• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقام مالزیایی: هواپیمای مفقود شده ربوده شده است

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
carte_malaysian_airlines_MH370-EN.jpg

دو کوریدور که تویه شکل به رنگ قرمز به صورت کمان مشخص شده که توسط ماهواره ها گرفته شدن که حرکت هواپیما رو نشون میدن اون حاله قرمز هم منطقه ایی که احتمالا هواپیما در حال حرکت بوده رو نشون میده
کمان شمالی کشورهایی مثل تایلند ترکمنستان و قزاقستان هست
کمان جنوبی اقیانوس هند و نزدیک غرب استرالیاست
الان جایی که استرالیا قطعات احتمالی هواپیما رو تو ماهواره رصد کرده تقریبا نزدیک کوریدور جنوبی هست
یه کشتی نروژی که از ملبورن تو استرالیا عازم ماداگاسکار بود به خواست مسئولان استرالیایی مسیرش رو تغییر داده و الان نزدیک قطعات احتمالی هواپیماست ضمن اینکه بخاطر رسیدن شب و بدی اب و هوا فعلا عملیات جستجو تا فردا صبح به وقت محلی استرالیا متوقف شده
فردا دقیقا میتونن بفهمن این قطعات مال هواپیما بوده یا نه
 

only_flight

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
860
لایک‌ها
595
محل سکونت
Under Sky
چین کجا ؛ استرالیا کجا....عجب....:general106:
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
malaysia1.jpg probability_map.jpg

مثل اینکه قطعات پازل این گم شدن اسرار امیز هواپیمای مالزی یکی یکی در حال پیدا شدنه . طبق اخرین گزارش ماهواره ها هواپیما یا تو قزاقستان باید باشه یا تو اقیانوس هند
اما با رصد اشیایی تو ابهای اقیانوس هند توسط ماهوارهای استرالیایی که مشکوک به قطعاتی از هواپیماست وجود هواپیما تو اقیانوس هند محنمل تر هست ضمن اینکه اگر هواپیما به قزاقستان میرسید رادارهای قدرتمند چینی ردشو میگرفتن

اون جای قرمز رنگ در امتداد کمان بیشترین احنمال وجود هواپیما رو نشون میده دقیقا نزدیک همونجایی که استرالیا قطعات مشکوک رو پیدا کرده
با توجه به سوخت موجود تخمین زده شده که هواپیما تا همون مسیر بیشتر نمیتونسته پرواز کنه
گزارشهایی بوده که اشاره کرده هواپیما روی پرواز اتوماتیک بوده و احتمالا بعد از اتمام سوخت توی اقیانوس سقوط کرده
فکر میکنم فردا همه چی مشخص میشه فقط کافیه این قطعات پیدا شده مال هواپیما باشن که احتمالشم زیاده چون مختصات قطعات پیدا شده با تخمین سوخت و پیمایش هواپیما همچنین گزارش ماهوارها همخونی داره
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
948
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
با این عکس ها تنها میشه نتیجه گرفت خلبان تصمیم داشته یا به قطب شمال بره یا قطب جنوب.
حالا اونجا چیکار داشته معلوم نیست
البته یه احتمال هم هست که خلبان تصمیم داشته اینقدر بره تا تو افق گم بشه.
 

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
کاش قطعات مال هواپیما نباشه
دوس ندارم اول سال خبر مرگ بشنوم
انشالله هواپیما یه جایی سالم فرود اومده باشه
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
دفاع یک خلبان با سابقه کانادایی از "زهاری احمد شاه" و "فریق عبدالحمید" خلبان های پرواز 370 مالزی:


10007478_471875122941987_1506140809_n.jpg
همه داستان پرواز 370 رو میدونیم. یک بوینگ 777 سنگین و پر از مسافر کوالالامپور رو در هوای داغ به سمت Beijing ترک میکنه. حدودا بعد از یک ساعت در حالی که به سمت ویتنام حرکت میکرده ترانسپاندر ها خاموش میشن. دو روز بعد گزارشی میشنویم در مورد اینکه رادار نظامی مالزی هواپیما رو در حالی که در سمت غرب شبه جزیره مالزی قرار داشته و به سمت تنگه Malacca حرکت می کرده ردیابی کرده.

