برگزیده های پرشین تولز

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
بهترین انیمیشن 2011 انتخاب شد!



مسئولان برگزارکننده این دوره از مراسم اهدای جوایز هالیوود، جایزه بهترین انیمیشن پانزدهمین دوره این مراسم را به «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی اهدا می کنند.
سینما پرس)، مسئولان برگزارکننده این دوره از مراسم اهدای جوایز هالیوود (Hollywood Film Awards)، روز گذشته اعلام کردند که جایزه بهترین انیمیشن پانزدهمین دوره این مراسم را به «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی اهدا می کنند.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، پانزدهمین دوره مراسم اهدای جوایز هالیوود که با عنوان جشنواره فیلم هالیوود (Hollywood Film Festival) نیز خوانده می شود در تاریخ 24 اکتبر (2 آبان) زمستان سال جاری در هتل بورلی هیلتون شهر لوس آنجلس برگزار می شود.
«راتاتویل» (Ratatouille)، «وال-ای» (Wall-E)، «بالا» (Up) و «داستان اسباب بازی 3» (Toy Story 3) به ترتیب در سال های 2007، 2008، 2009 و 2010 میلادی جایزه بهترین انیمیشن مراسم اهدای جوایز هالیوود را دریافت کرده اند.
انیمیشن رنگو که بازگران مطرحی مانند جانی دپ، ایسلا فیشر، آبیگایل برسلین، آلفرد مولینا، بیل نای، هری دین استانتون، ریس واین استون و تیموتی اولیفانت به جای شخصیت های آن حرف زده اند، در تاریخ 4 مارچ (14 اسفند) زمستان سال گذشته روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان رفته است و در آن زمان توانست فروشی برابر با 242 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.
همچنین جان لوگان نویسنده فیلم نامه «رنگو» است و «رنگو» نام سوسماری است که به صورت ناگهانی به یک شهر شلوغ و پر هیاهو سفر می کند، شهری که بی قانونی در آن بیداد می کند و شهروندان آن به دنبال یک کلانتر جدید می گردند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
10 نکته ای که در مورد هری پاتر نمی‌دانستید!

هری پاتر چه در کتابها و چه در فیلم ها جزو پرفروش ترین ها بوده و افراد زیادی خواندن کتاب ها و تماشای فیلم هایش را دوست دارند.
مهم نیست که چند ساله باشید،‌ شکی نیست که خواندن داستان های جادویی او و سری کتاب های جی. کی رولینگ را دوست دارید. برای همین و به مناسبت اکران آخرین قسمت هری پاتر 10 حقیقت جالب درمورد هری پاتر جی. کی رولینگ را فاش می‌کنیم.


10- جالب است بدانید که قرار بوده در دنیای هری پاتر از جغدها به عنوان اصلی ترین وسیله ارتباطات استفاده شود، اما از آنجایی که در برخی کشورها جغدها نماد بدشانسی و پیام آور مرگ محسوب می‌شوند از این کار صرف نظر شد.

9- شما می‌دانید اسامی ‌جادوگری در تاریخ هری پاتر از کجا می‌آیند؟! آنها از یک فرهنگ گیاه شناسی به نام گیاه شناسی کامل Culpeper گرفته شده اند.

8- در اسم قانونی نویسنده کتاب ها یعنی جی. کی رولینگ حرف K وجود ندارد، او آن را از اسم مادربزرگش «کاتلین» گرفته و در کتاب هایش آورده که نظر خواننده های مرد را نیز جلب کند.


7- حیوان مورد علاقه رولینگ در سری کتاب های هری پاتر سیمرغ است، پرنده قربانی شده که وقتی 500 ساله یا 1000 ساله می‌شود در آتش می‌سوزد و از آن یک سیمرغ جوان و جدید بیرون می‌آید.

6- تولد هری و رولینگ در یک روز است 31 جولای اما در سال های متفاوت!

5- شما می‌دانید که چرا موضوع اصلی داستان های هری پاتر مرگ است؟ چونکه مادر رولینگ در اثر بیماری از بین رفتن سیستم عصبی درگذشت و مرگ او نویسنده را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

4- جی. کی رولینگ اولی شخصی بود که از راه نوینسدگی بیلیونر شد.

3- Dementors به طور اساسی نمایش دهنده افسردگی و پریشانی هستند و تنها چیزی که می‌تواند از اثرات آن بکاهد شکلات است. آنها در سری کتاب های هری پاتر مرگ آور، جادویی و به صورت موجوداتی شبح وار و مرده به تصویر کشیده شدند.

2- اسم مدرسه هری “HOGWARTS” اسم گیاهی است که رولینگ در باغ های Kew نیویورک دیده است.

1- این کتاب هری پاتر تنها کتابی است که به 67 زبان مختلف دنیا ترجمه شده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
بازگشت کارگردان بزرگ هالیوود به سینمای علمی تخیلی

articles_2599.jpg


به گزارش سینمانگار، به نقل از دیجیتال اسپای، "استیون اسپیلبرگ" تاریخ اکران جدیدترین ساخته اش را با نام «Robopocalypse» در 3 جولای 2014 اعلام کرد.



داستان فیلم درباره جنگی بین انسانها و روباتها است که بر سر اشتباه یک دانشمند رخ می دهد. او تصافی ویروسی را پخش می کند که باعث می شود روباتها دارای حس هوش مصنوعی شوند، او این حس را "آرکوز" می نامد.

"استیون اسپیلبرگ" کارگردانی این پروژه را براساس فیلمنامه ایی که از داستان علمی تخیلی "دنیل اچ ویلسون" نوشته شده است ساخته است، که عنوان این کتاب نیز همان نام فیلم را دربردارد.

"اسپیلبرگ" خود در این باره می گوید:" من بسیار خوشحالم که رئیسان کمپانی فاکس قرن بیستم "تام روثمن" و "جیم جیانوپولوس" همان اشتیاقی را داشتند که من بعد از خرید حق کتاب داشتم. ما ارتباط بسیار دوستانه ایی با هم داریم ".

او ادامه داد: "بعد از ساخت فیلم «گزارش اقلیت» ما امیدوار بودیم که باز بتوانیم داستانی دیگر با آن حال و هوا بسازیم و الان خوشحالم که این اتفاق افتاد و می دانم که مردم و تماشاگران ما نیز از شنیدن آن بسیار خوشحال شدند".

به گزارش سینمانگار، دو پروژه دیگر "استیون اسپیلبرگ" با نام «اسب جنگی» و «ماجراهای تن تن» قرار است در ماه دسامبر اکران شوند.

