برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
بنظر من صلاح نیست اسانس تو یخچال باشه چون هرچقدر هم که درش محکم بسته بشه و پلمپ باشه باز عطرش تو فضای یخچال می پیچه که اصلا بهداشتی نیست. دمای عادی مشکلی ایجاد نمی کنه مگه اینکه دمای شهر شما از جایی که من هستم بیشتره که بعید می دونم.
سوال اخر هم درسته از نظر ریاضی هر گرم معادل 1 میلی لیتر است
بقیه سوال ها رو که تا الان نشنیدم. شاید بقیه دوستان اطلاع داشته باشند. شما از کی و کجا شنیدین؟
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
درود بر دوستان عطرباز؛
دوستان سوالات جالبی رو پرسیدن.
اما حداقل در یکی از موارد برای من هم سوال شده بود. چراکه اکثر فروشنده های عطر، اسانس را گرمی میفروشند و قیمت میدهند. در صورتیکه به نظر من بهتر است از لفظ سی سی یا میلی لیتر استفاده کنند. دوستان این پاتوق تا آنجاییکه که افتخار آشنایی ایشان را داشتم از فرهیختگان و تحصیل کردگان دانشگاهی هستند و بهتر از بنده میدانند که الزاما یک سی سی یا یک میلی لیتر برابر با یک گرم نیست (لیتر ، میلی لیتر و سی سی واحد حجم و گرم و کیلوگرم واحد جرم و در عموم واحد وزن است).و بسته به چگالی مایعات مختلف ممکنه یک گرم برابر با یک میلی لیتر نباشه و این برابری فقط در مورد آب خالص صدق میکنه. مثلا برای اسانس ها که فکر میکنم از آب غلیظ تر هستند مسلما چگالی آنها از آب بیشتر است، پس یک گرم از اسانس حجمی به مراتب کمتر از یک میلی لیتر را اشغال میکند. به اضافه اینکه معمولا برای اندازه گیری مایعات از حجم استفاده میکنند تا وزن،( دقیقا به همین دلیلی که پیش تر عرض کردم). و جدای از این مباحث برای وزن کردن مواد در حد گرم به ترازویی با دقت بسیار بالا مثلا ترازوی طلا فروشان احتیاج است.
استنباط بنده تا به امروز اینگونه بوده که شاید این غلط مصطلح است که فروش اسانس را بر حسب گرم بیان میکنند و منظور همان سی سی یا میلی لیتر است.
 
Last edited:

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
بنظرم چون دقت توی این موارد اهمیت چندانی نداره برای راحتی کار این دو رو معادل هم در نظر می گیرند(همونطور که شما اشاره کردید فقط برای اب خالص اونم در دمای معینی چنین بیانی درست هست)
این اشتباه هم از اونجا وارد شده که برای خرید و فروش اسانس (یا هر مایع دیگه) راحت ترین معیار فروشنده و خریدار ترازو هست و ترازو هم مقدار رو به گرم نشون میده. از اینجهت برای فهم راحت تر این غلط مصطلح شده است
همونطور که ما هنگام خرید مثلا شیر(فله) هیچوقت از لفظ لیتر یا متر مکعب که واحد اصلی مایعات هست استفاده نمی کنیم:)
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
بنظرم چون دقت توی این موارد اهمیت چندانی نداره برای راحتی کار این دو رو معادل هم در نظر می گیرند(همونطور که شما اشاره کردید فقط برای اب خالص اونم در دمای معینی چنین بیانی درست هست)
این اشتباه هم از اونجا وارد شده که برای خرید و فروش اسانس (یا هر مایع دیگه) راحت ترین معیار فروشنده و خریدار ترازو هست و ترازو هم مقدار رو به گرم نشون میده. از اینجهت برای فهم راحت تر این غلط مصطلح شده است
همونطور که ما هنگام خرید مثلا شیر(فله) هیچوقت از لفظ لیتر یا متر مکعب که واحد اصلی مایعات هست استفاده نمی کنیم:)

آقا آرش صحبت شما کاملا متینه. بنده هم صرفا من باب تذکر مطالبی رو عرض کردم وگرنه مطمئنا دوستان بهتر از من به این مسائل آگاهی دارند.
 

