برگزیده های پرشین تولز

کارت ملی هوشمند

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با فارس:
تصمیمی برای حذف شناسنامه با توزیع کارت ملی هوشمند اتخاذ نشده است
معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: هنوز تصمیمی برای حذف شناسنامه با توزیع کارت ملی هوشمند اتخاذ نشده است.


13920421000115_PhotoA.jpg


  • حمیدرضا پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره توزیع شناسنامه‌های مکانیزه در کشور اظهار داشت: از آنجا که ممکن است در آینده با صدور کارت هوشمند ملی ضرورتی به وجود شناسنامه نباشد از این رو اصراری برای تعویض آنها و تبدیل آنها به صورت مکانیزه وجود ندارد.

    وی ادامه داد: هنوز تصمیم قطعی برای حذف شناسنامه‌های مکانیزه اتخاذ نشده است و در حال حاضر کارت ملی هوشمند در اولویت قرار گرفته است.

    پارسایی بیان داشت: از سال 94 توزیع گسترده کارت‌های هوشمند ملی به مدت 5 سال انجام می‌شود و تا پایان امسال حدود 2 میلیون نفر این کارت را دریافت کردند.

    معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: کارت‌های ملی که از سال 1380 شروع به توزیع آن شد در سال 87 حدود 90 درصد از جامعه آن کارت را دریافت کردند و این کارت هوشمند ملی به مراتب پیچیده‌تر از کارت‌های دیگر است.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کارت ملی تا پایان سال 94 معتبر است

مدیرکل جدید ثبت احوال استان اردبیل گفت: کارت ملی فعلی که در دست مردم است تا پایان سال 94 معتبر بوده و قابل استفاده است.


به گزارش فارس، اسد حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید ثبت احوال استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به تمدید مهلت استفاده از کارت ملی سابق تا پایان سال 94 هیچ عجله‌ای برای صدور کارت ملی هوشمند نداریم و فراخوانی نیز در این زمینه منتشر نمی‌شود.

وی اولویت ثبت احوال را در دوره مدیریتی جدید در اردبیل توسعه زیرساخت‌ها و تقویت دولت الکترونیک در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها اعلام کرد و گفت: آنچه که در این زمینه مورد توجه و دقت نظر است تلاش و همتی است که مسئولان امر انجام می‌دهند تا خدمات‌رسانی به مردم با کیفیت و مطلوبیت در این زمینه انجام شود.

مدیرکل جدید ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در صدور کارت ملی هوشمند موفق عمل کرده و تاکنون توانسته است به اهداف خود دست پیدا کند، تصریح کرد: در این زمینه استان اردبیل جزو استان‌های ممتاز و شاخص کشور است.

حسن‌زاده از تقویت نیروهای موجود، بهینه‌سازی آموزش‌ها و بهره‌گیری از روش‌های جدید و مدرن در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم در حوزه ثبت احوال خبر داد و افزود: تلاش ما بر این است تا صدور کارت ملی هوشمند و خدمات چهار‌گانه‌ای که این مجموعه انجام می‌دهد با مطلوبیت به انجام برسد.

این مسئول بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند در حال حاضر شکل عمومی‌تری به خود گرفته و سعی و تلاش بر این است تا با فراخوانی که انجام می‌شود ثبت‌ نام‌ها و اقدامات لازم در این حوزه منسجم و مرتب انجام شده ولی به دنبال فراخوان عمومی در صدور کارت ملی هوشمند نیستیم.

مدیرکل جدید ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: تا سال 94 کارت ملی فعلی دارای اعتبار بوده و هموطنان می‌توانند از آن استفاده کنند.

