• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مروری بر تاریخ باشگاه استقلال (تاج)

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
دربی 32 _ استقلال 2 پیروزی 1

گل های استقلال: صمد مرفاوی - عباس سَرخاب


37873272652452602866.jpg

بازیکنان : امیر قلعه نویی - رضا احدی - امیر هاشمی مقدم - جواد زرینچه - رضا حسن زاده - صادق ورمزیار - شاهین بیانی - صمد مرفاوی - مهدی فنونی زاده - احمد عابدزاده - شاهرخ بیانی
نکته جالب اینکه از این دربی تا دربی 41 یعنی بازه زمانی حدود 7 سال پرسپولیس نتوانست استقلال را شکست دهد و در این مدت 5 بار از استقلال شکست خورد (1 دیدار با رای کمیته انضباطی)
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
79502_view.jpg

جام دوستی که با شرکت 16 تیم پایتخت انجام شد
تیمهای تاج و پاس با نتایج مشابه 1-0 برابر راه آهن و پرسپولیس پیروز شدند
درفینال تاج 3-2 پاس را شکست داد و قهرمان شد
افراد غایب در عکس:
منصور رشیدی-نصراله عبدالهی-مسعود معینی-علیرضا حاج قاسم-مهدی حاج محمد
سرمربی: رایکوف
 

ARMF

مدیر بازنشسته ورزش
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
8,194
لایک‌ها
18,108
محل سکونت
Somewhere close to here
یادی از سرمربی بزرگ آبی ها در سالگرد درگذشت او

14-7-29-113713raykof.jpg

14-7-29-11363373.jpg
http://khabaronline.ir/detail/367541/sport/premiere-league
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
هفتم مرداد سالگرد دومین قهرمانی استقلال در آسیا و کسب ستاره دوم گرامی باد

هفتم مرداد ماه مصادف است با سالگرد دومین قهرمانی استقلال در جام باشگاههای آسیا و کسب دومین ستاره طلایی این تیم است.
دومین قهرمانی استقلال در بنگلادش به سال 1990 رقم خورد .
در آن روز استقلال اولین تیمی بود که دو بار جام باشگاهی آسیا را بر بالای سر میبرد و تا سالها این رکورد پا بر جا ماند . در این دوره عابد زاده بهترین دروازبان آسیا . مجید نامجو مطلق بهترین بازیکن تکنیکی آسیا . عباس سرخاب بهترین بازیکن . و صمد مرفاوی آقای گل آسیا شدند که یک جا همه مقامها را درو کردند منصور پور حیدری پر افتخارترین مربی باشگاهی ایران در این رقابتها با کسب سه عنوان قهرمانی . نایب قهرمانی و سومی است . پس از او نیز رایکوف با یک قهرمانی و یک سومی از استقلال و فیروز کریمی با یک قهرمانی پاس . ناصر حجازی ابراهیم زاده لوکا بوناچیچ با یک نایب قهرمانی از سپاهان و ذوب آهن .استقلال و علی پروین و استانکو با یک سومی از پرسپولیس .نصرالله عبدالهی با یک چهارمی از سایپا در مکانهای بعدی ایستاده اند
یاران استقلال در طی این جام عبارت بودند از : احمدرضا عابدزاده، حمیدرضا بابازاده، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، فرشاد فلاحت زاده، رضا حسن زاده، مهدی فنونی زاده، امیر موسوی نیا، صادق ورمزیار، رضا نعلچگر، جعفر مختاری فر، امیر قلعه نویی، رضا احدی، میرشاد ماجدی، ایمان عالمی، عبدالصمد مرفاوی، عباس سرخاب، عبدالعلی چنگیز، مسعود غفوری های اصل، ناصر عباسی، مرحوم امیر دولت آبادی، خسرو پارسا و مجید نامجو مطلق.
سرمربی گری تیم نیز بر عهده منصور پورحیدری بود.
70703_view.jpg

71787_view.jpg

شرح بازی فینال:
هفتم مرداد سال ۱۳۷۰
ورزشگاه ملی بنگابندهو٬ داکا
استقلال ایران ۲ لیائونینگ چین ۱
گلها: رضا حسن زاده (۲۰) و صمد مرفاوی (۷۳)
ترکیب استقلال: دروازه بان : احمدرضا عابدزاده مدافعان : شاهین بیانی - رضا حسن زاده - مهدی فنونی زاده خط میانی: امیر قلعه نویی - مجید نامجومطلق (رضا نعلچگر) - شاهرخ بیانی - امیر موسوی نیا - صادق ورمزیار خط حمله: عباس سرخاب - صمد مرفاوی ( عبدالعلی چنگیز)
سرمربی : منصور پورحیدری
شرح گل اول: استقلال با حرکت مثلثی مطلق-موسوی نیا-قلعه نویی صاحب یک ضربه خطا شد. مطلق ضربه ازاد را به تیر۲ فرستاد مدافع پیش تاخته استقلال رضا حسن زاده با سر دروازه را باز کرد.
شرح گل دوم: مهدی فنونی زاده با پاس قطری توپ را از دفاع چپ به راست برد روی سانتر امیر موسوی نیا(پیستون راست تیم) عباس سرخاب با ضربه سر توپ را به صمد مرفاوی در محوطه جریمه رساند شوت اول صمد دفع شد اما دوباره توپ به او رسید و با روی پا گل قهرمانی را زد.
0llnnat5mix00b5566ck.jpg


استقلال بهترین و پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا


استقلال با دو قهرمانی در جام باشگاه*های آسیا (جام باشگاه های آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه های آسیا ۹۱-۱۹۹۰) و دو نایب قهرمانی (جام باشگاه های آسیا ۹۲-۱۹۹۱ و جام باشگاه های آسیا ۹۹-۱۹۹۸) و دو مقام سومی (جام باشگاه های آسیا ۱۹۶۹ و جام باشگاه های آسیا ۲۰۰۲)، پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت های آسیایی و دومین باشگاه پرافتخار تاریخ قاره آسیا محسوب می شود.

