برگزیده های پرشین تولز

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,714
لایک‌ها
13,906
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
بالاخره کار انتقال نیرو چرخشی رو انجام میده یا کار تحمل وزن؟!!
متوجه نمیشم!
یه عکس یا توضیحات کامل تر بده
مثل پراید که 4 چرخش از موتور انرژی نمیگیرین فقط دو تا چرخ جلو گاز میدن خب اون چیزی که به این دو تا چرخ وصله دیگه
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
خوب دیگه بچه ها شوخی و مسخره بازی بسه آشغالای فرانسوی و ایرانیو فراموش کنید. امروز میخایم یه سر بریم ژاپن پیش لندکروز ها.:cool::cool:

موتوری که این زیر میبینید 1FZ-FE هست.( تکرار کن که بشه ملکه ذهنت:rolleyes:)
مشکل این موتور عوض نکردن روغن و و درنهایت خرابی و یاتاقان زدن بود که خداروشکر تعمیر شد. موتور دیگه ای هم تعمیر شد که به خاطر نشتی رادیاتور(در اثر ضربه ) واشر سرسیلندرش خراب شده بود و اونهم تعمیر شد.
2001-toyota-land cruiser-frontside_ttlnd011.jpg (عکس گوگل)
LC75yellowdust.jpg ( عکس از گوگل)

-----------------------------------------------------------------
عکس های اختصاصی خودم برای دوستان :
photo_2017-03-02_08-34-07.jpg photo_2017-03-02_08-34-31.jpg photo_2017-03-02_08-33-52.jpg photo_2017-03-02_08-33-48.jpg 1FZ (1).jpg 1FZ (12).jpg 1FZ (11).jpg 1FZ (10).jpg 1FZ (9).jpg 1FZ (8).jpg 1FZ (7).jpg 1FZ (6).jpg 1FZ (4).jpg 1FZ (2).jpg

تعداد سیلندر:6
حجم موتور: 4500 سی سی
تعداد سوپاپ :24 عدد
سیستم سوخت رسانی : فول انژکتور
سوار این ماشین که میشید وقتی توی حالت سلو گاز میدید قشنگ ماشین چپ و راست میشه:general107:
این موتور اویل پمپ وپمپ هیدرولیک هردو مستقیما با میل لنگ میچرخن و تسمه هیدرولیک وجود نداره.
واتر پمپ و دینام با یک تسمه دوبل گردش میکنن(اگر یکی از تسمه ها پاره بشه ، دینام و واترپمپ با تسمه دیگه میچرخه و هیچ مشکلی به وجود نمیاد :general705::general705::general705:)

نقاط ضعف: مصرف سوخت بالا که نوش جونش (صاحب خودرو همیشه در جاده کوهستانی بود و به ازای هر صد کیلومتر : مصرف 25 لیتر);)

سوالی اگر پیرامون این موتور بود در خدمتم.
 

فایل های ضمیمه

  • 1FZ (5).jpg
    1FZ (5).jpg
    130 KB · نمایش ها: 10

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
این تسمه تایمو من رفتم تعویض، باز که کرد نصفش خورده شده بود پودرش کل فضای داخل اون قسمت پخش شده بود:general410: خلاصه گفت خیلی مرد بوده که پاره نشده.
میخوام ببینم اگر تسمه پاره بشه چه اتفاقی برای پراید میوفته؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
این تسمه تایمو من رفتم تعویض، باز که کرد نصفش خورده شده بود پودرش کل فضای داخل اون قسمت پخش شده بود:general410: خلاصه گفت خیلی مرد بوده که پاره نشده.
میخوام ببینم اگر تسمه پاره بشه چه اتفاقی برای پراید میوفته؟
در همه ی موتور ها پس از پاره شدن تسمه تایم ، موتور خودرو دیگر روشن نمیشود.
حالا بسته به نوع ماشین و موتورش در بعضی خودروها فقط با تعویض تسمه پاره شده با یه تسمه نو ماشین به حالت اول و طبیعی برمیگرده. اما در بعضی خودرو ها علاوه بر تعویض تسمه پاره شده با یک تسمه نو نیاز به تعمیرات موتوری هم هست(مثل خودروهای :پارس/پژو/سمند/ال نود/انواع 206 و اکثر مدل های روز دنیا )