حسن‌زاده با قدردانی از مدیرکل سابق ثبت احوال اردبیل که در دوران مسئولیت خود منشا خیر و برکت بوده است، گفت: برخی خدماتی که ثبت احوال ارائه می‌کند متاسفانه به دلایل مختلف مغفول مانده که در دوره جدید مدیریت سعی خواهیم کرد این خدمات بیشتر و بهتر به مردم و عموم هموطنان معرفی شود.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: قطعا در بستر دولت الکترونیک و شناساندن طرح‌های و برنامه‌های هویتی و تابعیتی خدماتی انجام شده و از این به بعد نیز این خدمات به شکل مطلوب‌تر به انجام می‌رسد.
کد خبر:214454 -
نظرات کاربران
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون سازمان ثبت احوال پاسخ داد
آیا تعداد شناسنامه‌ها از افراد زنده در کشور بیشتر است؟



معاون سازمان ثبت احوال کشور درباره نظر تامین اجتماعی در زمینه بیشتر بودن تعداد شناسنامه‌ها از افراد زنده در کشور، اظهار کرد: لازم است تامین اجتماعی در اطلاعات خود بازنگری کند زیرا اطلاعات 105 میلیون ایرانی در پایگاه ثبت احوال وجود دارد که 78 میلیون ایرانی زنده در داخل و خارج کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد ابراهیم طریقت در یک برنامه‌ تلویزیونی افزود: اگر شناسنامه پس از مرگ فرد باطل نشود یک عمل مجرمانه رخ داده است البته این کار در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است چرا که نظامات خاصی را در آرامستان‌های کشور به وجود آورده‌ایم.

محمد، علی، فاطمه و زهرا؛ پرطرفدارترین نام‌های ایرانی
معاون سازمان ثبت احوال کشوردرباره فراوانی نامهای ایرانیان گفت: در میان نام‌های مردان محمد، علی، عباس و ابوالفضل و در میان نام‌های زنان نیز فاطمه و زهرا بیشترین فراوانی را دارد.

وی با اشاره به فعالیت نمایندگی‌های ثبت احوال در نقاط مختلف کشور گفت: حدود هزار نقطه به صورت اداره کل، اداره و دفتر به مردم در زمینه ثبت احوال خدمات ارائه می‌دهند و نزدیک 450 دفتر خدمات الکترونیک نیز به ما در این زمینه کمک می‌کنند. در تعدادی از دهستان ها و روستاها تشکیلات مستقر نداریم و دهیاران در زمینه ثبت احوال به ما کمک می‌کنند. در برخی دیگر از مناطق نیز به صورت گردشی خدمات ارائه می‌دهیم.

طریقت همچنین درخصوص استعلام دستگاه‌های اجرایی به منظور اثبات هویت افراد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 160 هزار ایستگاه کاری به بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال متصل است که از جمله آنها به دفاتر ثبت و بانک‌ها می‌توان اشاره کرد. این دستگاه‌ها می‌توانند با وارد کردن شماره ملی متقاضی اطلاعات او را در پایگاه ثبت احوال ببینند و به او خدمات ارائه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ثبت احوال به راحتی با تغییر نام افراد موافقت نمی‌کند، گفت: برخی از اسامی به جنسیت مربوط نیست و برخی از آن‌ها به علت اشتباه ثبت احوال به ثبت رسیده‌اند بنابراین امکان تغییر این اسامی وجود دارد. اما بیشتر مواقع لازم است مجوز تغییر نام افراد از طریق دستگاه‌های ذیصلاح داده شود.

اسامی خارجی ممنوع است
معاون سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: بر اساس قانون ایرانیان باید اسامی ایرانی- اسلامی انتخاب کنند و اسامی مورد نظر آنها باید سابقه تاریخی مشخصی داشته باشد و انتخاب اسامی خارجی ممنوعیت دارد. از سوی دیگر برخی اسامی مستهجن هستند که این اسامی نیز امکان انتخاب ندارند.

وی اضافه کرد: تمام اسامی متداول، مشخص و دارای سابقه را مردم می‌توانند انتخاب کنند و در نامگذاری به آنان مشاوره نیز می‌دهیم و در سایت ثبت احوال نیز اسامی وجود دارد. درباره اسامی جدید نیز شورای عالی ثبت احوال تصمیم گیری می‌کند. از سوی دیگر افراد غیر مسلمان می‌توانند اسامی خود را داشته باشند و ایرانیان خارج از کشور نیز اسمهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حداقل مشکلات ما مربوط به نامگذاری است
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: در نامگذاری حداقل مشکلات را داریم و تلاش می‌کنیم آسانترین شرایط را برای این کار نیز به وجود آوریم. از سوی دیگر اخیرا اسامی ترکیبی به ویژه با ترکیب نام «امیر» متداول شده است.

