• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
12434333.jpg

«پيرس بروزنان» و «جولين مور»، بازيگران موفق هاليوود در فيلم كمدي «شكارچي» در كنار هم بازي خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت سينمايي مووي وب، اين درام كمدي به زودي به كارگرداني «استنلي توچي» و بازي «پيرس بروزنان»، «پاتريشيا كلاركسون» و «جولين مور» جلوي دوربين خواهد رفت.
فيلمنامه «شكارچي» را نيز «توچي» نوشته و داستان آن درباره مردي ميانسال (با بازي پيرس بروزنان» است كه پس از مدتي درمي‌يابد كه به طرز كسل كننده به زندگي و جهان فريببنده خود چسپيده و چقدر يكه و تنهاست.
بنا براين گزارش، اين فيلم پروژه سينمايي هم‌اكنون در مرحله پيش توليد است و قرار است كه از ماه سپتامبر وارد مرحله توليد شود.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
Hugh-Jackman-presents-new-001.jpg

«هيو جكمن»، بازيگر استرالیایی الاصل در فيلم كمدي «مرد آوني» ايفاي نقش خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت سينمايي ورايتي، فيلم كمدي "مرد آوني " با بازي "هيو جكمن " محصول كمپاني فوكس قرن بستم است كه فيلمنامه آن را "كوين بيچ " نوشته است.
اين فيلم به تهيه‌كنندگي "جكمن "، "جان پالرمو " و "گري فوستر "، داستان يك دلال اتومبيل (با بازي "هيو جكمن " است كه در ابتدا كار براي او بسيار خسته كننده و رقت بار است ولي پس از مدتي از ظاهر خوب و فريبنده خود استفاده كرده و به يكي از بهترين فروشندگان اتومبيل تبديل مي‌شود.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
rene_zellweger.jpg

سومين قسمت مجموعه «بريجيت جونز» هم ساخته مي‌شود. رنه‌ زلوگر براي سومين بار نقش كاراكتر بريجيت را روي پرده سينما بازي مي‌كند.
شركت مستقل فيلمسازي ووركينگ تايتل تهيه كننده اين محصول مشترك آمريكا و انگليس است.
قسمت جديد اين مجموعه فيلم كمدي رومانتيك هنوز نام كاملي ندارد و فعلا با نام موقت «پروژه بريجيت جونز» جلوي دوربين مي‌رود.
تهيه كنندگان فيلم مي‌گويند پيش‌توليد آن را آغاز كرده‌اند و هنوز فيلم‌نامه آن نيز كامل نشده است. به گفته آن‌ها كليد فيلم‌برداري فيلم تا زودتر از سال جديد ميلادي زده نخواهد شد.
به‌جز، زلوگر هنوز بقيه بازيگران آن انتخاب شده‌اند و شركت ووركينگ تايتل اين روزها در حال مذاكره با چند كارگردان است، تا امر كارگرداني فيلم را به يكي از آن‌ها بسپارد.
زلوگر در اين فيلم دوباره در نقش يك ناشر انگليسي ظاهر مي‌شود كه در جست‌وجوي كانون گرم خانوادگي است. قصه فيلم‌نامه بر اساس يك مقاله روزنامه‌اي نوشته مي‌شود كه در سال 2005 چاپ شد.
در قصه فيلم تازه كاراكتر بريجيت جونز -كه حالا 40 سال سن دارد- احساس مي‌كند براي تشكيل خانواده‌ و مادر شدن كمي دير شده و بايد در اين رابطه دست به اقدامي جدي بزند.
فيلم نامه فيلم را تيم بيون مي‌نويسد كه در عين حال يكي از تهيه‌كنندگان آن نيز هست.
قسمت اول فيلم سال 2001 در شرايطي ساخته شد كه زلوگر يكي از چهره‌هاي بسيار مطرح دنياي سينما بود.
اين فيلم با نام «خاطرات روزانه بريجيت جونز» به نمايش عمومي درآمد. فيلم كه توسط شارون مگ‌وآير كارگرداني شد، در اكران عمومي خود حدود 72 ميليون دلار فروش كرد. هيوگرانت و كالين فيرث نقش مقابل زلوگر را در فيلم بازي كردند .موفقيت مالي فيلم باعث شد تا سال 2004 قسمت دوم آن ساخته شود.
كارگرداني دومين قسمت فيلم را بيبان كيدرون به عهده گرفت. ولي اين فيلم نتوانست موفقيت قسمت اول را تكرار كند. فروش اين قسمت حدود 40 ميليون دلار بود. اما از آن جا كه هزينه توليد هر يك از دو قسمت فيلم حدود 10 ميليون دلار بوده است، فروش فوق براي تهيه كنندگان فيلم رضايت بخش بوده است.
هر دو قسمت فيلم بر اساس قصه كتاب هلن فيلدينگ ساخته شده‌اند. وي نويسنده مقاله سال 2005 (كه قسمت سوم بر اساس آن ساخته مي‌شود) نيز هست. هزينه توليد قسمت جديد هم حدود 10 ميليون دلار خواهد بود و هنوز معلوم نيست هيوگرانت و كالين فيرث كه در دو قسمت قبلي با زلوگر هم بازي بودند، در قسمت سوم آن هم حضور دارند يا خير.
منبع : خبرگزاري فارس
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
jennifer-aniston1.jpg