روی پراید هم سه مدل موتور گذاشتن که دو مدلش با پاره شدن تسمه تایم نیاز به تعمیرات موتوری هم هست و در یک مدلش نیاز به تعمیرات موتوری نیست.برای اینکه بفهمی مدل موتور ماشینت از کدومه : https://forum.persiantools.com/threads/پاسخگویی-به-سوالات-فنی-خودرو.930821/page-2#post-12624266
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
در همه ی موتور ها پس از پاره شدن تسمه تایم ، موتور خودرو دیگر روشن نمیشود.
حالا بسته به نوع ماشین و موتورش در بعضی خودروها فقط با تعویض تسمه پاره شده با یه تسمه نو ماشین به حالت اول و طبیعی برمیگرده. اما در بعضی خودرو ها علاوه بر تعویض تسمه پاره شده با یک تسمه نو نیاز به تعمیرات موتوری هم هست(مثل خودروهای :پارس/پژو/سمند/ال نود/انواع 206 و اکثر مدل های روز دنیا )

روی پراید هم سه مدل موتور گذاشتن که دو مدلش با پاره شدن تسمه تایم نیاز به تعمیرات موتوری هم هست و در یک مدلش نیاز به تعمیرات موتوری نیست.برای اینکه بفهمی مدل موتور ماشینت از کدومه : https://forum.persiantools.com/threads/پاسخگویی-به-سوالات-فنی-خودرو.930821/page-2#post-12624266
1-موتور معمولی:rolleyes:
حالا اگر خاموش کرد دوباره استارت بزنیم چی؟
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
4,966
لایک‌ها
31,829
محل سکونت
Sin City

immoratal

Registered User
تاریخ عضویت
23 جولای 2010
نوشته‌ها
332
لایک‌ها
19
با سلام
یدونه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۷ دارم که از اول دست خودم بوده . الان ۱۵۸۰۰۰ تا کار کرده ؛ الان لازم هست که فیلر گیری کنم ؟ تا الان اصلا فیلر گیری انجام ندادم . اگه لازم هست و راندمان موتور را بالا میبره که فردا ببرمش برای فیلرگیری.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
با سلام
یدونه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۷ دارم که از اول دست خودم بوده . الان ۱۵۸۰۰۰ تا کار کرده ؛ الان لازم هست که فیلر گیری کنم ؟ تا الان اصلا فیلر گیری انجام ندادم . اگه لازم هست و راندمان موتور را بالا میبره که فردا ببرمش برای فیلرگیری.
سلام خدمت شما.
بله فیلرگیری لازم هست.(بالا پایین شدن سوپاپ ها موجب نشست سیت ها و در نهایت بهم خوردن فیلر میشود در کارکرد های بالا و فیلرگیری لازم هست)
فیلرگیری حتما حتما توسط شخص ماهر انجام شود.(بنا بر دلایلی که اگر لازم بود بفرمایید تا بگم)
اجازه دهید حتما موتور کاملا خنک شود(هم دمای محیط ) بعد فیلرگیری انجام شود.
فیلر 206 تیپ دو : برای سوپاپ هوا 20 صدم میلیمتر با تلرانس 5 صدم - سوپاپ دود 40 صدم میلیمتر با تلرانس 5 صدم.
پیچ فیلر 206 امکان بریدن دارد.پس اگر برید سر مکانیک غر نزنید.:general107: پیچ عوض میشه ولی باید کل پیچای سرسیلندر باز بشه:general702:
بعد از فیلرگیری یکبار دیگه مکانیک باید فیلرا رو چک کنه تا از اندازه ها مطمئن بشه.
چک کنید صدای زیادی به صدای موتور اضافه نشود.
بعد از فیلر گیری راندمان موتور بهتر خواهد شد.(هم از لحاظ مصرف سوخت و هم از لحاظ شتاب )
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
این مشکل من:
یک فروند پراید 132 هست، وقتی از دنده یک خلاص میشه،(گاهی اوقات)، دور موتورش تا 2.5 بالا میاد بی خودی. (استپر بارها عوض شده، دیسک و صفحه کلاچ هم به تازگی عوض شده)
با این تعویض حل شد:
این تسمه تایمو من رفتم تعویض، باز که کرد نصفش خورده شده بود پودرش کل فضای داخل اون قسمت پخش شده بود:general410: خلاصه گفت خیلی مرد بوده که پاره نشده.
میخوام ببینم اگر تسمه پاره بشه چه اتفاقی برای پراید میوفته؟
:general210:
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
این مشکل من:

