• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
در حالت عادی نه، فقط وقتی کولر میگیرم
شمع تازه عوض کردم جنس خوب گذاشتم

نمی‌دونم به باتری ربط داره یا نه ولی کلا از پارسال که باتری عوض کردم داستان کولر شروع شد، قبلش باتری ۵۵ آمپر اوربیتال داشتم ، رفتم عوض کنم فروشنده کلی اصرار که چرا میخوای ۲۰۰ تومن بیشتر بدی بیا صبا ببر، خلاصه منم صبا گرفتم ، تابستون که شد داستان کولر و سنگینی موتور و آمپر شروع شد ! پارسال رو که کلا کولر میزدم ماشین می‌خوابید ، هلاک شدم ، ولی امسال بگیر نگیر داره، یه روز خوبه ، یه روز بد
این باتری های صبا واقع مزخرف هستن.
احتمال داره از باتری باشه
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,660
سلام
چند روزه چراغ abs ماشین روشنه
کجارو چک کنم؟
ماشبین 206 تیپ 5
یکی از دلایلش: سیم سنسور قطع بشه، چراغ عاباس روشن میشه
کلا اشکال توی سیستم عاباس باشه چراغش روشن میشه
ولی ترمز معمولی میگیره
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,450
محل سکونت
اهواز - تهران

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
این باتری های صبا واقع مزخرف هستن.
احتمال داره از باتری باشه
امروز رفتم باتری ساز برای استارت ماشین، مورد آمپر بالا موقع کولر هم گفتم ، نگاه کرد دید فن کولر کار نمیکنه!! ظاهراً اتصال مشکل داشته !
فقط در عجبم که از سال قبل تا امسال من این همه رفتم مکانیکی و هر دفعه این مورد رو گفتم که موقع کولر آمپر میزنم ، یعنی واقعا این مکانیک های نخود مغز حتی یکبار هم به اون مغز نداشته شون فشار نیاوردن که فن کولر رو چک کنند !! واقعا در حیرتم!
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
امروز رفتم باتری ساز برای استارت ماشین، مورد آمپر بالا موقع کولر هم گفتم ، نگاه کرد دید فن کولر کار نمیکنه!! ظاهراً اتصال مشکل داشته !
فقط در عجبم که از سال قبل تا امسال من این همه رفتم مکانیکی و هر دفعه این مورد رو گفتم که موقع کولر آمپر میزنم ، یعنی واقعا این مکانیک های نخود مغز حتی یکبار هم به اون مغز نداشته شون فشار نیاوردن که فن کولر رو چک کنند !! واقعا در حیرتم!
این بحث سیم اتصال بدنه را کاش می پرسید کار سازه یا خیر؟
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
ولی امیر ABS ترمز میخ هستا..
207 رفیقمو سوار شدم نیش می زدی ماشین محکم ترمز می کرد بر عکس معمولی ها
یکی از دلایلش: سیم سنسور قطع بشه، چراغ عاباس روشن میشه
کلا اشکال توی سیستم عاباس باشه چراغش روشن میشه
ولی ترمز معمولی میگیره
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,660
ولی امیر ABS ترمز میخ هستا..
207 رفیقمو سوار شدم نیش می زدی ماشین محکم ترمز می کرد بر عکس معمولی ها
ترمزهای 206 من هوا گرفته یکم
ببر هواگیری کنن خوب میشه دوباره
-------
207 های سقف شیشه و گوجه کبابی، ترمز عقبشون دیسکی هست
207 من ترمز عقبش کاسه ای می باشد
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
این بحث سیم اتصال بدنه را کاش می پرسید کار سازه یا خیر؟
پرسیدم ، اول گفت تاثیری نداره، ولی بعد گفت کابل رو ببینم، منم کابلی که خریده بودم رو نشون دادم، یه نگاهی کرد و بعدش به شاگردش گفت حالا اینم ببند براش! ولی از نگاه و لحنش میشد فهمید اعتقادی بهش ندارن
البته این باتری سازم آدم سن و سالداری هست، مشخصه قدیمی و سنتی کار هست، ولی کارش درسته
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
23 لیتر با کولر ! تقریبا صدی 16 !!!!!
767.gif


20230809_180756.jpg
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,450
محل سکونت
اهواز - تهران

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
خیلی زیاده..
ببر تنظیم موتوری ماشینو ببینه..
وضعیت سیستم جرقه زنی..
سیستم پاشش سوخت..
فیلتر هوا..
سنسور اکسیژن پک بشن..
شاید با خرج کم درست شد..
داستان داره طولانی ....
sharmandegi.gif

