• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقام مالزیایی: هواپیمای مفقود شده ربوده شده است

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
یه سوال اینا اگه افتادن کف اقیانوس چجوری گوشیاشون روشن بوده بعد ۲،۳ روز؟؟؟این ذهن منو درگیر کرده


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

بی خیال
الان ننه جون منم مرده
بعد 3 سال هنوز گوشیش زنگ میخوره
مخابرات اگه ت...می باشه همین میشه
 

yashooora

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2011
نوشته‌ها
8,421
لایک‌ها
594
محل سکونت
طـــــــــــــــــــــــهران
بی خیال
الان ننه جون منم مرده
بعد 3 سال هنوز گوشیش زنگ میخوره
مخابرات اگه ت...می باشه همین میشه
داداش مگه ایرانه؟بعدم مخابرات چه ربطی به گوشی داره
گوشی ضد ابم باشه بعد دو روز خاموش میشه زیر اب


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
یک نظری تو سایت الف زده بود که نمیدانم چقدر درسته :

"این هواپیما با جنگ الکترونیک از روی زمین کنترل شده یا به اصطلاح هک شده، در دقائق اولیه با کنترل سیستم اتوماتیک هواپیما کسانی‌ که پشت این هواپیما ربای الکترونیک بودند ، ایرتفا پرواز هواپیما را به ۴۵۰۰۰ فوت افزایش دادند تا خدمه پرواز و مسافران دچار کمبود اکسیژن شوند و به سرعت به خواب و اغما بروند، و با سرعت دوباره برای عدم رهگیری از سوی رادار به ارتفاع ۵۰۰۰ فوت کاهش ارتفاع داده شده. و بدون مزاحمت با کنترل سیستم اتو ماتیک هواپیما برای ۷ ساعت به صورت خودکار به عمق اقیانوس هند فرستاده شده و در آنجا سر به نیست گردیده، اما اگر سوال شود که چگونه ماسک اکسیژن کار نکرده باید گفت اگر اناه می‌توانند که سیستم کامپیوتر هواپیما را در در دست گیرند حتما هم می‌توانند سیستم خودکار اکسیژن کمکی‌ را از کار بیندازند و این سیستم حداکثر میتواند ۱۰ دقیقه اکسیژن مورد نیاز را فراهم کند"

منبع : http://alef.ir/vdcen78wwjh8wpi.b9bj.html?220652
همچین چیزی امکانپذیر هست ولی هیچ هکری که این همه قدرت هک کردن داره نمیاد یه بوئینگ 777 رو با 200 نفر مسافر بدزده بعد هم هواپیما رو تو اقیانوس بندازه
مثلا من هکر بودم یه انتونوف 225 میدزدیم نه یه بوئینگ 777 اسباب بازی
:D
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
همچین چیزی امکانپذیر هست ولی هیچ هکری که این همه قدرت هک کردن داره نمیاد یه بوئینگ 777 رو با 200 نفر مسافر بدزده بعد هم هواپیما رو تو اقیانوس بندازه
مثلا من هکر بودم یه انتونوف 225 میدزدیم نه یه بوئینگ 777 اسباب بازی
:D
من که میدونم کار خودته!
بابا هواپیمای مردم بده برن پی کارشون اینقد ... نباش! این مسافرا خونه زندگی دارن!
در ضمن اسم ایران هم لک دار کردی!
:D:D:D:D:D
 

پسره خوب

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,369
لایک‌ها
2,160
فکر کنم تا الان همه جسدا رو ماهیا خوردن چیزی نمونده..
چه مرگه غم انگیزی بودهه
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
310xNximage.jpg.pagespeed.ic.KviNS-v1QQ.webp

ximage.jpg.pagespeed.ic.tkCOZHI7RD.webp

ximage.jpg.pagespeed.ic.ZSxqtwebR1.webp

ximage.jpg.pagespeed.ic.C651rkPXSN.webp

ximage.jpg.pagespeed.ic.tALNz768wF.webp

ximage.jpg.pagespeed.ic.HnTnsid8J1.webp

ximage.jpg.pagespeed.ic.ue_hs8VtW-.webp
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
تا 18 فروردین وقت دارند جعبه سیاه هواپیما را پیدا کنند وگرنه سیگنال فرستادنش قطع میشه و پیدا کردنش خیلی سخت میشه!
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
من باورم نمیشه سقوط کرده باشه و بعد از چند هفته لاشه ی هواپیما روی اب دیده شده باشه پس از اون وقت تاحالا چرا پیداش نکردن؟.اونم درحالی که بیست و خورده ای کشور دنبالش میگردن.
خلاصه یه تپولوف انداختن تو آب که سر و ته قضیه رو هم بیارن:دی