فرقان1358qw

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2015
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
7
سن
66
وبازهم جهت کنجکاوی و آن هم بجهت تعدیل بوی اینترلود و تام فورد نویر ::: امشب حدود 3 گرم اینوکتوس خالص که فرشی بی حدی داشت را با حدود 7 گرم اینترلود و 7 گرم تام فورد نویر بانسبت 6 گرم فیکساتور از شرکت s. t. f , ترکیب کردم ، نتیجه : رایحه کمی مطبوع تر شده و گرمی کار تعدیل شده ، اینوکتوس از آنجا که خنک است توانست از تلخی ابتدایی اینترلود که شاید همه پسند نباشد کمی بکاهد سبزی وطراوت متناوبی را در کنار تام فورد نویر و اینترلود بسازد که البته باز قدرت اینترلود بیشتر غالب شده است ، فعلا در پخش بسیار جالب درخشیده البته این رایحه گربه زباده معروف همان ابتدای کار خودنمایی زیادی کرد ، فعلا منتظرم ببینم تاساعتی دیگر کاربه کجا میرسه ؟ و اینکه ماندگاری کار تاچه تایمی ادامه داره ؟ فقط خواستم بدوونم آیا غیر بلو آیس ، اینوکتوس هم میتوونه خنکی به کاربدهد یا نه ؟ اگرچه باید نسبت اینوکتوس رو بیشتر میگرفتم
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود بر همه دوستان پاتوق! گزیده ای از دریای لطف و محبت دوستان رو تقدیم حضورتون می کنم؛ مشت نمونه خروار ... با سپاس از تک تک عزیزانی که ازشون نقل قول کردم و پوزش از سایر دوستان که به جهت طولانی نشدن زیاد متن؛ کامنتهای مهرآمیزشون نقل نشده.

تو این 4 تا خرید فکر کنم حدود 25 تا از عطراشون رو خرید و تست کردم در مورد همین خریدام نظر میدم هر چند که احتمالا بقیه عطراشم باید تو همین مایه ها باشه.
کیفیت عالی قیمت بسیار مناسب .
4 امتیاز هم به خودش میدم بابت این که دروغ و دغل تو کارش نیست ادعاهای گنده گنده هم نمی کنه عطراش هر حسن و عیبی داشته باشه همونیه که میگه من تو این مدت از یکی دیگه از همکارا خرید کردم که نظرمو تو تاپیک خودش براش اعلام می کنم فقط همینو بگم که سه تا گری وتیور خریدم در 3 گرید مختلف. بالاترین گریدش به اندازه یک سال نوری با گری وتیور آقا رضا فاصله داشت از نظر بو کیفیت و ماندگاری قیمتا هم وتیور آقا رضا یک سوم قیمت اون بود.من خودم عطر فروشم اودکلن اورجینال هم زیاد داشتم و دارم عطرا رو خیلی خوب می شناسم تعارف هم با کسی ندارم

دنبال ی ادکلن تلخ بودم ک تصادفا با این انجمن و اقا رضا اشنا شدم وقتی شوراشتیاق اقا رضا و همچنین ادب و اینکه احترام زیادی رو برا مشتری قائل هستن دیدم و اینکه سایر دوستان از کیفیت اسانسهای ایشون راضی بودن ترغیب شدم ک ایندفه ب جای ادکلن از اسانسهای ادکلنهای گرون قیمت ک شاید هیچوقت موفق ب تستشون نشم استفاده کنم..
Sent from my HUAWEI G730-U10 using Tapatalk

ی نکته کلی هم بگم ک واقعا کیفیت عطرها فوق العادس ..برا منی ک تا حالا ادکلن استفاده میکردم و زیاد ب اسانسها اعتماد نداشتم یه سوپرایز بود .. جوری ک الان دیگه نمیخام هزینه ای بابت ادکلن بدم ترجیح میدم از حالا از همین اسانهای اقارضا تهیه کنم هم پخشو ماندگاری بهتری دارن و هم هزینه مناسبی .
Sent from my HUAWEI G730-U10 using Tapatalk

