gheysar.
همکار بازنشسته
سلامسلام پژو پارس مدل ۹۶
کولرش خودبخود گرم میشه بعد سرد میشه مجبورم هی خاموش کنم کولرو دوباره روشنش کنم
رادیات و فن ها و رله فن ها سالمن
این استراژی ای سی یو خودرو هست و خرابی در کار نیست./.
سلامسلام پژو پارس مدل ۹۶
کولرش خودبخود گرم میشه بعد سرد میشه مجبورم هی خاموش کنم کولرو دوباره روشنش کنم
رادیات و فن ها و رله فن ها سالمن
تو گرمای خوزستان وسط ظهر کولر اف میکنه بخار پز میشیمسلام
این استراژی ای سی یو خودرو هست و خرابی در کار نیست./.
سلامدرود
ماشین میکشه سمت چپ مشکل از چیه؟ لاستیک های عقبو عوض کردم بازم همینطوره. تازه خریدم
بله.همچنین خرابی پمپ ترمز(پمپ بالا) و موارد دیگری هم باعث این مشکل میشن.امکان داره تنظیم اشتباه ترمز دستی باعث چسبیدن ترمز و داغ شدن بیش از حد و به صدا دراومدن چرخها بعد از یک مسافت بشه؟
جریان از این قراره که دو تا لنت عقب رو عوض کردم (دو سه ماه پیش). داخل شهر مشکلی نداشتم اما در مسافرت بین شهری وقتی چندبار ترمز شدید زدم شروع کرد به جیرجیر کردن و ظاهرا ترمز خیلی داغ میکرد و یکی دو بار هم جایی که قبلا ترمز میگرفت نمی گرفت! و باید بیشتر به پدال فشار می آوردم که خیلی وضعیت ترسناکی هست!! بعد از داغ کردن اصلا وقتی ترمز نمی کردم هم در حرکت آهسته، از چرخ عقب صدای سوت شدید بلند می شد انگار ترمز به چرخ چسبیده و تا آخر مسیر این سوت تو سرعت پایین داشتم! شهر مقصد که رسیدم دیدم هرچی روغن گریس (؟ نمیدونم چه روغنی هست به بلبرینگ ها می زنن، اسمش چیه!)، خلاصه روغن مربوطه ذوب شده بود و زده بود از قالپاق بیرون. اجبارا و از سر ترس، تو شهرستان یک مکانیک پیدا کردم و لنت های چرخ سمت راست که صدا میداد و مشکل داشت رو با استوک عوض کرد و بست و مشکل برطرف شد. با خودم گفتم حتما لنتی که خریدم مرغوب نبوده (لنت ایرانی خریده بودم)، منتها دو سه روزی در شهرستان بودم و همین مشکل برای چرخ سمت چپ عقب بوجود آمد. ایندفعه هم مجبور شدم به یه مکانیک دیگه مراجعه کردم، همین وضع پیش آمده بود و روغن زده بود بیرون، داخل کاسه پر از پودر لنت بود و بسیار داغ شده بود. این دفعه مکانیک دوم فقط باز کرد یه نگاه انداخت و بلبرینگ داخلی چرخ و واشری که بلبرینگ رو نگه میداره رو با یک استوک عوض کرد (و لنت ها رو دست نزد)، ولی به هر دو مکانیک چون جایی که تهران رفته بودم لنت های جدید رو بخرم دیده بودم ترمز دستی رو شاگردش انگولک زیاد می کنه، گفتم ترمز دستی هم بررسی کنن و یک قطعه دنده مانندی بود داخل کاسه ترمز کنار پمپی که گفتید؟ اون ها را با چکش زدن و دنده ها بازتر شدن و یکی دیگه از مکانیگ ها که لنت استوک انداخته بود هم همون را موقع جا زدن قطعات لنت بازتر جا زد. حدس خودم این هست که مشکل از لنت و بلبرینگ نبوده و اون دنده رگلاژ ترمز دستی یا چیز دیگه بوده که دست زدن و درست شده؟ آخه مکلانیک دوم اصلا لنت رو عوض نکرد. خلاصه در راه برگشت دو تا چرخ هیچ مشکلی نداشتند، یکی با لنت استوک یکی با لنت قبلی که سوت می کشید هر دو درست شدن! و ترمز بسیار خوب میگرفتن! ضمنا ماشین اصلا قبلا مشکلی نداشت و فقط میخواستم لنت ها رو عوض کنم که به این مشکل افتاده! یک چیز که یادم افتاد چرخ دوم وقتی میخواست بلبرینگ جلوی چرخ رو بزنه جا اصلا نمیرفت، من گفتم لابد بخاطر داغ شدن چرخه؟ چون بعد از نیم ساعت کلنجار خود به خود درست شد و جا رفت!بله.همچنین خرابی پمپ ترمز(پمپ بالا) و موارد دیگری هم باعث این مشکل میشن.
