• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

وضعیت اینترنت پرسرعت و ADSL در کرج

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,814
لایک‌ها
9
اینو یادم رفت بگم ... سیستم پارسی نت اینطوریه که یه پهنای باندی ... برای هر شهر ... یا مخابرات ... یا روتر ... خلاصه به یه عده میدن ! مثلا ۱ مگ رو میدن به ... فرض کنیم ۲۰ نفر ... یا بیشتر ... ( مثاله ... ) و محدودیت هم زیاد نمیذارن ... ( ظاهرا برای ۲۵۶ تا ۵۰ kb ) ... بعد من نمیدونم اگر مثلا تو محله ما یا شهر ما تعداد کاربرا زیاد بشه ... این هی کم میشه ... یا اینکه وقتی ببینن زیاد شده کاربر ، پهنای باند اون دسته کاربر رو هم زیاد میکنن ... باید چند ماهی بگذره تا معلوم بشه .
 

Ghazmar

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2002
نوشته‌ها
766
لایک‌ها
3
ولی خودم میدونم این ماه فقط یه فایل ۹.۵ گیگ و یه ۴ گیگ دانلود کردم !

؟؟؟!!! یه فایل 9.5 گیگابایتی؟! کجا اجازه آپلود همچین فایلی رو داده. آقا زود بگو لازم داریم بد!!!

مدت رانژه هم ... یه چیزی حدود ۲ هفته طول کشید که فقط از رانژه شبدیز در بیاد ! چون دیگه من مشتری اونها نبودم و کسی هم مصلما پیگیری نمیکرد !

بعد از اون دو هفته ... یه چیزی حدود ۳ هفته هم طول کشید اینور رانژه بشه ! البته اینم بگم ... شاید ۵۰٪ دلیلش این بود که پیگیری از طرف پارسی نت تو کرج خوب نبود ...

یکی از نگرانی​های اصلی من برای عوض کردن سرویس​دهنده هم اگر زمانی بخوام این کار رو بکنم، همینه. آدمی که سر راه بین این اتاق و اون اتاقش هم mail چک می​کنه، خدائیش سخته که اینترنت نداشته باشی. ولی اگر واقعاً مجبور بشم، یا این احساس نیاز رو بکنم، شده یه ماه هم Dial-up کار کنم مهم نیس برام. مضاف بر این​که اگه حواست باشه و از اول بری با خود مخابرات و پارتی و اینا، کل کار ظرف یک هفته انجام می​شه. فقط باید راهش رو بلد باشی... ;-)

الان هم به شدت راضی هستم ! همین الان ( تهران ) دارم با ۵۱۲ داتک این پست رو میزنم ... ولی عمرا به پای ۲۵۶ کرج نمیرسه !
اینو یادم رفت بگم ... سیستم پارسی نت اینطوریه که یه پهنای باندی ... برای هر شهر ... یا مخابرات ... یا روتر ... خلاصه به یه عده میدن ! مثلا ۱ مگ رو میدن به ... فرض کنیم ۲۰ نفر ... یا بیشتر ... ( مثاله ... ) و محدودیت هم زیاد نمیذارن ... ( ظاهرا برای ۲۵۶ تا ۵۰ kb ) ... بعد من نمیدونم اگر مثلا تو محله ما یا شهر ما تعداد کاربرا زیاد بشه ... این هی کم میشه ... یا اینکه وقتی ببینن زیاد شده کاربر ، پهنای باند اون دسته کاربر رو هم زیاد میکنن ... باید چند ماهی بگذره تا معلوم بشه .

تجهیزات فن​آوا Siemens هست و DSLAM هایی که دارن روی ATM کار می​کنن و حقیقتاً از بهترین سیستم​های موجود توی ایران هستن. کیفیت خطی که ارائه می​دن بسیار خوبه. اما نکته اصلی خود پهنای باندی هست که دریافت می​کنن و بین کاربرها تقسیم می​شه. یه نگرانی که همیشه وجود داره، همین بحث افزایش تعداد کاربر و کم شدن پهنای باند تخصیص یافته به هر کاربر هست. به نظر من زمان خوبی رفتی سراغ پارسی​نت. الان که تعداد کاربرهاشون کمه، بهترین وقت سرویس گرفتنه. یه سرویس بدون محدودیت با کیفیت تحویل می​گیری. اما وقتی که شلوغ بشه، شک ندارم که این کیفیت افت خواهد کرد.
در هر حال، امیدوارم این خوشگذرونی​ت حالاحالاها ادامه پیدا کنه و حالش رو ببری. بی​خبر نذار.
مخلصم.
 

vahidd

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2007
نوشته‌ها
231
لایک‌ها
13
سلام به همشهریهای کرجی
من بیش از یک ماه است که متشرک پارسی نت کرج هستم ، و کالبد شکافی و داستان خودم را در اختیارتان قرار میدهم (اگر حوصلتون سر میره همشو بخونین ، به قسمت نتیجه گیری در اواخر پستم مراجعه کنید) ؛