نکته اساسی در اینجا گردش به چپ هواپیما است. کاپیتان زاهاری احمد شاه خلبانی بسیار ماهر با 18000 ساعت پرواز بوده. ما خلبان های قدیمی آموزش دیدیم که در حین پرواز موقعیت امن ترین فرودگاه ها رو قبل و بعد و کنارمون بدونیم. همیشه اونا رو توی ذهنمون داریم. همیشه.

اگر اتفاقی بیافته، نمیشینم به این فکر کنیم که میخواهیم چه کار کنیم.بلکه در اون لحظه کاملا میدونیم چه کاری میخوایم انجام بدیم. وقتی شنیدم که اونها گردش به چپ کردن، به طور غریضی فهمیدم که داشتن به سمت یک فرودگاه حرکت میکردن. خلبان در اون لحظه داشته مستقیما به سمت فرودگاه Pulau Langkawi میرفته که یک runaway به طول 13000 فوت داره و approach از سمت دریا و بدون هیچ مانعی امکان پذیر بوده. خلبان به این دلیل به سمت کوالالامپور نرفته چون میدوسنته کوهایی با ارتفاع 8000 پا رو باید برای رسیدن به کوالالامپور پشت سر میگذاشته. اون میدونسته که هم شرایط سطح زمین در Langkawi بهتر بوده و هم اینکه بهشون نزدیک تر بوده.

یه نگاهی به نقشه ی این فرودگاه در Google Maps بندازین. خلبان همه ی کارها رو درست انجام داده. با مشکلات بسیار جدی در هواپیمای خودش مواجه بوده و مجبور شده به سمت نزدیک ترین و امن ترین فرودگاه تغییر مسیر بده.

وقتی این ماجرا رو شنیدم، سریعا Google Maps رو باز کردم و به دنبال نزدیک ترین فرودگاه در مسیر به سمت جنوب غربی گشتم
برای من از دست دادن ترانسپاندر ها و دستگاه های ارتباطی در شرایط آتش سوزی بسیار موجه هست. و به احتمال زیاد یک آتش سوزی الکتریکی وجود داشته. در شرایط آتش سوری اولین عکس العمل اینه که BUSS های اصلی رو بکشیم و سپس مدارها رو مجدادا یکی یکی برقرار کنیم تا مدار معیوب شناسایی بشه.

اگر خلبان ها BUSS ها رو کشیده باشن، هواپیما به طور کامل غیر قابل ردیابی میشه. احتمالا مشکل خیلی جدی بوده و اونها مشغول کنترل هواپیما و مبارزه با آتش سوزی بودن. شعار همیشگی در چنین شرایطی Aviate، مکان یابی و در مرحله آخر برقراری ارتباط هست.

دو نوع آتش سوزی متفاوت داریم. اگر آتش سوزی الکتریکی باشه خیلی پیش روی اون خیلی سریع نیست ممکنه همراه با دودهای مسوم کننده باشه و یا نباشه. ولی با در نظر گرفتن سلسله ی زمانی حادثه، میشه امکان این رو هم در نظر گرفت که یکی از Landing gear های هواپیما دچار Overheat شده باشه و در زمان Take off ترکیده و آروم آروم شروع به سوختن کرده. اتفاق افتادن این مورد در چرخ های کم باد محتمله. یادتون باشه که هواپیما سنگین و هوا گرم بوده و سطح دریا رو هم در نظر بگیرید به علاوه ی فاصله طولانی تیک آف .

