برگزیده های پرشین تولز

ووشو-سبک چوان چوان

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
با سلام خدمت استاد محترم .

من هم امیدوارم که بتونیم از در محضر شماکمال استفاده رو ببریم .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
به نام خدا
چا نگ چوان یا مشت بلند ووشو یکی از بارز ترین و زیبا ترین و در عین حال مشکلترین سبکهای موجود در ووشو می باشد این سبک با جهش ها ، اسقرارها و حرکات تند و سریع همانند باد و نرم و انعطاف پذیرمانند لاستیک بهمراه لطافت منحصر به فرد این سبک بسیار کارآمد ( بشرط درست اجرا کردن تکنیکها و اجرای فرمها ) از آن به عنوان محبوبترین روش و سبک ووشو یاد می کنند اینجانب معتقدم هر فردی بتواند به اجرای درست و صحیح این روش موفق شود می تواند در دیگر سبکهای ووشو بخصوص سبکهای شمالی به راحتی فعالیت کند و موفق نیز باشد این سبک احتیاج به تمرین مستمر و بی وقفه دارد نشستهای کامل و بلند ، جهشها و اسقرارهای و حرکات ناگهانی ، سرعت بسیار زیاد در اجرای تکنیکها و فرمها ، کشیدگی( بلندی ) حرکات در تکنیکها و فرمها ، تخریب و قدرت در اجرای ضربات با وجود نرمی آن جزء شاهکارهای بی نظیر این سبک محبوب می باشد . این حقیر این سبک را به عنوان سبک مادر برای کلیه هنرجویان حتی افرادی که در سبکهای دیگر ووشو فعالیت دارند توصیه می کنم بخصوص برای افرادی که در ابتدا می خواهند ووشو را شروع کنند سفارش می کنم این سبک را هرگز فراموش نکنند چون حتی بعد از کنار گزاشتن ووشو در مدت زمان زیاد باز هم می توانند خیلی زود دوباره بدن خود را احیا نمایند .
مزایای این سبک :
1 - ایجاد اعتماد به نفس بسیار بالا .
2 - آمادگی صددرصد بدنی هنرجوایان در این رشته .
3 - تعادل عالی و بی نظیر بین جسم و روح .
4 - بالا بردن توان بدنی به جهت سرعت بالای آن .
5 - سلامتی قلبی و عروقی به دلیل انجام حرکات وسیع و دامنه دار و طولانی که خود این موضوع سبب بهبود گردش خون در رگها و اعضاء بدن می شود .
6 - ایجاد روحیه خوب و شاداب .
موفق باشید.
 