همچنین قرار است از فیلم «ماجراهای تن تن» بازی ویدئویی نیز ساخته شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«فاوست» برنده جايزه شير طلاي ونيز شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C433.jpg


برندگان شصت و هشتمين دوره جشنواره فيلم ونيز معرفي شدند و فيلم «فاوست»‌ ساخته «الکساندر سوخوروف» برنده جايزه اصلي اين فستيوال شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم اختتاميه اين دوره از ونيز ديشب برگزار شد و هيات داوران بخش مسابقه اصلي به رياست دارن آرونوفسکي فيلمساز آمريکايي جايزه اصلي جشنواره را به كارگردان روسي اعطا كرد.
فاوست يك اثر اقتباسي است و شخصيتي در يکي از افسانه‌هاي قديمي آلمان است. در اين افسانه فاوست روح خود را به شيطان مي‌فروشد تا به اميال اش برسد. آثار ادبي گوناگوني در زمينه اين افسانه نوشته شده‌است، از جمله فاوست گوته.
اين فيلم که بر اساس اثر کلاسيک فاوست نوشته گوته ساخته شده، فضاي سردي دارد و عمدتاً بر مونولوگ هاي شخصيت اصلي استوار است. سوخوروف براي نزديک شدن به دنياي دروني شخصيت اصلي، از نريشن هاي زيادي استفاده مي کند و بيننده دائم در حال شنيدن گفت و گوهاي دروني او است. او ازسويي سعي دارد در فضاسازي به اثر گوته وفادار باقي بماند.
شير نقره‌اي بهترين کارگردان جشنواره نصيب شانگ جون سياي، براي فيلم «مردم کوهستان، مردم دريا» شد که در آخرين روزهاي جشنواره به عنوان فيلم «سورپريز» به نمايش درآمد.
فيلم، در نمايش خشونت جهان، خود دچار خشونت بي حدي مي شود که تماشاي فيلم را براي تماشاگرش دچار مشکل مي‌کند؛ هرچند قصه فيلم با مضمون «خشونت باعث خشونت مي شود» پيش مي رود .
«کشتار»، ساخته رومن پولانسکي، محبوب‌ترين فيلم نزد منتقدان بود، اما سهمي از جوايز نداشت.
اين فيلم که بر اساس نمايشنامه خداي کشتار نوشته ياسمينا رضا، نمايشنامه‌نويس فرانسوي ايراني تبار ساخته شده، داستان دو خانواده را بازمي گويد که بر اثر درگيري خونين فرزندانشان، حالا مي خواهند قضيه را با صحبت و بحث با هم حل و فصل کنند. اين موقعيت خاص حس هاي دروني شخصيت ها را برملا مي کند.
«اسب سياه» ساخته تاد سولوندز از جمله اين فيلم ها بود که در نهايت از حد يک کمدي سبک و معمولي فراتر نمي رفت که در پرداخت قصه پر سر وصدايش درباره مردي تنها که درگير يک رابطه مي شود و بخاطر اين رابطه مي ميرد، به موفقيتي نمي رسد و چيزي فراتر از نمونه هاي بسيار فيلم هاي هاليوودي هر ساله نيست که شايد اين بار فقط پايان خوش ندارد.
«يک زندگي ساده» ساخته «آن هوي» نيز در روايت کسالت زندگي در يک آسايشگاه سالمندان، خود دچار کسالت مي شد.
«زندگي بدون اصول» ساخته جاني تو هم در روايت غرق شدن آدم ها در سيستم بانکي و پول، آن قدر درگير اقتصاد جهاني و مشکلات آن، از بحران اقتصادي يونان تا کم شدن ارزش سهام مي شود که شخصيت هايش را فراموش مي کند و به فيلم گنگي درباره شعارهاي اقتصادي روز بدل مي شود.
«ترافرما» ساخته امانوئل کريالس از ايتاليا هم که جايزه ويژه هيئت داوران را نصيب برد، قصه يک جزيره توريستي در جنوب ايتاليا را باز مي گويد که در آن آسايش محلي ها و جهانگردان با مهاجران غيرقانوني که خود را از طريق دريا از آفريقا به اين کشور مي رسانند به هم مي ريزد.
فيلم مضمون انساني گيرايي دارد اما پرداخت اثر از سطح فراتر نمي رود و بيشتر به سنت هاليوود - بخصوص در انتها- قهرمان پروري مي کند و نتيجه اخلاقي مي گيرد.
«مرغ و خورشت آلو» ساخته مرجان ساتراپي و ونسان پارانو هم هرچند در فضا و نوع نگاه دنياي فانتزي پرسپوليس را به ياد مي آورد.
در بخش افق ها - که به فيلم هايي اختصاص دارد که در بخش مسابقه پذيرفته نشده اند اما از نظر گردانندگان جشنواره ارزش نمايش در جشنواره را داشته اند- فيلم امير نادري به نام "کات"، به عنوان افتتاحيه به نمايش درآمد، اما داوران اين بخش، فيلم "کوتوکو"ساخته شنيا تساکاموتو از ژاپن را به عنوان فيلم برگزيده اعلام کردند.
برندگان اصلي جشنواره فيلم ونيز عبارتند از:
شير طلايي: فاوست (الکساندر سوخوروف، روسيه)
شير نقره‌اي براي بهترين کارگردان: شانگ جون سياي براي فيلم مردم کوهستان، مردم دريا (چين و هنگ کونگ)
جايزه ويژه هيات داوران: ترافرما ساخته امانوئل کريالس (ايتاليا)
بازيگر مرد: مايکل فاسبندر براي شرم (بريتانيا)
بازيگر زن:دني ييپ (زندگي ساده)
جايزه مارچلو ماستروياني بهترين بازيگر مرد يا زن جوان جشنواره: شوتا سومتاني، فومي نيکايدو، (ژاپن)
جاي اوسلا بهترين فيلمبرداري: رابي رايان، «بلندي‌هاي بادگير» (بريتانيا)
جايزه اوسلا بهترين فيلمنامه: يورگوس لانتيموس، افتيميس فيليپو، «آلپس» (يونان)
شير آينده - جايزه لوييجي دي لورنتيس بهترين فيلم اول: «لاباس. يک آموزش جنايي»، گيدو لومباردي
جوايز افق‌ها
جايزه افق‌هاي ونيز (فيلم‌هاي بلند): «کوتوکو»، شينيا سوکاموتو (ژاپن)
جايزه ويژه هيات داوران افق‌هاي ونيز (فيلم‌هاي بلند): «افتخار بدکاره‌ها»، ميشائيل گلاووگر (اتريش، آلمان)
جايزه افق‌هاي ونيز (فيلم‌هاي کوتاه): «In Attesa Dellavvento»، فليچه دي آگوستينو، آرتورو لاووراتو (ايتاليا)
جايزه افق‌هاي ونيز (فيلم‌هاي نيمه‌بلند): «Accidentes Gloriosos»، مورو آندريتزي، مارکوس ليندين (سوئد، دانمارک، آرژانتين)
تقدير از فيلم‌هاي «خطيب»، توسي تاماسسه (نيوزيلند، ساموا) و «All the Lines Flow Out»، چارلز ليم يي يانگ (سنگاپور)
جوايز جنبي
جايزه فيپرشي (انجمن منتقدان بين‌المللي)
بهترين فيلم بخش مسابقه: «شرم»، استيو مکويين
بهترين فيلم افق‌ها و هفته منتقدان بين‌المللي: «دو سال در دريا»، بن ريورز
جايزه هفته منتقدان بين‌المللي:
«لاباس. يک آموزش جنايي»، گيدو لومباردي
جايزه سينماهاي اروپا:
«گناهکار»، وينسنت گارنک
شصت و هشتمين جشنواره فيلم ونيز 31 اگوست (9 شهريور) با «عيد مارس» کلوني آغاز شد و 10 سپتامبر (19 شهزيور) با کمدي «دوشيزه‌هاي غمگين» ساخته ويت استيلمن به پايان رسيد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«ران هاوارد» به «عجله» خود رسيد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1388%5C5%5CArt%5C111.jpg


