برگزیده های پرشین تولز

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«پدر مخترع» اوايل پاييز به سينما مي آيد!!!


Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C548.jpg


پروژه سينمايي «پدر مخترع» 14 اكتبر (22 مهر) در سينماهاي جهان اكران مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دركمدي «پدر مخترع» «كوين اسپيسي» علاوه بر نقش آفريني، به عنوان تهيه‌كننده نيزحضور دارد.
«كريگ رابينسون»، «هيتر گراهام»، «جاني ناكسويل» و «كاميلا بل» با پيوستن به پروژه سينمايي «پدر مخترع» به عنوان نقش‌هاي مقابل و مكمل با «كوين اسپيسي» همبازي شده اند.
«ترنت كوپر» پدر مخترع را براساس فيلم‌نامه‌اي از «جاناتان كران» و «نيكول بيتي» كارگرداني مي‌كند.
داستان فيلم زندگي «روبرت آكسل» را به تصوير مي‌كشد. او يك مخترع غيرعادي است، پس از اينكه يكي از اختراعاتش به نقص عضو بسياري از مشتريانش مي‌انجامد، به دردسربزرگي مي‌افتد.
بنابر اعلام هاليوود ريپورتر؛ «اسپيسي» اين پروژه پرستاره را در شركت فيلم‌سازي مستقل خودش «تريگر استريت» به توليد مي‌رساند.
تهيه و توليد اين فيلم از هفته آينده در «نيو اورلئان» آغاز مي‌شود.
«كوين اسپيسي» که از موفق ترين بازيگران دهه نود سينماي جهان محسوب مي‌شود،علاوه بر بازيگري به کارگرداني و تهيه‌کنندگي سينما هم مي‌پردازد.
او برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول مرد براي «زيباي آمريکايي»، برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش دوم مرد براي «مظنونين هميشگي» و برنده جايزه بهترين بازيگري مرد از جشنواره بفتا براي «زيباي آمريکايي» بوده است.

_________________
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
A0363079.jpg


هريسون فورد مدت‌ها پس از آن كه رسانه‌هاي گروهي درباره احتمال توليد قسمت جديدي از فيلم كلاسيك «بليدرانر» صحبت كردند، سكوت خود را درباره اين پروژه شكست و درباره آن حرف زد.

اين بازيگر كه نقش اول نسخه اريژينال «بليدرانر» را در سال 1982 بازي كرد، مي‌گويد قسمت جديد آن، پيش درآمدي بر نسخه اصلي خواهد بود.

به اين ترتيب، قصه دومين قسمت اين اكشن علمي، تخيلي در دوراني قبل از شروع قصه قسمت اول رخ خواهد داد و به بررسي رويدادهايي مي‌پردازد كه باعث خلق قصه اولين قسمت آن شد.

به گفته فورد؛ «چيز زيادي نمي‌توانم درباره قسمت جديد فيلم بگويم و توضيحات كامل را سازندگان فيلم به اطلاع‌ رسانه‌هاي گروهي خواهند رساند.»

با اين حال ، اين بازيگر از «بليد رانر» به عنوان يكي از بهترين فيلم‌هاي كارنامه سينمايي خود ياد مي‌كند و نقش خود در آن را يكي از حرفه‌اي‌ترين كارهاي هنري‌اش مي‌داند.

فورد مي‌گويد: خيلي خوشحال مي‌شوم كه دوباره با آن كاراكتر ديداري داشته باشم و يك بار ديگر آن نقش استثنايي را بازي كنم.
آن گونه كه هرسيون فورد مي‌گويد، سازندگان «بليدرانر» قصد دارند پس از توليد دومين قسمت آن كه پيش درآمدي بر قصه نسخه اصلي است قسمت‌هاي جديد آن را نيز توليد كنند.

از قرار معلوم، قسمت سوم فيلم، ادامه ماجراهاي نسخه اصلي را دنبال خواهد كرد.

نسخه اصلي فيلم به كارگرداني «ريدلي اسكات» هم‌اكنون لقب يكي از آثار كلاسيك سينما در ژانر علمي ـ تخيلي را گرفته است.

اين فيلم را شركت مستقل فيلم‌سازي آلكون اينترتينمنت تهيه مي‌كند.

قصه نسخه اصلي درباره يك مامور كار كشته پليس (با بازي فورد) بود كه در آينده نزديك مامور رسيدگي به امور موجوداتي است كه توسط آدم‌ها خلق شده‌اند. زماني كه چند تا از اين موجودات با يك سفينه دزديده شده فرار مي‌كنند. او مامور پيدا كردن آنها مي‌شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«انتقام جويان» به شهر «كليولند» رسيدند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C3%5CArt%5C615.jpg


پروژه سينمايي «انتقام جويان» در شهر«كليولند» ايالت «اوهايو» در حال فيلمبرداري است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش حضور« جرمي رنر» بازيگر آثاري چون « مهلكه» كه در مراسم آكادمي 2010 ميلادي، نامزد دريافت اسكار بهترين بازيگر مرد بود، و «مارك روفالو» در اين فيلم قطعي شده بود.
مارك روفالو در اين فيلم در قالب شخصيت هالك ظاهر مي‌شود.
بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، اين فيلم توسط شركت فيلمسازي «مارول استوديوز فيلم» تهيه و توليد شده است.
«انتقام جويان» توسط «جوز ودون» كارگرداني شده است.
زاك پن، نويسنده‌اى كه با نگارش داستان فيلم هاى «هالك شكست ناپذير» و «مردان ايكس» به شهرت رسيده، نويسندگى فيلم اكشن «انتقام جويان» را بر عهده گرفته بود.
انتقام جويان، تاكنون موضوع چندين پروژه سينمايى و تلويزيونى بوده است.
از ديگر بازيگران انتقام‌جويان كه پيش‌تر به اين پروژه سينمايي پيوسته‌بودند مي‌توان به رابرت داوني جونيور بازيگر مرد آهني، توني استارك، تريس همسورت بازيگر ثور، تريس ايوانز بازيگر كاپيتان آمريكا، اسكارلت يوهانسون بازيگر امتياز نهايي و ساموئل ال جكسون اشاره كرد.
جرمي لي رنر، بازيگر و موسيقي‌دان آمريکايي ، چندي پيش با فيلم « شهر» با بن افلك به پرده سينماها ‌آمد.
«مارك روفالو» بازيگر آثاري چون «مردان واقعي مي‌گريند» با فيلم «همدردى براى دليش» براى نخستين بار كارگردانى را نيز تجربه كرده است.
داوني جونيور 45 ساله از ديگر بازيگران انتقام جويان است، او به‌خاطر بازي در «شرلوك هلمز» موفق به دريافت جايزه‌ي گلدن گلوب در رشته‌ي بهترين بازيگر مرد شده است.
داوني جونيور چند ماه پيش فيلم «قرار ملاقات» را بر پرده‌ي سينماها داشت و در قالب يك پدر وظيفه‌شناس ايفاي نقش كرد. وي متولد 4 آوريل 1965 ميلادي است. او برنده‌ي جايزه گلدن گلوب و نامزد جايزه اسکار بوده است.
وي در اوايل دهه 90 ميلادي به مواد مخدر معتاد شد و پس از ترک آن دوباره به روزهاي اوجش بازگشت. در سال‌هاي اخير او در فيلم‌هاي زيادي از جمله «شب به خير و موفق باشيد»، «زودياک» و «مرد آهني» نقش اصلي و مکمل داشته است.
رابرت داوني جونيور سالهاي اخيردر پروژه‌هاي سينمايي «تندر استوايي»، «مرد آهني 2» و «شرلوك هلمز» به ايفاي نقش پرداخته است.
انتقام جويان، براي اكران گسترده بين المللي در 4 مي سال 2012 ميلادي اكران مي شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«ميمون‌ها» جمعه گذشته هم دخل سينماها را زدند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C3%5CArt%5C733.jpg


