منتخب بازارچه

[email protected]

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2010
نوشته‌ها
6,256
لایک‌ها
1,614
چند روزیه 206 تیپ 5 مدل 94 خریدم موقع حرکت کلاچ بالا ول می کنه و ماشین حرکت می کنه این کلاج بالا ول کردن بد جوری اذیت می کنه و چون عادت ندارم با کلاچ بالا حرکت کردن می خوام بدم تعمیرکار کلاچ رو پایین تنظیم کنه
میشه کلاچ 206 تنظیم کرد؟؟
 

ATILA1355

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
3,028
لایک‌ها
1,121
محل سکونت
تهران
سيم كلاچ خودرو206 بصورت فابريكي بصورت رگلاژ اتوماتيك مي باشد
اگه بالا ول میکنه باید عوض کنی
البته من قبلا 206 داشتم(84)
اون مدل ها رو باید عوض میکردیم!
 

[email protected]

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2010
نوشته‌ها
6,256
لایک‌ها
1,614
سيم كلاچ خودرو206 بصورت فابريكي بصورت رگلاژ اتوماتيك مي باشد
اگه بالا ول میکنه باید عوض کنی
البته من قبلا 206 داشتم(84)
اون مدل ها رو باید عوض میکردیم!
کلاچ هیچ مشکلی نداره از لحاظ نرم بودن خوبه(کلاچ سالمه) ولی مشکل بالا ول کردن قابل تنظیم نیست؟
باید حتمآ عوض بشه؟
سیم کلاچ عوض کنم اونوقت کلاچ پایین ول می کنه؟
 

ATILA1355

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
3,028
لایک‌ها
1,121
محل سکونت
تهران
سیم کلاچ قابل تنظیم نیست
سیم استاندارد اگه سالم باشه یا باید وسط بگیره یا به سمت پایین
اگه برای شما بالا میگیره زودتر عوض کن به کلاچ آسیب میزنه
 
Last edited:

Hossein Rv

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
3
محل سکونت
تهران
سیم کلاچ قابل تنظیم نیست
سیم استاندارد اگه سالم باشه یا باید وسز بگیره یا به سمت پایین
اگه برای شما بالا میگیره زودتر عوض کن به کلاچ آسیب میزنه
ممنون بابت اطلاعاتتون، خیلی به کارم اومد
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
سلام خدمت همه دوستان عزیز.
گرانی شدید لوازم یدکی این روزها تبدیل به چالشی شده هم برای دارنده خودرو و هم برای تعمیرکاران.گاها پس از تعویض قطعات نتیجه مطلوب حاصل نمیشه.چرا که فرایند عیب یابی پیچیده هست و زمان بر.
جای همچین تاپیکی خالی بود که تصمیم گرفتم(با مشورت آقا احسان) این تاپیکو ایجاد کنیم تا از تجربیات هم دیگه بهره ببریم و هزینه بیهوده به ما تحمیل نشه و تعمیر خودرو هم سریع تر انجام بشه.
درحد توان پاسخگوی سوالات دوستان در بخش مکانیک خودرو هستم.(موتور-گیربکس-سیستم انتقال قدرت-سیستم ترمز)
هم چنین سعی میکنم مطالبی رو برای دوستان به صورت آموزش قرار بدم.
مطالب این تاپیک کپی برداری از جایی نیستن.
----------------------
دسته موتور پایین 405

موتور tu5

بررسی موتور EF7

موتور 206 tu3

موتور 1FZ-FE تویوتا لندکروز

انواع موتور پراید

گیربکس پراید

صداهای گیربکس

بلبرینگ چرخ

کلیه مسئولیت ها(حوادث ،ایجاد خرابی ، ضرر مالی و ...) بر عهده خواننده مطالب هست و هیچ مسئولیتی بر عهده ما نمیباشد.
 