درام ورزشي «عجله» به كارگرداني «ران هاوارد» كليد خورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلمبرداري «عجله» ران هوارد از ‌٩ سپتامبر (‌١٨ شهريور) آغاز شد و طبق برآوردهاي اوليه ‌٢ ماه به طول خواهد كشيد.
چندي پيش«كريس همسورث» بازيگر فيلم‌هاي «سفرهاي ستارهاي» و«ثور» براي بازي در درام «عجله» به كارگرداني «ران هاوارد»وارد مذاكره شد.
اين فيلم براساس زندگي «نيكي لادا » قهرمان اتومبيل راني جهان ساخته مي شود.
بنابراعلام ورايتي، «نيکي لادا» استراليايي در سه دوره از رقابت هاي فرمول‌‌١ كاپ قهرماني را به بالاي سر برده است.
فيلمنامه «عجله» که با نگاهي به زندگي حرفه اي و خصوصي «لادا» نوشته شده اشت توسط «پيتر مورگان» به نگارش در مي آيد.
در اين درام ورزشي علاوه بر به نمايش کشيدن رقابت هاي فرمول يک، حادثه کشته شدن او طي مسابقات سال ‌‌١٩٧٦ به تصوير کشيده مي شود.
ران هاوارد خالق آثاري چون «رمز داوينچي» علاوه بر کارگرداني، پروژه تهيه کنندگي آن را نيز عهده دارد.
ران هاوارد خالق آثاري چون «فرشتگان و شياطين»، « فراست/نيكسون»، « آپولو ‌‌١٣» با فيلم « كد داوينچي» در سينما به اوج شهرت رسيده است.
او در سال ‌‌٢٠٠٢ با كارگرداني « يك ذهن زيبا » موفق به دريافت اسكار از آكادمي علوم و هنرهاي بصري شد، و سال گذشته براي فيلم «فراست/نيكسون» نامزد بهترين كارگرداني و تهيه‌كنندگي اسكار بود.
«ران هوارد» اخيرا كارگرداني پروژه‌ي سينمايي و سريال تلويزيوني «برج تاريك» را بر عهده دارد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«واشنگتن» و «زمه ‌كيس» در «پرواز» همراه مي‌شوند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C444.jpg


پس از انتشار شايعاتي مبني بر اين كه «رابرت زمه ‌كيس» پروژه سينمايي فيلم «پرواز» را با بازي «دنزل واشنگتن» مي‌سازد،‌ اين خبر تاييد شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «رابرت زمه‌كيس»، خالق آثاري چون «قطار سريع السير قطبي» و «بيوولف» كارگرداني پروژه‌ي سينمايي «پرواز» را بر عهده گرفته است.
به گزارش هاليوود ريپورتر، زمه‌كيس از ماه آوريل مراحل پيش توليد فيلم «پرواز» را شروع كرده و اخيرا نيز «دنزل واشنگتن» را به عنوان بازيگر نقش اول اين فيلم انتخاب كرده و با او قرارداد بسته است.
اين فيلم داستان خلباني است كه هواپيمايي را از يك شرايط بحراني نجات مي‌دهد و به يك قهرمان ملي تبديل مي‌شود.
واشنگتن 57 ساله تاكنون پنج بار نامزد جايزه اسكار بهترين بازيگري شده است كه دو بار در سال‌هاي 2002 براي «روز تمرين» و 1990 براي «افتخار» موفق به دريافت آن شد.
دنزل واشنگتن تاکنون در سال هاي 1990 و 2002 براي بازي در فيلم‌هاي «افتخار» و «روز تمرين» به ترتيب جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد و بهترين بازيگر مرد را از آن خود کرده است.
رابرت زمه کيس، کارگردان آمريکايي برنده جايزه اسکار است كه دوره کارگرداني را با دو فيلم کمدي آغاز کرد؛ يعني مي‌خواهم دستت را بگيرم و ماشين‌هاي مصرف شده .
سپس فيلم Romancing the Stone را ساخت که براي او دروازه‌اي بود به سوي فيلم‌هايي که بعدا ساخت. فيلم‌هاي هيجاني و تخيلي.
دومين فيلم او در زمينه ماجرايي سه‌گانه بازگشت به آينده هستند. (بازگشت به آينده : قسمت اول (1958) بازگشت به آينده : قسمت دوم (1989) و بازگشت به آينده : قسمت سوم (1990)
بعد از فيلم فانتزي مرگ از اينجا مي‌آيد (1992) زمه کيس موفق‌ترين فيلم خود فارست گامپ را با بازي تام هنکس ساخت که در سال 1994 از دو رقيب قدرتمند خود (فيلم‌هاي پالپ فيکشن از کوئنتين تارانتينو و فيلم رستگاري از شاوشنگ از فرانک دارابونت) جلو زد و شش جايزه اسکار از جمله بهترين فيلم سال و بهترين کارگرداني را نصيب زمه کيس کرد.
بعد از اين فيلم فارست گامپ، زمه کيس از تام هنکس در دو پروژه ديگر دورافتاده (2000) و قطار قطبي (2005) استفاده کرد.
از آخرين كارهاي اثر زمه کيس خستگي ناپذير، فيلم سرود کريسمس با هنرمندي جيم کري است که در سال 2009 اکران شده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
جدیدترین فیلم دی کاپریو و ایستوود آغازگر جشنواره انجمن فيلم آمريكا

377%5B1%5D.jpg


فيلم «جي.ادگار»، جديدترين ساخته «كلينت ايست‌وود» براي افتتاحيه جشنواره انجمن فيلم آمريكا انتخاب شد.
برگزاركنندگان جشنواره فيلم متعلق به انجمن فيلم آمريكا اعلام كردند، فيلم «جي.ادگار» كه يك اثر زندگينامه‌اي است روز 3 نوامبر در افتتاحيه اين رويداد سينمايي به‌روي پرده خواهد رفت.

اين فيلم با نقش‌آفريني «لئوناردو دي‌كاپريو» كه نقش رييس سازمان پليس آمريكا «ادگار هوور» را بازي مي‌كند، پس از پذرفته نشدن در جشنواره‌هاي ونيز و تورنتو، در افتتاحيه جشنواره انجمن فيلم آمريكا نمايش خواهد يافت.

به گزارش هاليوود ريپورتر، «كن هاوارد»، رييس انجمن بازيگران هاليوود و «جودي دنچ»، بازيگر سرشناس انگليسي ديگر بازيگران اصلي اين پروژه هستند كه فيلم‌نامه آن را «داستين لانس بلك» نوشته است كه پيش از اين براي فيلم‌نامه «ميلك» جايزه اسكار دريافت كرده بود.

