• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
همزمان با ميلاد رسول اكرم (ص) سينما "باري" در اروميه افتتاح مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ايسنا، اين سينما كه در شهركي گردشگري و توريستي در 40 كيلومتري اروميه در كنار درياچه‌ اين شهر واقع شده مجهز به سيستم صدايي دالبي است و در روز يك شنبه 26 فروردين اين ماه با حضور مسوولان افتتاح خواهد شد.

در پي انتشار دو خبر خوشحال کننده براي اهالي و علاقمندان سينماي ايران در روزهاي گذشته يعني منتفي بودن خريد مکان سينما "ميلاد" توسط مترو و ديگري افتتاح يک سينماي جديد با نام "دنياي قشنگ" در مارليک ، هم اکنون افتتاح سينما "باري" نيز مي تواند در ادامه اميدواري هاي ايجاد شده پيرامون ايجاد ظرفيت هاي جديد نمايشي در سينماي ايران تلقي شود .

فيلم افتتاحيه ي اين سينماي جديد، “دوئل”‌ به كارگرداني احمدرضا درويش خواهد بود كه قرار است براي اولين بار همه دست‌اندركاران اين فيلم هنگام افتتاح سينما حضور داشته باشند .

اين شهرك توريستي و گردشگري آذرماه سال گذشته با حضور 18 سفير از كشورهاي مختلف افتتاح گرديد.




http://www.isna.ir/main/NewsView.aspx?ID=News-694703&Lang=P
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
شهر “داوسون” (Dawson) كشور كانادا از (14 آوريل) 25 فروردين ماه ميزبان جمعي از فيلمسازان كوتاه از سراسر جهان خواهد بود.

بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارشهاي هنري و فرهنگي ايسنا، از وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم “داوسون” به آدرس اينترنتي: www.kiac.org اين رويداد سينمايي در مدت سه روز توسط انستيتو هنر و فرهنگ “كلونديك” كانادا برپا مي‌شود.

“ديويد كورتيس” كارگردان اجرايي جشنواره فيلم “داوسون” هدف از برپايي اين فستيوال را حمايت از استعدادهاي گمنام و جوان فيلمسازي از سراسر جهان اعلام كرده و افزود: اين فيلمسازان هر سال تا آخرين روز‏،ماه ژانويه فرصت دارند با ارسال نسخه وي اچ اس از آثارشان‏، متقاضي حضور در شهر “داوسون” شوند.

همچنين بنا بر اين گزارش: شهر “تائورمينا” كشور ايتاليا نيز در مدت چهار روز با نمايش 35 فيلم بلند داستاني و مستند برپايي جشنواره فيلم “راي تراد” (Rai trade) را جشن مي‌گيرد.

در اين فستيوال علاوه بر برپايي كارگاههاي آموزشي و سمينارهاي تخصصي سينمايي يك بازار فيلم گسترده جهت بازاريابي آثار ارائه شده وجود دارد.

جشنواره “رادي تراد” علاوه بر جوايز تخصصي سينمايي جايزه ويژه فيلمنامه به اثر برتر اهدا مي‌كند.

آدرس وب سايت اختصاصي “رادي تراد” عبارتست از: www.raitrade.it




http://www.isna.ir/main/NewsView.aspx?ID=News-694458&Lang=P
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
جشنواره فيلم‌هاي تجربي، مستقل و ويدئويي “ايمجز” (Images) شهر تورنتو از (13 آوريل) 24 فروردين ماه در كشور كانادا گشايش مي‌يابد.

در اين رويداد فرهنگي هنري علاوه بر فيلم، هنرهاي مفهومي (اينستاليشن آرت) نيز ارائه مي‌شود و نمايندگان شركت‌هاي معتبر‏، فيلم خام نيز در غرفه‌هايي به ارائه‌ي آخرين محصولاتشان مي‌پردازند.

بنابه بخش تحقيق و گزارش‌هاي فرهنگي هنري ايسنا،‌ از وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم “ايمجز” به آدرس اينترنتي: www.imgefestival.com “اسكات ميلربري” مدير اجرايي اين جشنواره رقابتي بخش‌هاي اصلي “ايمجز” را شامل بخش ملي و بين‌المللي عنوان كرد.

بيش از 80 عنوان فيلم از 30 كشور جهان در مدت 10 روز در شهر تورنتو در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي‌گيرد.

نيمه دوم نوامبر آخرين مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبيرخانه اين فستيوال اعلام شده است.

همچنين بنا بر اين گزارش:در اين ايام جشنواره فيلم “سلتيك” بريتانيا نيز به مدت 4 روز منتخبي از مطرح‌ترين آثار سينمايي و تلويزيوني كشورهايي چون ايرلند، اسكاتلند، ولز را به روي پرده مي‌فرستد.