70816_view.jpg

صمد مرفاوی آقای گل جام و تیم رویایی سال 1990
80640_view.jpg

عابدزاده بهترین دروازه بان - عباس سرخاب بهترین بازیکن و مجید نامجومطلق تکنیکی ترین بازیکن جام
54563_view.jpg.png

برادران شاهین و شاهرخ بیانی جام آسیا بر دست
70895_view.jpg

منصورخان پورحیدری پرافتخاترین ایرانی که هم بعنوان بازیکن فاتح جام باشگاههای آسیا شده هم بعنوان مربی
70704_view.jpg

53186_view.jpg

با تبریک و گرامیداشت این روز بیادماندنی به همه عاشقان استقلال و به امید قهرمانی و ستاره سوم آسیا که ایشالا به این افتخار هم دست خواهیم یافت تا استقلال همچنان جاودانه ترین تیم ایران و آسیا باشد
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
۲۰ مرداد ۱۳۷۹
تراکتور سازی تبریز ۱-۳ استقلال تهران

گلزنان تراکتور : احمد فیض کریملو ۷۶
گلزنان استقلال : فرهاد مجیدی ۵۲ ، ۶۳ ، ۹۰

گل سوم مجیدی به عنوان یکی از تاریخیترین گلهای تاریخ جام آزادگان شناخته شد

و این دومین بار در یک سال بود که استقلال تراکتور رو با نتیجه مشابه شکست داد

81028_view.jpg

هفته دوم لیگ
ورزشگاه: باغ شمال (تختی) تبریز
داور: سعید بطحایی
تماشاگر: 30 هزارنفر
ترکیب استقلال
جواد زرینچه*-پرویز برومند-محمدرضا مهدوی--مهدی هاشمی نسب-فرهاد مجیدی-علیرضا نیک بخت
علی سامره-محمد نوازی-محمود فکری-فرزاد مجیدی-داریوش یزدانی
افراد جایگزین:
علیرضا اکبرپور دقیقه 52 بجای فرزاد مجیدی
بهزاد داداش زاده دقیقه 78 بجای علی سامره
سرمربی: منصور پورحیدری
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
به گزارش جهان؛‌ باشگاه استقلال در سال ۱۳۲۴ با نام دوچرخه سواران تاسیس شد و تیم فوتبال آن نیز یک سال بعد راه اندازی شد.

دوچرخه سواران در اسفندماه ۱۳۲۶ برای انجام چند بازی دوستانه به آبادان سفر کردند و مقابل انگلیسی های مقیم آبادان ۲-۱ پیروز شدند. متاسفانه نام نفرات این تیم ثبت نشده است، اما علی دانایی فر بازیکن و مربی تیم( نفر دوم ایستاده از راست) و همچنین دروازه بان(نفر دوم نشسته از راست) این تیم، پیر کارلو، مشخص هستند.

nf00378142-1.jpg

کارلو از مهاجران لهستانی بود که در سال ۱۳۲۴ وارد تهران شدند. او حتی برای تیم ملی ایران نیز بازی کرد.
منبع: جوان و تاریخ
 

Il Capitano

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2012
نوشته‌ها
7,311
لایک‌ها
12,334
سن
39
در اتفاقی نادر که شاید تنها در ایران رخ دهد به مناسبت چهل و یکمین سالگرد یک مسابقه فوتبال، مراسم و یادبود برگزار شد شاید با این توجیه که وقتی از یک بازی ( پرسپولیس - تاج/استقلال) با صفت «تاریخی» یاد می کنیم لابد می توانیم و می سزد که برای آن سالگرد هم بگیریم.

بهانه این نوشتار اما نه شادمانی هواداران یک تیم پرطرفدار از یک تجدید خاطره است و نه معرفی چهره های شاخص دو نسل قبل تر فوتبال به نوجوانان و جوانان امروز که در آن سال ها نبودند بلکه صرفا اشاره به اشتباهات تاریخی یی است که اگر اصلاح نشود چه بسا به عنوان واقعیت در سال های بعد مورد استناد قرار گیرد و ضرورت دارد این روند اصلاح شود تا جفایی به نسل کنونی و آیندگان نباشد.

ماجرا از این قرار است که طی روزهای گذشته آقای همایون بهزادی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطراتی را بازگفت که همراه با دقت نبوده است.

این اظهارات در روزنامه های ورزشی نقل شد و برنامه تلویزیونی 90 نیز اشارتی داشت . روزنامه خبرورزشی هم مطالب و مصاحبه های متنوعی درباره سالگرد بازی 6-0 ( در 16 شهریور 1352) منتشر کرد . اما متاسفانه خصوصا اظهارات آقای همایون بهزادی همراه با خطاهای فاحشی است که چه از ضعف حافظه باشد و چه به هر دلیل دیگر نمی توان این اشتباهات را یادآوری و تصحیح نکرد؛ همان همایون بهزادی که گل تاریخی او به اسراییل در ذهن فوتبال دوستان قدیمی حک شده است.

با تاکید بر این که این نوشتار رویکرد جانب دارانه از هیچ تیمی ندارد و تنها و تنها برای توجه دادن به خبرنگاران و گزارشگران و خاطره گویان روزنامه ها و سایت ها و خبرگزاری و صدا و سیماست و نیز برای دقت بیشتر و به منظور ثبت درست در تاریخ و البته بار دیگر اهمیت تدوین سریع تر دایره المعارف فوتبال ایران را که پیشتر وعده انجام آن توسط روزنامه نگار کهنه کار - ابراهیم افشار - داده شده بود و امیدوارم به آن مشغول باشند نشان می دهد.

اشتباهات به حدی بود که تنها یک مورد آن (عکس صفحه 2 روزنامه خبر ورزشی درباره بازی مورد بحث - در روز دوشنبه 17 شهریور) ربطی به بازی مورد اشاره ندارد و نوع مطلب هم به گونه ای است که نشان می دهد اشتباه فنی نیست بلکه بر اساس تصویر یک بازی دیگر فرضیاتی مطرح شده که همه نادرست است!