«كرامت انساني» يك‌سري از بهترين‌هاي سينماي كمدي را در دور خود جمع كرده است. اين كمدي جديد سينما، توسط اندي تنانت كارگرداني مي‌شود. نقش‌هاي اصلي فيلم را جينفر آنيستن و جرارد باتلر بازي مي‌كنند. «كرامت انساني» كه توسط شركت فيلم‌سازي سوني تهيه مي‌شود، هفته آينده جلوي دوربين مي‌رود.
كريستين بارانسكي هم براي ايفاي نقش مادر كاراكتر آنيستن انتخاب شده است.
فيلم‌نامه فيلم را سارا تروپ نوشته و تنانت با ايجاد تغييراتي بر روي آن، كارگرداني آن را انجام مي‌دهد. خط اصلي قصه فيلم درباره مرد جواني است كه پس از جدايي از همسرش، تصميم به ترك شهر زادگاه خود مي‌گيرد. اما وجود برخي مشكلات، مانع از ترك شهر توسط او مي‌شود. به‌زودي مرد جوان متوجه اين نكته مي‌شود كه براي حل مشكلات خود مجبور است از همسر سابق خود كمك بگيرد. ولي راضي كردن همسر براي هم‌كاري، چندان ساده نيست و همين نكته باعث خلق صحنه‌هاي كمدي فيلم مي‌شود.
اندي تنانت كه قبل از اين كمدي خانوادگي موفق «هيچ» را با بازي ويل اسميت ساخته، درباره «كرامت انساني» مي‌گويد: "مشكلاتي كه زوج‌هاي جوان در طول زندگي خود با آن‌ها روبرو هستند، مشكلات نه چندان جدي و ساده‌اي هستند كه خود آدم‌ها آن‌ها را بزرگ و تبديل به يك كلاف سردرگم مي‌كنند. قصه فيلم ما، يكي از همين مشكلات را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهد و تلاش دارد تا با لحني كمدي، درباره آن صحبت كند."
اين فيلم‌ساز عقيده دارد آنيستن و باتلر در روي پرده سينما، يك زوج خوب هنري را تشكيل مي‌دهند و با بازي‌هاي خوب خود، يك فيلم جذاب و تماشايي خلق مي‌كنند.
آنيستن كه همسر سابق برادپيت است، پس از آنجلينا جولي با دريافت دستمزد 25 ميليون دلاري براي هر فيلم، گران‌‌ترين بازيگر زن سينما است.
او شهرت خود را به واسطه بازي در مجموعه پربيننده تلويزيوني «دوستان» دارد. اين مجموعه كه يكي از پربيننده‌ترين كارهاي تلويزيوني يك دهه اخير است، پس از چهار سال نمايش موفقيت‌آميز حدود سه سال قبل پايان يافت.
گفته مي‌شود قرار است نسخه سينمايي اين مجموعه با حضور بازيگران تلويزيوني آن ساخته شود.
تحليل‌گران سينمايي مي‌گويند موفقيت‌ احتمالي مالي «كرامت انساني»، صنعت سينما را به فكر توليد يك‌سري فيلم‌ كمدي رومانتيك با بازي آنيستن و باتلر خواهد انداخت.
باتلر كه حدود 2 سال است فعاليت‌هاي سينمايي خود را آغاز كرده، در مدت كوتاهي تبديل به يكي از چهره‌هاي مطرح روز سينما شده است.
منبع : خبرگزاري فارس
 

amk

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2009
نوشته‌ها
4,089
لایک‌ها
9
محل سکونت
نازی آباد
رونالدو در يك فيلم ايراني

قرار است رونالدو در يك فيلم سينمايي ايراني بازي كند.

اين فيلم در مورد يك دختر فلسطيني است كه رؤيايش ملاقات با اين ستاره برزيلي بوده ،‌اما قبل از اينكه به آرزويش برسد كشته مي شود.

رونالدو تا بستن قرارداد هم پيش رفته و احتمالا در ماه سپتامبر در لبنان فيلمبرداري كليد خواهد خورد.

هنوز عنواني براي اين فيلم انتخاب نشده است و ماجراي آن بر اساس يك داستان واقعي درباره دختر 13 ساله اي به نام النيرب مي باشد . هنگامي كه رونالدو در سال 2005 سفر بشردوستانه اي به خاورميانه داشت ،‌ اين دختر آرزو مي كرد او را از نزديك ببيند ، ‌اما متاسفانه النيرب فقط توانست بت خود را از دور ببيند و بعدها در منطقه اشغالي كشته شد .

وكيل رونالدو ، ‌فابيانو فارا در يك وب سايت رسمي امضاي پيش قراداد اين فيلم را تاييد كرده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
خبرگزاري فارس: «سيف‌الله داد»‌ كارگردان فيلم ضد صهيونيستي «بازمانده» و معاون اسبق سينمايي كشور پس از تحمل يك دوره بيماري طولاني‌مدت، دارفاني را وداع گفت.

A0715890.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «سيف‌الله داد» بامداد امروز در سن 54 سالگي در بيمارستان مهر دارفاني را وداع گفت.
وي كه سالها به سرطان مبتلا بود، چندين بار نيز در بخش مراقبت‌هاي وي‍ژه بستري شد.
داد قصد داشت اپيزود سوم فيلم سينمايي تهران در جستجوي زيبايي با عنوان «تهران از ماوراء» را در كنار داريوش مهرجويي و مهدي كرم‌پور، كارگرداني كند.
آخرين فعاليت سيف‌الله داد، تدوين فيلم «فرزند صبح» ساخته بهروز افخمي بود كه درباره زندگي امام خميني (ره) است.
فيلم‌هاي «زير باران»، «كاني‌مانگا» و «بازمانده» از آثار او در سينماي ايران به شمار مي‌آيند.
سيف‌الله داد متولد 1334 خرمشهر، فارغ‌التحصيل جامعه شناسي از دانشگاه شيراز بود. وي فعاليت هنري را سال 1357 به عنوان سرپرست توليد راديو و تلويزيون مركز شيراز آغاز كرد و از فعاليت‌هاي جنبي او مي‌توان به عضويت شوراي بررسي فيلمنامه و بازبيني فيلم، عضو شوراي فرهنگي بنياد سينمايي فارابي، مسئول واحد تهيه طرح بنياد سينمايي فارابي، مديريت دفتر سينمايي «سينا فيلم» و معاونت اسبق سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد.
 

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
?live for what باید این تاپیک رو با اون تاپیک بزرگداشت مرج کنه، که فعلا نیست. پس این تاپیک رو با تاپیک اخبار همین بخش ادغام میکنم.
اگه خواستید پست اول رو یکبار هم در تاپیک بزرگداشت بزنید.
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,742
لایک‌ها
16,664
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
خودش رو که من نمیشناسم! اما:

فيلم ضد صهيونيستي «بازمانده»

الان Tv گذاشت یادم اومد، واقعا زیبا و خیلی عاطفی بود،مخصوصا زمانی که مادر بزرگِ با نوش از قطار میپرن پایین!!

