دوستان باز هم یک مقاله گذاشتم ولی ترجمه از سرچ انجین واتچ ...... بیشترشو گذاشتم
یکی دیگر از آپدیت های گوگل ، mayhem ( ضرب و شتم ) نام دارد که اکنون به آن پنگوئن می گویند . تمام آپدیت های گوگل در این سال ها ، برندگان و بازندگانی داشته است . قبل از اینکه وحشت زده شویم باید به یاد داشته باشیم که گوگل برای در امان ماندن از ، ازدست دادن بازدید کننده و ادامه ی تسلط در دهه ی آینده به تلاش زیای برای عاری از اسپم نگه داشتن نتایج جستجو بستگی دارد . به عنوان یادآوری باید متذکر شد که پنگوئن اولین آپدیت بزرگ گوگل در 10 ساله گذشته نیست.
قصد نداریم که در مورد جزئیات صحبت کنیم چرا که قبلا در مورد این آپدیت ها در بلاگ راتین و جاهای دیگر مطلب نوشتیم . درعوض اجازه دهید در مورد یکی از آپدیت ها که از طریق سایر آپدیتها اجرا می شود ، تمرکز کنیم . بررسی هرزنامه ها یا اسپم
تعریف گوگل از هرزنامه ها ( اسپم ) متنوع و متفاوت است . اما آنها اقدامات مناسبی برای پخش این فریاد خود از طریق Matt Cutts ( مسئول تیم وب اسپم گوگل ) و همچنین از طریق دستورالعمل های مدیریت سایت گوگل ، انجام داده اند .
برخی از وب سایت ها به بالارفتن خود فکر می کنند ( بدون اندیشیدن به مشتریان و بازدیدکنندگان خود ) و یا آنها توسط یک آژانس گمراه می شوند و یا توسط سئو کار های تقلبی اینگونه توجیه می شوند که استفاده از حقه و کلک بلامانع است و ایرادی ندارد . در اینجا نکاتی وجود دارد که وب سایت ها باید از آنها اجتناب کنند ( همانطور که در دستورالعملهای مدیریت سایت گوگل نیز آمده است ) . موارد زیر مواردی است که باید از ایشان اجتناب نمود :
1 – صفحات مخفی
2 –خرید لینک
3 – صفحات متفاوت برای موتورهای جستجو و کاربران
4 – لینک ها یا متنهای مخفی
5 – Cloaking یا redirects
اگر از کلک ها و حقه های بالا استفاده می کنید و یا قصد دارید که استفاده کنید ، بازی رولت روسی را شروع کرده اید .
کسانی که راه طولانی را می خواهند طی کنند بایستی به مشتریان خود فکر کنند . به طور خاص چگونه می توانید این راهکار های را اجرایی کنید:
1 – تجربه ی کاربری بازدیدکنندگان را بهبود ببخشید ؟
2 – برای مشتریان خود ارزش افزوده ایجاد کنید ؟
3 – یک روش برای مخاطبان و مشتریان خود به دست آورید تا آنها را برای بازدید مجدد ترغیب کنید ؟
با طرز تفکری شبیه به این ، تمرکز برای به کارگیری حقه و کلک که در بالا ذکر شدند ، بر روی چگونگی انتشار محتوای با کیفیت بر روی یک وب سایت کاربرپسند که بتواند کاربران را به خود جذب کند ، تغییر می یابد . [h=2]
نقشه ای برای اقدام فوری[/h]
تجزیه تحلیلهای خود را برای جلوگیری از آسیب بررسی کنید : اگر شما توسط پنگوئن و یا سایر آپدیت های گوگل آسیب دیده اید ، گزارش های web analytics خود را بررسی کنید . یک گزارش 30 روزه از ترافیک شما ، می تواند به شما بگوید چه زمانی آسیب دیدید و همچنین مقدار بازدیدکنندگانی را که از دست داده اید نیز به شما می گوید .
گزارش رجوع به وب سایت را از طریق کلمات کلیدی خود را بررسی کنید : هنگامی که متوجه شدید از گوگل ، ترافیک از دست دادید ، گزارش ارجاع دهنده کلمات کلیدی (Keyword Referrer ) می تواند به خوبی به شما کمک کند که بفهمید کدام کلمات کلیدی و به چه میزان باعث از دست دادن ترافیک شما شده اند.باز هم یک گزارش 30 روزه می تواند تصویر دقیقی از این اتفاق در اختیار شما قرار دهد .
ادامه در بلاگ راتین وب