شهر “دانده” (Dundee) ميزبان اين فستيوال بوده و تا اوايل نوامبر هر سال پذيراي آثار هنرمندان متقاضي است.

“فرانسيس هندون” مدير اجرايي جشنواره فيلم سلتيك هدف از برپايي اين فستيوال را ارتقاء كيفي آثار تلويزيوني كشورهاي منطقه دانسته است.آدرس وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم سلتيك عبارتست از: www.celticfilm.co.uk





http://www.isna.ir/main/NewsView.aspx?ID=News-694468&Lang=P
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
“پدر و آلما دوار“ سرشناس‌ترين فيلمساز معاصر اسپانيايي و خالق آثاري چون “همه چيز درباره‌ مادرم” و “تربيت بد” امسال با فيلم “بازگشت” در پنجاه و نهمين دوره فستيوال فيلم كن فرانسه حضور دارد،همچنين در كنار وي نام فيلمسازاني چون “ران هوارد” سوفيا كاپولا “ و“دريم وركز” به چشم مي‌خورد.

بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارش‌هاي فرهنگي، هنري ايسنا، از وب سايت اختصاصي جشنواره فيلم “كن” فرانسه، به آدرس اينترنتي: www.festival-cannes.fr اين رويداد سينمايي امسال (2006) با نمايش فيلم “رمز داوينچي” (ران هوارد) افتتاح مي‌شود.

مجري مراسم افتتاحيه و اختتاميه كن ، نسان كسل (هنر پيشه فرانسوي) خواهد بود.

از فيلم هاي مطرح اين دوره فستيوال كن، مي توان به فيلم‌هاي “چشمه” و “مردان مجهول” هر دو از محصولات استوديويي برادران وارنر، “ماري آنتوان” (ساخته سوفيا كوپولا)، آن سوي حصار (دريم وركز) اشاره كرد.

عناوين 22 فيلم بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره كن و اسامي فيلم‌هاي بخش نوعي نگاه، دو هفته كارگردانها

و آثار كوتاه اين فستيوال طي نشست مطبوعاتي روز (20 آوريل) 31 فروردين ماه اعلام خواهد شد.

از ايران نيز فيلمهاي مختلفي براي هيات انتخاب جشنواره كن ارسال شده‌است.
 

MDK

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2005
نوشته‌ها
542
لایک‌ها
0
به نقل از BRADER SHIAN :
چه لبخند زیبایی... فکر کنم اگر مثلا رابرت دنیرو می اومد ایران شرق بجای اینکه 20 بار روی عکس اسم شرق رو بنویسه 100 بار می نوشت .کاش می دونستم کجاست میرفتم 100 تا عکس می گرفتم آپ می کردم و روی این شرق کم میشد. پس درحقیقت ژولی برای بازی در فیلم نیامده. یک هفته می ماند.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
47
محل سکونت
Tehran
در يک رای گيری، فيلم کلاسيک کازابلانکا با بازی اينگريد برگمن و همفری بوگارت از سوی عده ای از بهترين فيلمنامه نويسان آمريکا به عنوان برترين فيلمنامه تاريخ سينمای آمريکا برگزيده شد.
فيلمنامه اين فيلم که در سال 1942 در اوج جنگ جهانی دوم درباره حضور نيروهای متحدين و متفقين در شهر کازابلانکای (دارالبيضاء) مراکش ساخته شده، نوشته فيليپ اپستاين است و مايکل کورتيز آن را کارگردانی کرده است.

در فهرست فيلمنامه های برتر تاريخ سينما که از سوی انجمن فيلمنامه نويسان آمريکا منتشر شده، پس از کازابلانکا، فيلمنامه پدرخوانده نوشته ماريو پوزو و فرانسيس فورد کاپولا در رده دوم قرار گرفته است.

همچنين قسمت دوم پدرخوانده که آن هم نوشته تيم کاپولا - پوزو است نيز جای دهم اين فهرست را از آن خود کرده است.

اعضای اين انجمن 101 فيلمنامه را از ميان 1400 نامزد، به عنوان فيلمنامه های برتر برگزيده اند.

رده سوم اين فهرست به فيلم محله چينی ها (چايناتاون) نوشته رابرت تاون و کارگردانی رومن پولانسکی اختصاص يافته است. در اين فيلم جک نيکلسون و فی داناوی بازی کرده اند.

هر دو قسمت پدرخوانده و فيلم محله چينی ها در سالهای 1970 ساخته شده اند.

