درود
یه 206 موتور tu3 مدل آبان 95 دارم.
سرویس روغن و فیلترها انجام شده سر کیلومترش
----------
حالا سوالم این هست که بعد این دوسال چه قطعاتی باید تعویض یا سرویس بشن؟
لنت های ترمز عقب چک کردم هنوز داره/ لنت های جلو دیگه آخراش هست
چند وقت پیش دیاگ زدم نمایندگی گفت خطای آتش میزنه و گفت که باید شمع و وایرها تعویض بشن.
بنظر شما چه کارهایی باید انجام داد؟ مثل اسپری انژکتور و...
کیلومتر 32000
سلام خدمت شما.
ماشین شما نو هست و کیلومتر پایین و توی این کیلو متر ها مشکل خاصی پیش نمیاد.و بی خرجه.و این چیزهایی که دارم مینویسم برای آینده هست که مدنظر داشته باشید.
---------------
اما سرویس هایی رو عرض میکنم خدمتتون که در بلند مدت مد نظر داشته باشید.
تعویض تسمه تایم سر کیلومتر.(کیلومتری که توی دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده) .(خودمون برای تیپ2 به مشتری 60 هزار رو پیشنهاد میکنیم.)
-------------------
بازدید تسمه هیدرولیک و هرزگرد های اون.(تسمه از نظر ترک هایی که روی قسمت خارجی یا همون روی تسمه -{نه قسمت داخلی }میافته بررسی بشه و مراقب باشید بقل تسمه نخ زدگی وجود نداشته باشه.چون باعث بریدن تسمه و در نهایت تسمه بریده ممکنه به محفظه تایم راه پیدا کنه و باعث بریده شدن تسمه تایم شود.)
-------------------------
تنظیم زاویه تو این و تو اوت(toe in-toe out) که توی بازار به اون دهنه چرخ گفته میشه.(چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه و هزینه زیادی نداره) انجام بدید به زیربندسازی مراجعه کنید.
----------------------------
خطای جرقه یا (misfire) به دلایل خیلی زیادی ممکنه رخ بده و اینجا از پشت کامپیوتر نمیشه عیب یابی کرد.ممکنه زمان زیاد و همچنین هزینه های زیادی بابت این قضیه نیاز باشه.اگر موتور لرزه نداره و صاف کارمیکنه و اگزوز پت پت نداره و چراغ چک روشن نیست بیخیال این قضیه بشید.خطا رو پاک کنید و ببینید بعد از چند روز دیگه دوباره ظاهر میشه یا نه.اگر ظاهر نشد پیگیری نکنید.گاها برداشتن سرباطری یا عواملی باعث ایجاد خطای دروغین در ای سی یو میشن و با پاک کردن اون خطا ممکنه دیگه خطا ظاهر نشه.پس اول خطا رو پاک کنید و ببینید دوباره ظاهر میشه یا نه.عوض کردن شمع و وایر حدود 200 هزار خرج داره.
---------------------
در آینده
مراقب روغن ریزی ها باشید.(اگر روغن روی زمین میریزه لازمه بررسی بشه ولی اگر کمی روغن توی سینی ریخته لازم نیست بررسی کنید.چون توی تعویض روغنی موقع تعویض فیلتر روغن کمی روغن داخل سینی زیر میریزه و لازم نیست نگرانش باشید.)
جاهایی که 206 تیپ 2 اکثرا به روغن ریزی میافته:اورینگ پایه ی فیلتر روغن-واشر درب سوپاپ-کاسه نمد ته میل لنگ
----------------------
همیشه
مراقب جنت ها(شیلنگ های آب) باشید و هیچ وقت نشتی اونها رو نادیده و سرسری نگیرید.
--------------------
دسته موتور پایین بررسی بشه(مخصوصا اگر اول حرکت در دنده 1 و عقب تقه احساس میکنید)
------------------------
روی روغن موتور وسواس زیادی نداشته باشید و ایرانی بریزید خیلی بهتر از خارجی تقلبیه.
---------------------
لنت های جلو تون رو حتما قبل از اینکه کامل تموم بشن عوض کنید چون اگر لنت تموم شد باعث خوردگی دیسک چرخ میشه و هزینه زیادی داره.