با این تعویض حل شد:

:general210:
تشکر بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتون
همونطور که گفتید بارها استپر عوض کردید ودرست نشده و این یعنی عیب الکترونیکی نبوده و عیب مکانیکی بوده.(حدس میزنم علاوه بر اینکه گفتید تسمه پودر شده دندانه های تسمه تایم هم کنده شده و تایم ماشین جلو افتاده که باعث آوانس جرقه و جرقه زودتر از موعد که باعث گازخوردن کاذب میشده.الان باید شتاب و سرعت و مصرف سوخت بهتری داشته باشید)
این عیب جزء عیب های بسیار نادر هست و پیدا کردن اون هم زمان زیادی میخاد(تا الان که تسمه عوض کردید متوجه شدید که عیب از تایم موتور بوده) + تجهیزات برای عیب یابی راحت تر و سریع تر (پارامتر های دستگاه دیاگ )
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
معرفی موتور EF7 :
280px-EF7_Dual-Fuel_Engine.jpg

این موتور روی سمند های ای اف 7 و دنا قرارداده شده.

حجم موتور همونطور که از اسمش هم معلوم هست 1700 سی سی هست ( engine family 7)
تعداد سوپاپ ها 16 عدد هست
برای میل سوپاپ هوای این موتور مکانیزم دیفایزر یا فاز متغیر طراحی شده که ایرانخودرو اسم اونو CVVT گذاشته (continuous variable valve timing ) و میل سوپاپ دود این موتور این مکانیزمو نداره.(در پستی دیگر به بررسی و توضیح اینکه سیستم سی وی وی تی چی هست میپردازیم مشروط به اینکه دوستان بخوان )
واشر سرسیلندر موتور فلزی و چند لایه هست که مثل 405 مشکل پوسیدگی واشرو نداره
موتور از نوع بوش خشک هست ( برعکس موتور 405 )
دیسک وصفحه این موتور با 405 یکی هست.
واتر پمپ روی مجموعه اویل ماژول نصب شده و با تسمه هیدرولیک تاب میخوره.
در این موتور اگر با مشکل آب روغن قاطی شدن مواجه شدید ولی علایم سوختگی واشر سرسیلندر(در صورت نیاز بگید تا عرض کنم خدمتتون ) نداشتید اول سراغ تعمیر اویل ماژول برید(در اویل ماژول ممکنه آب روغن قاطی بشه )
روغن موتور در اویل ماژول خنک میشه.
موتور از نوع فیلر اتومات هست و از استکان تایپت های هیدرولیکی استفاده شده و نیاز به فیلرگیری نیست.
حتما از نوع روغن موتور پیشنهادی سازنده استفاده کنید. ( روغن موتور با ویسکوزیته 10W40 )
درصورت پاره شدن تسمه تایم موتور ، سوپاپ کج میکند.
این موتور به این سادگی ها پای شمارو به تعمیرگاه باز نمیکنه و اغلب خرابی اساسی موتور شاتون زدگی هست ولی در موارد بسیار بسیار کم و اصلا قابل قیاس با واشر سوزوندن 405 نیست.
هزینه سرویس های این موتور تقریبا میشه گفت گران هست ولی ارزششو داره.(برای تعویض یه کیت تسمه تایم و تسمه هیدرولیک باید رقم بالایی بپردازید )
از معایبش تعمیرات سخت این موتور هست(ربطی به مهارت مکانیک نداره. جا نمایی قطعات افتضاحه)
باطری ساز ها نمیتونن دینام این ماشینو در بیارن و مجبور میشن سپر و سینی فنو باز کننo_O
ولی ما یه سری کلک سرش میزنیم و هرجور شده بدون نیاز به بازکردن سینی فن و سپر دینامشو در میاریم.:cool::general206::general711:
امیدوارم توی مسافرت اذیتتون نکنه چون حسابی اعصابتونو خورد میکنه.(کمیابی قطعات و ... )


