منتخب بازارچه

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,957
لایک‌ها
1,868
محل سکونت
ایران !
درود به همه

یه مشکلی پیدا کرده ماشین که خیلی رو اعصابم رفته

405 مدل 87 دارم و حدود 2 سال پیش به خاطر تشخیص مکانیک کل سرسیلندر رو عوض کردم بابت آب و رغن قاطی کردن

الان چند هفته ای هست که یه مشکلی پیش اومده و دقیقا مشکل از زمانی پیش اومد که من کل آب رادیاتور رو خالی و مجدد با آب و ضد یخ جابجا کردم . برای دو بار این اتفاق افتاده که بعد از یک هفته سواری آب از درب رادیاتور بیرون میریزه !

مشکل رو متوجه شدم چون وقتی پیچ هواگیری سر سیلندر رو باز کردم هوای زیادی داخلش بود ! و قطعا این هوای باعث شده که آب از درب بیرون بریزه که طبیعی هست ! اما سوال اینجاست که هوا از کجا به وجود اومده ؟! چون من هواگیری کردم ماشین رو و حتی دفعه دوم هم که این مشکل پیش اومد هوا گیری مجدد کردم اما همچننان هز از گاه که چک میکنم ماشین آب کم کرده و هوا هم داره !

به نظرتون مشکل میتونه از واشر باشه ؟ علایم واشر زدن مثل رنگی شدن درب روغن و مشاهده روغن توی آب رادیات و ... رو ندارم ! اما این هوا خیلی رفته روی اعصابم و حس میکنم که داره از سیلندر این هوا منتقل میشه به رادیات.

ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن و یه راهی هم برای پی بردم به اینکه واشر سوزونده ماشین یا نه بهم بگن. مرسی
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
درود به همه

یه مشکلی پیدا کرده ماشین که خیلی رو اعصابم رفته

405 مدل 87 دارم و حدود 2 سال پیش به خاطر تشخیص مکانیک کل سرسیلندر رو عوض کردم بابت آب و رغن قاطی کردن

الان چند هفته ای هست که یه مشکلی پیش اومده و دقیقا مشکل از زمانی پیش اومد که من کل آب رادیاتور رو خالی و مجدد با آب و ضد یخ جابجا کردم . برای دو بار این اتفاق افتاده که بعد از یک هفته سواری آب از درب رادیاتور بیرون میریزه !

مشکل رو متوجه شدم چون وقتی پیچ هواگیری سر سیلندر رو باز کردم هوای زیادی داخلش بود ! و قطعا این هوای باعث شده که آب از درب بیرون بریزه که طبیعی هست ! اما سوال اینجاست که هوا از کجا به وجود اومده ؟! چون من هواگیری کردم ماشین رو و حتی دفعه دوم هم که این مشکل پیش اومد هوا گیری مجدد کردم اما همچننان هز از گاه که چک میکنم ماشین آب کم کرده و هوا هم داره !

به نظرتون مشکل میتونه از واشر باشه ؟ علایم واشر زدن مثل رنگی شدن درب روغن و مشاهده روغن توی آب رادیات و ... رو ندارم ! اما این هوا خیلی رفته روی اعصابم و حس میکنم که داره از سیلندر این هوا منتقل میشه به رادیات.

ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن و یه راهی هم برای پی بردم به اینکه واشر سوزونده ماشین یا نه بهم بگن. مرسی
سلام دوست عزیز
از مشکلاتی که بعد از ریختن ضد یخ نو پیش میاد:(چون ضدیخ نو خاصیت خورندگی بیشتری دارد و خاصیت رسوب زدایی بیشتری دارد)
1-خرابی واشر سرسیلندر(درواقع واشر سرسیلندر شما از قبل پوسیده و خراب شده هست و حالا با ریختن ضدیخ نو فقط پوسیدیگی ها باز میشن و به قول معروف میگن اگر ضدیخ نو ریختی میزنه هرچی سوراخ موراخه باز میکنه:general304:)
2-نشتی از واتر پمپ که باعث هواگرفتن سیستم میشه(موارد زیادی پیش میاد بعد از تعویض ضدیخ واتر پمپ نشتی پیدا میکنه-نشتی ممکنه فقط در حالت سرد بودن یا فقط در حال گرم بودن باشه)
3-نشتی از پولک های موتور(که خیلی کم پیش میاد)
4-نشتی ریز از جنت ها که ممکنه شما نبینید و باعث هواگرفتن سیستم میشه
5-نشتی از رادیاتور بخاری که آب میریزه داخل اتاق و باعث هواگرفتن سیستم میشه
6-خرابی درب رادیاتور