مساله ی خیلی جالب و تشویق کننده برای خرید عطر بیشتر، علاوه بر قیمت بی نظیر عطر های جناب هادی، کیفیتشونه که ذره ای تغییر نکرده. خیلی فروشگاه ها و فروشنده ها بودن که برای جلب مشتری در مرتبه ی اول جنس های عالی رو میفروشن اما پس از جلب اعتماد، متاسفانه در فروشهای بعدی ، اصلاً کیفیت کارشون زمین تا آسمون با کار اول فرق داره.
مسائلی پیش اومد که باعث شد من از دوستان دیگر عطر فروش در اینجا اسانس کرید رو بخرم. پس از استفاده و رفتن به همون تعمیر گاه برای دیدن دوستم، گفت چیه؟ کریدت داره تموم میشه آب قاطیش کردی؟!
فقط بهونه آوردم که عطر نزدم و از قبل روی لباسم مونده و آفتاب خورده و...

با اینکه زیاد اهل استفاده از عطر و ادکلن هستم ولی از چند سال پیش یه قانون رو اویزه گوشم کرده بودم که هیچ وقت از هیچ فروشنده ای عطر بصورت اسانس نخرم شاید تو این سالها از بیش از 20-30 جای مختلف اسانس تهیه کرده باشم ولی هیچکدومشون اون کیفیت لازم رو نداشتند چون ادم سخت پسندی هستم همیشه سعی میکردم یه عطر اورجینال یا های کپی رو از شرکت های معتبر خریداری کنم حالا هرچقدر می خواد قیمت اش بالا باشه.

این طور شد که تا به امروز تقریبا تمام اسانس های ایشون رو حداقل یکبار تهیه کردم و انصافا تا الان هیچ کم گذاشتن و بی کیفیتی توی کار ایشون ندیدم. ویژگی خاصی که رضا جان دارند که مورد علاقه من هست اینه که اصلا دونبال اوردن و ارایه تعداد زیادی عطر و اسانس نیستند و صرفا دونبال اسانس های هستند که کیفیت ساخت عالی بهمراه رایحه ای نزدیک به ادکلن اورجینال رو داشته باشه.
خیلی از اوقات دونبال یه اسانس خاص بودم ولی با اینکه چند نمونه کار و سمپل از اون رو داشتند به دلیل اینکه از کیفیت اون کارها راضی نبودند از تهیه اش برای من خودداری می کردند. البته این اخلاقشون فقط برای شخص خاصی نبوده و همه دوستانی که به این تاپیک سر میزنند رو شامل میشه.
ولی انصافا تا الان هر اسانسی از آقا رضا رو تست کردم خاص بوده و با کیفیت عالی! :)

یه فرق جالبی که اسانس های شما با خود اودکلن ها داره اینه که وقتی من ریویو عطرها رو میخونم بعضا میبینم که میگن فلان عطر پخش و ماندگاری کمی داره ولی اسانسی که از شما گرفتم برعکس، هم پخش داره هم موندگاری. پس به نظرم مقایسه اسانس ها با خود عطرها از نظر پخش و موندگاری شاید دقیق نباشه.

