برگزیده های پرشین تولز

کلیک ، ضمیمه جام جم : بحث و گفتگو پیرامون مطالب و دانلود هفتگی کلیک

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
كليك شماره 271- يكشنبه 25 بهمن 1388
 

فایل های ضمیمه

  • Click271.rar
    1.8 MB · نمایش ها: 9
  • Click271.jpg
    Click271.jpg
    51.5 KB · نمایش ها: 18

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
كليك شماره 272- يكشنبه 2 اسفند 1388

*هر دو فایل رو دانلود و یکجا Extract کنید

آپدیت: فایل به صورت یکجا از باکس نت :

Click272 --- 2.08 MB
 

فایل های ضمیمه

  • Click272.part1.rar
    1.9 MB · نمایش ها: 6
  • Click272.part2.rar
    179 KB · نمایش ها: 5
  • Click272.jpg
    Click272.jpg
    32.5 KB · نمایش ها: 22
Last edited:

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran

فایل های ضمیمه

  • Click273.jpg
    Click273.jpg
    28.5 KB · نمایش ها: 20

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
مطالب شماره ی 273 برای کسانی که پی دی اف نمی خونن:


روند رو به گسترش پرداخت الكترونيكي قبوض توسط مردم
1818 ايمن‌تر است
100868639307.jpg

مدير عامل شركت مخابرات استان تهران از پرداخت 40درصد از قبوض تلفن ثابت در شهر تهران و 60 درصد در ديگر شهرستان‌هاي استان به‌صورت غيرحضوري خبر داد.


محمد روح‌اللهي در گفتگو با (ايسنا) با بيان اين‌كه تلاش ما پرداخت غيرحضوري مشتركان است، گفت: «در حال حاضر پرداخت قبوض از طريق ATM، تلفن بانك و سيستم 1818 امكان‌پذير است.»
او با تاكيد بر اين‌كه موبايل‌پرداخت يكي از روش‌هاي متدوال پرداخت قبوض در جهان‌ است كه براي اجرايي شدن در ايران بايد مسائل حقوقي آن حل شود، اعلام كرد: «حجم پرداخت‌هاي قبض دوره قبل بيش از 40درصد به‌صورت غيرحضوري انجام شده است. اين آمار در زمان مشابه سال گذشته تنها 20درصد از كل پرداخت‌ها را شامل مي‌شد.»
به گفته مديرعامل شركت مخابرات استان تهران پرداخت غيرحضوري قبض در شهرستان‌ها 20درصد بيشتر از شهر تهران و برابر با 60درصد از كل پرداخت‌هاي قبض بوده است. وي با اشاره به اين‌كه تلفن 1818 از ديگر انواع پرداخت‌هاي غيرحضوري دقيق‌تر است، اظهار كرد: «دقيق‌تر بودن اين سرويس به‌دليل وجود سرور آن در شركت مخابرات است، در حالي‌كه در ديگر روش‌هاي پرداخت غيرحضوري اطلاعات با تاخير در اختيار شركت مخابرات استان تهران قرار مي‌گيرد.»
بنا بر گفته روح‌اللهي، تاكنون هيچ شكايتي از 1818 نرسيده است اما اگر موردي هست، مشتركان با تماس با شماره 190 يا حضور در 4دفتر بازرسي در تهران آن را اعلام كنند.


@@@


گامي ديگر در راه گسترش به‌كارگيري منبع‌باز در كشور
راديو لينوکس راه افتاد
100868639161.jpg

برنامه راديويي لينوکس‌اف‌ام، يک راديوي اينترنتي است که روزهاي پنجشنبه از ساعت 20 تا 23 به‌مدت 3ساعت برنامه خود را به‌صورت Streaming پخش مي‌کند و در ديگر روزهاي هفته اين برنامه را براي دانلود در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد.


در وب‌سايت اين راديو آمده است که لينوکس‌اف‌ام يک حرکت خودجوش از طرف جمعي از لينوکس‌نويسان وبلاگستان فارسي است که به‌صورت غيرانتفاعي و بدون هيچ وابستگي مالي يا معنوي فعاليت خود را از بهمن ماه ???? آغاز کرده‌اند. اين راديو اينترنتي به‌صورت هفتگي و در زمان‌هاي يادشده، برنامه‌هاي خود را به‌منظور بسط و گسترش گنو/لينوکس و ترغيب کاربران به استفاده از نرم‌افزارهاي آزاد و منبع‌باز، براي علاقه‌مندان و مخاطبان خود پخش مي‌کند. براي شنيدن اين راديو به وب‌سايت linuxfm.com برويد.


@@@


حمله جابز به فلش
100868638960.jpg

استيو جابز، مدير عامل اپل از ناشران خواست تا آيپد، توليد جديد اين شرکت را پشتيباني کنند اما از فناوري فلش استفاده نکنند. کمپين ضدفلش جابز از زماني که اين شرکت آيپد را معرفي کرده است، شدت بيشتري به‌خود گرفته است و برخلاف اين‌که در کنگره جهاني موبايل سال جاري، فلش نگارش1/10 تا گسترش کامل در تلفن‌هاي همراه فاصله زيادي نداشت،‌ اپل هنوز مي‌انديشد که فلش فناوري مناسبي نيست.


به‌گزارش وب‌سايت بتانيوز، اپل به‌دنبال کنترل کامل نرم‌افزاري است. فروشگاه نرم‌افزار آيفون و آيپاد که به‌زودي آيپد هم به آن اضافه خواهد شد، با وجود فلش کنترل کامل خود را روي فعاليت‌هاي کاربر و نرم‌افزارها از دست خواهد داد.
استيو جابز و همراهان وي فلش را به پرباگ بودن، پرمصرف بودن و سنگين بودن متهم کرده‌اند.
به‌گفته جابز در صورتي که روي آيپد فلش اجرا شود، عمر باتري آن از 10ساعت به 5/1ساعت کاهش پيدا مي‌کند. به‌همين دليل است که اپل از ورود فلش به آيفون نيز جلوگيري مي‌کند و ديگران را به استفاده از فناوري ديگري به‌جز شرکت ادوبي تشويق مي‌کند.
گفتني است پيش از اين‌که فايل‌هاي فلش به‌عنوان بستر قابل اعتماد انتقاد ويدئو در سطح اينترنت محبوب شوند، بسياري از برنامه‌نويسان از فلش براي توسعه نرم‌افزار تحت وب استفاده مي‌کردند و از اين رو، کنترل روي آيتم‌هاي اين نرم‌افزارها و جمع‌آوري اطلاعات مرتبط با تجربه کاربر غيرممکن خواهد شد. تحليلگران معتقدند اپل با جلوگيري از گسترش آيفون مي‌تواند علاوه بر کنترل کاربر، از ايجاد فضاي رقابتي نيز جلوگيري کند.
استيو جابز با اين درخواست از ناشران نمي‌خواهد از فايل‌هاي فلش پشتيباني نکنند، ‌بلکه مي‌خواهد فيلم‌ها و ويدئوها با فرمت
h.264 نيز در دسترس باشند تا در نرم‌افزارهاي اين شرکت از جمله نرم‌افزار يوتيوب آيفون نيز قابل مشاهده باشند. ضمن آنکه با عرضه HTML5 و رسمي شدن آن، بسياري از قابليت‌هاي فعلي فلش به‌صورت پيش‌فرض در مرورگرها تعبيه خواهد شد و اين فناوري را خنثي خواهد کرد.

@@@

مدارس اينترنت بدهند
100868639036.jpg

يکي از اولويت‌هاي کميسيون ارتباطات فدرال آمريكا در بخش نقشه پهناي باند، استفاده از اينترنت پرسرعت براي ايجاد فرصت‌هاي جديد تحصيلي و بهبود خروجي‌ها است.


به‌گزارش بتانيوز، اين کميسيون هفته گذشته اعلام کرد که دسترسي اينترنت در 97درصد مدارس اين كشور ناکافي است و خدمات به‌هدر مي‌روند.
برنامه پشتيباني از خدمات کتابخانه جامع و مدارس در اين کشور همچنين پيشنهاد داده است که مدارس براي بهره‌وري از اينترنت پرسرعت از نرخ تخفيف ويژه‌اي برخوردار باشند. اما قوانين فعلي کميسيون اجازه استفاده از اين تخفيف براي مقاصد غيرتحصيلي را به‌آنها نمي‌دهد. از اين‌رو با توافق اين دو نهاد، مدارس در زمان‌هاي تعطيلات، آخر هفته‌ها و تابستان درهاي خود را به‌روي مردم باز بگذارند و اين خدمات را در اختيار عموم بگذارند.
ژوليوس گناچوسکي، رئيس اين کميسيون اعلام کرد که از اين به بعد، در ساعاتي که مدارس تعطيل هستند، ‌بزرگسالان مي‌توانند از اين امکانات براي يافتن کار و بهبود مطالعات استفاده کنند.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
مرورگرها آزاد مي‌شوند
100868639244.jpg

ديو هاينر، مسوول امور حقوقي مايکروسافت هفته گذشته از طريق وب سايت اين شركت اعلام کرد که نگارش آخر برگه انتخاب مرورگر اين شرکت براي مشتريان اروپايي ويندوز به‌اتمام رسيده است.


اين برگه انتخاب مرورگر در سه کشور انگليس، بلژيک و فرانسه به‌صورت آزمايشي راه‌اندازي خواهد شد. هدف اين است که تا اول ماه مارس، تمام کشورهاي اروپايي اين برگه را داشته باشند.
هاينر در اين مطلب همچنين دو صفحه پيشنهادي خود را براي برگه انتخاب مرورگر نوشته است:‌
کاربران کامپيوترهاي شخصي ويندوز بعد از انتخاب مرورگر، مي‌توانند به‌صورت خودکار مرورگر پيش‌فرض خود را دريافت کرده و نصب کنند. پس از راه‌اندازي مجدد، اگر اينترنت اکسپلورر در تسک‌بار وجود داشته باشد، حذف مي‌شود و با مرورگر پيش‌فرض انتخابي کاربر جايگزين مي‌شود. البته در مورد ويندوز ويستا و اکس‌پي توضيحي داده نشده است.
البته اينترنت اکسپلورر از سيستم حذف نمي‌شود و کاربران مي‌توانند آن را به سيستم برگردانند. از طرف ديگر 5مرورگر برتر دنيا در يک پنجره نشان داده خواهد شد و اين پنج مرورگر که به ترتيب تصادفي قرار گرفته‌اند، از نظر اندازه و ارتفاع با يکديگر هيچ تفاوتي ندارند. همچنين تمام تزئينات اين پنجره که نشان از استفاده اينترنت اکسپلورر باشد يا کاربران را به استفاده از آن تشويق کند نيز حذف شده‌اند.
هاينر همچنين اشاره‌اي به اين موضوع نکرد که آيا اين روند اجازه حذف اينترنت اکسپلورر از سيستم را مي‌دهد يا خير. بر مبناي آنچه از تصوير ارسالي مايکروسافت مي‌توان دريافت، خصوصا اگر کاربر اينترنت اکسپلورر نگارش7 يا قديمي‌تر را داشته باشد، حذف اينترنت اکسپلورر از سيستم به‌دليل روند به‌هم چسبيده بسياري از نرم‌افزارهاي ويندوز و اينترنت اکسپلورر، بعيد به‌نظر مي‌رسد. البته نگارش‌هاي قديمي‌تر اينترنت اکسپلورر هفت و قديمي‌تر مي‌توانند به‌نگارش‌8 به‌روزرساني شوند و بعد از حذف، ردپاي زيادي از خود به‌جاي نخواهند گذاشت. اما اين کار نيازمند دانش حداقلي از ويندوز است که نمي‌توان از کاربران روزمره سيستم‌ها چنين انتظاري داشت.