پروژه سينمايي « ظهور سياره ميمون‌ها» در جمعه گذشته توانست 8.1 ميليون دلار بفروشد و همچنان در صدر پردرآمدهاي گيشه سينماها بايستد.
گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «ظهور سياره ميمون‌ها» از ‌5 اگوست (‌14 مرداد) سال ‌2011 ميلادي، در‌3648 سالن سينمايي در معرض تماشاي مخاطبان قرارگرفته است.
بنا بر اعلام كامينگ سون، اين پروژه سينمايي توسط شركت فيلمسازي فوكس قرن بيستم تهيه و توليد شده است.
«اندي سركيس» بازيگر نقش «قيصر» در پروژه سينمايي «سياره ميمون‌ها» به همراه فريدا پينتون نقش آفريني مي‌كند.
بنا بر اعلام امپايرآنلاين، بخش‌هايي از اين فيلم با استفاده از آخرين دستاوردهاي ديجيتال كه در آثاري چون «ارباب حلقه‌ها» و «كينگ كونگ» مورد بهره قرار گرفته‌اند، ساخته ‌شده است.
به گفته سازندگان «ظهور سياره ميمون ها»، اين تنها يک فيلم ديگر از اين سري نيست، بلکه به تصوير کشيدن اتفاقاتي است که در اولين فيلم پيش بيني شده بود.
فيلم در شهر سان فرانسيسکو اتفاق مي افتد، دکتري در حال آزمايش داروي براي درمان آلزايمر روي ميمون‌ها و شمپانزه است. اما همين آزمايشات منجر به ظهور نسل جهش يافته‌اي از ميمون‌ها و يک فاجعه براي نژاد بشر مي‌شود. ميمون‌هاي بسيار هوشمند به رهبري سزار بر زمين غلبه پيدا مي کنند.
اولين فيلم در سال ‌1968 با شرکت چارلتون هستون و هفتمين فيلم به سال ‌2001 به کارگرداني تيم برتون ساخته شد.
فيلم ظهور سياره ميمون ها به کارگرداني روپرت وايات در آمريکا و اروپا در اکران است.
در سال ‌2029 فضانوردي به نام «لئو ديويدسون» دريک سفينه محافظ براي انجام يک بازديد معمولي از ايستگاه فضايي‌شان به خارج از ايستگاه مي رود.
اما انحراف از مسير باعث مي شود که سفينه او در يک حفره زماني قرار بگيرد و در يک سياره ناشناس به زمين بنشيند. در اين سياره ميمون‌هاي ناطقي قرار دارند که بر انسانها حکومت مي کنند. با کمک يک ميمون به نام «اري» که با انسانها همکاري مي کند و تعدادي از انسانهاي شورشي، لئو مي‌کوشد تا از دست **** ميمون‌ها (به رهبري ژنرال تيد و سلحشور مورد اعتمادش عطار) بگريزد. اکنون مبارزه به يک معبد مقدس که در منطقه‌اي ممنوعه در سياره قرار دارد کشيده مي‌شود تا اسرار هراس‌آميز گذشته نژاد انسان و آينده‌اش کشف شود.
دن چيدل هنرپيشه سياهپوست هاليوودي و فريدا پينتون، نيز در پروژه «صعود ميمون‌ها» ايفاي نقش كرده‌اند.
فرانکو، کاراکتر يک دانشمند را که وارد جنگ بين ميمون‌ها و انسان‌ها مي‌شود بازي مي‌کند. اين در حالي است که هنوز جزئياتي در مورد نقش‌هاي چيدل و پينتون منتشر نشده و اين دو فقط به فهرست بازيگران اضافه شده‌اند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«ديزني» نسخه جديدي از «سيندرلا» مي‌سازد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1387%5C6%5CArt%5C520.jpg


شركت فيلمسازي والت ديزني نسخه جديدي از داستان مشهور «سيندرلا» مي‌سازد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نسخه جديد توسط «مارك رومنك» كارگرداني خواهد شد.
بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، فيلمنامه سيندرلا به قلم «آلن بروش مك‌كنا» به نگارش در خواهد آمد.
سيندرلا عنوان داستاني افسانه‌اي و محبوب است و بازگوکننده افسانه قديمي رسيدن به پاداش پيروزمندانه پس از ديدن ظلم و بي‌عدالتي.
هزاران گونه متفاوت از اين افسانه در همه‌جاي دنيا وجود دارد که محبوبترين آن به قلم نويسنده فرانسوي شارل پرو در سال 1697 ميلادي به رشته تحرير درآمده است. به طور کلي واژه «سيندرلا» به معني کسي است که پس از دوراني از گمنامي و بي‌خبري ناعادلانه، به کاميابي و سرشناسي مي‌رسد.
کمپاني والت ديسني در سال 1950 يک فيلم کارتون مشهور بر اساس همين داستان ساخته است.
شرکت والت‌ديزني يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي رسانه‌اي و سرگرمي جهان است.
اين شرکت در 16اکتبر 1923به وسيله دو برادر، «والت» و «روي او.» (.Roy O) ديزني، به عنوان يک استوديو کوچک انيميشن‌سازي تأسيس شد و چندي بعد به يکي از بزرگ‌ترين استوديوهاي هاليوود، صاحب يازده شهر بازي و چند شبکه تلويزيوني از جمله اي‌بي‌سي تبديل شد.
اين شرکت در سال 1930 با کمک شرکت کلمبيا پيکچرز موفق به عرضه مجموعه تلويزيوني کارتوني ميکي ماوس شد.
دفتر مرکزي شرکت ديزني و امکانات اصلي توليد آن در کاليفرنيا، در استوديوي والت ديزني (بربنک) قرار دارند. اين شرکت يکي از اعضاي ميانگين صنعتي داو جونز است و در سال 2006، مبلغ 34.3 ميليارد دلار درآمد داشته‌است.
تا سال 1955، شرکت ديزني فقط روي فيلم‌هاي کارتون کار مي‌کرد.
شرکت ديزني در واقع شامل شرکت توليد فيلم ديزني، شرکت صفحه‌پرکني، و همچنين برگزارکننده برنامه‌هاي نمايشي داخل سالن نيز مي‌باشد. از سال 2002 اين شرکت «ديک کوک» اداره مي‌شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«تام كروز» براي «يك شليك» سه يار جديد گرفت!!!