من خودم دل خوشی از اسانس نداشتم ولی کیفیت بالای اسانسهای آقا رضا نظرمو عوض کرد. الان هر شب با یه پاف از یه عطری که دوس دارم لذتی میبرم که نپرس... حالا اون اسانس اگر رایحه خوبی داشته باشه و حس خوبی به من بده کافیه، ولو فقط شبیه اون عطر اصلی باشه و دقیق عین اون نباشه!
راستی رضا یه سوال برام پیش اومده، چند شبه توی پاتوق صحبت از عطرها و اودکلنهایی میشه که خیلی خاص هستن و کمتر میشه اونها رو تست کرد. خودتم هروقت بحث میشه صحبت از سمپل هایی با کیفیت عالی میکنی! خب عزیز من کی میخوای اینجور عطرها رو بیاری؟!!!!!!! بابا ما هم دل داریم، به خدا دلم آب شد... گناه ما چیه که به عطرهای با کیفیت معتاد شدیم و میخوایم کارای خاص رو تست کنیم...:-( :-(
با درود خدمت تمامی دوستان عطربازم؛
بهرام جان اجمالا خدمت شما و باقی دوستان عرض شود که:
1- همان طور که قبلا عرض شده من فله ای عطر نمیارم. گلچین می کنم و به مرور سخت گیرتر شده ام (اخیرا یادت هست که 59 عطر رو در یک شرکت؛ یکجا تست کردم و عکسش رو هم گذاشتم تو پاتوق و هیچ کدومش رو انتخاب نکردم) . سیاستم افزایش بی رویه عطرهای پاتوق نیست؛ حتی همین الان باید لیست را مجدد تنظیم کنم چون برخی عطرها را حذف کرده ام ؛ بیشتر از این که دنبال آوردن اسانس اودکلنهایی باشم که از 100 نفر؛ عین 100 نفر هم اودکلنش رو ندیدن(!) خط مشی ام کار کردن روی اسانسهایی است که افراد زیادی می شناسن و خاطرات جمعی ازش دارن. تلاشم اینه که بهترین نسخه های تولید شده از اسانس های نام آشنا رو داشته باشم. به نظرم این خیلی بهتره تا این که فله ای کار کنم و هر چه دستم رسید بدم به ملت و اصلا اهمیت ندم که مثلا عطر شناخته شده ای مثل همین "الین" که دیروز صحبتش بود؛ باید بوی یاس و روایح چوبی بده نه مرکبات! اگه تو عطرهای معروف سخت گیری نداشته باشم؛ میشه حدس زد عطرهای ناشناس چی از آب در میان!
2 - مشتریان عطرهای من عمدتا فرهیختگانی چون شما (استاد دانشگاه) و از طبقه متوسط به بالای جامعه (به ویژه از نظر فرهنگی) هستن و مثل خود من زیر و بم عطرها رو از سایت فرگرانتیکا در میارن و نه اونا توقع دارن که هر عطری رو با هر کیفیتی از من بگیرن؛ نه من با بی احترامی به شعور اونا هر عطری رو براشون می فرستم. خود شما در چند روز اخیر برخی عطرها رو از من خواستی و من خیلی راحت بهت گفتم اونا کارهای قوی و جونداری نیستن (مثلا روایح چوبی مثل لالیک؛ ضعیفن) و در چنین مواردی؛ تصمیم گیری با خریداره.
3 - بله؛ من سمپل برخی عطرها دستم هست که خرید و فروش نمی کنم؛ علیرغم کیفیت و رایحه بسیار خوبی که دارن؛ چون سلیقه ی جمعی مشتریان رو در نظر می گیرم؛ اما همینها رو مشتری به طور خاص سفارش بده براش می فرستم. مثلا همین دیروز؛ دوست عزیزی که تشکر ویژه داشت بابت سفارش دومش؛ عطری رو براش فرستادم که اختصاصا برای ایشون تهیه شده بود و در لیستم نبود.
4 - من "فرشته نجات" ندارم که 24 ساعته کشیک بده هر کامنت منفی یا امتیاز منفیم رو در جا حذف کنه یا اساسا نمایش نده! اینم یک دلیل دیگه برای سخت گیریم در خصوص عطرها!
 
Last edited:

saeid.kh

مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
2,784
لایک‌ها
5,965
محل سکونت
تهران
سلام و عرض ادب به حضور جناب هادی و همه ی عزیزان حاضر در این پاتوق صمیمی ‎:)
جناب هادی عزیز، خواستم یه تشکر ویژه از شما بخاطر اسانس پشن داشته باشم. این مورد هم به لیست دایمی خرید من اضافه شد. دیروز صبح حدود ساعت ۷:۴۵ چند پاف از پشن زدم و رفتم شرکت، بیشترش هم روی پوست صورتم بود...
غروب قبل از اذان مغرب، حدود ساعت ۸ بود که یکی از دوستان رو در خیابون دیدم ، حدود یک متر هم با من فاصله داشت و مشغول احوالپرسی بودیم که یهو گفت سعید، چه عطری زدی؟ چقدر بوش خوبه...
بعد از ۱۲ ساعت،این بو همچنان پخش میشد و کیفیتش رو هم داشت.
از شما به خاطر این اسانس های با کیفیت بسیار ممنونم ‎:)
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
با درود فراوان خدمت تمام دوستان عطرباز؛
اسانس بعدی که تست کردم؛ توباکو وانیل:
در یک کلام؛ کامل! به نظرم تمام خصوصیتهایی که من از یک عطر خوب دنبالش بودم رو داره. از پخش و موندگاری خوبی هم برخورداره. من تا الان خیلی دنبال اودکلنی بودم که بوی تنباکوی نرم و لطیفی داشته و در عین حال خیلی شیرین نباشه. حتی خود اودکلن کاپتان بلک اصل رو هم که تست کردم شیرینی خیلی زیادی داشت و از خریدش منصرف شدم. اما این عطر شیرینیش به اندازه است.
در نت ابتدایی بوی تنباکوی خیلی عالی همراه با کمی وانیل و دود به مشام میرسه. در این نت شیرینی خیلی کمی داره و تا حد زیادی حتی تلخه. بعد از گذشت یکی دو ساعت این تلخی تنباکو رفته رفته با بوی وانیل ملایم و خالص (نه شکری! ) جایگزین میشه. در نت آخر هم بوی غالب وانیل با ته بوی لطیفی از تنباکو به مشام میرسه. به شخصه این عطر خیلی مورد پسندم واقع شد. :)