فيلمنامه های همشهری کين، کلاسيک ديگری از دهه چهل ميلادی نوشته اورسن ولز (کارگردان و بازيگر فيلم) و هرمان منکه ويتس و همه چيز درباره ايو نوشته جوزف منکه ويتس در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

فيلمنامه آنی هال (وودی آلن و مارشال بريکمن)، سانست بلوار (بيلی وايلدر، دی ام و مارشمن و چارلز بکت)، شبکه (پدی چايفسکی) و بعضی ها داغشو دوست دارن ( بيلی وايلدر و ئی ای ال دايموند) در رده های بعدی قرار گرفتند.

در فهرست 101 عنوانی انجمن فيلمنامه نويسان آمريکا بيشترين سهم از آن وودی آلن، فرانسيس فورد کاپولا و بيلی وايلدر است که هر کدام در نگارش چهار فيلمنامه منتخب، نقش داشته اند.

ديگر نويسندگان محبوب اين فهرست، چارلی کافمن (درخشش ابدی يک ذهن کامل)، ويليام گلدمن ( بوچ کاسيدی و ساندنس کيد) و جان هيوستن (شاهين مالت) هستند که از هر کدام به عنوان نويسنده 3 فيلمنامه برتر اين فهرست نام برده است.
 

deadly_spark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 فوریه 2006
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
محل سکونت
peach blooms island
ژولی تو مصاحبه با شرق یه جمله خیلی قشنگ گفته
که حیفم اومد اونو دوباره اینجا تکرار نکنم:

موفقيت چيز خوشايندى است اما نمى تواند هدف باشد چون در اين صورت نتيجه، عكس خواهد بود
 

MDK

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2005
نوشته‌ها
542
لایک‌ها
0
یکی از بچه ها گفت شبکه خبر با بینوش مصاحبه کرده ایا این خبرصحت داره
 

b.sarshar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
52
لایک‌ها
0
متن مصاحبه " ژولیت " خانم در میراث فرهنگی برای علاقمندان او:

30604-120701.JPG


http://www.chn.ir/news/?section=2&id=30604
 

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet
بازیش تو فیلم بیمار انگلیسی و شکلات عالیه. تو مصاحبش با شرق هم مطالب قشنگی رو گفته که البته کی از
دوستان یکیشو نقل کرده.
 