@@@


هجوم به‌حريم شخصي دانش‌آموزان
100868639394.jpg

يکي از مدارس ايالت پنسيلوانياي آمريکا به‌ جاسوسي از دانش‌آموزان خود متهم شد. اين مدرسه از طريق نرم‌افزار مديريت شبکه،‌ به‌‌وب‌کم‌هاي لپ‌تاپ دانش‌آموزان خود دسترسي پيدا مي‌کرد و بدون اطلاع آنها وضعيت آنها را کنترل مي‌کرد.


به‌گزارش وب‌سايت بوينگ‌بوينگ، اين اتفاق وقتي برملا شد که يکي از دانش‌آموزان به‌خاطر رفتار ناهنجار در منزل خود دستگير شد و براي اثبات ادعا، يک تصوير از لپ‌تاپ وي به دادگاه ارسال شد. موکل اين دانش‌آموز اعلام کرده است که اين اقدام مدرسه با هيچ قانون و مدرکي قابل توجيه نيست و اين موسسه به‌خاطر هجوم به حريم شخصي اين دانش‌آموز با جرايم زيادي مواجه خواهد شد.



@@@


شکستن سکوت راجر ابرت
100868646509.jpg

مهندسان کامپيوتر بعد از تحقيقات زياد،‌ موفق شدند صداي يک منتقد سينمايي را به وي برگردانند. اين منتقد سينمايي که رابرت ابرت نام دارد،‌ بعد از انجام جراحي سرطان حنجره ديگر قادر به صحبت نبود و فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود را تنها از طريق متن انجام مي‌داد.


به‌گزارش مجله Esquire، محققان اسکاتلندي شرکت CereProc با جمع‌آوري نزديک به چند هزار ساعت از صداي نقد فيلم وي در طول ساليان گذشته، صداي وي را استخراج کردند. بنا بر اطلاعاتي که اين شرکت در اختيار گذاشته است، هر آمريکايي از حدود 2000کلمه در مکالمات روزمره خود استفاده مي‌کند. بسياري از اين کلمات در نقدهاي ابرت وجود نداشت و اين شرکت با کنار هم گذاشتن سيلاب‌هاي مختلف کلمات ديگر، موفق به ساختن اين کلمات نيز شدند. بدين ترتيب، ابرت مي‌تواند تنها با تايپ‌کردن کلماتي که مي‌خواهد، ‌صداي خود را باز به‌گوش علاقمندان برساند. اين شرکت همچنين روندي تهيه کرده است که کساني که محتاط هستند و يا تازه در مراحل ابتدايي سرطان حنجره هستند، کلمات پايگاه داده خود را ضبط کرده و بعد از جراحي سرطان قادر به‌صحبت باشند. رابرت و ديگران با پايان تراژيک روبه‌رو نخواهند شد.



@@@


گام به گام تا آغاز طراحي وب
پند‌هاي پدربزرگ
100868640701.jpg

بسياري از افراد احساس مي‌کنند به طراحي وب علاقه‌مندند و دوست دارند با مسائل مرتبط با آن آشنا شوند. اين افراد که اغلب آنها دانشجويان کامپيوتر هستند، جدا از دانش پايه‌اي از برنامه‌نويسي، عموما وب‌سايت‌هاي زيادي را ديده‌اند و نسبت به طراحي وب حساس شده‌اند. به اين ترتيب يک روز آستين‌ها را بالا مي‌زنند و طراحي وب را آغاز مي‌کنند، اما آنها در اين زمينه با پر سش‌هاي زير روبرو هستند:


چه چيزي را بايد مطالعه کرد؟
نوشتن يک برنامه مناسب براي کسب دانش در طول زندگي، مي‌تواند فرصت و جايگاه خوبي براي شما در جامعه دست و پا کند. اما بهتر است قبل از اقدام به اين عمل، تمرين بيشتر ، (در محيطي به‌جز محيط آموزشي) داشته باشيد، مطالعه بيشتري انجام دهيد و در حد توان خود پروژه بگيريد.
مطمئن باشيد که تمرين زياد، به شما صدمه‌اي نمي‌زند و در نهايت خواهيد فهميد که آيا واقعا طراحي، آن‌چيزي است که شما دوست داريد يا خير؟ اين را بدانيد که دانشي که شما در اثر تمرين بيشتر به‌دست خواهيد آورد، در هيچ دانشگاه و هيچ کلاسي تدريس نمي‌شود.
ولفگانگ بارتلمي، يکي از متخصصان رابط کاربري و طراحي معتقد است:‌ «مهم ترين اصول طراحي، تمرين، تمرين و تمرين است! براي بالا بردن کيفيت کارهاي خود، بايد خودتان را بالا بکشيد و اين امر با تمرين بيشتر ميسر خواهد بود. آموزه‌هاي عميق، ديد شما را وسيع‌تر و به شما در قضاوت روي چگونگي و چرايي کارکرد طراحي‌هاي موفق، کمک مي‌کنند. کتاب «طراحي اطلاعات»، روي جنبه‌هاي مختلف طراحي تمرکز کرده است: چاپ و نشر، همايش‌ها، طراحي وب، بالابردن قابليت استفاده، عکس‌برداري و فيلمبرداري و ... که به مطالعه‌کنندگان آن، بازه وسيعي از دانش مي‌دهد.»
طراحان تازه‌کار و دانشجويان روي چه‌چيزي بايد تمرکز کنند تا تخصص خود را بالا ببرند؟
علاقه‌مندان به طراحي وب بايد در دانشگاه مسير خود را انتخاب کنند اين مسير، مسيري است که در آينده شغلي آنها تاثير مستقيم خواهد گذاشت، بويژه اگر مي‌خواهند در آينده يك برنامه‌نويس آزاد باشند يا براي خود کار کنند. بنابراين هدف اول هر دانشجو، تمرکز روي يک بخش از رشته خود است. جمع‌آوري طراحي‌هاي موفق نيز مي‌تواند کمک‌حال طراحان باشد. اين‌کار، به طراحان براي ايده‌هاي بهتر کمک مي‌کند. براي آنكه يک طراح گرافيک خوب باشيم، بايد بدون وقفه مطالعه کنيم و ياد بگيريم.
کريس کوير، موسس و رئيس وب‌سايت CSS-Tricks معتقد است:‌ «هيچ کار انفرادي به‌تنهايي تمام جوانب يک طراحي مدرن را پاسخگو نيست. ولي با مطالعه آنها مي‌توانيد بفهميد در طراحي‌ مدرن چه خبر است! مطالعه، انجام راهنماها و انجام پروژه‌هاي تمريني کمک زيادي به حرفه‌اي‌تر شدن مي‌کنند و اين به آن معناست که تمام زندگي نبايد حول يادگيري مسائل جديد (research) بچرخد. متعادل عمل کنيد تا کارهايتان، به پيشرفت شما کمک کنند. شايد علائق ديگر شما نيز براي قريحه طراحي‌تان سودمند باشند.»
دايره معلومات خود را گسترش دهيد؛ حتي اگر لازم باشد براي گروه موسيقي دوست خود يا فروشگاه لباس يکي از بستگان، وب‌سايت مجاني طراحي کنيد. شايد اين حرکت، کار خيلي حرفه‌اي از آب درنيايد، ولي با انجام آن معلومات خود را افزايش مي‌دهيد و ياد مي‌گيريد چگونه پروژه‌هاي ديگر را مديريت کنيد. بعد از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه، بيشتر معلومات، تئوري خواهد بود و بيشتر آنها در محيط کار به‌دردمان نخواهند خورد ولي فراموش نکنيد که صحبت ما درباره کيفيت است، نه کميت. پس کار زياد ولي بي‌فايده انجام ندهيد. معلومات کافي و خوب، نشان مي‌دهد كه هم پروژه‌هاي گوناگوني انجام داده‌ايد (يعني شما همه‌کاره‌ايد!) و هم در آنها استمرار داشته‌ايد. (يعني به‌عنوان طراح، براي خود اسم و رسمي داريد!)
بسيار مهم است که دانش خود را در تمامي زمينه‌هايي که با کار طراحي مرتبط هستند، گسترش دهيد. تمام درس‌هاي طراحي، روي اصول طراحي يا طريقه استفاده از نرم‌افزارهاي موجود، تمرکز کرده‌اند. درست است که اين مسائل براي طراحان تازه‌کار ضروري هستند، ولي از آنها يک طراح حرفه‌اي نمي‌سازند.
درباره هنر، طرح‌بندي و ترکيب‌بندي ياد بگيريد و سعي کنيد هر ماه يا حتي هر هفته يک کتاب جديد درباره طراحي مطالعه کنيد. در سايت‌ها و بلاگ‌هاي طراحي عضو شويد و هيچ‌گاه از يادگيري غافل نشويد. دانش خود را هميشه و با شرکت در کنفرانس‌هاي مختلف، مطالعه ورود به يک اجتماع محلي هنري، به‌روز کنيد. سعي کنيد واقعا طراح باشيد؛ نه فقط يک کاربر ساده فتوشاپ يا بقيه نرم‌افزارهاي طراحي!
جورج لوييس، كارگردان هنري، در اين‌باره مي‌گويد: «کامپيوتر، نقش خود را در تخريب خلاقيت به‌وسيله فتوشاپ به‌خوبي ايفا مي‌کند و همه فکر مي‌کنندكه طراحند!» اما هيچ‌کس بدون درک اساس هنر و طراحي نمي‌تواند يک طراح درست و حسابي باشد.
انجام پروژه‌هاي آزاد در دوران دانشجويي، کمک بسيار زيادي در فهم دنياي واقعي مي‌کند. هدف از اين کار، دو موضوع است: نخست اين‌که بفهميد چگونه با افرادي که قرار است در فيلد شما همکارتان باشند رفتار کنيد. و دوم اين‌که آموزه‌هاي دانشگاهي را (اگر مفيد بودند) به‌کار بگيريد. البته رزومه‌اي را هم براي شما فراهم مي‌کند تا بعدها به کارمندان خود نشان دهيد. شايد هم از فروش آنها پولي به دست آورديد.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
لينك‌دوني
100954683661.jpg