Last edited:

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
7,574
لایک‌ها
1,810
سن
38
محل سکونت
یه خورده اونورتر
یک فروند پراید 132 هست، وقتی از دنده یک خلاص میشه،(گاهی اوقات)، دور موتورش تا 2.5 بالا میاد بی خودی. (استپر بارها عوض شده، دیسک و صفحه کلاچ هم به تازگی عوض شده)
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
یک فروند پراید 132 هست، وقتی از دنده یک خلاص میشه،(گاهی اوقات)، دور موتورش تا 2.5 بالا میاد بی خودی. (استپر بارها عوض شده، دیسک و صفحه کلاچ هم به تازگی عوض شده)
دیسک و صفحه کلاچ در این قضیه دخیل نیست.مشکلاتی هستن ذاتی علی الخصوص ماشینای داخلی.
با چنین مشکلی روی ماشین شخصی خودم درگیر بودم.(پراید مدل 97 موتور یورو چهار).توی این عیب اولین قطعه ای که عوض میشه استپر هست.
اگر ماشین شما موتور یورو چهار هست(نشونه این موتور ها : درب سوپاپ موتور پلاستیکی و منیفولد هوا پلاستیکی.نام موتور M13GS) با توجه به اینکه چند بار استپر عوض کردی احتمالا این مشکل مربوط به آپدیت ای سی یو هست که باید صبرکنید تا بروزرسانی جدید برای ای سی یو بیاد.نا گفته نماند که از هر چندتا استپر فقط یکیش جواب میده و بقیه زود زود خراب میشن(همچنین از هر چندتا سنسور اکسیژن یکیش جواب میده و بقیه زود زود میسوزن)
عیبای دیگه پراید های جدید:لرزش موتور در حالت سلو(اسلو) طوری که لرزش به سر اسپیت داخل اتاق منتقل میشه و یا وقتی درب ماشین بازه (درب راننده مخصوصا) درب شروع میکنه لرزیدن و همچنین وقتی توی کاپوتو نگاه میکنی سیم گاز/لوله های هیدرولیک میلرزن و خود موتور هم لرزه خفیف داره.
ولی اگر موتور و ای سی یو قدیم هست این عیب قابل حل شدن هست و باید به تنظیم موتوری مراجعه کنید.
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
7,574
لایک‌ها
1,810
سن
38
محل سکونت
یه خورده اونورتر
دیسک و صفحه کلاچ در این قضیه دخیل نیست.مشکلاتی هستن ذاتی علی الخصوص ماشینای داخلی.
با چنین مشکلی روی ماشین شخصی خودم درگیر بودم.(پراید مدل 97 موتور یورو چهار).توی این عیب اولین قطعه ای که عوض میشه استپر هست.
اگر ماشین شما موتور یورو چهار هست(نشونه این موتور ها : درب سوپاپ موتور پلاستیکی و منیفولد هوا پلاستیکی.نام موتور M13GS) با توجه به اینکه چند بار استپر عوض کردی احتمالا این مشکل مربوط به آپدیت ای سی یو هست که باید صبرکنید تا بروزرسانی جدید برای ای سی یو بیاد.نا گفته نماند که از هر چندتا استپر فقط یکیش جواب میده و بقیه زود زود خراب میشن(همچنین از هر چندتا سنسور اکسیژن یکیش جواب میده و بقیه زود زود میسوزن)
عیبای دیگه پراید های جدید:لرزش موتور در حالت سلو(اسلو) طوری که لرزش به سر اسپیت داخل اتاق منتقل میشه و یا وقتی درب ماشین بازه (درب راننده مخصوصا) درب شروع میکنه لرزیدن و همچنین وقتی توی کاپوتو نگاه میکنی سیم گاز/لوله های هیدرولیک میلرزن و خود موتور هم لرزه خفیف داره.
ولی اگر موتور و ای سی یو قدیم هست این عیب قابل حل شدن هست و باید به تنظیم موتوری مراجعه کنید.
ماشین مدل 89 هست موتور انژکتوری زیمنس.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
ماشین مدل 89 هست موتور انژکتوری زیمنس.
استپرهایی که میندازی مشکل دارن.(میدونم همه نو هستن ولی مشکل دارن:eek::D)
به هرحال وقتی خودرو از نزدیک دیده بشه موارد بیشتری هستن که میشه چک کرد
-----------------
ماشینی بود که مشکلش بالا موندن دورموتور بود.خودش هی استپر میخرید و عوض میکرد.دست آخر وقتی اومد دیدیم سیم گازش گیرکرده و درست بر نمیگرده:general106::general107:
شما یه تنظیم موتوری ببر که سرش خلوت باشه و وقت داشته باشه روی ماشینت با حوصله کارکنه.
 