نشخیص قطعی خرابی واشر سرسیلندر با دستگاه مخصوصی انجام میشه که اکثر مکانیکا ندارن.:confused:
مکانیکا با استفاده از یک سری علائم اقدام به بازکردن سرسیلندر میکنن که به اونها نشانه ها یا symptoms گفته میشه:
سفیدک داخل درب موتور یا رادیاتور-بخار زیاد اگزوز-آب کم کردن یا بیرون زدن آب از دری رادیاتور-رد کردن آمپر از وسط-باد کردن جنت ها (هواگرفتن جنت ها)

اما راه حل من برای شما:
یک واندر سیل بخرید وهمشو بریزید داخل رادیاتور(واندرسیل ریختن طریقه داره که اگر لازم بود بفرمایید تا براتون بنویسم).واندرسیل مایعی هست که Leak Stopper هست و نشتی های ریزو میگیره و توی خیلی از موارد هم جواب میده;) بعد از ریختن واندر سیل تا 2-3 روز مراقب باشید ماشین جنت نترکونه. + تعویض درب رادیاتور

بعد از رفع عیب لطف بفرمایید نتیجه رو هم بفرمایید.تشکر./.
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,957
لایک‌ها
1,868
محل سکونت
ایران !
سلام دوست عزیز
از مشکلاتی که بعد از ریختن ضد یخ نو پیش میاد:(چون ضدیخ نو خاصیت خورندگی بیشتری دارد و خاصیت رسوب زدایی بیشتری دارد)
1-خرابی واشر سرسیلندر(درواقع واشر سرسیلندر شما از قبل پوسیده و خراب شده هست و حالا با ریختن ضدیخ نو فقط پوسیدیگی ها باز میشن و به قول معروف میگن اگر ضدیخ نو ریختی میزنه هرچی سوراخ موراخه باز میکنه:general304:)
2-نشتی از واتر پمپ که باعث هواگرفتن سیستم میشه(موارد زیادی پیش میاد بعد از تعویض ضدیخ واتر پمپ نشتی پیدا میکنه-نشتی ممکنه فقط در حالت سرد بودن یا فقط در حال گرم بودن باشه)
3-نشتی از پولک های موتور(که خیلی کم پیش میاد)
4-نشتی ریز از جنت ها که ممکنه شما نبینید و باعث هواگرفتن سیستم میشه
5-نشتی از رادیاتور بخاری که آب میریزه داخل اتاق و باعث هواگرفتن سیستم میشه
6-خرابی درب رادیاتور

نشخیص قطعی خرابی واشر سرسیلندر با دستگاه مخصوصی انجام میشه که اکثر مکانیکا ندارن.:confused:
مکانیکا با استفاده از یک سری علائم اقدام به بازکردن سرسیلندر میکنن که به اونها نشانه ها یا symptoms گفته میشه:
سفیدک داخل درب موتور یا رادیاتور-بخار زیاد اگزوز-آب کم کردن یا بیرون زدن آب از دری رادیاتور-رد کردن آمپر از وسط-باد کردن جنت ها (هواگرفتن جنت ها)

اما راه حل من برای شما:
یک واندر سیل بخرید وهمشو بریزید داخل رادیاتور(واندرسیل ریختن طریقه داره که اگر لازم بود بفرمایید تا براتون بنویسم).واندرسیل مایعی هست که Leak Stopper هست و نشتی های ریزو میگیره و توی خیلی از موارد هم جواب میده;) بعد از ریختن واندر سیل تا 2-3 روز مراقب باشید ماشین جنت نترکونه. + تعویض درب رادیاتور