aenemamir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2003
نوشته‌ها
187
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Tehran
من فکر می کنم که بازی بینوش در "آبی" کیشلوفسکی بیادماندنی تر باشه تا فیلم هایی نظیر شکلات و ...
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ميلا يوويچ تقريبا بازي در هر نقشي را تجربه كرده؛ از ژاندارك تا يك دختر حاشيه نشين و حالا يك قهرمان اكشن...
نگاهي به اطراف تان بياندازيد و ببينيد همين الان چه شكلي دارد، بعد آن را در حالي تصور كنيد كه نسل بشر منقرض شده باشد و تنها معدودي انسان روي زمين مانده باشد. همه يا دچار جهش ژنتيكي شده اند يا تيديل شده اند به خون آشام، البته نه آن خون آشام هاي كلاسيك داستان هاي قديمي. اين چيزي ست كه در فيلم ماوراي بنفش با بازي ميلا يوويچ رخ مي دهد. براي همين در نشستي با ميلا يوويچ در باره فيلم و نقشش در آن صحبت كرديم. اولين سوال را اين گونه پرسيدم: به نظر مي رسد ميلا براي بازي در فيلم هايي غير از اكشن مناسب تر باشد.
ميلا براي صحنه هاي اكشن با مايك اسميت تمرين كرده كه در فيلم سكون هم چنين وظيفه اي را داشت. مايك آدم باورنكردني بود چيزهايي در اين فيلم است كه تابه حال در يك اكشن غربي نديده ايد. من فكر مي كنم اين فيلم يك بدعتي باشد براي فيلم هاي مبارزه اي در سينماي غرب. و من واقعا خوشحالم كه جزو معدود دختران سفيد پوستي هستم كه فرصت حضور در چنين آثاري را پيدا كرده ام.
ماوراي بنفش را كرت ويمر نوشته و كارگرداني كرده است. او هنگامي كه اين فيلم نامه را مي نوشت تنها ميلا را براي بازي در نقش اصلي اش در ذهن داشت. اين واقعا باورنكردني بود چون شما هر روز با يك كارگردان و نويسنده روبه رو نمي شويد كه نوشته اش را براساس شما نوشته باشد. به خاطر همين من واقعا خوشحال شدم از اينكه او چنين كاري كرده بود. البته مطمئنم كه در هنگام نوشتن به لباس ميلا هم فكر كرده بود؛ من بدون شك ديگر آن لباس ها را تن ام نمي كنم. اگر هم قرار باشد روزي قسمت دوم فيلم را بسازيم بايد بنشينيم و لباس هاي ديگري طراحي كنيم. البته لباس هاي جالبي بودند اما پوشيدن شان در زندگي روزمره و عادي خيلي احمقانه ا ست. حتي يكي از دوستانم كه سر صحنه فيلم برداري آمده بود با تعجب گفت اين چه لباسي ست پوشيدي؟ عين دلقك ها شدي!
البته اين فقط ميلا نبود كه مجبور بود از اين لباس هاي عجيب و غريب به تن كند؛ نيك چين لاند هم كه نقش بدمن فيلم را بازي مي كند مجبور بود در تمام طول داستان يك شي توپ مانند را روي بيني اش نگه دارد. ميلا به شوخي در اين باره مي گويد: همه لباس هاي عجيب و غريب و ديوانه واري پوشيده بودند. فضا پر بود از مرداني با باراني هاي بلند و رنگارنگ و وسط آنها من ايستاده بودم، با آن لباس احمقانه، مثل چند سال پيش كريستينا آگويلرا! ميلا اين وضع را با دوراني كه به عنوان مدل عكاسي كار مي كرد مقايسه مي كند؛ من شباهت هاي زيادي بين بازيگري و مدل بودن مي بينم. چيزهاي زيادي كه شايد در زندگي عادي مضحك به نظر برسند اما در سينما اين گونه نيستند.اين همان جادوي سينماست. فكر مي كنم به همين خاطرست كه گاهي اوقات يك لباس در عكس بسيار جذاب به نظر مي رسد ولي وقتي آن را مي پوشيد آن طور نيست. اين چيزي ست كه من آن زمان ياد گرفتم. چيزهاي زيادي در عكس زيبا هستند اما در دنياي واقعي نه. به همين خاطر بايد واقعا مراقب باشيد.
ميلا تمرين براي حضور در ماوراي بنفش را از زماني آغاز كرد كه مشغول بازي در فيلم شيطان مقيم 2 بود. او حالا براي سومين قسمت از اين مجموعه آماده مي شود، اما ميلا نمي تواند چيز زيادي از داستان اين قسمت به ما بگويد و تنها مي گويد كه فيلم نامه به اتمام رسيده و همه چيز براي شروع فيلم برداري حاضر است. البته ميلا مطمئن نيست كه چه چيزهايي را مي تواند درباره پروژه جديدش لو بدهد اما درباره تفاوت هاي نقش اش در شيطان مقيم (آليس) و ماوراي بنفش (وايولت) مي گويد: به نظرم وايولت آن وجه اسطوره اي و افسانه اي ذهنم بود ولي آليس از قسمت مدرن تر ذهنم مي آيد. در واقع وايولت تعبير روياهايي بود كه در تمام عمرم داشتم و مي خواستم يك نينجا باشم. او دربرابر درد و ضربه خيلي واكنش نشان نمي دهد اما واكنش هاي آليس اندكي واقعي تر است.