amir7310

ستاره پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,995
لایک‌ها
13,017
محل سکونت
Shomal
درود
یه 206 موتور tu3 مدل آبان 95 دارم.
سرویس روغن و فیلترها انجام شده سر کیلومترش
----------
حالا سوالم این هست که بعد این دوسال چه قطعاتی باید تعویض یا سرویس بشن؟

لنت های ترمز عقب چک کردم هنوز داره/ لنت های جلو دیگه آخراش هست:D

چند وقت پیش دیاگ زدم نمایندگی گفت خطای آتش میزنه و گفت که باید شمع و وایرها تعویض بشن.
بنظر شما چه کارهایی باید انجام داد؟ مثل اسپری انژکتور و...
کیلومتر 32000
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
درود
یه 206 موتور tu3 مدل آبان 95 دارم.
سرویس روغن و فیلترها انجام شده سر کیلومترش
----------
حالا سوالم این هست که بعد این دوسال چه قطعاتی باید تعویض یا سرویس بشن؟

لنت های ترمز عقب چک کردم هنوز داره/ لنت های جلو دیگه آخراش هست:D

چند وقت پیش دیاگ زدم نمایندگی گفت خطای آتش میزنه و گفت که باید شمع و وایرها تعویض بشن.
بنظر شما چه کارهایی باید انجام داد؟ مثل اسپری انژکتور و...
کیلومتر 32000
سلام خدمت شما.
ماشین شما نو هست و کیلومتر پایین و توی این کیلو متر ها مشکل خاصی پیش نمیاد.و بی خرجه.و این چیزهایی که دارم مینویسم برای آینده هست که مدنظر داشته باشید.
---------------
اما سرویس هایی رو عرض میکنم خدمتتون که در بلند مدت مد نظر داشته باشید.
تعویض تسمه تایم سر کیلومتر.(کیلومتری که توی دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده) .(خودمون برای تیپ2 به مشتری 60 هزار رو پیشنهاد میکنیم.)
-------------------
بازدید تسمه هیدرولیک و هرزگرد های اون.(تسمه از نظر ترک هایی که روی قسمت خارجی یا همون روی تسمه -{نه قسمت داخلی }میافته بررسی بشه و مراقب باشید بقل تسمه نخ زدگی وجود نداشته باشه.چون باعث بریدن تسمه و در نهایت تسمه بریده ممکنه به محفظه تایم راه پیدا کنه و باعث بریده شدن تسمه تایم شود.)
-------------------------
تنظیم زاویه تو این و تو اوت(toe in-toe out) که توی بازار به اون دهنه چرخ گفته میشه.(چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه و هزینه زیادی نداره) انجام بدید به زیربندسازی مراجعه کنید.
----------------------------
خطای جرقه یا (misfire) به دلایل خیلی زیادی ممکنه رخ بده و اینجا از پشت کامپیوتر نمیشه عیب یابی کرد.ممکنه زمان زیاد و همچنین هزینه های زیادی بابت این قضیه نیاز باشه.اگر موتور لرزه نداره و صاف کارمیکنه و اگزوز پت پت نداره و چراغ چک روشن نیست بیخیال این قضیه بشید.خطا رو پاک کنید و ببینید بعد از چند روز دیگه دوباره ظاهر میشه یا نه.اگر ظاهر نشد پیگیری نکنید.گاها برداشتن سرباطری یا عواملی باعث ایجاد خطای دروغین در ای سی یو میشن و با پاک کردن اون خطا ممکنه دیگه خطا ظاهر نشه.پس اول خطا رو پاک کنید و ببینید دوباره ظاهر میشه یا نه.عوض کردن شمع و وایر حدود 200 هزار خرج داره.
---------------------
در آینده مراقب روغن ریزی ها باشید.(اگر روغن روی زمین میریزه لازمه بررسی بشه ولی اگر کمی روغن توی سینی ریخته لازم نیست بررسی کنید.چون توی تعویض روغنی موقع تعویض فیلتر روغن کمی روغن داخل سینی زیر میریزه و لازم نیست نگرانش باشید.)
جاهایی که 206 تیپ 2 اکثرا به روغن ریزی میافته:اورینگ پایه ی فیلتر روغن-واشر درب سوپاپ-کاسه نمد ته میل لنگ
----------------------
همیشه مراقب جنت ها(شیلنگ های آب) باشید و هیچ وقت نشتی اونها رو نادیده و سرسری نگیرید.
--------------------
دسته موتور پایین بررسی بشه(مخصوصا اگر اول حرکت در دنده 1 و عقب تقه احساس میکنید)
------------------------
روی روغن موتور وسواس زیادی نداشته باشید و ایرانی بریزید خیلی بهتر از خارجی تقلبیه.
---------------------
لنت های جلو تون رو حتما قبل از اینکه کامل تموم بشن عوض کنید چون اگر لنت تموم شد باعث خوردگی دیسک چرخ میشه و هزینه زیادی داره.
 