امسال «پدرو آلمادوار»، كارگردان سرشناس اسپانيايي مهمان افتخاري اين جشنواره خواهد بود. قرار است فيلم «قانون هوس» اين كارگردان سرشناس محصول 1986 با نقش‌آفريني «آنتونيو باندراس» كه در جشنواره برلين جايزه بهترين فيلم بلند را كسب كرد، در اين جشنواره نمايش ويژه يابد. همچنين تعدادي از فيلم‌هاي برتر سينماي جهان كه الهام‌بخش سينماي آلمادوار بوده‌اند در بخش جنبي اين جشنواره نمايش يابد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«مردان سياه‌پوش 3» در قالب «ايمكس» مي آيند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C4%5CArt%5C404.jpg


با قرارگرفتن «مردان سياه‌پوش 3» در مرحله‌ي فيلمبرداري، اين اكشن مهيج در روند توليد قرار گرفت و براي اكران در قالب ايمكس آماده مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «مردان سياه‌پوش 3» براي اكران در 25 مي(3 خرداد) 2012 ميلادي آماده مي‌شود.
چندي پيش سه بازيگر جديد به پروژه سينمايي «مردان سياه‌پوش 3» از جمله «جما آرترتون» بازيگر اسكاري آثاري چون « شاهزاده پارسي: شن هاي زمان» ، « شارلتو كاپلي» بازيگر فيلم هاي ناحيه 9 و اي ـ تيم به همراه «الك بالدوين» به پروژه سينمايي «مردان سياهپوش 3» پيوستند.
اين فيلم توسط شركت فيلم‌سازي «كلمبيا پيكچرز» تهيه و توليد مي‌شود.
بنابراعلام پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، اين فيلم با موضوع فعاليت‌هاي محرمانه يك آژانس ويژه پس از ساخت در قالب سه بعدي به اكران خواهد رسيد.
«مردان سياه‌پوش 3 » که بازيگران مطرحي چون ويل اسميت و تامي لي جونز را مانند سري‌هاي گذشته خود همراه دارد، داستان فعاليت‌هاي سري دو مرد را به تصوير مي‌كشد که با امکانات موجود بايد مواظب موجودات فضايي باشند تا زمين را تخريب نکنند.
جاش برولين بازيگر فيلم « ميلك» نيز از ديگر بازيگران اين فيلم خواهند بود.
نسخه‌هاي اول و دوم «مردان سياه پوش 3 » به ترتيب در سالهاي 1997 و 2002 به اكران رسيدند و با فروش بيش از يك ميليارد دلار در گيشه موفق عمل كردند.
«بري سوننفلد» کارگردان سري فيلم‌هاي «مردان سياه پوش 1و 2» از گزينه‌هاي جدي براي كارگرداني مردان سياه پوش3 است.
«ويل اسميت» هم از بازيگران فيلم مردان سياهپوش 3 است.
ويل اسميت تاکنون دو بار نامزد جايزه اسکار براي فيلم هاي علي(2001)و به دنبال خوشبختي (2006) شده است.
ديويد كوئپ نگارش فيلمنامه اوليه را بر عهده دارد و اتان كوهن نگارش فيلمنامه اصلي را براي انتشار در قالب سه بعدي بر عهده خواهد داشت.
كوئپ پيش از اين نگارش آثاري چون اينديانا جونز قلمرو جمجمه كريستالي و جنگ ستارگان، ‌مرد عنكبوتي و پارك ژوراسيك را در كارنامه خود به ثبت رسانده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
سينماهاي جهان به زودي با «فولاد واقعي» آبديده مي شوند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C590.jpg


«فولاد واقعي» اوايل پاييز در سينماهاي جهان اكران مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم كه توسط شركت فيلمسازي «دريم وركز» تهيه و توليد مي‌شود، از 7 اكتبر ـ 15 مهر ماه ـ در معرض تماشاي مخاطبان بين‌المللي قرار مي‌گيرد.
بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، «شاون لوي» كارگرداني اين پروژه را براي شركت فيلم‌سازي «دريم وركز» بر عهده گرفته است.
پيش از اين قرار بود «پيتر برگ» خالق آثاري چون «هنكاك» اين فيلم را مقابل دوربين ببرد.
بنابراين گزارش، داستان «فولاد واقعي» كه در زمان آينده رخ مي‌دهد در واقع ادامه‌اي بر سري آثار موسوم به «راكي» خواهد بود.
نگارش فيلمنامه نسخه اوليه «فولاد واقعي» را «دن گيلوري» بر عهده گرفته بود و نسخه نهايي آن توسط «لس بوهم» و«جان گاتينز» نوشته شده است.
اين فيلم روبات‌هايي را به تصوير مي كشد كه مي‌توانند در رينگ بوكس با انسان به مبارزه بپردازند.
«هوپ ديويس»، «كريستوفر ملوني» و «هيوجكمن» بازيگران نقش‌هاي اصلي در فولاد واقعي هستند.
چندي پيش لارنس فيشبورن ـ بازيگرهاليوودي ـ كه با سري فيلم‌هاي«ماتريكس» شناخته مي‌شود، به جمع بازيگران «فولاد واقعي» پيوست و «هري لنيكس» بازيگر هاليوودي كه با فيلم هايي چون «دال هاوز» شناخته مي شود هم به جمع بازيگران «فولاد واقعي» پيوست.
لارنس فيشبورن بازيگر آمريکايي است. از فيلم‌هاي معروف او مي توان به «ماتريکس»، «ماموريت غيرممکن 3، ‌« انقلاب‌هاي ماتريکس» ، «ماتريکس 2 » اشاره كرد.
داستان «فولاد واقعي» که در زمان آينده رخ مي‌دهد، در واقع ادامه‌اي بر سري آثار موسوم به «راکي» خواهد بود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
فیلمی دیگر از «ويتني هوستون» پس از پروژه به یادماندنی بادیگارد

multimedia_pics_1390_6_art_606.jpg


«ويتني هوستون»، خواننده و بازيگر در فيلم «اسپاركل» ايفاي نقش مي‌كند.

ويتني هوستون در حال انجام مذاكرات پاياني براي بازي در فيلم سينمايي «اسپاركل» به كارگرداني «سليم آكيل» است.

اين فيلم نسخه‌ي دوباره‌سازي شده‌ي فيلم موزيكالي به همين نام است كه در سال 1976 ساخته شد.

ويتني اليزابت هوستن در نهم اكتبر 1963 در نيوآرک نيوجرسي به دنيا آمد. وي خواننده‌ي سبک پاپ، بازيگر، تهيه‌کننده‌ي فيلم و مدل آمريکايي است. هوستون از سال 1977 تاكنون در عرصه‌هاي مختلف دنياي هنر فعاليت داشته است.

گفته مي‌شود «جوردين اسپاركس» و «مايك اپس» از ديگر بازيگران اين پروژه‌ي سينمايي هستند.

«مارا براك آكيل»، همسر كارگردان، نيز به عنوان فيلمنامه‌نويس در اين پروژه با وي همكاري مي‌كند.

قرار است هوستون نقش مادر «اسپاركل» را در اين فيلم ايفا كند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
اظهارات بازیگران اصلی سریال «خون حقیقی» درباره مرگ خود

73.png.jpg


قسمت آخر فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «خون حقیقی» یکشنبه از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و چهار شخصیت اصلی با مرگ مواجه و از سریال جدا شدند.