معاون سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تغییر نام خانوادگی نیز شرایطی شبیه تغییر نام دارد، اظهار کرد: برخی از نام‌های خانوادگی شامل محل‌هایی در کشور می‌شوند به عنوان نمونه در نام خانوادگی یک فرد واژه «آبادی» وجود دارد. ما می‌توانیم بخش محل را از نام خانوادگی او حذف کنیم علاوه بر آن نامهای خانوادگی که زیبا نیست و حتی موجب وهن است را نیز تغییر می‌دهیم. در زمینه تغییر سایر نامهای خانوادگی به مجوز دادگاه نیاز است.

طریقت در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تغییر نام خانوادگی در کمترین زمان انجام شود البته مراجعان تنها باید برای تعویض کارت ملی و شناسنامه هزینه‌ای را پرداخت کنند.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
آخرین جزئیات کارت هوشمند ملی


معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ثبت یک میلیون و 200 هزار درخواست صدور کارت هوشمند ملی گفت: تا کنون حدود یک میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است و از ابتدای سال جاری نیز در 700 نقطه از کشور این درخواست‌ها به ثبت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید پارسایی روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: از سال 1304 تشکیل سند در سازمان ثبت احوال آغاز شد و افراد در آن زمان شناسنامه دریافت کردند. در طول این مدت تا به امروز شکل شناسنامه‌ها بیش از 10 بار تغییر کرده تا شکل فعلی که استاندارد نوع 3 و در اندازه پاسپورتی است.

وی افزود: از حدود سه سال پیش ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور آغاز شد البته برنامه ریزی‌ها از دهه 60 شروع شده بود و ورود اطلاعات به سیستم‌های رایانه‌ای نیز از سال 70 آغاز شده بود. در سال 76 قانون الزام صدور شماره ملی برای تمام افراد ایرانی ابلاغ شد که بر اساس آن سازمان ثبت احوال موظف شد به کلیه افراد بالای 15 سال کارت ملی ارائه کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کارت شناسایی ملی در کشور پوشش بالای 95 درصد دارد و کلیه افراد زنده و فوت شده که از سال 1304 اطلاعاتشان در سازمان ثبت احوال به ثبت رسیده است دارای شماره ملی هستند. در حقیقت هر ایرانی یک شماره ملی دارد و امکان اینکه یک فرد دو شماره ملی داشته باشد به هیچ عنوان وجود ندارد.

پارسایی ادامه داد: از سال 79 تا 83 طی چهار مرحله کارت‌های بدون عکس صرفا جهت اطلاع رسانی شماره ملی داده شد و از سال 83 به بعد کارت شناسایی ملی که عکس و کد پستی به آن اضافه شده بود برای مردم صادر شد.

وی در خصوص دوام و مقاومت کارت شناسایی ملی نیز گفت: این کارت‌ها از نوع کاغذی، همراه با روکش پلاستیکی بود که کاغذ استفاده شده خارجی و از نوع خاصی شبیه کاغذ پول است. اما کارت هوشمند ملی با دوام و مقاومت بیشتری از جنس پلی کربنات صادر می‌شود که حدود 10 سال عمر خواهد داشت.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آغاز فرایند صدور کارت هوشمند ملی از سه سال پیش در قم به صورت پایلوت، گفت: حدود 10 هزار کارت هوشمند ملی در این طرح صادر شد و از ابتدای سال جاری نیز در 700 نقطه از جمله 120 دفتر پستی و 50 دفتر پیشخوان خدمت دولت در سراسر کشور درخواست برای صدور کارت هوشمند ملی را ثبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از مهرماه سال جاری برای افرادی که نخستین بار است کارت ملی دریافت می‌کنند و همچنین افرادی که می خواهند کارت ملی المثنی دریافت کنند کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