فکر نکنم حوصله ـت بکشه بخونیش
51.gif
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
ببر تنظیم موتوری ماشینو ببینه..
این تنظیم موتور دقیقا چیه ؟ یه سرچ تو نت زدم نوشته بود شستشوی سوزن انژکتور , تعویض شمع , سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی و این چیزا
شمع رو دوماه قبل تعویض کردم , سوزن انژکتور رو هم ماه قبل دادم شست
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,450
محل سکونت
اهواز - تهران
این تنظیم موتور دقیقا چیه ؟ یه سرچ تو نت زدم نوشته بود شستشوی سوزن انژکتور , تعویض شمع , سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی و این چیزا
شمع رو دوماه قبل تعویض کردم , سوزن انژکتور رو هم ماه قبل ,
دیاگ میزنه به کامپویتر ماشین و ارور ها رو می بینه..
هرچیزی که مربوط به سیکل درست کار کردن موتور میشه..
همون چیزایی که گفتی .. به همراه بررسی سالم کار کردن سنسور اکسیژنو سنسور کیلومتر و یکی دو مورد دیگه..

خود من تیبا خانواده مون بدون کولر و در حالت معمولی صدی 13 میسوزوند..
تا اینکه بردمش تنظیم موتور و عیوب زیر رو پیدا کرد و رفع کرد :

نیاز به تعویض وایر شمع ها که از سال 96 فابریک مونده بودن..

نیاز به تعویض یکی از کویل ها که تقریبا برق ارسالیش به شمع و وایر شمع 70% افت کرده بود.. (تقریبا موتور با دو سیلندر کار میکرد و سوخت اون دو سیلندر دیگه کامل نمیسوخت)

نیاز به تعویض سوکت سنور دریچه گاز که یک رشته از سیمش کنده شده بود و تبادل اطلاعاتش با کامپیوتر مرکزی مختل شده بود

نیاز به تعویض شمع ها که موتور در حالت سردی خوب کار میکرد ولی بعد از ربع ساعت جرقه زنیش و قدرتش افت پیدا میکرد..

نیاز به تعویض فیلتر بنزین که فابریک مونده بود و پر از گل شده بود و مثانه ماشین گرفته بود...



( اینا رو خودم چون آشنایی به مکانیکی دارم یکی یکی پیشش بودم و جلوی خودم نشون داد .. )

@Benchmarker
:d
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
دیاگ میزنه به کامپویتر ماشین و ارور ها رو می بینه..
تا اونجا که یادمه آخرین سری که مکانیک دیاگ زد برام مشکلی نداشتم , باتری ساز هم که همین ده روز قبل بردم دیاگ زد , برقی هم اوکی بود !

بعضی وقتا کلی میری هزینه میکنی غافل از اینکه مشکل اصلا جای دیگست !!

حالا داستان مصرف بنزین من دقیقا همین داستانه !
من وقتی ماشین رو خریدم مصرف عادیم صدی 10 بود که همش برام سوال بود که میگفتن پراید کم مصرفه ولی صدی 10 که کم مصرف نمیشه !
تا مشکل از تابستون سال قبل شروع شد و مصرف یهو رفت بالا در حد صدی 12-13 !!
من هم هی رفتم مکانیکی هی خرج کردم , اول تعویض شمع , بعد شستشوی انژکتور , بعد کنیستر
خلاصه هر سری میرفتم مکانیکی و یه هزینه میکردم ولی مصرف هیچ تغییری نداشت !
تا اینکه من یکسال تهران بودم. وقتی تهران بودم یه روزی دیدم بوی بنزین تو اتاق می پیچه ,رفتم مکانیکی و حباب گیر بنزین رو عوض کردم
بعد از تعویض حباب گیر مصرف بنزین تا حدودی اومد پایین و تقریبا رسید به صدی 8.5 - 9 !!!
همه چیز عادی بود و منم خوشحال از اینکه خلاصه تونستم مشکل بنزین رو حل کنم تا همین خرداد برگشتم شهر خودم.
برگشتن همانا و شروع مصرف بالای بنزین همانا !! دوباره مصرف رفت رو صدی 11-12 !!!!!

اول فکر کردم شاید مشکل پمپ بنزینه , چندتا پمپ بنزین دیگه رو تست کردم نتیجه فرقی نداشت ! مصرف همچنان صدی 11-12 بود
اینجا بود که فهمیدم تمام این مدت که من این همه هزینه کردم مشکل تقریبا از ماشین من نبود و مشکل از بنزین شهر
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,193
لایک‌ها
16,450
محل سکونت
اهواز - تهران
تا اونجا که یادمه آخرین سری که مکانیک دیاگ زد برام مشکلی نداشتم , باتری ساز هم که همین ده روز قبل بردم دیاگ زد , برقی هم اوکی بود !

بعضی وقتا کلی میری هزینه میکنی غافل از اینکه مشکل اصلا جای دیگست !!