God bless him
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
چند نگاه رسانه اي به فيلم «عصر يخبندان 3: ظهور دايناسورها»؛ انقراض عصر يخبندان



* کميل سهيلي
عصر يخبندان 3: ظهور دايناسورها - Ice Age: sruasoniD eht fo nwaD lpar
کارگردان: کارلوس سالدانيا، مايکل ترمه ير
نويسنده: پيتر آکرمن، مايکل برگ



1249597491_645_FT18221_picture_5-1.jpg



بازيگران: کوئين لطيفه، جان لگيزامو، ري رومانو، سايمون پگ
استوديو: فاکس قرن بيستم
افتتاحيه: 1 جولاي 2009 گ 10 تير 1388
مدت زمان فيلم: 94 دقيقه
امتياز منتقدان از 100: 51
تعدا سينماها: 3300
بودجه: 90ميليون دلار
***
خلاصه داستان:
زماني که سيد به دردسر مي افتد نوبت مني، الي، ديگو و اسکرت است که دوستانشان را نجات دهند. مأموريتشان آنها را به جهاني زيرزميني مي کشاند که در آن جا با دايناسورها و فلورا و فاونا و باک آشنا مي شوند.
***
کارلوس سالدانيا که در اولين قسمت از سري عصريخبندان در سال 2002 به عنوان دستيار اول کارگردان حضور داشت، دو دنباله بعدي اين انيميشن را خود کارگرداني کرده و در اين ميان انيميشن تحسين شده روباتها را نيز ساخت. در تصميم گيريهاي اوليه قرار بود انيميشن «عصر يخبندان 3:عصر دايناسورها» در 30 ژانويه 2007 اکران شود ولي به دليل اکران انيميشن «دکتر هورتون صداي کسي را مي شنود»، در سال 2007، و همچنين تصميمات کمپاني فاکس قرن 20(کمپاني پخش کننده اثر)، اکران اين فيلم به جولاي 2009 موکول شد.
سايت معتبر سينمايي «روتن توميتوز» گزارش داده است که تنها 54 درصد از منتقدان نظر مثبتي پيرامون فيلم داشته اند در حالي که همين سايت براي دو فيلم قبلي به ترتيب 87 و 65 درصد نظر مثبت منتقدان را ثبت کرده بود.
با اين حال اين فيلم با 148 ميليون دلار در 101 بازار بين المللي ششمين افتتاحيه برتر اين حوزه و برترين رکورد يک فيلم انيميشن در اکران جهاني لقب گرفت. فروش شگفت انگيز «عصر يخبندان 3» فراتر از رکورد قسمت قبلي اين فيلم بود و آن را در بيشتر بازارهاي بين المللي صدرنشين جدول فروش کرد.تا به حال تنها اين پنج فيلم بيش از 148 ميليون دلار در هفته اول فروخته اند: «دزدان درياي کارائيب 3» با 152، «اسپايدرمن 3» با 132، «هري پاتر 5» با 185، «تغييرشکل دهندگان 2» با 165 و «رمز داوينچي» با 155 ميليون دلار.
موفقيت کلان بين المللي «عصر يخبندان 3» در يک چنين مدت کوتاهي، باعث شگفتي و حيرت تحليل گران اقتصادي سينما شده است. همه آنها يک سؤال مشترک را مطرح مي کنند و مي پرسند اين فيلم در خود چه دارد که اين چنين تماشاگران کشورهاي مختلف جهان را به يک اندازه، جذب خود کرده است؟
البته نکته تعجب برانگيز ديگري که اين اثر را در ميان فيلمهايي که اين روزها به نمايش درآمده اند متمايز ساخته است واکنش بسيار ناهمگون منتقدان به اين قسمت است. همانطور که گفته شد، عليرغم اينکه اکثر منتقدان رتبه خوبي به فيلم نداده اند، اما با اين حال باز بسياري از منتقدان سرشناس اين اثر را بسيار تحسين کرده اند.
در ادامه نظر برخي از رسانه هاي مختلف را درباره اين فيلم مرور مي کنيم:
* بوستون گلاب: عليرغم اينکه فيلم به صورت سه بعدي ساخته شده، اما بسيار کم عمق و يک بعدي است!
* شيکاگو سان تايمز: در انيميشنهاي سه بعدي اي که تاکنون ديده ام، عصريخبندان 3 يکي از بهترين استفاده ها را از تکنولوژي کرده است.
* شيکاگو تريبون: نه بد، نه خوب، عصر يخبندان مي تواند از عهده کاري که براي آن ساخته شده برآيد... يعني مي تواند فرزندتان را براي مدتي سرگرم کند.
* اي آنلاين: ديدن اين فيلم همان قدر هيجان دارد که در گوشه اي به آب شدن تدريجي برفها خيره بشوي.
* اينترتيمنت ويکلي: در حد يک سرگرمي سبک خانوادگي.
* سايت فيلم کريتيک: عليرغم سرگرم کننده بودن اين قسمت، ديگر تقريباً اين سري آماده انقراض است.
* نيويورک پست: در اين قسمت استفاده بسيار هوشمندانه و به جايي از عنصر موسيقي شده است.
* نيويورک تايمز: خسته کننده، يک دنباله پر سروصدا، اما تو خالي...
* سان فرانسيسکو کرونيکل: دنباله سازيها ديگر فاقد عناصر هنرمندانه شده اند، بيشتر يک معامله اقتصادي است تا هنري.
* يو اس اي تودي: داستان عصر يخبندان زماني تازه بود، اما الان ديگر زير پوششي کهنه مدفون شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
انتخاب فيلمنامه‌نويس با نظر مستقيم «جي‌جي‌آبرامز»؛
تام كروز به «مأموريت غيرممكن» تازه مي‌رود