amir7310

ستاره پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,995
لایک‌ها
13,017
محل سکونت
Shomal
سلام خدمت شما.
ماشین شما نو هست و کیلومتر پایین و توی این کیلو متر ها مشکل خاصی پیش نمیاد.و بی خرجه.و این چیزهایی که دارم مینویسم برای آینده هست که مدنظر داشته باشید.
---------------
اما سرویس هایی رو عرض میکنم خدمتتون که در بلند مدت مد نظر داشته باشید.
تعویض تسمه تایم سر کیلومتر.(کیلومتری که توی دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده) .(خودمون برای تیپ2 به مشتری 60 هزار رو پیشنهاد میکنیم.)
-------------------
بازدید تسمه هیدرولیک و هرزگرد های اون.(تسمه از نظر ترک هایی که روی قسمت خارجی یا همون روی تسمه -{نه قسمت داخلی }میافته بررسی بشه و مراقب باشید بقل تسمه نخ زدگی وجود نداشته باشه.چون باعث بریدن تسمه و در نهایت تسمه بریده ممکنه به محفظه تایم راه پیدا کنه و باعث بریده شدن تسمه تایم شود.)
-------------------------
تنظیم زاویه تو این و تو اوت(toe in-toe out) که توی بازار به اون دهنه چرخ گفته میشه.(چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه و هزینه زیادی نداره) انجام بدید به زیربندسازی مراجعه کنید.
----------------------------
خطای جرقه یا (misfire) به دلایل خیلی زیادی ممکنه رخ بده و اینجا از پشت کامپیوتر نمیشه عیب یابی کرد.ممکنه زمان زیاد و همچنین هزینه های زیادی بابت این قضیه نیاز باشه.اگر موتور لرزه نداره و صاف کارمیکنه و اگزوز پت پت نداره و چراغ چک روشن نیست بیخیال این قضیه بشید.خطا رو پاک کنید و ببینید بعد از چند روز دیگه دوباره ظاهر میشه یا نه.اگر ظاهر نشد پیگیری نکنید.گاها برداشتن سرباطری یا عواملی باعث ایجاد خطای دروغین در ای سی یو میشن و با پاک کردن اون خطا ممکنه دیگه خطا ظاهر نشه.پس اول خطا رو پاک کنید و ببینید دوباره ظاهر میشه یا نه.عوض کردن شمع و وایر حدود 200 هزار خرج داره.
---------------------
در آینده مراقب روغن ریزی ها باشید.(اگر روغن روی زمین میریزه لازمه بررسی بشه ولی اگر کمی روغن توی سینی ریخته لازم نیست بررسی کنید.چون توی تعویض روغنی موقع تعویض فیلتر روغن کمی روغن داخل سینی زیر میریزه و لازم نیست نگرانش باشید.)
جاهایی که 206 تیپ 2 اکثرا به روغن ریزی میافته:اورینگ پایه ی فیلتر روغن-واشر درب سوپاپ-کاسه نمد ته میل لنگ
----------------------
همیشه مراقب جنت ها(شیلنگ های آب) باشید و هیچ وقت نشتی اونها رو نادیده و سرسری نگیرید.
--------------------
دسته موتور پایین بررسی بشه(مخصوصا اگر اول حرکت در دنده 1 و عقب تقه احساس میکنید)
------------------------
روی روغن موتور وسواس زیادی نداشته باشید و ایرانی بریزید خیلی بهتر از خارجی تقلبیه.
---------------------
لنت های جلو تون رو حتما قبل از اینکه کامل تموم بشن عوض کنید چون اگر لنت تموم شد باعث خوردگی دیسک چرخ میشه و هزینه زیادی داره.
بسیار جامع و کامل
عالی بود:general504:
------
ماشین من دوتا مشکل داره متاسفانه
ماشین توی تعویض دنده به 2 و 3 تقه میزنه. دوشاخ کلاچ هم ایرانخودرو بخشنامه داده بود تعویض کردن بهتر شد.ولی باز هم میزنه. گیربکس ماشین من هم از نوع Be3 و مال پژو 405 هست
یک مشکل دیگه هم کپ کردن ماشین هست. مخصوصا وقتی کولر روشن باشه.
یک مشکل دیگه هم داره و این هست که توی ترافیک و پشت ماشین ها وقتی گاز میدی ی جوری میشه:confused: یعنی آروم سرعت بالا نمیره وقتی گاز میزدی. یهو مثل حالت تقه میشه
دریچه گاز هم سیمی هست
ای سی یو هم زیمنس. البته آپدیت اومده واسش من هنوز آپدیتش نکردم