بعد از رفع عیب لطف بفرمایید نتیجه رو هم بفرمایید.تشکر./.
مرسی از پاسخ کاملتون دوست عزیزم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که اون واندرسیل چیه و از کجا باید تهیه کنم و چطور اون رو بریزم توی رادیات و ...
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
مرسی از پاسخ کاملتون دوست عزیزم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که اون واندرسیل چیه و از کجا باید تهیه کنم و چطور اون رو بریزم توی رادیات و ...
واندر سیل مایعی هست نشت گیر مخصوص سیستم خنک کننده خودرو که هرجا درز و شکافی وجود داشته باشه که آب نشتی پیدا کنه (نشتی و سوراخ های ریز ) اون نشتی رو بند میاره.
طریقه اضافه کردن واندرسیل(مایع نشت گیر) :
اول بزارید موتور به اندازه کافی خنک بشه تا آب رادیاتور توی صورتتون نپاشه.
یک واندرسیل بخرید(از لوازم یدکی).کمی از آب رادیاتور را خارج کنید(مثلا پیچ هواگیری رو باز کنید تا به اندازه کافی از آب رادیاتور خارج شود).واندر سیل رو خوب تکون بدید تا مخلوط بشه و همشو بریزید داخل رادیاتور.
ماشینو رو شن کنید و بزارید حداقل یکی دوبار فن بزنه ( یا مثلا بیست دقیقه با ماشین به جایی برید و بیاید ولی تو این بیست دقیقه خاموشش نکنید)
سپس ماشینو خاموش کنید و بزارید حداقل یک ساعت خاموش بمونه.تا یکی دوروز مراقب جنت ها باشید-اگر واندرسیل خیلی قوی باشد خطر ترکیدن جنت ها وجود دارد.

ممکنه بپرسید واندر سیل ضرر نداره برای موتور؟
خیر.تاحالا موردی ندیدیم که مشکلی پیش بیاد.
اما مایع های انجین فلاش(تمیز کننده موتور که به روغن موتور اضافه میشوند و تمیزکننده سیستم روغن هستند) بسیار مضر هستند و به هیچ وجه توصیه نمیشود که مصرف شوند.
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,957
لایک‌ها
1,868
محل سکونت
ایران !
واندر سیل مایعی هست نشت گیر مخصوص سیستم خنک کننده خودرو که هرجا درز و شکافی وجود داشته باشه که آب نشتی پیدا کنه (نشتی و سوراخ های ریز ) اون نشتی رو بند میاره.
طریقه اضافه کردن واندرسیل(مایع نشت گیر) :
اول بزارید موتور به اندازه کافی خنک بشه تا آب رادیاتور توی صورتتون نپاشه.
یک واندرسیل بخرید(از لوازم یدکی).کمی از آب رادیاتور را خارج کنید(مثلا پیچ هواگیری رو باز کنید تا به اندازه کافی از آب رادیاتور خارج شود).واندر سیل رو خوب تکون بدید تا مخلوط بشه و همشو بریزید داخل رادیاتور.
ماشینو رو شن کنید و بزارید حداقل یکی دوبار فن بزنه ( یا مثلا بیست دقیقه با ماشین به جایی برید و بیاید ولی تو این بیست دقیقه خاموشش نکنید)
سپس ماشینو خاموش کنید و بزارید حداقل یک ساعت خاموش بمونه.تا یکی دوروز مراقب جنت ها باشید-اگر واندرسیل خیلی قوی باشد خطر ترکیدن جنت ها وجود دارد.

ممکنه بپرسید واندر سیل ضرر نداره برای موتور؟
خیر.تاحالا موردی ندیدیم که مشکلی پیش بیاد.
اما مایع های انجین فلاش(تمیز کننده موتور که به روغن موتور اضافه میشوند و تمیزکننده سیستم روغن هستند) بسیار مضر هستند و به هیچ وجه توصیه نمیشود که مصرف شوند.
مرسی دوست عزیز یه سوال برام پیش اومده اون واندرسیل رو بعد از اینکه ریختم و یکی دو روز موند تو ماشین باید تخلیه کنم یا بزارم بمونه ؟

یه کلیپ از طریقه استفاده دیدم که ترموستات رو باز میکرد و از اونجا میریخت و بعد از استفاده و روشن موندن ماشین به مدت 15 تا 20 دقیقه مایع رو خارج میکرد ! برام سوال شد چه قدر باید بمونه این محلول توی رادیات بعد یه سوال دیگه اینکه الان توی ماشین ضد یک هست همراه آب مشکلی پیش نمیاد ؟ تداخل ندارن ؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
مرسی دوست عزیز یه سوال برام پیش اومده اون واندرسیل رو بعد از اینکه ریختم و یکی دو روز موند تو ماشین باید تخلیه کنم یا بزارم بمونه ؟