پ. ن: با اینکه به نظرم توباکو وانیل خودش یه عطر کامله ولی دوس دارم این رو در کنار توسکان اسپری کنم تا نت زعفرون و تمشک رو هم در کنار وانیل و تنباکو تجربه کنم. امیدوارم خوب بشه. ؛-)
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
سفارش جدید ما رسید تشکر ویژه از رضای عزیز که زحمت کشیدن سفارش رو با عجله اماده کردن تا قبل از تعطیلات بدستم برسه
طبق معمول انتخاب و اولویت بندی من برای تست عطرها جواب نداد و عطری که قرار بود اخر تست بشه خودش رو اورد اول.
پرتوفینو نرولی:
بزرگترین ترس من از یه عطر اینه که توش نت صابونی باشه. مثل بعضی از کارهای دیویدوف (البته تقصیر خودش هم نیست و داستانش مفصله) یا بلوشنل. این شد که یکی از دوستان تو یکی از پست هاشون به صابونی بودن نرولی اشاره کرد من رو محاط کرد
ولی الان اصلا چنین برداشتی ازش ندارم. اسانس خالصش فقط یک تک بوی عالی بهارنارنج غلیظ رو داره که بیشتر شبیه عرق بهارنارنح هست (کلا به علت گرمی شدید هوا اینجا تو ماه رمظان مصرف عرقیات من زیاد هست و چون از گلاب هم زیاد خوشم نمیاد ترجیح میدم برای افطار مخلوطی از اب گرم+زعفران+ عرق بهارنانج استفاده کنم)
اما قظیه وقتی جالب شد که به دو گرم از اسانسش برای شروع نیم گرم فیکساتور اظافه کردم. بلافاصله بوی بهارنارنج عوض شد و تبدیل شد به بوی شکوفه های بهارنارنج و پرتقال. رایحه اش از غلیظی خارج شد و خیلی فرش و خنکتر شد. دقیفا همون بوی بهارنارنجی هست که درختای خونه پدربزرگم میداد. مردم اینجا عادت دارند که تو فصلش از شکوفه ها و برگ درخت نارنج و پرتقال توی چایی شون استفاده کنند.
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
رضا این تغ همون قبلیه؟!!!
این یکی برخلاف اونی که من دارم اصلا تند نیست (نه به اون اندازه)
بله. من همین یک تغ رو در اختیار دوستان قرار میدم. (مثل بقیه عطرهام که یکی هستن و بی اعلام قبلی و به ویژه بدون دلیل عوض نمیشن) هر دفعه میگفتم تغ برام خیلی ارام بخشه شما میگفتی تغ برات تنده! اختلاف داشتیم سر این عطر. تغ خرید قبلیت رو در چه شرایط محیطی نگه داری کردی که بوی تند ازش می گرفتی؟ میدونی که حتی باز موندن در عطر و ترکیبش با اکسیژن در تغییر بوی عطر موثره. خوشحالم که بالاخره در ملایم بودن بوی تغ هم نظر شدیم. همین الان تغ+وتیور رو در کنار توباکو وانیل مصرف کردم و در فضا دارم جوابتو میدم!
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
تجربه کردم بعضی عطرها بصورت اسانس و بدون فیکساتور خیلی بوی بسته و ملایمی دارند و بعضی از نت هاشون رو نشون نمیدن. مثل دیور
بنظرم تغ هم همینطوره و وقتی لایت میشه (مال من 70 درصد بود) اون نت فلفلی و پچولیش بیشتر ظاهر میشه
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
یادمه تو زمستون هر روز توباکو مصرف میکردم. بخاطر غلظت بالایی که داشت رایحه اولش برام اسپایسی خالص بود. از رایحه وانیلش زیاد راضی نیستم بنظرم نت وانیلش زیادتر از حد نیاز هست (نظر شخصی). فعلا هم که تو این گرما قرنتینه اش کردم اصلا تحملش رو ندارم

