رادیات کولر توش گاز هست دیگه نیمارادیات کولر جداگونه ست..
فن کولر هم درجا با کولر روشن میشه..
پس قضیه ترموستات چیه؟
رادیات آب هم ک توی همه ماشین ها جداست
منتها رادیات کولر جلوی ماشین هست و رادیات آب پشتش. هم اندازه هستن
یدونه فن داره 206 و 207
که روی دور کند و دور تند میزنه
در حالت پیشفرض
روی 86 فن دور کند روشن میشه
روی 92 هم دور تند
-------
یعنی ماشین داغ داغ کار میکنه
ترموستات 206 هم دو نوع داره
یکی روی 89 درجه باز میشه که فابریک هست
یدونه مدل 75 درجه هم داره
-------
ترموستات دمای ماشین بیشتر از 89 باشه باز میشه و آب رادیات را داخل موتور گردش میده
-------
اگه تمامی اجزای سیستم خنک کننده ماشین درست باشه. فن فقط تابستون و سر ظهر اونم توی ترافیک و شلوغی روشن میشه
---
یعنی شما اگه شب توی جاده بیرون شهر بخوای رانندگی کنی اصلا فن روشن نمیشه و با همون گردش آب بین رادیات و موتور ماشین روی 89 درجه دماش ثابت هست
زمستون هم که اصلا فن روشن نمیشه مگر توی ترافیک سنگین
--------
سیستم پژو یه اصطلاحی دارن که میگن گرما دوست هست. ولی توی فرانسه الان که خیلی گرم شده دما میگن 42 درجه نونشون شیرمال شده
یعنی شما فکر کن پژوی گرما دوست رو ببری یه جا مثل اهواز و جنوب کشور نونش شیرمال میشه
---
به همین دلیل بهتره دماش بیاد پایین چون چاره ای نیست و سازوکارش بهم میریزه و مصرفش بیشتر میشه