برگزیده انجمنها

nima_00989166

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,837
لایک‌ها
10,147
محل سکونت
اهواز
و بازم شیشه ماشینم ترکید,اینبار خودم داخل ماشین بودم وقتی ماشین خاموش کردم همون لحظه مثل صدای ترقه محکم بود شیشه منفجر شد !
صبح همون روز هم شیشه عقب ماشین دومادمون ترکیده بود تو یه روز 2 تا شیشه عقب,هوا هم باد سرد
در کل موندم چه دلیلی داره که شیشه خود به خود بترکه,نه ضربه ای خورد بهش نه بخاری روشن بود که تفاوت دما داشته باشه داخل کابین و خارج...
خلاصه هنگ کردم,شایدم بخاطر شانس منه که کلا تو 29 سال زندگی یه اتفاق مثبت تو زندگیم واسم نیوفتاده یه قرون پول مفت جلوم سبز نشده فقط به طرف منفی در حرکتم...

هوا که حبس بشه تو ماشین گرما وسرما می‌تونه باعث این کار بشه
شما همیشه یکی شیشه ها رو در حد ۲ میل پایین بیار مخصوصا تو ظهر تابستون که شیشه ها نترکه
توی اهواز با اون گرماش هم کم پیش میاد ..چه برسه شهر های خنک تر..
اینجور موارد از دو چیزه..
هم کیفیت تولید محصولات رو بخاطر گرونی کم میکنن..
هم دیدن کشور بی صاحابه یه سیاست تجاری رو با دوز بالا و زیاده روی بی شرمانه انجام میدن,جنس رو طوری تولید میکنن عمر کمی داشته باشه و بازم دوباره بری بخری..
 

the raven

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
467
سن
29
محل سکونت
کره زمین
توی اهواز با اون گرماش هم کم پیش میاد ..چه برسه شهر های خنک تر..
اینجور موارد از دو چیزه..
هم کیفیت تولید محصولات رو بخاطر گرونی کم میکنن..
هم دیدن کشور بی صاحابه یه سیاست تجاری رو با دوز بالا و زیاده روی بی شرمانه انجام میدن,جنس رو طوری تولید میکنن عمر کمی داشته باشه و بازم دوباره بری بخری..
آره کیفیت قطعات خیلی پایین اومده
شیشه عقب ماشین دومادمون نو انداختیم همون روز،فرداش دوباره شکست!
 

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
درود خدمت دوستان
آمپر دمای آب ماشین من در حالت عادی خط وسط هستش (با خط قرمز مشخص شده است)
اما چند روزی احساس میکنم که یکم نرمال نیست.
به این علت که وقتی توی ترافیک هستم یا ماشین متوقف هست. یا این که آروم میرم دمای آب تا اون خط زرد میاد که یهو فن با دور حداکثر تند اتومات میکنه و دوباره میاد پایین روی همون خط قرمز و باز چند دقیقه بعد همین روند تکرار میشه

قبلا اینجوری نمیشد.

مشکلش از کجاست به نظر شما؟

peugeot 206 type 2 tu3a 1395


Untitled.png
 

HALO

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,821
لایک‌ها
239
درود خدمت دوستان
آمپر دمای آب ماشین من در حالت عادی خط وسط هستش (با خط قرمز مشخص شده است)
اما چند روزی احساس میکنم که یکم نرمال نیست.
به این علت که وقتی توی ترافیک هستم یا ماشین متوقف هست. یا این که آروم میرم دمای آب تا اون خط زرد میاد که یهو فن با دور حداکثر تند اتومات میکنه و دوباره میاد پایین روی همون خط قرمز و باز چند دقیقه بعد همین روند تکرار میشه

قبلا اینجوری نمیشد.

مشکلش از کجاست به نظر شما؟

peugeot 206 type 2 tu3a 1395


مشاهده پیوست 1236833
مخزن اب رادیات رو چک کردید؟
 

srx190d

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2016
نوشته‌ها
852
لایک‌ها
2,795
درود خدمت دوستان
آمپر دمای آب ماشین من در حالت عادی خط وسط هستش (با خط قرمز مشخص شده است)
اما چند روزی احساس میکنم که یکم نرمال نیست.
به این علت که وقتی توی ترافیک هستم یا ماشین متوقف هست. یا این که آروم میرم دمای آب تا اون خط زرد میاد که یهو فن با دور حداکثر تند اتومات میکنه و دوباره میاد پایین روی همون خط قرمز و باز چند دقیقه بعد همین روند تکرار میشه

قبلا اینجوری نمیشد.