سوالی پیرامون این موتور باشه در خدمتم.
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,024
لایک‌ها
4,220
سن
24
محل سکونت
in flight
سمندم
همه ژامبون و بلبرینگ و عقب بندی رو تعویض کردم
کمکاشم سالمن
اما میره تو چاله صدای تق غیر عادی میده
انگار یه چیزی لق میزنه
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
سمندم
همه ژامبون و بلبرینگ و عقب بندی رو تعویض کردم
کمکاشم سالمن
اما میره تو چاله صدای تق غیر عادی میده
انگار یه چیزی لق میزنه
موارد این چنینی باید از نزدیک بررسی بشن.
اگر وسیله ای توی صندوق عقب دارید که ممکنه صدا از اون باشه خارج کنید.
لنت های عقب میتونن توی دست انداز ارتعاش ایجاد کنن.
دسته اتاق ها و .......
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
+ تجهیزات برای عیب یابی راحت تر و سریع تر (پارامتر های دستگاه دیاگ )
دیاگ هم کرده بودم ولی متاسفانه مثل اینکه تو ایران از دیاگ بجای عیب یابی بیشتر برای "عیب پاکی" استفاده میکنن:general710: دقیق نمیدنم چجوری کار میکنه این دیاگ کردن ولی مثل اینکه فلش میکنن ecu رو؟ یا مثل این رسیورهای ماهواره آپدیت جدید میریزن که مثلا دور موتور تنظیم بشه بجای اینکه ببینند مشکل از کجاست صورت مسئله رو با دیاگ پاک میکنن:general210:
 

chanceller

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2011
نوشته‌ها
1,106
لایک‌ها
281
محل سکونت
On the SEO
اولا تشکر میکنم بابت ایجاد این تاپیک خوب و مفید و عالی.
ماشین من دو تا مشکل داره.
1 - فن فابریک خودش دچار مشکل شد که مجبور شدیم کلا موتور و فن رو باهم عوض کنیم. از وقتی عوض کردیم لرزش ماشین هنگام روشن شدن فن بیشتر شده. البته دادم یکی دیگه دوباره فن رو باز کرد و بست ولی مشکلش حل نشد. فن قبلی خودش موقع روشن شدن اصلا حس نمیکردی که در حال کار هست.
2 - سال پیش من در فصل گرما مشکلی نداشتم و آمپر رادیات همیشه نرمال بود وقتی هم گرم میشد فن روشن میشد. الان آمپر همیشه نزدیکه وسط هست. مثلا در سرعت ۱۲۰ دیگه فکر نکنم آمپر از خط دو عبور کنه به وسط برسه ولی جدیدا اینطوری شده حالا موندم اگه کولر بزنم چه مشکلی پیش خواهد آمد.