خبرگزاري فارس: با انتخاب نويسندگان فيلم‌نامه قسمت جديد «مأموريت غيرممكن/ بالاتر از خطر»، اين فيلم يك قدم ديگر به توليد نزديك شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، «آندره نمك» و «جاش آپلبام» فيلم‌نامه چهارمين قسمت اين مجموعه فيلم اكشن ماجراجويانه را مي‌نويسند.
كمپاني «پارامونت» كه فيلم را با همكاري شركت فيلم‌سازي «تام كروز» تهيه مي‌كند، گفته انتخاب اين دو فيلم‌نويس با نظر مستقيم اين بازيگر و كارگردان آن صورت گرفته است.
«جي‌جي آبرامز» كارگرداني قسمت تازه اين مجموعه فيلم را به عهده دارد.
انتخاب نمك و آپلبام با تعجب اهالي سينما روبرو شده است، زيرا آن‌ها نام‌هاي سرشناسي در جامعه فيلم‌نامه‌نويسان نيستند اما منابع نزديك به كروز مي‌گويند آن‌ها از همكاران و دوستان تلويزيوني آبرامز هستند، و به همين دليل براي همكاري با پروژه انتخاب شده‌اند.
خط اصلي قصه قسمت چهارم «مأموريت غير ممكن/ بالاتر از خطر» متعلق به خود آبرامز است. سازندگان فيلم نمي‌خواهند قصه فيلم را تا زمان نمايش عمومي فاش كنند.
كروز در فيلم دوباره در نقش اتان هانت **** يك گروه زبده ضد تروريستي ظاهر مي‌شود، كه همراه همكاران خود راهي يك مأموريت غير ممكن و خطرناك مي‌شود.
كمپاني پارامونت،‌ تابستان سال 2011 را به عنوان زمان نمايش عمومي فيلم اعلام كرده است.
آبرامز مي‌گويد: «بعد از همكاري خوب و موفقيت‌آميز در مجموعه تلويزيوني Alias، خيلي دوست داشتم دوباره با نمك و آپلبام كار كنم. قدرت و توانايي آن‌ها در حفظ تعادل بين كاراكترها و اكشن‌هاي سكانس‌ها خيلي خوب است. مي‌دانم كه براي تام‌كروز هم اين مسئله اهميت خيلي زيادي دارد. با كمك اين دو، فكر مي‌كنم قسمت چهارم اين مجموعه فيلم، تماشايي‌تر از تمام قسمت‌هاي قبلي آن بشود.»
«مأموريت غيرممكن» براساس قصه يك مجموعه موفق و پربيننده دهه شصتي ساخته مي‌شود. اين مجموعه كه سال‌ها قبل در ايران با نام «بالاتر از خطر» به روي آنتن رفت، «پيتر گريوز» را در نقش اصلي داشت.
در هر قسمت مجموعه يك مأموريت جديد به پيتر گريوز و گروه همكار او داده مي‌شد، كه آن‌ها بايد آن را با موفقيت به انجام مي‌رساندند. «باربارا بين» و «ليونارد نيموي» ديگر بازيگران اصلي اين مجموعه بودند.
جذاب‌ترين بخش اين مجموعه (كه مورد توجه زياد تماشاگران بود)، زماني بود كه كاراكترهاي اصلي با زدن يك سري ماسك بر روي صورت، خودشان را شبيه كاراكترهاي منفي قصه درمي‌آوردند تا با نفوذ در بين آن‌ها، بتوانند مأموريت خود را انجام دهند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در پروژه «دنياي جديد شجاع»؛
دي‌كاپريو دوباره با «ريدلي اسكات» كار مي‌كند

خبرگزاري فارس: «ريدلي اسكات» مي‌خواهد يك بار ديگر به آينده سفر كند و قصد دارد در اين سفر ماجراجويانه، «ليوناردو دي‌ كاپريو» را نيز با خود همراه كند.


به گزارش خبرگزاري فارس، اين دو هنرمند سرشناس سينما به همين منظور در فيلم «دنياي جديد شجاع» با يكديگر همكاري مي‌كنند.
اسكات از مدت‌ها قبل قصد داشت قصه نوول «آلدوس هوكسلي» به نام «دنياي جديد شجاع» را تبديل به فيلم سينمايي كند و مي‌گويد با فراهم شدن مقدمات توليد، خيلي زود كليد فيلم‌برداري آن را خواهد زد.
كمپاني «يونيورسال» اين فيلم را توليد مي‌كند و اسكات و دي‌كاپريو در امر توليد آن، با اين كمپاني همكاري دارند.
«فرهاد صفي‌نيا» كه فيلم‌نامه «آپوكاليپتو» را براي «مل گيبس» نوشت، همين‌ روزها كار نگارش فيلم‌نامه «دنياي جديد شجاع»‌ را شروع مي‌كند.
قرار است خود اسكات هم در كار نوشتن فيلم‌نامه ،به اين هنرمند ايراني تبار كمك كند.
اسكات مي‌گويد: «خيلي اتفاقي كتاب هوكسلي كه سال 1931 آن را نوشته بود، به دستم رسيد. متوجه شدم شركت فيلم‌سازي دي كاپريو امتياز توليد نسخه سينمايي آن را خريداري كرده است. او بحث توليد فيلم را مطرح كرد ومن هم كه جذب حال و هواي قصه شده بودم، موافقت خودم را براي كارگرداني آن اعلام كردم.»
دي‌ كاپريو در يك مصاحبه اعلام كرد، بحث توليد فيلم از شش ماه قبل شروع شد. ولي سازندگان فيلم ترجيح دادند خبر توليد ان را زماني اعلام كنند كه همه چيز قطعي شده باشد.
اسكات در حال حاضر مشغول كارگرداني نسخه تازه‌اي از «رابين هود» با بازي «راسل كرو» در انگلستان است. به اين ترتيب، كليد فيلم‌برداري فيلم تازه او تا زودتر از سه يا چهار ماه ديگر زده نخواهد شد.
تا آن زمان، دي كاپريو هم از بازي در فيلم جديد «كريستوفر نولان» به نام «آغاز» فارغ خواهد شد. اين در حالي است كه وي قرارداد بازي در يك فيلم ديگر را نيز دارد و به احتمال زياد، قبل از اين كه جلوي دوربين اسكات ظاهر شود، در آن فيلم هم ايفاي نقش خواهد كرد.
قصه نوول هولسكي قبل از اين چند بار تبديل به مجموعه تلويزيوني شده است، ولي اين اولين‌بار است كه به صورت يك فيلم سينمايي توليد مي‌شود.
معروف‌ترين مجموعه‌اي كه براساس اين قصه ساخته شد، متعلق به سال 1998 و با بازي «ليونارد نيموي» (كاپيتان اسپاك مجموعه تلويزيوني«سفرهاي ستاره‌اي / پيشتازان فضا») است.
قصه كتاب هولسكي در قرن 26 مي‌گذرد و در آن، مردم در جامعه‌اي زندگي مي‌كنند كه تولد افراد در آن كاملاً تحت كنترل است. در اين جامعه پنج گروه و طبقه در حال زندگي هستند كه هر يك نقش خاص خود را ايفا مي‌كنند. برنارد شخصيت اصلي قصه ،جواني از يك گروه و طبقه پايين‌تر است،‌ كه با رفتارهاي خود باعث خشم رهبران جامعه مي‌شود و لقب يك شورشي را مي‌گيرد.
دي كاپريو و اسكات سال فبل در فيلم «بدنه دروغ‌ها» با يكديگر همكاري داشتند.
انتهاي پيام/ا