--------------------------
امروز علاوه بر سفارش رضا جان سفارش دوم من هم رسید
ck one shock و ck one
یکی از فروشگاه های اینترنتی این دو مدل رو حراج کرده بود بعلاوه تخفیف خوبی در ماه رمضان هم میداد. این شد که فرصت رو از دست ندادم
با اجازه اقا رضا ،گفتم اطلاع رسانی کنم اگه کسی از دوستان تمایل داره اقدام کنه
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
نیم کیلو تام فورد گری وتیور خریدم
من تو این مدت از یکی دیگه از همکارا خرید کردم ... فقط همینو بگم که سه تا گری وتیور خریدم در 3 گرید مختلف. بالاترین گریدش به اندازه یک سال نوری با گری وتیور آقا رضا فاصله داشت از نظر بو کیفیت و ماندگاری قیمتا هم وتیور آقا رضا یک سوم قیمت اون بود.من خودم عطر فروشم اودکلن اورجینال هم زیاد داشتم و دارم عطرا رو خیلی خوب می شناسم تعارف هم با کسی ندارم
گزیده ای از دیدگاههای دیگر دوستان در این پست ذکر شده.
مطابق نظر دوستان پاتوق؛ پر طرفدارترین عطرهای مجموعه عبارتند از:
پشن؛ توسکان لدر ؛ کرید اونتوس؛تام فورد گری وتیور؛اینترلود آمواج؛بلو آیس؛رالف لورن بلو؛بلک افغان؛وان میلیون اینتنس و اسکاردلارنتا.
در عطرهای جدید مجموعه تام فورد نرولی پورتوفینو داره سریع رشد می کنه .
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
با درود فراوان خدمت تمام دوستان عطرباز؛
اسانس بعدی که تست کردم؛ توباکو وانیل:
در یک کلام؛ کامل! به نظرم تمام خصوصیتهایی که من از یک عطر خوب دنبالش بودم رو داره. از پخش و موندگاری خوبی هم برخورداره. من تا الان خیلی دنبال اودکلنی بودم که بوی تنباکوی نرم و لطیفی داشته و در عین حال خیلی شیرین نباشه. حتی خود اودکلن کاپتان بلک اصل رو هم که تست کردم شیرینی خیلی زیادی داشت و از خریدش منصرف شدم. اما این عطر شیرینیش به اندازه است.
در نت ابتدایی بوی تنباکوی خیلی عالی همراه با کمی وانیل و دود به مشام میرسه. در این نت شیرینی خیلی کمی داره و تا حد زیادی حتی تلخه. بعد از گذشت یکی دو ساعت این تلخی تنباکو رفته رفته با بوی وانیل ملایم و خالص (نه شکری! ) جایگزین میشه. در نت آخر هم بوی غالب وانیل با ته بوی لطیفی از تنباکو به مشام میرسه. به شخصه این عطر خیلی مورد پسندم واقع شد. :)

پ. ن: با اینکه به نظرم توباکو وانیل خودش یه عطر کامله ولی دوس دارم این رو در کنار توسکان اسپری کنم تا نت زعفرون و تمشک رو هم در کنار وانیل و تنباکو تجربه کنم. امیدوارم خوب بشه. ؛-)