حالا داستان مصرف بنزین من دقیقا همین داستانه !
من وقتی ماشین رو خریدم مصرف عادیم صدی 10 بود که همش برام سوال بود که میگفتن پراید کم مصرفه ولی صدی 10 که کم مصرف نمیشه !
تا مشکل از تابستون سال قبل شروع شد و مصرف یهو رفت بالا در حد صدی 12-13 !!
من هم هی رفتم مکانیکی هی خرج کردم , اول تعویض شمع , بعد شستشوی انژکتور , بعد کنیستر
خلاصه هر سری میرفتم مکانیکی و یه هزینه میکردم ولی مصرف هیچ تغییری نداشت !
تا اینکه من یکسال تهران بودم. وقتی تهران بودم یه روزی دیدم بوی بنزین تو اتاق می پیچه ,رفتم مکانیکی و حباب گیر بنزین رو عوض کردم
بعد از تعویض حباب گیر مصرف بنزین تا حدودی اومد پایین و تقریبا رسید به صدی 8.5 - 9 !!!
همه چیز عادی بود و منم خوشحال از اینکه خلاصه تونستم مشکل بنزین رو حل کنم تا همین خرداد برگشتم شهر خودم.
برگشتن همانا و شروع مصرف بالای بنزین همانا !! دوباره مصرف رفت رو صدی 11-12 !!!!!

اول فکر کردم شاید مشکل پمپ بنزینه , چندتا پمپ بنزین دیگه رو تست کردم نتیجه فرقی نداشت ! مصرف همچنان صدی 11-12 بود
اینجا بود که فهمیدم تمام این مدت که من این همه هزینه کردم مشکل تقریبا از ماشین من نبود و مشکل از بنزین شهر
اگه اینطوریه باید از همشهری ها هم بپرسید و مطمئن بشید که اونا هم همین وضعیت رو دارن..
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
اگه اینطوریه باید از همشهری ها هم بپرسید و مطمئن بشید که اونا هم همین وضعیت رو دارن..
قبل از همه این داستانا از هرکی به ذهنم میرسید پرسیدم ولی متاسفانه و در کمال تعجب دیدم کسی مثل من کیلومتر نمیزنه !!!
البته همون پارسال چندنفر به من گفتن الکی هزینه نکن مشکل از بنزین ولی من باور نمیکردم

از طرفی بعد از جریان هفته قبل که فهمیدم تمام این یکسال و اندی فن دوم اتصال نداشته و بخاطر همین ماشین آمپر میزده اصلا دل و دماغ ندارم برم مکانیک !
مکانیکی که یه چیز به این سادگی رو تشخیص نمیده و فقط هزینه رو دست آدم میزاره
 

the raven

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,690
لایک‌ها
644
سن
32
محل سکونت
کره زمین
همونطور که وقتی کارمون به دکتر میرسه پرس و جو میکنیم و بهترین دکتر رو پیدا میکنیم
در مورد ماشین هم همینطوری عمل کنین
پیش هر مکانیک یا باتری ساز نبرین ماشینو
الکی هزینه های سنگین میزارن دستتون و آخر کار مشکل حل نمیشه و وقت و اعصاب خودتون به فنا میره
مکانیک یا باتری سازی که خودش از هر قطعه یدونه واسه تست نداره و امکانات و تجهیزات روز رو نداره یعنی واسه کار خودش و مشتری هاش ارزش قائل نیست پس ماشین نبرین پیشش.
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,633
لایک‌ها
6,714
محل سکونت
رشت
همونطور که وقتی کارمون به دکتر میرسه پرس و جو میکنیم و بهترین دکتر رو پیدا میکنیم
تازه همین مکانیک هایی که الان میریم پیششون هم با کلی پرس و جو پیدا کردیم !این وضعمونه !!
متاسفانه مکانیک های قدیمی و سنتی که واقعا کاربلد بودن دیگه اکثرا بازنشست شدن و اکثر مکانیک ها جوون هستن
مکانیک های جوون هم اکثرا روش کارشون آژمون خطاست !
جدیدا وقتی میرم پیش مکانیک انگار که مشکلم رو تو گوگل سرچ کردم ! :ROFLMAO:
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,162
محل سکونت
اوهایو - دیتون
تازه همین مکانیک هایی که الان میریم پیششون هم با کلی پرس و جو پیدا کردیم !این وضعمونه !!
متاسفانه مکانیک های قدیمی و سنتی که واقعا کاربلد بودن دیگه اکثرا بازنشست شدن و اکثر مکانیک ها جوون هستن
مکانیک های جوون هم اکثرا روش کارشون آژمون خطاست !
جدیدا وقتی میرم پیش مکانیک انگار که مشکلم رو تو گوگل سرچ کردم ! :ROFLMAO:
همه شمت تعویض کن
یعنی اصلا تعمیر نمی کنند سریع میگن برو بخر بیار
قطعه هم اینقدر بی کیفیت هست چند ماه بیشتر کار نمی کنه رو ماشین
 
بالا