سانحه بسیار معروفی در عربستان و برای ایرلاین نیجریه ای داشتیم که Landing gear ها در زمان Take off دچار آتش سوزی شد. وقتی هواپیما در حال پروازه، آتش سوزی Landing gear ها ممکنه دود خفه کننده ی بسیار شدیدی تولید کنه. خلبان ها ماسک اکسیژن در اختیارشون هست ولی در زمان آتش سوزی به هیچ وجه نباید از اونها استفاده کرده. بیشتر خلبان ها به ماسک های با فیلتر ضد دود دسترسی دارن ولی اینها بسته به حجم دود داخل هواپیما چقدر باشه، بیشتر از چند دقیقه قابل استفاده نیستند.
میشه در نظر گرفت که کروی پرواز در اثر دود دچار خفگی شدن و هواپیما بر روی اتوپایلوت (احتمالا در مسیر George) به حرکت خودش ادامه داده تا جایی که سوختش تمام شده و یا آتش control surfaces رو نابود کرده و بعد سقوط کرده. بنابراین برای پیدا کردن اون فقط باید همین امتداد رو گشت و جستجو در جاهای دیگه بی معنی است.

گمانه هایی که در حال حاضر داره در مورد اونا داره بحث میشه، از قبیل Hijack و یا خودکشی انتحاری و یا اینکه یک مهندس پرواز جز مسافرها بوده تا وقتی شواهد خرابکاری رو عینا نبینم برای من قابل قبول نیست.

ما میدونیم محتوای آخرین ارتباط رادیویی از دید یک خلبان کاملا عادی بوده. پیام "شب بخیر" همچنین برای من نشون دهنده ی اینه که همه چی در Flight deck عادی بوده. در نظر داشته باشید که خلبان به روش های مختلفی میتونه پیام اضطراری ارسال کنه و این احتمال وجود داره که بدون اینکه خلبان ها متوجه اون شده باشن نقص فنی در حال گسترش بوده.

در آخر ACARS از کار می افته. از کار انداختن این سیستم به این راحتی ها هم نیست و همین باعث میشه به این نتیجه برسم که دلیل از کار افتادن ACARS یک آتش سوزی الکتریکی بوده و تعمدا از کار نیفتاده. به نظر من خلبان ها متوجه از کار افتادن ACARS نشده بودن.

در مورد گزارش هایی مبنی بر تغییرات در ارتفاع پرواز،اولا باید این مورد رو در نظر گرفت که این اطلاعات از رادار های Secondary نبوده و حاصل اطلاعات رادارهای نظامی است که ممکنه دقیق نباشن. اما فرض کنیم که همه این اطلاعات درسته. تصور کنید خلبان تا ارتفاع 45000 پایی بالا رفته تا بتونه به عنوان آخرین کاری که از دستش بر میومده ، با کم کردن سطح اکسیژنتا حد ممکن، آتش سوزی رو مهار کنه. در 45000 پایی پایدار نگه داشتن هواپیما دشواره و امکان Stall بسیار بالا است.

هواپیما در حداکثر ارتفاع ممکن خودش حرکت میکرده . تغییر ارتفاع گزارش شده ممکنه در نتیجه یک Stall و در ادامه یک Recovery در ارتفاع 25000 پایی بوده باشه. حتی ممکنه خلبان برای مهار آتش سوزی مجبور شده Dive انجام بده. از طرفی بالا رفتن تا 45000 پایی در یک سناریوی هایجک به نظر من بی معنی است.

در مورد زمان اضافه ای که هواپیما در حال پرواز بوده،؛ در لحظه ترک کوالالامپور، پرواز 370 احتمالا سوخت کافی برای رسیدن به Beijing و بعد هم برای رسیدن به یک مسیر جایگزین (مثلا تا شانگهای) به علاوه یک 45 دقیقه رو داشته که در مجموع میشه 8 ساعت پرواز و یا حتی بیشتر. هواپیما 20 تا 25 درصد سوختش رو در هنگام Take off و صعود به 35000 پایی مصرف کرده. بنابراین وقتی به سمت Langkawi دور زده احتمالا به اندازه 6 ساعت دیگه سوخت داشته که با اطلاعات بدست اومده از ماهوازه Inmarst به خوبی جور درمیاد.

اینکه میدونیم هواپیما تا زمان اتمام سوخت در حال پرواز بوده به من اثبات میکنه که crew پرواز مرده بودن و هواپیما هم به پرواز ادامه داده و نهایتا جایی در جنوب اقیانوس هند به اعماق آب سقوط کرده.