 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اولین تصاویر فیلم The Hobbit منتشر شد


1249630915_1066_FT18221_0005e8e3009ac74400070ff6ffff.jpg

1249630915_1066_FT18221_the_hobbit_poster.jpg

1249630915_1066_FT18221_the_hobbit_poster_2.jpg

1249630915_1066_FT18221_the_hobbit_poster_3.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پسر «مايكل داگلاس» به حداقل 10 سال زندان محكوم شد

خبرگزاري فارس: «كامرون داگلاس»، پسر «مايكل داگلاس» كه اخيرا در چند فيلم نيز حضور يافته بود، به جرم حمل مقدار زيادي مواد مخدر به حداقل 10 سال زندان محكوم شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، «كامرون داگلاس» كه در فيلم «اين در خانواده اتفاق مي‌افتد» در كنار پدر و پدربزرگش، «مايكل و كرك داگلاس» ايفاي نقش كرده بود به جرم خريد و فروش مواد مخدر و حمل مقدار زيادي مواد، به 10 سال زندان محكوم شد.
داگلاس 30 ساله كه 28 جولاي در هتل منهتن با مقدار زيادي از اين مواد دستگير شد، به گفته سخنگوي دادگاه عالي لس‌آنجلس، محكوم است كه تاكنون بيش از ده‌ها هزار دلار اين مواد را خريد و فروش كرده است.
«كامرون داگلاس» در سال 2007 نيز در كاليفرنيا به جرم حمل كوكائين دستگير و پس از مدتي به قيد وثيقه آزاد شد.
انتهاي پيام/پ

1249717532_645_FT18221_a0721100.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شارليز ترون با «فلورنس عربستان» به خاورميانه مي‌آيد

خبرگزاري فارس: «فلورنس عربستان» نگاهي تازه به وضعيت كشورهاي عربي دارد و چالش‌هاي موجود در منطقه خاورميانه را به تصوير مي‌كشد.

به گزارش خبرگزاري فارس، سازندگان فيلم با انتخاب نامي شبيه «لاورنس عربستان» براي كار جديد خود، قصد ايجاد مقايسه‌اي بين قصه اين دو فيلم را دارند. شركت فيلم‌سازي «شارليز ترون» تهيه كننده اين درام اجتماعي است و خود بازيگر يكي از نقش‌هاي اصلي آن را بازي مي‌كند. فيلم بر اساس قصه كتابي به همين نام ساخته مي‌شود. اين كتاب توسط «كريستوفر باكلي» نوشته شده است.
«دين كريگ» فيلمنامه «فلورنس عربستان» را مي‌نويسد و هنوز كارگرداني براي آن انتخاب نشده است. قصه فيلم درباره كارمند يكي از سازمان‌هاي بين‌المللي است كه در جشن ازدواج يكي از دوستان صميمي خود با شاهزاده يكي از كشورهاي خاورميانه شركت مي‌كند.
اين زن جوان به زودي متوجه مي‌شود دوست صميمي‌اش در شرايط سختي زندگي مي‌كند و براي ديدار او راهي اين كشور عربي مي‌شود. او پس از ورود به اين كشور، مي‌فهمد دوستش به قتل رسيده و تصميم مي‌گيرد به جنبش آزاديخواهانه زنان كشور براي رفع تبعيض اجتماعي و جنسي بپيوندد.
از آنجا كه قصه فيلم لحن انتقادي دارد، هنوز هيچ يك از كشورهاي مصر، امارات متحده عربي و مراكش (كه معمولا لوكيشن اصلي فيلم‌هايي هستند كه قصه‌هاي‌شان در منطقه خاورميانه اتفاق مي‌افتد) اجازه كار فيلمبرداري اين فيلم رادر سرزمين‌هاي خود صادر نكرده‌اند.
پيش بيني مي‌شود سازندگان فيلم براي پيدا كردن لوكيشن مطلوب و مورد نظر خود با مشكلاتي رو به رو شوند.
برعكس درام تاريخي «لاورنس عربستان» كه مبارزات مردم سرزمين‌هاي عربي عليه نيروهاي متجاوز بيگانه را به تصوير كشيده بود، «فلورنس عربستان» به بررسي تضادها و مشكلات داخلي سرزمين‌هاي عربي مي‌پردازد.
شارليز ترون كه نقش كارمند عاليرتبه سازمان بين‌المللي قصه فيلم را بازي مي‌كند، اصليتي اهل آفريقاي جنوبي دارد. وي چهار سال قبل براي درام اجتماعي «هيولا» جايزه اسكار بهترين بازيگر زن سال را دريافت كرد.
اين بازيگر مدتي قبل اعلام كرد قصد دارد تهيه كننده فيلم‌هايي باشد كه به طرح مشكلات زنان در سطح بين‌المللي مي‌پردازند. توليد «فلورنس عربستان» اولين قدم وي در اين راه است.
ترون مي‌گويد توزيع فيلم را به دست يكي از كمپاني‌هاي بزرگ فيلم‌سازي مي‌سپارد، تا امكان نمايش عمومي خوب آن را فراهم كنند.
1249717586_645_FT18221_a0720650.jpg
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
خب یه 2-3 هفته ای عقب موندیم از جدول !

بهر حال G.I. Joe: The Rise of Cobra استارت امیدوار کننده ای زد ! شخصا حداکثر رقم 40 رو براش پیش بینی میکردم ! ولی خب خوب فروخت.