شرکت پارسی نت پایگاهش در تهران است ، در کرج در حقیقت Reseller فناواست، پارسی (پارسی نت) سرعتش خوبه و قطعی کمی داره ، ولی از نظر پشتیبانی متاسفانه خیلی صرفه جویی کردند، و از این نظر در سطح اکثریت ISP های دیگر کرج نیست، البته بسیاری از ISP های کرج خودشون یک نوع Reseller یا نماینده کرج شرکت مادرشون در تهرانند و وابسته به تهرانند حتی بعضی هاشون از همین فناوا سرویس میگرند، ولی به هر در کرج یک پایگاه درست و حسابی دارند ، چند شخص واردی و آشنا به مسائل شبکه دارند، در مراکز مخابراتی آنها را تحویل میگریند ، میتوانند مسائل accounting و مشکلات اتصالها اولیه شما رو به سرعت حل کنند، پشتیبانی هست که 24 ساعته پاسخگو باشه و سرش داد بزنید و نماینده کرج مستقیم با مرکز سرویس دهنده در تماس و ... اما پارسی نت در کرج فقط نماینده فروش داره (مثل فناوا) ، و پشتیبانی در حقیقت با فناوا تهران(تجهزات سروس دهنده سمت فناواست) ، اخیرا فناوا از دست زنگ خوردنهای کاربران پارسی شاکی شده، عملا پشتیبانی کاربران پارسی افتاده گردن خود و پارسی نت هم همیشه از نظر پشتیبانی ضعیف بوده و صرفه جویی میکنه و یک دلیل ارزون تر بودن نسبی اکانتهاشم همینه، البته با ظاهرنمایی و نمه ای مظلوم نمایی پشتیبانی ضعیف را در پشت صحنه مخفی میکنند ولی کافیه برای یک مشکل یکبار به آنها و یکبار به یکی از ISP های کرج زنگ بزنید و سرعت جواب دادن و نوع جواب مقایسه کنید، گذشته از این مساله نرخ بالای هزینه نصب کامل اینترنت و زمانبر بودن آن (حدود 30 هزار تومان برای نصب کامل، البته نرخ رانژه 10 تومنه که بقیه شرکتهای کرج برای نصب کامل چیزی معمولا بین 10 تا 15 تا حداکثر 20 تومن میگریند ، البته در نگاه اول همه فکر میکنند که خط رانژه سازی بشه همه چی حله ولی در صورت بروز مشکلات در اولین اتصال به ISP اگر نتونید مساله رو حل کنید ناچار خواهید بود نماینده شرکت برای نصب احضار کنید تا مشکل حل بشه، چرکه اونها شما را نمشناسند و نمیدونند سطح سواد شما چقدر و خیلی از کاربرها هم برای رفع مشکلشون ، بدون اینکه از سمت خودشون کاملا مطمئن باشند اونرو پاس میدند سمت ISP و در نتیجه اعتماد از بین رفته و برای همینه که اکثر شرکتها نصب کامل رو اجباری کردند) و پارسی نت هم چون خودش در کرج نیست و هم اینترنت کرجشو شرکت دیگری سرویس میده ، رفع مشکلات براش هزینه بر و زمان برتره، شرح و تفصیل این دو مساله را در زیر میخونید:


در کرج این شرکت صرفا یک نمایندگی داره که اون نمایندگی فروش و نصب پارسی نت است و پشتیبانی نیست، برای پشتیبانی باید زنگ بزنید تهران، در تهران آقایی که البته خیلی مظلوم نمایانه صحبت میکنند و برخی مواقع یک خانم گوشی را برمیدارند و ایشون هم اطلاعات فروش را دارند و معمولا میگویند به فناوا زنگ بزنید، فناوا تصمیم عاجل گرفته که دیگر کاربران پارسی نت را حمایت نکند، وقتی به فناوا زنگ میزنید ، خانم خوشگلای فناوا میگن پشتیبانی پارسی نتیها با خودشون و دقیقا بد ماجرا اینجاست، و اونها مشترک را پاس میدند به پارسی نت، پارسی نت چون در تهران باید 021 را بگیرید 2 تا تلفن هم بیشتر نداره (قبلا سه تا بود یکیش شد فاکس) و این دو تا مال مشترکهای همه ایران:blink: ، از ساعت 9 تا 12 از هر 5 بار شماره تهران را گرفتن 4 بار 021 بوق اشغال میخوره اون یکبار هم معمولا اون دو تا تلفن اشغاله، خلاصه باید بین 50 تا 100 بار زنگ بزنید تا موفق بشید ، بعد آقای تهران اگر راضی بشه که واقعا مشکل دارید شما رو به یک خانمی در خارج آن دفتر وصل میکنه که ، که از هر 3 بار تماس معمولا یکبار به اون خانم وصل میشید چون از بس سر این خانم شلوغ که باید قطع کنید و دوباره تماس بگیرید ، در ضمن این خانم تا قبل از ظهر هستند یعنی از 9 تا 11 و از 11 به بعد پشتیبانی تعطیل(البته برای کرج) و فقط فروش دارند که با احتساب مطالب گفته شده باید در ساعات 9 تا 11 حدود 300 بار شماره تهران بگیرید، این خانم که مثلا پشتیبانی پارسی نت است به صورت remote به server فناوا وصل و فقط میتونه accounting شما رو چک کنه یعنی مشکلات user /pass حل کنه، تیک اکانت شما رو برداره یا بزنه!!! همیم!!! حالا بگید شبدیز شبخیز تبخیز پشتیبانی نداره ، سرویس درست ندادن یک چیز و پشتیبانی نداشتن یک چیز دیگست و هر دو بد!!
بعد این خانم فوق العاده کار سرش ریخته واصلا نمیشه باهاش حرف زد قاطی از گل نازکتر صحبت کنید قطع میکنه ، متاسفانه مشکل اصاب دارند (به دلیل اینکه یک نفر ، کلی کار سرش ریخته و ملت هم همه شاکی (با توجه به هزینه های وضعیت اسف بار DSL در ایران طبیعی) و برخی هم متاسفانه بد دهنند)، برای حل مشکلات غیر user pass باید به فناوا زنگ بزنه که معمولا میگه الان سرم خیییییییییییییلی شلوغ و بعدا اگر وقت شد زنگ میزنم!!!، خلاصه ممکن لازم بشه یکی دو بار در روزهای دیگر تماس بگیرید و یادآوری کنید که به فناوا زنگ بزنه، بعد باید منتظر بنشینید تا صبح دولتتون بدمه که یا مشکلتون حل بشه یا از فناوا باهاتون تماس بگیرند یا دوباره این سیر طی کنید،