LIN KHU CHU

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2006
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
0
محل سکونت
(Esfahan)
به نام دوست
با جازه از استاد
شائولین یکی از سبکهای مادر و اصلی چین و معابد می باشد که در اصل اولین و معتبر ترین معبد جهانی همان شائولین است این معرفی کوتاه را با اجازه استاد شائولین برای معرفی ابتدائی این سبک مطرح نمودم و مابقی را به استاد بزرگوارم می سپارم تا در جهت معرفی کامل این سبک افتخار لازم را عنایت فرمایند .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
به نام خدا
با عرض سلام خدمت یکایک دوستان و استید عزیز . بر آن شدم با اجازه شما اساتید از امروز در چند نوبت به مرور به تاریخچه شائولین ،ریشه های کونگ فوی شائولین ، افسانه ها و روایاتی در مورد رهروان کونگ فو و همین طور درباره از بین بردن یا کم کردن ضعفهای جسمی و روحی در هنر های رزمی به آگاهی شما برسانم . امید است مورد قبول واقع شود .
یک افسانه و روایت از کونگ فو
در زمانهای گذشته در سرزمین چین مرکزی کهن دو برادر به اتفاق پدر خود زندگی می کردند . آنها به کار کشاورزی مشغول بودند و روزها به خوبی و خوشی میگذشت تا اینکه دست تقدیر و سرنوشت کتاب زندگی آنها را ورق زد و پدر بر اثر پیری فوت می کند اما قبل ازمرگ پدر چون انسان فاضل و دوراندیشی بود زمین کشاورزی را به دو قسنت مساوی تقسیم کرده برای آنها به میراث گذاشت .
مدتی بعد از مرگ پدر برادر بزرگتر که مردی قوی هیکل بود هر روز مقداری از زمین برادر کوچک تر را تصرف می کرد تا اینکه برادر کوچک متوجه شد که دیگر چیزی از زمین او باقی نمانده است و زمانی که سخن به اعتراض نمود برادرش با زور و تهدید او را از مزرعه بیرون کرد چون نتوانست مطالبات به حق خود را طلب کند به نزد پیر دهکده رفت و از او کمک و راهنمایی خواست .
پیرمرد فاضل او را تشویق که به معبد شائولین برود و هنرهای رزمی شائولین را بیاموزد . برادر کوچک به راه افتاد و پس از چند روز به معبد رسید پس از صحبت با راهب بزرگ به داخل معبد راه یافت . روزها و روزها گذشت و او در معبد به کار مشغول بود تا اینکه روزی استاد معبد او را فرا خواند و گوساله ای را در بغل او گذاشت و سپرد تا از او مراقبت کند ، در ضمن هر روز می بایست گوساله را بغل گرفته از روی درخت زیتونی که تازه کاشته بود بپرد .
مدت سه سال گذشت ، اکنون دیگر درخت زیتون قد کشیده بود و گوساله نیز به گاوی سه ساله تبدیل شده بود اما هر روز این کار ادامه داشت . روزی برادر کوچک پیش استاد رفت و از او پرسید چه وقت او حرکات رزمی را یاد خواهد گرفت چون سه سال است فقط یک تمرین را انجام می دهد . استاد دستی به پشت او زد و گفت پسرم گاو را بردار و به سرزمین مادری خودت پیش برادرت برگرد . تو احتیاج به حرکات رزمی نداری .
وی در جواب استاد گفت ولی برادرم مرا به مزرعه راه نمی دهد استاد گفت هنگام ورود گاو را روی دوشت بگیر و به طرفش بدو ، او حساب کار را خواهد کرد . او همان کار را کرد و وقتی به مزرعه رسید دید برادرش با بیل به طرف او می آید رهرو طبق گفته استاد عمل کرد گاو را بر دوش نهاد و به طرف برادرش دوید او با مشاهده این کار از ترسش بیل را انداخت و فرار کرد و کلاً آن منطقه را ترک کرد و برادر کوچک به حق خود رسید و به زندگی آرام خود برگشت .
در آن موقع بود که شاگرد و رهرو دانست که کونگ فو در تمام سادگی و زیبایی حرکات از قدرت و توانایی فراوانی برخوردار است که شخص صالح می تواند در تمام مراحل زندگی از آن بطور درست کمک بگیرد .
به جهت زیادی مطالب و خسته نشدن شما عزیزان به مرور به دیگر نکات کونگ فو اشاره خواهیم کرد .
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
سلام بر همگی:lol: و عرض خوش آمد به استاد shaolin .:happy:
استاد شاولین 3 سال و اندی هست که مشغول تمرین ووشو و سبک چانگ چوان هستم ولی از پیشرفت خودم راضی نیستم.:(
استادهامون درگیر زندگی شدن و دیگه وقت نمی کنن به ما آموزش بدن:( :eh:
ما هم تنها تمرین می کنیم.:wacko: :weird:
استاد آیا شما در جایی مشغول تدریس هستید تا خدمت برسیم:blush:
یا اینکه در تهران باشگاهی سراغ دارید که ووشو بلد باشن.نه اینکه فقط کلاس بذارن بلکه یاد بدن.
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
به نقل از hadissj :
سلام بر همگی:lol: و عرض خوش آمد به استاد shaolin .:happy:
استاد شاولین 3 سال و اندی هست که مشغول تمرین ووشو و سبک چانگ چوان هستم ولی از پیشرفت خودم راضی نیستم.:(
استادهامون درگیر زندگی شدن و دیگه وقت نمی کنن به ما آموزش بدن:( :eh:
ما هم تنها تمرین می کنیم.:wacko: :weird:
استاد آیا شما در جایی مشغول تدریس هستید تا خدمت برسیم:blush:
یا اینکه در تهران باشگاهی سراغ دارید که ووشو بلد باشن.نه اینکه فقط کلاس بذارن بلکه یاد بدن.

دوست عزیزم با عرض سلام خدمت شما .
اینجانب در اصفهان ساکن هستم البته خود من متولد و اهل تهران هستم در ضمن به شهر تهران نیز هر ماه دو مرتبه سفر می کنم هنر جوی خصوصی هم در تهران دارم ولی چون کلاسهای اینجانب زیاد می باشد سعادت همراهی با شما دوستان عزیزم را ندارم .
اما در تعجبم چطور شما در تهران استاد لایقی را جستجو نکرده اید ؟ استاد محمد پور غلامی و شاگردان ایشان در تهران مشغول آموزش هستند، در نشریه های رزمی آدرس و نشانی انها موجود می باشد . اما آفرین بر شما که به دنبال کیفیت ودرستی آموزش هستید که خود این مطلب بیانگر هوش شماست که دنبال وقت تلف کردن نیستید .
و با شما کاملاً موافقم با احترام به تمامی اساتید کلاسهای زیادی هم وجود دارند که متاسفانه؟؟؟؟ البته این مژده را به شما بدهم که اینجانب می توانم فیلمهای آموزشی با بار فنی بسیار بالا به همراه فیلمهای مسابقات چانگ چوان بر گزار شده در چین و امریکا را برایتان ارسال کنم که در کنار آموزش استاد این فیلمها می تواند کمک آموزشی بسیار خوبی برای شما باشد . جهت درخواست فیلمها نیز می توانید به آقای لینخو چون در همین تاپیک که یکی از هنر جویان اینجانب می باشد مراجعه نمایید .
در ضمن همانطور که تا کنون توجه به کلاس و استاد خوب داشته اید به شما توصیه می کنم در آینده نیز حتی در کلاسهای با اساتید مشهور نیز این نکته و روند رو به رشد را فراموش نکنید چون هیچ چیز بهتر و بالاتر از وقت گرانبها نیست .
 

