برگزیده های پرشین تولز

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
سلام به دوستان مکانیک
ما یه پراید داریم که مدل 88 هست. چند وقتی میشه که بعضی وقت‌ها که ماشین رو روشن می‌کنم دور موتور بیشتر از حد عادیه، یعنی مثلاً بجای اینکه حدود 900 باشه میره روی 1500 تا 2000. مثلاً توی ترافیک دنده خلاص ایستادم ولی انگار دارم گاز میدم! استپر موتور رو هم با اسپری مخصوص شسشتو دادم یه کمی بهتر شده ولی باز هر از چند گاهی اینجوری میشه. به نظر شما چه عامل دیگه‌ای می‌تونه در بالا موندن دور موتور به این صورت تاثیر داشته باشه؟
با تشکر
این کارو خود ماشین میکنه وقتی موتور سرد هست یا به هر دلیلی نیاز به ساسات داره
ماشین ما هم مدل 90 هست همینطوره و بعد چند دقیقه دور موتور عادی میشه
 

Poisonman

Registered User
تاریخ عضویت
16 مارس 2011
نوشته‌ها
181
لایک‌ها
60
محل سکونت
Tehran
این کارو خود ماشین میکنه وقتی موتور سرد هست یا به هر دلیلی نیاز به ساسات داره
ماشین ما هم مدل 90 هست همینطوره و بعد چند دقیقه دور موتور عادی میشه
این مطلبی رو که شما فرمودید درسته دوست عزیز اما مساله اینه که وقتی که ماشین با دور موتور بالا روشن میشه دیگه تا وقتی که خاموش کنم با همون دور موتور بالا کار می‌کنه، یعنی این طور نیست که بعد از چند دقیقه دور موتور عادی بشه. وقتی هم که با دور موتور صحیح روشن میشه دیگه تا آخر درست کار می‌کنه. مثل اینه که موقعی که موتور رو رشن می‌کنم و دور موتور بالا هست انگار ماشین همون دور موتور رو به عنوان دور موتور حداقل حفظ می‌کنه.
 
  • Like
Reactions: l0w

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,324
لایک‌ها
10,751
محل سکونت
تهران
یه سنسور دور ارومه باید عوض شه
 

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,324
لایک‌ها
10,751
محل سکونت
تهران
همون استپری که خودتون گفتید و تمیز کردید و جواب نگرفتین.
خراب بشه تا ماشینو روشن کنید دور موتور میره بالا (البته یکی از مواردیکه از خرابیش پیش میاد)
دقت زیادی هم تو خرید باید انجام بدید چون وظیفش مهمه از این آت و آشغالها نخرید
 

mohamad elx

Registered User
تاریخ عضویت
1 می 2013
نوشته‌ها
3,078
لایک‌ها
2,808
محل سکونت
کرمانشاه
سلام خدمت دوستان عزیز مدل ماشین 405 مدل 90 دوگانس، با ماشین دیگران ک مقایسه می کنم ماشین من شتابی نداره و خوب سرعت نمیگیره، خواستم ببینم راهی واسه بهتر شدنش هست? ایا کاتالیزور بر دارم تاثیری داره? توی مایعنه فنی ب مشکل نمیخورم?
راه که خیلی زیاده
ولی شما باید در وهله اول ایراد فنی ماشین رو که باعث افت شتاب میشه ٬ پیدا کنید
پیشنهاد میکنم ببرید یک تنظیم موتوری واقعا حرفه ای و کاردرست (خیلی مهارت تعمیرکار مهمه مگرنه فقط هزینه اضافه ست و نتیجه ی قابل قبولی نداره)
موارد زیادی هست که باید چک بشه .کویل وایر ها آوانس و جرقه ٬ شمع ها دما و فشار مانیفولد هوا و دود تابم بودن موتور و ....
ولی بصورت کلی توصیه میشه بین هر باک که گاز میزنید ٬ حتما ۱ باک ماشین با بنزین کار کنه .
سلام
کسی از دوستان از هزینه های کیا اپتیما اطلاعی داره ؟
اگر مدل بالا کم کارکرد و بدون رنگ بخرید ٬ به غیر از روعن و بنزین و یک سری موارد مصرفی که تو سرویس منوال قید شده ٬ هزینه ای نداره .
دوستان
یه پراید دارم کولرش یکدفعه آف میکنه
دلیل چی می تونه باشه ؟
فشنگی سر کمپرسور خراب شده .هزینه زیادی نداره ...
 