در مورد آقای سمغ آبادی و بالاخص اون یکی همکارشون هم که نگم بهتره، اگرچه پسرای خوبیند ولی آدمو نصف الجون میکنند ، اینها نمایندند و خود ISP که نیستند براشون اهمیت داشته باشه اینترنت شما 10 روزه تحویل میشه یا 100 روزه (با عرض پوزش، حضرات کمی هم گشاد تشریف دارند و گاهی خیلی دست و دلشون خیلی به پیگیری رانژه سازی نمیره خصوصا اون آقا خوشتیپه ، البته پول شمردن خوب بلده)، بعدشم موقعی که مشکلی پیش بیاد خودشون راحت میکنند و میگن خلاص، خودتون به شماره تهران زنگ بزنید و سیر تکامل داروین راطی کنید!!! (چون تماس گرفتن با تهران در قبل از ظهر خیلی سخته و تلفنشون اشغال میشه) تازه اگر خوش شانس باشید و در مغازه باشند یا مبایلشان خاموش نباشه!!!

نرخ و ارقام قابل توجه نمایندگی ، جدا از هزینه پارسی نت، بالاخره اونها هم باید یک نونی بخورند:
حدود 10 هزار تومان فقط پول رانژه سازی میگریند.
حدود 20 هزار تومان هم پول نصب که البته به نفعتون این پول به محض اینکه دیدید بعد از رانژه سازی نتونستید connect بشید نقدا پرداخت کنید ،مهم نیست در چه سطح دانشی در شبکه هستید ، چون پارسی نت تهران دسترسی مشکل و با هزینه به مرکز مخابراتی و فناوا داره و تا یقین نکنه که مشکل از سمت شما نیست خودشون رو کوچیک نمیکنند ، و این یقین رو حضرات نمایندگی کرج بعد از نصب سرویس در اونها ایجاد میکنند ، که البته اگر سر کیسه را شل کنید خودشان پیگیری میکنند و مشکلات سریع حل میشه.

خلاصه در مورد من، 2 هفته رانژه سازی طول کشید ، علاوه برنماینده شرکت خودم هم دو بار در روند رانژه سازی به مرکز مخابراتی مراجعه کردم واز نزدیک شاهد بی لیاقتی این اداره بودم ، البته لعنت خدا و پیامبر خدا بر پیکر مخابرات ج.ا که گیر داد به امضا صاحب خط و من ، نماینده شرکت و صاحب خط را الاف کرد، فکر میکنند تو ایران کسی بیکار بیاد خط کسی دیگه را رانژه کنه تا از DSL (خودتون بگید) بهره مند شه!!!
اول گفتند چرا خود نماینده نیومده، بعد گفتند اصلا کسی فرم رانژه سازی نیاورده (منو بندازند به جون شرکت)، بعد با پاپیچ شدنهای من مشخص شد حال گشتن دنبال فر منو نداشتند، بعد هم گیر سه پیچ دادند به امضا و بعد که قبول کردم خود صاحب خط بیاد امضا بده ، گفتند فرم باطل برو یکی دیگه بیار .... مسخره بازی به معنای واقعی کلمه ، 1 هفته هم صبر کردیم تا فرم جدید از تهرون بیاد و بعدشم مشکل در وصل شدن و connect شدن داشتم یعنی error 678 که البته error عادی در پارسی نت، خلاصه برای حل error مزبور شاید 1000 بار به پارسی نت تهران زنگ زدم(980 بار بوغ اشغال البته در ساعات قبل از ظهر که تماس با تهران مشکله)، که پارسی نت برای رفع این مشکل تقریبا هیچ کمکی نکرد و من خودم علت رو پیدا کردم که البته در اینیکجا نمایندگی کرج هم به من کمک کرد و دست از گمراه سازی و راهنماییهای کشکی برداشتند (البته در یک شایط خاصی که یک پای مشکل گند و کم کاری خودشان بود) ، علت دقیق مشکل را که سمت فناوا بود به خانم پشتیبانی پارسی نت گفتم که ایشون به صراحت گفت که این چرت و پرتها چیه که میگی؟ چیزی که نشنیده یا به گوشش نخورده چرت و پرت، البته من برای اینکه مشکلم حل بشه در تمام مدت کمال ادب را رعایت کردم و ایشون از من طلبکار بود) در این راه 2 بار مودمم را تست گرفتم که البته یکبار روی خط فناوا و 2 تومان خرج کردم و ساعتها الافی در کافی نت و تمام شهر گشتم تا یک کافی نت خلوت با خط فناوا پیدا کنم (فکر نمیکنم کسی در ایران همچنین کاری کرده باشه)، از تمام پشتیبانیهای کرج: کیمیا شاتل آریاتک و حتی شبدیز (که ظاهرا مشترکان کرجی بیچاره کرده) کمک گرفتم (البته کمک چندانی نمیتوانستند بکنند)، و بالخره اینترنت ما در سومین هفته حل شد و بعد از حل شدنم تا دو سه روز میترسیدم که گر قطع بشه چه خاکی تو سرم بریزم و خواب خوراک نداشتم...
باور کنید مشکل ناراحتی اعصاب گرفته بودم، یعنی از همه جا بد آوردم، از رانژه سازی، روند اداری مخابرات، پشتیبانی پارسی نت، مشکل در سمت خود فناوا، پاس کاری من بیچاره، حتی خود پارسی نت از دست من عارض شده بود که چرا نمیزارم نمایندگی نصب کنه ، مشکل در accounting و هر کدام از اینها خدا میدونه ... و به صراحت بگم تمام مشکلات هفته سوم بخاطر همین ندادن پول نصب پول پیش اومد که توصیه اکید میکنم اگر بعد از رانژه سازی و چند بار تماس مشکلتون حل نشد آماده شل کردن سر کیسه باشید.
البته دلیل اینکه من حاضر به پرداخت پول نشدم ، فقط خساست نبود، حضرات نمایندگی کرج چیزهای عجیب و غریب برای رفع مشکل و اصرار شدیدی داشتند که مشکل از سمت من و کاربران دیگه دارند بدون مشکل کار میکنند و فقط برای من مشکل وجود داره!!! ، منم اطلاعتم در شبکه بالاست و احساس میکردم که 99% مشکل از سمت اوناست:
- مودم شما برای ویندوز XP بدون service pack ساخته شده ،(آخرین مدل SMC ADSL2+)، یعنی روی XP SP1 و SP2 جواب نمیده !!! (با اتصال اترنت) ، بعدشم مگه میشه روی نسخه اولین XP نزدیک به 10 سال پیش DSL کار کرد ؟! جدیدترین نسخه های خیلی از ویروس کشهای مطرح اصلا روی SP1 نصب نمیشند یا همه امکاناتشون فعال نمیشه و حداقل نیازشون SP2 حالا چجوری میشه روی ویندوز اولی که صدها bug داشت اتصال دائم داشت؟
البته ممکن که درایور اترنت با ویندوز سازگاری کامل نداشته باشه ولی هیچوقت مشکل نمتونه support نرم افزاری مودم باشه(به استثنای USB) باشه، چرا که میشه از اترنت در هم سیستم عاملی که درایورش کارت شبکه اترنت درست نصب بشه استفاده کرد ، حتی در کنسولهای بازی و ...
-شما باید هاردتون رو فرمت کنید و فقط یک ویندوز بریزید آن هم اولین ویرایش XP
جالبترین قسمت ماجرا دادن DNS و IP بود، حضرات دو DNS به من دادند و گفتند که با این وصل شو، در حالیکه این کاری نامفهمومه؟ وقتی IP دینامیک است ، DNS و external gateway و موارد دیگر اتوماتیک گرفته میشه و نیازی به دادن دستی نیست، اگر شما اشتراک پارسی گرفتید و خودتون اصلا الاف DNS نکنید، مثل اکثر ISP ها عمل کنید.
خلاصه هرچه جلوتر میرفتیم چرت پرتها شاخ دارتر میشه، از یک طرف مشخص بود مشکل از طرف پارسی، از طرف دیگه اطلاعات نمایندگیشونم از من کمتر بود و میترسیدم بیست تومن دیگه هم بدم و بیشتر تو گل فرو برم.