گرچه بعید میدونم کلا بتونه روند خوبی رو ادامه بده ! در نهایت من رقم 120 رو به عنوان حداکثر پیش بینی میکنم برای این فیلم !

هری پاتر هم کلا رویایی نفروخته !

برونو هم به کلی محو شد !

Funny People هم بسیار ناامید کننده عمل کرد. در این چند سال اخیر فیلمهای آدام سندلر معمولا به رقم 100 میرسیدند ولی این بعیده به 60 هم برسه !

ترنسفورمرز هم فعلا به 393 رسیده. شاید بتونه 400 رو رد کنه !

و البته The Hangover هم همچنان عالی میفروشه بعد از 10 هفته ! جمعا به 262 رسیده که واقعا عالی هست ! سال بعد مسلما در MTV Movie Awards باید شاهد درخشش این فیلم باشیم !

- جدول کامل اتچ میشه.
 

فایل های ضمیمه

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    90.7 KB · نمایش ها: 4

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ادامه اجراي نمايش «قولنج» با هنرمندي «سعدي افشار»


خبرگزاري فارس: نمايش «قولنج» با هنرمندي «سعدي افشار»، با پايان جشنواره آييني وسنتي از روز دوشنبه 19 مردادماه اجراهاي خود را از سر گرفت.
A0477691.jpg


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نمايش «قولنج» نوشته «داوود فتحعلي‌بيگي» و كارگرداني حسين بابايي كه اجراي عمومي خود را قبل از جشنواره آييني در تماشاخانه سنگلج آغاز كرده بود، با پايان اين جشنواره و چند روز توقف در اجرا از روز دوشنبه 19 مرداد اجراي خود را در اين تماشاخانه شروع كرد.
سعدي افشار، مرجان قمري، رهام عسگرپور، طاهره سيرتي و حسين بابايي بازيگران اين نمايش كه به شيوه تخت‌حوضي و سياه‌بازي انجام مي‌شود هستند، ساعت اجراي اين نمايش 19 شب است و بليت آن به قيمت 4000 تومان به فروش مي‌رسد و يكشنبه‌ها نيز نيم‌بها خواهد بود.
«قولنج» تا پايان ماه مبارك رمضان روي صحنه است و با پايان آن نمايش «هملت با سالاد فصل» نوشته «اكبر رادي» و كارگرداني «هادي مرزبان» اجراي عمومي خواهد داشت.
در نمايش «هملت با سالاد فصل» بهاره رهنما، جعفر والي، فردوس كاوياني، فرزانه كابلي و ايوب آقاخاني بازي مي‌كنند اما زمان دقيق شروع اجراي عمومي آن مشخص نيست.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در تالار سايه مجموعه تئاترشهر
دانشجويان كشورهاي خارجي به تماشاي «پيچ تند» نشستند


خبرگزاري فارس: طي روزهاي اخير مجموعه تئاترشهر پذيراي يك گروه 25 نفره از دانشجويان كشورهاي مجارستان، بلغارستان، تركيه، ايتاليا، ارمنستان و گرجستان براي تماشاي نمايش «پيچ تند»در تالار سايه بود.

A0723223.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مجموعه تئاترشهر، اين تماشاگران كه متشكل از 25 دانشجوي رشته‌هاي ايرانشناسي و تاريخ و ادبيات فارسي بودند پس از اجراي نمايش «پيچ تند» اين اثر را نمونه‌اي مطلوب از نمايش‌هاي شرقي دانستند كه در مسير شناخت مكالمات فارسي زبانان بسيار به آنها كمك كرده است.
«ويكتور هكه دوش» كه از دانشجويان رشته ايرانشناسي كشور مجارستان بود، نمايش «پيچ تند» را اثري جالب دانست و گفت: اين نمايش اثري جذاب است و به خصوص بخش بازيگري آن مورد توجه من قرار گرفت ولي با توجه به اينكه هنوز به زبان فارسي مسلط نشده‌ام احساس كردم بازيگران آن سريع صحبت مي‌كردند.
«ايليانا بورژوا»نيز كه از دانشجويان رشته ايرانشناسي دانشگاه صوفيه كشور بلغارستان است با اشاره به كيفيت نمايش «پيچ تند» اظهار كرد: من براي اولين بار است كه به ايران سفر كرده‌ام و با ديدن اين نمايش احساس خوبي پيدا كردم چرا كه فكر نمي‌كردم تئاتر ايران تا اين حد پيشرفته باشد.
وي افزود: به نظر من نمايش «پيچ تند» اثري مدرن است و تنها مسئله‌اي كه با آن داشتم تند صحبت كردن بازيگران آن بود. خصوصا اينكه من هنوز به زبان فارسي تسلط كامل ندارم.
«گوزده اسما زنگين»نيز كه از كشور تركيه به تماشاي نمايش «پيچ تند»نشست، گفت: اين نمايش اثري زيبا بود ولي با توجه به اينكه ما در حال يادگيري زبان فارسي هستيم صحبت‌هاي بازيگران را متوجه نمي‌شديم.
وي در ادامه افزود: به نظر من اين نمايش تراژدي بود و بازيگران بسيار هنرمندي نقش‌هاي آن را بازي كردند. اما پرسشي كه براي من به وجود آمد اين است كه ساختماني به زيبايي تئاترشهر چرا بايد تالار كوچكي مثل «سايه» داشته باشد؟ من فكر مي‌كردم بايد تالار باشكوه و استانداردي در آن وجود داشته باشد.
«تاتيا عرپولي» دانشجوي تاريخ و زبان فارسي دانشگاه تفليس از گرجستان نيز با اشاره به اولين سفر خود به ايران گفت: از تماشاي نمايش«پيچ تند» لذت بردم و به نظرم موسيقي و بازيگري نمايش بسيار عالي و جذاب بود.
وي در ادامه افزود: من كليت داستان نمايش را متوجه شدم ولي بازيگران قدري تند صحبت مي‌كردند. به اعتقاد من تفكر ايرانيان در آثار هنري‌شان بسيار والاست و فكر مي‌كردم بايد تئاتر ايران پيشرفته‌تر از اين باشد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پاكدست: آيين‌نامه در بخش نمايشگران عروسكي نقص دارد