Sent from my C5303 using Tapatalk
 

Mehdiwol

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
4,074
لایک‌ها
20,249
محل سکونت
Old Trafford
یک نظری تو سایت الف زده بود که نمیدانم چقدر درسته :

"این هواپیما با جنگ الکترونیک از روی زمین کنترل شده یا به اصطلاح هک شده، در دقائق اولیه با کنترل سیستم اتوماتیک هواپیما کسانی‌ که پشت این هواپیما ربای الکترونیک بودند ، ایرتفا پرواز هواپیما را به ۴۵۰۰۰ فوت افزایش دادند تا خدمه پرواز و مسافران دچار کمبود اکسیژن شوند و به سرعت به خواب و اغما بروند، و با سرعت دوباره برای عدم رهگیری از سوی رادار به ارتفاع ۵۰۰۰ فوت کاهش ارتفاع داده شده. و بدون مزاحمت با کنترل سیستم اتو ماتیک هواپیما برای ۷ ساعت به صورت خودکار به عمق اقیانوس هند فرستاده شده و در آنجا سر به نیست گردیده، اما اگر سوال شود که چگونه ماسک اکسیژن کار نکرده باید گفت اگر اناه می‌توانند که سیستم کامپیوتر هواپیما را در در دست گیرند حتما هم می‌توانند سیستم خودکار اکسیژن کمکی‌ را از کار بیندازند و این سیستم حداکثر میتواند ۱۰ دقیقه اکسیژن مورد نیاز را فراهم کند"

منبع : http://alef.ir/vdcen78wwjh8wpi.b9bj.html?220652
نگفته دقیقا این اطلاعات رو از کجا آورده؟! بیشتر یک داستان سرایی و تست تخیل بود تا حقیقت!
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
آخرم مثل اینکه پیداش نکردن فقط گفتن سقوط کرده! :general710:
حالا واقعا چه بلایی سر اون بیچاره ها آوردن معلوم نیست :general602:
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
کشف ۱۲۲ قطعه از بوئینگ ۷۷۷ گم شده

- ماهواره ها، تصاویری از ۱۲۲ جسم شناور در آب گرفته اند که گفته می شود احتمالا متعلق به هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزیایی گم شده هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هشام‌الدین حسین، وزیر حمل و نقل مالزی گفت که این تصاویر ماهواره‌ای که توسط فرانسه در اختیار مالزی قرار داده شده‌اند، اشیایی را نشان می‌دهد که طول برخی از آنها بیش از بیست متر است. او البته تاکید کرد که مطمئن نیستند این اجسام شناور مربوط به هواپیمای گم شده باشند.

این درحالی است که تاکنون هیچ قطعه ای از هواپیما پیدا نشده. ضمن اینکه به دلیل شرایط نامساعد جوی، جستجوها تا امروز متوقف شده بود و به تازگی دوباره شروع شده است.


14-3-26-1750121395838011000-EPA-MALAYSIA-MISSING-PLANE-001.jpg

پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی ۱۹ روز پشی (۸ مارس ۲۰۱۴) ساعتی پس از پرواز در مسیر کوالالامپور-پکن ناپدید شد و هنوز اثری از آن یافت نشده است. تنها دو روز پیش نخست وزیر مالزی اعلام کرد این پرواز در جایی در جنوب اقیانوس هند، غرب پرت استرالیا، به پایان رسیده است و تمام مسافران کشته شده اند.

به گزارش یو‌اس‌اس تودی؛ شرایط بد آب و هوایی و وزش بادهای تند کاهش دید را موجب شد و جستجوها را تعلق کرد. اکنون و با بهبود شرایط جوی در مجموع 12 هواپیما و دو کشتی از ایالات متحده، چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند در این جستجوها شرکت کرده اند تا بتوانند اثری از قطعات عکس برداری شده از جت هواپیمایی مالزی را پیدا کنند. اما هنوز چیزی یافت نشده است.

همچنین قرار است یک کشتی نیروی دریایی استرالیا از پرت به تیم جستجو کننده در محدوده اعلام شده که ۲۵۰۰ کیلومتر با پرت فاصله دارند، ملحق شود. در این کشتی تیمی از مهندسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل هوایی حضور دارند.