اهداي عضو، اهداي زندگي
سايت علمي نخبگان جوان
لينکستان دانشجويان مهندسي نرم‌افزار
تقويم آنلاين
کتابخانه مجازي قفسه
راهنماي رستوران‌هاي تهران
فروشگاه اينترنتي دوچرخه ايران
تاريخ ايرانيان در اين روز
فونت فارسي
با هزار تومان چه‌کار ميشه کرد؟

@@@

افزونه هفته
جا باز كن از نوع فايرفاكس
100868640618.jpg

احساس مي‌كنيد جاي كافي براي مرور صفحه‌هاي وب نداريد؟ منوها، نوارابزارها، بوكمارك‌ها و... همگي فضاي خواندن متون را از شما گرفته‌اند؟ افزونه Hide GUI Bars كمك مي‌كند به‌هر تعداد آيتم كه مي‌خواهيد از فايرفاكس خود حذف كنيد.
اگر به تايپ كردن خود اعتماد داريد، حتي Address Bar را هم مي‌توانيد برداريد و يك فضاي باز براي خواندن متون وب داشته باشيد. اين افزونه را از لينك زير دريافت كنيد:
https://addons.mozilla.org
/en‌US/firefox/addon/57805


@@@

وبولوژي
نوشتن کتاب کودک
100868642632.jpg

والدين، محققان و نويسندگان جواني که در حيطه نوشتن کتاب کودک فعاليت مي‌کنند، مي‌توانند با کمک اين وب‌سايت و ابزارهاي جالبي که عرضه مي‌کند، انواع داستان کودکان را توليد و حتي نسخه مصور آن را هم بنويسند.
تنها کافي است يک حساب در اين وب‌سايت باز کنيد:

@@@

کليک‌شمار
100868640672.jpg

خيلي‌ها علاقه‌مندند بدانند در وب‌سايتشان چه مي‌گذرد. خصوصا در زمينه بازاريابي‌هاي اينترنتي، تعداد کليک‌ها، هدفمندبودن آنها و بسياري عوامل ديگر باعث موفقيت يک وب‌سايت و يا شناخت روزهاي بحراني مي‌شود.
سرويس کليک‌متر براي همين به‌وجود آمده است. استفاده از آن بسيار ساده است. آدرس سايت را مي‌دهيد، ايميل خود را هم مي‌دهيد، از اين به بعد اطلاعات کليک آن وب‌سايت رهگيري مي‌شود. وب‌سايت زير را فراموش نکنيد.
http://www.clickmeter.com


 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
نرم‌افزاري براي پيشگيري از آسيب‌هاي نرم‌افزاري هاردديسك
چند روز از عمر ‌ديسک‌سخت باقي مانده؟
100868640570.jpg

اگر صاحب رايانه‌اي هستيد که دست‌کم مجهز به يک هارد‌ديسک براي ذخيره‌سازي اطلاعات است و مي‌خواهيد نسبت به در دسترس بودن اطلاعاتتان در هر زمان مطمئن باشيد، پيشنهاد مي‌کنيم نسخه‌اي از نرم‌افزار پيشنهادي اين هفته را دريافت کرده و آن را به‌كار ببريد.


به‌درد چه كساني مي‌خورد؟
نرم‌افزار قدرتمند و ضروري Hard Disk Sentinel براي کساني طراحي شده است که:
- از يک يا چند هارد‌ديسک متصل به رايانه استفاده مي‌کنند.
- از رايانه‌هاي همراه استفاده مي‌کنند و احتمال صدمه ديدن به هارد‌ديسک در اثر تکان‌ خوردن وجود دارد.
- از رايانه‌هاي خانگي يا سرور استفاده مي‌کنند و حجم خواندن و نوشتن اطلاعات روي هارد‌ديسک زياد است.
- مي‌خواهند از سلامت اطلاعاتشان آسوده خاطر باشند و پيش از بروز هرگونه مشکل براي هارد‌ديسک از آن مطلع شوند.
- نمي‌خواهند اطلاعاتشان از دست برود و هزينه‌هاي زيادي را براي بازيابي اطلاعات صرف کنند.
عيب‌يابي تا تعمير
نرم‌افزار HDSentinel ابزاري قدرتمند براي بررسي و تجزيه تحليل هارد‌ديسک‌ها و ديسک‌هاي حالت جامد (SSD
: Solid State Disk) است. هدف اين نرم‌افزار، جستجو، آزمايش، تشخيص و تعمير عيوب احتمالي، ارائه گزارش و نمايش ميزان سلامت، بازدهي و خطاهاي SSD و HDDها است. اين نرم‌افزار اطلاعات کاملي از ديسک‌هاي متصل به رايانه را در اختيار شما قرار مي‌دهد و اين اطمينان را به شما مي‌دهد که با هشدارها و گزارش‌هاي مناسب و به‌هنگام، به بهترين شکل ممکن از اطلاعات ارزشمند شما محافظت مي‌کند. نرم‌افزار قدرتمند HDSentinel با برسي وضعيت هارد‌ديسک، کنترل دما و اندازه‌گيري سرعت انتقال اطلاعات قادر است مشکلات احتمالي موجود در ديسک‌ها و ميزان بازدهي مفيد آن‌ها را تشخيص دهد. اين برنامه يکي از بهترين روش‌هاي نرم‌افزاري براي حفاظت از اطلاعات ذخيره‌‌‌شده در رايانه است و مي‌تواند به شما اين اطمينان را بدهد که با حساسيت بسيار بالا نسبت به کوچک‌ترين خطاي به‌وجود آمده در هارد‌ديسک پيش از بروز هرگونه مشکل، ضمن ارائه هشدارهاي لازم، نسبت به تعمير خطاها اقدام کرده و علاوه بر مواقع زمان‌بندي شده، در موارد بروز خطا نيز به‌طور خودکار يک نسخه پشتيبان از اطلاعات تهيه کند.
چگونه؟
نرم‌افزار فوق با اجراي هميشگي در پس پرده نرم‌افزارهاي سيستم‌عامل، وضعيت ديسک‌هاي HDD و SSD را با توجه به ابزارهاي تشخيصي خود بررسي کرده و در صورتي که يک خطا يا رفتار مشکوک را مشاهده کند، هشدار لازم را به کاربر نمايش مي‌دهد و همچنين مي‌تواند اقدام از پيش تعيين‌شده‌اي را نيز به‌طور خودکار به‌اجرا درآورد. (به‌عنوان مثال اين اقدام مي‌تواند اجراي عمليات تهيه نسخه پشتيبان باشد.)
پيش‌گيري قبل از وقوع فاجعه
معمولا سلامت هارد‌ديسک روز‌به‌روز کاهش مي‌يابد و سرعت اجراي فعاليت‌ها در آن نيز روز‌به‌روز کمتر مي‌شود. تکنولوژي هوشمند بررسي خطا در ديسک‌هاي امروزي قادر است تا حدي پيش از بروز آسيب‌هاي جدي در هارد‌ديسک، خطاها را تشخيص داده و نسبت به آن‌ها هشدارهاي لازم را ارائه کند. اما نرم‌افزار HDSentinel برخلاف نرم‌افزارهاي ديگر، با حساسيت بسيار بالاي خود قادر است کوچک‌ترين خطاهاي به‌وجود آمده در هارد‌ديسک را پيدا کرده و گزارش کاملي را از آن‌ها ارائه دهد. همچنين اين برنامه مي‌تواند اطلاعات دقيق‌تر و کامل‌تري از ميزان عمر باقيمانده هارد‌ديسک و تعداد خطاهاي احتمالي موجود در آن را در اختيارتان بگذارد.
ويژگي‌هاي HDSentinel
اين نرم‌افزار از ويژگي‌ها و امکانات بسيار زيادي برخوردار است که نمي‌توان در يک مقاله به معرفي تمام آن‌ها پرداخت اما برخي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن به‌طور مختصر عبارتست از:
جلوگيري از آسيب هارد‌ديسکبهتر از بازيابي اطلاعات آن پس از بروز خرابي است​