قسمت آخر فصل چهارم «خون حقیقی» بسیاری را شوکه کرد. چهار شخصیت اصلی مجموعه با مرگ روبرو شدند و به نظر می‌رسد دیگر آنها را نبینیم. این سریال داستان سوکی استک‌هاوس (با بازی آنا پاکوئین) یک پری است که با خون‌آشام‌ها و دیگر موجودات عجیب و غریب در شهری کوچک زندگی می‌کند.

در قسمت 12 فصل چهارم تارا، دوست صمیمی سوکی با بازی روتینا وزلی، دبی پلت، یک گرگ‌نما با بازی بریت مورگان، نِن فلاناگن، یکی از اعضای عالی‌رتبه خون‌آشام‌ها با بازی جسیکا تاک و ویکان خسوس (با بازی کوین آلخاندرو)، دوست لافایت (برادر تارا) در جریان سریال کشته شدند.

جدا شدن بازیگران از سریالی محبوب و موفق همیشه کار دشواری است. اما شبکه اچ‌بی‌او برای اینکه این تلخی را شیرین کند گفت‌وگوهای کوتاهی با آنها انجام داده و نظر آنها را درمورد خداحافظی جویا شده است.

یکی از سوالات درمورد احتمال زنده شدن این شخصیت‌ها در فصل آینده بود، وزلی در این مورد گفت: «نمی‌دانم چه برنامه‌ای برای فصل بعد دارند. فیلمنامه‌ای که دست من نرسیده است، پس اصلا نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی رخ دهد. یا اینکه من نیمه‌جان هستم یا اینکه خداحافظ.»

او افزود: «برای یک بازیگر این بی‌اطلاعی بسیار دشوار است. اما اگر زمان خداحافظی رسیده پس رسیده. خوشحالم که اینطور مردم. با نجات دادن جان بهترین دوستم. خیلی جالب است که حالا همه با خود می‌گویند تارا مرده یا نه. همه چیز به نویسندگان و مغز متفکر آنها آلن لال بستگی دارد.»
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
اولین تجربه داستین هافمن به عنوان کارگردان

dustin_hoffman.jpg


فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوارتت» به کارگردانی بازیگر آمریکایی برنده اسکار در بریتانیا آغاز شد.


به گزارش اسکرین دیلی،بیلی کانلی، پالین کالینز، شریدان اسمیت و مایکل گامبون، بازیگران بریتانیایی به گروه بازیگری اولین تجربه کارگردانی داستین هافمن اضافه شدند.

فیلمبرداری «کوارتت» در باکینگهام‌شایر آغاز شد. مگی اسمیت و تام کورتنی دیگر بازیگران این فیلم هستند که بر اساس نمایشی به همین نام از رانلد هاروود ساخته می‌شود. داستان درباره یک گروه خواننده اپرا بازنشسته است.

هافمن 74 ساله که متولد لس آنجلس است، برای فیلم‌های «کریمر علیه کریمر» و «رین من» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد و برای فیلم‌های «فارغ‌التحصیل»، «کابوی نیمه‌شب»، «لنی»، «توتسی»‌ و «کار دنیا وارونه شده» (Wag the Dog) نامزد اسکار بود.

او سال 2011 در مقام صداپیشه فیلم انیمیشن «پاندا کونگ‌فو‌کار 2» را روی پرده سینماها داشت.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
ونت‌ورث میلر بازیگر نقش مایکل اسکوفیلد در سریال «فرار از زندان» در فصل هشتم سریال «دکتر هاوس» بازی می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین، دیوید شور، طراح این سریال با اعلام این خبر گفت در فصل جدید تغییراتی در خط اصلی داستان صورت می‌گیرد.
فصل جدید «دکتر هاوس» یک ماه دیگر روی آنتن می‌رود و چندین بازیگر مهمان خواهد داشت. قرار است میلر در یک قسمت این سریال موفق پزشکی بازی کند.
میلر از زمان اتمام سریال محبوب «فرار از زندان» در یک قسمت از سریال «نظم و قانون» و فیلم تلویزیونی «آخرین فرار» بازی کرده است.
«آخرین فرار» داستان تلاش مایکل و برادر و دوستانش برای نجات سارا از زندان است. این فیلم تلویزیونی در ادامه سریال «فرار از زندان» ساخته شد.
دکتر هاوس در فصل جدید نه تنها باید با میلر روبرو شود بلکه باید با نبودن لیزا (با بازی لیزا ادلستین) هم کنار بیاید. یکی دیگر از تغییرات این است که سریال مثل فصل‌های اول و دوم روایت می‌شود و هر قسمت یک داستان مجزا را دنبال می‌کند.
شور در این مورد گفت: «از نظر لحن به فصل‌های قدیم بازمی‌گردیم. این سریال همیشه قسمت به قسمت داستان جداگانه‌ای داشته و همین کار را ادامه می‌دهیم. باز هم می‌خواهیم روی درگیر شدن هاوس با دیگران تکیه کنیم. راستش خیلی فرق نکرده‌ایم. تغییراتی ظریف اعمال کرده‌ایم.»
دکتر هاوس (با بازی هیو لری) داستان دکتری تک‌رو است که برای بهبودی بیمار خود دست به هر کاری می‌زند و برای این کار چند دکتر دیگر و البته شانس هم همراه او هستند.
هنوز اعلام نشده فصل هشت فصل آخر این سریال است یا اینکه فصل 9 نیز در راه است.
ونت‌ورث میلر در حال حاضر فیلمنامه «استوکر» را نوشته که پارک چان-ووک (کارگردان «پیرپسر» و «خانم انتقام») قرار است آن را کارگردانی کند. نیکول کیدمن یکی از بازیگران اصلی فیلم است.
داستان «استوکر» درمورد دختر نوجوانی به نام ایندیا استوکر است که عزادار مرگ پدرش است. ناگهان سروکله عموی دختر در مراسم عزاداری پیدا می‌شود و زندگی خانواده دستخوش تغییراتی می‌شود.
نقش دختر را میا واسیکوسکا بازی می‌کند و کیدمن مادر اوست.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«جدايي نادر از سيمين» جشنواره‌ي آتن را تمام مي‌كند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C651.jpg


فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي به عنوان فيلم اختتاميه‌ي هفدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم
«آتن» انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فستيوال اروپايي امسال از 14 الي 25 سپتامبر (23 شهريور تا 3 مهر) در يونان برپا خواهد بود.

بنابراعلام پايگاه اطلاع رساني فستيوال فيلم آتن، اين جشنواره با درام «آرتيست» ساخته Michel Hazanavicius افتتاح مي‌شود.

«جدايي نادر از سيمين» كه اخيرا براي نمايش در جشنواره‌هاي فيلم در فنلاند، ژاپن، نروژ و نيويورك آمريكا انتخاب شده است تاكنون درجشنواره‌هاي برلين، هنگ كنگ، بوينس‌آيرس، بخارست، ترانسيلوانيا و استانبول به نمايش درآمده است.