یه کلیپ از طریقه استفاده دیدم که ترموستات رو باز میکرد و از اونجا میریخت و بعد از استفاده و روشن موندن ماشین به مدت 15 تا 20 دقیقه مایع رو خارج میکرد ! برام سوال شد چه قدر باید بمونه این محلول توی رادیات بعد یه سوال دیگه اینکه الان توی ماشین ضد یک هست همراه آب مشکلی پیش نمیاد ؟ تداخل ندارن ؟
سلام
لازم نیسیت رادیاتور بعدا تخلیه بشه
با ضدیخ تداخلی ندارن
ترموستاتو هم درنیارید جواب میگیرید.;)لازم نیست ترموستاتو دربیاری.فقط مراقب باشی تا 2-3 روز جنت ها نترکن.
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,957
لایک‌ها
1,868
محل سکونت
ایران !
خوب طبق فرمایش دوستمون کارهارو انجام دادم و متاسفانه به مشکل خوردم و باید حدود 250 تومان هزینه کنم ! اومد اینجا میگم مشکل رو که دوستان دیگه با اگاهی از این محصول استفاده کنن

از دیروز که محلولی که دوستمون معرفی کردن اضافه کردم بخاری ماشین شد کولر ! سرده سردددد

حالا اوردم مکانیک میگه اون محلول همراه کاری که میکرده آشغال های رادیات و ... رو هم برده توی رادیات بخاری و باعث این موضوع شده !

این شد ماجرای ما بازم ممنون از دوستمون که اطلاعات مفید و خوبی از این محصول به بنده دادن و وقت گذاشتن برای بنده
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
خوب طبق فرمایش دوستمون کارهارو انجام دادم و متاسفانه به مشکل خوردم و باید حدود 250 تومان هزینه کنم ! اومد اینجا میگم مشکل رو که دوستان دیگه با اگاهی از این محصول استفاده کنن

از دیروز که محلولی که دوستمون معرفی کردن اضافه کردم بخاری ماشین شد کولر ! سرده سردددد

حالا اوردم مکانیک میگه اون محلول همراه کاری که میکرده آشغال های رادیات و ... رو هم برده توی رادیات بخاری و باعث این موضوع شده !

این شد ماجرای ما بازم ممنون از دوستمون که اطلاعات مفید و خوبی از این محصول به بنده دادن و وقت گذاشتن برای بنده
امیدوارم مشکل واشر سرسیلندرو حل کرده باشه حداقل
تاحالا مورد این چنینی نداشتیم ما ولی خوب پیش اومده.
 

Oracle_Eldorado

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2008
نوشته‌ها
5,049
لایک‌ها
1,086
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت دوستان
یه سوال در مورد دیسک و صفحه داشتم
از کجا میشه متوجه شد که عمر دیسک و صفحه رو به اتمامه ؟
یه بار تو جاده تهران به ساوه ، 20 کیلومتر گذرونده و قبل از اولین عوارضی ، یهو دنده 4 به 5 نرفت !
مجبور شدم خلاص کنم و ترمز کنم که دور موتور بیاد پایین که دنده 4 رو تست کنم
دیدم کلا در حالت روشن و حرکت هیچ دنده ای جا نمیره
کنار آزادراه نگه داشتم در حالت خاموش دنده جا میرفت و متوجه شدم دیسک و صفحه تموم شده
اجبارن ماشینو با دنده 2 تا رباط کریم برگردوندم و تا 9 شب درگیر دیسک و صفحه بودیم !

خلاصه اینکه حرفم اینه تو حالت شیفتینگ من هیچ تغییری احساس نکردم که از قبل بدونم دیسک و صفحه رو به اتمامه
و جالب تر اینجاست روز قبل از حرکت ماشینو واسه سرویس بردم و تعمیرکار خودش رانندگی کرد و گفت هیچ مشکلی نداره !
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
با سلام خدمت دوستان
یه سوال در مورد دیسک و صفحه داشتم
از کجا میشه متوجه شد که عمر دیسک و صفحه رو به اتمامه ؟
یه بار تو جاده تهران به ساوه ، 20 کیلومتر گذرونده و قبل از اولین عوارضی ، یهو دنده 4 به 5 نرفت !
مجبور شدم خلاص کنم و ترمز کنم که دور موتور بیاد پایین که دنده 4 رو تست کنم
دیدم کلا در حالت روشن و حرکت هیچ دنده ای جا نمیره
کنار آزادراه نگه داشتم در حالت خاموش دنده جا میرفت و متوجه شدم دیسک و صفحه تموم شده
اجبارن ماشینو با دنده 2 تا رباط کریم برگردوندم و تا 9 شب درگیر دیسک و صفحه بودیم !