Multimedia%5Cpics%5C1387%5C4%5Cart%5C231.jpg



«تام كروز» در پروژه سينمايي « يك شليك» با «هيلي اتول»، «الكس دوالوس» و « روزموند پيك» همبازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پروژه سينمايي «يك شليك» توسط شركت فيلمسازي پارامونت پيكچر تهيه و توليد مي‌شود.
بنا بر اعلام ورايتي، فيلمنامه «يك شليك» توسط «استمک کوآير» به نگارش در مي‌آيد.
يک شليک يك اثر اقتباسي است و بر اساس كتاب «لي چايلد» ساخته خواهد شد.
«استمک کوآير» کارگرداني پروژه را نيز برعهده خواهد داشت.
«کروز» در اين فيلم نقش اصلي يک نيروي سابق ارتش را بازي مي‌کند که براي به دام انداختن يک تيرانداز عامل قتل 5 نفر، به خدمت گرفته مي‌شود.
«تام کروز»، هنرپيشه و تهيه کننده 50 ساله آمريکايي تاکنون سه بار نامزد جايزه اسکار شده و ده‌ها جايزه مهم ديگر از جمله سه جايزه‌ي «گلدن گلوب» را به دست آورده است. وي با بازي در فيلم «تاپ گان» (1986) به شهرت جهاني رسيد و از آن پس، بيش از دو دهه است که همچنان فعالانه در فيلم‌هاي گوناگون حاضر مي‌شود.
بنا بر گزارش مجله فوربس، ميزان دارايي «تام کروز» در سال 2007 بيش از 31 ميليون دلار بوده است.
فهرست فيلم هايي که «تام کروز» در آنها به ايفاي نقش پرداخته است مي توان به: «عشق بي پايان» ، «شيپور خاموشي» ، «از دست دادن آنها» (1983)، «کسب و کار پرمخاطره» (1983)، «تمامي حرکات دست» (1983)، «افسانه 1985»، «تاپ گان» (1986)، «رنگ پول» 1987، «کوکتل» 1988، «مرد باراني» (1988)، «متولد چهارم ژوئيه» (1989)، «روزهاي تندر» (1990)، «دور و دورتر» (1992)، «چند آدم خوب» (1992)، «موسسه حقوقي» (1993)، «مصاحبه با خون آشام» (1994)، «ماموريت غيرممکن» (1996)، «جري مگوائر» (1996)، «چشمان کاملا بسته» (1999)، «ماگنوليا» (1999)، «ماموريت غيرممکن 2»(2000)، «آسمان وانيلي» (2001)، «گزارش اقليت» (2001)، «آخرين سامورايي» (2003)، «ماموريت غيرممکن 3» (2006)، «شيرها براي بره‌ها» (2007)، «والكيري» (2008)، «شواليه و روز»(2010)0
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
Multimedia-pics-1389-11-Art-274.jpg


فيلم «پنجره عقبي» ساخته معروف آلفرد هيچكاك ‌عنوان بهترين فيلم دهه 50 ميلادي سينماي جهان را به‌دست آورد.

نشريه سينمايي "توتال فيلم" امروز در گزارشي فهرست 50 فيلم برتر دهه 50 ميلادي را منتشر كرد كه در رتبه اول فيلم «پنجره پشتي» آلفرد هيچكاك ديده مي‌شود.

اين فيلم محصول سال 1954 با نقش‌آفريني «جيمز استوارت» داستان مردي است كه از پنجره آپارتمان خود شاهد يك قتل بوده است. «پنجره عقبي» نامزد چهار جايزه اسكار بود و عنوان بهترين فيلم پليسي را از جوايز "ادگار آلن پو" در سال 1955 كسب كرد.

در رتبه دوم فيلم «هفت سامورايي» آكي‌را كوروساوا محصول 1954 قرار دارد. اين فيلم نامزد دو جايزه اسكار بود كه در جشنواره ونيز موفق به كسب جايزه شير نقره‌اي شد. «هفت سامورايي» که از آن به‌عنوان يکي از بهترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ياد مي‌شود، طولاني‌ترين فيلم کوروساوا است كه نگارش فيلم‌نامه آن شش هفته طول کشيد که در آن فيلم‌نامه‌نويسان از ملاقات و حتي تماس تلفني منع شده بودند. پيش‌توليد فيلم سه ماه طول کشيد و فيلم‌برداري آن که 148 روز پيش‌بيني شده بود حدود يک سال طول کشيد.

پس از فيلم «تماس شيطان» ساخته «اورسن ولز» محصول 1958 كه در رتبه سوم بهترين فيلم‌هاي دهه 50 ميلادي ديده مي‌شود، «بعضي‌ها داغش را دوست دارند» ساخته معروف «بيلي وايلر» قرار دارد. اين فيلم محصول 1959 با بازي

«مرلين مونرو» و «توني كورتيس» است كه نامزد شش جايزه اسكار بود.

«شمال از شمالغربي» ديگر ساخته معروف آلفرد هيچكاك محصول 1959 در مكان پنجم ايستاده است كه نامزد سه جايزه اسكار و برنده جايزه صدف نقره‌اي جشنواره سن‌سباستين و بهترين فيلم جنايي سال هاليوود شد.

فيلم «12 مرد خشمگين» ساخته «سيدني لومت» محصول 1957 ديگر فيلم منتخب نشريه توتال فيلم است كه نامزد سه جايزه اسكار، برنده خرس طلاي جشنواره برلين و برنده جايزه "ادگار آلن پو" براي بهترين فيلم پليسي هاليوود بوده است.

فيلم‌هاي «سانست بولوار»، «شب شكارچي» و «سرگيجه» ديگر فيلم‌هاي برتر دهه 50 ميلادي سينماي جهان هستند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«E.T» اسپيلبرگ بهترين فيلم علمي ـ تخيلي تاريخ سينما شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C12%5CArt%5C541.jpg


فيلم «E.T» ساخته استيون اسپيلبرگ عنوان بهترين فيلم علمي-تخيلي تاريخ سينما را به‌دست آورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشريه سينمايي اسكرين در گزارشي فهرست بهترين فيلم‌هاي علمي-تخيلي سينماي جهان را منتشر كرد كه فيلم «E.T» در رتبه اول قرار گرفته است.
اين فيلم محصول 1982 به كارگرداني استيون اسپيلبرگ با بودجه 10 ميليون دلاري ساخته شد، اما با فروش 792 ميليون دلار در زمان اكران پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما شد و هم‌اكنون يكي از موفق‌ترين آثار اسپيلبرگ در زمينه تجاري محسوب مي‌شود. اين فيلم موفق به كسب چهار جايزه اسكار شد و در جوايز گلدن گلوب بهترين فيلم سال انتخاب شد.
«اي.تي» اگرچه درباره دنياي كودكان و افسانه‌هاي تخيلي و فضايي بود، اما توجه مخاطبين بزرگسالان را نيز به خود جلب كرد. اين فيلم جايزه بهترين فيلم خارجي جوايز ديويد دوناتلو ايتاليا را در سال ‌1983 كسب كرد.
فيلم «برخورد نزديك از نوع سوم» ديگر ساخته معروف استيون اسپيلبرگ در رتبه دوم ديده مي‌شود. اين فيلم محصول 1977 برنده دو جايزه اسكار بود.
ديگر شاهكار اسپيلبرگ، «پارك ژوراسيك» محصول 1993 در رتبه سوم بهترين فيلم‌هاي علمي-تخيلي سينماي جهان قرار دارد. اين فيلم كه با فروش جهاني 914 ميليون دلار يكي از پرفروش‌ترين‌هاي دوران خود بود، برنده سه جايزه اسكار است. داستان اين فيلم درباره يک جزيره است كه دانشمندي از خون يك پشه كه دي.ان.اي دايناسور در آن است الهام گرفته و تعدادي دايناسور را در اين جزيره متولد كرده و با يك مجموعه تصميم به راه‌اندازي پاركي براي مردم براي ديدن دايناسورها مي‌كنند كه بعد از ورود يك تيم دانشمندان رشته هاي مختلف كنترل از دست كامپيوترها خارج شده و دايناسورها آدمها را مي‌خورند و فيلم «آواتار» ساخته معروف «جيمز كامرون» در رتبه هشتم حضور دارد. «آواتار» كه عنوان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان را در اختيار دارد، جايزه بهترين كارگرداني جوايز گلدن گلوب ‌2009 را براي جيمز كامرون به‌همراه آورد. اين فيلم برنده جايزه‌ اسكار بهترين جلوه‌هاي ويژه و بهترين فيلم‌برداري است كه ساخت آن يكي از مهم‌ترين رويداد‌هاي هنري و سينمايي سال ‌2009 نام گرفت. «آواتار» با هزينه ساخت ‌500 ميليون دلار عنوان پرهزينه‌ترين توليد تاريخ سينما را يدك مي‌كشد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
پايان يكه‌تازي «هري پاتر»؛
«هديه‌هاي مرگ» از تخت پادشاهي سينماي جهان پايين كشيده شد!!!


Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C146.jpg


آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي «هري پاتر» پس از چند هفته يكه‌تازي، به رتبه سوم پرفروش‌ترين‌هاي سينماي جهان سقوط كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» محصول كمپاني برادران وارنر با وجود فروش ‌٣٠ ميليون دلاري در ‌٦١ كشور جهان، نتوانست رتبه اول پرفروش‌ترين‌هاي هفته گذشته سينماي جهان را حفظ كند و با دو رتبه نزول در مقام سوم قرار گرفت.
مجموع فروش جهاني اين فيلم خارج از آمريكا اكنون به ‌٨٥٧ ميليون دلار رسيده است كه انگليس با ‌١٠٦ ميليون دلار بيشترين استقبال را از اين فيلم داشته است. ژاپن، آلمان، فرانسه و استراليا ديگر بازارهاي اصلي اين فيلم بودند.
به گزارش اسكرين ديلي، فيلم «اسمورف‌ها» محصول كمپاني سوني با فروش ‌٦٠ ميليون دلار از ‌٤٤ كشور در تعطيلات آخر هفته توانست هري پاتر را از صدر جدول به زير بكشد.
با اين وجود،
قسمت دوم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» همچنان پرفروش ترين فيلم سال ‌٢٠١١ سينماي جهان است كه بعيد به نظر مي‌رسد تا پايان سال جاري ميلادي فيلم ديگري بتواند اين ركورد را به خود اختصاص دهد.
ركورد ديگر اين فيلم كسب رتبه سوم پرفروش فيلم‌هاي تاريخ سينماي دنيا است كه بعد از «آواتار» و «تايتانيك» قرار گرفته است.
فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» در مدت هشت روز پس از اكران توانست از مرز فروش ‌‌٦٠٠ ميليون دلار بگذرد تا سريع‌تر از هر فيلم ديگري در دنياي سينما به اين ميزان فروش دست يابد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
براي ساخت «شرلوك هولمز2»،
«گاي ريچي» «جود لاو» و «جونيور» را مي‌خواهد!!!


Multimedia%5Cpics%5C1388%5C3%5CArt%5C412.jpg


گاي ريچي» براي ساخت «شرلوك هولمز2» دو بازيگر مطرح سينماي آمريكا يعني «جود لاو» و «رابرت داوني جونيور» را مي‌خواهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش كارگرداني پروژه‌ي سينمايي «شرلوك هولمز2» به «گاي ريچي» كارگردان بريتانيايي و خالق آثاري چون «قاپ‌زني» افتاد.

فيلم جديد «ريچي» توسط شركت فيلمسازي «برادران وارنر» به تهيه و توليد مي‌رسد.

بنابر اعلام لس‌آنجلس تايمز، «جوئل سيلور» يكي از تهيه‌كنندگان «شرلوك هولمز» از انجام مذاكرات اوليه با «براد پيت» نيز براي پيوستن به اين پروژه‌ي سينمايي خبر داده است.

نسخه‌ي اول «شرلوك هولمز» كه «برادران وارنر» آنرا آماده نمايش كردند، با حضور بازيگراني چون

«رابرت داوني جونيور» به توليد رسيده است.

نسخه اول «شرلوك هولمز» براساس كتاب كميك استريپ «ليونل ويگرام» و براساس فيلمنامه‌اي از «توني پكام» مقابل دوربين رفته است.

ويلگرام كتاب خود را با الهام از شاهكار ادبي «سرآرتور كانن دويل» به نگارش درآورده است.

شخصيت «هولمز» در فيلم «ريچي ماجراجوتر» از روايت‌هاي سينمايي قبلي بوده و ويژگي‌هاي مبهم شخصيتي و توانايي فيزيكي او بيشتر مورد تاكيد قرار گرفته است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
يك خواننده پاپ در «كشتي جنگي» مقابل دوربين رفت!!!

9hl9vgfusdeguvlm0ck.gif



«ريحانا» خواننده پاپ آمريكا نيز در پروژه سينمايي «كشتي جنگي» مقابل دوربين رفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش با پيوستن ليام نيسون به بازيگراني چون « الكساندر اسكارگارد» بازيگر سوئدي، فهرست بازيگران « كشتي جنگي» پيتر برگ تكميل شد.
«پيتر برگ» از چندي پيش اين پروژه سينمايي را مقابل دوربين ‌برده است.
«پيتر برگ» در كارنامه هنري‌اش خلق آثاري چون «هنكاك» را به ثبت رسانده است. اين فيلم براساس يك بازي پرطرفدار با عنوان «هاسبرو» توسط شركت فيلمسازي «يونيورسال پيكچر» تهيه و توليد مي‌شود.
بنابر اعلام هاليوود ريپورتر، فيلمنامه‌ي «كشتي جنگي» توسط «برادران جان» و «اريك هوئبر» به نگارش در مي آيد.
داستان اين فيلم سرنشينان دو كشتي را به تصوير مي‌كشد كه سعي دارند در برخورد با يك مارماهي عظيم‌الجثه در امان بمانند.
كشتي جنگي براي اكران در 18 مي (اواسط ارديبهشت) سال آينده آماده مي شود.
پيتر برگ که چندي پيش فيلم پرتحرک «قلمرو» با بازي «جيمي فاکس» را بر پرده سينما داشت، به زودي پروژه سينمايي «هركول» را نيز براساس يك شخصيت نيمه انسان–نيمه خداي اسطوره‌هاي يونان باستان كارگرداني مي‌كند.
ليام نيسون بيشتر به خاطر حضور در فيلم «فهرست شيندلر» ساخته «استيون اسپيلبرگ» شهرت دارد.
از ديگر فيلم‌هاي او مي‌توان به «جنگ ستارگان اپيزود اول: تهديد شبح»،«بهشت آسمان» و «بتمن آغاز مي‌کند» نام برد.
ليام نيسون به زودي در فيلمي درام به كارگرداني لي دانيل به نام « سلما» جلوي دوربين خواهد رفت.
ريحانا بيستم فوريه 1988 در شهر سن ميشل کشور باربادوس بدنيا آمد .باربادوس جزيرهاي است که ميان درياي کارائيب و اقيانوس اطلس شمالي و شمال شرق ونزوئلا قرار گرفته است .
اسم اصليش Robyn Rihanna Fenty است .
ريحانا در مصاحبه هاي خود چندين بار تكرار كرده است : من مي خواهم کارائيب را به مردم بشناسانم و بخش جالب وجودم را نشان‌شان دهم.
ستاره هاي بزرگي چون «شين پل» و« شاگي» و «الفانت من» کمک کردند تا ريحانا بتواند در اين راه (خوانندگي) قدم گذارد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
هالیوود برفراز دیوار چین

کمپانی سازنده فیلم های موفق تاریخی همچون «300 و Clash of the Titans»، اعلام داشته است که طرحی برای ساخت اولین فیلمش در چین را دارد که در مورد شناخته شده ترین اثر تاریخی این کشور یعنی دیوار چین است.