تا وقتی که شواهد بیشتری ارائه نشده دلیلی برای گمانه زنی های بیشتر در این زمینه وجود نداره. در حال حاضر محکوم کردن خلبانان به هیچ دردی نمیخوره، در حالی که ممکنه خلبانان در واقع در حال مبارزه با آتش سوزی و یا نقص فنی ایجاد شده بوده اند. کاپیتان زاهاری احمد شاه در واقع ممکنه قهرمانانه در حال مبارزه با شرایط بسیار ناگواری بوده تا بتونه هواپیما رو به Langkawi برسونه.

در این مورد جای هیچ شکی برای من وجود نداره. دلیل گردش به چپ و ادامه حرکت بصورت مستقیم هم همین بوده. در شرایط Hijcak هواپیما نباید به این صورت مستقیما به طرف لنگکاوی گردش میکرده. احتمالا در اون شرایط مدتی طول میکشید تا هواپیما ربا ها تصمیم بگیرن هواپیما رو کجا ببرن.

نکته عجیب اینه که هیچ کدام از گزارشگران، مسئولین و یا بقیه خلبانانی که تا الان باهاشون مصاحبه شده به این مسئله از این زاویه نگاه نکرده اند. با استفاده از Google Earth من توی 30 ثانیه تونستم Langkawi رو پیدا کنم، روش زوم کنم و با دیدن runway بطور غریضی بفهمم که خلبان این فرودگاه رو میشناخته، چون احتمالا بارها به اونجا پرواز کرده بوده.

پاسخ به آتش سوزی در هواپیما مشخصه، هر چه سریعتر باید هواپیما رو فرود آورد. در این مورد دو حادثه رو خیلی خوب به خاطر دارم. اول پرواز AirCanada DC9 که فکر کنم در سال 1980 در Columbus در Ohio فرود اومد. خلبان فرود رو به تاخیر انداخت و چندین فرودگاه رو که میتونست درش فرود بیاد رو پشت سر گذاشت. مشکل اینجا بود که او به طور غریضی از موقعیت نزدیکترین فرودگاه با خبر نبود. البته در نهایت هواپیما رو فرود آورد ولی 30 نفر در این بین جانشون رو از دست دادن. سقوط Swissair DC-10در سال 1998 در Nova Scotia هم مثال دیگری برای وجود خلبانان قهرمان بود. اونها 15 دقیقه تا رسیدن به Halifax زمان داشتند ولی آتش سوزی باعث شد که توی اقیانوس سقوط کنند. خلبانان در اون حادثه فقط زمان کم آوردن. آتش سوزی 1 ساعت قبل از رسیدن به فرودگاه Kennedy آغاز شده بود و بعد حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ بله! ترنسپاندر ها و وسایل ارتباطی از کار افتادند چون خلبان ها BUSS ها رو کشیده بودند.
همین الان Google Earth رو باز کنید و تایپ کنید Pulau Langkawi و بعد ببینید در چه موقعیتی نسبت به مسیری که رادارها ردیابی کرده اند قرار داره. دو به علاوه دو میشه چهار! این برای من ساده ترین توضیح برای گردش به چپ هواپیما به اون سمت هست. اونها خلبان های باهوشی بودند، فقط زمان کافی نداشتند.

1965042_455306004600795_715612198_n.jpg
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
948
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
. دو به علاوه دو میشه چهار! این برای من ساده ترین توضیح برای گردش به چپ هواپیما به اون سمت هست. اونها خلبان های باهوشی بودند، فقط زمان کافی نداشتند.
مشاهده پیوست 559071
خوب اگه اینطور باشه و بقول این اقا خلبان ها باهوش بودن و فقط فرصت کافی نداشتن پس الان هواپیما کجاست؟؟؟؟؟
تو این نقشه که گذاشته بیش از 50 درصد مسیر رو خشکی و یا سواحل کم عمق تشکیل دادن پس چرا تا الان هیچ نشونه ای از هواپیما پیدا نکردن !! (بالاخره یا هواپیما به فرودگاه مقصد رسیده یا تو این فاصله سقوط کرده که در هرصورت باید تا الان پیدا میشد یا شاید هم دیگه 2 بعلاوه 2 نمیشه 4)
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
خوب اگه اینطور باشه و بقول این اقا خلبان ها باهوش بودن و فقط فرصت کافی نداشتن پس الان هواپیما کجاست؟؟؟؟؟
تو این نقشه که گذاشته بیش از 50 درصد مسیر رو خشکی و یا سواحل کم عمق تشکیل دادن پس چرا تا الان هیچ نشونه ای از هواپیما پیدا نکردن !! (بالاخره یا هواپیما به فرودگاه مقصد رسیده یا تو این فاصله سقوط کرده که در هرصورت باید تا الان پیدا میشد یا شاید هم دیگه 2 بعلاوه 2 نمیشه 4)
شما درست متن رو مطالعه نکردید این قسمتی از متن :
بنابراین وقتی به سمت Langkawi دور زده احتمالا به اندازه 6 ساعت دیگه سوخت داشته که با اطلاعات بدست اومده از ماهوازه Inmarst به خوبی جور درمیاد.