خلاصه اینکه حرفم اینه تو حالت شیفتینگ من هیچ تغییری احساس نکردم که از قبل بدونم دیسک و صفحه رو به اتمامه
و جالب تر اینجاست روز قبل از حرکت ماشینو واسه سرویس بردم و تعمیرکار خودش رانندگی کرد و گفت هیچ مشکلی نداره !
سلام.صفحه کلاچ شما تموم نشده بوده و تعمیرکار هم درست بهتون گفته بوده.
وقتی صفحه کلاچ تموم بشه (تموم تموم- نه ضعیف) همه دنده ها جا میرن (حتی بدون کلاچ گرفتن) ولی خودرو هیچ حرکتی نمیکنه.
مشکلی که شما بهش برخوردید درواقع یه بدشانسی بوده و صفحه کلاچ تموم نشده بوده بلکه حدس میزنم این اتفاق برای شما افتاده باشه :بیرون زدن یکی از فنرهای صفحه کلاچ(که بسیار شایع هست-برای جلوگیری از این امر : از دنده بجای ترمز دستی استفاده نکنید-تیکاف کشیدن ممنوع) تو این حالت وقتی ماشین روشنه دنده ها جا نمیرن ولی خاموش جا میرن.

-------------------------------------------------------------------------------------------
علایم ضعیف شدن صفحه کلاچ:
خودرو توی سربالایی زیاد جون نداره.
گاها گاز هرز خوردن (دورموتور بالا میره ولی سرعت خیر) و.....
بهترین علامت هم: اگر کلاچ بالا عمل کنه یعنی ازعمر صفحه چیزی نمونده.اگر پایین عمل کنه یعنی صفحه نو هست.(توی این تست حتما باید رگلاژ سیم کلاچ صحیح باشد)
تست دیگه:ماشین دنده 2 بزارید و با پای راست ترمز بگیرید و با پای چپ یواش پدالو بالا بیارید(گاز هم لازم نیست بدید).اگر پدالو خیلی اوردید بالا و ماشین هنوز هم روشن موند و خاموش نشد یعنی صفحه کلاچ ضعیف.
 

vahidtools

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2011
نوشته‌ها
5,869
لایک‌ها
663
محل سکونت
شیراز هستم
درود به قیصر عزیز و تشکر از پاسخگویی و اطلاعات خوبش:)

اقا غرض از مزاحمت
من یه 206 مدل 90 دارم . tu5 هست
وقتی ماشین توی زور و فشار می افته ( منظورم اینه که وقتی ماشین داغ کنه فن راه بیفته و بعد اف کنه ) ماشین خودبخود دور موتور میزنه و گاز بیخود میخوره . همزمان با گاز خوردن تمام چراغها کم نور و پرنور میشن مخصوصا شبها
من باطری رو نو کردم . دینام هم دادم تست زد اوکی بود کاملا و البته سرویسش هم کردم ذغالها رو عوض کرد و کلا شستشو با بنزین و سرویس هم شد
شمعهام هم سوزنیه و وایرشمعهامم نو هست
حتی دریچه برقی گاز هم اوکی هست و ماشین هیچ خطایی نداره
نمیدونم با این مشکل چه کنم ؟!
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
درود به قیصر عزیز و تشکر از پاسخگویی و اطلاعات خوبش:)