سرعت بالا در طول روز و در ساعتهای محدودیت حجمی نقطه قوت این ISP، شبها 2 تا 7 ، 5 ساعت بدون محدودیت، که البته روزهای پینجشنبه جمعه حدود باید کاملا قدیشو بزنید ودر روزهی عادی مثلا شب چهارشنبه اخیر که استثنا بیدار بودم در ساعت سه ونیم نصفه شب، سرعتم روی Megauplod ، rapid و سرور NVIDIA بین 3 تا 6 کیلوبایت یا 30 تا 50 کیلوبیت بود که نشون داد حدود 6 ساعت باید برای یک فایل 70 مگی باید معطل شم منم cancel کردم و رفتم خوابیدم ، خلاصه روی شبانه حساب چندانی باز نکنید، البته همیشه به این کندی نیست ولی چیزی حدود 5 تا بینهایت برابر کندترو در کل کاملا متفاوت در طول روز و یک مشکلش اینکه گاهی لحظات بقدری ترافیک بالا میره که سرعت دانلود هی کم میشه تا به صفر میرسه اینجا ممکن تا برگشتن سرعت به روال عادی کلا download قطع بشه که برای دریافت فایل های حجیم چندان خوشایند نیست،

شبدیز تنها ISP کرج نیست، و شاید دلیل اینکه اینقدر مشترک داره همین پورسانت اینترنت به ازای معرفی مشترک جدید و علی الخصوص تعرفه های نامحدودش باشه و متاسفانه اکثریت مشترکین دانش درستی در سنجش سرعت ندارند (مرادم در خارج از این فرمهاست) و به نرخ قیمت ها و تبلیغ اطرافیان خود نگاه میکنند، مشکل اینجاست اگر در یک بازه زمانی یک عده بیان و بگن وضعیت فلان ISP خوبه همه میچپند توش و وقتی اون ISP به گند کشیده میشه، اکثریت باز هم به چپیدن ادامه میدند (معولا تا ابد، مگر تا پیش آمدن مشکلات شدید قطعی یا عدم سرویس دهی کامل آن شرکت و ..، تا باز یک عده بیان و بگن وضعیت فلان ISP خراب و فلانی درسته!)
مطب برخی دکتره رو دیدید که قدر یک بیمارستان مریض داره، همه دکترها یک درس رو خوندند، اونهایی هم که سنشون کمتر و سرشون خلوتتر دانش جدید و بروزتری دارند ولی بجای اینکه به چشمانمان اعتماد کنیم به حرف این و آن چشم دوختیم.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جمع بندی:
اگر download محدودی دارید و یک کاربر عادی هستید ، یا پول کافی برای دانلود در اینترنت حجمی رو دارید ، یا از آن دسته از لردها و لارجهایی هستید که به جای پرداخت مبلغ 1000 تومن برای 4 گیگابایت حجم فیلم روی DVD به یک آدم مستحق، هزاران تومن برای دانلود هر گیگ به جیب بی لیاقت ترین ، زورگوترین ، طماع ترین و انحصارطلب ترین مخابراتی که جهان خلقت تا این لحظه به خودش دیده میریزید ، عمر و زندگی غیر جاودانتون برای چنین صرف میکنید (از نظر من این کار حرام) ، سرعت بالا و تضمین شده در اکثریت اوقات در طول ساعتهای محدودیت روزانه مد نظرتون و برنامه خاصی برای دانلود در شبها ندارید ،پشتیبانی اهمیت چندانی براتون نداره و موقع مشکلات بجای داد زدن صبر پیشه میکنید ، از همه مهمتر اگر بهتون بگن 20 تومن هزینه نصب (علاوه بر 10 تومن رانژه سازی) بدید سر به بیابون نمیزارید، پارسی نت را بهتون توصیه میکنم؛
*پارسی فقط 256 داره و تمام اکانتهاش حجمیه و در صورت پر کردن حجم ماهیانه قطع میشه و امکان افزایش حجم نیست و میبایست یک اکانت جدید را سفارش بدید؛ بنابراین در انتخاب حجم مورد نیاز دقت کافی کنید.
 