اینکه میدونیم هواپیما تا زمان اتمام سوخت در حال پرواز بوده به من اثبات میکنه که crew پرواز مرده بودن و هواپیما هم به پرواز ادامه داده و نهایتا جایی در جنوب اقیانوس هند به اعماق آب سقوط کرده.
البته این اظهارات و نتیجه گیری یک خلبانه و خیلی معتبر نیست ولی نظریه منطقی ارائه داده
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
948
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
شما درست متن رو مطالعه نکردید این قسمتی از متن :
البته این اظهارات و نتیجه گیری یک خلبانه و خیلی معتبر نیست ولی نظریه منطقی ارائه داده
هواپیما تو مسیرش از روی خیلی از شهرها و چند کشور گذشته چطور هیچ کشوری اون رو رسد نکرده
هر هواپیما باید تو مسیر حرکتشون از روی هر کشوری که رد میشن از قبل اطلاع داده باشن و مجوزهای مربوطه رو گرفته باشند وگرنه بعنوان هواپیمای جاسوسی و متخاصم شناخته میشه حالا چطور این هواپیما از مسیر اصلی خارج شده و تو مسیر جدید وارد محدود هوایی یه کشور دیگه شده و هیچ کشوری
بهش هشدار امنیتی نداده! مثلا اگه از کریدور شمال رفته حداقل باید از روی 5 کشور گذشته باشه اگه به چپ هم تغییر مسیر داده باز هم از روی 1-2 کشور گذشته
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
خبر میرسه که ماهواره های چینی قطعه شناوری رو توی جنوب اقیانوس هند رصد کرده این قطعه به فاصله 120 کیلومتری قطعاتی که چند روز پیش استرالیا کشف کرد رصد شده
mm.png
ضمن اینکه مالزیایی ها خبر از محموله باتری تو بار هواپیما دادن که قابلیت اشتعال بالایی داره
جستجو ها همچنان ادامه داره
 

INJ3CT8R

Registered User
تاریخ عضویت
6 می 2011
نوشته‌ها
506
لایک‌ها
172
محل سکونت
بروجرد
اگه در نهایت هواپیما با هیچ کدوم از دلایل منطقی و علمی قابل درک برای بشر پیدا نشد به نظر من خیلی محتمل هست که هواپیما به درون یک کرمچاله رفته باشه و در نقطه دیگری از کهکشان ظاهر شده باشه کرمچاله ها هم دروازه های مکان زمان در نقاطی از فضا هستند که وجودشون بنابر نظریه نسبیت عام انیشتن ثابت شده و بدلیل اینکه ممکنه نامرئی هم باشند احتمال بودنشون روی زمین هست.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

djff

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2012
نوشته‌ها
190
لایک‌ها
24
سلام
حالا که هر کی یه نظریه میده! مال من رو داشته باشید:
نظریه من اینه که کره شمالی این هواپیما رو تو هوا منهدم کرده!
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
948
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
سلام
حالا که هر کی یه نظریه میده! مال من رو داشته باشید:
نظریه من اینه که کره شمالی این هواپیما رو تو هوا منهدم کرده!
روی کره شمالی اینقدر ماهواره زوم هست که اگه موشک هاش رو هم کهنه بکشه متوجه میشن چه برسه به شلیک
بعد هم هواپیمایی که رو هوا منجر بشه میشه مثل هواپیمای ایرباس ایران. اونقدر ازش تیکه پاره می مونه که همون روز اول پیداش می کردن
 