ميلا سال گذشته در يك فيلم مستقل ديگر با نام 45 هم حضور داشت كه در آن هم بازي آيشا تايلر بود. او از حضور در اين فيلم و زحمتي كه براي آن كشيده، بسيار راضي است. فيلم جمع و جور و كم هزينه اي بود درباره خشونت خانگي. نويسنده و كارگردانش (گري لنون) قبل از اين، يكي از محبوب ترين نمايش نامه هاي من را به نام خاموشي نوشته بود. واقعا حضور در اين فيلم، تجربه باور نكردني بود چون همواره دوست داشتم زندگي مردمان اروپاي شرقي را تجربه كنم. به خاطر همين براي من خيلي مهم بود زني را تصوير كنم كه سعي مي كند از چرخه تاريكي كه در آن گرفتار شده، فرار كند. فوق العاده بود. اين يك فيلم مستقل واقعي بود.
ماوراي بنفش چه قدر به خون آشام ها مربوط است؟ ميلا نظر ديگري درباره تفاوت خون آشام هاي اين فيلم با خون آشام هاي كلاسيك دارد: خون آشام ها آدم هاي بيماري هستند كه اسم خودشان را گذاشته اند خون آشام. همان طور كه روزنامه ها به آدم ها اسم هاي جديدي مي دهند. چون گفتن خون آشام به آنها احساس برتري مي دهد. ما نمي خواستيم يك فيلم خون آشامي معمولي بسازيم چون اين يك فيلم اكشن بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مسعود پويا- تا همين چند سال پيش سينماي رزمي، ژانر چندان مهمي محسوب نمي شد. محصولات اين ژانر جز چند استثنا نه اعتناي منتقدان را برمي انگيختند و نه اعضاي آكادمي روي خوشي به آن نشان مي دادند. اين البته تنها يك روي سكه بود.
روي ديگر سكه، مخاطبي بود كه پيگيرانه فيلم هاي رزمي را دنبال مي كرد و همين رويكرد مخاطب بود كه باعث مي شد سينماي اكشن و رزمي منقرض نشود. خاستگاه اصلي اين سينما آسياي جنوب شرقي بود و تا چند سال پيش بخش عمده تماشاگران فيلم هاي رزمي را آسيايي ها تشكيل مي دادند. هرچند در دهه 70 پديده اي چون بروس لي شهرتي جهاني يافت و نشان داد اكشن هايي كه اغلب در هنگ كنگ مقابل دوربين مي رفتند مي توانند تماشاگر اروپايي و آمريكايي را هم اغنا كنند. البته مرگ زود هنگام بروس لي، باعث شد تا اين روند كمي دچار وقفه شود.
از اواخر دهه۸۰ ظهور جان وو، بسترساز حضور اكشن سازان آسيايي در هاليوود شد. سبك و سياق منحصر به فرد جان وو كه در واقع تلفيقي از سنت هاي شرقي با مؤلفه هاي سينماي غرب( به خصوص فيلم هاي ژان پيرملويل) بود خيلي زود جاي پاي خود را در سينماي روز آمريكا محكم كرد.
اگر ملويل در دهه 70 غمخوار گنگسترها لقب گرفته بود، اين عنوان در دهه 90 به جان وو رسيد. با تخصص ويژه در طراحي حركات اكشن كه همان طور كه پيش بيني مي شد از سوي فيلمسازان آمريكايي مورد تقليد قرار گرفت.
اتفاق مهم بعدي با پديده اي به نام آنگ لي رقم خورد. يك آسيايي ديگر كه به هاليوود آمد و توانست اعضاي آكادمي را هم با خود همراه كند. درخشش ببر خفته، اژدهاي پنهان در مراسم اسكار حكم تولدي تازه براي سينماي رزمي داشت. آنگ لي استانداردهاي سينماي اكشن را تغيير داد و آنقدر تأثيرگذار بود كه فيلمساز شاخصي چون ژانگ ييمو هم سياق فيلمسازي اكشن را تغيير داد. فيلمساز محبوب جشنواره هاي اروپايي، فيلم رزمي ساخت تا ديگر كسي از محصولات اين ژانر با تحقير ياد نكند.
تأثير رزمي سازان آسيايي آنقدر گسترده بود كه نمي شود سهمشان را در سري فيلم هاي ماتريكس و انبوه نمونه هاي مشابه انكار كرد. سينمايي رزمي كه حالا مدرن ناميده مي شد و افسانه هاي شرقي را چنان مي پرداخت كه تماشاگر غربي را هم شيفته خود مي كرد. جايگاه سينماي رزمي مدرن حالا ديگر تثبيت شده به نظر مي رسد.
هرچند در نمونه هاي متأخر اين ژانر، رويكردي نگران كننده به چشم مي خورد. سندرومي كه به سينماي علمي- تخيلي لطمه زد حالا به جان سينماي رزمي افتاده است. افراط در فرم و دوري گزيني از روايت داستان. كم رنگ كردن خطوط قصه و حركت بي مهابا به سوي اكشن و عمليات رزمي تنها در سايه نبوغ است كه مي تواند به نتيجه اي در خور ختم شود. مثل جلد اول بيل را بكش . ولي اگر پاي مقايسه به وسط بيايد اين جلد دوم بيل را بكش است كه با غناي افزون ترش، نشان مي دهد كه روايت در فيلم داستاني اهميتي همپاي طراحي حركات رزمي دارد.

