برگزیده های پرشین تولز

نقش دامنه در سئو و گرفتن بازدید

reza23teh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آگوست 2014
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
51
منظورم از اون جمله ای که نقل قول کردید این نبوده که اگه کلمه کلیدی در دامین استفاده بشه جزو اولین نتایج جستجو خواهد بود در کل منظور این بوده که بودن کلمه کلیدی در دامنه یک امتیازیه نسبت به رقبا همین، که احساس میکنم اشتباه از نحوه جمله سازی من بوده که شما چنین برداشتی کردید من خودم چنین چیزی رو رد میکنم.
 

IR.EmperoR

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 جولای 2015
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
19
سن
25
قطعاً دامنه دارای تاثیر بالایی میباشد.
دامنه هایی با نام های زیبا و با معنا، در ذهن کاربر مانده و همچنین میتواند باعث جذب کاربر بیشتر شود.

موفق باشید
 

payam-nice

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,675
لایک‌ها
3,274
محل سکونت
Tabriz

hastina

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
675
لایک‌ها
230
در مورد پسوند دامنه ، به نظر من هیچ تفاوتی نداره که پسوند چی باشه.
اما از نظر اسم دامنه بستگی به هدف شما داره :
1. هدفتون صرفا گرفتن ورودی گوگل باشه ، بقول آقا محسن سعی کنید معادل انگلیسی کلمه کلیدی مورد نظرتون توی اسم دامنه وجود داشته باشه. در مورد سایت شما مثلا ahang.co گزینه مناسبی نیست و میتونستید از اینها استفاده کنید : music.co musicha.co musicfa.co و ...
2. هدفتون جذب ورودی گوگل همراه با برندینگ باشه در این صورت با هر اسمی دامنه ای نمیتونید برندسازی کنید ، با یک اسم دامنه حرفه ای و شروع فعالیت روی برندسازی با گذشت زمان توی ورودی گوگل هم پیشرفت های چشمگیری خواهید داشت و نتیجه به مراتب ماندگار تری نسبت به 1 دارید.
 

sam500

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2016
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
37
هم اسم دامنه هم پسوند دامنه در سؤ تأثیر مثبت داره.
مخصصوصا اسم دامنه تأثیر بیشتری دارد.
در مورد پسوند گوگل به شکل دیگه ای عمل می کند به فرض مثال برای سرچ در ایرن پسوند های .Ir را اولویت بیشتری می دهد اما آنقدر زیاد نیس که شمارا نگران کند.
 

sam500

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2016
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
37
هم دامنه هم پسوند آن در سؤ تأثیر دارند
اسم دامنه تأثیر بیشتری دارد
پسوند دامنه به شکل دیگه ای تأثیر دارد. مثلا برای سرچ در ایران دامنه های ir را اولیت بیشتری می دهد. اما این مورد انقدر مهم نیست که شما را نگران کند.
 

sam500

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2016
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
37
هم دامنه هم پسوند تأثیر دارند
تأثیر پسوند به شکلی است که گوگل برای سرچ در ایران دامنه های ir را اولویت بیشتری می دهد اما اونقدر زیاد نیست

مطالب بیشتر در مورد سؤ را می توانید از لینک زیر دنبال کنید
طراحی سایت
 

seokar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
6
سن
33
دوست عزیز اگه یک بار دیگه پاسخم رو بخونید ممنون میشم. اگه نگاه کنید درج کردم : در کل بودن کلمه کلیدی در دامنه با پسوندهای معروف یک امتیازه نسبت به رقبا
آیا شما اینو رد میکنید : در کل بودن کلمه کلیدی در دامنه و با پسوندهای معروف یک امتیازه نسبت به رقبا
اگر کلمه کلیدی در نام دامنه استفاده شود می تواند در سئو سایت تاثیر گذار باشد
 

morteza sohrabi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
35
محل سکونت
tehran
به نظر من باید در قسمت کلمه کلید واژه در افزونه yoast seo مثال : دانلود آهنگ جدید
باید دقت کنید کدوم کلمه تو پست مهمتره اونو بزارید تو کلید واژه
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
:) با سلام و درود

:general405: خیلی ها فکر می کنند اگر کلمه کلیدی آنها در دامنه باشد، خیلی اثر خوبی دارد!

خیلی خلاصه صحبت کنیم.تأثیری ندارد.اگر داشته باشد (بیشتر در یاهو و بینگ) بسیار بسیار ناچیز است.حتی در یاهو و بینگ هم به نسبت اهمیت فاکتور های دیگر ناچیز است .پس هزینه خودتون رو برای خرید دامنه ای که کلمه کلیدی مورد نظرتون در اون وجود داره هدر ندید.