lord cyah

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2005
نوشته‌ها
301
لایک‌ها
18
محل سکونت
SHIRAZ
با حرف هاي استاد hadissj كاملا موافقم متاسفانه پيدا كردن استاد واقي كه بخواهد كاركنه و براي كارش ارزش
غائل باشه خيلي كم و بندرت پيداميشه . من كه در شهر خودمان يك نفر رابيشتر نديدم اونم كه چندين ساله كشيده كنار و ما...:eek: .

اكثرا كلاس ميزند يك شاگرد عقده اي را كه خوب بتونه داد بزنه را ميزارند ارشد وخودشون گه گاهي به كلاس سرميزنند و به ندرت افتخار ميدن ولباسشان را عوض مي كنند . ولي هر كسي كه يكم بفهمه و بخواهد باور كنه ميتونه تشخيص بده كه اين بظاهر استاد مدت زيادي كه حتي نميتونه 10 شناي كف دست درست بزنه.
وهمشون هم انتظار دارن احترامي در حد .. بهشون گذاشته بشه :wacko:

البته اصلا منظورم به اساتيد اينجا نيست چون همين كه اينجا عضو شدن واطلاعاتشان را صادقانه در اختيار علاقه مندان قرار ميدن نشانگر جداي از ان دسته اكثريت است.

با حترام و تشكر از استاد شائولين و بروس لي .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
دوستان عزيز منتظر اطلاعات سرشار شما هستيم تا بهره مند شويم .
در روزها ي بعد انشاالله بيشتر راجع به سبكهاي مختلف ووشو صحبت مي كنيم .
با تشكر
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت شما اساتيد محترم
قبل از هر چيز خدمت استاد SHAOLIN عرض ادب و احترام دارم و از شما استاد محترم قدر داني و تشكر مي كنم از بابت مطالب خوبتان كماكان منتظر مطالب ارزنده ي شما استاد محترم در رابطه با سبكهاي مختلف ووشو هستيم.
در مورد نظر استاد hadissj من هم كاملا موافقم و طبق بحث هايي كه با اين استاد داشتيم متاسفانه بعضي از اساتيد بزرگمان نيز هم اكنون دچار مشكل مادي پرستي شده اند و اخلاق و طريقت واقعي هنرهاي رزمي را فراموش كرده اند كه اين جانب كم با اين افراد رو برو نشده ام
از مطالب خوب استاد lord cyah در مورد فرم مار هم تشكر مي كنم در مورد اين جمله ي شما
..فرم از مبارزه جدا نيست. .​
اينجانب كاملا موافقم و آن را در حقيقت يكي از اصول مبارزه مي دانم
از تمام شما اساتيد تشكر مي كنم
پيروز گام باشيد..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
wudang-training3.jpg
معرفي سيستم وودانگ و تمرينات دروني
با عرض سلام خدمت شما اساتيد محترم
تمارين دروني سيستم هاي وودانگ كه ارتباط نزديكي با تائو داشته و مبدا آن كوههاي وودانگشان در ايالت هوبي است. تايهه و كوه وودانگ شاخه اي از رشته كوه هاي كاي لينگ هستند كه سرچشمه رود هان در 260 كيلومتري جنوب شرقي آن قرار دارد رود هان خود يكي از شاخه هاي فرعي رود يانگ تسه است. اين كوه به نام تيه ژو نيز خوانده مي شود كه معاني آن ستون آسماني است. ارتفاع آن از سطح دريا 1613 متر بوده و از نظر زيبايي با هيچ جاي ديگر دنيا قابل مقايسه نيست. اين مكان از گذشته هاي دور محل علوم فناناپذير باستان بوده است. افسانه اي است كه مي گويد ژن وو به صورت خداي نگهدارنده شمال درآمد تا از تائو محافظت كند. دو هزار سال پيش در زمان حكومت وانگ از سلسله ژو و مقارن با قرن دوم قبل از ميلاد كوه وودانگ پايگاه تائوئيستها بود زيرا معتقد بودند كه اماكن ديگر به اندازه كافي دور از دسترس نبوده و درختان آن به قدر كافي انبوه نيستند كه آنها بتوانند در انزواي كامل زندگي كنند. تائوئيسم در نيمه اول سلسله مينگ پيشرفت زيادي كرد و علت آن امپراتوران معتقد به تائوئيسم و حاميان پر قدرت آن بودند. امپراطور چينگ زو دستور داد تا ساختمانهاي وسيعي در كوه وودانگ ساخته شود. سيصد هزار نظامي و غير نظامي به كار گرفته شدند و در مدت دوازده سال يا كمي بيشتر صدها قصر و معبد تائوئيسم ساخته شد كه در مجموع مساحتي معادل يك ميليون و ششصد هزار متر مربع وسعت دارند. از نيمه هاي سلسله مينگ تائوئيسم رو به زوال نهاد. بر اثر جنگ ها تعداد زيادي از معابد ويران شد و ساكنان معابد به مكانهاي ديگري رفتند...