محيط کاربري ساده:
قرار گرفتن تمام ابزارها در صفحه‌اصلي نرم‌افزار، دسترسي آسان به ديسک‌ها و درايوهاي مختلف، استفاده از رنگ‌هاي سبز، زرد و قرمز براي نمايش ميزان اهميت خطا و ارائه توضيحات کامل همراه با راهنماهاي ضروري در بخش‌هاي مختلف برخي از ويژگي‌هاي محيط کاربري اين نرم‌افزار است. آرامش در 3 مرحله:
استفاده از اين نرم‌افزار فقط با طي 3 مرحله بسيار ساده امکان‌پذير است. ابتدا نرم‌افزار را نصب مي‌کنيد، سپس تنظيمات هشدارها و تهيه نسخه پشتيبان را مشخص مي‌کنيد و در نهايت با آرامش از ايمن بودن اطلاعات ذخيره شده به استفاد از رايانه مي‌پردازيد! به‌کمک اين برنامه سلامت اطلاعات شما به‌طور 24ساعته و در 7روز هفته بررسي خواهد شد. پشتيبان‌گيري:
تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات، به‌شکل‌هاي مختلفي توسط اين برنامه صورت مي‌گيرد که عبارتند از: پشتيبان‌گيري روي رايانه اصلي، پشتيبان‌گيري روي رايانه ديگر در شبکه محلي يا روي رايانه‌اي متصل به شبکه اينترنت با استفاده از FTP (يا حتي توسط پست الکترونيکي). بررسي وضعيت روشن يا خاموش بودن رايانه‌هاي موردنظر براي ذخيره‌سازي فايل پشتيبان و روشن کردن کردن خودکار آن‌ها در مواقع نياز و همچنين خاموش کردن آن‌ها پس از اتمام عمليات پشتيبان‌گيري از ديگر امکانات اين نرم‌افزار است. کنترل از راه دور:
اگر قصد داريد وضعيت هارد‌ديسک خود را از راه دور کنترل کنيد نيز اين نرم‌افزار ابزارهاي لازم را در اختيار شما قرار مي‌دهد. به‌کمک اين برنامه بررسي وضعيت هارد‌ديسک از راه دور توسط يک مرورگر وب و يا حتي يک تلفن همراه امکان‌پذير است. آزمون سخت‌افزاري: گاهي اوقات علاوه بر آزمون‌‌هاي نرم‌افزاري، آزمون‌‌هاي سخت‌افزاري نيز مورد نياز است. برخي خطاها همچون وجود بدسکتور روي هارد‌ديسک با تست‌هاي نرم‌افزاري رفع نمي‌شود و در اين موارد نيز اين نرم‌افزار ابزارهاي لازم را براي تست سخت‌افزاري در اختيار شما قرار مي‌دهد. هشدارها:
نمايش هشدارها، ارسال آن‌ها به پست الکترونيکي و حتي ارسال روي تلفن همراه، ارسال هشدار روي شبکه، پخش موزيک يا هر صوت ديگر و همچنين اجراي عمليات مختلف به‌طور خودکار (همچون تهيه نسخه پشتيبان) برخي از قابليت‌هاي بخش هشداردهي در اين برنامه است. قطع اضطراري:
وقتي هارد‌ديسک با مشکلات جدي مواجه شود، بيش از حد داغ شود و يا وضعيت سلامت آن با سرعت بسيار زيادي کاهش يابد، بهترين و اولين کار براي از دست ندادن اطلاعات، خاموش کردن رايانه است که انجام اين عمليات نيز در مواقع نياز توسط برنامه فوق به‌خوبي مديريت مي‌شود. جستجو در اطلاعات هارد‌ديسک:
جستجو و نمايش تمام اطلاعات مرتبط با هارد‌ديسک، اعم از سريال ساخت، حجم حافظه و همچنين نمايش وضعيت سلامت و ميزان فضاي استفاده شده و آزاد هر پارتيشن در ويندوز اکسپلورر از امکانات اين بخش به‌شمار مي‌رود. نمايش دما و وضعيت هارد‌ديسک به‌صورت لحظه‌اي، آزمايش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، نمايش اطلاعات مرتبط با هر پارتيشن و پشتيباني از تمام نسخه‌هاي 32 و 64بيتي سيستم‌عامل ويندوز از ديگر امکانات اين نرم‌افزار بسيار قدرتمند به‌شمار مي‌روند.
چنانچه به استفاده از اين نرم‌افزار علاقمند شده‌ايد و قصد داريد همين امروز از ميزان عمر باقيمانده هارد‌ديسک رايانه‌تان مطلع شويد، مي‌توانيد نسخه‌اي از اين نرم‌افزار را با مراجعه به سايت زير دريافت کنيد:

@@@

استاد تبديل
100868647510.jpg

برايتان پيش‌آمده است که بخواهيد فيلمي را از فرمتي به فرمت ديگر تبديل کنيد؟ يا قصد داشته باشيد موزيکي را از رايانه به تلفن همراهتان منتقل کرده و به آن گوش کنيد؟


نرم‌‌افزار Media Convert Master به شما اين امکان را مي‌دهد تا تمام نيازهاي خود در اين موارد را برطرف سازيد. به‌کمک اين برنامه مي‌توانيد با چند کليک ساده تمام فرمت‌هاي صوتي و تصويري مورد نظر خود را به يکديگر تبديل کنيد.
سرعت بالاي تبديل و کيفيت بسيار عالي از ويژگي‌هاي قابل ذکر در اين نرم‌افزار است. همچنين به کمک اين برنامه مي‌توانيد چندين فايل را به‌طور همزمان به فرمت ديگر تبديل کنيد.
اين نرم‌افزار از سايت زير قابل دانلود است:


@@@

نابودگر
100868647468.jpg

گاهي اوقات ابزارهاي جاسوسي يا مخربي به سيستم شما نفوذ مي‌کنند که ويروس‌ياب‌ها و ديگر نرم‌افزارهاي امنيتي قادر به تشخيص يا پاک‌سازي آن‌ها نيستند.


نرم‌افزارSUPERAntiSpyware متخصص در کشف و از بين بردن اين‌گونه‌ ابزارها است. اين نرم‌افزار قادر است انواع ابزارهاي جاسوسي، تروجان‌ها، ابزارهاي تبليغاتي، کي‌لاگرها و کرم‌ها را از رايانه شما حذف کند. به‌کمک اين برنامه رايانه شما لحظه‌به‌لحظه کنترل مي‌شود و صدمات به‌وجود آمده در ارتباطات اينترنتي، دسکتاپ و رجيستري رايانه نيز توسط اين ابزار قابل تعمير است.
براي دريافت اين نرم‌افزار به سايت زير مراجعه کنيد:


@@@

مديريت ارتباط‌ها
100868647968.jpg

در شماره گذشته، برنامه‌اي از سري برنامه‌هاي ويندوزموبايل از شرکت بزرگ توليد کننده اين نوع نرم‌افزارها يعني Resco را معرفي کرديم. اين هفته نيز قصد داريم يکي ديگر از برنامه‌هاي مفيد و کاربردي همين شرکت را به شما معرفي و توضيحات مربوط به آن را ارائه کنيم. اين برنامه مي‌تواند دسترسي آساني براي دستيابي به گزينه‌هاي مختلف گوشي شما را در اختيارتان بگذارد. همچنين اين گزينه‌ها را کاربردي‌تر مي‌كند؛ به‌طوري که کار با آنها بهتر و لذت بخش‌تر از حالت پيش‌فرض سيستم باشد.


Resco Contact Manager نگارش 2.00
برنامه را به‌طور معمول نرم‌افزارهاي ويندوز موبايل، روي گوشي خود نصب کنيد. براي آنکه نتيجه بهتري بگيريد، حتي‌الامکان سعي کنيد اين عمل روي حافظه داخلي گوشي انجام گيرد.
پس از نصب صحيح، منوي‌هاي جديد در صفحه اصلي گوشي شما ظاهر خواهد شد. از جمله مي‌توان به گزينه‌هاي تاريخ و ساعت، پيامک‌ها، پيامک‌هاي رسيده، دفترچه تلفن، قفل کردن صفحه نمايش، از کار انداختن شبکه، وايرلس و بلوتوث اشاره کرد. شايد فرض کنيد کار ما در اينجا به پايان رسيده و اين برنامه تنها اقدام به ساختن ميانبرهايي روي صفحه اصلي گوشي کرده است. اما اين‌طور نيست! تعدادي از ميانبرهاي نصب شده، شما را به گزينه‌هاي اصلي سيستم راهنمايي نخواهد کرد، بلکه براي شما محيطي کاملا جديد و زيبا را فراهم خواهد کرد تا بتوانيد از کار کردن با گوشي لذت ببريد.
بياييد با بخش دفترچه تلفن شروع کنيم. روي شمايل آدمک موجود در صفحه، کليك کنيد تا قسمت دفترچه تلفن باز شود. در منوي باز شده مربوطه خواهيد ديد که در کنار تمامي اسامي، شکلک‌هايي ديده مي‌شود که اين مربوط به محل ذخيره آدرس‌هاي موجود در دفترچه تلفن است. در صورتي که اين شکلک‌ها شبيه به سيم‌کارت باشد، مشخصات مربوطه روي سيم‌کارت شما ذخيره شده است و با انتقال سيم‌کارت خود به گوشي ديگر، مي‌توانيد از اين اسامي و مشخصات استفاده کنيد. در صورتي که اين شکلک شبيه به يک گوشي موبايل باشد نيز اين مشخصات تنها روي گوشي شما قابل استفاده خواهد بود.
با کليک روي گزينه Contacts گزينه New Contacts را براي افزودن نام جديد انتخاب کنيد. در صفحه باز شده مشخصات درخواستي را به همراه شماره تلفن مربوطه وارد کنيد. شما مي‌توانيد در اين قسمت با استفاده از گزينه Picture اقدام به اختصاص دادن يک عکس براي شماره مورد نظر کنيد. طوري‌که اين عکس در قسمت Contact به نمايش در بيايد تا شناخت آن براي شما آسان‌تر شود.
بعد از افزودن اسامي مورد نظر شما مي‌توانيد نوع نمايش اين اسامي و عکس‌ها را تغيير دهيد. کافيست در قسمت Contact گزينه More را زده و بخش Face View يا Detail View را انتخاب کنيد. با اين کار نوع نمايش از نمايش با مشخصات به نمايش با فقط عکس تغيير مي‌کند.
در بخش Group Action نيز شما مي‌توانيد اقدام به کارهاي دسته جمعي براي يک عده خاص کنيد، به‌طور مثال با انتخاب آنها به‌طور دسته جمعي پيامک، MMS يا ايميل ارسال کنيد يا براي اين گروه يك زنگ به خصوص گذاشته يا آنها را به يک‌باره حذف کنيد. قسمت ديگري در بخش Contact وجود دارد به‌نام Export که شما با استفاده از آن خواهيد توانست اقدام به گرفتن خروجي از کليه اطلاعات موجود در اين برنامه کنيد. اين خروجي به‌صورت يک فايل اکسل با پسوندها xml و csv (سري نرم‌افزارهاي کامپيوتري مايکروسافت آفيس) در گوشي شما ذخيره مي‌شود که مي‌توانيد با استفاده از نرم‌افزار مربوطه از آن روي کامپيوتر خود استفاده کنيد.
با کليک بر History نيز مي‌توانيد فهرستي از آخرين تماس‌هاي ورودي و خروجي و پاسخ داده نشده را ببينيد، حذف کنيد يا گروه‌بندي کنيد. تماس‌هاي مربوطه با فلش‌هايي مرتبط کاملا آشنا، نمايش داده مي‌شود. همچنين با کليک روي Filter Calls مي‌توانيد به فهرستي دلخواه از شماره‌هاي تعيين شده دست يابيد و در قسمت Statistics نيز آمار کليه تماس‌ها و همچنين مقدار ساعت‌هاي مکالمه در اختيار شما قرار مي‌گيرد.
در قسمت Favorties شما مي‌توانيد براي اسامي و شماره تلفن‌هاي موجود در گوشي خود ميانبر تعريف کرده يا عده‌اي از افراد واجب و هميشه لازم را به صورت گروه جداگانه در دسترس سريع خود قرار دهيد. کافيست در اين قسمت اسامي مربوطه را اضافه کنيد و هر موقع که به آنها نياز داشتيد با کليک روي اين قسمت به‌سرعت به آنها دسترسي پيدا کنيد. اين کار از اتلاف وقت شما جهت تماس‌هاي روزانه و ضروري جلوگيري مي‌کند.
با کليک روي Keypad نيز مي‌توانيد به راحتي يک ارتباط تلفني برقرار کرده و با مخاطب صحبت کنيد. همان‌طور که ديديد محيط اين برنامه کاملا ساده و کاربرپسند بود و شما عزيزان در صورتي که مايل به استفاده از اين برنامه هستيد مي‌توانيد از سايت شرکت مربوطه به آدرس زير نسخه‌اي از آن‌را دريافت كرده و از آن لذت ببريد:
پژمان عاملي فرد
http://www.resco.net

 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
مردم کيف پول موبايلي را دوست ندارند
100868642593.jpg

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه مردم از استفاده از تلفن همراه براي پرداخت و به‌عنوان کيف پول موبايلي خوششان نمي‌آيد.