خبرگزاري فارس: علي پاكدست گفت: در قرارداد تصويب شده و در بخش نمايشگران عروسكي، به جز بخش طراحي و ساخت عروسك بقيه بخش‌ها را به بندهاي ديگر محول كرده‌اند، بدين معني كه بقيه بخش‌ها با قرارداد تيپ ديگر انجمن‌ها مطابقت داده شود.
A0308653.jpg


«علي پاكدست» طراح، عروسك‌ساز، كارگردان تئاتر و مدير دفتر توليدات عروسكي مركز هنرهاي نمايشي در خصوص قرارداد تيپ ارائه شده توسط خانه تئاتر و مركز هنرهاي نمايشي به خبرنگار تئاتر فارس گفت: در قرارداد تصويب شده و در بخش نمايشگران عروسكي، به جز بخش طراحي و ساخت عروسك بقيه بخش‌ها را به بندهاي ديگر محول كرده‌اند، بدين معني كه بقيه بخش‌ها با قرارداد تيپ ديگر انجمن‌ها مطابقت داده شود.
وي افزود: اين امر به دليل نبود شرايط يكسان در توليد، در مقايسه تئاتر عروسكي با تئاتر منصفانه نيست چراكه شرايط توليد آنها با هم فرق مي‌كند، اگر دقت كنيد متوجه مي‌شويد كه در تئاتر عروسكي از سال 51 كه به شيوه مدرن اجرا مي‌شود، اگر يك نفر از همان سال تاكنون كار كرده باشد چند توليد داشته است؟ در گذشته كه توليدي در تئاتر عروسكي وجود نداشته و ما در اين زمينه دوستاني در صنف كارگرداني، بازيگرداني و طراحي صحنه داريم كه كار بسيار حرفه اي مي‌كنند و كارشان را خوب بلدند اما اگر اين‌ها بخواهند درجه‌بندي بشوند به دليل نبودن شرايط يكسان در توليد درجه‌اي پايين نصيبشان مي‌شود و به همين دليل فكر مي‌كنم كه تئاتر عروسكي بايد درجه‌بندي مجزاي خودش را داشته باشد و اين يكي از ايراداتي است كه به قرارداد تيپ وارد مي‌شود.
پاكدست ادامه داد: به نظرم ايراد از انجمن نمايشگران عروسكي است و نه مركز هنرهاي نمايشي و به نظرم دوستاني كه در انجمن اين قرارداد را امضا كرده‌اند، اشتباه امضا كرده‌اند به دليل اينكه شرايط توليد ما در گذشته اصلا يكسان نبوده و اكنون هم با جنبشي گه خودمان داشته‌ايم توليد را تا حدودي نكه داشته‌ايم در حالي كه باز هم اكنون اين اندازه توليد، توليد مطلوب و ايده‌آلي نيست.
وي اظهار داشت: مطمئن هستم كه در هر رشته‌اي بهترين‌هاي تئاتر عروسكي كه واقعا حرفه‌ايست در مقايسه با بازيگران ديگر گونه‌هاي تئاتر با درجه‌بندي‌هاي 5 يا 6 مواجه مي‌شود، در گذشته و در دوره‌اي كه ما در انجمن بوديم تمام اين اتفاقات را ديده بوديم و براي آنها بحث و بررسي شده بود، مي‌خواستيم كه قرارداد تيپ مجزاي خودمان را داشته باشيم و فكر مي‌كنم آن چيزي كه اكنون نوشته شده و به امضا رسيده بسيار عجله‌اي و شتابزده بوده است، اين آيين‌نامه ناقص است و چيزي كه نتوان به آن عمل كرد، نداشتنش بهتر از داشتن آن است.
پاكدست گفت: در بخش طراحي و ساخت عروسك در اين قرارداد آمده كه عروسك‌هاي پيشرفته، نيمه‌پيشرفته و ساده داريم، اما موضوع اين است كه چه كسي مي‌خواهد اينها را تعيين كند كه عروسك پيشرفته يا ساده چيست؟ اگر طراح با سابقه‌اي عروسك‌هاي ساده بسازد بايد نوع برخورد با او خيلي متفاوت باشد و او بايد دستمزد تجربه‌اش را بگيرد نه اينكه دستمزد سادگي عروسكش را بگيرد.
وي در پايان افزود: به نظرم اين قرارداد ايراد دارد و حتي در بعضي از جاها به لحاظ تعاريف براي طراح و سازنده و بازي‌دهنده عروسك داراي اشكال است و فكر مي‌كنم كه آنها هم بايد درست شوند ضمن اينكه بد نبود با چند نفر متخصص هم در اين زمينه صحبت مي‌كردند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
جان‌ميرزايي: مستند «يكي از هزاران» فيلم ديني بدون شعار است