wudang-schwert.jpg

fight.jpg
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گوشه اي از تاريخچه كونگ فو شائولين 1
تاريخچه شائولين كونگ فو به بيش از هزار سال پيش در زمان سلسله ( وي شمالي ) بر مي گردد . وقتي كه ( بوديد داراما ) فرقه ذن يا چن) را در چين تاسيس كرد . در آن زمان راهبان معبد سبك 18 حركتي ( لوهان ) را تمرين مي كردند ، كه به منظور رفع خستگي و كوفتگي زياد بخاطر طولاني نشستن بر مراقبه و ( ذن ) بود ، در اواخر سلسله ( مينگ ) و اوايل سلسله ( چينگ ) بوكس شائولين معروفيت قابل توجهي در بين هنر هاي رزمي پيدا كرد و علاوه بر تمرين ضربات مشت و لگد ، تمرينات سلاحهاي گوناگون نيز آموزش داده مي شد . در آغاز بوكس شائولين فقط به بوكس ( لوهان ) منحصر مي شد سرچشمه و بنياد پيدايش تمام شيوه هاي مختلف در بوكس شائولين ، دفاع از خود در مقابل راهزنان و حيوانات وحشي بود . راهبان شائولين سبك ( سين ئي ) را كه بر اساس تقليد حركات حيوانات بود ابداع كردند .
البته اين سبكها حالت ابتدائي داشته با سيستم صحيح و كامل امروزي فاصله زيادي داشته است ، بعد از گذشت سالياني زياد به اين صورت كامل دست يافته است و در اختيار رهروان قرار گرفته است .
در آينده به مرور به كليه سبكها و روشها و ..... در مورد شائولين ادامه خواهيم داد انشاالله .
در ضمن از دوست و استاد عزيز amirhvr به جهت مطالب خوبشان و زنده كردن دوباره اين تاپيك تشكر مي كنم .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گوشه اي از تاريخچه كونگ فو شائولين 2
طي حكومت دودمان (جين ) و يوان راهبي به نام ( جويوان ) از كوهستان پائين آمد ه وبه غرب مسافرت كرد در ايالات ( لان جو ) و ( لويانگ ) با اشخاصي به نام هاي باي يوفنگ و لي سو كه در هنرهاي رزمي متخصص بودند ، آشنا شد و به منظور تبادل هنرهاي رزمي با همديگر به معبد شائولين مراجعت كردند ، سرانجام توانستند 18 حركت لوهلن را به 70 حركت تغيير دهند كه بعداً اين هم به 173 حركت رسيد .
سبك تقليدي ( 5 فرم حيوانات ) براساس تحقيقات شخصي بنام ( هواتر ) فيزيكدان برجسته در دوره سه پادشاهي بوجود آمد فرد ديگري به نام ( جويوان ) بوكس اژدها ، پلنگ ، مار ، ببر و درنا را پايه ريزي كرد .
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
wd_yousifu1.jpg
با سلام خدمت اساتيد محترم
استاد SHAOLIN ممنون از مطالب ارزندتان كماكان منتظر ادامه ي توضيحات شما استاد بزرگوار هستيم
bowdown.gif