1- برد پرسپولیس در 16 شهریور 52 در سالی اتفاق افتاد که کمیته انضباطی نتیجه بازی با بانک ملی را که مساوی شده بود تغییر داد و امتیاز دیگری به این تیم تعلق گرفت و برنده اعلام شد (پرسپولیسی ها مدعی بودند دروازه بان بانک ملی – محمد حبیب – با اسم جعلی وارد بازی ها شده است.) همین یک امتیاز نیز قهرمانی به ارمغان آورد. حال آن که با امتیاز برابر تاج به علت تفاضل گل بهتر، قهرمان می شد. (تاج در آن سال 7 گل به برق، 8 گل به نفت آبادان و 8 گل به ذوب آهن در 2 بازی و 5 گل به ملوان زده بود)


2- آقای بهزادی گفته اند به ایشان «گربه سیاه تاج» می گفتند در حالی که ایشان در 2 بازی 4 گل زده بود .(3 گل در بازی معروف و یک گل هم در بازی برگشت آن سال با نتیجه 1-1). گربه سیاه تاج لقب صفر ایرانپاک بود که در 6 بازی 7 گل به تاج زد.

3- آقای بهزادی گفته اند در بازی مشهور 4-1 که تاج [استقلال] را شکست دادند زننده یکی از گل ها بودند و در آن بازی نصرالله عبدالهی را با صورت خونین از زمین بیرون فرستادند . این اتفاق اما کاملا بر عکس رخ داد و ایشان در حالی که شدیدا اعتراض می کرد با صورت خونین از زمین و قبل از گل اول بازی بیرون آمد. گل های پرسپولیس در آن بازی را حسین کلانی (2گل)، صفر ایرانپاک و محمود خوردبین زدند و تک گل استقلال را نیز علی جباری از فاصله 30 متری زد.

جالب این که بعد از بازی مصاحبه کرده و گفتند : عبداللهی دوست صمیمی من است و گمان نمی کنم به عمد مرا زده باشد.

4- ایشان گفته اند در دوران مربی گری پس از باخت 3-1 در مقابل تاج وقتی فشار آوردند برگه لیست افرادی را که مورد اتهام استفاده از مواد نیروزا بودند کنار بگذارد برای همیشه از مربی گری کنار رفت. در حالی که آن 5 نفر مورد اشاره ایشان (ناصر حجازی، مسعود مژدهی ، رضا عادلخانی ، غلامحسین مظلومی و علی جباری) به همراه عزت جانملکی و حسن ابراهیمی همگی تست دوپینگ دادند و جواب ها هم منفی بود و ایشان برگه را پاره نکرد بلکه درخواست ایشان اجرا شدو ایشان مدعی اند به خاطر منافع تیم ملی که 15 روز بعد مسابقه داشته کوتاه آمدند در حالی که مسابقات تیم ملی در شهریور ماه 54 مقدماتی المپیک مونترال برگزار می شد و این مسابقه در اردیبهشت ماه 54 برگزار شده است.

پس شکل درست موضوع این است: استعفا نداد بلکه برکنار شد و به جای او نیز بیوک وطنخواه سرمربی پرسپولیس شد.

5-درباره وقایع پیش از بازی گمانه زنی های بسیاری مطرح شده اما این موضوع نیز از جانب استقلالی ها مطرح می شود که یکی از مقامات وقت فدراسیون مدعی شد رایکوف مربی تاج اطلاعات فوتبال ایران را در اختیار سرمربی استرالیا قرار داده یا موضوع انحلال تیم های فوتبال تاج شهرستان ها در مسابقات لیگ کشور و حتی شایعه تهدید به کناره گیری از مسابقات.


6 -در صفه 2 روزنامه خبر ورزشی روز 17 شهریور 93 هم به بهانه سالگرد بازی 6-0 عکسی چاپ شده اما مربوط به این بازی نیست! جالب این که به بهانه عکس نادرست توضیحات مفصل و اشتباهی هم ذیل آن مرقوم شده است.

این عکس مربوط به جام اتحاد است که تاج با گل دقیقه 4 رضا عادلخانی بازی را برد و در صحنه مورد اشاره عکس که قبل از گل ششم عنوان شده است ناصر حجازی توپ را از همایون بهزادی می گیرد.

در این بازی همایون بهزادی اخراج شد.آن مدافع تاج نیز که خبر ورزشی نوشته نصرالله عبدالهی است، نه عبداللهی که عباس نوین روزگار است! این عکس در کیهان ورزشی شماره 991 دوم تیرماه 52 با تیتر «در برابر سیل خروشان پرسپولیس حجازی سد محکمی بود» چاپ شده و ربطی به بازی مشهور ندارد.

نکته آخر نیز، نه در تصحیح اشتباهات یا وارونه خوانی تاریخ فوتبال ایران که بیان یک نکته تاریخی از فوتبال اروپاست:

13 سال پیش و در 21 اردیبهشت 1380 (11 مه 2001) تیم آث میلان ایتالیا در یکی از مهم ترین دربی های جهان با نتیجه 6-0 اینتر میلان را شکست داد. همین آث میلان اما در سال های اخیر افتخاری کسب نکرده است و تنها در میانه جدول است و در این سال ها دیده نشده که برای آن بازی سالگرد برگزار کند.

با این همه صرف کیک گرفتن و شادی کردن و نسل های مختلف را به هر بهانه ای گردآوردن کار خوبی است اما تاریخ را و در این مورد خاص فوتبال را وارونه نخوانیم و در خاطره گویی هم دقت کنیم...
 