همشهری
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بيشتر شهرتش را در اين سال ها مديون بازي در قسمت اول و دوم فيلم شيطان مقيم است و اگر از ماوراي بنفش صرف نظر كنيم، سال گذشته در فيلم هاي Fade Out و 45 هم بازي كرد. Fade Out را مايكل كريستوفر براساس فيلم نامه اي از خودش جلوي دوربين برد و علاوه بر يوويچ، بيلي باب تورنتون هم در آن حضور داشت. 45 هم دست پخت گري لنون است و براي اكران امسال در نظر گرفته شده. آن طور هم كه در خلاصه داستانش آمده داستان دختري با بازي ميلا يوويچ است كه از او سوء استفاده شده و او حالا تصميم دارد از عاملان اين قضيه انتقام بگيرد.
پروژه ديگري هم حضور يوويچ در آن قطعي شده و الان در مرحله پيش توليد است قسمت سوم مجموعه شيطان مقيم با عنوان انقراض است كه طبق برنامه قرار است ماه آينده فيلم برداري آن در مكزيك شروع شود. اگر هم آثار قبلي يوويچ در خاطرتان نيست بهتر است نگاهي به فيلم هاي عنصر پنجم و هتل ميليون دلاري بياندازيد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
همان پسربچه اي ست كه احتمالا با ديدن فيلم تولد از بازي اش حيرت كرده ايد. در آن فيلم نقش پسركي را داشت كه 10 سال پس از مرگ همسر نيكول كيدمن، به سراغ لو مي رفت و مي گفت كه همسرش است. در ماوراي بنفش هم نقش مك گافين داستان را دارد و تمام جناح هاي درگير در ماجرا، سعي مي كنند او را به دست آورند.
برايت در مدت زمان كوتاهي كه وارد سينما شده، دوران پركاري را پشت سر گذاشته و مي توان نام هاي متعددي را مشاهده كرد. از اثر پروانه و Godsend گرفته تا تولد و از سيگارتان متشكرم . پروژه بعدي اش هم كه تا يك ماه ديگر اكران خواهد شد قسمت سوم فيلم موفق و پرطرفدار مردان ايكس است كه در آن نقش ليچ را بازي كرده. برخلاف دو قسمت پيشين كه برايان سينگر آنها را كارگرداني كرده بود، در اين قسمت برت راتنر (ساعت شلوغي) پشت دوربين ايستاده است. تقريبا اكثر بازيگران دو قسمت پيشين هم در اين فيلم حضور دارند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بيشتر شهرتش را مديون بازي در يكي از سريال هاي محبوب اين سال ها، همسران نااميد است اما اگر در تعطيلات نوروز فيلم افسانه زورو را ديده باشيد حتما او را در ماوراي بنفش به جا مي آوريد. در اين فيلم نقش داكسوس را برعهده دارد كه قطب مقابل وايولت است و مي خواهد هر جور كه شده او را از سر راهش بردارد تا به شش برسد.
او امسال دو فيلم ديگر هم در مرحله پس از توليد دارد كه به همين زودي ها اكران خواهند شد. يكي بيمار پنجم است كه در آن نقش اصلي ماجرا را بازي مي كند و درباره كسي است كه در يك بيمارستان افريقايي به هوش مي آيد و چيز زيادي از گذشته اش به خاطر نمي آورد. علاوه بر اين از طرف حكومت محلي به جاسوسي هم متهم مي شود. فيلم دوم كه چين لاند در آن يك نقش حاشيه اي را بازي مي كند سمي نام دارد و آلن پائو آن را كارگرداني كرده است. او در چند قسمت از سريال عامل ناشناخته هم كه مدتي ست از شبكه سه پخش مي شود، بازي كرده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
كارش را به عنوان نويسنده فيلم نامه در سينما آغاز كرده و از سال 92 تابه حال براي 9 فيلم، فيلم نامه نوشته كه دو تاي از آنها را خودش هم كارگرداني كرده؛ يكي همين فيلم ماوراي بنفش و ديگري موازنه كه در سال 2002 ساخته شد و كريستين بيل و شان بين هم در آن بازي مي كردند. خود ويمر هم در آن فيلم نقش كوتاهي را بازي مي كرد اما آن فيلم هم مانند ماوراي بنفش نه در گيشه اثر موفقي بود و نه در ميان منتقدان طرفداري پيدا كرد.
احتمالا معروف ترين اثري هم كه نام ويمر در ميان سازندگانش بوده، فيلمي ست با عنوان كارآموز/تازه وارد كه ويمر آن را نوشته بود و آل پاچينو و كالين فارل نقش هاي اصلي اش را برعهده داشتند. داستانش هم درباره پليس تازه كار و بااستعدادي است كه توجه يك پليس كاركشته را جلب مي كند و به همين خاطر سعي مي كند او را آموزش دهد. اين طور هم كه به نظر مي رسد و با توجه به شكست تجاري ماوراي بنفش چندان نبايد اميدوار بود كه ويمر به اين زودي ها دوباره پشت دوربين بايستد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بازيگران: ميلا يوويچ، كمرون برايت، نيك چين لاند، سباستين اندريو، ويليام فيچنر‎/ محصول كمپاني سوني