تمارين دروني و بيروني
سيستمهاي وودانگ ووشو با تمارين دروني از سيستمهاي بيروني ووشو ممتاز شده اند. اين تمارين از فلسفه تائو سرچشمه مي گيرند. انسان هنگامي فناناپذير است كه گوهر بيروني خود ( وي دان ) را همراه با جستجو براي كشف اكسير جواني ابدي از طريق گوهر دروني ( ني دان ) وحدت ببخشد. در اين حال از طريق درون يين ( مونت ) و يانگ ( مذكر ) باعث به وجود آمدن فرآيند انرژي زايي مي شود كه جفت شدن اين دو نيرويي را برمي انگيزد و حالت تعادل دروني را باعث مي شود. از اين رو حركات و تمرينات فيزيكي كه از حركات حيوانات تقليد شده بودند به وجود آمدند تا بتوان با مداومت در آن به ( چي ) يا نيروي حياتي دست يافت و قوه كنترل آن را به دست آورد. بدين ترتيب ذات دروني ساختار اوليه و نيروي حركات ابتدايي را در جنين به وجود مي آورد و باعث قوه فعاليت مي شود و از طرف ديگر تمارين بيروني باعث قوي شدن استخوانها ماهيچه ها و تاندونها مي شود. از آنجايي كه تمارين دروني باعث فعال سازي و تحريك ( چي ) مي شود از آنها در دوران نقاهت و براي از بين بردن عوامل امراض و تمديد قوه حياتي استفاده مي شود. تمرينات فيزيكي سيستم وودانگ تركيب شده از حركات دايره واري كه بر پايه عقيده تائو هستند : هر چيز در جهان در حال چرخش ابدي است. گردي يك دايره از تائو آغاز مي شود و به تائو باز مي گردد. در يك تغيير و تبديل جاوداني از نيستي به هستي و از هستي به نيستي.
تكنيكهاي سيستم مبارزه اي وودانگ ووشو بر پايه فرمان تائو بنا شده اند و طبق اين ماده انسان بايد از منافع خود صرف نظر كند و هيچگاه قبل از حريف به او حمله نكند. چانگ سان فنگ اين سيستم را مقارن با حكومت سلسله مينگ ابداع كرد. برعكس علماي شائولين كه بر اصل برتري در غلبه بر حريف معتقدند چانگ طرفدار تئوري تضاد سكون و حركت بود كه احاطه بر آن فقط از طريق پيروي از اصل غلبه بر سختي حاصل مي شود. گفته مي شود او اين حقيقت را وقتي درك كرد كه به جنگيدن مار با يك گربه نگاه مي كرد. در اين مبارزه مار از طريق پيچ و تاب دادن به بدن خود با عقب نشيني و حركات طفره آميز سرانجام بر گربه پيروز شد. بعدها هم تمارين دروني وودانگ به همان صورت اصلي خود باقي مانده بود تا اينكه سيستم وودانگ به وسيله برداشتن از نقاط قوت سيستمهاي ديگر ووشو فني تر شد و به شاخه هاي متعدد و سبكهاي سرعتي و قدرتي گوناگون تقسيم و در مدارس مختلف تدريس شد.
از جمله اين سبكها چابائو – تاي چي چوان – شينگ ي – باگوا – هستند كه در مدارس مختلف وودانگ آموزش داده مي شوند. در اصل همواره تمارين بيروني با دروني همراه هستند. همچنان كه : سختي با نرمي و سكون با حركت. بدين شكل اين تمارين دروني هستند كه ذخاير تائو در كوههاي وودانگ را حفظ مي كنند. هر چند كه ذخاير اصلي به خودي خود توجه عموم را به خود جلب نكردند مخصوصا" به اين علت كه هنرهاي رزمي وودانگ قرنها در يك مدار بسته تمرين مي شدند و هنر جويان بر طبق قوانين سخت انضباطي نبايد مهارت خود را در مقابل عموم نشان مي دادند به اين دلايل بيشتر مردم درباره شائولين اطلاعاتي دارند اما تنها عده كمي وودانگ را مي شناسند. اين وضعيت تا سال 1990 به همين صورت باقي بود تا اينكه يك گروه تحقيقي از سازمان آموزش پزشكي ووهان پس از سه سال مطالعه بي وقفه و تلاش فراوان سرانجام وودانگ كونگ فو را به رسميت شناخته و جزء سبكهاي شناخته شده ووشو اعلام كردند.

wudang4.jpg
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گذري بر كونگ فو شائولين 3

بوكس شائولين توانست از حمايت سلطنت تانگ برخوردار گردد و براي انجام آموزش هنرهاي رزمي كونگ فوي شائولين مجوز رسمي دريافت كند و اين باعث شد معبد شائولين از قدرت واعتبار بيشتري برخوردار شود و بدين سان راهبان شائولين تمرينات كونگ فو را جدي تر تلقي كرده و براي تكميل هنرهاي رزمي خود و تبادل دانش رزمي به روستا ها و نقاط دوردست رفته در جستجو استادان لايق برآيند . طي دودمان سونگ و فوجو راهب بزرگ شائولين از متخصصين در هنر هاي رزمي 18 مدرسه دعوت كرد كه براي تبادل دانش هنرهاي رزمي به شائولين بيايند و آنها به مدت سه سال در شائولين اقامت كردند و سرانجام حاصل اين تلاش كتابي در مورد كونگ فوي شائولين بود كه نگاشته شد اين كتاب حدود 280 شيوه رزمي را شرح داده بود در آن آمده است كه فردي به نام جائوكوانگ ين بنيانگذار امپراتور ي سونگ در تمام سبك ها ي بوكس بلند تبحر داشت و اين فنون را در معبد شائولين فرا گرفته بود .
در بوكس شائولين دست و پا ؛ بدن وچشم جزء عناصر اصلي هستند كه مسير حركات دست نه كاملاً دروراني است نه كاملاً مستقيم بلكه داراي كمي انحنا و منحني شكل است . چشم ها بايستي بروي حريف خيره و ثابت باشد بدن از تعادل خوب و انعطاف قابل توجي برخوردار باشد .
با تشكر شائولين
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
گذري بر كونگ فو شائولين 3

