحویل خریدار دهد.


COST, INSURANCE AND FREIGHT

CIF (Insert Named port of destination) Incoterms® 2010

هزینه (ارزش) ، بیمه و کرایه حمل

فروشنده باید کالا را روي عرشه کشتی تحویل دهد یا کالاهایی را که قبلا به این ترتیب براي حمل به مقصد تحویل شده، تهیه یا فراهم نماید. مفهوم ” تهیه یا فراهم“ دلالت بر فروش پیاپی ( فروش زنجیره اي به ویژه در تجارت کالاهاي فله نظیر کالاهاي کشاورزي، مواد نفتی و فلزات ( دارد.

انتقال ریسک فقدان یا خسارات وارده به کالا هنگامی است که کالا در کشتی بارگیري می شود.

فروشنده باید قرارداد حمل کالا را منعقد و هزینه ها و کرایه حمل لازم تا رسیدن کالا به بندر مقصد تعیین شده را بپردازد.

وظیفه فروشنده با تحویل کالا به حمل CIF و CFR ،CIP،CPT در اصطلاحات کننده تعیین شده به نحوي که در اصطلاح مشخصشده ، به پایان می رسد و نه زمانی که کالا به بندر مقصد می رسد.

در این اصطلاح فروشنده موظف به تهیه حداقل پوشش بیمه اي به منظور پوشش ریسک فقدان یا خسارت وارده به کالا در حین حمل براي خریدار می باشد. اگر خریدار ، خواهان پوشش بیمه اي بیشتري بوده ، باید صریحا با فروشنده توافق نموده یا شخصا اقدام نماید.

اگر فروشنده بر اساس قرارداد حمل ، هزینه تخلیه کالا در بندر مقصد را پرداخت کرده باشد ، حق بازپرداخت هزینه مذکور را از خریدار ندارد مگر آنکه توافق دیگري بین طرفین به عمل آمده باشد.

قرارداد بیمه باید با بیمه گر یا شرکت بیمه خوش نام ) معتبر( منعقد شود به ترتیبی که خریدار یا هر شخص دیگري که نفع بیمه اي در کالا دارد بتواند مستقیما از بیمه گر خسارت مطالبه نماید.

در این اصطلاح ریسک و هزینه در دو نقطه مختلف منتقل می شوند. محل انتقال ریسک ار فروشنده به خریدار در بندر حمل (بارگیري ) بوده در حالیکه تمامی هزینه ها تا بندر مقصد به عهده فروشنده است.

مسئولیت فروشنده با صدور بارنامه On Board تمام می شود ولی هزینه هاي مربوطه را تا مقصد دریافت نموده است ) عدم تطابق مسئولیت یا ریسک فروشنده با هزینه هاي دریافتی) .

در این اصطلاح فروشنده بایستی با هزینه و ریسک خود ، هر گونه پروانه صدور یا سایر مجوز هاي رسمی را گرفته و کلیه تشریفات گمرکی لازم براي صدور کالا را انجام دهد.

در مواردي که کالا غیر از عرشه کشتی به حمل کننده تحویل داده می شود، براي مثال کالاهاي بارگیري شده در کانتینرکه معمولا در پایانه حمل تحویل می شوند، استفاده از اصطلاح CIF مناسب نبوده و بهتر است در اینگونه موارد از اصطلاح CIP استفاده شود.

هزینه هاي تخلیه کالا شامل هزینه هاي دوبه کاري و لنگر گاه به عهده خریدار بوده مگر آنکه هزینه هاي مذکور طبق قرارداد حمل به حساب فروشنده باشد.
 

esfahanweb

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,068
لایک‌ها
97
محل سکونت
Esfahan
سقف قیمت کالای ارسال شده با پست برای ترخیص بدون کارت بازرگانی یا ثبت سفارش هچنان هزار دلار است؟؟ تغییری نکرده؟؟
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
سقف قیمت کالای ارسال شده با پست برای ترخیص بدون کارت بازرگانی یا ثبت سفارش هچنان هزار دلار است؟؟ تغییری نکرده؟؟
این مبلغ هزار دلار به صورت عرفیه و معمولا در گمرکات مختلف به صورت سلیقه ای عمل میکنن
مثلا یه وقتی یه کالا میاری 800 دلار میگن باید ثبت سفارش میکردی
یه وقت هم خود بنده 1600 دلار کالا آوردم احتیاجی به ثبت سفارش نداشت
 