ممنون میشم در این ۲ مورد راهنمایی کنید. (ماشین پراید هست)
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
چه تاپیک خوبی
تشکر از استارتر
منم یه سوالی داشتم
راه حلی واسه برطرف کردن مشکل تقه زدن دنده 206 اتومات وجود نداره ؟
از حالت P به R تقه شدید و دنده 1 به 2 و معکوس 3 به 2 گاها تقه دارم
تو شهر خودمون نشون هرکسی میدم میگه باهاش بساز :D چون مشکل تقه تو گیربکس AL4 این ماشین یه چیز عادیه که فقط مختص ماشین تو نیست
واقعا راه حلی نداره ؟
روغن گیربکس رو هم حدود 2سال پیش عوض کردم و با هزار مکافات روغن Pro اورجینال گیر اوردم و ریختم
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
اولا تشکر میکنم بابت ایجاد این تاپیک خوب و مفید و عالی.
ماشین من دو تا مشکل داره.
1 - فن فابریک خودش دچار مشکل شد که مجبور شدیم کلا موتور و فن رو باهم عوض کنیم. از وقتی عوض کردیم لرزش ماشین هنگام روشن شدن فن بیشتر شده. البته دادم یکی دیگه دوباره فن رو باز کرد و بست ولی مشکلش حل نشد. فن قبلی خودش موقع روشن شدن اصلا حس نمیکردی که در حال کار هست.
2 - سال پیش من در فصل گرما مشکلی نداشتم و آمپر رادیات همیشه نرمال بود وقتی هم گرم میشد فن روشن میشد. الان آمپر همیشه نزدیکه وسط هست. مثلا در سرعت ۱۲۰ دیگه فکر نکنم آمپر از خط دو عبور کنه به وسط برسه ولی جدیدا اینطوری شده حالا موندم اگه کولر بزنم چه مشکلی پیش خواهد آمد.

ممنون میشم در این ۲ مورد راهنمایی کنید. (ماشین پراید هست)
سپاس
لرزش فن ماشین به دو قسمت تقسیم میشه:
1-لرزش فیزیکی فن که فن خودش مشکل فیزیکی داشته و تاب دار باشه که من فکر نمیکنم مشکل شما این مورد باشه. ( فن پراید مال این صحبتا نیست که بتونه لرزش بندازه به اتاق. نهایتا صدا میده)
2-فن یک مصرف کننده قوی جریان الکتریسیته هست.ممکن هست وقتی موتور فن روشن میشه به خاطر جریان زیادی که مصرف میکنه با اثر گذاری روی سیستم انژکتوری و ایجاد اختلال در اون باعث لرزش موتور و نهایتا لرزش اتاق بشه.کاپوتو بالا بزنید ببینید اگر موقع روشن شدن موتور فن ، موتور خودرو دچار لرزش شد و افت دور موتور داشتید مطمئن باشید عیب برقی هست.البته این عیب در حالت سلو (اسلو) بیشتر خودشو نشون میده .

برای مشکل رادیاتور: بالا اومدن آمپر آب تا وسط طبیعی است اما نه برای ماشینی که همیشه آمپر فن زدنش جای خاصی داشته.
ترموستات عوض کنید.رادیاتور حتما باز کنید و دور و برشو تمیز کنید مطمئن باشید شی خارجی(مثل کارتن،پلاستیک ، گنجشک مرده!!! و ... جلوی رادیاتورو مسدود نکرده باشه.اگر ممکنه رادیاتورو بدید براتون سیخ بزنن-تمیزش کنن):D
این عیب همچنین براثر خرابی سنسور دمای آب هم ممکنه رخ بده.
تسمه واتر پمپ هم باید در آمپر کشیدن ها چک بشه(البته این چک کردن مختص مشکل شما نیست.کلی عرض کردم)