مشکلش از کجاست به نظر شما؟

peugeot 206 type 2 tu3a 1395


مشاهده پیوست 1236833

احتمالا دور کند فن مشکل داره
یا ترموستات


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
مخزن اب رادیات رو چک کردید؟
درود
مخزن آب اوکیه
احتمالا دور کند فن مشکل داره
یا ترموستات


Sent from my iPhone using Tapatalk

درود
بله درسته دور کند فن مشکل داره. و صبر میکنه که برسه به اون نقطه تا دور تند بزنه
الان چک کردم. کولر هم میگیرم دور کند باز هم عمل نمیکنه
 

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
فیوزهای زیر فرمون هم چک کردم اوکی بودن
پس نتیجه میگیرم رله دور کند مشکل پیدا کرده
شنبه میرم درستش میکنم
 

srx190d

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2016
نوشته‌ها
852
لایک‌ها
2,795
درود
بله درسته دور کند فن مشکل داره. و صبر میکنه که برسه به اون نقطه تا دور تند بزنه
الان چک کردم. کولر هم میگیرم دور کند باز هم عمل نمیکنه

فیوز اگر داخل موتور هم داره چک کنید
بعضی خودروها داخل موتور فیوز اصلی داره که فیوز فن هم با اونها هست


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
فیوز اگر داخل موتور هم داره چک کنید
بعضی خودروها داخل موتور فیوز اصلی داره که فیوز فن هم با اونها هست


Sent from my iPhone using Tapatalk
بله
206 زیر فرمون یه سری فیوز و رله داره
داخل کاپوت هم کنار ecu رله و فیوز هست.
فردا داخل موتور هم میبینم.
ولی اشکال از همون رله هست. ماشین پدرم هم رله اش ب چوخ میرفت یکی از فن های رادیات از کار میوفتاد.
ولی 206 یدونه فن بیشتر نداره
------
برعکس دوچرخه ام هم خراب شده :cry:
------
این سال 1400 داره از همون اول باهام بد تا میکنه. اودین بخیر کنه
 

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
درود خدمت دوستان
آمپر دمای آب ماشین من در حالت عادی خط وسط هستش (با خط قرمز مشخص شده است)
اما چند روزی احساس میکنم که یکم نرمال نیست.
به این علت که وقتی توی ترافیک هستم یا ماشین متوقف هست. یا این که آروم میرم دمای آب تا اون خط زرد میاد که یهو فن با دور حداکثر تند اتومات میکنه و دوباره میاد پایین روی همون خط قرمز و باز چند دقیقه بعد همین روند تکرار میشه

قبلا اینجوری نمیشد.

مشکلش از کجاست به نظر شما؟

peugeot 206 type 2 tu3a 1395


مشاهده پیوست 1236833

واسه ماشین من مقاومت فن دور کند خراب شده بود

110873816.jpg
 

پسره خوب

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,319
لایک‌ها
2,035
واسه ماشین من مقاومت فن دور کند خراب شده بود

مشاهده پیوست 1237384

منم دقیقا همین مشکل رو داشتم که دیروز ماشینو بردم باتری سازی ولی خوش بختانه مقاومت فن سالم بود ولی سوکتش مشکل داشت. ۲۵ تومن سوکت شد . کولر هم ضعیف بود که فکر کردم گاز کم کرده ولی مثه اینکه موتور دریچه ها زیر داشبورد مشکل داشت. یه سری سوکت زیر فرمون هم دستکاری کرد . کلا مشکل ماشین حل شد. 180 تومنم دستمزد گرفت.
 

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
منم دقیقا همین مشکل رو داشتم که دیروز ماشینو بردم باتری سازی ولی خوش بختانه مقاومت فن سالم بود ولی سوکتش مشکل داشت. ۲۵ تومن سوکت شد . کولر هم ضعیف بود که فکر کردم گاز کم کرده ولی مثه اینکه موتور دریچه ها زیر داشبورد مشکل داشت. یه سری سوکت زیر فرمون هم دستکاری کرد . کلا مشکل ماشین حل شد. 180 تومنم دستمزد گرفت.

28 تومن پول مقاومت شد
50 تومن دستمزد + هزینه دستگاه
282.gif
282.gif
 

eb30lon

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2013
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
20
28 تومن پول مقاومت شد
50 تومن دستمزد + هزینه دستگاه
282.gif
282.gif
206 همیشه بالای 90 فن میزنه و یکم موتورش داغ تر کار میکنه پیشنهاد میکنم بری به ریمپ کاهش دمای آب بزنی روی 83 فن همیشه میزنه و به 90 دیگه نمیرسه توی گرما به کارت میاد
 

HALO

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,821
لایک‌ها
239
206 همیشه بالای 90 فن میزنه و یکم موتورش داغ تر کار میکنه پیشنهاد میکنم بری به ریمپ کاهش دمای آب بزنی روی 83 فن همیشه میزنه و به 90 دیگه نمیرسه توی گرما به کارت میاد
من این کار رو از یه نفر دیگه هم شنیدم که پیشنهاد میداد ولی یه دوستی بهم گفت برای فن ها و باتری و موتور!ضرر داره!
خواستم بدونم واقعا ضرر داره یا اینکه نه مفیده؟
 