با سلام خدمت شما استاد محترم
و با تشكر از شما از بابت ارائه ي مطالب خوبتان
كماكان منتظر ادامه ي مطالب ارزنده ي شما استاد محترم هستيم
موفق و پيروز باشيد..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
مشخصات كلي سبك وودانگ يين چين چوان​



1-سبك وودانگ چوان در كوهي به نام ( ودانگ wudang shan) تمرين مي شود.
2-كوه وودانگ در استان هبي و در كنار شهر ( دنجيانگ ) قرار دارد.
3-در معبد ابر ارغواني كه در كوه وودانگ قرار دارد 22 سيستم رزمي تمرين مي شود.
4-سيستم شمالي است و دروني بوده و تمرينات با تنفس و تمركز انجام مي شود.
5-سيستم وودانگ چوان گرفته شده از تمرينات بيروني ( وي چيا ) ووشو است كه با تمارين دروني وودانگ ( ني چيا ) تركيب شده و سيستمي نرم و سخت را به وجود آورده.
6-در كوه وودانگ كارهاي تمريني بر پايه علوم طبي انجام مي گردد و اين علوم در كنار آموزشهاي رزمي به هنرجويان آموزش داده مي شود.
7-تمامي حركات وودانگ چوآن بر پايه ( يين و يانگ ) برنامه ريزي شده است.

وودانگ در ايران :
استاد اكبر كوهزادي پايه گذار و نماينده سبك سنتي وودانگ چوآن از مدرسه وودانگشان جينوو گوئن ووشو كه در كوههاي وودانگ چين است در ايران مي باشند كه با سفرهاي شخصي خود به كشور چين توانسته است مدارك رسمي از دانشكده تربيت بدني پكن و انجمن وودانگشان و مدرسه وودانگ جينووگوئن اخذ نمايد.
استاد كوهزادي از تاريخ 2/3/1370 طي پنج سفر به كشور چين دوره خود را به پايان رساند و تحقيقاتي را نيز در كشور مالزي و سنگاپور انجام داده است و اكنون با 17 سال سابقه در ورزش ووشو به عنوان يكي از پيشكسوتان اين ورزش در ايران به شمار مي رود. ايشان همكنون مسئول سبك سنتي وودانگ در فدراسيون كونگ فو ووشو ايران مي باشند.
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
مشخصات كلي سبك وودانگ يين چين چوان

--------------------------------------------------------------------------------

مشخصات كلي سبك وودانگ يين چين چوان




1-سبك وودانگ چوان در كوهي به نام ( ودانگ wudang shan) تمرين مي شود.
2-كوه وودانگ در استان هبي و در كنار شهر ( دنجيانگ ) قرار دارد.
3-در معبد ابر ارغواني كه در كوه وودانگ قرار دارد 22 سيستم رزمي تمرين مي شود.
4-سيستم شمالي است و دروني بوده و تمرينات با تنفس و تمركز انجام مي شود.
5-سيستم وودانگ چوان گرفته شده از تمرينات بيروني ( وي چيا ) ووشو است كه با تمارين دروني وودانگ ( ني چيا ) تركيب شده و سيستمي نرم و سخت را به وجود آورده.
6-در كوه وودانگ كارهاي تمريني بر پايه علوم طبي انجام مي گردد و اين علوم در كنار آموزشهاي رزمي به هنرجويان آموزش داده مي شود.
7-تمامي حركات وودانگ چوآن بر پايه ( يين و يانگ ) برنامه ريزي شده است.

وودانگ در ايران :
استاد اكبر كوهزادي پايه گذار و نماينده سبك سنتي وودانگ چوآن از مدرسه وودانگشان جينوو گوئن ووشو كه در كوههاي وودانگ چين است در ايران مي باشند كه با سفرهاي شخصي خود به كشور چين توانسته است مدارك رسمي از دانشكده تربيت بدني پكن و انجمن وودانگشان و مدرسه وودانگ جينووگوئن اخذ نمايد.
استاد كوهزادي از تاريخ 2/3/1370 طي پنج سفر به كشور چين دوره خود را به پايان رساند و تحقيقاتي را نيز در كشور مالزي و سنگاپور انجام داده است و اكنون با 17 سال سابقه در ورزش ووشو به عنوان يكي از پيشكسوتان اين ورزش در ايران به شمار مي رود. ايشان همكنون مسئول سبك سنتي وودانگ در فدراسيون كونگ فو ووشو ايران مي باشند.
با تشكر از استاد خوبم كه تاپيك را فراموش نكرده است و مطالب زيبا و مفيد خود را زينت بخش اين محافل مي كند با تشكر از مطالب شما در مورد سبك اصيل و زيباي وودانگ شان از اينكه نتوانستم به علت مشغله زياد به جمع شما بپيوندم پوزش مي خواهم انشالله از فردا دنباله گذري بر كونگ فو شائولين را ادامه خواهم داد .
با آرزوي توفيق و سرافرازي براي شما .
باتشكر شائولين
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
... انشالله از فردا دنباله گذري بر كونگ فو شائولين را ادامه خواهم داد