به گزارش موبنا به نقل از سلولارنيوز، بر اساس تحقيقاتي که به تازگي توسط دانشگاه ايالتي كانزاس انجام شده، کاربران بيشتر از تلفن همراهشان براي دفترچه تلفن، تقويم، دوربين و پخش‌کننده موسيقي استفاده مي‌کنند و کيف پول يکي از کاربردهايي نيست که مد نظر کاربران باشد. برخي از سوءاستفاده‌گران از اين کاربرد براي دستبرد به حساب بانکي کاربران و اطلاعات حساس آنها استفاده مي‌کنند و از اين‌رو بيشتر کاربران براي استفاده از تلفن همراه در زمينه بانکداري و پرداخت‌هاي موبايل ترس دارند.


@@@


محصول جديد نوکيا و اينتل براي پردازش موبايلي
100868642621.jpg

دو شرکت بزرگ نوکيا و اينتل در همکاري تازه‌شان، نرم‌افزار جديدي را عرضه کرده‌اند که مي‌تواند تحولي در عرصه محاسبات موبايلي به‌شمار رود.


به‌گزارش ايتنا، اين نرم‌افزار که در نخستين روز کنگره جهاني موبايل و در محل شرکت نوکيا در شهر بارسلوناي اسپانيا معرفي شده، MeeGo نام دارد. دو تن از مديران ارشد اين دو شرکت در مراسم معرفي اين محصول به رسانه‌ها و کارشناسان، از آن به‌عنوان پلت‌فرم نرم‌افزاري جديدي نام بردند که براي ابزارهاي گوناگون از موبايل، نت‌بوک، تبلت‌ها و ابزارهاي چندرسانه‌اي طراحي شده است.
اولي پکاکالاسو مدير عامل نوکيا در اين زمينه يادآور شده که «‌ مي‌گو» حتي بازه بزرگتري از ابزارهاي مختلف اينترنتي و ارتباطي را براي مصرف‌کنندگان پوشش خواهد داد.
«مي‌گو» نرم‌افزاري متن‌باز مبتني بر لينوکس است و برنامه‌نويسان قادر خواهند بود برنامه‌هاي کاربردي مختلف را براي اين پلت‌فرم طراحي كنند.
به گفته مديران نوکيا، مي‌گو در سه ماهه دوم سال جاري عرضه خواهد شد، همچنين نخستين دستگاه‌هاي مبتني بر آن نيز امسال روانه بازار خواهند شد.


@@@


ساخت سيمکارت با پردازنده اندروييدي
100868642609.jpg

شرکت کره‌اي SK تلکام از توليد نمونه اوليه سيمکارت‌هاي مجهز به پردازنده اندروييدي خبر داد.


به‌گزارش موبنا به نقل از نکسوس، سيمکارت‌هاي SK تلکام کوچک هستند و از پردازنده، حافظه، يک گيگابايت ظرفيت فلش و تلفيق سيستم عامل اندروييد پشتيباني مي‌کنند.
اين سيمکارت براي افرادي طراحي شده که دوست دارند نرم‌افزارها و اطلاعاتي را که در رايانه‌هاي منزل در اختيار دارند، به‌همراه خود داشته باشند و بتوانند به‌راحتي اين اطلاعات را انتقال دهند. اين سيمکارت‌هاي ارتباطي از طريق کابل يو‌اس‌بي2 اطلاعات را از دستگاه به رايانه منتقل مي‌کنند.


@@@


سودآوري بدون نياز به‌سرمايه
100868642681.jpg

در وضعيت‌هاي اقتصادي ناگوار، شرکت‌هاي کوچک همواره به‌دنبال صرفه‌جويي در هزينه‌ها، تا حداکثر ميزان ممکن هستند. بنابراين، براي رسيدن به قيمت تمام‌شده مناسب، همواره بايد از سيستم‌هاي فروش کمک گرفت، اين سيستم‌هاي فروش ارزان نيستند و شرکت‌ها چنين سيستم‌هايي را با قيمت‌هاي بسيار بالا به‌فروش مي‌رسانند، چرا که ارزش زيادي دارند. با کمک سيستم‌هاي فروش مي‌توان به‌هر ميزان که توانايي آن را داشت، از هزينه‌ها کاست و به‌سود افزاييد. اگر چنين هزينه‌اي نداريد و وجود يک سيستم فروش نيز براي‌تان حياتي است، مي‌توان از يک پروژه منبع‌باز نام برد که کار را راه مي‌اندازد و همچنين قيمتي هم ندارد.


LemonPOS نرم‌افزار فروشي است که تنها سه سال از تولد آن در وب‌سايت سورس‌فورج مي‌گذرد و تاکنون به نگارش کاملا مفيد و پايايي رسيده است. اين نرم‌افزار روي سيستم‌هاي لينوکسي و يونيکسي کار مي‌کند و براي اجرا تنها به يک سيستم معمولي نياز دارد. برخي از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار عبارت است از:
- مديريت انبار
- مديريت مشتري/خرده‌فروشان
- بررسي کننده قيمت
- ايجاد فيش
- گزارش‌هاي مختلف
- شاخه‌بندي‌هاي مختلف
- وزن‌ها و مقايس‌هاي مرتبط با آن
- پيشنهادها
- وضعيت فعلي انبار
- خروجي اطلاعات انبار به فرمت cvs .
لمونپوس، ساختار داخلي قدرتمندي دارد و رابط کاربري آن نيز مناسب است. براي راه‌اندازي لمون کافي است يک پايگاه‌داده ماي‌سه‌کوئل (MySQL) نصب شده باشد. در اين شماره، با همديگر مراحل نصب اين نرم‌افزار و استفاده از آن را مرور مي‌کنيم. سيستم انتخابي ما براي نصب لمون، اوبونتوي 10/9 بوده، اما براي توزيع‌هاي ديگر مي‌توانيد با کمي تغيير اين نرم‌افزار را نصب کنيد. براي نصب مراحل زير را دنبال کنيد:‌
1- نرم‌افزار Software Center اوبونتو را باز کنيد و عبارت lemonpos را در آن جستجو کنيد.
نرم‌افزارهاي LemonPOS و Squeeze را براي نصب انتخاب کنيد. (اگر لمون را انتخاب کنيد، خود سيستم به‌شما اعلام مي‌کند که Squeeze را هم نصب کنيد. در اين‌جا بايد آن را تاييد کنيد.) اگر پايگاه داده ماي‌سه‌کوئل را پيش از اين نصب نکرده‌ايد، بايد آن را نيز نصب کنيد.
2- روي دکمه Apply کليک کنيد تا نصب شروع شود. تا زماني که اين بسته‌ها در حال نصب است بايد به سايت زير رفته و کد منبع LemonPOS را دريافت کنيد:
http://download.sourceforge.net/lemonpos
فايل‌ دريافت شده را باز کنيد و به دايرکتوري database_resources برويد. پايگاه داده را با دستور زير به برنامه خود اضافه کنيد:
cat lemon_mysql.sql | mysql -u root –p
سپس رمز عبور مدير را بدهيد و تائيد کنيد.
راه‌اندازي
حالا که نصب لمون تمام شد، بهتر است آن را راه‌اندازي کنيد. از منوي Applications -» Office مي‌توان لمون را پيدا کرد. قبل از اينکه لمون را اجرا کنيد، بهتر است Squeeze را اجرا کنيد. اين نرم‌افزار، مديريت کننده نرم‌افزار لمون است و مي‌توان به‌کمک آن، عمليات پيکربندي را انجام داد. اين عمليات شامل پر کردن اوليه مشتريان، انبار، شاخه‌ها، خرده‌فروش‌ها و ... است.
وقتي براي اولين بار اسکوييز را اجرا مي‌کنيد، از شما رمز عبور نمي‌پرسد، چرا که از قبل در پايگاه داده قرار داده شده است. بنابراين گزارش آخرين 5 آيتم فروخته شده توسط شما را نشان مي‌دهد. همچنين مي‌توانيد 5آيتمي که در انبار در حال تمام شدن هستند را هم ببينيد. همانطور که گفتيم، قبل از اجراي لمون بايد فروشگاه خود را مديريت کنيد. براي اين‌کار بايد مشتريان، خرده‌فروش‌ها و محصولات را ايجاد کنيد. چيزي که اشاره به آن جالب است، شباهت مشتريان و خرده‌فروش‌ها است.
در نگارش فعلي، اين شاخه‌بندي‌ها تنها به‌منظور مرتب کردن اطلاعات تماس قرار داده شده است و در بخش‌هاي خريد يا فروش، تفاوت نقش‌هاي مشتري و خرده‌فروش به‌چشم نمي‌آيد. همچنين نمي‌توانيد به نرم‌افزار خود مشتري اضافه کنيد چرا که اين کارها را در لمون انجام خواهيد داد. رهگيري خريدهاي مشتري نشان مي‌دهد کدام مشتري وفاداري بيشتري به‌شما دارد. بنابراين تنها چيزي که لازم است در ابتدا پياده‌کنيد، محصولات است.
تنها مشکلي که در اين بخش وجود دارد، اين است که وقتي يک محصول را ايجاد مي‌کنيد، بايد تمام فيلدهاي آن را پر کنيد و تا آن زمان دکمه OK خاکستري است. به‌جز اين همه چيز ساده و راحت است. فقط به‌خاطر داشته باشيد که قبل از اين‌که محصولات را اضافه کنيد، قبلا شاخه‌بندي‌هاي موجود را اضافه کرده‌باشيد. در صورت وجود يک شاخه‌بندي مناسب، يافتن و فيلترکردن محصولات ساده‌تر خواهد شد.
بعد از اين‌که محصولات و شاخه‌بندي‌ها را به‌طور کامل پر کرديد، وقت آن است که لمون را اجرا کنيد.
اجرا
در زمان آغاز از شما پرسيده مي‌شود که نام کاربري و کلمه عبور را وارد کنيد. اطلاعات پيش‌فرض به‌صورت زير است:
Username: admin
Password: linux
بالاخره لمون اجرا شد و آن را ديديد، اين نرم‌افزار در حالت FullScreen کار مي‌کند. بنابراين مي‌توانيد به‌ديگر برنامه‌ها از طريق نواري که در پايين اوبونتو در دسترس قرار گفته است، برويد. همچنين امکان ميني‌مايز کردن لمون وجود ندارد. پس اگر خيلي علاقمند به ميزکارتان هستيد، حتما از امکان چند دسکتاپ گنوم استفاده کنيد و گنوم را در يکي از آنها قرار دهيد.
قبل از اين‌که کار با لمون را شروع کنيد، بايد ميزان صندوق را هم وارد کنيد. براي اين‌کار مراحل زير را دنبال کنيد:
- روي گزينه Start Operation کليک کنيد.
- ميزان مبلغ صندوق را وارد کنيد (که مي‌تواند مبلغ کل روز باشد، يا مبلغ شيفت شما).
فروش با اين سيستم ساده است:
به‌دنبال آيتم‌هايي بگرديد که قرار است فروخته شوند، وقتي آيتم پيدا شد، روي آن دوبار کليک کنيد و اگر قرار است بيشتر از يکي از آنها را بفروشيد، روي ليست آن در پايين صفحه دوبار کليک کنيد تا همان آيتم را با دوبار کليک به فهرست بيافزاييد. براي افزودن محصول جديد هم بايد همين کار را بکنيد.
در اتمام خريد، گزينه Finish Transaction را در باکس سمت چپ بزنيد. سپس انتخاب کنيد که اعتبار دريافتي از مشتري به‌صورت پول نقد است يا کارت خودپرداز. اگر کارت است، شماره کارت را وارد کنيد. در غير اينصورت گزينه پرينت را بزنيد تا فاکتور پرينت شود. تراکنش با موفقيت به اتمام رسيد.
در هر لحظه هم مي‌توان ميزان موجودي صندوق را با کليک روي گزينه End of Day مشاهده کرد. بدين ترتيب اگر در نرم‌افزار کوچک خود به‌دنبال يک سيستم فروش مناسب مي‌گرديد که زرق و برق اضافي نداشته باشد و هم زمان يادگرفتن آن و هم هزينه‌اي که بابت آن مي‌پردازيد زياد باشد،‌ لمونپوس بهترين گزينه‌اي است که مي‌توانيد از آن استفاده کنيد.
البته اين نرم‌افزار به‌پاي نرم‌افزارهاي بزرگ چند‌‌ميليوني فروش نمي‌رسد، اما براي اجراي عمليات ساده فروش شما کاملا مناسب است. ضمن آنکه مطمئن هستيد روي سيستم عاملي آن را اجرا مي‌کنيد که بسيار مطمئن و امن است.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
اخبار لينوكسي
موبايل به‌شيوه‌منبع باز
100868649144.jpg