با وجود اخبار طولانی و ناراحت کننده که روز دوشنبه از زبان نخست وزیر مالزی شنیده شد، بسیاری از بستگان سرنشینان هواپیما متقاعد نشده اند و همچنان به دنیال شواهد محکمتری برای سقوط و مرگ بستگانشان هستند. همین موجب تظاهرات بستگان ۱۵۳ سرنشین چینی پرواز ۳۷۰ مقابل سفارت مالزی در پکن شد
 

Nader FN

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,213
لایک‌ها
118
من باورم نمیشه سقوط کرده باشه و بعد از چند هفته لاشه ی هواپیما روی اب دیده شده باشه پس از اون وقت تاحالا چرا پیداش نکردن؟.اونم درحالی که بیست و خورده ای کشور دنبالش میگردن.
خلاصه یه تپولوف انداختن تو آب که سر و ته قضیه رو هم بیارن:دی

Sent from my C5303 using Tapatalk

این که میگن تئوری توطئه با پوست و خون ایرانی جماعت عجین شده ، همینه! همه مون یه پا دایی جان ناپلئونیم! :D:D
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
کارشناسان و محققان تاکنون فرضیه های مختلفی برای علت سقوط هواپیمای مالزی اعلام کردند ازجمله اینکه می گویند: ممکن است این هواپیما در بخشی از یک ماموریت وحشتناک خودکشی به حداکثر ارتفاع پرواز کرده باشد.

کارشناسان می گویند: خلبان هواپیمای مالزی این هواپیما را به ارتفاع 43 هزار پا / بیش از 13 هزار متر/ برده بود که این ارتفاع موجب اتمام اکسیژن و خفگی همه سرنشینان آن شده است.

گمان می رود که مسافران و خدمه این هواپیما مدت 23 دقیقه در ارتفاع 45 هزار پا/حدود 14 هزار متر/ سپری کرده باشند و بر اثر نبود اکسیژن خفه شده باشند.

رادار نظامی رد این هواپیما را اندکی پس از دریافت آخرین مکالمه از اتاق خلبان در ارتفاع میان 43 هزار و 45 هزار پا ردیابی کرده است.

بازرسان شب گذشته در حال بررسی این موضوع بسر می بردند که آیا خلبان عمدا و در تلاشی برای ارتکاب به یک عملیات دقیق خودکشی این هواپیما را به این ارتفاع برده است.

یک منبع اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این رادار رد هواپیما را برای 23 دقیقه قبل از کاهش ارتفاع در ارتفاع 43 هزار پا گرفته است.

وی افزود: در این ارتفاع اکسیژن در عرض 12 دقیقه به اتمام می رسد و موجب بیهوشی همه سرنشینان هواپیما می شود.

این منبع خاطر نشان کرد: چند کارشناس دیگر نیز به این نتیجه رسیده اند.

از سوی دیگر ماسک های اکسیژن داخل هواپیما تنها برای پنج تا 10 دقیقه اکسیژن تامین می کنند و مدت زمان بیشتری را حمایت کنند.

اندرو رائی، استاد آیرودینامیک تجربی و کاربردی در دانشگاه هایلند و ایسلندز گفت: تخلیه فشار کابین می تواند در ارتفاع 10 هزار، 30 هزار و یا 43 هزار پا مشکل ایجاد می کند، اما پرواز در ارتفاعات بالاتر باعث شود که اتفاقات سریعتر و بطور ناگهانی بروز کنند.

این واقعیت که این هواپیما در ارتفاع بیش از 43 هزار پا پرواز می کرد به خودی خود نمی توانست اکسیژن اضطراری کابین را تامین کند.

هوای مورد استفاد در فشار کابین از طریق موتور و بال هواپیما تامین می شود و قبل از ورود به محیط مسافران تصفیه می شود.

خلبان در مواقع اضطراری و ورود به هوای آلوده باید سیستم فشار را خاموش کند، که به گفته بازرسان خلبان هواپیمای مزبور به دلایلی این کار را انجام نداده است.

با این حال بررسی ها در مورد علت سقوط این هواپیما همچنان ادامه دارد.

منبع : http://www.bartarinha.ir/fa/news/99167/فرضیه-ای-دیگر-برای-هواپیمای-گمشده-مالزی
 

-Arash-

Registered User
تاریخ عضویت
24 فوریه 2011
نوشته‌ها
3,124
لایک‌ها
2,060
محل سکونت
North Korea

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
آخرین ناله‏‏‎های هواپیمای گمشده مالزی‎ در عمق 4500 متری اقیانوس

2014_4_10_19_42_37.jpg

علایم صوتی زیرآبی قوی‌ترین شواهدی است که تاکنون برای تعیین موقعیت هواپیمای گمشده پرواز MH370 مالزی پیدا شده و حداکثر 4 روز تا تعیین موقعیت دقیق آن فرصت باقی است.