ARMF

مدیر بازنشسته ورزش
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
8,194
لایک‌ها
18,108
محل سکونت
Somewhere close to here
درود

از اونجایی که بحث درباره این مسایل جنبه های گوناگونی داره و به دلیل کمبود منابع مستند در اختیار، صرفا جنبه اظهار نظر شخصی پیدا میکنه و جوابهای مشابهی میشه داد، برای اینکه تاپیک به سمت کل کل و بحث و جدل نره، لطفا فقط مطالب رو منعکس کنید و سعی کنید اظهار نظر شخصی نداشته باشید.

پاینده باشید
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
جمعه 1369/02/28
نیمه نهایی لیگ

استقلال 4
هاشمی مقدم 38و54-سرخاب2-بیانی 23
78857_view.jpg

ملوان 0
ورزشگاه: آزادی
تماشاگر: 40 هزارنفر
ترکیب استقلال
احمدرضا عابدزاده
شاهین بیانی-رضا حسن زاده-صادق ورمزیار-جواد زرینچه( خسرو پارسا 59 )
امیر قلعه نویی-شاهرخ بیانی*-رضا احدی-امیرهاشمی مقدم( کورش تشت زر70 )
صمد مرفاوی-عباس سرخاب( محمود کلهر 65 )
ذخیره ها: حمید بابازاده- بهمن ترکاشوند
سرمربی: منصور پور حیدری
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
4dd15608-c185-4071-9175-e4f0d9916d0d.jpg

شهریور تمام شد و فردا پا به مهر می گذاریم.

مهر،ماه عزت است.

عزت جانملکی.

جوانان دهه هفتاد از او قابی غمزده به یاد دارند که قبل از آغاز بازی استقلال با پاس در پاییز 77،ناصر حجازی در کنارش ایستاد.

MS امانش را بریده بود.


با پیراهن آبی آمد و عکسی برای تاریخ ثبت شد.

ناصر و عزت حالا امروز هیچکدام بین ما نیستند.


16 سال بعد از ثبت آن تصویر خاطره انگیز.جوانان دیروز اما خاطرات دیگری هم از عزت دارند.


او که رشادتش،جسارتش و سلامتش زبانزد بود.


عزت کنار پله...این هم تصویری برای تجدید خاطره جوانان دیروز.
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
نام: استقلال تهران
لقب(ها): آبیهای پایتخت * پسران آبی * اس اس * تاج ایران و آسیا * آبی پوشان

تاریخ تأسیس: ۴ مهر ۱۳۲۴ (۶۹ سال پیش)* با نام دوچرخه سواران - تاج

باشگاه فوتبال استقلال تهران یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاههای فوتبال در ایران و آسیاست

در سال ۱۳۲۴ تعدادی از دوچرخه سواران باسابقه و دارای عناوین قهرمانی در کشور تصمیم گرفتند با ایجاد مرکزی برای گردهماییهای دوستانه، پایه های یک تشکل صنفی را برپا کنند. باشگاه دوچرخه سواران در ۴ مهر ۱۳۲۴ توسط چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه سواری در تهران تاسیس شد و در ابتدا فقط به دوچرخه سواری اختصاص داشت. اما بعداً رشته های دیگر از جمله فوتبال نیز به فعالیتهای باشگاه اضافه شدند

تیم فوتبال دوچرخه سواران از ابتدا با لباس آبی رنگ در مسابقات حاضرو بازی میکرد. اولین بازی رسمی تیم دوچرخه سواران در ۱۵ اسفند ۱۳۲۸ و در برابر تیم شاهین و در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، که در آن دیدار تیم دوچرخه سواران توانست با نتیجه ۱-۰ پیروز شود.

در سال ۱۳۲۸ پرویز خسروانی امتیاز باشگاه دوچرخه سواران را در اختیار گرفت و نام آن بعد از بحث و رای گیری بین اعضای هیات مدیره به «باشگاه فوتبال تاج» تغییر و به ثبت رسید.
پس از انقلاب ۱۳۵۷ با مشورت برخی از بازیکنان قدیمی باشگاه (ازجمله علی جباری، منصور پورحیدری، کردنوری، عنایت آتشی و جلالی) نام باشگاه تاج به باشگاه استقلال، تغییر کرد.

با این که باشگاه استقلال در تهران قرار دارد، در سراسر ایران هوادار دارد و در بازیهای خارج از خانه نیز عده زیادی برای تشویق آنها به ورزشگاه میروند. این باشگاه در اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز هوادارانی دارد و بیشتر ایرانیها ساکن در خارج از ایران هم از هواداران استقلال بشمار میروند.

در فصل ۹۹-۱۹۹۸ جام باشگاههای آسیا و در بازی، استقلال و جوبیلو ایواتا ژاپن که در ورزشگاه آزادی برگزار میشد، با حضور ۱۲۰ هزار نفر، پرتماشاچی ترین بازی تاریخ جام باشگاههای آسیا بودهاست.
فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال این باشگاه را پس از الهلال عربستان و یوکوهاما مارینوس ژاپن، سومین باشگاه برتر فوتبال آسیا در قرن بیستم اعلام کرده است.
همچنین این فدراسیون، باشگاه فوتبال استقلال را با ۶۱۰ امتیاز در رتبه ۲۷۹مین باشگاه جهان در طی ۱۰ سال گذشته قرار داد.

این باشگاه در مجموع امتیازات تیمها در تاریخ لیگ برتر، در رتبه نخست قرار دارد و در مجموع تمام ادوار لیگ برتر ایران صاحب بیشترین گل زده و بیشترین برد میباشد.

همچنین باشگاه استقلال طی دو سال پیاپی در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، عنوان پرتماشاگرترین تیم حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خود اختصاص داد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی بر اساس نظرسنجی سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار، فرهاد مجیدی کاپیتان آن زمان استقلال به پشتوانه هواداران بیشمار استقلال به عنوان محبوبترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۰ شناخته شد

برگرفته از ویکی پدیا

سالروز تولد باشگاهمون رو به همه دوستای آبیمون تبریک میگم

eggqz4ctez6vhkpj9tbi.jpg
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
برای تیم‌مان که هفتاد ساله شد

ShowObjectPicture.aspx


به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، امروز (چهارم مهر) سالروز تاسیس باشگاهی است که عنوان پر افتخار ترین تیم فوتبال ایران را یدک می‌ کشد. باشگاهی که بسیاری از مفاخر فوتبالی ایران را معرفی کرده و با افتخارات متنوع داخلی و آسیایی، تیمی متفاوت از دیگر تیم‌ های ایرانی است.

