منتخب بازارچه

پاسخگویی به سوالات فنی خودرو

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
7,502
لایک‌ها
1,574
سن
37
محل سکونت
یه خورده اونورتر
صدای پمپ ABS هست.
در روز های بارانی / برفی این صدا را خیلی بیشتر خواهید شنید.درحین اینکه این صدا میاد ترمزتون هم از بین میره و ماشین ترمز خوبی نداره(برخی ماشینای ایرانی ) پس خیلی با احتیاط در روز های برفی / بارانی رانندگی کنید چون شما وقتی ترمز بگیرید ماشین ممکنه ترمز نگیره :)
صدا طبیعی هست.
این پدال ترمز قبل از تعویضاتی که گفتم محکم تر بود بهش عادت کرده بودم الان باید پدالو بیشتر فشار بدم تا به اون حدی که قبلا میگرفت ترمز کنه یعنی عکس العملش کندتر شده. اینو خودم میتونم رگلاژ کنم از این پیچ کنار دستی؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,492
لایک‌ها
2,396
محل سکونت
Ambushed area
این پدال ترمز قبل از تعویضاتی که گفتم محکم تر بود بهش عادت کرده بودم الان باید پدالو بیشتر فشار بدم تا به اون حدی که قبلا میگرفت ترمز کنه یعنی عکس العملش کندتر شده. اینو خودم میتونم رگلاژ کنم از این پیچ کنار دستی؟
رگلاژ ترمز عقب پراید اتوماتیک هست و اتوماتیک رگلاژ در بالاترین حد انجام میشه.
اما برای رگلاژ از طریق سفت کردن پیچ کنار ترمز دستی (با بکس 10 ) : اگر زیادی پیچ سفت بشه لنتها درگیر میشن ( حتی وقتی پاتون رو ترمز نیست ) و کاسه داغ میکنه و پس از طی مسافتی ترمز ها قفل میکنن و اونوقت ماشینتون یک متر هم دیگه جلو نمیره . پس مکانیک یا زیربند ساز این کارو انجام بده ایمن تره.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,492
لایک‌ها
2,396
محل سکونت
Ambushed area
ماشینم چند روز روشنش که میکنم..در حالت خلاص و درجا..دور موتورش روی 1.5 هستش و هی بالا پایین میره. یعنی گاز زیاد میخوره..چ باید کرد
1- خرابی استپر (اکثرا عیب این هست)
2- نشتی خلاء ( موتور از جایی هوای اضافی میکشه - مثلا شلنگ بوستر ترمز و ...)
3- خرابی سیم گاز یا فنر دریچه گاز
4- سایر عیوب انژکتوری

اگر این اواخر سرباطری برداشتید : این کارو انجام بدید ببین نتیجه چی میشه :
سویچ 30 ثانیه باز-30 ثانیه بسته - سوییچ باز پاتون رو پدال گاز تا آخر و 30 ثانیه صبر کنید و سپس سوییچ بسته - سوییچ باز 30 ثانیه صبر کنید و سپس استارت.
 

amir7310

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,869
لایک‌ها
12,517
1- خرابی استپر (اکثرا عیب این هست)
2- نشتی خلاء ( موتور از جایی هوای اضافی میکشه - مثلا شلنگ بوستر ترمز و ...)
3- خرابی سیم گاز یا فنر دریچه گاز
4- سایر عیوب انژکتوری

اگر این اواخر سرباطری برداشتید : این کارو انجام بدید ببین نتیجه چی میشه :
سویچ 30 ثانیه باز-30 ثانیه بسته - سوییچ باز پاتون رو پدال گاز تا آخر و 30 ثانیه صبر کنید و سپس سوییچ بسته - سوییچ باز 30 ثانیه صبر کنید و سپس استارت.
سرباتری برداشتم سه روز پیش.از همون روزم شده
 

amir7310

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,869
لایک‌ها
12,517
انجام بهتر شد.
اومد روی 1.1..بالا پایینش هم خیلی کم شد
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
7,502
لایک‌ها
1,574
سن
37
محل سکونت
یه خورده اونورتر
رگلاژ ترمز عقب پراید اتوماتیک هست و اتوماتیک رگلاژ در بالاترین حد انجام میشه.
اما برای رگلاژ از طریق سفت کردن پیچ کنار ترمز دستی (با بکس 10 ) : اگر زیادی پیچ سفت بشه لنتها درگیر میشن ( حتی وقتی پاتون رو ترمز نیست ) و کاسه داغ میکنه و پس از طی مسافتی ترمز ها قفل میکنن و اونوقت ماشینتون یک متر هم دیگه جلو نمیره . پس مکانیک یا زیربند ساز این کارو انجام بده ایمن تره.
اتوماتیک رگلاژ در بالاترین حد انجام میشه
این قسمتش رو متوجه نشدم. یعنی به مرور زمان سفت میشه خودش؟ اگر ترمز شدیدبگیرم اثر داره تو رگلاژ؟:D
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,492
لایک‌ها
2,396
محل سکونت
Ambushed area

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,492
لایک‌ها
2,396
محل سکونت
Ambushed area
این قسمتش رو متوجه نشدم. یعنی به مرور زمان سفت میشه خودش؟ اگر ترمز شدیدبگیرم اثر داره تو رگلاژ؟:D
لنت های عقب وقتی ضعیف بشن و بین کاسه و لنت فاصله زیاد باشه ، خود به خود دهانه لنت ها باز میشه و لنت ها نزدیک کاسه قرار میگیرن.این میشه رگلاژ اتومات چرخ عقب.
 

amir7310

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,869
لایک‌ها
12,517
خوب خدا رو شکر.
1.1 به خاطر سردی هوا هست.یکم کار کنه میاد زیر 1.
وقتی سرد هست روشنش میکنم روی 1 هست..ولی گرم که میشه دوباره میاد روی 1.5 :confused: :(
استپر خیلی جرونه :( :confused:
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
934
لایک‌ها
1,250
وقتی سرد هست روشنش میکنم روی 1 هست..ولی گرم که میشه دوباره میاد روی 1.5 :confused: :(
استپر خیلی جرونه :( :confused:

مال من میرفت روی 3 و بالاتر.