ماجرا در اواخر قرن بيست و يكم رخ مي دهد. زماني كه در اثر يك ويروس ناشناخته عده اي از انسان ها بدل به خون آشام شده اند. هنگامي كه تعداد شبه خون آشام ها زياد مي شود، جنگي ميان انسان ها و آنها در مي گيرد كه هدفش نابودي خون آشام هاست. در اين ميان زني به نام وايولت از ميان خون آشام ها ماموريت مي يابد تا پسربچه اي به نام شش را بدزد و از بين ببرد. اما او در ميانه ماموريت، تصميم مي گيرد جان پسرك را نجات دهد...
اگر بخواهيم با دسته بندي هاي معمول، ژانر فيلم را مشخص كنيم بايد آن را در گونه فيلم هاي كاميك بوكي قرار بدهيم؛ هرچند كه فيلم براساس كاميك بوكي ساخته نشده باشد و تمام اتفاقاتش ناشي از خيال پردازي هاي نويسنده و كارگردان (كه هر دو يك نفرند) باشد. اصولا در چنين فيلم هايي كه قرار است با يك دنياي فانتزي و كارتوني مواجه شويم، بيشتر از هر چيز شخصيت پردازي قهرمان داستان مهم است. نمونه شاهكار و بي نظيرش دو قسمت اسپايدرمن ساخته سم ريمي ا ست كه اگر از شهر گناه صرف نظر كنيم-چون در اين تعريف نمي گنجد و نمونه نادري در ميان فيلم هاي كاميك بوكي ست- بدون شك بهترين نمونه براي اقتباس سينمايي از كاميك بوك هاست. بزرگ ترين جذابيت پيتر پاركر يا همان اسپايدرمن، به اين برمي گردد كه اصلا در نگاه اول قهرمان نيست؛ يك پسر دست و پا چلفتي ست كه چشم هاي ضعيفي هم دارد و معمولا به سرويس مدرسه هم نمي رسد. تازه وقتي هم كه متوجه مي شود قابليت هاي فوق انساني پيدا كرده، فورا راه نمي افتد در خيابان و مجرم ها را بره سزاي اعمال شان برساند. نويسنده، اول برايش يك انگيزه ايجاد مي كند و بعد او را مي فرستد در دل ماجراهاي داستان. از همه مهم تر اينكه از پيتر يك قهرمان افسانه اي و فوق انساني نمي سازد، بلكه يك آدم معمولي را نشان مي دهد كه تنها در اثر يك اتفاق- نيش يك عنكبوت- تبديل شده است به اسپايدرمن. درخشان ترين فصل اسپايدرمن 2 هم به نظر من جايي ا ست كه پيتر در حال ساندويچ گاز زدن، شاهد فرار چند دزد از چنگ پليس است و چون ديگر از قهرمان بودن خسته شده، دست هايش را در جيب هايش فرو مي كند و بي خيال در پياده رو قدم مي زند.
اما ماوراي بنفش هيچ كدام اينها را ندارد، نه پيش زمينه مناسبي براي شخصيت اول داستانش تعريف مي كند- به جز نريشن ابتداي فيلم كه بود و نبودش چندان تفاوتي ندارد- نه انگيزه قوي و درستي به قهرمانش مي دهد و نه مي تواند فضاي داستان را به خوبي تصوير كند. درواقع فيلم نماد بارز آن ايرادي ست كه مخالفان جلوه هاي ويژه در سينما، عنوان مي كنند. آن هم اين است كه ديگر سينما به جاي روايت داستان، تبديل شده است به مجموعه اي از جلوه هاي ويژه بي هدف. البته ماوراي بنفش در خلق جلوه هاي ويژه مناسب يك فيلم سال 2006 هم مشكل دارد، اما مشكل اصلي اش در اين است كه داستاني براي گفتن ندارد. كارگردان فيلم براي نگه داشتن مخاطبان در سينما تنها يك حربه داشته و آن هم لحظه هاي اكشن داستانش است كه تا توانسته، آنها را در گوشه و كنار فيلم قرار داده و به همين خاطر بعد از 20 دقيقه ابتدايي فيلم ديگر مشتش باز شده و چيزي براي رو كردن ندارد. از همه بدتر اين كه همين صحنه هاي اكشن را هم بي هيچ تعليق و هيجاني تصوير كرده، به عنوان مثال در اواخر فيلم وايولت قرار است به تنهايي با يك جمعيت عظيم مبارزه كند. در ابتداي اين فصل وايولت خطاب به آنها مي گويد كه به زودي كشته خواهند شد و بعد تصوير كات مي شود به جايي كه وايولت همه آنها را كشته و دارد از دري عبور مي كند.
نكته ديگري كه درباره فيلم نبايد ناگفته بماند اين است كه آن را مي توان دنباله منطقي فيلم هايي مثل زن گربه اي ، الكترا و ايان فلاكس قلمداد كرد. به اين خاطر كه در همه شان قهرمان داستان مونث است و همه آنها آثار ضعيف و غيرقابل تحملي از آب درآمده اند. فكر مي كنم بتوان نتيجه گيري كرد كه نه فيلم نامه نويس ها مي توانند يك superhero مونث را به درستي خلق كنند و نه تماشاگرها و منتقدها آنها را باور مي كنند، آن هم در دوره اي كه فيلم هاي كاميك بوكي جزو موفق ترين و پرفروش ترين محصولات هاليوود هستند.

