مثل پراید که 4 چرخش از موتور انرژی نمیگیرین فقط دو تا چرخ جلو گاز میدن خب اون چیزی که به این دو تا چرخ وصله دیگهبالاخره کار انتقال نیرو چرخشی رو انجام میده یا کار تحمل وزن؟!!
متوجه نمیشم!
یه عکس یا توضیحات کامل تر بده
مثل پراید که 4 چرخش از موتور انرژی نمیگیرین فقط دو تا چرخ جلو گاز میدن خب اون چیزی که به این دو تا چرخ وصله دیگهبالاخره کار انتقال نیرو چرخشی رو انجام میده یا کار تحمل وزن؟!!
متوجه نمیشم!
یه عکس یا توضیحات کامل تر بده
در همه ی موتور ها پس از پاره شدن تسمه تایم ، موتور خودرو دیگر روشن نمیشود.این تسمه تایمو من رفتم تعویض، باز که کرد نصفش خورده شده بود پودرش کل فضای داخل اون قسمت پخش شده بود:general410: خلاصه گفت خیلی مرد بوده که پاره نشده.
میخوام ببینم اگر تسمه پاره بشه چه اتفاقی برای پراید میوفته؟
1-موتور معمولیدر همه ی موتور ها پس از پاره شدن تسمه تایم ، موتور خودرو دیگر روشن نمیشود.
حالا بسته به نوع ماشین و موتورش در بعضی خودروها فقط با تعویض تسمه پاره شده با یه تسمه نو ماشین به حالت اول و طبیعی برمیگرده. اما در بعضی خودرو ها علاوه بر تعویض تسمه پاره شده با یک تسمه نو نیاز به تعمیرات موتوری هم هست(مثل خودروهای :پارس/پژو/سمند/ال نود/انواع 206 و اکثر مدل های روز دنیا )
روی پراید هم سه مدل موتور گذاشتن که دو مدلش با پاره شدن تسمه تایم نیاز به تعمیرات موتوری هم هست و در یک مدلش نیاز به تعمیرات موتوری نیست.برای اینکه بفهمی مدل موتور ماشینت از کدومه : https://forum.persiantools.com/threads/پاسخگویی-به-سوالات-فنی-خودرو.930821/page-2#post-12624266
هیچی نمیشه دیگه ماشین روشن نمیشه چون سوپاپ ها دیگه کار نمیکنن1-موتور معمولی
حالا اگر خاموش کرد دوباره استارت بزنیم چی؟
سلام خدمت شما.با سلام
یدونه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۷ دارم که از اول دست خودم بوده . الان ۱۵۸۰۰۰ تا کار کرده ؛ الان لازم هست که فیلر گیری کنم ؟ تا الان اصلا فیلر گیری انجام ندادم . اگه لازم هست و راندمان موتور را بالا میبره که فردا ببرمش برای فیلرگیری.
با این تعویض حل شد:یک فروند پراید 132 هست، وقتی از دنده یک خلاص میشه،(گاهی اوقات)، دور موتورش تا 2.5 بالا میاد بی خودی. (استپر بارها عوض شده، دیسک و صفحه کلاچ هم به تازگی عوض شده)
:general210:این تسمه تایمو من رفتم تعویض، باز که کرد نصفش خورده شده بود پودرش کل فضای داخل اون قسمت پخش شده بود:general410: خلاصه گفت خیلی مرد بوده که پاره نشده.
میخوام ببینم اگر تسمه پاره بشه چه اتفاقی برای پراید میوفته؟
تشکر بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتوناین مشکل من:
با این تعویض حل شد:
:general210:
موارد این چنینی باید از نزدیک بررسی بشن.سمندم
همه ژامبون و بلبرینگ و عقب بندی رو تعویض کردم
کمکاشم سالمن
اما میره تو چاله صدای تق غیر عادی میده
انگار یه چیزی لق میزنه
دیاگ هم کرده بودم ولی متاسفانه مثل اینکه تو ایران از دیاگ بجای عیب یابی بیشتر برای "عیب پاکی" استفاده میکنن:general710: دقیق نمیدنم چجوری کار میکنه این دیاگ کردن ولی مثل اینکه فلش میکنن ecu رو؟ یا مثل این رسیورهای ماهواره آپدیت جدید میریزن که مثلا دور موتور تنظیم بشه بجای اینکه ببینند مشکل از کجاست صورت مسئله رو با دیاگ پاک میکنن:general210:+ تجهیزات برای عیب یابی راحت تر و سریع تر (پارامتر های دستگاه دیاگ )
سپاساولا تشکر میکنم بابت ایجاد این تاپیک خوب و مفید و عالی.
ماشین من دو تا مشکل داره.
1 - فن فابریک خودش دچار مشکل شد که مجبور شدیم کلا موتور و فن رو باهم عوض کنیم. از وقتی عوض کردیم لرزش ماشین هنگام روشن شدن فن بیشتر شده. البته دادم یکی دیگه دوباره فن رو باز کرد و بست ولی مشکلش حل نشد. فن قبلی خودش موقع روشن شدن اصلا حس نمیکردی که در حال کار هست.