بازهم ممنونم:general504:
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
بسیار جامع و کامل
عالی بود:general504:
------
ماشین من دوتا مشکل داره متاسفانه
ماشین توی تعویض دنده به 2 و 3 تقه میزنه. دوشاخ کلاچ هم ایرانخودرو بخشنامه داده بود تعویض کردن بهتر شد.ولی باز هم میزنه. گیربکس ماشین من هم از نوع Be3 و مال پژو 405 هست
یک مشکل دیگه هم کپ کردن ماشین هست. مخصوصا وقتی کولر روشن باشه.
یک مشکل دیگه هم داره و این هست که توی ترافیک و پشت ماشین ها وقتی گاز میدی ی جوری میشه:confused: یعنی آروم سرعت بالا نمیره وقتی گاز میزدی. یهو مثل حالت تقه میشه
دریچه گاز هم سیمی هست
ای سی یو هم زیمنس. البته آپدیت اومده واسش من هنوز آپدیتش نکردم

بازهم ممنونم:general504:
خواهش میکنم عزیز.:)
مورد اولو زیاد متوجه عرضتون نشدم.و تا سوار ماشین نشیم نمیتونیم مشخص کنیم حداقل ایراد از کدام بخش هست.(باید معلوم شود آیا ایراد از خود گیربکس هست؟ آیا ایراد از سه شاخه پلوس ها است؟ و.... که باید به صورت عملی چک بشه) ولی این عیب چون مکانیکی هست قابل رفع شدن هست.
مشکل کوپ کردنو من نمیدونم دلیلش چیه:general105: ( و بیخود حرفای چرت و پرت وسرکاری تحویل شما نمیدم:general206:)
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
دسته موتور پایین پژو 405-سمند-پارس (کلا موتور xu7).کار این قطعه اینه که به کمک دو دسته موتور دیگه بازی کردن موتور به صورت طولی رو میگیره.