نیازی به تعویض استپر نیست، ببرش تعمیرگاه باز میکنن تمیزش میکنن دوباره میشه مثل قبل. مگر اینکه خیلی داغون شده باشه وگرنه در 90 درصد موارد درست میشه.
 

amir7310

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
3,869
لایک‌ها
12,517
خوب خدا رو شکر.
1.1 به خاطر سردی هوا هست.یکم کار کنه میاد زیر 1.
دیروز رفتم سرویس روغن انجام بدم..تعویض روغنی گفت کارتر داره روغن خیلی میده..
امروز رفتم تعمیرگاه، کارتر باز کرد و تعمیر کرد.
گفت تسمه تایمت هم مرخصه/تایم هم خریدم
اسپری واسه استپر خریدم تا تمیز کنه..وقت استپر رو در آورد کلا خراب شده بود و فنرش در رفته بود
یدونه استپر هم خریدم.

500 تومن خرجم شد.هنوز روغن و فیلترهارو عوض نکردم
شمع ها هم باید تعویض بشه :confused: :confused: :( :(
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
934
لایک‌ها
1,250
آقا من ماشین رو که میخوام روشن کنم، بعضی اوقات استارت نمیخوره اصلا. اما نظر خودم اینه که مشکل از باتری نیست.

وقتی سویچ رو میچرخونم که روشن بشه صدای پمپ بنزین رو میشنوم که بنزین به موتور میرسه. وقتی شروع میکنم به استارت زدن، استارت نمیخوره و در عوض یه صدای ضعیفی از تو کاپوت میاد که صدای استارت نیست، انگار صدای یه چیزیه که داره میچرخه (مثل آرمیچر) و مادامیکه دارم استارت میزنم اون صدا هست و وقتی استارت زدن رو قطع میکنم اونم قطع میشه. اما جالب اینجاست که همیشگی نیست. یعنی خیلی از اوقات راحت استارت میخوره و گاهی نمیخوره. همون مواقعی که استارت نمیخوره اگر چند ساعت بعد دوباره امتحان کنم، استارت میخوره.

از چی میتونه باشه؟ از زغال؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,492
لایک‌ها
2,396
محل سکونت
Ambushed area
صدای پمپ بنزین رو میشنوم که بنزین به موتور میرسه. وقتی شروع میکنم به استارت زدن، استارت نمیخوره و در عوض یه صدای ضعیفی از تو کاپوت میاد که صدای استارت نیست، انگار صدای یه چیزیه که داره میچرخه (مثل آرمیچر) و مادامیکه دارم استارت میزنم اون صدا هست و وقتی استارت زدن رو قطع میکنم اونم قطع میشه. اما جالب اینجاست که همیشگی نیست. یعنی خیلی از اوقات راحت استارت میخوره و گاهی نمیخوره. همون مواقعی که استارت نمیخوره اگر چند ساعت بعد دوباره امتحان کنم، استارت میخوره.
سلام
اتوماتیک استارت خرابه.
این قطعه روی استارت بسته میشه.
وظیفش اینه وقتی استارت میزنید "چرخ دنده ی استارت" رو روبه جلو هل بده و اونو با فلایویل درگیر کنه و موتورو بچرخونه.
وقتی خراب باشه "چرخ دنده استارت "رو روبه جلو هل نمیده و همونجوری که عقب هست میچرخوندش و درواقع موتور نمیچرخه و اون صدایی که گفتید میاد.
درمواقع اورژانسی که خواستید استارت بزنید و نزد : با یه چیزی(مثلا یه پیچ گوشتی ) سه چهار بار محکم تقه بزنید روی اتوماتیک استارت و بعد استارت بزنید.
البته باید باطری ساز مراجعه کنید و این قطعه رو عوض کنید.
لطفا پس از تعمیر نتیجه رو با ما درمیون بگذارید و قطعه ای هم که خراب بود رو بگید تا از تجارب شما همه استفاده کنیم.

اوتمایک-والو-پراید.jpg
 

srx190d

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2016
نوشته‌ها
571
لایک‌ها
367
سن
30
فقط ساخت دوست و برادر چین نباشه بقیه ش مهم نیست
کلا خوب ن
مخصوصا
بوش
ایکیوم
ان جی کی


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,492
لایک‌ها
2,396
محل سکونت
Ambushed area
اطلاعات تجربی می خواستم در مورد شمع خودرو
شمع معجزه نمیکند(زیاد حساس نباشید.نه قدرت میبره بالا نه سرعت میبره بالا)
شمع بوش دوپلاتین آبی ب همه میخوره(پایه کوتاه)
ترک داشتن روی کاشی شمع :شمع خراب
کوتاه شدن و خرده شدن پلاتین شمع: شمع خراب
درموقع باز و بسته کردن شمع ها بسیار مراقب باشید دنده رو دنده نبندید مخصوصا پراید
شمع رو زیاد سفت نکنید زیر دست سفت بشه کافیه
شمع رو موقع قراردادن در جایگاهش هرگز به داخل جایگاه از بالا ب پایین پرت نکنید(تیوفایو.ال نود.ای اف۷) زیرا فیلر دهانه شمع بهم میخورد.یواش با دست آن را پایین درون جایگاه قراردهید.

Sent from my SM-A507FN using Tapatalk
 
بالا