OsmocomBB نام پروژه‌اي آزاد و منبع‌باز است که براي ايجاد يک لخت‌افزار (Firmware) شبکه‌هاي GSM طراحي و پياده‌سازي شده است. گفتني است بخشي از تلفن همراه پردازنده‌اي به‌نام بيس‌باند دارد که وظيفه ارتباط با شبکه GSM را داراست. اين پردازنده خود شامل پردازشگر سيگنال‌هاي ديجيتال و يک پردازنده ديگر به‌نام RTOS است که با پشته GSM‌ و رابط آن در تماس است.


جي‌اس‌ام حدود 19 سال است که به‌عنوان شبکه معتبر مخابراتي در اقصي‌نقاط دنيا استفاده مي‌شود و تمام شبکه‌هاي مخابراتي دنيا تحت لخت‌افزارهايي اجرا مي‌شوند که مالک تجاري دارند.
پروژه آسموکام‌بي‌بي براي تغيير اين موضوع پا به عرصه وجود گذاشته است. هدف اصلي اين پروژه خارج کردن مشترک از ميان بقيه مشترکان و ايجاد جامعه‌اي جدا نيست، بلکه هدف اين است که استفاده کنندگان از شبکه‌هاي مخابراتي جي‌اس‌ام بدانند چه اطلاعاتي از تلفن آنها جابه‌جا مي‌شود.
مسوولان اين پروژه طي 15 ماه گذشته پروژه ديگري را به‌نام OpenBSC به‌سرانجام رسانيده‌اند که سمت شبکه تجهيزات جي‌اس‌ام را انجام مي‌دهد. ماه گذشته اين گروه تصميم گرفتند به‌سراغ قسمت تلفن هم بروند و نام اين پروژه را آسموکام‌بي‌بي گذاشته‌اند.



@@@


رقيبي براي کريتوس و خدايان المپ
دوزخ دانته
100868643216.jpg

بازي «خداي جنگ» (God of War) يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي سبک اکشن است که توانست ويژگي‌هاي جديدي براي اين ژانر تعريف کند. پس از موفقيت اين بازي بسياري از شرکت‌هاي بزرگ تهيه‌کننده‌ بازي به اين نتيجه رسيدند که همانند اکشن‌هاي اول شخص، داشتن يک بازي سوم‌شخص به سبک خداي جنگ براي کاتالوگ‌هاي شرکت‌هايشان الزامي است. در حالي‌که چند هفته بيشتر به عرضه‌ سومين شماره از خداي جنگ باقي نمانده، الکترونيک‌آرتز با يک بازي کاملا مشابه به بازار وارد شده است.


بازي «دوزخ دانته» (Dante’s Inferno) را مي‌توان بهترين بازي تقليدي از خداي جنگ تا به امروز دانست که شايد با کمي سرمايه‌گذاري بيشتر مي‌شد رقيبي جدي براي اين بازي باشد. کساني که بارها خداي جنگ بازي کرده باشند، با آغاز بازي و اولين حرکات دانته متوجه شباهت بي‌نهايت زيادي دوزخ دانته با خداي جنگ مي‌شوند. نوع حرکت دانته، سبک حمله به دشمن‌ها و زاويه‌ دوربين کاملا مشابه با خداي جنگ است. از سوي ديگر، نوع طراحي مرحله و حتي سکانس آغازين بازي هم همه را ياد ماجراهاي کريتوس مي‌اندازد.
بازي شروع بسيار خوبي دارد. به‌طور کلي اگر بخواهيم نموداري از ميزان هيجان و جذابيت بازي بر حسب زمان بکشيم، اين نمودار از يک بيشينه‌ بسيار خوب شروع شده و با گذشت زمان مرتب افت مي‌کند. يک ساعت اول بازي حرف ندارد. بهترين اکشن‌ها و مراحلي که مي‌شود در يک بازي اکشن سوم‌شخص ديد در يک ساعت اول بازي دوزخ دانته وجود دارند. همان اول کار يک مبارزه‌ هيجان‌انگيز با فرشته‌ مرگ داريد و سپس به‌سرعت وارد حلقه‌ نهم مي‌شويد.
اما همين‌طور که در حلقه‌هاي دوزخ پيش مي‌رويد، بازي دچار افت کاملا محسوسي مي‌شود. مبارزه‌ها ديگر مثل دقايق اول بازي هيجان‌انگيز نيستند و تنوع دشمن‌ها کمتر و کمتر مي‌شود.
در بسياري از سکانس‌ها وقت شما صرف کشتن موج‌هاي مختلفي از هيولاهاي جهنمي مي‌شود که از چپ و راست به صحنه مي‌آيند. از طرفي دانته در طول بازي تنها دو سلاح دارد که هردوي آن‌ها را همان اول بازي مي‌گيريد. با اينکه مي‌شود براي اين سلاح‌ها حرکات جديد خريد، اما در نهايت استفاده‌ بيش از حد از آن‌ها در برابر دشمن‌هاي تمام نشدني بازي، خسته‌کننده مي‌شوند. تقسيم قدرت بين داس و چليپا اصلا متعال نيست و به‌محض اين‌که چندضرب‌هاي مربوط به چليپا را بگيريد، مي‌توانيد از راه دور بدون درگيري مستقيم با دشمن‌ها آن‌ها را بکشيد. داستان چندان جالب نيست و از آن‌جايي که به‌صورت غيرمستقيم روايت مي‌شود، اصلا نمي‌تواند اثري که مدنظر نويسنده‌ها بوده را روي مخاطبان بگذارد. فلش‌بک‌ها با يک استيل کارتوني خاص روايت مي‌شوند که باز هم يادآور فلش‌بک‌هايي هستند که در شماره‌ اول خداي جنگ مي‌ديديم. از نظر شخصيت‌پردازي هم دوزخ دانته تقريبا هيچ حرفي براي گفتن ندارد.
افت در اکشن و روند بازي را مي‌شود از روي تعداد غولآخرها و چگالي اين برخوردها در نيمه‌ اول و دوم بازي فهميد. در نيمه‌ دوم بازي هيچ مبارزه‌ درست و حسابي‌اي در کار نيست.
پيش از ورود به شهر Dis با يک غول بزرگ مواجه مي‌شويد که در کمال تعجب و حيرت هيچ مبارزه‌اي با آن طراحي نشده و در عوض طي يک سکانس خسته‌کننده و کند (که کاملا با ضرباهنگ کلي بازي در تضاد است) بايد از اين غول سواري بگيريد. حلقه‌ Fraud که مرحله‌ يکي مانده به آخر محسوب مي‌شود، تبديل شده به يک سري مراحل چالشي که معمولا در بازي‌هاي مختلف به‌صورت ميني‌گيم و جدا از روند بازي اصلي طراحي مي‌شوند. تمام اين افت‌ها نشان از اين دارند که گروه سازنده در طول مراحل توليد به کمبود بودجه برخورد کرده‌اند و مراحل پاياني، به‌خصوص مبارزه نهايي با شيطان، کاملا سرهم‌بندي شده به‌نظر مي‌رسند.
در زمينه هنري، هنرمندان بازي دوزخ دانته در خلق جهنم و دنياي پس از مرگ بر اساس کتاب کمدي الهي موفق بوده‌اند​