saeid.kh

مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
2,297
لایک‌ها
5,637
محل سکونت
تهران
دوستان سلام. در نظر داشته باشید داغ تر کار کردن موتور ها نه به دلیل ایرادات فنی قطعات، که بر اساس نوع طراحی موتور و سیکل های حرارتی مختلف هست.
نمودار هایی از سیکل های مختلف وجود داره و دمای کارکرد موتور های احتراق داخلی بر اساس اون نمودار ها بدست میاد و آلیاژ موتورها هم بر اساس اون حرارت ها محاسبه و تولید میشه و کلیه ی سنسور ها و سیستم خنک کننده ی خودرو، از این طراحی تبعیت میکنن.
البته این برای شرایطی هست که سوخت شما از استاندارد های کافی برخوردار باشه و بتونه فشار ایجاد شده ناشی از تراکم رو تحمل کنه و به نقطه ی خود اشتعالی نرسه.
لذا کار کردن موتور های 206 در دمای بالاتر به دلیل نوع طراحی هست که سوخت در اون درجه حرارت بهینه تر میسوزه و انرژی که پس از انفجار ایجاد میکنه، حداکثر میشه.
لذا پیشنهاد میکنم هیچگونه تغییری در قطعات (در راستای کاهش یا افزایش دمای کاری) ندید چرا که موجب تغییرات گسترده در کل سیستم میشید و این تغییرات در دراز مدت منجر به افزایش مصرف سوخت، ارور های بیشتر از سوی سنسور ها و کاهش راندمان سیستم میشه.
هرچند باز هم تاکید میکنم این محاسبات برای شرایطی هست که سوخت ها از استاندارد های مربوطه تبعیت کنن و تحمل نسبت تراکم های بالا رو داشته باشن.
 
Last edited:

amir7310

همکار بخش موتورهای جستجو و سئو
همکار انجمن
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
4,474
لایک‌ها
13,591
206 همیشه بالای 90 فن میزنه و یکم موتورش داغ تر کار میکنه پیشنهاد میکنم بری به ریمپ کاهش دمای آب بزنی روی 83 فن همیشه میزنه و به 90 دیگه نمیرسه توی گرما به کارت میاد
توی دستگاه دیاگ چک کردم خودم. روی 96 درجه فن دور کند شروع به کار میکرد و روی 98 یا 102 هم دور تند. دقیق یادم نیست دور تندشو
من این کار رو از یه نفر دیگه هم شنیدم که پیشنهاد میداد ولی یه دوستی بهم گفت برای فن ها و باتری و موتور!ضرر داره!
خواستم بدونم واقعا ضرر داره یا اینکه نه مفیده؟
ساز و کار موتور بهم میریزه. افزایش سوخت و استهلاک.
دوستان سلام. در نظر داشته باشید داغ تر کار کردن موتور ها نه به دلیل ایرادات فنی قطعات، که بر اساس نوع طراحی موتور و سیکل های حرارتی مختلف هست.
نمودار هایی از سیکل های مختلف وجود داره و دمای کارکرد موتور های احتراق داخلی بر اساس اون نمودار ها بدست میاد و آلیاژ موتورها هم بر اساس اون حرارت ها محاسبه و تولید میشه و کلیه ی سنسور ها و سیستم خنک کننده ی خودرو، از این طراحی تبعیت میکنن.
البته این برای شرایطی هست که سوخت شما از استاندارد های کافی برخوردار باشه و بتونه فشار ایجاد شده ناشی از تراکم رو تحمل کنه و به نقطه ی خود اشتعالی نرسه.
لذا کار کردن موتور های 206 در دمای بالاتر به دلیل نوع طراحی هست که سوخت در اون درجه حرارت بهینه تر میسوزه و انرژی که پس از انفجار ایجاد میکنه، حداکثر میشه.
لذا پیشنهاد میکنم هیچگونه تغییری در قطعات (در راستای کاهش یا افزایش دمای کاری) ندید چرا که موجب تغییرات گسترده در کل سیستم میشید و این تغییرات در دراز مدت منجر به افزایش مصرف سوخت، ارور های بیشتر از سوی سنسور ها و کاهش راندمان سیستم میشه.
هرچند باز هم تاکید میکنم این محاسبات برای شرایطی هست که سوخت ها از استاندارد های مربوطه تبعیت کنن و تحمل نسبت تراکم های بالا رو داشته باشن.
دقیقا همینطور هستش
206 ماشینی هست که خیلی هاته 😁 بهترین کارکردش نزدیک به همون نقطه جوش هستش.
ماشین من روی 96 درجه تازه فن دور کند میزنه
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
18,871
لایک‌ها
15,323
محل سکونت
اوهایو - دیتون
توی دستگاه دیاگ چک کردم خودم. روی 96 درجه فن دور کند شروع به کار میکرد و روی 98 یا 102 هم دور تند. دقیق یادم نیست دور تندشو

ساز و کار موتور بهم میریزه. افزایش سوخت و استهلاک.

دقیقا همینطور هستش
206 ماشینی هست که خیلی هاته 😁 بهترین کارکردش نزدیک به همون نقطه جوش هستش.
ماشین من روی 96 درجه تازه فن دور کند میزنه
برای من 94 اینا هست فک کنم.
 
بالا