آقا رضا در کنار توباکو وانیل چی رو پیشنهاد میدی اسپری کنم همزمان؟

درود بر تمامی هم پاتوقیهای عزیز؛

توباکو وانیل رو اکثر دوستان خبر دارن که بخاطر همین عطر و این که دوستی از یکی از همکاران 30 گرم ؛ گرمی 6 تومن خریده بود و ماهها تلاش می کرد در بازارچه عطر انجمن که آن را بفروشد و به دلایلی که همه می دانند (...!) نمی توانست؛ پاتوق عطربازها راه اندازی شد؛ تا ماجرای این قیمتهای کاذب تمام شود . نت انتهاییش رو خودم هم خیلی دوست دارم و در مجموعه عطرهایی که الان نزد شما هست بهرام عزیز؛ عطری رو برای استفاده هم زمان با توباکو نمی بینم. به نظرم نمیاد توسکان یا گری وتیور در کنار توباکو مناسب باشن؛ اما اگه شما تست کردی و خوب بود گزارشش رو بده.
برای ترکیب با توباکو عطرهایی مثل کاپیتان بلک + قهوه تلخ مناسبه که توباکو رو تبدیل می کنه به کافی نیل. البته نسخه اولیه کافی نیل. الان ترکیب کافی نیل ؛ پیچیده تر شده و ...
تجربه کردم بعضی عطرها بصورت اسانس و بدون فیکساتور خیلی بوی بسته و ملایمی دارند و بعضی از نت هاشون رو نشون نمیدن. مثل دیور
بنظرم تغ هم همینطوره و وقتی لایت میشه (مال من 70 درصد بود) اون نت فلفلی و پچولیش بیشتر ظاهر میشه
بله. واقعا همین جوره. بارها نوشتم که اسانس خالص بدون فیکساتور مصرف کردن مثل خوردن سن ایچ بدون ترکیب با آب و یخه. فیکساتور بوی عطر رو باز می کنه تا نتهای موجودش ظاهر شن. اسپریش راحت تره و پودر میشه روی لباس؛ بجای شیلنگی پاشیده شدن و لک کردن لباس؛ پخش بو رو افزایش میده ... نهایت چند بار تجدید مصرف لازم میشه در روز. دیگه بیشتر از این که نیست؟ بوی لایت رو همه می پسندن؛ دست کم؛ کسی به مشکل نمی خوره؛ اما بوی غلیظ رو حتما تعداد کمتری می پسندن و به هر حال اطرافیان ما هم مهم هستن و ما نمی تونیم فقط برای دل خودمون مثلا یک اسانس تند رو به صورت غلیظ استفاده کنیم؛ بی توجه به نارضایتی پنهان و آشکار دیگرون!
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
درود بر دوستان عطرباز؛

این قصه توباکو وانیل یه جورایی شبیه توسکان لدر هست. بوی زعفرون و تمشک توسکان دست از سرم بر نمیداشت و الان این بوی وانیل خیلی عالی با ته بوی کمی از تنباکو... الان حدود 36 ساعت از اسپری کردن یک پاف روی لباسم میگذره و تو این مدت یه اودکلن دم دستی هم کنارش زدم ولی اون اودکلن بعد 4 ساعت محو شد و این هنوز هست. یه جورایی خودشو به رخ میکشه، البته به نظرم پخش بوی وحشتناک مثل توسکان نداره ولی در حد خودش عالیه.

یه نکته هم راجع به تجربه اینترلود و گری وتیور بگم، من دو دفعه این اسپری کردن همزمان رو تجربه کردم. واقعا آدم وقتی این اسانسهای با کیفیت رو استشمام میکنه دیگه چیزی به شامه اش نمیاد. بعد از اسپری اینها و رفتن سر کار کل شامه من اشباع شده بود ولی وقتی هرکس با بوهای خیلی تند و پخش بالا از هرنوع از کنارم رد میشد، انگار اینترلود و گری وتیور غیرتی میشدن، بلافاصله بعد یکی دو ثانیه آنچنان خودنمایی میکردن که اون بوی تند محو میشد در شامه من و این دو جایگزین میشدن. بازخورد اطرافیان هم وقتی جلوی مسیر باد کولر قرار میگرفتم جالب بود، هرکس مشغول هرکاری بود ناخودآگاه سرش سمت من میچرخید! :)