با سلام خدمت شما استاد محترم
بي صبرانه منتظر مطالب ارزنده ي شما استاد بزرگ هستم
موفق و پيروز باشيد..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت شما اساتيد محترم

1471089062500SX3099.jpg
فلسفه يين و يانگ در هنر كونگ فو:​
كونگ فو بر اساس نظريه يين و يانگ بنياد شده است. يين و يانگ يك زوج نيروي همزيست و مكمل اند كه همواره و بدون هيچ وقفه اي در اين جهان فعاليت مي كنند. قسمت سياه دايره يين ناميده مي شود. يين مي تواند معرف هر چيزي در اين جهان هستي از قبيل : منفي بودن انفعالي بودن ملايمت و آرامي تخيلي بودن – ماه – تاريكي – شب و ......... باشد. قسمت ديگري كه اين چرخه را كامل مي كند يانگ ناميده مي شود كه نماينده مثبت بودن – فعال بودن – سفتي و استواري – واقعيت پسندي – خورشيد – روشني – روز و .........ميباشد.
اشتباه رايجي كه اغلب مردم مرتكب مي شوند اين است كه اين نماد يين و يانگ را به مثابه گونه اي دوگانه در نظر مي گيرند. تا وقتي كه اين جوهر يگانه را به دو قطب تقسيم مي كنيم از ادراك حقيقت عاجزيم. در واقع جزع مكمل هر شيئي در خود او قرار دارد و تنها اين ادراك و ذهن انسان است كه آنها را به دو دسته مخالف تقسيم مي كند. خورشيد وجودي مخالف ماه نيست آنها مكمل يكديگر بوده و وجود هر كدامشان لازم و ملزوم وجود ديگريست. ما نيز نمي توانيم بدون وجود هر يك از آنها به زيستن ادامه دهيم. به همين ترتيب زن مكمل وجود مرد است چرا كه بدون وجود زن ممكن نيست مردي بر صحنه خاك پديد آيد و عكس اين مطلب نيز صادق است. يگانگي يين و يانگ لازمه زندگي است. اگر يك دوچرخه سوار را در نظر بگيريم كه مي خواهد به سوي مقصد مشخصي حركت كند در ميابيم كه او نمي تواند به طور هم زمان با هر دو پا ركاب بزند. به همين ترتيب اگر هم اصلا" ركاب نزند از رسيدن به مقصد باز خواهد ماند. براي آنكه به جلو حركت كند مجبور است به طور متناوب به يكي از ركاب ها فشار بياورد و ركاب ديگر را آزاد بگذارد. در اينجا عمل حركت كردن رو به جلو مستلزم هماهنگي و اتحاد بين دو عمل فشار دادن و آزاد كردن متناوب ركابها مي باشد. بنابر اين هر موجودي عامل به وجود آورنده موجود ديگري مي باشد. در نماد يين و يانگ نقطه سفيدي در قسمت سياه و نقطه سياهي در قسمت سفيد وجود دارد. اين نقاط نشان دهنده تعادل در زندگي است. چرا كه هيچ موجودي نمي تواند با كنار نهادن يكي از اين دو نيرو و حركت افراطي به سوي ديگر مدت زيادي زنده بماند. فرقي نمي كند كه اين جهت گيري افراطي به سوي مثبت باشد يا منفي. بنابراين نرمي و آرامي بايد با وجود محكمي و استواري آميخته باشد و محكمي و استواري با جوهر نرمي و آرامش. به همين دليل است كه يك كونگ فو كار بايد مانند فنر انعطاف پذير باشد. درختان خشك و انعطاف ناپذير در اثر وزش باد به آساني مي شكنند. بنابراين در كونگ فو و يا هر شيوه ديگري فرد بايد ملايم و مهربان باشد اما نه تا سرحد افراط. راسخ و استوار باشد اما نه خشن و نا مهربان و اگر قدرتي هم دارد بايد لطافت و ملايمت قدرت خويش را حفظ كند. قاطعيت و استواري اگر با ملايمت آميخته نباشد قدرتمندي به حساب نمي آيد. بدين ترتيب اگر كسي بتواند نرمي و ملايمت خويش را با قاطعيت و راسخ بودن همراه كند هيچ كس نمي تواند از ديوار بلند دفاعي او عبور كند. اين اصل پيروي از اعتدال بهترين وسيله را براي محافظت از آدمي فراهم مي آورد. چراكه ما وجود اين يگانگي (( يين و يانگ )) را در تمامي اشياء باور داريم و آن را با دوگانگي و ثنويت در هم نمي آميزيم. ما با فاصله گرفتن از هردو سوي افراط و تفريط فضايي از آرامش خيال فراهم مي آوريم. حتي اگر به يكي از دو سوي افراط و تفريط متمايل شويم مجبور خواهيم شد به منظور مهار آن همراهش به حركت درآييم. اين گام نهادن در راه افراطي كه بدون اتصال و پيوستگي با آن صورت مي گيرد خلاصي از آن به شمار مي رود. هنگامي كه حركت به يكي از دو نهايت يين و يانگ مي رسد واكنشي آغاز مي گردد. يعني هنگامي كه يانگ به نهايت مي رسد به ين تبديل مي گردد و هنگامي كه يين ( كه به وسيله يانگ فعال شده ) به نهايت مي رسد دوباره به حالت يانگ باز مي گردد به همين دليل است كه هر يك از آنها علت و معلول ديگري به شمار مي رود. مثلا" هنگامي كه كسي خيلي كار مي كند خسته شده و مجبور به استراحت مي گردد ( از يانگ به يين ) و پس از استراحت مي تواند دوباره به كار و فعاليت بپردازد ( بازگشت از يين به يانگ ). اين تبديل بي پايان يين و يانگ همواره ادامه دارد تا هنگامي كه يك مرحله از سيكل هستي به پايان خود رسد.
به كار گيري نظريه يين و يانگ در كونگ فو به نام قانون هماهنگي شناخته مي شود. بدين صورت كه كونگ فو كار بايد خود را با نيروي حريف همساز كند و با آن مخالفت نورزد. به فرض مثال هنگامي كه فرد A بر روي فرد B نيرويي اعمال مي كند فرد B با آن مخالفت نمي كند ولي كاملا" هم اجازه اعمال نيرو نمي دهد چرا كه هر دوي اين حالات دو سوي افراط يا تفريط واكنشي مي باشند و به جاي آن فرد B بايد با اعمال نيروي كمتري نقش مكمل نيروي فرد A را بازي كند و او را در همان جهت حركت خودش رهبري نمايد. همان گونه كه قصاب به جاي بريدن استخوانها گوشت را از روي آنها برميدارد و بدين ترتيب چاقوي خويش را از خطر كند شدن در امان مي دارد. كونگ فو كار نيز بايد با دنبال كردن جهت حركت حريف خود بدون آنكه با نيروي او مخالفت ورزد و يا حتي با او نزاع نمايد از خويشتن محافظت كند. ( كنش خود به خودي يا رواني ). اين كمك خود به خودي به حركت حريف يعني فرد A منجر به شكست او خواهد شد. هنگامي كه كونگ فوكار نهايتا" به درك نظريه يين و يانگ نائل مي آيد با نرمي و ملاطفت يا زمختي و قاطعيت خويش موجب برپا شدن نزاع نمي گردد. او در هر لحظه همان كاري را انجام مي دهد كه حقيقتا" بايسته است. در واقع تمامي فرمها و تكنيكهاي متداول به يك سو نهاده مي شوند و حركات كونگ فو كار به حركاتي روزمره تبديل مي گردند. ديگر لازم نيست كه او مانند بسياري از استادان شيوه هاي ديگر به توجيه خويشتن بپردازد و روان يا قدرت دروني خود را به دادخواهي وادارد. براي او مسير طولاني پرورش يافتن در هنر رزمي به راه ساده اي تبديل خواهد شد. بنابر اين تنها كساني كه در نيمه راه تربيت و تهذيب قرار دارند به توجيه و تبرئه خويشتن و يا لاف و مباهات نيازمندند.
با تشكر از استاد لاهوت پور از استاتيد سبك وودانگ​
موفق و پيروز باشيد..