وی ثبت اطلاعات به صورت لیزری بر روی کارت هوشمند ملی را از خصوصیات این کارت معرفی کرد و افزود: در کارت‌های قدیمی احراز هویت در فضای فیزیکی انجام می‌شد و این کارت‌ها به دو سوال «کیست ؟ و کجاست؟» با اطلاعات هویتی و کد پستی پاسخ می‌داد اما کارت هوشمند ملی ضمن اینکه دوام بالایی دارد امکان جعل هم در آن بسیار کاهش پیدا کرده و تقریبا غیرممکن است و فرد در فضای مجازی نیز می‌تواند خود را معرفی کند.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: امضای الکترونیک، کد پستی، اثر انگشت و اطلاعات هویتی در تراشه کارت هوشمند ملی وجود دارد و فرد می‌تواند در فضای مجازی و اینترنت خود را معرفی کند و از اپلیکیشن‌های مختلف در فضای اینترنت استفاده کند.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال تشریح کرد
کاربردهای کارت ملی هوشمند


معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال گفت: کارت ملی هوشمند ابزاری برای شناسایی هویت فرد در فضای مجازی است و تاکنون یک میلیون کارت هوشمند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید پارسایی در همایش سازمان ثبت احوال افزود: در حال حاضر استفاده از تلفن همراه برای کارهای بانکی متداول شده است. می‌توان کارت ملی هوشمند را روی تلفن همراه قرار داد و به کمک نرم افزار NFC کارهای بانکی را انجام داد. هویت فرد از طریق تراشه موجود در کارت هوشمند ملی احراز می‌شود.

وی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند به تصدیق هویت در فضای مجازی کمک می‌کند، گفت: مخاطبان شبکه‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها توسط این کارت شناسایی می‌شوند و سپس به فرد خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به تفاوت‌های کارت شناسایی ملی و کارت هوشمند ملی اظهارکرد: کارت شناسایی ملی موجب احراز هویت در فضای واقعی می‌شد، اما کارت ملی هوشمند این کار را در فضای مجازی نیز انجام می‌دهد.

ویژگی خاص این کارت در تراشه روی آن است که هویت فرد را در فضای مجازی تصدیق می‌کند. کارت ملی هوشمند اولین وسیله‌ای است که در کشور این کار را انجام می‌دهد و حاوی امضای الکترونیک فرد نیز است.

معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال در ادامه گفت: کاربر تعریف شده می‌تواند از طریق کارت ملی هوشمند به پایگاه ثبت احوال و پایگاه‌های دیگری مانند سلامت و ناجا در طول شبانه روز متصل شود. تا کنون نام کاربری و رمز عبور قابل انتقال به فرد دیگر بود ولی با استفاده از کارت هوشمند ملی تنها فرد دارنده کارت می‌تواند از نام کاربری و رمز عبور استفاده کند.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر کشور خبر داد
صدور 20 میلیون کارت هوشمند ملی تا سال 94


وزیر کشور گفت: 20 میلیون کارت هوشمند ملی تا پایان سال 94 صادر می‌شود.



به گزارش خبرنگار سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری مراسم سازمان ثبت احوال در وزارت کشور با بیان این خبر اظهار کرد: صدور 20 میلیون کارت هوشمند ملی منوط به همکاری پنج دستگاه ازجمله **** پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی است.



در این مراسم همچنین از سند هویتی مرحوم آیت الله مهدوی کنی رونمایی و از حامیان برگزیده ثبت احوال تجلیل شد.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
کارت هوشمند ملی موجب سالم‌سازی **** اداری کشور می‌شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه کارت هوشمند ملی موجب سهولت در مدیریت، شفافیت و سالم‌سازی **** اداری کشور می‌شود.


13930915000215_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن ابوترابی‌فرد در همایش سازمان ثبت‌احوال کشور که امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی از مدیران و کارکنان سازمان ثبت‌احوال برگزار شد، اظهار داشت: کار ثبت احوال بسیار حساس و کلیدی است که در حیات اجتماعی بشر نقش مهمی را دارد.

    وی بیان داشت: شکل‌گیری دولت الکترونیک با کارت هوشمند ملی میسر است و باید در اولویت کشور قرار گیرد.

    حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: استفاده از کارت هوشمند ملی موجب سهولت در مدیریت، شفافیت و سالم‌سازی **** اداری کشور می‌شود.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از کارت هوشمند ملی در کاهش هزینه‌های **** نیز تأثیرگذار است و در شرایطی هستیم که باید برای کاهش هزینه‌های کشور قدم برداریم.

    وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی نیز بودجه مورد نیاز را برای ارائه کارت هوشمند ملی تصویب می‌کند.

    انتهای پیام/
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
دروغه. 30 سال است که چرند میگویند

من رفتم ته فامیل رو بردارم گفتن 1000000 ریال! صد هزار تومن فقط برای عوض کردن فامیل میگیرن! یه متن چه قدر ارزش داره؟!!!!
 

rasoulsh

Registered User
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2014
نوشته‌ها
225
لایک‌ها
251
محل سکونت
IR
شرایط کارت ملی هوشمند چیه؟
کجا باید برم؟ چه مدارکی نیاز داره؟ چقدر هزینه داره؟
اداره پست
اصل شناسنامه و کارت ملی ( کارت ملی رو نگه میدارن ، قبلش دو سه تا کپی وردار احیاناً جایی لازم میشه )
هزینش حدود 30 ت
همونجا ازت عکس میگیرن ( تر تمیز برو :دی )
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها
اداره پست
اصل شناسنامه و کارت ملی ( کارت ملی رو نگه میدارن ، قبلش دو سه تا کپی وردار احیاناً جایی لازم میشه )
هزینش حدود 30 ت
همونجا ازت عکس میگیرن ( تر تمیز برو :دی )

مرسی
اینجا ببین
https://www.ncr.ir/

اگر این شرایط درته پس به ما نمیخوره
 

rasoulsh

Registered User
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2014
نوشته‌ها
225
لایک‌ها
251
محل سکونت
IR

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها
با این شرایطی که اینجا گفته شده به ما هم نمیخوره
( امروز تماس گرفتن کارت ملی جدید آمادست و بیاین تحویل بگیرین )
اینجا رو هم یه نگا بنداز
http://cafenetyar.com/deteails.aspx?k=448

فدات داداش
اتفاقا پریشب از یکی که عشق این کاراست و پولش اضافی میکنه :D ازش پرسیدم گفت من رفتم بهم گفتن یا باید تازه کارت ملی بگیری یا سرقت رفته باشه یا گم شده باشه که شاملتون بشه این مرحله برای این دست افراده
تو سایت به اسم +10 و چنتا سایت دیگه خوندم که اول باید پیش ثبت نام انجام بشه کد رهگیری داشته باشی خوب سایت پیش ثبت نام https://www.ncr.ir/
شرایط اینطوری نوشته
 

912

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,068
لایک‌ها
472
محل سکونت
in the sky
دروغه. 30 سال است که چرند میگویند

من رفتم ته فامیل رو بردارم گفتن 1000000 ریال! صد هزار تومن فقط برای عوض کردن فامیل میگیرن! یه متن چه قدر ارزش داره؟!!!!
برای برداشتن پسوند؟
 

912

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,068
لایک‌ها
472
محل سکونت
in the sky
بله برای حذف ته فامیل نه تغیر خود فامیل, اون موقع صد تومن میگرفتن الان دیگه بیشر
شما میدونید با برداشتن پسوند مدارک دیگه مثل گواهینامه یا ... تکلیفشون چیه
ایا اینارم عوض میکنن
 

gogle

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2009
نوشته‌ها
1,910
لایک‌ها
1,069
شما میدونید با برداشتن پسوند مدارک دیگه مثل گواهینامه یا ... تکلیفشون چیه
ایا اینارم عوض میکنن
تا جائی که بنده اطلاع دارم با برداشتن پسوند همه مدارک هم باید تعویض بشه و داخل شناسنامه غید خواهد شد .
 
  • Like
Reactions: 912

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
شما میدونید با برداشتن پسوند مدارک دیگه مثل گواهینامه یا ... تکلیفشون چیه
ایا اینارم عوض میکنن
نمیدونم اون ها هم هزینه دارند یا نه ولی میدونم که اون ها رو هم باید تک تک عوض کرد و همشون خودکار عوض نمیشن
 
  • Like
Reactions: 912
بالا