برنده جايزه خرس طلا بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي بهترين بازيگري جشنواره برلين در ادامه‌ اكران جهاني، از روز 25 دسامبر (4 دي) به‌طور هم‌زمان در ايتاليا و نروژ نمايش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانويه سال آينده ميلادي (16 دي) در سينماهاي برزيل نمايش خود را آغاز خواهد كرد.

«جدايي نادر از سيمين» در 70 كشور دنيا نمايش خواهد يافت و كمپاني سوني كه اواخر سپتامبر اين فيلم را به پرده سينماهاي آمريكا خواهد برد، اميدوار است تا يكي از نامزدهاي جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي باشد.

اين فيلم با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«هيو جكمن» به «برادوي» بازمي‌گردد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C624.jpg



«هيو جكمن» بازيگر سرشناس برنده‌ي جايزه‌ي «توني»، در «برادوي» به روي صحنه مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از آسوشيتدپرس، هيو جكمن، بازيگر مطرح سينما و تئاتر كه در فيلم «مردان مجهول» نقش آفريني كرد، قرار است از 25 اكتبر تا اول ژانويه (3 آبان تا 11 دي‌ماه) در تئاتر «برادوي» هنرنمايي كند.
وي همراه با يك اركستر 18 قطعه‌اي تعدادي از آثار موسيقايي خود را اجرا مي‌كند.
جكمن كه در تئاتر «اوكلاهوما» حضور داشته،‌ اولين كار خود در «برادوي» را با بازي در «پسري از اوز» انجام داد. وي براي بازي نقش «پيتر آلن»، خواننده و ترانه‌سراي دهه‌ي 1970، در اين اثر نمايشي جايزه‌ي معتبر «توني» سال 2004 را از آن خود كرد.
هيو جکمن بازيگر استراليايي و متولد اکتبر 1968 ميلادي است. وي بيشتر به خاطر حضور در فيلم «مردان مجهول» و «ولورين» مشهور است. او دراين فيلم‌ها نقش ولورين را ايفا کرده است. همچنين او اجراي مراسم اسکار را برعهده داشته و در فيلم «استراليا» بازي کرده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
حضور «ون دم» و «نوريس» در «بي مصرف‌ها 2» قطعي شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C633.jpg


حضور «ژان کلود ون دام» و «چوك نوريس» در پروژه سينمايي«بي مصرف ها 2» قطعي شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق برآوردهاي سازندگان پروژه سينمايي«بي مصرف ها 2» ، اين فيلم براي اكران در 17 اگوست سال 2012 آماده مي شود.
نسخه اول فيلم «بي مصرف‌ها» ساخته « سيلوستر استالونه» با حضور بازيگراني چون «ميكي رورك»، «بروس ويليس» و «آرنولد شوايتزينگر» ساخته و اكران شد و توانست به فروش كلي 275 ميليون دلار دست يابد.
بنابراعلام كامينگ سون، سيلوستر استالونه علاوه بر كارگرداني و نگارش فيلمنامه به عنوان بازيگر هم در بي‌مصرف‌ها حضور داشت.
بي مصرف‌ها براساس فيلمنامه‌اي از «استالونه»، بازيگراني چون «جيسون استاتهام»، «جت‌لي»، «دولف لوندگرين»، «فورست ويتاكر»، «ساندرابولاك» و «ميكي رورك»، را با خود همراه كرد.
بي مصرف‌ها يك اثر اكشن دلهره‌آور با زمينه‌اي سياسي محسوب مي‌شود.
خط اصلي قصه درباره‌ي يك گروه خشن است كه وظيفه دارند، براي انجام يك ماموريت مهم به يك كشور آمريكايي لاتين بروند و با ديكتاتور آن كشور مبارزه كنند.
«كوچه بهشت»، «زنده ماندن»، «سري راكي» و «رامبو‌4» از كارهايي قابل توجه سيلوستراستالونه به‌عنوان كارگردان هستند. او در صدد ساختن فيلم‌ «رامبو ‌5» نيز است.
«جان تامسون» با همكاري «كوين كينگ تمپلتون» تهيه‌كنندگي بي‌مصرف‌ها را برعهده داشته است.
ژان کلود ون دام معروف به فرانکي با نام شناسنامه‌اي ژان-کلود کميل فرانسوا ون ورنبرگ 51بازيگر بلژيکي ساله در بروکسل) است. او بيشتر بخاطر استعدادش در هنرهاي رزمي و بازي در فيلم‌هاي اکشن شناخته شده‌است.
از جمله فيلم‌هاي مطرح «ون دام» مي‌توان به «سرباز جهاني»، «عقاب سياه»، «لژيونر»، «هدف ساخت» و «حكم مرگ» نام برد.
به خاطر گذشته و نيز فيزيک بدني‌اش، او را عضلات بروکسل مي نامند. همچنين به جهت سوپر استار شدن او در فيلم‌هاي بين‌المللي، لقب پادشاه بلژيکي ها را نيز به او داده اند. اما او در انتخاب فيلم هايش دقت نمي‌کرد و در مواردي باعث دلسردي هواداران خود و در نتيجه کاهش محبوبيت‌اش شد.
تعدادي از مهمترين آثار «ژان کلود ون دام» عبارتند از کلوپ مبارزه 1984، موناکو براي ابد(1984)، نه سازش نه تسليم(1985)، عقاب سياه(1988)، رينگ خونين، کيک بکسور(1989)، سيبورگ، حکم مرگ(1990)، شيردل، ضربه دو جانبه (1991)، سرباز جهاني(1992)، هدف سخت (1993)، آخرين قهرمان در عمل، جايي براي فرار نيست، مبارز خياباني(1994)، پليس زمان، مرگ ناگهاني(1995)، بالاترين خطر(1996)، درخواست، تيم دو نفره (1997)، لژيونر (1998)، گرماي بيابان(1999)، سرباز جهاني 2، دستور(2001)، در جهنم (2003)، بيداري مرگ (2004)، نارکو، سيناف، جسد سخت، فرمان دوباره، چوپان(2007)، تا مرگ، جي‌سي‌وي‌دي (2008).
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«بوريس كوجوي» هم با «شيطان» همكاري مي‌كند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C638.jpg