فیلم داستانی ساختگی دارد و روایت گر اتفاقاتی است که در زمان ساخت این دیوار رخ می دهد.
این فیلم به کارگردانی Edward Zwick ساخته می شود. او را با این فیلم ها به خاطر می آوریم: The Last Samurai و love and Other Drugs و نیز Blood Diamond.

OB_PI141_greatw_D_20110825071630.jpg


یکی از کمپانی های تهیه کننده هالیوودی یعنی Legendary Pictures، اعلام کرده است که بخش آسیایی این کمپانی با نام Legendary East روی این پروژه کار خواهد کرد. اما در مورد بازیگران و زمان تهیه آن اظهار نظری نکرده اند.

مدیر اجرایی کمپانی امیدوار است از داستانی تاریخی و اسطوره ای اثر درخور و سینمایی را به تصویر بکشد.

منبع: The Wall Street Journal.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«اينك» نيكول ديرتر به سينماها مي‌رسد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C10%5CArt%5C462.jpg


اکران فيلم «اينك» طبق برنامه‌ريزي‌هاي كمپاني فوكس قرن بيستم از 30 سپتامبر (هشتم مهر سال 2011 ) به 28 اكتبر (6 آبان ماه) تغيير كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اندرو نيکول فيلم جديدش «اينك» را كه يك تريلر(اثر دلهره آور )است، با حضور بازيگرني چون جاستين تيمبرليک و آماندا سيفريد آماده نمايش مي‌كند.

سيليان مورفي، بازيگر فيلم‌هاي مطرحي چون «بتمن» و «آغاز» نيز چندي پيش به جمع بازيگران فيلم جديد، کارگردان هاليوودي اندرو نيکول پيوسته بود.

به گزارش هاليوود ريپورتر، داستان فيلم «اينك» که به ژانر علمي تخيلي تعلق دارد، در آينده‌اي نه چندان دور مي‌گذرد؛ جايي که ژن افزايش سن انسان‌ها از کار افتاده و رشد آنها در 25 سالگي متوقف مي‌شود.
در نتيجه از آنجايي که انسان‌ها به نوعي تبديل به موجوداتي ناميرا شده‌اند، جمعيت به طرز شديدي رو به افزايش است. در اين شرايط زمان تبديل به وجه رايج براي انجام معاملات شده، بنابراين افراد ثروتمند نيازي به ترس از مرگ ندارند، اما فقرا بايد براي زنده ماندن تلاش کنند.

اندرو نيکول در سال 1964 در پاراپاراموي کشور نيوزيلند به دنيا آمد. او در 21 سالگي نيوزيلند را ترک کرد و به انگلستان رفت. در انگلستان، نيکول به ساخت فيلم هاي تبليغاتي تلويزيوني روي آورد و تا 10 سال در اين حوزه به فعاليت‌هاي خود ادامه داد. سپس به هاليوود رفت تا بتواند فيلم‌هاي سينمايي بسازد.

اولين فيلمنامه‌اي که نيکول آن را نوشت گاتاکا ( 1997) نام داشت. نيکول خودش اين فيلمنامه را جلوي دوربين برد. فيلمنامه بعدي که توسط نيکول نوشته شد ، نمايش ترومن ( 1998) نام داشت.
در سال 2000 ، نيکول تصميم گرفت دوباره پشت دوربين بايستد و فيلمنامه‌اي از خودش با نام سيمونه را جلوي دوربين ببرد. اين فيلم نيز به رسانه و حوادث عجيب و گاه فانتزي پيرامون آن مي پرداخت. آل پاچينو در اين فيلم در نقش اصلي ظاهر شد.
پروژه بعدي نيکول فيلم نامه ترمينال ( 2004) بود. ترمينال بر اساس يک ماجراي واقعي، يعني ماجراي يک ايراني مهاجر نوشته شد. فيلمنامه توسط جف ناتانسن بازنويسي شد تا به دست استيون اسپيلبرگ براي کارگرداني رسيد.

آخرين پروژه نيکول تا امروز فيلم «ارباب جنگ» ( 2005) بوده که نيکول علاوه بر نوشتن فيلمنامه، خودش نيز آن را کارگرداني کرده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
احتمال كناره‌گيري دان آكرويد از «شكارچيان روح 3»

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C70.jpg



دان آكرويد از احتمال كناره‌گيري‌اش از سري فيلم‌هاي ترسناك «شكارچيان روح» خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درصورت قطعي شدن كناره‌گيري دان آكرويد از اين پروژه، «ايوان ريتمن» جانشين او در سكان كارگرداني خواهد شد.
پروژه سينمايي «شكارچيان روح 3» توسط «سام بايلي» به تهيه و توليد خواهد رسيد.

چندي پيش نيز اعلام شد، بيل موري ـ بازيگر صاحب‌سبك هاليوود ـ در تريلر «شكارچيان روح » 3 نقش‌آفريني مي‌كند. بيل موري در اين فيلم كه محصول شركت فيلمسازي كلمبيا پيكچرز است در قالب شخصيت «دكتر پيتر ونكمن» (يك روح) ظاهر خواهد شد.

بنابر اعلام ورايتي، اين درام دلهره‌آور از اواخر پاييز امسال در هاليوود مقابل دوربين خواهد رفت.
اين فيلم با حضوربازيگراني چون «دان آكرويد» و «هارولد راميس» و «ارين هادسون» كليد خواهد خورد.

داستان فيلم «شكارچيان روح» تلاش هاي سه نفر را که سعي دارند شهر را از انواع روح‌هاي بد محافظت کنند، به تصوير مي كشد. قرار است بهار سال 2012 قسمت سوم فيلم مهيج و دلهره آور شكارچيان روح در معرض تماشاي مخاطبان قرار گيرد.
«بيل موري»، بازيگر آثاري چون «گمشده در ترجمه» ،«شهر اخگر» و «گل‌هاي پژمرده» اخيرا بازي در فيلم «سرزمين زامبي‌ها»را به پايان رسانده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«انتقام‌جويان» بهار سال آينده به سينماها مي‌رسد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C102.jpg


«انتقام‌جويان» بهار سال آينده به سينماهاي جهان مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شركت «مارول» ، 4 مي 2012 ـ 14 ارديبهشت ماه ـ در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي‌گيرد.
پروژه سينمايي «انتقام‌جويان» هم اينك در شهرهاي مختلف ايالت «اوهايو» آمريكا از جمله «كليولند» در حال فيلمبرداري است.
چندي پيش حضور جرمي رنر ـ بازيگر آثاري چون «مهلكه» كه در مراسم آكادمي 2010 ميلادي نامزد دريافت اسكار بهترين بازيگر مرد بود ـ و «مارك روفالو» در اين فيلم قطعي شده بود. مارك روفالو در اين فيلم در قالب شخصيت «هالك» ظاهر مي‌شود.

بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، اين فيلم توسط شركت فيلمسازي «مارول استوديوز فيلم» تهيه و توليد شده است.

