• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,660
رادیات کولر جداگونه ست..
فن کولر هم درجا با کولر روشن میشه..
پس قضیه ترموستات چیه؟
رادیات کولر توش گاز هست دیگه نیما
رادیات آب هم ک توی همه ماشین ها جداست
منتها رادیات کولر جلوی ماشین هست و رادیات آب پشتش. هم اندازه هستن
یدونه فن داره 206 و 207
که روی دور کند و دور تند میزنه
در حالت پیشفرض
روی 86 فن دور کند روشن میشه
روی 92 هم دور تند
-------
یعنی ماشین داغ داغ کار میکنه
ترموستات 206 هم دو نوع داره
یکی روی 89 درجه باز میشه که فابریک هست
یدونه مدل 75 درجه هم داره
-------

ترموستات دمای ماشین بیشتر از 89 باشه باز میشه و آب رادیات را داخل موتور گردش میده
-------
اگه تمامی اجزای سیستم خنک کننده ماشین درست باشه. فن فقط تابستون و سر ظهر اونم توی ترافیک و شلوغی روشن میشه
---
یعنی شما اگه شب توی جاده بیرون شهر بخوای رانندگی کنی اصلا فن روشن نمیشه و با همون گردش آب بین رادیات و موتور ماشین روی 89 درجه دماش ثابت هست
زمستون هم که اصلا فن روشن نمیشه مگر توی ترافیک سنگین
--------
سیستم پژو یه اصطلاحی دارن که میگن گرما دوست هست. ولی توی فرانسه الان که خیلی گرم شده دما میگن 42 درجه نونشون شیرمال شده
یعنی شما فکر کن پژوی گرما دوست رو ببری یه جا مثل اهواز و جنوب کشور نونش شیرمال میشه
---
به همین دلیل بهتره دماش بیاد پایین چون چاره ای نیست و سازوکارش بهم میریزه و مصرفش بیشتر میشه
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,457
رادیات کولر توش گاز هست دیگه نیما
رادیات آب هم ک توی همه ماشین ها جداست
منتها رادیات کولر جلوی ماشین هست و رادیات آب پشتش. هم اندازه هستن
یدونه فن داره 206 و 207
که روی دور کند و دور تند میزنه
در حالت پیشفرض
روی 86 فن دور کند روشن میشه
روی 92 هم دور تند
-------
یعنی ماشین داغ داغ کار میکنه
ترموستات 206 هم دو نوع داره
یکی روی 89 درجه باز میشه که فابریک هست
یدونه مدل 75 درجه هم داره
-------

ترموستات دمای ماشین بیشتر از 89 باشه باز میشه و آب رادیات را داخل موتور گردش میده
-------
اگه تمامی اجزای سیستم خنک کننده ماشین درست باشه. فن فقط تابستون و سر ظهر اونم توی ترافیک و شلوغی روشن میشه
---
یعنی شما اگه شب توی جاده بیرون شهر بخوای رانندگی کنی اصلا فن روشن نمیشه و با همون گردش آب بین رادیات و موتور ماشین روی 89 درجه دماش ثابت هست
زمستون هم که اصلا فن روشن نمیشه مگر توی ترافیک سنگین
--------
سیستم پژو یه اصطلاحی دارن که میگن گرما دوست هست. ولی توی فرانسه الان که خیلی گرم شده دما میگن 42 درجه نونشون شیرمال شده
یعنی شما فکر کن پژوی گرما دوست رو ببری یه جا مثل اهواز و جنوب کشور نونش شیرمال میشه
---
به همین دلیل بهتره دماش بیاد پایین چون چاره ای نیست و سازوکارش بهم میریزه و مصرفش بیشتر میشه
عجب..
من فکر میکردم همه ماشین ها دو فنه هستن..
چون تیبا و پراید دو فنه هستن..
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
سیم اتصال بدنه آیا کمکی به پایین اومدن آمپر موقع کولر گرفتن می کنه؟
شنیدم موثره ولی درک نمیکنم چطور عملا میتونه موثر باشه؟
ببر دستگاه بزنن دماشو بیارن پایین
پراید منم از پارسال دهنم صاف کرده موقع کولر آمپر میزنه , هنوز اتصال بدنه نزدم