«بوريس كوجوي» هم با ادامه پروژه سينمايي «شيطان مقيم» به عنوان بازيگر همكاري مي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سري اين فيلم جز يكي از معروف‌ترين و ترسناك‌ترين فيلم‌هاي جهان به شمار مي رود.
بنا بر اعلام كامينگ سون، اطلاعاتي چنداني از داستان قسمت پنجم اين فيلم منتشر نشده، اما داستان كلي اين فيلم درباره ويروس ناشناخته‌اي است كه در شهر پخش مي‌شود و مردم را به آن آلوده كرده و تبديل به زامبي مي‌كند.
تنها عده‌اي از اين ويروس جان به در مي‌برند كه فيلم داستان اين عده را دنبال مي كند. در اين قسمت نيز «ميلا جوويچ» نقش آليس را بر عهده دارد و در كنارش افرادي چون «الي ليتر» حضور دارند.
كارگرداني اين فيلم نيز بر عهده «پائول دبليو. اس. اندرسون» است.
بخش چهارم «شيطان مقيم؛ زندگي پس از مرگ» به كارگرداني «ميلا جوويچ» كه در آمريكاي جنوبي و آمريكاي لاتين به‌ويژه شيلي و مكزيك استقبال چشم‌گيري داشته است، به مجموع فروش جهاني ‌181 ميليون دلار رسيده است.
داستان «شيطان مقيم» از جايي روايت مي‌شود که ويروسي عجيب و خطرناک با نام Las Plagas در روستايي به نام Kijuju در کشور نيجريه شيوع پيدا مي‌کند و مردم روستا را متحول مي‌کند و آنها را به موجوداتي مثل زامبي‌ها تغيير مي‌دهد.
پس از شيوع اين ويروس گروهي با نام BSAA تصميم مي‌گيرند تا علت اين کار را دريابند و يکي از افراد كاركشته خود به نام کريس ردفيلد را به همراه همکار تازه واردش شيوا آلمور به اين منطقه مي‌فرستند.
ماموريت اين دو تن فهميدن علت شيوع و قضاياي پشت صحنه‌ي مربوط به اين کار است که در اين بين با کساني که در نسخه‌هاي قبلي هم حضور داشته‌اند برخورد مي‌کنند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«عصر يخ 4» نيز ايمكس مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C640.jpg


پروژه سينمايي «عصر يخ 4» نيز براي اكران در دو قالب دو و سه‌بعدي همچنين «ايمكس» آماده اكران مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پروژه‌ي سينمايي محصول كمپاني فيلمسازي فوكس قرن بيستم است و «جنيفر لوپز» و «جرمي رنر» در«عصر يخ 4» صداپيشگي مي‌كنند.
نسخه اول فيلم «عصر يخ» محصول سال 2002 و محصول فاکس قرن بيستم است و نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين انيميشن از مراسم آكادمي است.
بنا بر اعلام كامينگ سون، کمپاني «فاکس قرن بيستم» چندي پيش اعلام کرد که عصر يخ 4، 13 جولاي 2012 ميلادي (22 تير) اكران مي شود.
اين انيميشن که «عصر يخ: انحراف قاره اي» نام دارد بعد از قسمت سوم «عصر يخ: ظهور دايناسورها» در قالب سه‌بعدي در 2012 بر روي پرده سينماهاي جهان خواهد رفت.
در داستان عصر يخ، ابتدا حمله‌اي توسط گروهي از ببرهاي تيزدندان به يکي از دهکده‌هاي انسان‌ها صورت مي‌گيرد که طي آن همسر يکي از افراد قبيله اسکيموها در طول جنگ همراه با بچه اش فرار مي‌کند. يکي از ببرها به دنبال او مي‌رود و او مجبور مي‌شود تا خود را در آب بيندازد.
کمي بعد ماموتي تنها (به نام مندي) همراه با خرس بسيار تنبلي (به نام سيد) که با او به تازگي آشنا شده است ـ بر حسب يک تصادف سيد به او وابسته شده است ـ آن زن را در رودخانه مي‌بيند، زن بچه اش را به آنها مي‌دهد و خود جانش را از دست مي‌دهد.
يکي از ببرها (به نام ديگو) مامور مي‌شود تا بچه را بياورد، براي همين با آن دو حيوان دوست مي‌شود. اتفاقاتي براي آنها مي‌افتد (که به لطف ساختار خوب فيلم عصر يخي را به صورتي بسيار جالب نشان مي‌دهد در اين راه ديگو، مندي و سيد نسبت به بچه احساس مسووليت بيشتري مي‌کند و رابطه صميمانه تري با هم ايجاد کنند.ديگو نيز در حال عذاب وجدان از کاري که مي‌کند است.)... و سرانجام ديگو هنگامي که بقيه ببرها براي حمله به بچه مي‌آيند از آن دو حيوان دفاع مي‌کند و آنها را با کمک يکديگر ببرها را شکست مي‌دهند. سرانجام آنها بچه را به پدرش تحويل مي‌دهند.
به دنبال اين انيميشن زيبا يک فيلم به نام عصر يخ(ذوب) در سال 2006 و فيلم سومي به نام عصر يخ:آغاز دايناسورها در سال 2009 ساخته شده‌است.
داستان فيلم از جايي آغاز مي‌شود که «عصر يخ: ذوب» فيلم دوم مجموعه به پايان رسيده و شرايط زندگي «ماني» و دوستان او عوض شده است.
پرده‌هاي به کار گرفته شده در سالن‌هاي IMAX به مراتب بزرگتر از پرده‌هاي سينماي معمولي است. بطور مثال يکي از مواردي را که مي‌توان اشاره کرد در دارلينگ هاربر استراليا، داراي ابعاد 29 متر ارتفاع و 35 متر عرض است.
ماده استفاده شده در ساخت اين پرده، وينيل با روکش رنگ نقره‌اي است. صفحه‌هاي IMAX با قوسي خاص براي افزايش حداکثري ميدان ديد تک‌تک بينندگان طراحي شده‌اند و موقعيت مکاني صفحه براي رسيدن به اين منظور به‌دقت محاسبه شده‌است.
در بيشتر سالن‌هاي IMAX اين صفحه‌ها از ديوار تا ديوار و از سقف تا کف کشيده مي‌شوند. دليل استفاده از رنگ نقره‌اي، به حداکثر رساندن قطب‌بندي نور و درخشندگي در آن است. در واقع اين رنگ به شدت نور را انعکاس مي‌دهد. عمليات اعمال رنگ روي صفحه‌ها توسط روبات انجام مي‌گيرد تا رنگ به صورت کاملا يکنواخت پرده را بپوشاند.
انتخاب اين مواد با دقت بسيار و براي دستيابي به 30 درصد قابليت انعکاس در يک صفحه نيمکره‌اي صورت گرفته‌است. همچنين اين پرده‌ها داراي ميليون‌ها روزنه ريز هستند تا در تقابل با صوت قرار نگيرند و صدا به راحتي در آنها جريان داشته باشد. بالا بودن وضوح تصاوير اين امکان را به وجود مي‌آورد که بيننده بتواند در فاصله بسيار نزديکي از پرده سينما قرار بگيرد. همچنين صندلي‌ها نيز داراي شيب ملايم هستند تا بيننده کاملا به صفحه مسلط باشد.
در سالن‌هاي سينماي IMAX براي بوجود آوردن صدايي رسا و گيرا از تکنيک آکوستيک استفاده مي کنند تا صدايي دقيق و واقعي را به بيننده ارائه دهد به صورتي که تماشاگر قادر باشد با افتادن يک سوزن، صدا و حتي محل فرود آن را تشخيص دهد. از اين رو براي انجام محاسبات طراحي اين سيستم‌هاي صوتي از مدل شبيه‌سازي کامپيوتري اين سالن‌ها استفاده مي‌کنند و رفتار و پژواک صدا را در برخورد با سقف، ديوارها و بسياري از عوامل ديگر مي‌سنجند.
اين طراحي دقيق به بيننده اين امکان را مي‌دهد که بدون توجه به مکان خود، صدايي کامل را بشنود. طراحي آکوستيک سالن‌ها به نحوي انجام مي پذيرد که کاملا در برابر محيط بيرون از سالن عايق باشد. در اين سالن‌ها براي به حداکثر رساندن کيفيت صدا، سقف و ديوارها نيز ضخيم در نظر گرفته مي‌شوند و اين خاصيت را مي‌يابند که صدا را جذب کنند
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«جاني دپ» و «تيم برتون» به سايه‌هاي تاريك مي‌روند!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C635.jpg