iceberg

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
با تشكر از vahidd
آقا كلي وقت گذاشتي، دستت درست :thumbsup:

من هم به همه پيشنهاد ميكنم بابت گرفتن فيلم از طريق dsl پول نديد. تقريبا هرچي بخواهيد تو آرشيو dvdفروش‌ها پيدا مي‌شه. همش 1000 تومن! بي دردسر
ضمنا من توي اين دو هفته اي كه از شاتل سرويس گرفتم، در تمام مدت سرعت خوب و پايدار بوده. البته قيمتش هم بالاست. براي 128،10G با عوارض، ماهي 30تومن ميگيرن! :whistle:

تو اين مدت 2 تا كامپيوترمون از اين سرويس استفاده ميكنن و راضي كننده است. شب ها هم كه ترافيك رايگان هست، سرعت خوبه.
فقط نميدونم اين محدوديت حجمي چرا اينقده زيادي مونده! :blink:​
 

کرج

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2007
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
با تشکر از شما آقای Ghazmar من که از isp پرسیدم یه کم فکر کرد گفت با یه روتر که قیمتش هم 400 تومن هست میشه البته از کسی که واسم نصب کرد پرسیدم همین حرف شما رو میزد که اگه نصب بکنید دو تا 256 رو همون یه 256 رو میشناسه حالا باید ببینم و تحقیق بیشتر بکنم تا چه شود:D
 

iceberg

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
با تشکر از شما آقای Ghazmar من که از isp پرسیدم یه کم فکر کرد گفت با یه روتر که قیمتش هم 400 تومن هست میشه البته از کسی که واسم نصب کرد پرسیدم همین حرف شما رو میزد که اگه نصب بکنید دو تا 256 رو همون یه 256 رو میشناسه حالا باید ببینم و تحقیق بیشتر بکنم تا چه شود:D

يه سري به اين دو تا لينك بزن
http://ask-leo.com/can_i_combine_two_internet_connections_to_get_a_faster_connection.html
http://www.ezlan.net/loadbalance.html
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,814
لایک‌ها
9
@ Ghazmar

اون فایل رو یکی از سرور های خودم بود ... :دی چند تا فیلم و برنامه و اینچیزا بود ... رو سرور زیپ کردم و کلش رو باهم گرفتم ...

در مورد اون تعداد هم دقیقا موافقم ... و با این هم موافقم که خوب زمانی سرویس گرفتم از پارسی نت ! البته شاید بیچاره‌ها همیشه همین کیفیت رو نگه دارن ! معلوم نیست ...
 

Caffeine

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2005
نوشته‌ها
53
لایک‌ها
0
سلام به همشهریهای کرجی
من بیش از یک ماه است که متشرک پارسی نت کرج هستم ، و کالبد شکافی و داستان خودم را در اختیارتان قرار میدهم (اگر حوصلتون سر میره همشو بخونین ، به قسمت نتیجه گیری در اواخر پستم مراجعه کنید........




:eek::eek::eek:


چه دل پر دردي داره اين بنده خدا .. :blink:
منو بگو كه با ديدن پستهاي شايان و ديگرون داشتم وسوسه ميشدم كه شاتلو ول كنم بكل ...

راستي ، اينجا كسي از خود فن آوا سرويس گرفته ؟
دوتا نماينده داره تو كرج ولي من تو اين تاپيك نديدم كسي راجع شون چيز خاصي گفته باشه ،
يا ريويو شون كرده باشه ..
هوووم...
قيمتهاشون هم چندان بيشتر از بقيه نيست .. كسي نظري نداره ؟؟
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,814
لایک‌ها
9
تقریبا میتونم بگم با اکثر نوشته ‌های vahidd عزیز موافقم !

در مورد رانژه شدن خط و آقایون پژمان و صمغ‌آبادی ... موافقم که هیچ وقت تو دفتر/مغازه‌شون نیستند و خلاصه قبلا هم گفته بودم که برای رانژه شدن خطتتون یه اعصاب فولادی کنار بذارید ...

در مورد هزینه ها ... من یه ۱۲ تومن برای رانژه دادم ولی از اون ۲۰ تومن خبری ندارم ! یعنی نه کسی به من گفت که بدم ... نه من پولی دادم !

در مورد پشتیبانی هم کاملا با vahidd موافقم ! دقیقا همین‌هایی هست که میگن ... یعنی .... راحت بگم ... پارسی نت عملا پشتیبانی نداره ! ولی برای من یکی خیلی فرقی نداره ! حتی بهتر هم هست ! قبلا شبدیز پشتیبانی ۲۴ ساعته داشت ! ۳ شب هم زنگ میزدی یکی برمیداشت گوشی رو ! ولی چه برداشتنی ؟ به جرات میتونم بگم تو طول حدود ۶ ماه ... شاید هفته‌ای ۲،۳ بار زنگ میزدم ... به خاطر مسائل مختلف ... از قطعی سرویس به خاطر مشکل مالی ... تا مشکلات شبکه ... با مدرک ثابت میکنم که حتی ۱ بار هم هیچ کدوم از این تماس ها کمکی به من نکرد !