ولی خیلی خیلی بعیده این اشتباه.چون درصورتی که رگلاژ لنتها زیادی بازبشه اونوقت کاسه چرخ به سختی جا میره و مکانیک سریع متوجه میشه.(مگر در خودرو هایی مانند تویوتا هایلوکس-پیکاپ-نیسان و ... ) که رگلاژ لنت نیازمند بازشدن کاسه چرخ نیست!
مورد اول:باید از نزدیک بررسی بشه. تا نوع صدا رو نشنویم نمیشه نظری داد.سلام
یه پراید هست یورو4 مدل آخر 92 که موقع چرخوندن فرمون و یا کلاچ گرفتن بعضی اوقات (20بار یبار) یه صدایی میده مثل ساییده شدن دوتا آهن روی هم.رفتم روغن هیدرولیک رو تعویض کردم ولی تفاوتی نکرد.
سلامسلام عمو بنچی
اتصال بدنه منفیو تقویت کن.(یه اتصال مستقیم از منفی باطری به بدنه و سپس به موتور .سیم نازک نباشد.)
بعد برو سراغ سنسور دمای آب.(احتمال خرابی سنسور هم هست ولی خیلی کم.اکثر موارد با تقویت اتصال بدنه منفی رفع میشه )
سلام عزیزسلام
مخلصم
یه SD اتومات دارم که تو هوای گرم و تابستون به مشکل جالبی باهاش برخورد کردم. ماشین بعد از طی مسافت نسبتا طولانی داخل شهر وقتی که خاموشش میکنی و بعد از مثلا نیم ساعت روشنش میکنی ، بعضی مواقع درست گاز نمیخوره . ساده تر بخوام بگم ، شما گاز رو تخته کردی ولی ماشین اصلا راه نمیره راهکارشم بصورت تجربی فهمیدم که باید پدال گاز رو بصورت تلمبه ای و متناوب فشار بدی تا ماشین راه بیفته.
البته همونطور که گفتم این مشکل گاهی اوقات پیش میاد و از وقتی که هوا رو به سردی رفته این مشکلات رو نداشتم.
امکانش هست اشکال از سنسور دریچه گاز باشه ؟
یا اگر این مورد نیست دیگه از چی میتونه باشه ؟
وقتی صحبت از شستن موتور میشه سوء تفاهم ایجاد میشه.بنظر شما
شکستن موتور ( موتورشوی ) خوبه یا بعد
می خوام روغن عوض کنم گفتم یکبار امتحان کنم داخل موتوررو
پس بهتر هست دنبال این کار نباشم2- شستوشوی داخل موتور خودرو از جرم های روغن(این کار بسیار بسیار حساس و حتما باید توسط شخص آموزش دیده انجام بشه و عملی پر ریسک )
ماشین چیه ای همید تو دیبنظر شما
شکستن موتور ( موتورشوی ) خوبه یا بعد
می خوام روغن عوض کنم گفتم یکبار امتحان کنم داخل موتوررو
من شنیدم گازوئیل باعث خوردگی و پوسیدگی قطعات لاستیکی مثل شیلنگها و ژنتها میشه ولی نمیدونم ایا پایه و اساس علمی داره یا نه .روشی که خودم استفاده میکنم :
قطعات الکتریکی رو با سلفون یا هرچیزی که اونها رو از رطوبت دور نگه میداره حفاظت کنید
اگر ماشین شما لایه های ضخیم روغن بهش نشسته:
توی یه روز گرم و آفتابی اول موتور خودرو کاملا خنک بشه.بعد گازوییل به همه موتور اسپری و یه ساعت بمونه.سپس کارواش آب گرم و بلند شدن لایه های ضخیم چربی .