sam44

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2015
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
2
سن
40
قصد امروز ما آشنایی با سیستم برقی خودو 206 و امکاناتی که روی این سیستم قرار دارد می باشد. خاطرنشان می شود این اطلاعات مربوط به 206 های قبل از سال 92 می‌باشد متاسفانه در مدل 92 این سیستم با سیستمی که سطح آن بسیار پایین‌تر است، عوض شده و بسیاری از امکانات و آپشن‌های آن حذف شده است.
این سیستم ساخت کمپانی‌های Bosch و Simens آلمان می‌باشد و به آن سیستم مالتی پلکس گفته می‌شود. استفاده از سیستم مالتی پلکس باعث کم شدن دسته سیم‌ها می‌شود و از پیچیده شدن آن‌ها می‌کاهد. سیستمی که در پژو 206 قرار دارد با نام bsi شناخته می‌شود. این سیستم توسط کمپانی Simens طراحی و ساخته شده و در واقع مغز اصلی آن شناخته می‌شود. هرکدام از سیستم‌های الکترونیکی این خودرو دارای کنترلرهای جداشدنی می‌باشد که از طریق دو شبکه can (ساخت Bosch) و van (ساخت گروه psa) اطلاعات به همان مغز اصلی یعنی bsi میرسانند (البته این نکته را باید گفت که سرعت انتقال اطلاعات شبکه can بیشتر ازvan است). اطلاعات توسط bsi ذخیره و محاسبه می‌شود و توسط آن دستور انجام کار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال وقتی راننده می‌خواهد بوق بزند این دستور به مغز اصلی یعنی bsi می‌رود و پس از دستور، آن خودرو شروع به بوق زدن می‌کند.
حالا به معرفی امکانات و آپشن‌هایی که روی این سیستم در خودروی پژو 206 قرار دارد می‌پردازیم:
سیستم FOLLOW ME:
این سیستم که follow me (یا همراهی در محیط‌های تاریک) نام دارد این امکان را به سرنشینان خودرو می‌دهد که اگر در یک محیط تاریک پیاده شده به عنوان مثال قصد رفتن به خانه را داشته باشد می‌تواند در حدود 30 ثانیه از چراغ‌های خودرو استفاده کند تا بتواند به مکان مناسبی برسند.
برای اینکه از این سیستم استفاده کنید کافیست اتومبیل را خاموش کنید و پس از بستن سوییچ یکبار نور بالا بدهید، چراغ‌ها روشن می‌مانند و حالا با خیال راحت پیاده شده و درب‌ها راقفل کنید. چراغ‌ها پس از 30 ثانیه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شوند.

سیستم ECO MODE:
اگر در زمانی که اتومبیل خاموش باشد و از ضبط استفاده کنید پس از 30 دقیقه برای محافظت از باتری ضبط به صورت خودکار خاموش می‌شود و تا زمانی که اتومبیل روشن نشود نمی‌توان از آن استفاده کرد اما نکته‌ی جالب در مورد آن هوشمند بودن سیستم است یعنی اگر در مدتی که اتومبیل خاموش است و ضبط هم روشن باشد اگر از شیشه‌های برقی یا برف‌پاکن‌ها و هرچیز الکتریکی خودرو، کار کنید ضبط متناسب با آن زودتر خاموش می‌شود و یا اگر اتومبیل را روشن و بلافاصله خاموش کنید، مجددا سیستم برای محافظت از باطری اجازه روشن شدن ضبط را نمی‌دهد و روی صفحه نمایشگر وسط علامت eco mode به معنای حالت اقتصادی ظاهر می‌شود.
چراغ‌های سقفی:
اگر درب‌های اتومبیل به صورت طولانی باز باشند، برای محافظت از باتری چراغ سقفی به صورت خودکار خاموش می‌شود. نکته‌ی بعدی در مورد آن این است که زمانی که اتومبیل را خاموش می‌کنید و سوییچ را در می‌آورید، چراغ سقفی روشن می‌شود تا هم بتوانید دستگیره‌های درب را به راحتی پیدا کنید و هم بتوانید در محیط‌های تاریک وسایل مورد نیاز را در اتومبیل پیدا کنید.