اقا غرض از مزاحمت
من یه 206 مدل 90 دارم . tu5 هست
وقتی ماشین توی زور و فشار می افته ( منظورم اینه که وقتی ماشین داغ کنه فن راه بیفته و بعد اف کنه ) ماشین خودبخود دور موتور میزنه و گاز بیخود میخوره . همزمان با گاز خوردن تمام چراغها کم نور و پرنور میشن مخصوصا شبها
من باطری رو نو کردم . دینام هم دادم تست زد اوکی بود کاملا و البته سرویسش هم کردم ذغالها رو عوض کرد و کلا شستشو با بنزین و سرویس هم شد
شمعهام هم سوزنیه و وایرشمعهامم نو هست
حتی دریچه برقی گاز هم اوکی هست و ماشین هیچ خطایی نداره
نمیدونم با این مشکل چه کنم ؟!
سلام
عزیز متاسفانه هیچ سررشته ای از مشکلی که فرمودید ندارم(چیزی رو که نمیدونم صریح میگم نمیدونم.بیخود به دوستان چرت و پرت تحویل نمیدم:D)
تنها چیزی که میدونم اینکه مالتی پلکس ماشینای ایرانی سراسر عیب و ایراده(طوری که مورد بوده بعد از تعویض شمع ماشین شروع کرده برف پاکن زدن:eek:)
دنبال سرنخ باش.هیچکس به اندازه خود صاحب ماشین از ماشینش اطلاعات نداره.
مثلا ببینید این مشکل از کی شروع شد؟ از زمانی که شمعا عوض شدن؟
از زمانی که ایسیو آپدیت شد؟ و....
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
توی پستای بعدی به معرفی موتور های خودروهای داخلی میپردازیم.

هم چنین عیبی که رایج هست توی هر موتور روی مینویسم.
 
Last edited:

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
مواردی که مینویسم طبق تجربه چند ساله خودم هست دوستان و هیچ کدومو از اینترنت جمع نکردم.

موتور TU5

عیب رایج:لق شدن پیستون ها و روغن کم کردن.
راه حل:تعمیر کامل


index.jpg

در ایران روی 206 تیپ5 و6 - پارس - 405 اس ال ایکس و بعضا سمند نصب هست.
موتور روی همه این ماشینا کاملا یکسان هست و فقط از لحاظ تسمه هیدرولیک ها من دیدم تفاوت دارن و از نظر نوع پیچ های دست موتور بالا!(206 یک تسمه داره ولی پارس و اس ال ایکس دوتا تسمه دارن)

خوب همه میدونین 16 سوپاپ هست و فیلر اتومات
توی جامعه ایران بسیار پرطرفدار هست و همه دوسش دارن.هم نرم کارمیکنه و هم شتاب خوبی داره(توی سربالایی من ازش راضی نیستم)

1- شخصا از سیم کشی این موتور خوشم نمیاد چون از جاهای بدی مثل زیر موتور رد شده و محافظای خوبی هم نداره در ضمن شما هر تی یو فایوی ببینی سیمای زیر منیفولد دود اکثرا لخت شدن:confused:
2-جنس قطعات پلاستیکی مورد استفاده در موتور(مثل قاب تسمه تایم و...) بسیار شکننده و ظریف هست.به قولی نازک نارنجی دست میزنی پودر میشه میریزه زمین.:D
3-این موتور شانسی هست:general112:.پیستوناش لق میشن
4-واشر فلزی هست و اگر اورهیت نشه هیچ وقت نمیپوسه(نمیسوزه)
 

amir7310

ستاره پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,990
لایک‌ها
13,011
محل سکونت
Shomal
من ماشینم مدل 95 هستش، 34000 تا هم کارکرد داره
206 موتور TU3A . چه موقع باید فیلر گیری انجام بشه؟
ایا انژکتورش هم باید اسپری بزنم؟
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,957
لایک‌ها
1,868
محل سکونت
ایران !
مواردی که مینویسم طبق تجربه چند ساله خودم هست دوستان و هیچ کدومو از اینترنت جمع نکردم.

موتور TU5

عیب رایج:لق شدن پیستون ها و روغن کم کردن.
راه حل:تعمیر کامل


مشاهده پیوست 1117367

در ایران روی 206 تیپ5 و6 - پارس - 405 اس ال ایکس و بعضا سمند نصب هست.
موتور روی همه این ماشینا کاملا یکسان هست و فقط از لحاظ تسمه هیدرولیک ها من دیدم تفاوت دارن و از نظر نوع پیچ های دست موتور بالا!(206 یک تسمه داره ولی پارس و اس ال ایکس دوتا تسمه دارن)

خوب همه میدونین 16 سوپاپ هست و فیلر اتومات
توی جامعه ایران بسیار پرطرفدار هست و همه دوسش دارن.هم نرم کارمیکنه و هم شتاب خوبی داره(توی سربالایی من ازش راضی نیستم)