یه مشکل دیگه هم دارم اینه که تو فصل گرما وقتی ماشین گرم هست و آمپر یکمی بالا هست خاموش کنم بعدش دیگه استارت نمیخوره !!
استارت نمیخوره یعنی سوییچ میچرخه ولی هیچ اتفاقی نمیوفته
باتری ساز هم رفتم ولی چون به چشم ندید دقیقا چجوریه نفهمید , فقط بهم یاد داد وقتی اینجوری شد اون سیم متصل به استارت رو بکنم و دوباره جا بزنم

حالا همه اینا به کنار , این بی سوادی مکانیک ها رسما جیب ما رو ساییده ! میری یکی دو میلیون خرج میزارن رو دستت و آخرش می بینی مشکل همچنان پابرجاست !
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,457
پراید منم از پارسال دهنم صاف کرده موقع کولر آمپر میزنه , هنوز اتصال بدنه نزدم
رادیاتو از بیرون چک کن آشغال و مگس و .. بین شبکه هاش رو پر نکرده باشه..اگه گرفته تمیز کن..چنته خیلی خوبه..
همینطور مطمئن شو آب کم نمیکنه..

آب رادیات رو هم اگه عوض نکردی عوض کن..
آب رادیات بدون رنگ به همراه ضد جوش بریز توش..


یه مشکل دیگه هم دارم اینه که تو فصل گرما وقتی ماشین گرم هست و آمپر یکمی بالا هست خاموش کنم بعدش دیگه استارت نمیخوره !!
استارت نمیخوره یعنی سوییچ میچرخه ولی هیچ اتفاقی نمیوفته
باتری ساز هم رفتم ولی چون به چشم ندید دقیقا چجوریه نفهمید , فقط بهم یاد داد وقتی اینجوری شد اون سیم متصل به استارت رو بکنم و دوباره جا بزنم

حالا همه اینا به کنار , این بی سوادی مکانیک ها رسما جیب ما رو ساییده ! میری یکی دو میلیون خرج میزارن رو دستت و آخرش می بینی مشکل همچنان پابرجاست !

مساله استارت ممکنه از خرابی اتومات استارت باشه..
دفعه بعد با یه چیزی چند ضربه به اتومات استارت بزن ببین اوکی میشه یا نه؟
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
پراید منم از پارسال دهنم صاف کرده موقع کولر آمپر میزنه , هنوز اتصال بدنه نزدم

یه مشکل دیگه هم دارم اینه که تو فصل گرما وقتی ماشین گرم هست و آمپر یکمی بالا هست خاموش کنم بعدش دیگه استارت نمیخوره !!
استارت نمیخوره یعنی سوییچ میچرخه ولی هیچ اتفاقی نمیوفته
باتری ساز هم رفتم ولی چون به چشم ندید دقیقا چجوریه نفهمید , فقط بهم یاد داد وقتی اینجوری شد اون سیم متصل به استارت رو بکنم و دوباره جا بزنم