برف‌پاکن‌ها:
برف‌پاکن‌های پژو 206 به صورت خودکار و متناسب با سرعت اتومبیل، سرعت ‌آن‌ها نیز تغییر می‌کند. یعنی اگر به طور مثال در ترافیک باشید یا اتومبیل متوقف باشد، سیستم برای جلوگیری از آسیب دیدن تیغه‌های برف پاکن، سرعت آن‌ها را کم می‌کند و فاصله بین هر بار حرکت کردن برف پاکن ها را زیاد می‌کند.

چراغ‌های اتومبیل:
اگر زمانی که چراغ‌های بزرگ اتومبیل روشن هستند، اتومبیل را خاموش کنید، چراغ‌ها به صورت خودکار خاموش شده و با روشن کردن مجدد اتومبیل آن‌ها نیز روشن می‌شوند.

سیستم تهویه اتوماتیک:
این سیستم که توسط بوش برای 206 طراحی شده دارای برنامه‌ای می‌باشد که اگر شیشه‌های جلو و کنار بخار گرفته باشند، با زدن دکمه‌ی آن در عرض 10 ثانیه تمام بخارهای شیشه‌های جلو و کنار از بین می‌روند.

قفل مرکزی و فلاشرها:
درب‌های پژو 206 در سرعت‌های بالای 10 کیلومتر به صورت خودکار قفل می‌شوند که می‌توان این عمل را فعال یا غیر فعال کرد که برای انجام آن کافیست تا به مدت 5 ثانیه کلید قفل مرکزی را نگه دارید. فلاشرها نیز به صورت خودکار در صورت ترمزهای شدید به کار می‌افتند، در صورت پارک کردن اتومبیل در مکان‌های شلوغ مانند پارکینگ‌های عمومی برای پیدا کردن راحت‌تر اتومبیل با زدن کلید قفل روی ریموت چراغ سقفی اتومبیل روشن می‌شود و خودرو شروع به فلاشر زدن می‌کند.

صفحه نمایشگر چند منظوره در داخل کیلومتر شمار:
خیلی‌ها تصور می‌کنند صفحه نمایشگر 206 فقظ مقدار مسافت طی شده را نمایش می‌دهد در حالی که علاوه بر آن سطح روغن موتور و سرویس‌های دوره‌ای اتومبیل را نیز نشان می‌دهد. نکته‌ی آن هوشمند بودن اتومبیل در قبال سرویس‌های دوره‌ای است مثلا برای تعویض روغن موتور سیستم فاکتورهایی نظیر چند بار روشن و خاموش کردن خودرو در روز و فاصله‌ی هر بار روشن و خاموش کردن اتومبیل را در نظر می‌گیرد و محاسبه‌ی آن سیستم تشخیص می‌دهد که اتومبیل در مسیرهای کوتاه یا طولانی مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به آن میزان سرویس‌های دوره‌ای را زیاد یا کم می‌کند (البته به صورت پیش فرض برای آن 20 هزار کیلومتر در نظر گرفته‌اند).

آپشن‌های غیر فعال:
منظور از این آپشن‌ها این است که آنها در ECU اتومبیل تعریف شده‌اند اما غیر فعال می‌باشند و بعضی از آن ها را بدون هزینه و با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان فعال کرد و برخی دیگر نیازمند آن هستند که قطعه آن‌ها در اتومبیل نصب شوند. آپشن‌هایی که می‌توان روی 206 نصب کرد عبارتند از: بوق سرعت اتومبیل را با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان روی هر سرعتی تنظیم کرد، نصب کروز کنترل و لیمیتد سرعت (تمام سیم‌کشی‌های آن در خودروی 206 نصب شده است)، نصب سیستم کنترل وپایداری ESP و سیستم ضدلغزش ASR (که درECU و سیستم ترمز 206 تعریف شده است)، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور عقب به صورت فابریک حتی سیم‌کشی‌ها و فیوز آن نصب است، سنسور نور و باران، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو. البته برای نصب هر کدام از این سیستم‌ها مکانیک ماهر نیاز است وگرنه ممکن است به سیستم الکترونیکی خودروی شما به شدت آسیب برسد.
منبع : خرید و فروش خودرو
 

emprator227

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2012
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
29
محل سکونت
mashhad
سلام.مدتیه از بلندگو های سمت چپ ماشین هم عقب و هم جلو صدا پارازیت میاد.موقعی این اتفاق می افته که پام رو روی پدال گاز تا اخر یا کمی تا اخر مونده فشار میدم و کلا صدا اهنگ قطع میشه.تا پدال گاز رو شل نکنم همینطوره.ماشین صبا مدل 82.ظبط فابریک از این رادیو کاست ها و بهش fm پلیر وصله.از کجا ممکنه باشه؟
 