1- شخصا از سیم کشی این موتور خوشم نمیاد چون از جاهای بدی مثل زیر موتور رد شده و محافظای خوبی هم نداره در ضمن شما هر تی یو فایوی ببینی سیمای زیر منیفولد دود اکثرا لخت شدن:confused:
2-جنس قطعات پلاستیکی مورد استفاده در موتور(مثل قاب تسمه تایم و...) بسیار شکننده و ظریف هست.به قولی نازک نارنجی دست میزنی پودر میشه میریزه زمین.:D
3-این موتور شانسی هست:general112:.پیستوناش لق میشن
4-واشر فلزی هست و اگر اورهیت نشه هیچ وقت نمیپوسه(نمیسوزه)
ممنون از اطلاعات خوبتون که بدون هیچ چشم داشتی به بچه ها میدید :general504:

یه سوال در رابطه با موتور های TU7 دارم

موتور ماشین من لرزش داره که باعث شد همه دسته موتور هارو عوض کنم اما همچنان مشکل پا برجاست !

دفعه قبل که لرزش داشت بردم پیش یه جلوبندی و اون بنده خدا دسته موتور بالارو با دسته موتور 206 عوض کرد که خیلی بزرگ تر از مال 405 خودم بود و لرزش ماشین در حدی کم شد که چند بار ماشین روشن استارت زدم ! o_O

اما این سری مکانیک زیر بار نرفت و دسته موتور 405 اصلی گذاشت رو ماشین و حس میکنم اگه 206 میزاشت لرزش درست میشد !

سوالم اینه چه عواملی به جز دسته موتور توی لرزش ماشین تاثیر داره ؟

ماشین شتاب خوبی داه و خوب کار میکنه . 175 تا کار کرده و مدل 88 هست

یه گانه :general105:
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
من ماشینم مدل 95 هستش، 34000 تا هم کارکرد داره
206 موتور TU3A . چه موقع باید فیلر گیری انجام بشه؟
ایا انژکتورش هم باید اسپری بزنم؟
یکی از اساتید قدیمی که آموزش دیده مستقیم مرسدس بنز بود.میگفت طرف آلمانی گفته بود شنیدم شما تو ایران فیلر تابستونی زمستونی دارید!!اینا دیگه چیه از خودتون در میارید:D:confused:
فیلر تابستونی زمستونی نداریم و ساخته ذهن مکانیکای پیرمرد قدیمی هست.
-------------------------------

شما میتونین فیلر گیری کنید تا از صحیح بودن فیلر مطمئن بشید.
حتما باید اجازه بدید موتور هم دمای محیط بشه و به قول معروف موتور خنک باشه.
فیلر تیپ2:
برای سوپاپ دود : 40 صدم میلی متر (که پنج صدم بالا یا پایین بودن هم مشکلی نداره)
برای سوپاپ هوا:20 صدم میلیمتر (که پنج صدم بالا یا پایین بودن هم مشکلی نداره)اما سعی کنید فیلر سفت نباشه.(15 صدم نشه)

بعد از فیلر گیری دوباره همونجا از اول فیلر ها رو چک کنید تا مطمئن بشید اندازه ها صحیحه.
پیچ فیلر 206 هم زیاد میبُره.مراقب باشید(اگر بُرید به مکانیک گیر ندید:general504:.فدای سرتون.عوض میشه)
-----------------
هیچ سرویس سوزن انژکتوری تو این کیلومتر لازم نیست.فقط سرویس سیستم سوخت رسانی هست که اونم یعنی تعویض فیلتر بنزین.پس فقط فیلتر بنزین عوض کنید.

دوستانی هم که دست به آچارن اگر دوست دارن بگن تا طریقه فیلر گیری رو کامل براشون بنویسم تا خودشون فیلر گیری کنن.
 

amir7310

ستاره پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,990
لایک‌ها
13,011
محل سکونت
Shomal
یکی از اساتید قدیمی که آموزش دیده مستقیم مرسدس بنز بود.میگفت طرف آلمانی گفته بود شنیدم شما تو ایران فیلر تابستونی زمستونی دارید!!اینا دیگه چیه از خودتون در میارید:D:confused:
فیلر تابستونی زمستونی نداریم و ساخته ذهن مکانیکای پیرمرد قدیمی هست.
-------------------------------

