برگزیده های پرشین تولز

مقایسه و تجزیه تحلیل هنرهای رزمی

roshi.whitewolf

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2017
نوشته‌ها
503
لایک‌ها
1,450
محل سکونت
Confidential
اطلاعاتت پایین ولی بد نیست
اسمشو یادم رفته اما این حرکت از حرکات خطرناک معبد شمالی فکر کنم
انرژی کی را حتی اگر بدونی چنین چیزی وجود دارد زندگی بهتری خواهی داشت
این استادم گفت، کی یا انرژی درونی کیهانی حالات مختلف داره که من هم تجربه کردم
یکی معروف به انرژی طلایی به نقل از استاد اوشیبا، که در اون می تونی جای هر شخص در یک محیط تشخیص بدی و کسی به ندرت می تونه بدون فهمیدن تو در خواب حتی به تو نزدیک بشه
یکی انرژی ضربه است که مشت 1 اینچی یا دو سانتی نام گرفته، یکی انرژی پرتاب هست که در وینگ چون هست، اسمش یادم نیست فک کنم سائولوم پای باشه
گرفتن ، کشیدن و پرتاب کردن، البته نه به اون معنای که می فهمی کسی به تو ضربه می زنه و با لمس کردن تو دنده هاش می شکنه به همین راحتی!!!
تو نین جیتسو هم داریم انرژی که باعث می شه من به شما فشاری رو بیارم که نتونی از جات حرکت کنی( هنوز به این نرسیدم تنها کسی که بلده تو دنیا ماساکی هاتسومی است)( این انرژی بدون لمس کردن است)
یکی تو آیکیدو هست که حجم جسم تغییر نمی کنه ولی جرم جسم تغییر می کنه و نمی تونی حریف ار جاش تکون بدی
یک انرژی دیگه هم ست که اسم ژاپنی شو یادم نیست اما می تونی با اون حجم بدن کم یا زیاد کنی
انرژی عرفانی هم که همون ذن هست ،ذاذن و ... که تو اون می تونه فقط با نگاه کردن درگیری رو شروع و پایان بدی
جمله های معروف ذن در هنر رزمی( چون ببر در جنگل و چون اژدها در آب )(چون گرگ قدم بردار تا تو انتخاب کنی)(چون شیر استراحت کن تا تو وقت را تعیین کنی)
(چون ببر ب حریف بنگر تا تو بگویی برود یا بماند) ( چون آب باش تا تو دلایل را بیان کنی)
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
هشت قاعده از کمپو سنتي چيني که در سند « بو بي شي » مطرح مي شود اين هشت قاعده عبارتند از :


  1. ذهن با بهشت و زمين يکي است .
  2. ريتم گردش جسم مانند گردش خورشيد و ماه است .
  3. روش دم و باز دم ، سختي و نرمي است .((کاتا تنشو بر اساس این اصل به وجود اومده))اشاره به "یین و یانگ"
  4. بر حسب زمان و تغيير عمل کنيد .
  5. تکنيکها در غياب فکر آگاهانه رخ مي دهند .
  6. پاها بايد به پيش روند ، عقب روند ، جدا شوند و جفت شوند .
  7. چشمها نبايد حتي كوچكترين تغيير را از نظر پنهان دارند .
  8. گوشها در تمامي سمتها با دقت و به خوبي مي شنوند .
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
afaranlou-hamed-6.jpg ((بیوگرافی مختصر از شیهان ظفرانلو))حامد ظفرانلو که کاراته را از نوجوانی زیر نظر استادش محسن مجربی در سبک کان ذن ریو آغاز کرده بود در مدت 30 سال تمرین کاراته و استفاده از محضر اساتید بزرگ کاراته ایران همانند استاد اکبر عطاران در سبک گوجوکای، استاد محمد علی پور نجفی در سبک اوکیناوا گوجوریو ؛ استاد مهرداد نخعی در سبک ایشین ریو و شیهان مهدوی در سبک هانکوریو ، برای استفاده بهتر از تجربیاتش در یک سیستم مستقل و انتقال کاراته سنتی به هنرجویانش با ارسال نامه به کانچو اوموتو در سال 2015 و ارسال فیلم کاتاها و بونکای و سلاح سرد ، که سرانجام به تایید کانچو اوموتو رسید، ابتدا به عنوان رییس دوجوی ایران زیر نظر هومبو ژاپن و سپس در سال 2016 به عنوان رییس شاخه یوزنکای گوجوریو کاراته دو ایران منصوب شد. این سبک در حال حاضر در دوجوهای ظفرانلو تدریس می شود
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی

ذن در هنرهای رزمی

عنوان این کتاب شما را به اشتباه نیندازد، قرار نیست با کتابی در مورد فلسفه “ذن” با توضیحات کسل کننده درباره موضوعی که اصولا قابل توصیف نیست روبرو باشید. نویسنده کتاب “جو هیامز” روزنامه نگار و از محققین هنرهای رزمی است که سابقه تمرین با بسیاری از اساتید بزرگ هنرهای رزمی را دارد. او در این کتاب تجربیات خود و درسهایی که از هنرهای رزمی فرا گرفته است را بازگو می کند. تجربیات و خاطراتی ملموس و شنیدنی که می توانند مخاطب را با مفهوم واقعی و فلسفه هنرهای رزمی به خوبی آشنا کند. به نظرم این کتاب نه تنها برای رزمی کاران بلکه برای دیگرانی هم که دوست دارند با فلسفه هنرهای رزمی آشنا شوند کتاب بسیار خوبی است.



پنج حلقه

کتاب “پنج حلقه” از دیگر کتابهای شناخته شده در زمینه استراتژی مبارزه است که توسط “میاموتو موساشی” شمشیرزن اسطوره ای ژاپن نوشته شده است. درواقع موساشی به عنوان یک سامورایی کارکشته حاصل تجربیات خود را درسالهای پیری برای شاگردش به رشته تحریر درمیاورد که حاصل آن همین کتاب “پنج حلقه” است.

******بوبیشی(جالب و مهم)******

این کتاب یک اثر قدیمی چینی است. گفته می شود متن کتاب “بوبیشی” که خیلی ها آن را کتاب مقدس کاراته لقب داده اند از دست نوشته های سری است که برای صدها سال توسط استادان هنرهای رزمی در چین و سپس در اوکیناوا از استاد به شاگرد منتقل می شده است. در این کتاب با مطالبی پیرامون فلسفه، تکنیک، استراتژی، نقاط حساس بدن، داروهای گیاهی و… برخورد می کنیم.فکر کنم این کتاب متاسفانه به فارسی ترجمه نشده.
 

roshi.whitewolf

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2017
نوشته‌ها
503
لایک‌ها
1,450
محل سکونت
Confidential

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
یادت باشه(هر چیزی که پیشوند یا پسوند کوریو یا کلمه نزدیک به این داره اعتبر داره)
کوریو به معنای سنتی، درست، حقیقی، صحیح می باشد
نمایندگان هنرهای رزمی سراسر ژاپن به کیوتو رفتند تا هنر رزمی خود را به نمایش بگذارند. از استاد میاگی نیز خواسته شد که برود اما او نمی توانست به همین دلیل شاگرد ارشد خود، جینان شینزاتو را فرستاد. در آنچا یکی از نمایندگان از او درباره نام هنر رزمی‌اش پرسش کرد. در آن زمان استاد میاگی هنوز نامی بر هنر رزمی خود نگذاشته بود، شینزاتو که نمی‌خواست شرمنده شود نام*** هانکوریو ***(با معنی روش نیمه‌سخت) را بطور فی‌البداهه بیان کرد. او پس از برگشت به اوکیناوا این مسئله را با استاد میاگی درمیان گذاشت و استاد نامگوجوریو (به معنای روش سخت و نرم) را برای سبک خود برگزید((ویکی پدیا))
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
کان ذن ریو