1394hamid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
43
سلام یکی از شمع های موتور ماشینم ( ef7) روغنی شده است آیا مشکل جدی است یا نه در ضمن از قدرت موتور کاسته نشده و صبح ها راحت استارت میخورد
 

joseffist

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2013
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
53
سلام

تو پژو 405 اخیرا وقتی تو دنده 3 هستم و یا بیشتر ، یه صدایی به موتور اضافه شده یه صدای هوم ،،،هوم،،،،هوم ،،،، انگار یه پنکه داره میچرخه و صدا میده ،

صدای موتور تو دورهای بالا هم بیشتر از قبل شده ، البته تو سرعت و کشش ماشین شکر خدا چیزی حس نکردم ،

نظر شما چیه ؟

Sent from my K019 using Tapatalk
 

hexman

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,551
لایک‌ها
762
محل سکونت
Tehran
سلام من یه پراید 141 داشبورد جدید دارم هوا که سرد میشه قشنگ احساس میکنم که هم از زیر پای راننده هم از یر پای شاگرد باد سرد میاد جوری که مچ پام تیر میکشه..اینو باید چیکار کنم؟تعمیرش کار چه صنفی از تعمیرکاران هست؟
 

ghaffarnasab

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2014
نوشته‌ها
542
لایک‌ها
112
سن
36
محل سکونت
شرقی ترین نقطه تهران
خاموش شدن نور پایین در 405
با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز
لطفا راهنمایی بفرمایید
یکی از لامپهای جلو ماشینم سوخت که کارخانه 55 وات گذاشته بود الان دو تا مارک عقاب 100 وات انداختم ولی بعد چند دقیقه نور پایینم خاموش میشه. به نظرتون علت چیه؟
 

Venom

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
958
لایک‌ها
3,913
اگه ماشینی که دنده دستی داره رو تبدیل به اتوماتیک کنیم، مشکلی پیش نمیاد؟ یعنی احتمال خرابی و اینا وجود داره یا نه؟
ماشین هم پرشیا هست.
 

irsystem.org

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2015
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
2
سن
25
IRSYSTEM.org_PTS2015_2.png

IRSYSTEM.org_AVL_GPS_Tracking_Solution.png

انواع دستگاه های ردیاب ماهواره ای خودرو از مدل های معمولی تا پیشرفته اروپایی با کیفیت درجه یک به همراه ارائه خدمات نرم افزاری و نصب سامانه یکسال گارانتی تعویض شرکتی و پنج سال خدمات پس از فروش

- امکان ارسال پیامک هشدار به راننده هنگام روشن و خاموش شدن خودرو، سرعت غیرمجاز، ورود و خروج از تهران، حمل با جرثقیل و...
- امکان ارتباط دستگاه با شبکه موقعیت یاب گلوناس روسیه علاوه بر جی پی اس
- شش ماه استفاده از وب سایت جهت ردیابی آنلاین پس از آن سالیانه ٤٠ هزار تومان
- هزینه نصب در محل ٥٠ هزار تومان و در محل شرکت ٣٠ هزار تومان
- ارسال اطلاعات بیشتر از طریق تلگرام پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ٩ الی ١٨
- لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88896879 ، 09108014848 تماس گرفته و یا به آدرس www.irsystem.org/ptsمراجعه نمائید.
IRSYSTEM.org_PTS2015_Catalogue.png
 

pars71

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2014
نوشته‌ها
106
لایک‌ها
17
سن
31
محل سکونت
Tehran
سلام . در مورد پراید 131 SX مدل 91 که دارم چندتا سوال داشتم:
من 2-3 ماهیه وقتی فرمون بیش از نیم یا یک دور میگیرم صدای (Leg Leg Leg) از سمت چرخ جلوی سمت راست میاد . دلیلش چیه ؟ فقط وقتی فرمون میگیرم صدا میده و تو مسیر مستقیم صدا نداره. آیا خطری داره چون جاده هم میرم؟ هزینه تعمیرش چقدره ؟