مثلا فرض کنید ساعت ۲ شبه ... سرویس شما تعطیل میشه !

خب ۳ تا مشکل میتونه باشه

۱. سمت شما مشکلی پیش اومده ( تنظیمات مودم ... یا هرچی )
۲. سمت سرویس دهنده مشکل پیش اومده
۳. مشکل مالی دارید. مثلا پرداخت شما ثبت نشده ... یا اصلا فاکتور این ماه دست شما نرسیده یا به هر دلیلی سرویس الان قطع شده.

تو شبدیز :

در مورد مورد اول به شما گفته میشه مودم رو ریست کنید و کانکشن جدید بسازید و ... حالا اصلا کار ندارند که شما کی هستی ... مشکل دقیقا کجاست ! خیلی حرفه‌ای بخوان برخورد کنن میگن ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ رو پینگ کنید ! حالا میگی بابا من تو پنل مودم هستم ! میگه اشکال نداره شما پینگت رو بکن ... خلاصه آخرش میگه مشکل از شماست و کاری از دست ما بر نماید ...


در مورد مشکل دوم یکی از این دو جمله به طور پیش فرض شنیده میشه : « کدوم مخابرات هستید ؟ شما میگید فلان مخابرات ... میگه : مشکل از مخابرات شماست » یا اینکه « لینک اصلی از مخابرات قطع شده ... کلا از تهران قطع شده ... » بعد شما میگید خب کی درست میشه ؟ میگن دست ما نیست ... معلوم نیست !


در مورد قسمت سوم ... باز مهم نیست که شما کی هستید ...سابقه شما در شبدیز چه قدر هست ... مشکل شما چیه ! حتی اگر پول دادید و فراموش کردن که شارژ کنند ... به هیــــــــــچ وجه امکان اینکه حساب شما حداقل برای مدت چند ساعت ( تا فردا صبح که بخش حسابداری بیاد ) شارژ بشه ، وجود نداره ! میگن ما دسترسی نداریم ...


اینهایی که گفتم بحث ۱ بار ... دو بار ... ۱۰ بار نیست ! برای من شخصا شاید بیشتر از ۱۰۰ بار مجموع همه اینها تکرار شد !

برای همین الان از اینکه پارسی نت پشتیبانی نداره ، اصلا ناراحت نیستم ! چون اولا مشکل نداره که من به پشتیبانی احتیاج پیدا کنم ... دوما مشکل هم پیش بیاد ... حداقل خودم میدونم کسی نیست جواب های صد من یه غاز تحویل من بده ! سنگین و رنگین صبر میکنم تا فردا صبح که شرکتشون باز بشه !

فقط در یه بخش با نظر ایشون مخالفم ... اون هم این هست :

سرعت بالا در طول روز و در ساعتهای محدودیت حجمی نقطه قوت این ISP، شبها 2 تا 7 ، 5 ساعت بدون محدودیت، که البته روزهای پینجشنبه جمعه حدود باید کاملا قدیشو بزنید ودر روزهی عادی مثلا شب چهارشنبه اخیر که استثنا بیدار بودم در ساعت سه ونیم نصفه شب، سرعتم روی Megauplod ، rapid و سرور NVIDIA بین 3 تا 6 کیلوبایت یا 30 تا 50 کیلوبیت بود که نشون داد حدود 6 ساعت باید برای یک فایل 70 مگی باید معطل شم منم cancel کردم و رفتم خوابیدم ، خلاصه روی شبانه حساب چندانی باز نکنید، البته همیشه به این کندی نیست ولی چیزی حدود 5 تا بینهایت برابر کندترو در کل کاملا متفاوت در طول روز و یک مشکلش اینکه گاهی لحظات بقدری ترافیک بالا میره که سرعت دانلود هی کم میشه تا به صفر میرسه اینجا ممکن تا برگشتن سرعت به روال عادی کلا download قطع بشه که برای دریافت فایل های حجیم چندان خوشایند نیست،

اول اینکه من اصلا اطلاع نداشتم ۲ تا ۷ صبح دانلود بدون محدودیت هست ... حالا این مهم نیست ...

در مورد سرعت ... نمیدونم شما چه سرویسی دارید ... من ۲۵۶ با ۲۰ گیگ پهنای باند گرفتم ... حدود ۴۰ تومن شد ...

من تا بحال زیر ۳۰ تا ۳۵ کیلو بایت/ثانیه از هیچ سایتی دانلود نکردم ! البته بیشتر از ۵۳ هم دانلود نداشتم ... ساعت استفاده من هم همیشه بین ۹ ، ۱۰ شب تا حدود ۴ صبح هست ... حالا نمیدونم خارج از این بازه زمانی اوضاع چطور هست ... این استفاده تقریبا فکر کنم ۱۵ روز هست ... هر شب هم بدون استثنا دارم استفاده میکنم ... هیچ شبی اتفاقی غیر از این نیافتاده !
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,814
لایک‌ها
9
من این تفاوت رو فقط میتونم تو دو تا چیز حدس بزنم :

۱. تجهیزات + خط تلفن و مشکلاتی از این قبیل
۲. منطقه مخابراتی !

مورد اول رو که خب نمیشه نظر خاصی داد ...

مورد دوم رو حدسم این هست که شاید چون سیستم به صورت share هست ... شاید تون منطقه شما تعداد کاربران پارسی نت زیاد هست و اینطوری میشه !