از کجا بفهمم دسته موتور خرابه؟ توی اول حرکت(دنده 1 و دنده عقب) ماشین تقه میخوره

دوستان توجه داشته باشن دسته موتورو تقریبا میشه قطعه مصرفی حساب کرد.چون هم پلاستیکی و هم به مرور زمان دچار پوسیدگی و به قول معروف ول میکنه.
فقط قطعه ای که توی عکس مشخص کردم عوض میشه. و اون آلومینیومی پایش هست.
صحیح جا زدن این قطعه روش دارد که باعث افزایش طول عمر این قطعه میشود(اکثر مکانیکا و تراشکارا بلندن);)

08012013(006).jpg
وقتی برای تعویضش اقدام کردید توصیه میکنم قطعات زیر رو هم تعویض کنید:
بلبرینگ وسط پلوس
گردگیر های پلوس(اگر پاره شده بودند)
------------------
چقدر برام خرج داره (حدود)؟
دسته موتور:25000
اجرت تعویض توسط تراشکار(ممکنه خود مکانیک روی کار عوض کنه):15000
اجرت مکانیک:از 45000 تا 60000
جمعا:حدود 90 هزارتومان
---------------------
برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کنید.مطالب فقط جنبه آموزش دارد.هرگونه خسارت جسمی ، خسارت به خودرو و کلیه خسارت ها بر عهده خوانندگان مطالب میباشد.
 

DrAlexa

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2017
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
3,838
دوست عزیز ممنون بابت تاپیکت.جای خالیش حس میشد.
ماشین من (206 تیپ 3, 160 کیلومتر کارکرد) روغن ریزی داره,هر موقع ماشین رو خاموش می کردم بعد از چند ساعت میدیدم که به اندازه چند لکه,تقریبا سمت راننده,روغن ریخته کف پارکینگ.این اواخر دیگه هیچ روغنی نمی ریخت.دو سه روز پیش مهمون داشتیم,5 نفر سوار ماشین بودیم و تو ترافیک سرسام آور بودیم,متوجه شدم که از بیرون ماشین بوی روغن سوخته میاد. دو مرتبه هم چراغ روغن ماشین در حد یک ثانیه روشن شد.سریع خودم رو به مقصد رسوندم و ماشین رو خاموش کردم.وقتی کاپوت رو بالا زدم دیدم دور همه بست ها و لوله های داخل کاپوت روغنی هست.
خلاصه فعلا ماشین رو روشن نکردم و وقت هم نکردم جایی ببرم نشون بدم.کاسه نمد رو هم تقریبا دو ماه پیش عوض کردم.ضمنا ماشین وقتی روشن میشه,چند دقیقه اول یه صدایی "جیر جیر" میاد از ماشین و بعدش کمتر میشه و تقریبا از بین میره.

اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,617
لایک‌ها
2,774
محل سکونت
Ambushed area
دوست عزیز ممنون بابت تاپیکت.جای خالیش حس میشد.
ماشین من (206 تیپ 3, 160 کیلومتر کارکرد) روغن ریزی داره,هر موقع ماشین رو خاموش می کردم بعد از چند ساعت میدیدم که به اندازه چند لکه,تقریبا سمت راننده,روغن ریخته کف پارکینگ.این اواخر دیگه هیچ روغنی نمی ریخت.دو سه روز پیش مهمون داشتیم,5 نفر سوار ماشین بودیم و تو ترافیک سرسام آور بودیم,متوجه شدم که از بیرون ماشین بوی روغن سوخته میاد. دو مرتبه هم چراغ روغن ماشین در حد یک ثانیه روشن شد.سریع خودم رو به مقصد رسوندم و ماشین رو خاموش کردم.وقتی کاپوت رو بالا زدم دیدم دور همه بست ها و لوله های داخل کاپوت روغنی هست.
خلاصه فعلا ماشین رو روشن نکردم و وقت هم نکردم جایی ببرم نشون بدم.کاسه نمد رو هم تقریبا دو ماه پیش عوض کردم.ضمنا ماشین وقتی روشن میشه,چند دقیقه اول یه صدایی "جیر جیر" میاد از ماشین و بعدش کمتر میشه و تقریبا از بین میره.

اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
سلام خدمت شما دوست عزیز.
صدای جیر جیر کوتاهی که زود قطع میشه مربوط به تسمه هیدرولیک هست و با روغن ریزی ارتباطی ندارد.(البته پاشیدن روغن یا آب توسط خودتون به تسمه های شیار دار یا RIB باعث صدا خواهد شد ولی صدای تسمه شما مربوط به روغن ریزی نیست).برای این مشکل باید تسمه هیدرولیک عوض بشه که پیشنهاد من تعویض کیت کامل تسمه هیدرولیک هست(تسمه +2عدد هرزگرد) هزینه زیادی داره.
-------------
چون گفتید چراغ روغن میشه پس روغن ریزی از موتوره و از گیربکس نیست.
ناحیه هایی که ممکنه روغن ریزی از اونها باشه در روغن ریزی از ناحیه جلو سمت راننده(درواقع سمت گیربکس):
واشر درب سوپاپ
کاسه نمد ته میل لنگ
پایه ی فیلتر روغن
کارتل روغن(که خیلی کم پیش میاد از این ناحیه روغن ریزی داشته باشه)
لوله تهویه که روی درب قالپاق هست و اورینگهاش خراب میشه.
واشر سرسیلندر(که خیلی خیلی کم پیش میاد مخصوصا اینکه سمت راننده کانال های برگشت هستن و فشار زیادی داخلش نیست)
پیشنهاد من:اول روغنو فول کن و ببر تعمیرگاه.مکانیک میدونه چطوری رفعش کنه;)ممکنه لازم باشه سینی زیر باز بشه برای تشخیص روغن ریزی.ممکنه لازم باشه موتور کارواش بره برای تشخیص(البته اکثر مکانیکا میتونن از رد روغن، مکان روغن ریزی رو پیدا کنن)
رفع این روغن ریزی ها اکثرا هزینه زیادی نداره.
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
285
لایک‌ها
1,879
سن
20
محل سکونت
in flight
دوست عزیز ممنون بابت تاپیکت.جای خالیش حس میشد.
ماشین من (206 تیپ 3, 160 کیلومتر کارکرد) روغن ریزی داره,هر موقع ماشین رو خاموش می کردم بعد از چند ساعت میدیدم که به اندازه چند لکه,تقریبا سمت راننده,روغن ریخته کف پارکینگ.این اواخر دیگه هیچ روغنی نمی ریخت.دو سه روز پیش مهمون داشتیم,5 نفر سوار ماشین بودیم و تو ترافیک سرسام آور بودیم,متوجه شدم که از بیرون ماشین بوی روغن سوخته میاد. دو مرتبه هم چراغ روغن ماشین در حد یک ثانیه روشن شد.سریع خودم رو به مقصد رسوندم و ماشین رو خاموش کردم.وقتی کاپوت رو بالا زدم دیدم دور همه بست ها و لوله های داخل کاپوت روغنی هست.
خلاصه فعلا ماشین رو روشن نکردم و وقت هم نکردم جایی ببرم نشون بدم.کاسه نمد رو هم تقریبا دو ماه پیش عوض کردم.ضمنا ماشین وقتی روشن میشه,چند دقیقه اول یه صدایی "جیر جیر" میاد از ماشین و بعدش کمتر میشه و تقریبا از بین میره.

اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
جیر جیر احتمالا از تسمه پروانه هست یا شل شده یا خیس شده
خودبخود خوب میشه
روغن ریزی از واشر در سوپاپ هست.
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
285
لایک‌ها
1,879
سن
20
محل سکونت
in flight
در صورتی فرمان ماشین در سرعت های ۸۰ ۹۰ ۱۰۰ هنگام ترمز لرزید ممکنه از لاستیکا و چرخای جلو باشه اول یه بالانس درجا بزنید بعد برید سمت تست دیسک و جلوبندی ....
 
بالا