حالا همه اینا به کنار , این بی سوادی مکانیک ها رسما جیب ما رو ساییده ! میری یکی دو میلیون خرج میزارن رو دستت و آخرش می بینی مشکل همچنان پابرجاست !
دقیقا الان همه فقط قطعه عوض می کنند دیگه کسی تعمییر نمی کنه و تلخ تر اینکه لوازم یدکی گرون و بی کیفیت هستن
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
من میخوام برای یکی از اشنا ها کویر تایر بگیرم از سایتش
منتها سرکار گذاشته دو هفته و موجود نمیکنه
امیر خارجی بگیر
تو که این همه هزینه کردی
سایز 205 خارجی بگیر تازه متوجه میشی چی هست
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
سلام
لاستیک دولتی حضوری در تهران کجا میتونم تهیه کنم؟ چه مارکی بهتره؟
کیان تایر روبروی تهرانسر بغل کارخونه ش فروشگاه داره
بارز و کویر هم سایت ثبت نام دارن
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
ببر دستگاه بزنن دماشو بیارن پایین
------
ترموستات دما پایینتر هم میتونی بندازی
راه دیگه ای نداره
من واسه 206 رو دماشو کم کردم
ری مپ کردم الان روی 90 که میاد فن روشنه.
فقط موقع کولر امسال اینجوری شده که از 90 می زنه بالا تا کولر خاموش میشه بر می گرده زیر 90 حدود 85 درجه فک کنم
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,457
ری مپ کردم الان روی 90 که میاد فن روشنه.
فقط موقع کولر امسال اینجوری شده که از 90 می زنه بالا تا کولر خاموش میشه بر می گرده زیر 90 حدود 85 درجه فک کنم
206 ?
خانواده تیبا دارن..
تو حالت عادی آمپر وسطه..
با کولر یک خط بالاتر..
دیگه بالاتر هرگز نمیره..
حتی تو گرما با کولر روشن تو ترافیک..
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
206 ?
خانواده تیبا دارن..
تو حالت عادی آمپر وسطه..
با کولر یک خط بالاتر..
دیگه بالاتر هرگز نمیره..
حتی تو گرما با کولر روشن تو ترافیک..
آره 206
کلا مکانیسم پژو موتورش گرم هست. برای این فصل سال وحشتناکتر
من قبلا کولر می گرفتم تازه می اومد روی 90 ولی امسال برای همین حساس شدم که بنظرم یه کم غیر عادی هست.
این سیم اتصال هم تو اینستاگرام دیدم
از چند نفر پرسیدم از 4 نفر 3 نفر گفتن هیچ فایده ای نداره یکی هم گفت آره یه خورده تو بحث استارت و آمپر کشی جواب میده

@gheysar.
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,847
محل سکونت
Sin City
سیم اتصال بدنه آیا کمکی به پایین اومدن آمپر موقع کولر گرفتن می کنه؟
برای ماشینهای قدیمی اضاف کردن اتصال بدنه واقعا لازمه
بعد مرور زمان سیستم برق ماشین تا حدودی مستهلک میشه اگر اتصال منفی ضعیف باشه باعث میشه سنسور بدرستی اطلاعات به ایسیو انتقال نده و یا با خطا دیتا انتقال بده

جوابت اینه اگر سیستم برق ضعیف باشه بله
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
دقیقا الان همه فقط قطعه عوض می کنند دیگه کسی تعمییر نمی کنه و تلخ تر اینکه لوازم یدکی گرون و بی کیفیت هستن
اگر با تعویض قطعه مشکل حل میشد که دلم نمیسوخت !! دو سه سری گذشته چند میلیون خرج رو دستم گذاشتن و آخرش معلوم شد اصال مشکل چیز دیگه بود !!!

برای ماشینهای قدیمی اضاف کردن اتصال بدنه واقعا لازمه
بعد مرور زمان سیستم برق ماشین تا حدودی مستهلک میشه اگر اتصال منفی ضعیف باشه باعث میشه سنسور بدرستی اطلاعات به ایسیو انتقال نده و یا با خطا دیتا انتقال بده

جوابت اینه اگر سیستم برق ضعیف باشه بله
دوتا اتصال میگیرن یا یه اتصال ؟ تو نت دیدم بعضی ها دوتا اتصال میگیرن یکی بدنه , یکی موتور
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
مساله استارت ممکنه از خرابی اتومات استارت باشه..
دفعه بعد با یه چیزی چند ضربه به اتومات استارت بزن ببین اوکی میشه یا نه؟
پس چرا فقط تو فصل گرما اتفاق میوفته ؟ زمستون اصلا این مشکل رو ندارم
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,847
محل سکونت
Sin City
دوتا اتصال میگیرن یا یه اتصال ؟ تو نت دیدم بعضی ها دوتا اتصال میگیرن یکی بدنه , یکی موتور
تا 3 تا اتصالم میبندن که بنظرم اضافه کاریه
من خودم دو تا بستم یکی به گیربکس یکی به پیچ کمک
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,660
اون شل جلو 206 رو بتونی در بیاری و یه شل باز مثل زنبوری بذاری خیلی خوب میشه بنظرم..
مال من نیست
اینطرنیه عکسه
jupv7v7eau6q6a90.gif
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,660
امیر خارجی بگیر
تو که این همه هزینه کردی
سایز 205 خارجی بگیر تازه متوجه میشی چی هست
برای خودم نمیخوام
یکی از اشنا ها پول زده
گفته برام خرید بزن
کویر هم سرکار گذاشته موجود نمیکنه
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,457
بالا