خبرگزاري فارس: احمد جان‌ميرزايي كارگردان مستند «يكي از هزاران» گفت: اين مستند يك فيلم ديني بدون تبليغات اغراق‌آميز است كه بدون شعار و زياده‌گويي صحبت خود را بيان مي‌كند.
A0723741.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مستند «يكي از هزاران» به كارگرداني احمد جان‌ميرزايي عصر روز گذشته در خانه هنرمندان ايران نمايش داده و سپس با حضور احمد جان‌ميرزايي كارگردان، پدرام اكبري منتقد و شهناز اتابك پزشك متخصص نقد شد.
پدرام اكبري، منتقد در ابتداي جلسه گفت: هر چند جامعه ايراني ما سرشار از عواطف انساني است و بسياري از افراد اهل كمك و مساعدت به هم‌نوعان خود هستند ولي در چند دهه اخير به دليل شرايط خاص اجتماعي و دور شدن خانواده‌ها از يكديگر، افرادي مثل خانم دكتر شهناز اتابك گوهر و دردانه‌اي هستند كه ما به وجود آنها افتخار مي‌كنيم و به راستي بايد بپذيريم خانم دكتر اتابكي با دركي درست و آگاهانه و طراحي چارچوبي درست، آگاهانه انتخاب خود را انجام دادند و به دليل همين حسن انتخاب، خالق متعادل هم با ايشان نهايت همكاري را مي‌كند.
احمد جان‌ميرزاييي كارگردان اين فيلم در ادامه جلسه گفت: خانم دكتر اتابكي و تمام افراد و بيمارها، به نوعي آيينه‌هايي هستند كه ما را بازتاب مي‌دهند و ما بايد در اين تصاوير خودمان را پيدا كنيم.
وي در خصوص زمان فيلم افزود: در مونتاژ اوليه، مدت زمان فيلم 56 دقيقه بود و به نظرم اين زمان لازم بود ولي بعد از نظرخواهي از همكاران تصميم گرفتم براي رعايت حال بيننده مدت زمان فيلم را كاهش بدهم همچنين در مونتاژ نهايي كه زمان فيلم را بايد كم مي‌كرديم،‌ كارمان خيلي سخت‌تر از مونتاژ اوليه بود.
جان‌ميرزايي در خصوص راش‌هاي ديگر فيلم ادامه داد: تصاوير زيادي از خانم دكتر داشتم ولي با توجه به زمان نمي‌توانستم استفاده كنم. يكي از اين تصاوير مربوط به دويدن ايشان در پله‌هاي بيمارستان و استفاده نكردن از آسانسور بود.
كارگردان مستند «يكي از هزاران» در خصوص علت نام‌گذاري فيلم گفت: اگر با نگاهي متفاوت به اطراف‌مان نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم كه افراد زيادي مي‌توانند براي ما الگو باشند و خانم دكتر اتابك هم يكي از اين افراد و يكي از اين هزاران نفر است. فقط كافي است كه انسان از چارچوب زندگي عاديش بيرون بيايد. وي در خصوص نگاهش به فيلم ادامه داد: نگاهي كه در اين فيلم داشتم اين بود كه چطور مي‌شود در وسط تمام گرفتاري‌ها، انسان به راحتي زندگي كند.
به گزارش فارس، در ادامه جلسه يكي از تماشاگران از شهناز اتابك پرسيد: آيا قبل از تصادفي كه براي شما پيش آمد هم روحيه فعالي داشتيد يا نه؟
اتابك در جواب وي گفت: من هميشه فعال بودم ولي بعد از اين حادثه طعم مرگ را حس كردم و خيلي چيزها برايم بي‌ارزش شد.
پدرام اكبري منتقد سينما اظهار داشت: كارگردان فيلم بسيار سعي كرده تا دخالتي در صحنه نداشته باشد و تلاش كرده نوع تلاش و كار خانم دكتر را با احترام به ايشان به تصوير بكشد.
وي در ادامه افزود: در اين مستند دوربين و كارگردان تابع اتفاقات بوده و بر فضاي حاكم بر فيلم تحميل نشده است.
اكبري بيان داشت: فردي مانند خانم اتابك كه از اقوام درجه يك، فقط مادرش را دارد، طبيعي است در لحظه‌اي كه به اتاق عمل مي‌رود، صحبت‌هاي مادرش به يادش بيايد و كارگردان خواسته چيزهايي كه در ذهن خانم دكتر مي‌آيد را به تصوير بكشد.
بر اساس اين گزارش، احمد جان‌ميرزايي در ادامه جلسه تصريح كرد: مستند «يكي از هزاران» يك فيلم ديني بدون تبليغات اغراق‌آميز و بدون شعار و زياده‌گويي است.
به نظر من اگر كاري كه به ما محول مي‌شود را به خوبي انجام دهيم، صحبت دين به ميان مي‌آيد ولي متاسفانه تبليغاتي كه در حال حاضر در زمينه دين مي‌شود، دل‌زدگي ايجاد مي‌كند.
جان‌ميرزايي در ادامه گفت: افرادي كه در جلوي دوربين هستند يك چهره حقيقي‌اند و من اخلاقا به خودم اجازه نمي‌دهم وارد مرزهاي افراد بشوم و هميشه از افراد سوال مي‌كنم تا چه حد مي‌توانم پيش بروم.
وي در پايان اضافه كرد: در فيلم‌هايم سعي مي‌كنم نقطه‌هاي منفي را كنار بگذارم و خوبي‌ها را به تصوير بكشم. دليل اين كارم هم اين است كه به اندازه كافي افراد دغدغه دارند و من به عنوان فيلمساز نبايد اين دغدغه‌ها را بيشتر كنم.
به گزارش فارس، مستند «يكي از هزاران» در مجموعه «شهروند نمونه» به كارگرداني احمد جان‌ميرزايي و با تهيه‌كنندگي موسسه تصوير شهر ساخته شده است.
اين فيلم به روايتي صميمانه و مستقيم از تلاش‌ها، پايمردي‌ها و اعمال دانش و تجارب پزشكي نيك بانويي ايراني و فداكار مي‌پردازد كه تمامي هم و غم و لحظه‌هاي زندگي خود را وقف درمان بيماران و دردمندان نموده است.
به بيان ديگر فيلم مستند «يكي از هزاران»، تصويرگر صادق گوشه‌هايي از زندگي پر بار دكتر شهناز اتابك، استاد يار دانشگاه و فوق تخصص نفرولوژي و بازتاب انديشه‌هاي انساني ايشان است.
احمد جان‌ميرزايي متولد 1342 شهر تهران است. از سال 1357 عكاسي و فيلمبرداري را به صورت نيمه‌حرفه‌اي آغاز كرد. با ورود به دانشگاه رشته كارگرداني سينما را در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد به پايان رسانيد و حاصل سال‌ها كار حرفه‌اي‌اش مجموعه مستند‌هاي فراواني است كه در ايران و خارج از كشور تهيه و كارگرداني نموده اين آثار جوايز مختلفي را از جشنواره‌اي داخلي به همراه داشته است.
تهيه‌كنندگي و كارگرداني مجموعه مستند «نامه‌هايي به گنجشك» و مستند «پله هفتم» از جمله فعاليت‌هاي هنري احمد جان‌ميرزايي است.
عوامل اين فيلم عبارتند از: تحقيق و كارگرداني: احمد جان‌ميرزايي، تصويربردار: محسن گودرزي، تدوين: عباس خليل‌پور، صدابردار: حميد اسلاميان، مدير توليد: ناهيد دل‌آگاه، تهيه‌كننده: موسسه تصوير شهر(سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران )، محمد داوودي.
 
بالا