استقلال باشگاهی است که میلیون ها هوادار در داخل و خارج از ایران دارد و عشق به این تیم برای بسیاری از این هواداران به جزئی از زندگی آنها تبدیل شده است. هوادارانی که با شکست این تیم بغض می کنند و با پیروزی هایش می خندند. آنهایی که همیشه یار و یاور تیم بوده اند و مالک اصلی باشگاه هم آنها هستند.

استقلال در حالی 70 ساله شد که نباید از زحمات بسیاری از دست اندر کارانش غافل شد. افراد زیادی برای رسیدن استقلال به موقعیت بزرگ فعلی اش نقش داشته اند و نمی توان این مسئله را براحتی به دست فراموشی سپرد. استقلال با زحمات این پیشکسوتان عزیز به عنوان پر افتخارترین تیم ایران دست یافته است و قطعا با زحمات بازیکنان فعلی استقلال این عنوان حفظ خواهد شد چراکه هرکسی که به این تیم می آید، می داند پیراهن استقلال مقدس است و بازی کردن برای این تیم یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

امروز به احترام 70 ساله شدن استقلال برای همه زحمتکشان و پیشکسوتان این باشگاه آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون می کنیم و به یاد بزرگان این باشگاه که امروز پیش ما نیستند بر می خیزیم. امثال علی دانایی فرد، عزت جانملکی، کامبیز جمالی، بیوک جدی کار، مرتضی نوروزی نژاد، ناصر حجازی و ... از بزرگان این باشگاه هستند که امروز در قید حیات نیستند ولی یادشان با ماست و البته که همه پیشکسوتان در قید حیات این باشگاه بزرگ را هم ارج می نهیم و با افتخار می گوییم که آنها اعتبار این باشگاه هستند.

به این ترتیب امروز با این باشگاه عهد می بندیم که همیشه با وجود همه سختی های پیش روی مثل یک کوه پشتیبان این تیم باشیم و در همه سختی ها مانند یار دوازدهم به تیم بزرگ مان کمک کنیم.


 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
مروری بر شخصیت"زدراکو رایکوف"که روزگاری سرمربی گری استقلال را بر عهده داشت
Taj1970.jpg

زدراکو رایکوف (صربی سیریلیک: Здравко Рајков - صربی لاتین: ‎Zdravko Rajkov) (زادهٔ ۵ دسامبر ۱۹۲۷ - درگذشتهٔ ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۶) بازیکن و سرمربی فوتبال اهل یوگسلاوی (صربستان کنونی) بود که در طی سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۴۹ سرمربی‌گری تیم‌های ملی فوتبال جوانان و بزرگ‌سالان ایران را بر عهده داشت.[۱]

رایکوف در میان سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۵ سرمربی‌گری تیم فوتبال تاج تهران (استقلال) را بر عهده داشت و در این سال‌ها توانست نخستین قهرمانی تیم فوتبال تاج را در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۳۴۹ به ارمغان آورد و دو بار نیز در سال‌های ۱۳۴۹ و ۱۳۵۳ با این تیم لیگ سراسری فوتبال ایران را فتح کرد.

رایکوف همچنین به چهار بار عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران و یک دوره نائب قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های تهران نائل آمده است.

بسیاری از اسطوره‌های کنونی باشگاه استقلال که نام و آوازه درخور توجهی کسب کرده‌اند توسط رایکوف به فوتبال ایران شناسانده شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به ناصر حجازی، منصور پورحیدری، حسن روشن و غلامحسین مظلومی اشاره کرد.

زندگی ورزشی
زدراوکو رایکوف روز ۵ دسامبر ۱۹۲۷ برابر با ۱۴ آذرماه ۱۳۰۶ در شهر کوروگ یوگسلاوی سابق به دنیا آمد. رایکوف که در جام‌های جهانی و المپیک‌های دهه پنجاه میلادی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی یوگسلاوی سابق بود، در تابستان سال ۱۳۴۷ به ایران آمد و به طور هم‌زمان مسوولیت امور فنی تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان ایران را برعهده گرفت. او برای حضور در ایران قرارداد ۲ ساله‌ای را با فدراسیون فوتبال منعقد کرد و تا پایان دوران قراردادش یعنی تا تابستان سال ۴۹ صاحب این مسئولیت ماند. رایکوف پس از پایان قرارداد با فدراسیون فوتبال ۷ سال دیگر در ایران ماند و با مربی‌گری در باشگاه‌های استقلال و سپاهان به مرور تبدیل به یکی از موفق‌ترین مربیان خارجی تاریخ فوتبال ایران شد.

پیشینه حرفه‌ای
دوران بازیکنی
زدراکو رایکوف بازیکنی در خط میانی و خط حمله باشگاه‌های فوتبال یوگسلاوی سابق بود. بیشتر دوران بازیکنی رایکوف در باشگاه ووی‌وودینا سپری شد و او ۱۲ فصل را در این تیم گذراند. پس از آن یک فصل را در لوزان اسپورت سوییس بازی کرد و سپس راهی اف‌سی بیل بین شد. او در ۲۲۰ بازی باشگاهی میان سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۶ (برابر با ۱۳۲۹ تا ۱۳۴۵) ۹۴ گل برای این تیم‌ها در رقابت‌های باشگاهی به ثمر رساند.