djff

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2012
نوشته‌ها
190
لایک‌ها
24
روی کره شمالی اینقدر ماهواره زوم هست که اگه موشک هاش رو هم کهنه بکشه متوجه میشن چه برسه به شلیک
بعد هم هواپیمایی که رو هوا منجر بشه میشه مثل هواپیمای ایرباس ایران. اونقدر ازش تیکه پاره می مونه که همون روز اول پیداش می کردن
اگر اینطوره پس اینطور تغیرش میدم: کره شمالی هواپیما رو ربوده! ( در کل به کره شمالی مشکوکم!):general106:
 

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
آخرین پیام خلبان هواپیمای گمشده مالزیایی منتشر شد

آخرین پیام خلبان هواپیمای گمشده مالزیایی منتشر شدنسخه‌ای از پیام مخابراتی هواپیمای گم شده مالزی که مربوط به ۵۴ دقیقه پایانی ارتباط این هواپیما با برج کنترل ترافیک هوایی است، منتشر شد.

دیلی تلگراف، نسخه‌ای از پیام مخابراتی میان کمک خلبان با برج کنترل ترافیک هوایی را منتشر کرد. این پیام هنگامی مخابره شده که این هواپیما در آخرین موقعیت مشخص خود در ارتفاع چند هزار فوتی بر فراز دریای چین جنوبی در پرواز بوده است.

به گفته کار‌شناسان، این نسخه نشان می‌دهد، این هواپیما هیچ مشکلی از نظر فنی و یا خطای انسانی نداشته است، زیرا بنا بر این پیام‌ها، همه چیز کاملا عادی بوده است؛ اما دو چیز بالقوه عجیب به نظر می‌رسد؛
نکته نخست، تکرار پیام از کابین خلبان است که می‌گوید هواپیما در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی در پرواز بوده که به نظر می‌رسد، مخابره این پیام ـ که شش دقیقه پیش نیز داده شده بود ـ ضرورتی نداشته است.

نکته دوم و عجیب‌تر که احتمال عدم سانحه درباره این هواپیما را بیشتر تقویت می‌کند، قطع ارتباط این هواپیما و تغییر ناگهانی مسیر آن به سمت غرب در زمان تحویل کنترل هوایی در کوآلالامپور، پایتخت مالزی، به کنترل هوایی هوشی مین سیتی ویتنام بوده است.

در این باره باید گفت که انتشار این نسخه پیام رادیویی به گمانه‌ها درباره سرنوشت این هواپیما، اینکه آیا این هواپیما ربوده شده و یا در یک سانحه از بین رفته است، بیشتر دامن می‌زند.

بنا بر این گزارش، جزئیات جدید نشان می‌دهند که اگر خلبان‌ها در این زمینه دخالت داشته‌اند، آن‌ها باید با دقت نیات واقعی خود را پنهان می‌کردند.

پرواز‌ ام اچ ۳۷۰ هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ مسافر و خدمه نیمه شب هفدهم اسفند (هشتم مارس) در حالی که از کوالالامپور به سمت پکن در حال پرواز بود، ناپدید شد.

تیم بین‌المللی جست‌و‌جوی این هواپیما در منطقه دور افتاده جنوب اقیانوس هند، روز شنبه به منطقه‌ای که در آن قطعات مظنون به این هواپیما توسط ماهواره ردیابی شده بود، بازگشت. شش هواپیما و دو کشتی تجاری نیز در این منطقه سرگرم جست‌و‌جو هستند.

چین، ژاپن و هند هواپیماهایی را به این منطقه واقع در دو هزار کیلومتری جنوب غرب «پرت» فرستاده‌ و همچنین شماری از کشتی‌های نیروی دریایی چین برای جست‌و‌جو به این منطقه فرستاده شده‌اند.