عیب یابی های نهایی باید بعد از چک کردن ماشین و یک سری تست ها انجام بشه نه از پشت مانیتور:general304:
چه تاپیک خوبی
تشکر از استارتر
منم یه سوالی داشتم
راه حلی واسه برطرف کردن مشکل تقه زدن دنده 206 اتومات وجود نداره ؟
از حالت P به R تقه شدید و دنده 1 به 2 و معکوس 3 به 2 گاها تقه دارم
تو شهر خودمون نشون هرکسی میدم میگه باهاش بساز :D چون مشکل تقه تو گیربکس AL4 این ماشین یه چیز عادیه که فقط مختص ماشین تو نیست
واقعا راه حلی نداره ؟
روغن گیربکس رو هم حدود 2سال پیش عوض کردم و با هزار مکافات روغن Pro اورجینال گیر اوردم و ریختم
سلام.
تعمیر گیربکس اتوماتیک یک بحث کاملا کاملا تخصصی هست و از عهده هر کسی برنمیاد من جمله خودم.چند سال پیش کورس گیربکس اتومات رفتیم ولی به خاطر کمبودن ماشینای اتومات توی شهرستانمون و نداشتن تجهیزات گران قیمتش اندک اطلاعاتی از این گیربکس ها برام مونده.(البته اینکه الکی سردر مغازه بزنیم " تعمیرگیربکس اتومات " و یه سری قطعه عوض کنیم و بعد از مدت کوتاهی دوباره عیب ایجاد بشه از خیلی ها برمیاد:rolleyes:)
خوب بریم سراغ پاسخ شما::D
1-اولین کار باید عیب یابی و برنامه دهی مجدد با دستگاه دیاگ باشه که ممکنه مدت کوتاهی جواب بده یا اصلا جواب نده.
2-تعویض شیر ساعتی خراب مربوطه
و این که درست گفتن مشکل تقه al4 فقط مخصوص ماشین شما نیست و میشه گفت یک عیب رایج هست.:confused:
در کشور های اروپایی و روسیه(این گیربکس در روسیه هم رایج هست) به خاطر دمای هوا این عیب رایج نیست.(دمای روغن در گیربکس اتومات از موارد بسیار حائز اهمیت هست)
 

farzadsadeghi5

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2017
نوشته‌ها
557
لایک‌ها
280
سن
34
سلام
کوییک بهتره یا 405 slx ? ممنون
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
سلام.
تعمیر گیربکس اتوماتیک یک بحث کاملا کاملا تخصصی هست و از عهده هر کسی برنمیاد من جمله خودم.چند سال پیش کورس گیربکس اتومات رفتیم ولی به خاطر کمبودن ماشینای اتومات توی شهرستانمون و نداشتن تجهیزات گران قیمتش اندک اطلاعاتی از این گیربکس ها برام مونده.(البته اینکه الکی سردر مغازه بزنیم " تعمیرگیربکس اتومات " و یه سری قطعه عوض کنیم و بعد از مدت کوتاهی دوباره عیب ایجاد بشه از خیلی ها برمیاد:rolleyes:)
خوب بریم سراغ پاسخ شما::D
1-اولین کار باید عیب یابی و برنامه دهی مجدد با دستگاه دیاگ باشه که ممکنه مدت کوتاهی جواب بده یا اصلا جواب نده.
2-تعویض شیر ساعتی خراب مربوطه
و این که درست گفتن مشکل تقه al4 فقط مخصوص ماشین شما نیست و میشه گفت یک عیب رایج هست.:confused:
در کشور های اروپایی و روسیه(این گیربکس در روسیه هم رایج هست) به خاطر دمای هوا این عیب رایج نیست.(دمای روغن در گیربکس اتومات از موارد بسیار حائز اهمیت هست)
مرسی از راهنماییتون
یه مطلبی رو یادم رفت خدمتتون عرض کنم
حدودا 2 سال پیش تو فصل زمستون و مخصوصا اوایل صبح که هوا سردتر بود میدیدم بعد از روشن شدن ماشین وقتی دنده رو تو حالت D قرار میدم چراغ S و برف بصورت چشمک زن حدودا یکی دو دقیقه ظاهر میشه و خودبخود برطرف میشه
نشون تعمیرکار گیربکس اتومات دادم گفت 2 تا از شیر برقیهای گیربکست مرخصه و باید عوضشون کنی . خلاصه 2 سال پیش 400 تومن بابت 2 تا شیربرقی اصلی دادم . این مشکل کاملا برطرف شد اما کماکان مشکل تقه رو دارم .
حتی یه تعمیرکار بهم پیشنهاد داد دسته موتور زیر موتور رو عوض کنم . اینکار رو انجام دادم اما تقه زدن ماشین فقط 10 درصد کمتر شد . درواقع تغییر چشمگیری نکرد
درمورد دیاگ هم که شما فرمودین انجام دادم. بعد از تعویض شیر برقی بردمش دیاگ ، تعمیرکار گفت فشار توربین در تمام حالتا ( D . P . R و ... ) کاملا طبیعیه و مشکل یا خطای خاصی تو دیاگ نشون نمیده .
درمورد خط اخر پستتون هم یه توضیح بدم بد نیست .
همون تعمیرکاری که گیربکس رو برام سرویس کرد یه پیشنهاد داد ولی من ترسیدم انجام بدم :D حتی گفت روی چندتایی Al4 دیگه هم انجام دادم و مشکلی نبوده . گفت میتونم یه قطعه ای از مدار خنک کننده روغن گیربکست حذف کنم که مایع خنک کننده بصورت دائمی تو مدار بچرخه و بعبارتی بصورت دائمی گیربکست خنک باشه .
من دیگه انجام ندادم و پیگیر نشدم
ولی کلا تقه هاش خیلی رو اعصابه . بحدی که هرکسی واسه اولین بار سوار ماشین میشه و این تقه ( مخصوصا تقه 1 به 2 در حرکت ) رو حس میکنه اگر جنس مذکر باشه خوشه گیلاسش به زیر گلوش منتقل میشه :D
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
سلام
کوییک بهتره یا 405 slx ? ممنون
سلام
موتور کوییک همان موتور تیبا هست تغییر یافته موتور پراید هستنo_O:rolleyes:
از نظر موتوری هردو خوبن و 405 tu5 برتر هست.
از نظر اتاق هم که کوییک تعطیله.
در ضمن 405 ماشین رند بازار هست;)