رایکوف عضو تیم ملی یوگسلاوی سابق بود و به علت دید خوب و وسیع خود در فوتبال هم‌زمان مشاور مربی تیم ملی کشورش هم بود. از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۸ در ۲۸ بازی برای تیم ملی فوتبال یوگسلاوی سابق به میدان رفت و در این بازی‌ها ۱۱ گل را برای تیم کشورش به ثمر رساند. او در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد عضو تیم ملی یوگسلاوی بود و در دیدار برابر پاراگوئه در مرحله گروهی جام جهانی زننده گل سوم تیم‌اش بود.

دوران مربی‌گری
رایکوف پس از پایان دوره بازیکنی به مربی‌گری رو آورد و در تیم‌های مختلفی در کشورها و قاره‌های گوناگون به مربی‌گری پرداخت. تیم‌هایی که او سکان هدایت‌شان را به دست گرفت شامل دو تیم ملی و چهار تیم باشگاهی می‌شود. از شش دوره مربی‌گری رایکوف، سه دوره آن در ایران بوده است.

مربی‌گری در یوگسلاوی
رایکوف در ۲۷ سالگی به سوئیس رفت و در آنجا مدتی به عنوان بازیکن و مربی اقامت داشت. سپس به یوگسلاوی برگشت و در سال ۱۳۴۶ مربی تیم سابق خودش ووی وودینا شد و این تیم را قهرمان یوگسلاوی سابق کرد. بعد از آن به ایران آمد و هدایت تیم‌های ملی جوانان و بزرگ‌سالان را برعهده گرفت.[۲]

مربی‌گری در ایران(باشگاه تاج(استقلال تهران))

در رده جوانان نیز در سال ۱۳۴۸ تیم ملی جوانان به ***** رایکوف در مسابقات جوانان آسیا در تایلند حضور یافت و پس از شکست مقابل میزبان در نیمه نهایی، در بازی رده‌بندی اسرائیل را شکست داد و به مقام سومی دست یافت. سال ۱۳۴۹ دوره بعدی بازی‌های قهرمانی جوانان آسیا در فیلیپین بر‌گزار شد و تیم ملی جوانان ایران دوباره با رایکوف راهی مسابقات شد. در این دوره از سوی فدراسیون فوتبال ایران تیمی ناخالص به مسابقات روانه شد. تیمی که چند بازیکن بالای ۲۰ سال داشت. در آن زمان سقف سنی بازیکنان در تیم‌های جوانان ۲۰ سال بود اما تیمی که به مانیل رفت، بازیکن ۲۱ ساله (مثل محمود خوردبین و مسعود معینی)، بازیکن ۲۲ ساله (مثل منصور رشیدی) و بازیکن ۲۳ ساله (مثل علی پروین، فریدون معینی و اکبر کارگرجم) داشت. ایران در مرحله یک چهارم نهایی به کره جنوبی باخت و حذف شد. پروین یک ضربه پنالتی را در این دیدار از دست داد. نتایجی که رایکوف در ابتدای حضور خود در ایران همراه با تیم ملی و تیم جوانان کسب کرد رضایت‌بخش نبود و باعث شد که فدراسیون فوتبال تمایلی برای تمدید قرارداد با او نداشته باشد. رایکوف در آن سال هم‌زمان مربی‌گری تیم تاج را نیز بر عهده داشت و پس از پایان قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران از تیم‌های ملی جوانان و بزرگ‌سالان ایران جدا شد و به طور تمام‌وقت به مربی‌گری در باشگاه تاج مشغول شد.
از حضور رایکوف در باشگاه استقلال تهران به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این باشگاه یاد می‌شود. رایکوف بر خلاف نتایج نه چندان خوبی که در حضور کوتاه‌مدت خود در تیم‌های ملی کسب کرده بود، دوران باشگاهی موفقی را در تاج سپری کرد. او در بهار سال ۴۹ با این تیم قهرمان لیگ ایران (جام منطقه‌ای) شد و نخستین قهرمانی این باشگاه در قاره آسیا را نیز به ارمغان آورد تا یکی از باشکوه‌ترین فصل‌های تاریخ باشگاه تاج را رقم زده باشد.

تاج با مربی‌گری رایکوف در سال‌های ۴۹ و ۵۰ مسابقات فوتبال باشگاه‌های تهران را فتح کرد. جام قهرمانی تورنمت میلز هندوستان نیز دو سال پیاپی به تاج رسید. در سال ۱۳۵۲ تاج قهرمان مسابقات بین‌المللی جام دوستی شد و سرانجام در سال ۱۳۵۳ آبی‌پوشان تهران عنوان قهرمانی دومین دوره لیگ فوتبال باشگاه‌های ایران جام تخت جمشید را با ***** رایکوف به دست آوردند.
منبع:ویکی پدیا​
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
جای پدر سبز
16520_orig.jpg

پدر در حالیکه سرش را در بغل گرفته بود،آهی کشید و تنهای تنها،تصمیم بزرگی گرفت.

اینجا خیابان ایرانشهر،ساختمانی محقر.

ورودیه به تالار افتخاراتی که سال ها بعد،نامش بر تارک فوتبال آسیا نشست.

علی دانایی فرد امروز کنار ما نیست.

با این وجود دوچرخه سواران دیروز و استقلال امروز هنوز هست و پابرجاست.

جایش سبز!
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
دربی شصت و نه - گل فرهاد مجیدی ، آی بدو آی بدو!
استارت آن 4 معروف از این روز در سال 89 میخوره یعنی 89/7/23
بازی در وقت های تلف شده بود و به نظر می رسید سریال مساوی ها ادامه دارد.تا اینکه جباری در یک لحظه در دقیقه ۹۱، پاس طلایی خودش را رو کرد و مجیدی با فرار از شیث رضایی، استقلال را به پیروزی رساند!
این شعار معروف هم بعد از این بازی به عنوان کُری خونده شد: تو سال هشتاد و نه، تو دربی شصت و نه / شیث رضایی دنبالِ فرهاد بدو، آی بدو، آی بدو :D
24767969701243872901.jpg