در این باره، هشام‌الدین حسین، وزیر دفاع مالزی می‌گوید: جست‌و‌جوگران درباره محدودیت زمانی خود هشدار داده‌اند، چرا که جعبه سیاه هواپیما فقط می تواند اطلاعات را حدود سی روز و پیش از آنکه باتری آن تمام شود، انتقال دهد.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/327539/آخرین-پیام-خلبان-هواپیمای-گمشده-مالزیایی-منتشر-شد
 

bortez

Registered User
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2012
نوشته‌ها
858
لایک‌ها
480
نتیجه گشتن اون کشتی نروژی و بررسی استرالیا هنوز مشخص نشده؟
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
نتیجه گشتن اون کشتی نروژی و بررسی استرالیا هنوز مشخص نشده؟
کشتی نروژی اولین کشتی بود که نزدیک اون منطقه بود استرالیا هم مرتب داره بررسی میکنه و پرواز شناسایی انجام میده
هنوز هیچ چیزی رو پیدا نکردن اما با رصد کردن ماهواره چینی دیگه تقریبا میشه مطمئن بود هواپیما همونجاها سقوط کرده هر چند که اصلا معلوم نیست این قطعات مال هواپیما باشه یا نه اما با این کشف چینی ها مسئله خیلی جدی تر شده چین 5 کشتی فرستاده به ابهای جنوب غرب استرالیا
مشکل اینجاست که اب و هوایه اون منطقه خیلی ناپایداره ضمن اینکه 2500 کیلومتر هم از اولین خشکی که استرالیا باشه فاصله داره و هواپیماها زیاد نمیتونن جستجویه طولانی مدت انجام بدن خبرهای هواشناسی هم از اوضاع بد جوی در روزهای اینده خبر داده
 

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
چین تصاویری از بقایای احتمالی هواپیمای مالزی منتشر کرد

342565_469.jpg


ماهواره‌های چینی شیء جدید 22 متری را در آب‌های اقیانوس هند کشف کرده‌اند که احتمال دارد بقایای هواپیمای مالزیایی ناپدید شده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ماهواره‌های چینی شیء جدیدی را در آب‌های جنوب اقیانوس هند پیدا کردند که ممکن است بقایای هواپیمای 370MH مالزیایی باشد که با 239 مسافر از دو هفته پیش ناپدید شده است.

یافته‌ چینی‌ها برای نخستین باز از سوی «هشام‌الدین» وزیر دفاع و حمل و نقل مالزی مطرح شده است.

وی گفت: این اخبار از سوی سفیر چین دریافت شده که تصاویر ماهواره‌ای اشیای غوطه‌وری را در مناطق جنوبی اقیانوس هند نشان داده و آنها قصد دارند کشتی‌های خود را برای بررسی این اشیا اعزام کنند.

هشام‌الدین گفت: پکن انتظار دارد که نتایج بررسی‌های خود را در ساعات آینده اعلام کند.

مقامات چینی اعلام کرده‌اند که شیء یافت شده حدود 22 مثر طول و 13 متر عرض دارد.

منبع : http://www.asriran.com/fa/news/327542/چین-تصاویری-از-بقایای-احتمالی-هواپیمای-مالزی-منتشر-کرد
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
اشیائی توسط هواپیماهای تجسسی رویت شده این اشیا پالت های چوبی و مقداری تسمه هستند اما هنوز معلوم نیست مربوط به هواپیما گم شده باشن یا نه مهعمولا پالتهای چوبی هم در هواپیما هم در کشتی های باری مورد استفاده قرار میگیرن

خبر دیگه اینکه ماهواره های فرانسوی هم قطعاتی رو در اقیانوس هند رصد کردن قبل از فرانسوی ها استرالیا و چین هم قطعات مشکوک به هواپیما رو رصد کرده بودن

لازم به ذکر جعبه سیاه هواپیما فقط قادر به فرستادن سیگنال تا 30 روز میباشد بعد از اون باتریهای جعبه سیاه تمام میشن و هیچ سیگنالی نمیفرستن با این حساب کمتر از دو هفته به پایان شارژ باتریهای جعبه سیاه مانده
 
بالا