پ. ن. اگر نقدی یا تعریفی از اسانسی در اینجا مطرح میشه بر اساس حب و بغض نیست. در مورد سایر دوستان نظری نمیتونم بدم ولی در مورد بنده، تا الان نه سمپل رایگان دریافت کردم و نه نسبتی با آقا رضا دارم. اگر کیفیت خوب باشه بیان میکنم و اگرم نباشه تعارفی در این مورد ندارم. بدون رودربایستی و تعارف هم میگم که اگر از فروشندگان محترم چه در اینجا چه در بیرون کسی اسانسی با کیفیت بالاتر و قیمت پایینتر داشته باشه مطمئنا از ایشان تهیه خواهم کرد. در پایان هم بد نیست بگم که البته از نظر من اخلاق، شخصیت و صداقت فروشنده نیز خیلی بالاتر از جنسی که میفروشه اهمیت داره که این مورد آخر شاید در نظر من هم تراز با کیفیت و قیمت جنس فروخته شده باشه. به قول حافظ:

نقدها را بود آیا که عیاری گیرند
تا همه صومعه داران پی کاری گیرند
 
Last edited:

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
جوبیلیشن: (باز خورد اولیه)
برای شناخت شرکت سازنده برخی از عطرها نیاز به داشتن اطلاعات زیادی در این زمینه نیست فقط کافیه یکی از عطرهای اون برند رو بشناسید. کسانی که اینترلود داشتن بلافاصله بعد از دیدن جوبیلیشن می فهمند که با کاری از شرکت امواج طرف هستند.
دقیقا امضاهایی که در اینترلود وجود داره اینجا هم هست، عطری با رایحه پیچیده و چندلایه که تقریبا توش از همه چیز استفاده شده ( عود، دارچین، ترخون، گشنیز، صمغ). همه اینها باعث شده با یه عطر شرقی (عربی) خوب و لوکس طرف باشیم. البته چیزی غیر از این هم نمیشه از برندی که مربوط به یک سلطان نشین ثروتمند عربی است انتظار داشت.
نت اولیه این عطر با بوی عود و یه رایحه شدید صمغ مانند شروع میشه رایحه اش منو یاد پماد ویکس می ندازه یکی از اطرافاینم هم سریع به بوی گشنیز این اسانس اشاره کرد. میشه گفت رایحه اش نسبت به اینترلود لطیف تر شده شاید هم به همین دلیل بشه گفت مخاطبان بیشتری این عطر رو پسند کنند ولی از نظر من کلاس کاری و رایحه های این دو کار کاملا از هم جداست و چندان قابل مقایسه باهم نیستند.
پخش بوی خوبی داره ولی نه به اندازه اینترلود. فعلا که بعد از 2 ساعت همچنان نت های اولیه پابرجا هستند. باید بیشتر صبر کنم تا ببینم چیز بیشتری از نت هاش دستگیرم میشه یانه.

پ.ن: نزدیک ترین کار به این اسانس میشه به ورساچ عودنویر اشاره کرد با توجه به نت غالب عود که در هر دو هست حدود 60-70 بهم شبیه هستند
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
پ.ن: نزدیک ترین کار به این اسانس میشه به ورساچ عودنویر اشاره کرد با توجه به نت غالب عود که در هر دو هست حدود 60-70 بهم شبیه هستند
با درودی دوباره؛
آرش جان من کاملا نظرم با شما متفاوته. کلاس کاری آمواج کجا و ورساچ کجا؟ قبل نوشتن این سطر هر دو رو بو کردم ورساچ عود نویر مثل تمامی کارهای ورساچ ملایم و بی صداست. کارهای آمواج جیغ و پر سر و صداست.
پی نوشت:
اختلاف قیمتشونم زیاده! چه اسانسش چه اودکلنش!
 

saadatmandi86

Registered User
تاریخ عضویت
29 مارس 2014
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
189
سن
50
محل سکونت
تهران
سلام رفیق . خوبید شما؟
مدتی بود از دنیای اسانس دور بودم بدلیل مشغله . دوستانم درخواست اسانسهای خنک دارند . از میان مواردی که شما ارائه کرده اید .
Passion , Neroli , blue ice رو انتخاب کردم که اگه میشه قیمت بدبد.
با احترام
سعادتمندی
 
بالا