20120823202036-7f7f1304.jpg

72826_view.jpg
 

behrang_sh

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2010
نوشته‌ها
1,317
لایک‌ها
2,158
به نام آفریننده دریای آبی
این مطلبی که میذارم اینجا به نقل از چند تا سایت هست.
بازیهای خاطره انگیز استقلال که هواداران از آن به نیکی یاد میکنند کم نیست اما اتفاقات مشابهی که بر جالب شدن یک خاطره اضافه میکنه معمولا زیاد پیش نمیاد. در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۷۳ استقلال تهران به مصاف استوا رومانی میره که این تیم با گلهای ادموند اختر و کشاورز بازی رو ۲-۱ میبره. یک سال بعد در داربی ۴۰ درست در همان روز به مصاف پرسپولیس میره که ۳-۱ فاتح آن داربی میشه و ادموند اختر ، صادق ورمزیار و محمد تقوی برای تیم گلزنی میکنند. ادموند اختر مرد اول داربی ۴۰ میشه. اما مهر ماه هم معمولا ماه خوبی برای دوستداران استقلال بوده. برای آنها که از دیرباز بازیهای این تیم را دنبال میکردند قطعا ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۱ و ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۲ رو به خاطر دارند. در ۲۵ مهر ۸۱ استقلال در بازی افتتاحیه لیگ دوم به مصاف پاس قدرتمند با مهرههایی مثل بیاتی نیا ، خداداد عزیزی ، نکونام و رسول خطیبی رفت که نهایتا با گلها نیکبخت ، سامره و فاطمی ۳-۱ پیروز شد. ۳۶۵ روز بعد در هفته هفتم لیگ سوم داربی ۵۵ بین تیمهای استقلال و پرسپولیس برگزار شد.
81542258585634185512.jpg

همه چیز غیر منتظره بود. استقلال از کادر فنی گرفته تا بازیکنان برای انتقام از پرسپولیس آمده بود.

بازی راس ساعت ۱۵ روز ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۲ انجام شد.

ترکیب استقلال:

پرویز برومند، پیروز قربانی، ستار همدانی،امیرحسین صادقی، محمود فکری، سید داوود سید عباسی، فرزاد مجیدی، محمد نوازی، نیکبخت واحدی (داریوش یزدانی)، علی سامره(علی منصوریان)، رضا عنایتی (فابریتسیو)


مربی وقت: امیر قلعه نوعی
93670310271269338173.jpg

ترکیب پرسپولیس: ساشا ایلیچ، افشین پیرووانی، یحیی گلمحمدی، کریم باقری (یونس باهنر)، پژمان جمشیدی (حسن خانمحمدی)، رضا جباری، حامد کاویانپور، مهرداد میناوند، عیسی تراووره، علی دایی (علی سلمانی)

مربی وقت: وینگو بگوویچ

توضیحات بازی:

برخلاف دیدارهای قبلی خط دفاع استقلال اینبار مستحکم و عالی کار کرد حضور ستار همدانی با تجربه در کنار جوانهای با انگیزه چون صادقی و قربانی و همچنین محمود فکری که یکی از بهترین بازیهای عمر خود را به نمایش گذاشت، مانع کار پرسپولیسیها شد. قلعه نوعی در حالی که ۳ روز قبل از دربی یدالله اکبری را بدلیل مصدومیت از دست داد اما روی خط میانی خود و مهرههایی چون نوازی، مجیدی، سید عباسی، فکری و نیکبخت(که به دلیل مصدومیت جای خود را به یزدانی داد) حساب ویژهای باز کرده بود. هدف این بود که ارتباط خط میانی و حمله پرسپولیس قطع شود که چنین نیز شد. "به نقل از همشهری".

شرح گلها و لحاظت حساس:

در دقیقه آغازین بازی استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی از فضایی مناسب میشود که سانتر نوازی روی سر عنایتی فرود میاید اما ضربه سر عنایتی در دستان ایلیچ جای میگیرد.

پرسپولیس ۰-۱ استقلال (باز هم سامره کمتر از ۹ دقیقه!)


علی سامره که در داربی دور رفت فصل دوم توانسته با گل زود هنگام (۳۰ ثانیه) به محبوبیت خود میان هواداران بیفزاید اینبار نیز با گل خود هیجان و شادی را به اردوی آبیها میآورد. پاس کاویانپور توسط سید عباسی دفع میشود و سید عباسی بلافاصله عنایتی را صاحب توپ میکند عنایتی در مصاف با کریم باقری توپ را از دست میدهد که توپ سرگردان جلوی پای علی سامره میافتد و او نیز با شوتی ناگهانی و سرکش از پشت منطقه جریمه استقلال را پیش میاندازد. توپ بعد از برخورد به تیرک عمودی دروازه وارد گل شد که روی آن گل ایلیچ کمی بیش از حد معمول از دروازه خارج شده بود. سامره ۳۶۵ روز قبل تر نیز با شوتی سرکش از پشت منطقه جریمه گلی زیبا را به نیما نکیسا دروازه بان تیم پاس زد.
99741327899696795201.jpg
بازی بعد از آن گل ادامه پیدا کرد. پرسپولیس از طریق حملات هوایی سر در رساندن توپها به دایی و تراووره بود که اکثر توپها با ضربات سر قربانی و صادقی دفع میشد. در اواسط نیمه اول تیم پرسپولیس از جناح راست خود صاحب ضربهای ایستگاهی شد که سانتر جواد کاظمیان روی سر پیروانی فرود آمد و ضربه سر این بازیکن مماس با تیرک افقی به بیرون رفت.

مدتی بعد استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که سانتر نوازی با ضربه سر عنایتی توام شد که البته این توپ نیز به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
83139211408960337217.jpg
نیمه اول با یک گل به سود استقلال خاتمه یافت. حال استقلالیها در بین دو نیمه منتظر بودند تا ببینند استقلالیها چه میکنند.

