gheysar.
همکار بازنشسته
موتور شویی ریسکه هرکارش کنی.لامصب 206 نسبت به شستشوی موتور فوق العاده حساسه. به قول gheysar عزیز اگر موتور کثیف باشه ولی سالم باشه خیلی بهتر از اینه با شستن موتور کلی خرج تو گوش خودمون بزنیم .
من شخصا ماهی دوبار هر بار حدود نیم ساعت واسه تمیز کردن موتور ماشین وقت میذارم چون کلا نسبت به تمیزی موتور حساسم D:
سعی میکنم یه سری قطعات مثل رزناتور و ... رو باز کنم تا جای دست داشته باشم بتونم به اکثر جاها دسترسی پیدا کنم. با اسپری یا فوم های مخصوص شستشوی موتور + مسواک و یه پارچه که پرز نده تمیز میکنم.
من شنیدم گازوئیل باعث خوردگی و پوسیدگی قطعات لاستیکی مثل شیلنگها و ژنتها میشه ولی نمیدونم ایا پایه و اساس علمی داره یا نه .
ولی کلا واسه خودمم سواله این مراکز Detailing چطوری موتورشویی به اون تمیزی رو انجام میدن بدون اینکه اسیبی به قطعات برقی ماشین برسونن ؟ آخه بهرحال بعضی از قطعات مرتبط با برق ماشین رو سخته بخوای کامل کاور کنی تا هیچگونه رطوبتی بهش نرسه.
مراکز دیتیلینگ هم باهاتون طی میکنن که آقا اگر بعد تمیزکاری مشکلی پیش اومد به ما ربطی نداره و هیچکس به شما ضمانت نمیده که آقا اتفاقی نمیوفته.
تمیزی زیاد در مراکز دیتیلینگ به خاطر اینه که اونها صبر و حوصله و وقت زیادی روی این کار میزارن و میشینن یکی یکی قطعاتو تمیزمیکنن.همچنین همونطور که فرمودید از اسپری ها و فوم های زیادی استفاده میکنن.
اما کاری که همشون انجام میدن دست آخر یه آب داغ پرفشار میگیرن تو موتور چون باید کلیه این مواد و چربی ها شسته بشه و بریزه زمین.