«انتقام جويان» توسط «جوز ودون» كارگرداني مي‌شود. زاك پن، نويسنده‌اى كه با نگارش داستان فيلم هاى «هالك شكست ناپذير» و «مردان ايكس» به شهرت رسيده، نويسندگى فيلم اكشن «انتقام جويان» را بر عهده گرفته بود.
انتقام جويان، تاكنون موضوع چندين پروژه سينمايى و تلويزيونى بوده است.

از ديگر بازيگران انتقام‌جويان كه پيش‌تر به اين پروژه سينمايي پيوسته ‌بودند مي‌توان به رابرت داوني جونيور ـ بازيگر مرد آهني ـ توني استارك، تريس همسورت ـ بازيگر ثور ـ تريس ايوانز ـ بازيگر كاپيتان آمريكا ـ اسكارلت يوهانسون ـ بازيگر امتياز نهايي ـ و ساموئل ال جكسون اشاره كرد.
جرمي لي رنر ـ بازيگر و موسيقي‌دان آمريکايي ـ چندي پيش با فيلم «شهر» بن افلك به پرده سينماها ‌آمد.
«مارك روفالو» بازيگر آثاري چون «مردان واقعي مي‌گريند» با فيلم «همدردى براى دليش» براى نخستين بار كارگردانى را نيز تجربه كرده است.

داوني جونيور 45 ساله از ديگر بازيگران انتقام جويان است، او به‌ خاطر بازي در «شرلوك هلمز» موفق به دريافت جايزه‌ي گلدن گلوب در رشته‌ي بهترين بازيگر مرد شده است.
داوني جونيور چند ماه پيش فيلم «قرار ملاقات» را بر پرده‌ي سينماها داشت و در قالب يك پدر وظيفه‌شناس ايفاي نقش كرد. وي متولد 4 آوريل 1965 ميلادي است. او برنده‌ي جايزه گلدن گلوب و نامزد جايزه اسکار بوده است. وي در اوايل دهه 90 ميلادي به مواد مخدر معتاد شد و پس از ترک آن دوباره به روزهاي اوجش بازگشت. در سال‌هاي اخير او در فيلم‌هاي زيادي از جمله «شب به خير و موفق باشيد»، «زودياک» و «مرد آهني» نقش اصلي و مکمل داشته است.
رابرت داوني جونيور سال‌هاي اخيردر پروژه‌هاي سينمايي «تندر استوايي»، «مرد آهني 2» و «شرلوك هلمز» به ايفاي نقش پرداخته است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«مرگ جويان» شوماخر بازسازي مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C103.jpg


«مرگ جويان» به كارگرداني جوئل شوماخر بازسازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم پيش‌تر در سال 1990 ميلادي با حضور بازيگراني چون جوليا رابرتز ساخته شده است.

بنابه گزارش كامينگ سون، نسخه جديد «مرگ جويان» به همت شركت فيلمسازي كلمبيا پيكچرز تهيه و توليد مي‌شود.
در فيلم «مرگ جويان» جوليا رابرتز، نقش يک پرستار جوان و 28 ساله را بازي مي‌کند که در آستانه مرگ قرار مي‌گيرد. اين درام، فيلمي عاطفي و احساسي است اما به اعتقاد كارشناسان سينمايي به چيزي بيش از اين نائل نمي‌شود.

بنابراين گزارش، اين فيلم در دهه‌ي 90 توانسته است فروشي معادل 61.5 ميليون دلار براي سازندگانش داشته باشد.

در اين فيلم گروهي از دانشجويان پزشکي به کشف بزرگي نائل مي شوند و سعي مي کنند مخفيانه آن را آزمايش کنند. اين کشف، روشي است که مي‌توانند با آن براي مدتي بسيار کوتاه بميرند و بعد دوباره خود را زنده کنند. اين کشف گذشته آنها را بار ديگر به زندگي‌شان راه مي‌دهد و دردسرهايي برايشان ايجاد مي‌کند. اين فيلم با برخورداري از يک فکر جذاب در کارنامه کاري شوماخر فيلم موفقي است.
آنها با بيماراني كه اين تجربه را داشته‌اند مصاحبه مي‌كنند و بالاخره به اين نتيجه مي رسند كه خود به طور مستقيم اين سفر عجيب را تجربه كنند. آنها يكي پس از ديگري قلب يكديگر را از كار مي‌اندازند و در فاصله‌اي يكي دقيقه‌اي جهان پس از مرگ را تجربه مي كنند.
اين تجربه در ابتدا بسيار شيرين بود اما پس از مدتي خاطرات كودكي، اشتباهاتي كه در گذشته مرتكب شده بودند و تجربه هاي تلخ به سراغ هر يك از آنان آمده و حتي در بيداري نيز آنان را تنها نمي گذارد. بنابر اين هر يك از آنها بر آن شد كه بار ديگر به جهان پس از مرگ برود تا شايد اشتباهات گذشته خود را جبران كرده و خاطراتي را كه آنان را در روز روشن نيز دنبال مي كردند پاك كنند.

جوئل شوماخر ـ کارگردان، فيلم نامه نويس و طراح لباس آمريکايي ـ متولد 1939 ميلادي است.
تحصيل‌اش در مدرسه طراحي و علاقه فراوانش به سينما، سرانجام موجب شد تا به عنوان طراح لباس جذب هاليوود شود. از جمله فيلم هايي که طراحي لباس آنها را به عهده داشت مي توان به دو فيلم خواب آلود ( 1973 ـ Sleeper ) و صحنه هاي داخلي ( 1978ـ Interiors ) ، هر دو ساخته وودي آلن ( Woody Allen ) اشاره کرد.
از نيمه دوم دهه هفتاد، شوماخر به صورتي جدي‌تر درگير سينما شد. فيلم کارواش ( 1976ـ Car Wash ) ، با ساختاري کمدي بر اساس فيلم نامه‌اي از او ساخته شد.
در همين دوران، شوماخر کارگرداني چند پروژه تلوزيوني را را نيز به انجام رساند و فيلم تلوزيوني او با نام «شب آماتور در ديکسي بار و گريل» (1979)، بر اساس داستاني از خودش، جايزه‌اي را نيز براي او به همراه داشت.

شوماخر نخستين فيلم بلند خود را در سال 1981 با نام زن شگفت انگيز کوچک شونده ساخت. فيلم بعدي او با نام شرکت تاکسي راني دي سي ( 1983) بود. سومين فيلم بلند شوماخر که او را در مسير جريان اصلي فيلم سازي در هاليوود قرار داد ، آتش سنت المو ( 1985 ) نام داشت.
فيلم بعدي شوماخر ، پسرهاي گمشده ( 1987) ، فيلم دراکولايي و جوان پسندانه اي بود.

در سال 1988 شوماخر نخستين تجربه تئاتري‌اش را به روي صحنه برد. نمايش نامه Speed - The - Plow نوشته ديويد ممت ( David Mamet ) ( از نمايش نامه نويسان و فيلم نامه نويسان مطرح هاليوودي ).