راستی یه نمونه دیگه اینکه ... من تو( فکر میکنم ) ۵ یا ۶ روز ( فقط شبها ) یه فایل ۹.۵ گیگی دانلود کردم !!! یعنی شب میذاشتم دانلود ... صبح هم که لپ تاپ رو میبردم ! با سرعتی که شما گفتید میخواست دانلود بشه که ... ماه‌ها طول میکشید !
 

Caffeine

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2005
نوشته‌ها
53
لایک‌ها
0
...

راستي ، اينجا كسي از خود فن آوا سرويس گرفته ؟
دوتا نماينده داره تو كرج ولي من تو اين تاپيك نديدم كسي راجع شون چيز خاصي گفته باشه ،
يا ريويو شون كرده باشه ..
هوووم...
قيمتهاشون هم چندان بيشتر از بقيه نيست .. كسي نظري نداره ؟؟


خوب ،من امروز اينكارو كردم يعني با نماينده كرج شون صحبت كردم :
ميفرمان كه سرويس نامحدود براي تهرانه فقط و نه كرج
سرويسهاي محدودشون هم .. در مقايسه با پارسي نت بالاتره مثلا 128 با 10 گيگ 32 تومن
تازه .. اون قضيه باز بودن سرعت همه اكانتها (كه فرقي نميكرد 128 بگيري يا 512 و در هر حال سرعت دانلود
روي 35 تا 50 دور ميزد) اينجا خبري نيست !!
يعني 128 با حداكثر سرعت 16K و محدوديت 10 گيگ ميدن 32 !!
بعدشم يادم رفت بپرسم كه 3 تومن مخابرات و ماليات اينا هم توي همين 32 تومنه يا با اون ميكنه 36 تومن :lol::lol:


بهرحال معلومم شد چرا اينجا حرفي ازشون نيست .. . خوب اينم تجربه اي بود گفتم بقيه هم بدونن !
 

cordless

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2007
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
0
در ضمن یه سوال خیلی جدی:کسی اطلاع داره که چطور میشه 2 تا سرویس اینترنت گرفت مثلا 2 تا 256 روی دو تا خط جدا بعد این دو لاین رو به یک کامپیوتر وصل کرد من فکر میکنم روتر بخواد .cordless Ghazma شما عزیزان باعث دلگرمی من هستید و اطلاعات خیلی خوبی دارید لطفا من رو راهنمایی کنید(شاید بگید مگه دیونه شدی خوب یه 512 بگیر ولی عزیزان من میخوام به جای 170 تومن 80 تومان پیاده بشم در ضمن به غیر از دانلود آیا پینگ خوب میشه؟من واسه بازی میخوام ممنون)

به علت سوالات مکرر در مورد موازی کردن دو خط اینترنت و افزایش سرعت (مثلاً موازی کردن 2تا 256 و تبدیل آن به 512) شرح مختصری در مورد آن می دهم اگر مدیر فکر می کند مربوط به این بخش نیست آن را منتقل کند...

خیلی ها به فکرشون می رسه که با توجه به کم بودن هزینه 2 تا خط ADSL نسبت به یک خط پرسرعت تر مثلاً به جای گرفتن یک خط 512 کیلوبیت بر ثانیه بیایند و دو خط 256 کیلوبیت در ثانیه 40 هزارتومانی را موازی کنند و از سرعت 512 استفاده کنند... و می پرسند آیا چنین چیزی امکان دارد؟!

اول آنکه امکان اتصال دو خط 256 به دو مودم مجزا و اتصال آن به یک کامپیوتر امکان پذیر است ولی متاسفانه کامپیوتر در هر زمان تنها قادر به ارسال و دریافت از یک آی پی است..

امروزه روترهایی ساخته شده است که قابلیت اتصال دو خط اینترنت را دارد یعنی دو خط WAN مجزا به آن وصل می شود به این مودم ها Load balance مودم گفته می شود علت طراحی این روترها اصولاً به این دلیل است که در مراکز داده data center ها گاهی اتصال یکی از خطوط اینترنت قطع می شود و یا سرعت اتصال اینترنت نسبت به ISP دیگر کاهش می یابد این روترها با سنجش کیفیت خط هر ISP در هر زمان تعیین می کنند که کدام خط اینترنت سرویس بهتری ارائه میدهد و روی آن سویچ می کنند و البته در زمان قطع شدن اتصال یک خط از قطع کامل شبکه جلوگیری می کنند این قابلیت به نام fail over مشهور است.
و اما از مودم های Load balance می توان برای افزایش کارایی شبکه هایی شامل چند سیستم مثلاً کافی نت ها استفاده کرد یعنی عملاً اگر شما یک خط 512 را به چند عدد کامپیوتر متصل کنید با اتصال دو خط 256 کیلیوبیت در ثانیه لود بالانس شده از کیفیت کمتر و سرعت برابری برخوردار است!!! و البته هزینه شما کاهش می یابد.. ولی اگر شما مودم لود بالانس را به یک کامپیوتر متصل کنید عملاً همان سرعت 256 و کمی بهتر را دریافت خواهید کرد و تفاوت چشمگیری متوجه نخواهید شد... لذا تفاوت تعدد خط با تعدد سرور ها بهبود می یابد...