کان ذن ریو کاراته دو چیست؟
1. کان ذن ریو = روش کامل = سیر تکاملی کاراته دو
2. جستجو برای تکامل هدف است
3. به هنرجویان در تمام سطوح اجازه داده می شود تا به نحو شایسته عقلانی (فلسفه ای) کلیه جوانب اصول و فنون را به صورت عملی پرس و جو کنند.
4. توضیحات علمی و منطقی ( استدلالی ) اساس و پایه این سبک است.
5. تعادل کامل بین پاها و دست ها ضروری است – یعنی نداشتن امتیازات ضعیف – بر خلاف بعضی سبک های دیگر به طور عمده به استفاده بیشتر از پاها در برابر دست ها و یا برعکس توجه دارد.
6. دسترسی سریع به تکنیک های ترکیبی به تدریس فردی (تکی) به هنرجویان اجازه می دهد که بیشترین نیروی ذخیره شان را افزایش دهند و علی رغم گرایشات طبیعی ذاتی که لگدها یا سوراخ کننده ها دارند کان ذن ریو را سبک مناسبی برای میزبانی علاقه مندان به هنرهای رزمی نموده است.
7. اصول کمیته (مبارزه) باید با کاتا استفاده شود.
8. کان ذن ریو سبکی نرم و ملایم است و با تکیه و تاکید بر حرکات بدنی پهلویی (تای ساباکی) و حرکات پا (آشی ساباکی) جهت خنثی کردن حمله و مقابله به مثل، نسبت به تکیه بر روی تصادم وبرخورد سخت و خشن تمرین می دهد.
9. کان ذن ریو ضرورتا سیر تکاملی و تلفیق سبک های زیر است:
الف: شورینجی ریو (کوری هیسا تاکا) به خاطر تاکیدش بر روی جوانب عملی کاراته، تماس کامل پوشش کومیته لباس کیمونو بدون محافظت پا یا دست ، ناگزیر با ایجاد یک پیشرفت خیلی خوب و استفاده از امتیازات، برخوردی مناسب را دارا می باشد.
ب: وادوریو( اتسوکو) به خاطر روانی و استفاده از حرکات پهلویی در دفاع، ضمن تاکید بیشتر بر کار بدن و پا تا خنثی کردن حمله.
ج: گوجوریو (ج-یاماگوشی)به خاطر تاکیدش بر روی سرعت و متعاقبا رقص پای کوتاه در حین مبارزه و تکیه بر پویائی یعنی استفاده از پای جلو هنگام حمله.
د: ایشین ریو (ت – شیمابوکو) نزدیک شدن جهت مبارزه با واقع بینی کامل به استثناء آزمایش چشم ( تنظیم دید) و غیره سایر تکنیک ها بدون حفاظت بدن، سر و پاها اجازه داده می شود.
اما کان ذن ریو بیش از آن صرفا منبع سبک های فوق است. در طبقه بندی تکنیک ها و تاکتیک های مهاجم و مدافع منظم تر است. کان ذن ریو بیش از هر سبک دیگر بر استعمال تئوری تمرین تکیه دارد. نظیر اصول گونوسن، سن نوسن، گونوسن نوسن و تای نوسن. در حالی که تقریبا سبک های صحیح و قابل اعتماد این اصول را تقدیر و تصدیق می کنند بر اهمیت استفاده شان به طور کافی تاکید ندارند. به عبارت دیگر کان ذن ریو نه تنها بر اصول کومیته تکیه دارد بلکه بر کاتا علیرغم سایر سبک ها تاکید دارد.
جاروب کردن پا (آشی بارای) در کان ذن ریو به صورت یک هنر بسیار منظم و موثر توسعه یافته است. همچنین کان ذن ریو اولین سبکی است که بر تربیت متقاطع (عرضی) و اهمیت ساختار نیرو و توان تاکید دارد.
تقریبا سایر سبک ها تصور می کردند تقویت عضلانی وزن شما را به تدریج کاهش می دهد اکنون حتی قهرمانان دو سرعت بر روی تقویت تمرینات با استفاده از وزنه های خیلی سنگین تکیه دارند تا نیرو و توان را افزایش دهند با به هم پیوستن تغییر نیرو به سرعت.
سخن آخر این که: در حالی که اغلب سبک ها بر روی رسوم عمیق و سنتی اغراق می کنند کان ذن ریو به پیروزیهایش می بالد.
هیچ یک از سبک های کاراته در طی بیست سال اخیر در مسابقات بین المللی ملی و استانی بیش از کان ذن ریو برنده نبوده است. اسناد و مارک بلندتر از کلمات صحبت می کنند.
بنیان گذار دفاع کاراته کان ذن ریو، علاوه بر موارد بالا در خلال تربیت شخصی اش، به خوبی تکامل سبک هایش، هرگز از دو عامل تسلط نظیر رهنمود های نهایی و سفارشات موکد که هنرجویان سبکش در رشته تکاملی شخصی شان به آن ها بپیوندند ، منحرف نشده است.
1 – علت این که دستور دفاع کاراته توسعه یافت و نیز علت باقی ماندن آن فقط به خاطر دفاع شخصی به عنوان هنرهای نظامی بود. روشی برای بیشتر زنده بودن. موقعی که زندگی شخص مورد تهدید واقع می شود هرگز مقصود این نبوده است که فرمان دفاع کاراته یک رقص زیبا با یک سری حرکات موزون باشد، به همین دلیل است که از آغاز کاراته کان ذن ریو دو سیستم کومیته داشته است.
الف: کاراته ورزشی، عملی (فعال) با قوانین اساسی شرقی جهت برنده شدن در رقابت ها
ب: کاراته مبارزه ای ، چهره واقعی کاراته که نظیر روبرویی مهلک واقع گرایانه را دیکته می کند.
به طور واضح این تقریبا در کل کاراته ورزشی متفاوت است زیرا نسبتا همه تکنیکهایی که در کاراته مبارزه ای استفاده می شود در کاراته ورزشی یا ممنوع هستند یا اصلا موجود نمی باشند و یا حداقل با کنترل کردن و امتیازات برخوردی متفاوت اجرا می شوند نسبت به ملایم کردن تاثیرش.
برای همه هنرجویان پیشرفته کاراته کان ذن ریو ، بردن به سمینارهای کاراته مبارزه ای و آشنایی با جنبه های واقعی کاراته ورد نیاز است.
2 – کان ذن ریو سیر تکاملی فرمان کاراته است. همیشه و به طور ثابت هر کمبودی را ارزیابی و تکنیک های جدید را اضافه می کند و شبیه سایر سبک های کاراته که تکیه بر ثبات عقیده و تغییر ناپذیری دارند نمی باشد. کان ذن ریو همیشه در حال گشایش و انبساط است و معتقد است که سیر تکاملی هر هنر یا علمی یک مرتبه متوقف می شود.
اگر شخص به صورت یک نمای تاریخی ، کان ذن ریو را دسته بندی می کرد (به عنوان مثال، شوریته یا ناهاته) با دقت بیشتری می گفت که آن بیشتر شبیه تماریته است . تماری یک دروازه است و بیشتر تحت تاثیر سبک های مختلف هنرهای رزمی است.
کمال هرگز نمی تواند قابل دسترسی باشد کمال عبارت است از جستجو، از تلاش نهایی انسان، و آن شعار و فرمان کاراته کان ذن ریو می باشدimages.jpeg
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
چه جالب! از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم. ولی جلو بوکسورا که گاردشون بسته اس((اونم با دستکش))خیلی مبارزه با گارد پایین سخته البته شایدم مشکل از منه نه کاراته
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
ولی اینم هست که جلو بوکسور ضربه شوتو بزنی اعتراض میکنه میگه خطا واسه همین مبارزه کمی سخت میشه (ولی خوب جالبه تو یوتیوب هرچی مبارزه بین سبکای رینگی و کاراته کنترلی دیدم اکثرا کاراته کاها بدجور ناک اوت میشدند نمیدونم چرا)
 