نیمه دوم

پرسپولیس ۰-۲ استقلال (شوت فکری حریف را تحت فشار روانی بدی قرار میدهد)


در دقیقه ۵۶ محمد نوازی در میانه میدان با یک دریبل سرو پای قشنگ سعی در جا گذاشتن کریم باقری داشت که البته توسط همین بازیکن با خطا متوقف شد. فاصله تا دروازه بیشتر از ۳۰ متر به نظر میرسید. پشت این توپ که دو ضرب هم باید زده میشد فرزاد مجیدی (برای پاس اول) عنایتی، نوازی و البته به اصرار تماشاگران فکری قرار گرفت که قرار شد فکری ضرب دوم و شوت نهایی رو بزنه. سوت داور به صدا در آمد، محمود فکری پاس کوتاه مجیدی به سمت دروازه پرسپولیس شوت کرد. یک ثانیه مانده بود که وارد شدن توپ درون دروازه که بعضی هواداران استقلال به هوای گل بلند شدند که البته پیش بینی آنها کاملا درست بود! محمود فکری که کمتر کسی فکر میکرد گلزنی کنه یکی از زیباترین گلهای داربی را زده بود.

82705514174202491181.jpg
بعد از گل فکری پرسپولیس تغییراتی رو در تیم خود داد. که مهمترین آن تعویض علی دایی بود.

بعد از گل دوم استقلال، این تیم رفته رفته در پی حفظ نتیجه بود و پرسپولیس هم برای رسیدن به گل به آب و آتش میزد. این تیم چند حمله کرد و رو به سانتر از جناحین خصوصا جایی که خان محمدی بود آورده بود که اکثر توپها با ***** خوب فکری و همدانی و بازی خوب برومند (که اکثر توپها را مشت میکرد)،قربانی و صادقی به خاطر ضربات سرشان راه به جایی نمیبرد. دو ضربه هم از جباری زده شد که توپ درون محوطه جریمه به دست پیروز قربانی برخورد کرد اما هر برخورد دستی با توپ پنالتی نیست گرچه باز هم در آن صحنه کارشناسان داوری اختلاف نظر داشتند. سیار معتقد به خطای پنالتی و اخراج یکی از بازیکنان استقلال بود اما رودنیل اعتقاد داشت که کاستا در قضاوت درست عمل کرد و آن برخورد توپ به دست پنالتی نبود.

پرسپولیس ۱-۲ استقلال

در دقیقه ۷۱ حملات پرسپولیس بالاخره جواب میدهد و روی سانتر خان محمدی عیسی تراووره با ضربه سر اختلاف رو به حداقل میرسونه. تراوره اولین گلزن خارجی داربی شد.

پرسپولیس مدتی بعد از گل بار دیگر ضربه کریم باقری دروازه استقلال رو تهدید کرد که ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

هر چه قدر بازی به لحظات پایانی نزدیک تر میشد بر هیجان و استرس نیز افزوده میشد. قلعه نوعی که در پی حفظ برتری بود در اواسط نیمه دوم دو مهاجم خسته خود سامره و عنایتی را از بازی خارج کرد و منصوریان را برای حفظ برتری و همینطور راجر فابریتسیو رومئو رو برای سرگرم کردن خط دفاع پرسپولیس و استفاده از ضّد حملات به میدان فرستد.

استقلال نیز چشم به ضّد حملات داشت. بازیکنان این تیم که به ضعف ساشا ایلیچ روی شوتهای از راه دور پی برده بودند قصد داشتند از این طریق به پرسپولیس فشار بیاورند. مثلا ضربه علی منصوریان از پشت محوطه جریمه با پای چپ میتوانست باز هم باعث گلی زیبا برای استقلال بشه که مدافع پرسپولیس پیروانی مانع توپ شد، البته ایلیچ هم به سمت توپ شیرجه زد.

دقیقه ۹۰ به بعد استرس به اوج میرسد!

داور مسابقه ۴ دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد. در آن دقایق استرس و التهاب به حداکثر رسیده بود. پرسپولیسیها بشدت بدنبال گل تساوی بودند و استقلالیها هم در پی حفظ برتری خود. در آخرین دقایق بازی اشتباه منصوریان در دفع توپ میرفت تا کار دست استقلال بده. منصوریان سعی داشت تا توپی رو با ضربه برگردون به میانه میدان بفرسته اما ضربه او درست به پایش نگرفت و توپ وسط محوطه جریمه استقلال جایی که گلمحمدی ایستاده بود افتاد که ضربه زمینی یحی گل محمدی به تیرک عمودی دروازه برخورد میکنه و توپ برگشتی نیز به تراووره میرسه که سانتر او به شکلی خطرناک از جلوی دروازه استقلال میگذره با اینحال وقتی مدافعین استقلال توپ رو به میانه میدان میزنند سوت پایان بازی به صدا در میاد و استقلال فاتح داربی ۵۵ که یکی از به یاد ماندنیترین داربیها برای هواداران بود میشه. استقلال هم انتقام داربی ۵۴ را گرفت هم خود را به عنوان یک مدعی نشان داد و هم اعتماد هواداران را به خود جلب کرد. برخلاف بازیهای قبلی اینبار دفاع استقلال بهتر و عالیتر از قبل نشان داد و حتی برخی تحلیلگران به برانکو توصیه میکردند تا از دفاع استقلال الگوبرداری کند. بسیاری از بازیکنان استقلال شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی بودند اما ۲ روز بعد تنها نیکبخت و قربانی به تیم ملی دعوت شدند و خبری از همدانی، سامره، عنایتی، نوازی ، صادقی و ... نبود. اما چیزی که بیشتر خاطر انگیز هست تصاویر زیر از رخت کن استقلال اندکی پس از داربی ۵۵ و همینطور خوشحالی هواداران آبیپوش در غروب روز جمعه ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۲.
79305909554116486521.jpg
87864756586226033827.jpg
چند جمله جالب استقلال جوان بعد از داربی بدین شکل بود:

- بادکنک سرخ ترکید!، این برد تقدیم به بچه های آسمان،

منابع:esteghlali.com ,تبیان، همشهری آنلاین
 
بالا