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,362
لایک‌ها
290
سن
64
آیا وارد کردن عطر و پرفورم نیازمند مجوز بهداشت و مسخره بازی است؟
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
آیا وارد کردن عطر و پرفورم نیازمند مجوز بهداشت و مسخره بازی است؟
منظورتون پرفیوم است ؟
پرفورم چیز دیگه ای است !
برای کلیه محصولات ارایشی و بهداشتی مجوز وزارت بهداشت احتیاج است و مسخره بازی ندارد !
که معمولا در بازار کسی با مجوز وارد نمیکنه
و قاچاق ظاهرا میارن
...
اگر به صورت پستی اوردین به تعداد کم و یا نمونه و پست ایراد گرفته بگین تا بیشتر راهنمایی کنم
 

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,362
لایک‌ها
290
سن
64
منظورتون پرفیوم است ؟
پرفورم چیز دیگه ای است !
برای کلیه محصولات ارایشی و بهداشتی مجوز وزارت بهداشت احتیاج است و مسخره بازی ندارد !
که معمولا در بازار کسی با مجوز وارد نمیکنه
و قاچاق ظاهرا میارن
...
اگر به صورت پستی اوردین به تعداد کم و یا نمونه و پست ایراد گرفته بگین تا بیشتر راهنمایی کنم
به عنوان مثال من ۲ عدد عطر آوردم به صورت پستی. آیا پست ایراد میگیره؟
اگر ایراد گرفت چکار باید کرد برای ترخیص کالا؟
مجوز گرفتن برایش چقدر زمان میبره؟
 

hunter2000

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,579
لایک‌ها
416
محل سکونت
چین - تهران
به عنوان مثال من ۲ عدد عطر آوردم به صورت پستی. آیا پست ایراد میگیره؟
اگر ایراد گرفت چکار باید کرد برای ترخیص کالا؟
مجوز گرفتن برایش چقدر زمان میبره؟

خودتون یکبار دیگه به نوشته خودتون دقت کنید . به نظرتون برای دو عدد عطر مجوز میخواد مگه میخواهید با اون دو عطر فعالیت تجاری انجام بدید . پست ایرادی نمیگیره حدود 18 تومن ازتون برای گمرکی و .... میگیرن
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
سلام.
چیزی مثل هارد که حساس به ضربه هست رو اگر بخوام ارسال کنم تهران باید با چی بفرستم؟
با توجه به اینکه بسته ها توی پست پرتاب میشه!
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,874
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue

hunter2000

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,579
لایک‌ها
416
محل سکونت
چین - تهران
سلام.
چیزی مثل هارد که حساس به ضربه هست رو اگر بخوام ارسال کنم تهران باید با چی بفرستم؟
با توجه به اینکه بسته ها توی پست پرتاب میشه!
با اتوبوس هم میتونی بفرستی بار ها رو با دقت حمل میکنن چون کارشون محدود هست و بسته های کوچک و سریع رو حمل میکنن
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
به عنوان مثال من ۲ عدد عطر آوردم به صورت پستی. آیا پست ایراد میگیره؟
اگر ایراد گرفت چکار باید کرد برای ترخیص کالا؟
مجوز گرفتن برایش چقدر زمان میبره؟
شما آوردین یا میخواهین بیارین
برای یکی دوتا اصلا نمیصرفه پیگیر مجوز باشین
اگر توی گمرکه معمولا برای یکی دوتا مجوز نمیخواد


سلام.
چیزی مثل هارد که حساس به ضربه هست رو اگر بخوام ارسال کنم تهران باید با چی بفرستم؟
با توجه به اینکه بسته ها توی پست پرتاب میشه!
از این پفکی ها دورش بپیچ بذار توی کارتن
 

takeitez

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2010
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
1
سلام دوستان
من میخوام از چین به ارزش 1700 دلار جنس وارد کنم.
خودمم کریدیت کارد دارم و فقط مساله وارد کردن و ترخیص کردنش میمونه,
اگه کسی هست که بتونه این کارو انجام بده اعلام کنه !
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,422
سلام دوستان
من میخوام از چین به ارزش 1700 دلار جنس وارد کنم.
خودمم کریدیت کارد دارم و فقط مساله وارد کردن و ترخیص کردنش میمونه,
اگه کسی هست که بتونه این کارو انجام بده اعلام کنه !
ظاهرا کاربر هانتر انجام میدن
 
بالا