بعد از اين تجربه تئاتري، شوماخر بلافاصله مشغول ساخت فيلم پسر عموها ( 1989 ) شد. پسر عموها بازسازي موفق يک فيلم فرانسوي به همين نام بود که در سال 1975 ساخته شده بود. اين فيلم به تعبيري يک کمدي ـ درام جدي بود و يکي از بهترين فيلم هاي شوماخربه شمار مي رود.
فيلم بعدي شوماخر از مهم ترين فيلم هاي او و يکي از پر سر و صداترين فيلم هاي سال 1992 بود. اين فيلم، سقوط نام داشت. سقوط آشکارا اعتراضي بود به زندگي آمريکايي و خشونت نهفته در آن، که ممکن است به يک باره سر بر آورد.
شوماخر در سال 1994، درام خوش ساخت موکل را بر اساس رماني پر فروش از جان گريشام ( John Grisham ) ساخت. موکل درباره پسربچه اي است که شاهد يکي از جنايت هاي باند مافياي شهر بوده و حال شهادت او مي تواند اين باند را لو داده و به دست قانون بسپارد.
فيلم بعدي شوماخر، زماني براي کشتن ( 1996 ) يک فيلم جنايي و معمايي نه چندان موفق بود. در سال 1997، شوماخر بار ديگر به سراغ بتمن رفت و اين بار بتمن و رابين را ساخت. اين فيلم پر خرج ، برخلاف بتمن براي هميشه در گيشه شکست خورد ، همچنين فيلم بعدي او با نام 8 ميليمتري ( 1999) نيز فيلم پر خرجي بود که با استقبال چنداني مواجه نشد. اين دو شکست تجاري ، شوماخر را بر آن داشت تا به سراغ فيلم هاي ارزان تر برود. فيلم بعدي شوماخر به نام بي نقص ( 1999 ) فيلمي کمدي با بازي رابرت دنيرو فيلمي ساده و ارزان بود.

تايگرلند (2000 )، فيلمي کاملا معترضانه درباره ارتش آمريکا و بدرفتاري وحشيانه آنان با سربازان بود که ماجراي آن در خلال جنگ ويتنام مي گذشت.
فيلم بعدي شوماخر، کمپاني بد ( 2002 ) نام داشت که تريلر کمدي وار و حادثه اي بود. در همين سال شوماخر، باجه تلفن ( 2002 ) را ساخت.
در سال 2003 ، شوماخر به يک ماجراي واقعي روي آورد. ورونيکا گوئرين ، زن خبرنگاري اهل ايرلند بود. او با شجاعت و سماجت به دنبال باندهاي خلاف کار محلي ، به ويژه مواد فروش ها مي رفت و با مقاله هاي افشاگرانه اي که مي نوشت.
شبح اپرا ( 2004 ) ديگر اثر اين فيلمساز است که شوماخر آن را بر اساس کتاب بسيار محبوب و پر فروش گاستون لروکس را ساخت.

شوماخر شايد جزو فيلمسازان بسيار مطرح و طراز اول جهان نباشد، اما فيلم سازي است که به خوبي در حرفه خود فعاليت مي کند و به ويژه نشان داده در جذب جوانان بسيار موفق است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«آپولو 18» هفته آينده بر پرده سينماهاي جهان فرود مي‌آيد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C9%5CArt%5C67.jpg



زمان اكران فيلم علمي تخيلي «آپولو 18» به كارگرداني « گونزالو لوپز ـ گاليگو» تغيير كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «آپولو 18» قرار بود از مارس سال 2011 ميلادي به پرده سينماهاي جهان برسد اما به گفته مسؤولان كمپاني «وينستين» زمان اكران آن به دوم سپتامبر(11 شهريور ماه) تغيير كرد.

بنابر اعلام ديدلاين، تيمور بكمامبتوف ـ خالق آثاري چون «تحت تعقيب» ـ تهيه‌كنندگي پروژه‌ي سينمايي
«آپولو 18» را برعهده گرفته است.
اين فيلم در قالب آثار علمي ـ تخيلي و در گونه‌ي آثار تريلر (دلهره‌آور) تهيه و توليد مي‌شود. داستان فيلم «آپولو 18» به ماموريت يك شاتل فضايي و ماجراهاي مربوط به آن خواهد پرداخت.
بكمامبتوف هم‌ اكنون مشغول كارگرداني فيلم «ابراهام لنيكلن: شكارچي خون آشام» است تا آن را براي اكران در سال 2012 ميلادي آماده كند.
تيم برتون و بكمامبتوف چندي پيش به عنوان تهيه‌كننده انيميشن با يكديگر همكاري كرده‌اند.
«گونزالو لوپزـ گاليگو» كارگرداني آثاري چون «پادشاه کوهستان» را در كارنامه هنري خود به ثبت رسانده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«رولينگ» و «آنجلينا جولي» در ميان قدرتمندترين زنان دنيا


Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C139.jpg


نام «جي. كي. رولينگ» و «آنجلينا جولي» در فهرست قدرتمندترين زنان دنيا به چشم مي خورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ مجله‌ي «فوربز» فهرستي از قدرتمندترين زنان جهان تهيه كرده كه در آن نام جي. كي. رولينگ، نويسنده‌ي مجموعه كتاب‌هاي «هري پاتر»‌، آنگلا مركل، هيلاري كلينتون و آنجلينا جولي به چشم مي‌خورد.
آنگلا مركل، صدراعظم آلمان در صدر اين فهرست نشست و لقب قدرتمندترين زن جهان را به خود اختصاص داد.
به نوشته‌ي اين مجله‌ي آمريكايي، ملاك قدرت و موفقيت در اين رتبه‌بندي،‌ قدرت مادي و نفوذ و تاثيرگذاري اجتماعي و رسانه‌اي است.
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه‌ي آمريكا، در رتبه‌ي دوم اين فهرست قرار گرفت و پس از او ديلما روسف، رييس جمهور برزيل، پرنفوذترين زن در دنيا شناخته شد.
رولينگ انگليسي مقام شصت و يكم را كسب كرد و آنجلينا جولي در رتبه‌ي بيست و نهم قرار گرفت.
آنجلينا جولي ـ هنرپيشه آمريكايي ـ ماه گذشته عنوان پردرآمدترين بازيگر زن هاليوود را به‌ دست آورد.
وي از سال 2001 از سوي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به‌عنوان سفير حسن نيت تعيين شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعاليت در زمينه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.
وي اخيرا در مصاحبه با روزنامه‌ي «فايننشيال ‌تايمز» انگليس گفت: «من عاشق سفر كردن به ايرانم.»
«هري پاتر و هديه‌هاي مرگ»، آخرين رمان مجموعه هري پاتر، در جولاي ‌2007 منتشر شد تا پاياني براي داستان‌هاي «هري پاتر» باشد. اولين كتاب اين مجموعه در سال ‌1997 به بازار آمد. رولينگ با فروش هشت ميليون و ‌300 هزارجلدي هفتمين كتاب «هري پاتر» در عرض ‌24 ساعت، ركوردي براي خود در صنعت چاپ برجاي گذاشت. اين كتاب همچنين در ‌10 روز اول انتشارش به فروشي ‌11 ميليون و ‌500هزارجلدي دست پيدا كرد، كه اين نيز يك ركوردشكني محسوب مي‌شد.
جوآن کتلين رولينگ‌ (متولد ‌1965 ميلادي) كه بيش‌تر با نام جي. كي. رولينگ شناخته شده، نويسنده‌ي سري کتاب‌هاي «هري پاتر» به زبان انگليسي است.
کتاب‌هاي «هري پاتر» شهرت جهاني پيدا کرد و جوايز بسياري را به خود اختصاص داد. در سال ‌2007، «ساندي تايمز» ميزان ثروت رولينگ را ‌454 ميليون پوند دلار تخمين زد و در بين پولدارترين زنان انگليس، رولينگ را در رده‌ي ‌13 جدول قرار داد. «فوربس»، رولينگ را در رده‌ي چهل و هشتمين شخصيت معروف در سال ‌2007 معرفي کرد. او در حال حاضر، فعاليت‌هاي انسان‌دوستانه و خيرخواهانه‌ي بسياري را به‌عهده گرفته است و پشتيباني مي‌کند.
گفته مي‌شود اين نويسنده‌ي ‌45 ساله تاكنون يك‌دهم درآمد خود را صرف امور خيريه كرده است. سال گذشته او درمانگاهي ‌10 ميليون پوندي را به نام مادرش «آن» در دانشگاه ادينبورگ احداث كرد.
رولينگ اخيرا نيز اعلام كرد بخشي از ثروت ‌500 ميليون پوندي خود را براي كمك مالي به پزشكان و دانشمندان خرج مي‌كند.
او امتياز ساخت فيلم چهار کتاب اول «هري پاتر» را در سال ‌1999 به كمپاني «برادران وارنر» با قراردادي بالغ بر يک ميليون يورو فروخت. آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي پرطرفدار «هري پاتر» در روز ‌30 تيرماه (برابر ‌21 جولاي) به فروش جهاني ‌640 ميليون دلار رسيد تا سري فيلم‌هاي «هري پاتر» با رسيدن به فروش هفت ميليارد دلار، پرفروش‌ترين فيلم‌ چندگانه‌ي تاريخ سينماي جهان باشد كه بالاتر از «جيمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌قسمتي قرار دارد؛ هرچند براي ساخت قسمت‌هاي قبلي «هري پاتر» بودجه چشم‌گير يك ميليارد و ‌280 ميليون دلار هزينه شده است.
جالب است كه نام ملكه‌ اليزلبت انگليس در رتبه‌ي چهل و نهم اين فهرست قرار دارد، در حالي كه ميشل اوباما، بانوي اول آمريكا، به عنوان هشتمين زن قدرتمند جهان شناخته شد.
به گزارش ديلي ميل، همچنين سارا پيلين، سياستمدار آمريكايي (مقام سي و چهارم) و سونيا گاندي (مقام هشتم) نيز از قدرتمندترين و موفقترين زنان جهان بودند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
پوستر «سودربرگ» سردر سينماهاي جهان نصب شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C68.jpg