پینگ‌های زیرآبی قوی‌ترین شواهدی هستند که تاکنون برای تعیین محدوده احتمالی هواپیمای گمشده مالزیایی پرواز MH370 پیدا شده‌اند. تاکنون چند سری از این سیگنال‌های فراصوت (اولتراسونیک، دارای بسامدی بالاتر از محدوده شنوایی گوش انسان) توسط یک کشتی استرالیایی و یک هواپیمای جستجو در فاصله 1600 کیلومتری شمال پرت دریافت شده‌اند.

انگوس هوستون، رئیس مرکز هماهنگی سازمان مشترکی که برای هدایت این عملیات جستجوی بین المللی در پرت تشکیل شده، چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «من بر این باورم که اکنون داریم جای درست را می‌گردیم».

هواپیماها دو دستگاه ذخیره اطلاعات پرواز دارند؛ یکی دستگاه ضبط صدای کابین خلبان (CVR) و دیگری دستگاه ذخیره اطلاعات پرواز (FDR). هر دوی اینها مجهز به یک دستگاه مکان نمای زیر آبی هستند که پالس‌های فراصوت (اولتراسوند) منظم را به مدت سی روز پس از سقوط هواپیما ارسال می‌کنند. این پالس‌ها پینگ نامیده می‎شوند.

کشتی استرالیایی اوشین‎شیلد (به معنی سپر اقیانوس) اولین بار دو پینگ را در روز یکشنبه گذشته در امتداد مسیری در اقیانوس هند جنوبی یافت که مدت کوتاهی پیش از آن، سیگنال‌های ماهواره‌ای آن را آخرین محل شناخته شده و محدوده احتمالی سقوط هواپیمای MH370 تعیین کرده بودند. یکی از این دو سیگنال 140 دقیقه ادامه یافت و دومی 13 دقیقه. دریافت پینگ‎های جدیدتر توسط کشتی‎ها و هواپیما به تعیین بهتر و قابل مدیریت‌تر محدوده جستجو در اعماق اقیانوس کمک خواهند کرد. عمق آب در آن ناحیه 4500 متر است.

با این وجود، به گفته هوستون این دومین بسته در اولین سری سیگنال‌ها بود که همه را امیدوار کرد، چرا که در آنجا «دو پاسخ پینگ» وجود داشتند که همزمان صدا می‌دادند؛ و این بدان معنی است که جای هر دو جعبه سیاه CDR و FDR پیدا شده است.

بررسی دقیق سیگنال‌های پینگ‌های فراصوتی نشان داده که آنها از یک ابزار الکترونیک منتشر می‎شوند و منشأ طبیعی مانند نهنگ یا یک حباب گاز پر سروصدا از بستر دریا ندارند. دستگاه پینگ جعبه سیاه هواپیما به گونه‌ای طراحی شده که صدایی غیرطبیعی و خاص تولید کند: پینگ‌های آن با فرکانس 37.5 کیلوهرتز و توالی 9 میلی ثانیه در هر ثانیه تولید می‌شوند.

نجات بلوفین
ولی، تنها شواهد سونار یا تصویری از یک زیردریایی روباتی می‌تواند تایید کند که آیا سیگنال‌ها واقعا از بوئینگ 777 گمشده می‌آیند یا خیر. در نتیجه اگر موقعیت هر گونه حوزه‌ای از آوارها را بتوان تعیین کرد، یک زیردریایی خودکار به نام بلوفین- 21 به 50 متر بالاتر از بستر دریا فرستاده خواهد شد تا با استفاده از سونار خود، که بردی 1000 متری دارد، به دنبال اجسام مرتبط با هواپیما بگردد.

تعیین دقیق موقعیت برای بلوفین بسیار کلیدی است، چون نمی‌تواند مستقیما به سراغ پینگر‌های جعبه‌های سیاه برود. دیوید کلی رئیس شرکت بلوفین روباتیکز، می‌گوید: «این روبات قابلیت یافتن مکان پینگر را ندارد، در عوض، از سونار استفاده می‌کند تا تصویر راداری از بستر دریا بسازد و سرعت حرکتش هم به اندازه سرعت پیاده‎روی انسان است.»