برای درک این بیشتر یک مثال می زنم .. یک خودرو یی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در یک بزرگراه در حرکت است شما نمی توانید برای افزایش سرعت عملاً دو عدد خودرو با سرعت 100 کیلومتر در ساعت را به امید رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت در بزرگراه حرکت دهید...!!! ولی اگر شما دو خودرو با سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در بزرگراه حرکت دهید عملاً قادر خواهید بود دو برابر حجم یک خودرو جا به جا کنید... لذا شما با افزایش تعدد خودرو حجم جابجایی بار را بالاتر بردید و تاثیر در سرعت رسیدن به یک نقطه نداشته اید... لذا شما سرعت بالاتری را تجربه نخواهید کرد ولی حجم بیشتری را جابه جا خواهید کرد... و برای جابه جایی حجم نیاز به بار بیشتری دارید و در صورتیکه بار شما بیشتر باشد می توانید این تفاوت حجم را احساس کنید در غیر اینصورت تجربه سرعت یک خودروی سواری (با سرعت برابر ) با یک کامیون با دو برابر حجم تقریباً برابر است..


از روترها های خوب Load balace می توان به tplink و Cisco اشاره کرد و البته از نظر مقرون به صرفه بودن روتر لود بالانس دی لینک یک شاهکار خانگی است..

DI-LB604_diagram.jpg


tlr480t+sml_front.gif


در ضمن اگر قرار است از روترها لود بالانس استفاده کنید فراموش نکنید که برای اطمینان از حفظ سازگاری خطوط باید هر خط از ISP مجزایی سرویس گیری شود مثلاً یک خط را از لایز سرویس بگیرید و یک خط را از شاتل...
 

Majid_sp2007

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 فوریه 2007
نوشته‌ها
197
لایک‌ها
5
کسی جدیدا از پارسی نت سرویس نگرفته ؟؟؟؟؟؟؟

من می خوام از دنیانت برم به پارسی نت ولی از زمان زیاد رانژه شدنش می ترسم
 

5rang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2008
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
0
کسی جدیدا از پارسی نت سرویس نگرفته ؟؟؟؟؟؟؟

من می خوام از دنیانت برم به پارسی نت ولی از زمان زیاد رانژه شدنش می ترسم

دیگه چاره ای نیست! رانژه خفن طول میکشه!

دانلود شبانشون (2 تا 7 صبح) بد نیست، می ارزه.

نسبت به قیمت و نسبت به جاهای دیگه سرویس شون خوبه! (؟)


برو تو کارش!!!


در کل من راضیم ازش!!!


* راستی این نماینده کرجشون یکم تعطیلات میزنه، تو ساعت اداری معمولا کسی نیست!!!!

من مستقیم از تو تهران اقدام کردم.
 

Majid_sp2007

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 فوریه 2007
نوشته‌ها
197
لایک‌ها
5
دیگه چاره ای نیست! رانژه خفن طول میکشه!

دانلود شبانشون (2 تا 7 صبح) بد نیست، می ارزه.
نسبت به قیمت و نسبت به جاهای دیگه سرویس شون خوبه! (؟)
برو تو کارش!!!
در کل من راضیم ازش!!!
* راستی این نماینده کرجشون یکم تعطیلات میزنه، تو ساعت اداری معمولا کسی نیست!!!!
من مستقیم از تو تهران اقدام کردم.


شما که از تهران اقدام کردی رانژتون چند روز طول کشید ؟؟

در ضمن تعدادی از رفقا می گن پارسی نت نماینده فن آوا هست من فکر نمی کنم اینجور باشه ولی شما که سرویس پارسی نت داری یه زحمتی بکش برو تو سایت speedtest.net یه تست سرعت بگیر تو نتیجه تست که تو صفحه دوم باز میشه اسم شرکت ارائه دهنده اینترنتت رو هم مینویسه

اگر نوشته باشه NEDA GOSTAR DATA TRANSFER COMPANY معلوم میشه نماینده صبانت هستش
 

5rang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2008
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
0
شما که از تهران اقدام کردی رانژتون چند روز طول کشید ؟؟

در ضمن تعدادی از رفقا می گن پارسی نت نماینده فن آوا هست من فکر نمی کنم اینجور باشه ولی شما که سرویس پارسی نت داری یه زحمتی بکش برو تو سایت speedtest.net یه تست سرعت بگیر تو نتیجه تست که تو صفحه دوم باز میشه اسم شرکت ارائه دهنده اینترنتت رو هم مینویسه

اگر نوشته باشه NEDA GOSTAR DATA TRANSFER COMPANY معلوم میشه نماینده صبانت هستش

از تهران اقدام کردنم، تو زمان رانژه تأثیر نداشت. چون به هر حال کار رانژه توسط نماینده کرجشون انجام میشه.


شرکت هم فن آوا است.

موفق و پیروز باشید.
 

pool

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
3,880
لایک‌ها
10,697
وسط ماه شارژ اکانت میگن تموم شده میگن امروز اگه اکانت شارژ نکنید اکانتتون جمع میشه :)o) فکرکنم میخوان شرکتشون جمع کنن دومینشونم پارک کردن!!!
 

Majid_sp2007

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 فوریه 2007
نوشته‌ها
197
لایک‌ها
5
وسط ماه شارژ اکانت میگن تموم شده میگن امروز اگه اکانت شارژ نکنید اکانتتون جمع میشه :)o) فکرکنم میخوان شرکتشون جمع کنن دومینشونم پارک کردن!!!

خوب حتما استفاده کردی که تموم شده دیگه الکی که نمیان بگن تموم شده از تو سایت خود صبانت اکانت های کل ایران رو میشه چک کرد محاسبه حجم اکانت شما هم که دست خود اینا نیست نرم افزار صبانته که برای کل کاربرانه ایرانه

سایتشون که از روز اول هم مشکل داشت در ضمن با این همه تراکتی که تو سطح شهر پخش می کنن دیگه نیازی به معرفی از طریق سایت ندارن:D
 

Persiastore

کاربر فعال تجارت آنلاین
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
1,728
لایک‌ها
212
سن
38
محل سکونت
persiastore
دوستان یکی شماره دنیا نت رو میشه لطف کنه :cool:
 
بالا