پروژه سينمايي «شيوع» ـ جديدترين كار استيون سودربرگ ـ در يك قدمي اكران در سينماهاي جهان قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تعدادي از ستارگان سينماي هاليوود در فيلم جديد «استيون سودربرگ» نقش‌آفريني كرده‌اند.
بنابراعلام كامينگ سون،‌ اين فيلم 9 سپتامبر (18 شهريور) در قالب ايمكس نخستين اكران خود را تجربه خواهد كرد.
«مت دمون»، «ماريو كوتيلار»، «گوئينت پالترو» و «جود لاو» از بازيگران سرشناس هاليوود، در فيلم «شيوع» ـ جديدترين ساخته «استيون سودربرگ» ـ بازي كرده‌اند.

فيلم‌نامه «شيوع» را «اسكات برنز» نوشته است كه پيشتر سناريوي آثار سرشناسي چون «اولتيماتوم بورن» و «خبرچين» را نوشته بود.

«سودربرگ» هم‌اكنون درحال فيلم‌برداري اكشن تريلر «ناك اوت» است كه بازيگران سرشناسي چون «آنتونيو باندراس»، «مايكل فاسبندر» و «ايوان مك گريگور» در آن نقش‌آفريني دارند.

استيون سودربرگ چندي پيش در رد شايعاتي كه درباره او مبني بر كنار گذاشتن حرفه فيلمسازي مطرح شده بود، اعلام كرد: فعلا تصميم قطعي براي بازنشستگي از دنياي فيلمسازي نگرفته‌ام.
اواخر سال گذشته اعلام شد كه «استيون سودربرگ» كارگردان مطرح و اسكاري سينماي آمريكا اعلام كرده است، پس از پايان دو فيلم ديگرش از دنياي فيلمسازي بازنشسته مي‌شود.

اعلام بازنشستگي سودربرگ در دسامبر سال گذشته ميلادي توسط «مت ديمون» به گوش روزنامه‌نگاران رسيد و اينكه او گفته است با پايان دو پروژه سينمايي «مرداني از يو.ان.‌سي.‌ال.‌اي» با بازي «جورج كلوني» و «شيوع»، براي هميشه از دنياي فيلمسازي كناره‌گيري مي‌كند.
استيون سودربرگ در ادامه تصميم‌اش براي كناره‌گيري از فيلمسازي گفته است: من فقط براي مدت كوتاهي نبودم و مسلما هيچ كسي نمي‌خواهد بشنود كسي از يك حرفه خوب كناره‌گيري مي‌كند.

استيون سودربرگ متولد ژانويه 1963 در آتلانتا ايالت جورجياست. او جايزه اسکار را به خاطر فيلم «ترافيک» و جايزه نخل طلا جشنواره فيلم کن را به خاطر فيلم «جنسيت، دروغ، فيلم ويدئويي» دريافت کرده‌است. او جوان‌ترين دريافت کننده جايزه نخل است.
فيلم‌شناسي او عبارتست از:
Yes:9012 Live ، وينستون، جنسيت، دروغ و نوار ويدئو -کافکا ، سلطان تپه ، فرشتگان سقوط كرده، زيرزمين، آناتومي گري، شيزو پليس ، خارج از ديد، ارين براکوويچ، ترافيک، يازده يار اوشن ، Full Frontal ، سولاريس ، چه‌گوارا، خبرچين.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«تام تيكور» و«واچوفسكي» براي «اطلس ابر» بازيگر جديد گرفتند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1387%5C11%5CArt%5C765.jpg


با پيوستن «جيم استورگس» به پروژه سينمايي «اطلس ابر»، واچوسكي و تام تيكور سازندگان اين فيلم آماده تهيه و توليد آن شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اطلس ابر فيلمي تخيلي خواهد بود که در زمان گذشته، حال و آينده روايت مي شود.
بنا بر اعلام توتال فيلم، در کنار "اندي" و "لانا واچوفسکي" و "تام تايکور" که نويسندگي و کارگرداني «اطلس ابر» را برعهده دارند، چندي پيش "تام هنکس" نيز به عنوان بازيگر به اين پروژه اضافه شد.
«اطلس» داستاني تخيلي است که در زمان گذشته، حال و آينده روايت مي شود. داستاني که در آن قصه تناسخ روح يک جنايتکار در يک ناجي/پيامبر حکايت مي شود.
فيلمنامه «اطلس» براساس رماني از "ديويد ميشل" نوشته شده است.
کمپاني برادران وارنر حق پخش فيلم را دارد و در کنار آن، فوکوس فيچرز فروش بين المللي را عهده دار است. تهيه کنندگي اين پروژه را "استفان آرنت" و "گرانت هيل" انجام خواهند داد. طبق زمان بندي، توليد پروژه از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.
پروژه ديگري كه تيكور با همكاري واچوفسكي آماده اجرا خواهد كرد، يك مجموعه اقتباسي ديگر بر اساس رماني از «داوايگرز» است كه در سال ‌٢٠٠٦ ميلادي منتشر شده و براساس زندگي واقعي« والنتينو آچاك دنگ» به نگارش در آمده است.
«برادران واچوفسكي» خالق آثاري چون«ماتريكس» جديدترين فيلم‌شان را با عنوان «مسابقه سرعت» در سال ‌٢٠٠٨ ساخته‌اند.
 
بالا