اگر روبات بتواند اهداف احتمالی را با استفاده از سونار خود در بستر دریا پیدا کند، در آن صورت می‌توان دوربین‌های ویدیویی و پروژکتور روی آن نصب کرد تا بتوان از آن محل تصویربرداری کرد. پس از آن یک زیردریایی سنگین دیگر که مجهز به بازوهای پرقدرت کنترل از راه دور است، بازیابی بدنه و جعبه‌های سیاه هواپیما را آغاز خواهد کرد.
Bluefin-21-buscara-Boeing_TINIMA20140408_0381_18.jpg

ولی قبل از همه اینها، کشتی اوشین‎شیلد منتظر دریافت پینگ‌های دیگر از جعبه‎های سیاه هواپیما است تا بتواند قبل از پایان عمر باتری‌های آنها، موقعیت دقیق پینگر را مشخص کند. با توجه به این که عمر این باطری‌ها 30 روز است و اکنون به روز 36 عمر خود رسیده‌اند، زمان به سرعت در حال از دست رفتن است؛ هر چند این باتری‌ها در برخی موارد تا 40 روز هم دوام خواهند آورد.

نیروی هوایی سلطنتی استرالیا هم 84 گوی شناور مجهز به سونار و رادیو را در حوزه پینگی که اوشین‎شیلد مشخص کرده، فرو ریخته است. هرکدام از این شناورهای صوتی یک میکروفون را تا عمق 300 متر زیر سطح دریا پایین خواهند فرستاد و هر سیگنالی را که دریافت کنند، از طریق یک آنتن سطحی به مرکز خواهد فرستاد.
SetRatioSize791207-BF9M-791x207.png

سوء تفاهم چینی
همزمان، یک سیگنال احتمالی که روز شنبه 5 آوریل توسط گروه چینی مستقر بر کشتی نجات هواژین 01 گزارش شده بود، احتمالا اشتباه بوده است. این سیگنال از جایی در فاصله 600 کیلومتری اوشین‎شیلد آمده و بیشتر احتمال دارد یک سیگنال اشتباهی تولید شده توسط یک پینگر ساده باشد که در هوای مرطوب فعال شده، یا نویزی از خود کشتی چینی بوده باشد.

جان پویس، فرمانده سرویس نجات زیردریایی ناتو در فسلین انگلیس، می‌گوید: «در فرکانس‌های کمتر از 1 کیلوهرتز، بخشی از سیگنال صوتی می‌تواند تا فواصل بسیار دور برود. ولی در این فرکانس‌های بالا، چنین چیزی خیلی بعید است. حدس من این است که به احتمال خیلی زیاد، چینی‌ها این سیگنال را با سیگنال دیگری اشتباه گرفته‌اند».
490x632ximage.jpg.pagespeed.ic.dkQ_dIXH1Q.webp


هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی مالزی با 239 مسافر و خدمه، در روز 8 مارس/17 اسفند گذشته از کوالالامپور به مقصد پکن پرواز کرد. پس یک ساعت پرواز، رادار خاموش شد و خط ارتباطی داده‌های آن با هواپیمایی قطع شد. سپس در سکوت رادیویی مسیر خود را عوض کرد، اندونزی را دور زد و به سوی قطب جنوب به پرواز خود ادامه داد. تاکنون هیچ کس دلیل این تغییر مسیر را نمی‌داند.

تنها تحلیل پیشرفته اثر داپلر از یک سیگنال ساعتی رد پای هواپیما، که به یک ماهواره انگلیسی ارسال شده بود، امکان تعیین و رهگیری مسیر تقریبی هواپیما را فراهم کرد. تصور بر این است که این هواپیما به پرواز خود ادامه داده و در نتیجه پایان سوخت خود، در جایی در 1600 کیلومتری شمال غرب پرت سقوط کرده است، جایی که تصور می‌شود که یک سیگنال جزئی ماهواره‌ای دریافت شده، دلالت بر از کار افتادن تجهیزات الکترونیک هواپیما پس از پایان سوخت آن دارد. پینگ‌های زیر آبی هم در نزدیکی همین محل شنیده شده‌اند.

عکس آغازین مطلب نیز عرشه کشتی اوشین‏‎شیلد را نشان می‌دهد.

 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
من باورم نمیشه سقوط کرده باشه و بعد از چند هفته لاشه ی هواپیما روی اب دیده شده باشه پس از اون وقت تاحالا چرا پیداش نکردن؟.اونم درحالی که بیست و خورده ای کشور دنبالش میگردن.
خلاصه یه تپولوف انداختن تو آب که سر و ته قضیه رو هم بیارن:دی

Sent from my C5303 using Tapatalk
این که میگن تئوری توطئه با پوست و خون ایرانی جماعت عجین شده ، همینه! همه مون یه پا دایی جان ناپلئونیم! :D:D

دیدی گفتم هواپیمارو بلند کردن:general304:
 
بالا