مرسی از راهنماییتون
یه مطلبی رو یادم رفت خدمتتون عرض کنم
حدودا 2 سال پیش تو فصل زمستون و مخصوصا اوایل صبح که هوا سردتر بود میدیدم بعد از روشن شدن ماشین وقتی دنده رو تو حالت D قرار میدم چراغ S و برف بصورت چشمک زن حدودا یکی دو دقیقه ظاهر میشه و خودبخود برطرف میشه
نشون تعمیرکار گیربکس اتومات دادم گفت 2 تا از شیر برقیهای گیربکست مرخصه و باید عوضشون کنی . خلاصه 2 سال پیش 400 تومن بابت 2 تا شیربرقی اصلی دادم . این مشکل کاملا برطرف شد اما کماکان مشکل تقه رو دارم .
حتی یه تعمیرکار بهم پیشنهاد داد دسته موتور زیر موتور رو عوض کنم . اینکار رو انجام دادم اما تقه زدن ماشین فقط 10 درصد کمتر شد . درواقع تغییر چشمگیری نکرد
درمورد دیاگ هم که شما فرمودین انجام دادم. بعد از تعویض شیر برقی بردمش دیاگ ، تعمیرکار گفت فشار توربین در تمام حالتا ( D . P . R و ... ) کاملا طبیعیه و مشکل یا خطای خاصی تو دیاگ نشون نمیده .
درمورد خط اخر پستتون هم یه توضیح بدم بد نیست .
همون تعمیرکاری که گیربکس رو برام سرویس کرد یه پیشنهاد داد ولی من ترسیدم انجام بدم :D حتی گفت روی چندتایی Al4 دیگه هم انجام دادم و مشکلی نبوده . گفت میتونم یه قطعه ای از مدار خنک کننده روغن گیربکست حذف کنم که مایع خنک کننده بصورت دائمی تو مدار بچرخه و بعبارتی بصورت دائمی گیربکست خنک باشه .
من دیگه انجام ندادم و پیگیر نشدم
ولی کلا تقه هاش خیلی رو اعصابه . بحدی که هرکسی واسه اولین بار سوار ماشین میشه و این تقه ( مخصوصا تقه 1 به 2 در حرکت ) رو حس میکنه اگر جنس مذکر باشه خوشه گیلاسش به زیر گلوش منتقل میشه :D
یه مکانیک اتومات پیداکن برات به ضمانت تعمیرش کنه
این عیب قطعا قابل تعمیر شدنه (ماشینی تو زمین نیست که تعمیر نشه )
 
بالا