صندوق عقب از حالت عادیش خارج شده و سمت راستش بالاتر از چراغ ایستاده و سمت کمش کمی روی چراغ آمده و یک دست نیست و حالت کمی کج پیدا کرده . میتونم خودم رگلاژ کنم یا کار تخصصیه ؟

البته درب سمت راننده ی عقب هم خوب بسته نمیشه مثل 3 ای دیگه

توی درب های جلوم صدا افتاده و شیشه ها شل شدن و یعنی شیشه رو دست میزنم شل هستند و خیلی تکان دارند , آیا میتونم خودم پیج میچ هاش رو سفت کنم یا کار تخصصیه ببرم بیرون؟
خیلی ممنون
 

irsystem.org

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2015
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
2
سن
25
سلام . در مورد پراید 131 SX مدل 91 که دارم چندتا سوال داشتم:
من 2-3 ماهیه وقتی فرمون بیش از نیم یا یک دور میگیرم صدای (Leg Leg Leg) از سمت چرخ جلوی سمت راست میاد . دلیلش چیه ؟ فقط وقتی فرمون میگیرم صدا میده و تو مسیر مستقیم صدا نداره. آیا خطری داره چون جاده هم میرم؟ هزینه تعمیرش چقدره ؟

صندوق عقب از حالت عادیش خارج شده و سمت راستش بالاتر از چراغ ایستاده و سمت کمش کمی روی چراغ آمده و یک دست نیست و حالت کمی کج پیدا کرده . میتونم خودم رگلاژ کنم یا کار تخصصیه ؟

البته درب سمت راننده ی عقب هم خوب بسته نمیشه مثل 3 ای دیگه

توی درب های جلوم صدا افتاده و شیشه ها شل شدن و یعنی شیشه رو دست میزنم شل هستند و خیلی تکان دارند , آیا میتونم خودم پیج میچ هاش رو سفت کنم یا کار تخصصیه ببرم بیرون؟
خیلی ممنون
سلام دوست عزیز
حتما به یه زیروبند ساز نشوون بده احتمال خرابی پلوس هست
ریگلاژ صندوق خیلی تخصص نمیخواد ولی یکم حساسه
یه مانعی بزار اونطرف که پایین تره بین درب صندوق و جایه بسته شدن و درب صندوق و به آروومی پایین بیار و اونطرف که بالاتره رو کمی فشار بده
صافکار دقیقا همینکارو میکنه
درب هات دیگه تخصصیه ریگلاژش باید صافکار انجام بده
موفق باشی
 

hamed171

Registered User
تاریخ عضویت
28 می 2012
نوشته‌ها
1,526
لایک‌ها
150
سلام یه 206 دوگانه سال 90 با 67000 کارکرد دارم
صدای متور عجیبی داره مخصوصا وقتی کم گاز برم این صدا بیشتر با بنزین معمولی پیش میاد وبا گاز و بنزین سوپر مقدارش خیلی کمه یابگم اصلا نیست
اوایلی که ماشین رو گرفته بود ماشین سریع داغ می کرد آمپر می رفت ماشین که بردم گارانتی تا یه ماه اون جا بود نفهمیدن در نهایت مشکل فقط شل بود شی واشر سرسیلندر بود که خوب آچار نخورده بود آیا می تونه واسه همون باشه؟
راه های زیادی رو امتحان کردم ولی افاقه نکرد
در آخر بنظرم منطقی بنظر میاد که مشکل از کمپرسور باشه و با سوخت با اکتان بالا راحت تر راه میفته؟
نظر شما چیه دوستان ؟؟؟؟
 

Max.Pain

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
710
محل سکونت
Into the Wild !!!
سلام
خرید لاستیک جینیو Jinyu برای پراید توصیه میشه؟ قیمت جفتی 240 تومن با نصب
آپشن های بهتری هم هست؟
 

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,324
لایک‌ها
10,751
محل سکونت
تهران
لاستیک کره ای پهنا 175 توصیه میشه و لاغیر
 
بالا