از نظر گرافيکي بازي چندان جالب نيست. شکي نيست که در زمينه هنري، هنرمندان بازي دوزخ دانته در خلق جهنم و نحوه‌ مجازات گناهکاران بر حسب گناهان‌شان بر اساس کتاب کمدي الهي موفق بوده‌اند؛ اما در بخش فني بازي حسابي کم مي‌آورد. مدل شخصيت خود دانته اصلا خوب نيست و هر بار در دموهاي داخل بازي، دوربين روي چهره‌ او زوم مي‌کند احساس مي‌کنيد با يک کاراکتر دفرم‌ شده طرف هستيد.
دوزخ دانته مي‌توانست بازي بسيار بهتري باشد. طراحي مراحل بسيار خوب است، معماهاي منطقي جالب و خلاقانه هستند، ايده‌ استفاده از چليپا در کنار يک سلاح سرد در هيچ بازي ديگري ديده نمي‌شود و داشتن دو امتياز تجربه‌ مختلف براي بخشايش يا کيفر گناهکاراني که در جهنم وجود دارند به خوبي در گيم‌پلي پياده شده است. اما در نهايت اجراي بازي به‌خصوص در نيمه‌ دوم، به‌شدت کيفيت کلي آن‌را پايين آورده است. شايد اگر مي‌خواستيم از روي يک ساعت اول بازي به آن امتياز بدهيم، امتياز بسيار خوبي کسب مي‌کرد.
دوزخ دانته را مي‌شود در کمتر از 6ساعت روي درجه‌ سختي معمولي تمام کرد. تمام نشدن داستان دانته و نقش بستن عبارت «ادامه دارد...» نشان مي‌دهد که سازنده‌ها مي‌خواهند اين بازي را ادامه بدهند. بعيد نيست در شماره‌هاي بعد بخش‌هاي بزرخ و بهشت کتاب کمدي الهي دانته هم به تصوير کشيده بشوند. دوزخ دانته بازي خشني است و حتما مواظب باشيد تا بازي‌کننده‌هاي کم سن و سال اطراف شما با اين بازي تعامل نداشته باشند.


@@@


رقيبي براي استريت فايتر 4
ستاره‌ها در برابر هم
100868649638.jpg

در چند نقد اخيري که در مورد بازي‌هاي جديد Wii داشتيم، به اين موضوع اشاره کرديم که نينتندو با سرمايه‌گذاري وسيع در همه‌ ژانرهاي اصلي بازي‌هاي رايانه‌اي، قصد دارد اين تصور اشتباه که کنسول‌هاي اين شرکت فقط براي مخاطب غيرحرفه‌اي و کم سن و سال ساخته مي‌شوند را از بين ببرد. يکي از معدود ژانرهايي که کنسول Wii در آن ضعف داشت سبک مبارزه‌اي بود. حالا کپ‌کام، بزرگ‌ترين نامي که در سبک بازي‌هاي مبارزه‌اي وجود دارد يک عنوان فوق‌العاده خوب براي اين کنسول منتشر کرده تا جا خالي شاهکارهايي نظير استريت‌فايتر4 را پر کند.


بازي «تاتسونکو در برابر کپ‌کام» (Tatsunoko vs. Capcom) جديدترين عنوان از سري بازي‌هاي «در برابر کپ‌کام» است که علاقه‌مندان به اين سبک علاقه‌ خاصي به آن دارند. در بازي‌هاي اين سري، شخصيت‌هاي محبوب همه‌ بازي‌هاي کپ‌کام در برابر شخصيت‌هاي معروف شرکت ديگري نظير SNK يا Marvel قرار مي‌گيرند. نام تاتسونوکو براي کساني که اهل انيمي نگاه کردن نباشند چندان آشنا نيست و شايد قهرمان‌هاي اين شرکت را اصلا نشناسند. اما براي بازي کردن تاتسونو در برابر کپ‌کام احتياجي به شناختن اين قهرمان‌ها نيست. سبک بازي کمابيش از قوانين پايه‌ سري «در برابر کپ‌کام» پيروي مي‌کند. حرکت اصلي شما به سه دسته‌ ضعيف، متوسط و قوي تقسيم مي‌شوند و با ترکيب اين حرکات مي‌توانيد حرکات زنجيره‌اي بي‌شماري را خلق کنيد. در اولين لحظات ورود به بازي، موسيقي هيجان‌انگيز و منوي اصلي بسيار پوياي اين بازي حس و حال بسيار خوبي را براي يک بازي اکشن آماده مي‌کند.
با رفتن به بخش آرکيد با تعداد زيادي شخصيت آشنا و ناآشنا مواجه مي‌شويد که انتخاب از ميان آن‌ها کار سختي است. تاتسونوکو در برابر کپ‌کام در کل 26‌شخصيت قابل انتخاب دارد که براي باز کردن بسياري از آن‌ها مانند «فرانک وست» (از بازي Dead Rising) و زيرو (از بازي مگامن) بايد شرايط خاصي را برآورده کنيد. تجربه‌ سازنده‌ها در مورد نسخه‌ آرکيد اين بازي که در سال 2008 در ژاپن عرضه شده باعث شده معدود باگ‌هاي بازي برطرف شده باشند و علاقه‌مندان به بازي‌هاي مبارزه‌اي با يکي از متعادل‌ترين و بالانس شده‌ترين مجموعه از مبارزه‌کننده‌ها در تاريخ اين سبک روبه‌رو باشند.
اگر اهل بازي‌هاي «در برابر کپ‌کام» باشيد به‌سرعت به‌سراغ فنون آشنايي از قبيل Variable Assist خواهيد رفت که بين دو کاراکتر تيم شما انجام مي‌شود. مبارزه‌ها به‌صورت Tag هستند يعني هر تيم دو مبارز دارد و در ميانه‌ هر نبرد مي‌توان کاراکترها را عوض کرد. تعويض کاراکتر باعث مي‌شود نفر فعلي به بيرون از ميدان نبرد برود و در زماني که يار او بازي را ادامه مي‌دهد، خط سلامت خود را پر مي‌کند.
اگر خيلي با مکانيک سري «در برابر کپ‌کام» آشنا نيستيد کافي است سري به منوي انتخاب‌ها و تمرين بزنيد تا با يکي از بهترين امکاناتي که در يک بازي مبارزه‌اي مي‌شود وجود داشته باشد مواجه بشويد: نشان دادن ليست چند ضرب‌ها در حين بازي! بالاخره سازنده‌هاي اين سبک به اين نتيجه رسيدند که واقعا بازي‌کننده‌ها از اينکه مرتب استارت زده و به منوي کومبوها بروند تا حرکات را ببينند خسته شده‌اند. با اين قابليت به سرعت مي‌توانيد با همه‌ خصوصيات کاراکتر مورد علاقه‌تان آشنا بشويد.
مکانيک‌هاي پيشرفته‌تري از قبيل Mega Crash (قرباني کردن بخشي از خط سلامت در قبال رها شدن از زنجيره‌ چند ضرب حريف) يا Baroque Cancel (قرباني کردن بخش قرمز رنگ خط سلامت در قبال اجراي چندضرب‌هاي طولاني‌‌تر و قدرت بيشتر) در بازي وجود دارند که عالي هستند و روند بازي را به يک سطح جديد مي‌برند. حرکات هايپر کاراکترها حالا توسط Delayed Hyper Cancellation ها لغو شده و باعث اجراي حرکت هايپر کاراکتر کمکي مي‌شوند.
يکي از بخش‌هاي جالب بازي، غولآخرهاي چند مرحله‌اي هستند که در بخش آرکيد با آن‌ها مواجه مي‌شويد. غولآخرها و همچنين شخصيت‌هاي خاصي از قبيل ويوتيفول جو، فرانک وست، گولد لايتن، ياترمن و PTX (رباتي از بازي سياره‌ گم‌شده!) باعث شده‌اند مجموعه‌ کاراکترهاي اين بازي واقعا بي‌نظير باشد.
اگر اهل بازي‌هاي مبارزه‌اي هستيد به هيچ‌وجه اين شاهکار کپ‌کام را از دست ندهيد. فقط بازي‌سازهاي کپ‌کام مي‌توانند رقيبي براي بازي‌هاي درجه يک خودشان مانند استريت‌فايتر4 بسازند!


@@@


اخبار
99 شب بهاري!
100868643164.jpg

شرکت کونامي به‌عنوان تهيه‌ وانتشار‌ شماره‌ دوم از بازي اکشن Nintey-Nine Nights II را بر عهده گرفت. اين بازي اکشن که در سبک بازي‌هايي مانند Dynasty Warriors است قرار است در بهار امسال براي کنسول ايکس‌باکس360 منتشر بشود. با اين‌که شماره‌ اول اين بازي نتوانست موفقيتي براي کنسول مايکروسافت سبک کند، مايکروسافت در نمايشگاه توکيو سال 2008 اعلام کرد ادامه‌ اين بازي ساخته خواهد شد و اين کار توسط استوديوي FeelPlus انجام
مي‌شود.


شن‌هاي فراموش شده روي Wii
يوبي‌سافت هفته‌ گذشته اعلام کرد شماره‌ جديد از بازي شاهزاده‌ فارس براي کنسول Wii هم به بازار خواهد آمد. به‌گفته‌ يوبي‌سافت، اين بازي در تاريخ 18 ماه مه 2010 (28ارديبهشت) براي کنسول‌هاي پلي‌استيشن3، ايکس‌باکس360 و Wii منتشر خواهد شد. هنوز هيچ خبري از نسخه‌ PC نيست و اين احتمال وجود دارد که شن‌هاي فراموش‌شده اصلا براي اين پلتفرم منتشر نشود. شن‌هاي فراموش‌شده دوباره به خط داستاني سه‌گانه‌ شن‌هاي زمان بازگشت و ماجراي جديد از شاهزاده را روايت مي‌کند.
100868643132.jpg
نسل پنجم تمدن‌ها
شرکت
2K Games و فايراکسيس از ساخته‌شدن Civilizations V خبر دادند. شماره‌ جديد بازي تمدن‌ها قرار است در پاييز سال آينده منتشر بشود. علاوه بر تغييرات گرافيکي و بيشتر شدن جزئيات در بازي، نوآوري‌هايي از جمله صحبت‌کردن مردم هر تمدن به زبان اصلي خود و امکان شرکت در نبردهاي عظيم با ديگر تمدن‌ها اشاره کرد. اين بازي باز هم زير نظر خالق اصلي آن يعني سيد مير ساخته خواهد شد و فعلا به‌جز PC هيچ پلت‌فرم ديگري براي آن اعلام نشده است.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
بازي موبايل
Crash Test Dummy آزمايش برخورد
100868643195.jpg

اين هم يک بازي عجيب براي کساني که از ايده‌هاي خلاقانه خوششان مي‌آيد.