roshi.whitewolf

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2017
نوشته‌ها
503
لایک‌ها
1,450
محل سکونت
Confidential
ولی اینم هست که جلو بوکسور ضربه شوتو بزنی اعتراض میکنه میگه خطا واسه همین مبارزه کمی سخت میشه (ولی خوب جالبه تو یوتیوب هرچی مبارزه بین سبکای رینگی و کاراته کنترلی دیدم اکثرا کاراته کاها بدجور ناک اوت میشدند نمیدونم چرا)
توی پارک یه دعوت به مبارزه داشتم که همون اول گفتم با گارد بوکس مبارزه نمی کنم ها
ولی با گارد کاراته هر کسی رو حری هستم( وزن من 56 ، وزن دعوت کننده 87) طرف از شاگردای قدر نمازی بود
اول مبارزه گفت این که بازه( گارد) شروع کرد به ضربه پا زدن، بعد هر ضربه عقب می کشید(گدان زدن هم یاد ندازن این مدعی ها)
بعد گفت ممد آقا سالمی، گفتم بزن تو کاریت نباشه، در یک لحظه با سرت مبارزه رو با ضربه دست تموم کردم
بعد مبارزه گفتم تو 8 کیلویی ضربه پات چرا نازم می کرد ، گفت 60 % بود!!!!!!!!!
گفتم چرا بعد هر ضربه فرار می کردی مگه قانون مبارزه رو نمی دونی ، این طوری طرف روحیه می گیره
محمود داداش یه جور مبارزه کن که بگم با محمود نمی شه مبارزه کرد، تو پارک هستیم
اگر ناکارم می کردی شاهد هامون چد تا مامور گشت و نگهبان بودن، کسی کاری به تو نداشت
قاضی می گفت خوب مبارزه نمی کردم، قانونی وجود نداشت
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
ترجمه نام های هنرهای رزمی: جودو((به معنی راه و روش نرم))__جوجیتسو((هنر نرم و ملایم))__کاراته((دست خالی و تهی))__سبک های کاراته:__وادوریو((سبک راه روش صلح آمیز و دوستانه))-گوجوریو((سبک سخت و نرم))-شیتوریو((ترکیب نام دو استاد مابونی))-کان ذن ریو((کامل ترین سبک))-کیوکوشین((نهایت حقیقت و...))-بوکس((مشت زنی))_وینگ چون\نام یک زن/((بهار زیبا))_ایرون فایتر((مبارز آهنی))_آی کی دو((راه روش آی کی،آی کی به معنی:استفاده از نیروی حریف در برابر خودش به وسیله انرژی کی))_موی تای((هنر هشت اندام))_جیت کاندو((به نظر من یعنی کلاه برداری\\مخصوصا اگه تو ایران باشه//))_
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
سوسای اویاما:همیشه به یاد داشته باش(تفسیر) بوشیدو به این معناست که نرم بر سخت و آب بر سنگ قلبه خواهد کرد.
 

پسر مشدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
31
محل سکونت
مگه فضولی
(زمان خشم مشت هایت را کنترل و زمان استفاده از مشت هایت خشمت را کنترل کن) -شیهان میاگی-
 
بالا