«جاني دپ» و «تيم برتون» كارشان را در «سايه‌هاي تاريك» آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «سايه‌هاي تاريك»، جديدترين پروژه فيلم «تيم برتون» با نقش‌آفريني «جاني دپ» از اوايل بهار مقابل دوربين رفته است.
كمپاني برادران وارنر اعلام كرد، فيلم «سايه‌هاي تاريك» كه اولين فيلم تيم برتون پس از «آليس در سرزمين عجائب» خواهد بود و تاريخ اكران آن هنوز مشخص نشده است.
جاني دپ و تيم برتون پس از همكاري در پروژه‌هاي سينمايي «سوئيني تاد» و «آليس در سرزمين عجايب»، بار ديگر در نسخه جديدي از «سايه‌هاي تاريك» به عنوان بازيگر و كارگردان حضور مي يابند. اين دو چهره سينمايي پيش‌تر در فيلم «كارخانه شكلات سازي» نيز با يكديگر همكاري داشته‌اند.
نسخه اصلي «سايه‌هاي تاريك» اوايل دهه 60 ميلادي به عنوان اثري پيشرو مورد توجه مخاطبان و كارشناسان سينما قرار گرفته است.
فيلم‌نامه سايه‌هاي تاريك توسط « جان اگوست» بر اساس كتاب «آبراهام لينكلن : شكار خون آشام» به نگارش درخواهد آمد.
تيم برتون» 51 ساله كه متولد كاليفرنيا است، خالق برخي از تاريك‌ترين و مهيج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ازجمله «سياره ميمون‌ها» «ادوارد دست‌قيچي» و «بيتل جوس» است.
وي اولين‌بار در سال 1985 براي فيلم «ماجراي بزرگ پي» پشت صندلي كارگرداني نشست، اما با فيلم «بيتل جوس» بود كه در سال 1988 به شهرت رسيد.
«تيم برتون» كارگردان اين فيلم كه 14 فيلم بلند در كارنامه سينمايي‌اش ديده مي‌شود، از معدود كارگرداناني است كه تقريبا در همه ژانرها فيلم ساخته است؛«مريخ حمله مي‌كند» و «سياره ميمون‌ها» در ژانر علمي-داستاني تا «ماهي بزرگ» در ژانر فانتزي، «عروس مرده» نامزد جايزه اسكار در شاخه انيميشن،«سوئيني تاد» در ژانر موزيكال و «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» در ژانر كودكان.
«كلوئي مورتز» نيز چندي پيش براي بازي در«سايه هاي تاريك» به كارگرداني تيم برتون وارد مذاكره شد.
کلويي گريس مورتزمتولد فوريه 1997، هنرپيشه نوجوان آمريکايي است که بيشتر به خاطر بازي در نقش هيت گرل در فيلم کيک-اس (Kick-Ass) شناخته مي‌شود.
مرتز همچنين در فيلم پانصد روز سامر و همچنين خاطرات يک کودک کم‌جرات شناخته مي‌شود. نقش بعدي او بازي در نقش ابي فرزند خون‌آشام در فيلم «بگذار وارد شوم» بود.
کارهاي او در هاليوود هنگامي آغاز شد که خانواده مورتز به لس آنجلس در سال 2003 نقل مکان كردند.
او در فيلم وحشت در آميتي‌ويل بازي نكرده بود که توانست جايزه‌اي «جايزه هنرپيشه جوان» شود.
پس از نخستين نمايش فيلمش وحشت در آميتي‌وي، او در چندين نمايش فيلم‌هاي ديگر به صورت مهمان ظاهر شد. اين فيلم اقتباسي از کتابي کميک منتشر شده در سال 1999توسط مارک ميلار و جان روميتا است. او در سال 2010در نقش ابي، دختربچه خون آشام 12ساله در فيلم بگذار وارد شوم، نسخه بازسازي آمريکايي فيلم سوئدي «آدم درست را راه بده» ظاهر شد.
در مارس 2010کلويي به عنوان بازي در نقش «Little Ann» در فيلم ترسناک «The Fields» نقش آفريني كرد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«نقطه شکست» دوباره سينمايي مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C6%5CArt%5C622.jpg



پروژه سينمايي «نقطه شکست» بازسازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اين فيلم ‌٢٠ سال پيش به كارگرداني كاترين بيگلو خالق آثاري چون «گنجه درد» ساخته شده است.
بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، اين فيلم براساس فيلمنامه‌اي از ويمر.اي ساخته مي‌شود و توسط كمپاني فيلمسازي «آلكون اينترتينمنت» مورد بازسازي قرار مي‌گيرد.
بنابراين گزارش، كارگردان نسخه جديد «نقطه شکست» هنوز انتخاب نشده است.
دهه ‌١٩٨٠ را دوران افول کيفي سينما مي دانند و از اين منظر ، دهه ‌١٩٩٠ عصر تازه اي در بازگشت عنصر جذابيت به سينما ارزيابي مي‌شود.
كاترين بيگلو در طليعه اين دهه يک فيلم جنايي / گنگستري پر حرف و حديث با عنوان نقطه شکست ساخت.
پتريک سويزي، گري بيزي و کيانو ريوز ستارگان آن زمان سينماي هاليوود در اين فيلم بازي کردند که در جلب توجه جماعت سينما رو، فيلم موفقي از آب در آمد.
فيلم ماجراي يک پرونده جنايي را بازگو مي کرد که در آن ، يک افسر جوان اف بي آي درگير سرقت هاي دارو دسته‌اي گنگستري از بانک‌هاي مختلف مي‌شد. اعضاي اين باند تبه‌کار که نام خود را «روساي جمهور سابق» گذاشته بودند، هنگام سرقت نقاب‌هايي با چهره رئيس‌جمهورهاي گذشته آمريکا (ريگان، کارتر، نيکسن و جانسن) را بر چهره مي‌نهادند.
همين نکته راه را بر تاويل و تفسير هاي سياسي فراوان باز کرد و فيلم نقطه شکست از جمله فيلم‌هاي موفق و تحسين شده سال ‌١٩٩١ شد.
كيانو ريوز در اين فيلم نقش يک مامور پليس فدرال را بازي مي‌کند که براي به دام انداختن چهار دزد بانک که از موج‌سواران کاليفرنيا جنوبي هستند، با ظاهر مبدل وارد گروه آنها مي‌شود.
در فيلمنامه جديد که داستان آن ‌٢٠ سال پس از ناپديد شدن شخصيت بودي، سردسته گروه تبهکار با بازي سوئيزي روي مي‌دهد و ماجراها در سنگاپور و اندونزي اتفاق مي‌افتد. جزئيات كامل داستان هنوز اعلام نشده است.
گروهي ديگر از بازيگر سرشناس هم براي حضور در اين فيلم در حال مذاکره هستند.
 
بالا