صدها و هزاران فاکتور مهم و تأثیر گذار در سئو وجود دارد! منطقی نیست که به این فاکتور منسوخ شده اهمیت دهید.

در بهترین حالت شاید برای دامنه ای قدیمی، و موضوعی بی رقابت، تاثیر کمی داشته باشد.فراموش نکنید گوگل و حتی بقیه موتور های جستجو، دیگر آنقدر ضعیف نیستند، که صرف دیدن کلمه کلیدی در نام دامنه، آن را در رتبه بندی موثر بدانند.پس عنوان صفحات، برند شما، بهینه سازی داخلی، محتوا، بهینه سازی خارجی (لینک سازی و شبکه های اجتماعی) چه می شود؟ شما جای یک موتور جستجو باشید، نام دامنه را چقدر برای رتبه بندی ملاک قرار می دهید؟!

انتخاب پسوند دامنه مناسب جهت سئو
در تاثیر پسوند دامنه بر سئو سایت قسمت اول به توضیحاتی در این باره پرداختیم. اما بحث اصلی در رابطه با پسوند دامنه و رابه آن با سئو و بهینه سازی سایت به این قسمت از مقاله موکول شد.

و اما ادامه بحث: اگر خاطرتان باشد گفته بودیم استفاده از دامنه رایگان به هیچ وجه توصیه نمیگردد مگر برای تست کردن سایت خود که حتی هنگام تست کردن هم گفتیم نباید اجازه دهید مطالب شما در موتور جستجو ایندکس شود.


بسیاری معتقدند که دامنه دات کام تاثیر بیشتری بر سئو سایت دارد و دامنه های دیگر کمتر و نیز تاثیر کمتری برای دامنه ملی قائلند اما باید بگوییم که این تصورات اشتباه است. شما هنگامی که می خواهید تاثیر نام دامنه بر سئو سایت را بررسی کنید اول باید ببینید سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند. دامنه دات کام به این دلیل متناسب تر به نظر می رسد که در بردارند تمام فعالیت ها می باشد و همه نوع سایت می باشد پس مسلما در سئو رتبه خوبی خواهید یافت. اما همانطور که در قسمت اول اشاره نمودیم هر پسوند دامنه متعلق به نوع خاصی از فعالیت می باشد و اگر شما بتوانید دامنه ای انتخاب نمایید که پسوند آن متناسب با فعالیت شما باشد قطعا می توانید به نتایج خوبی در سئو دست پیدا کنید. اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که دامنه ملی در مورد چه کاری است؟ می توان گفت دامنه ملی نیز مانند دامنه دات کام قابل استفاده در هر موردی می باشد و تنها یک تفاوت در آن وجود دارد. در دامنه آی آر یا همان دامنه ملی برای اینکه نتایج بهتری در سئو بدست آورید بهتر است از زبان فارسی استفاده نمایید و استفاده از این نوع دامنه برای سایتهای انگلیسی زبان توصیف نمی گردد. اگر چه ممکن است سایتهایی بیابید که علیرغم استفاده از دامنه ملی و متن های انگلیسی نتایج خوبی داشته باشد. نکته ای که در سئو سایت همواره باید به آن توجه است این است که در سئو هیچ چیز غیر ممکن نیست و هیچ چیز بعید نیست اتفاق بیفتد که بد و خوب این اتفاقات مربوط به فعالیت خودمان است.

و اما مسئله دیگر اینکه اگر شما سایتی دارید و بخواهید پسوند دامنه آن را تغییر دهید. برای مثال decoweb.ir موجود بوده و می خواهیم آن را به decoweb .com تبدیل کنیم. به هیچ وجه کاری نکنید که سایت شما با هر دو دامنه باز شود طوری که از redirect 301 استفاده ننماییم. این نوع از انتقال بر سئو شما تاثیر منفی نخواهد داشت و تمام اعتبار شما را انتقال خواهد داد. البته توصیه می کنیم که اگر سایت شما با پسوند آی آر در نتایج جستجو و ... شناخته شده است و شما پسوند دیگری میخرید هرگز آی آر را روی دامنه جدید ریدایرکت نکنید. البته اگر این کار را انجام دهید نیز اتفاق خیلی تلخی نخواهد افتاد اما بهتر است تا حد امکان برای حفظ کیفیت نتایج سئو آن را رعایت کنید.

:general406: پایان ماجرا .............. موفق و پیروز باشید .....
 

a.ghorbani449

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 مارس 2017
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
14
سن
32
چقدر جذابه وقتی برای همچین مسئله ای اینقدر نظرات متفاوت وجود داره پس باید لذت برد از مبحث سئو.
به نظر من تفاوت خاصی نداره.
 

_66alirahman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 مارس 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
36
ممنون از مطلب خوب و مفیدی که در زمینه سئو ارائه کردین
 
بالا