50048.jpg
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گذري بر كونگ فوي شائولين 4
در سبك هاي شمالي عقيده براين است كه در پيشروي بايستي وضعيت استوار و كوتاه و نشسته تري گرفته و در عقب نشيني با وضعيت بايستي وضعيت استوار ( بلند ) و ايستاده اي گرفت < وقتي كه ضربه لگد زده مي شود پا بايستي سبكبال همچون يك پرنده بلند شده و مثل يك توپ به حريف اصابت كند . حركات تهاجمي و تدافعي بوده دفاع و ضربه بايستي غير قابل پيش بيني باشد تا موثر واقع شود بين سبكهاي مختلف كونگ فو از ضربات دست در مدارس جنوبي تاكيد فراوان شده و در صورتيكه در مدارس شمالي < ضربات پا از اهميت خاصي برخوردار و متداول است .
قدرت درك حفظ تناسب اندام < سلامتي و دفاع شخصي .
گرچه شائولين كونگ فو هنري رزمي بود اما داراي يك فرهنگ ژرف و معنوي و والا مي باشد . براي يك راهب مبارز شائولين قدرت خرد و دانستگي از حفظ تناسب اندام و دفاع شخصي مهمتر است . شخص فرزانه وخردمند در نوك انگشتان خويش نيز قدرك درك دارد و در اين راستا مي توان به اهميت شائولين كونگ فو پي برد .
 
بالا