همین که یک فیلم اجتماعی فروش میلیاردی میکنه باعث میشه کارگردانها و تهیهکنندهها راحتر به سمت ساخت فیلمهای اجتماعی بروند! نه کمدیهای هچل هفت!
ضمناً درخشنده کارگردان متوسطی است و مثل دهنمکی اون امکانات و پشتیبانیهای پشت پرده را ندارد!
(من زیاد با فیلمهایاش حال نمیکنم ولی همین که راه را برای بقیه باز کنه خیلی خوبه!)
و فیلم ایشان باعث شده روانشناسها و جامعهشناسها بخاطر اکران این فیلم در تلویزیون و نشریات درباره موضوع تجاوز مطلب بگویند که همین آگاهی دادن به مردم خیلی خوبه!
درود به همه سروران
رفتن به سمت فیلم هچل هفت یا چنین مضامین ملتهبی مورد علاقه ی خیلی از فیلمسازها هست
اما مهم همراهی ارشاد یا صدا و سیماست که فقط به بعضی نور چشمی ها مثل ده نمکی همچین اجازه ای رو می ده و فیلمی مثل زمهریر که کپی
اخراجی ها بود و خود شمقدری سکانس افتتاحش رو کلید زد مجوز نمایش نگرفت تا امر به حتی کارگردانهای خودی مشتبه نشه
البته در مورد دغدغه ی درخشنده همچین بحثی مصداق نداره چون به خاطر پول و فروش سراغ هیس نرفته و سالهاس که تو این مسیر سیر میکنه
فیلمهای زیادی مثل همین آخرین کارش خوابهای دنباله دار یا بچه های ابدی ساخته که پول دستمزد بازیگرها رو برنگردوند
نکته ی مهمی که باید بهش توجه کرد اینه که جامعه شناس ها و فیلسوفها و روانشناس ها و سیاستمدارها
عموما نگاه متفاوت و درخواست های بسیار کاربردی ای از سینما دارن که یک فیلمساز نباید اینطور باشه
چون اسمش روشه فیلم ساز ... نه جامعه شناس ... متخصص فلان و بهمان ... اولین اصل برای یک فیلم اینه که دراماتیک یا نمایشی باشه
اینکه باعث تحلیل و اشاره به ناهنجاری ها شده درست ولی نباید از محمل و بستر ارائه هم دور شد
البته عقیده ام اینه که سینما و نمایش به خاطر همین فراگیریش هست که تاثیر گذاره و نمیشه به کسی گفت که نه نباید از فلان فیلم خوشت بیاد
سینما یک هنر مردمی هست و مال همه است ... مثل خیلی از صنایع و مسائل نیست که کارشناس و متخصص بگه الا و لابد اینه و اون نیست
علاقه به یه فیلم هم نمودی هست از شرایط فرهنگی شخصیتی هر فرد خصوصا حافظه ی نمایشی و ادبی که مثل ذائقه با گذران یه سری تجربیات شکل می گیره
ارادت