همشهری
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
آيا مردم آمريكا آمادگي تماشاي فيلم هايي را كه در ارتباط با حادثه يازدهم سپتامبر سال۲۰۰۱ ساخته مي شوند، دارند؟ واكنش و عكس العمل آنها در رابطه با اين فيلم ها چگونه خواهد بود؟ اكنون كه اين فيلم ها آماده نمايش عمومي مي شوند، مي توان صريح تر و قاطع تر اظهارنظر كرد.
اولين فيلم يازدهم سپتامبري به نام «متحد ۹۳» تا چند هفته ديگر به روي پرده سينماها مي رود. بحث و جنجال پيرامون اين فيلم قبل از اكران عمومي آن شروع شده است.
تماشاگران سينما به پخش آگهي تبليغاتي اين فيلم اعتراض كرده و خواستار عدم پخش آن شده اند. به نوشته سايت هاي خبري سينمايي، اين آگهي ۲ دقيقه اي باعث وحشت و افسردگي خاطر تماشاگران آن شده است.
اين آگهي در ۳ هزار سالن سينما نمايش داده مي شود و كمپاني يونيورسال كه تهيه كننده آن است گفته حاضر به عدم پخش اين آگهي نيست. با اين حال يكي از سينماهاي شهر نيويورك به شكلي داوطلبانه پخش اين آگهي را متوقف كرده است.
«متحد ۹۳» قصه پرواز و سقوط هواپيمايي را تعريف مي كند كه در روز يازدهم سپتامبر ربوده شد و قرار بود يكي از مناطق مهم خاك آمريكا را منهدم كند، اما درگيري سرنشينان هواپيما با ربايندگان آن باعث سقوط اين هواپيما شد. تمام سرنشينان هواپيما در اين حادثه كشته شدند.
قصه فيلم وقايع نگاري ۹۰ دقيقه اي پرواز اين هواپيما تا سقوط آن است و درست به اندازه زمان واقعي ماجرا طول مي كشد.
سخنگوي كمپاني يونيورسال در رابطه با موج اخير اعتراض گفت: «ما يك چنين چيزي را پيش بيني مي كرديم و نسبت به تصاوير و لحن روايتي فيلم انتظار چنين واكنشي را داشتيم».
با اين حال وي اضافه كرد كه «طبيعت واقع گرايانه اين آگهي تبليغاتي امري طبيعي است و به تماشاگراني كه قصد ديدن فيلم را دارند يادآوري مي كند كه بايد خودشان را آماده تماشاي چه نوع فيلمي كنند».
كوين آجودا، مالك سينماي نيويورك كه پخش آگهي تبليغاتي را متوقف كرده، مي گويد: «فكر نمي كنم مردم هنوز آمادگي تماشاي چنين فيلمي را داشته باشند».
پل گرينگراس كارگرداني فيلم را انجام داده است. او كه قبل از اين درام ضدفاشيستي يكشنبه خونين و فيلم پربيننده و افشاگرانه «هويت بورن» را ساخته، براي نگارش فيلمنامه با بازماندگان قربانيان اين حادثه هواپيماربايي و خطوط هوايي پرواز گفت وگوهاي مفصلي انجام داد.
اين فيلم اولين نمايش بين المللي خود را در جشنواره تربيكا (به مديريت رابرت دنيرو) دارد و كمي بعد راهي اكران عمومي خواهد شد.
به جز «متحد ۹۳» دو فيلم يازدهم سپتامبري ديگر هم آماده نمايش مي شود. فيلم اول را اليور استون فيلمساز جنجالي سينما كارگرداني مي كند كه نيكلاس كيج در آن نقش اصلي را دارد.
فيلم دوم هم دان چيدل را در نقش اصلي خود دارد. نكته جالب تمام اين فيلم ها اين است كه يك درام خانوادگي و اجتماعي را با لحني انتقادي و ضدجنگ بيان مي كنند.

همشهری
 
بالا