شما میتونین فیلر گیری کنید تا از صحیح بودن فیلر مطمئن بشید.
حتما باید اجازه بدید موتور هم دمای محیط بشه و به قول معروف موتور خنک باشه.
فیلر تیپ2:
برای سوپاپ دود : 40 صدم میلی متر (که پنج صدم بالا یا پایین بودن هم مشکلی نداره)
برای سوپاپ هوا:20 صدم میلیمتر (که پنج صدم بالا یا پایین بودن هم مشکلی نداره)اما سعی کنید فیلر سفت نباشه.(15 صدم نشه)

بعد از فیلر گیری دوباره همونجا از اول فیلر ها رو چک کنید تا مطمئن بشید اندازه ها صحیحه.
پیچ فیلر 206 هم زیاد میبُره.مراقب باشید(اگر بُرید به مکانیک گیر ندید:general504:.فدای سرتون.عوض میشه)
-----------------
هیچ سرویس سوزن انژکتوری تو این کیلومتر لازم نیست.فقط سرویس سیستم سوخت رسانی هست که اونم یعنی تعویض فیلتر بنزین.پس فقط فیلتر بنزین عوض کنید.

دوستانی هم که دست به آچارن اگر دوست دارن بگن تا طریقه فیلر گیری رو کامل براشون بنویسم تا خودشون فیلر گیری کنن.
مرسی از راهنماییتون:general504:
اتفاقا نحوه فیلرگیری 206 توی یوتیوب دیدم. البته مکانیک فرانسوی حرف میزد
لینک
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
ممنون از اطلاعات خوبتون که بدون هیچ چشم داشتی به بچه ها میدید :general504:

یه سوال در رابطه با موتور های TU7 دارم

موتور ماشین من لرزش داره که باعث شد همه دسته موتور هارو عوض کنم اما همچنان مشکل پا برجاست !

دفعه قبل که لرزش داشت بردم پیش یه جلوبندی و اون بنده خدا دسته موتور بالارو با دسته موتور 206 عوض کرد که خیلی بزرگ تر از مال 405 خودم بود و لرزش ماشین در حدی کم شد که چند بار ماشین روشن استارت زدم ! o_O

اما این سری مکانیک زیر بار نرفت و دسته موتور 405 اصلی گذاشت رو ماشین و حس میکنم اگه 206 میزاشت لرزش درست میشد !

سوالم اینه چه عواملی به جز دسته موتور توی لرزش ماشین تاثیر داره ؟

ماشین شتاب خوبی داه و خوب کار میکنه . 175 تا کار کرده و مدل 88 هست

یه گانه :general105:
دسته موتور بالای خراب در XU7 باعث لرزش موتور نمیشه.شما دسته موتور پایین رو هم چک کنید ضرر نداره.
-------------
دلایل لرزش موتور خودروی شما:
وایر ها رو تک تک از سر شمع ها بکیشد(مراقب باشید بنزین در محیط موتور نباشه-مراقب باشید برق نگیردتون).در موتور سالم با کشیدن وایرشمع باید صدای موتور و لرزش موتور تغییر کنه.اگر لرزش و صدای موتور تغییر نکرد یعنی اون سیلندر یا کار نمیکنه یا خیلی ضعیف کارمیکنه.
توصیه من به شما اینه اول یه کمپرس از 4 تا سیلندر بگیرید.
اگر کمپرس یکی شون خیلی کم بود، یا سوپاپ سوزونده یا فیلر اونها تنظیم نیست(که باید عمل شیم گیری انجام بشه).
اگر کمپرس مناسب بود برید سراغ سوزن انژکتور و شمع.
---------------
سعی کنید نتیجه رو هم بنویسید تا دوستان و ما بتونیم از تجربیات شما استفاده کنیم.
---------------
پس شد اول بررسی کمپرس موتور.بعد سوزن و شمع.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,593
لایک‌ها
2,664
محل سکونت
Ambushed area
مرسی از راهنماییتون:general504:
اتفاقا نحوه فیلرگیری 206 توی یوتیوب دیدم. البته مکانیک فرانسوی حرف میزد
لینک
بله نحوه فیلر گیری هست ولی چیزی که خیلی مهمه طریقه قیچی کردن سوپاپ ها رو بلد باشید(چیز سختی نیست ولی برای افراد مبتدی سخته و پیچیده چون باید چیزای زیادی پیش زمینه اون یاد بگیرن)
 
بالا