2 - سال پیش من در فصل گرما مشکلی نداشتم و آمپر رادیات همیشه نرمال بود وقتی هم گرم میشد فن روشن میشد. الان آمپر همیشه نزدیکه وسط هست. مثلا در سرعت ۱۲۰ دیگه فکر نکنم آمپر از خط دو عبور کنه به وسط برسه ولی جدیدا اینطوری شده حالا موندم اگه کولر بزنم چه مشکلی پیش خواهد آمد.
ممنون میشم در این ۲ مورد راهنمایی کنید. (ماشین پراید هست)
سلام.چه تاپیک خوبی
تشکر از استارتر
منم یه سوالی داشتم
راه حلی واسه برطرف کردن مشکل تقه زدن دنده 206 اتومات وجود نداره ؟
از حالت P به R تقه شدید و دنده 1 به 2 و معکوس 3 به 2 گاها تقه دارم
تو شهر خودمون نشون هرکسی میدم میگه باهاش بساز چون مشکل تقه تو گیربکس AL4 این ماشین یه چیز عادیه که فقط مختص ماشین تو نیست
واقعا راه حلی نداره ؟
روغن گیربکس رو هم حدود 2سال پیش عوض کردم و با هزار مکافات روغن Pro اورجینال گیر اوردم و ریختم
مرسی از راهنماییتونسلام.
تعمیر گیربکس اتوماتیک یک بحث کاملا کاملا تخصصی هست و از عهده هر کسی برنمیاد من جمله خودم.چند سال پیش کورس گیربکس اتومات رفتیم ولی به خاطر کمبودن ماشینای اتومات توی شهرستانمون و نداشتن تجهیزات گران قیمتش اندک اطلاعاتی از این گیربکس ها برام مونده.(البته اینکه الکی سردر مغازه بزنیم " تعمیرگیربکس اتومات " و یه سری قطعه عوض کنیم و بعد از مدت کوتاهی دوباره عیب ایجاد بشه از خیلی ها برمیاد)
خوب بریم سراغ پاسخ شما:
1-اولین کار باید عیب یابی و برنامه دهی مجدد با دستگاه دیاگ باشه که ممکنه مدت کوتاهی جواب بده یا اصلا جواب نده.
2-تعویض شیر ساعتی خراب مربوطه
و این که درست گفتن مشکل تقه al4 فقط مخصوص ماشین شما نیست و میشه گفت یک عیب رایج هست.
در کشور های اروپایی و روسیه(این گیربکس در روسیه هم رایج هست) به خاطر دمای هوا این عیب رایج نیست.(دمای روغن در گیربکس اتومات از موارد بسیار حائز اهمیت هست)
سلامسلام
کوییک بهتره یا 405 slx ? ممنون
یه مکانیک اتومات پیداکن برات به ضمانت تعمیرش کنهمرسی از راهنماییتون
یه مطلبی رو یادم رفت خدمتتون عرض کنم
حدودا 2 سال پیش تو فصل زمستون و مخصوصا اوایل صبح که هوا سردتر بود میدیدم بعد از روشن شدن ماشین وقتی دنده رو تو حالت D قرار میدم چراغ S و برف بصورت چشمک زن حدودا یکی دو دقیقه ظاهر میشه و خودبخود برطرف میشه
نشون تعمیرکار گیربکس اتومات دادم گفت 2 تا از شیر برقیهای گیربکست مرخصه و باید عوضشون کنی . خلاصه 2 سال پیش 400 تومن بابت 2 تا شیربرقی اصلی دادم . این مشکل کاملا برطرف شد اما کماکان مشکل تقه رو دارم .
حتی یه تعمیرکار بهم پیشنهاد داد دسته موتور زیر موتور رو عوض کنم . اینکار رو انجام دادم اما تقه زدن ماشین فقط 10 درصد کمتر شد . درواقع تغییر چشمگیری نکرد
درمورد دیاگ هم که شما فرمودین انجام دادم. بعد از تعویض شیر برقی بردمش دیاگ ، تعمیرکار گفت فشار توربین در تمام حالتا ( D . P . R و ... ) کاملا طبیعیه و مشکل یا خطای خاصی تو دیاگ نشون نمیده .
درمورد خط اخر پستتون هم یه توضیح بدم بد نیست .
همون تعمیرکاری که گیربکس رو برام سرویس کرد یه پیشنهاد داد ولی من ترسیدم انجام بدم حتی گفت روی چندتایی Al4 دیگه هم انجام دادم و مشکلی نبوده . گفت میتونم یه قطعه ای از مدار خنک کننده روغن گیربکست حذف کنم که مایع خنک کننده بصورت دائمی تو مدار بچرخه و بعبارتی بصورت دائمی گیربکست خنک باشه .
من دیگه انجام ندادم و پیگیر نشدم
ولی کلا تقه هاش خیلی رو اعصابه . بحدی که هرکسی واسه اولین بار سوار ماشین میشه و این تقه ( مخصوصا تقه 1 به 2 در حرکت ) رو حس میکنه اگر جنس مذکر باشه خوشه گیلاسش به زیر گلوش منتقل میشه