در Crash Test Dummy شما يک عروسک مخصوص استفاده در آزمايش‌هاي تصادف را کنترل مي‌کنيد. در هر مرحله او از بالا به پايين پرت مي‌شود و وظيفه‌ شما اين است که با هدايت آقاي دامي او را به موانع مختلف از جمله فنرها،‌ بشکه‌ها و جعبه‌ها بکوبانيد تا امتياز بيشتري بگيريد. يک نفر به‌نام رئيس همواره مشغول نگاه به آزمايش تصادف است و اگر پيامد اين تصادف‌ها خيلي هيجان‌انگيز نباشند، صبر آقاي رئيس تمام شده و مرحله تمام مي‌شود.


در طول سقوط آقاي دامي مي‌توان چيزهايي مانند ستاره‌هاي امتياز جمع کرد که در رکورد ثبت شده براي آن مرحله تاثير دارند. گرافيک بازي بسيار خوب است و فيزيک بدن عروسک عالي کار شده. پس از تمام کردن مراحل مي‌شود دوباره آن‌ها را تکرار و امتياز بيشتر ثبت کرد. انجام اين بازي مفرح را به همه توصيه مي‌کنيم.


@@@


بازي هفته
در محاصره‌ بيگانه‌ها
اين روزها ژانر عملي-تخيلي حسابي فراگير شده و بيشتر بازي‌هايي که به بازار آمده‌اند در فضا و در برابر بيگانه‌هاي فضايي بوده‌اند.


اگر Dark Void، مس‌افکت2 و بايوشاک2 براي‌تان کافي نيست حالا نوبت به Aliens vs. Predator و بعد هم Star Trek Online رسيده است. طرفداران سبک استراتژي که چند وقتي بي‌کار بوده‌اند حالا مي‌توانند يک بازي خوب به نام Napoleon از سري Total War را بازي کنند که براي PC منتشر شده است.
اگر به‌دنبال بازي‌هاي پلت‌فرمر کلاسيک هستيد، بد نيست بازي Max & Magic Maker را امتحان کنيد. براي کنسول‌هاي دستي هم اوضاع بد نيست. اکشن‌بازها بالاخره مي‌توانند شماره جديد از بازي SOCOM به‌نام Fireteam Bravo
3 را روي PSP بازي کنند. اگر کنسول DS داريد و از بازي‌هاي ماجرايي خوش‌تان مي‌آيد حتما Ace Prosecutor را تهيه کنيد که نسخه‌ جديد از سري Ace است و ماجراهاي مايلز را روايت مي‌کند. شماره‌ جديد از بازي نقش‌آفريني Star Ocean که The Last Hope نام دارد براي ايکس‌باکس360 و پلي‌استيشن3 عرضه شده است.

@@@

آشنايي با DHCP Server (بخش دوم)
در محدوده خود فرمانروايي كنيد
100868643449.jpg

در شماره گذشته نحوه راه‌اندازي ابتدايي يک DHCP Server را مرور کرديم. در اين شماره نيز با جزييات کنسول DHCP آشنا مي‌شويم تا بتوانيم مديريت بهتري بر سرور DHCP داشته باشيم.


راه‌اندازي اسكوپ
همان‌طور که در شکل زير مي‌بينيد، بعد از راه‌اندازي يک اسكوپ، تعدادي گزينه در دسترس قرار خواهند گرفت. اما هر کدام از اين گزينه‌ها چه کارهايي انجام مي‌دهند؟
Address Pool
در اين بخش همه اسكوپ‌هاي تعريف شده، به‌همراه IPهايي استثنا، داده مي‌شوند. در اين بخش شما اين توانايي را خواهيد داشت که اگر مايل به افزودن يک يا تعدادي IP استثنا بوديد، با راست کليک بر Address Pool و انتخاب گزينه ‌New Exclusion Range يک محدوده (Range) را تعريف کنيد تا DHCP از آن IPها استفاده نكند.
Address Leases
در اين بخش IPهايي که توسط سرور DHCP به کلاينت‌ها تخصيص يافته، نمايان مي‌شود. مي‌توانيد هر کدام که بخواهيد را پاک کنيد.
در شکل بالا تعدادي IP که در اجاره هستند را مشاهده مي‌کنيد. همان‌طور که مي‌بينيد، 10 تا IP اول به‌صورت خودکار توسط RAS اجاره شده‌اند.
Reservation
در اين قسمت مي‌توانيد براي يک کلاينت يک آدرس IP ثابت رزرو کنيد. روي آن راست کليک کنيد و New Reservation را برگزينيد. براي اين کار بايد آدرس Mac کارت شبکه را داشته باشيد که با استفاده از دستور arp –g اين مورد دست‌يافتني است.
DHCP Option
تنظيماتي که تا اينجا وارد کرده‌ايم، بيشتر براي کلاينت‌هاي خاص بودند. در حالت کلي 3 تنظيم مختلف داريم که عبارتند از:
Client Option ،Scope Option و Server Option.
ترتيب اعمال اين تنظيمات هم درست به همين صورتي است که در بالا آمده. يعني اگر تنظيمي مشابه، هم در اسكوپ و هم در سرور، ست شده باشد، تنظيم اسكوپ ارجعيت دارد. بنابراين هر چه تنظيمات جزيي‌تر باشند، قدرت بالاتري دارند.
Client Option :
به‌جز موارد بالا، Scope و Server Option داراي تنظيماتي يکسان هستند. تنها تفاوت اين دو در اين است که تنظيمات اسكوپ فقط بر اسكوپ جاري اعمال مي‌شود، اما تنظيمات سرور روي تمامي اسكوپ‌هاي موجود.
اما اين تنظيمات چه کاري مي‌کنند؟
اين دو قسمت به واقع داراي اهميت بسيار زيادي هستند. اگر توجه کرده باشيد تا الان ما به کلاينت‌ها فقط آدرس IP داده‌ايم.
اما آيا کلاينت‌ها آدرس DNS GateWay يا WINS نمي‌خواهند؟ براي تنظيم اين موارد بايد بنا برحسب نيازتان، از Scope و يا Server Option استفاده کنيد.
براي ست کردن اين تنظيمات، در Side bar سمت چپ، روي يکي از دو گزينه Scope Option يا Server Option بنابر نياز خودتان، راست‌کليک کنيد و گزينه Configure Options را برگزينيد.

Configure Options
در پنجره باز شده، شما تمامي تنظيماتي که مي‌توانيد به کلاينت‌هايي که از سرور DHCP شما آدرسIP دريافت کردند را ببينيد. تنظيماتي مانند آدرس DNS ،Gateway ،Time-to-live و خيلي از موارد ديگر که در RFC
2132 تعريف شده‌اند. مثلا براي ست کردن آدرسDNS، بر DNS Server که شماره آن
006 است، کليک کنيد و اطلاعات لازم را وارد کنيد. همان‌طور که مي‌بينيد، اين قسمت داراي گزينه‌هاي زيادي است و شما مي‌توانيد جزء‌به‌جزء تنظيمات کلاينت را تغيير دهيد. اكنون اجازه دهيد بحث را کمي تخصصي‌تر کنيم. براي شروع نيز، از همين بخش Scope Option آغاز مي‌کنيم.
Class:
تنظيماتي که در بالا اعمال شد، به تمامي کلاينت‌هاي موجود در يک اسكوپ اعمال مي‌شود. اما اگر بخواهيد کلاينت‌هاي يک اسكوپ نيز تنظيمات متفاوتي را دريافت کنند چه مي‌کنيد؟ انواع کلاس‌ها:
در اين حالت، بايد اقدام به تعريف کلاس کنيم. در مجموع ما دو کلاس با نام‌هاي Vendor Class و User Class داريم. تنظيمات Vendor Class مربوط به فروشندگان سيستم‌عامل مانند مايکروسافت مي‌شود و مي‌توان يک سري از ويژگي‌ها را در کامپيوترهاي کلاينت به‌وسيله آن تغيير داد. به‌صورت پيش‌فرض، مايکروسافت تعدادي تنظيمات Vendor Classتعريف کرده است. مانند فعال يا غيرفعال کردن NetBIOS بر TCP/IP در کلاينت‌هايي با سيستم‌عامل XP و 2000 .
اما نوع ديگر کلاس که به‌نام User Class شناخته مي‌شود، بيشتر براي جنبه‌هاي مديريتي کاربرد دارد و البته بيشترين تاکيد ما نيز بر همين قسمت است. شما مي‌توانيد به تعداد دلخواه User Class بسازيد، تنظيمات خود را روي آن ست کنيد و در نهايت به کلاينت‌هايي که مايل هستيد، اعمال کنيد.
براي ساخت يک User Class در کنسولDHCP، روي سرور راست کليک کنيد و Define User Classes را انتخاب کنيد. در پنجره باز شده، روي Add کليک کنيد و نامي را براي کلاس خود در نظر بگيريد. فراموش نکنيد قسمت ASCII را نيز با نام مورد نظرتان پر کنيد.
اعمال تنظيمات روي کلاس: حالا ما يک کلاس جديد ايجاد کرده‌ايم. براي اين‌که تنظيم دلخواه خود را بر آن اعمال کنيم، دوباره بر روي Scope Option راست‌کليک کرده و گزينه Configure Options را برمي‌گزينيم. در پنجره باز شده، اين بار وارد تب Advanced شده و از قسمت User Class، کلاسي که ايجاد کرده بوديم را انتخاب و سپس تنظيمات مورد نظر را بر آن اعمال مي‌کنيم. ا
عمال کلاس‌ها به کلاينت‌ها: براي اين‌که کلاينت‌ها از اين تنظيمات استفاده کنند، بايد وارد سيستم هر کلاينت شويم و دستور زير را در محيط CMD اجرا کنيم:
ipconfig /setclassid “NIC Name” Class ID Name
بديهي است که به‌جاي NIC Name بايد نام کارت شبکه و به جايClass ID Name، نام کلاس مورد نظرمان را وارد کنيم. يکي از مشکلات اساسي استفاده از DHCP اين است که هنگامي که يک کامپيوتر به‌صورت فيزيکي به شبکه متصل مي‌شود به‌صورت خودکار درخواست IP کرده و از هر DHCP فعال در شبکه IP دريافت مي‌کند. اين اتفاق براي تمامي سيستم‌هاي مجاز و غيرمجاز رخ مي‌دهد يعني ممکن است کامپيوترهايي که ما نمي‌خواهيم، به شبکه ما وصل شوند و IP هم‌محدوده با شبکه ما را دريافت كنند و اين امر براي مديران شبکه يک ريسک امنيتي است و براي حل آن، يک DLL توسط DHCP Server Team ارائه شده است که مي‌توانيد آن‌را روي ويندوز سرور 2003 و 2008 نصب و به‌کمک آن درخواست‌هاي ورودي به DHCP که بر مبناي آدرس MAC هستند را فيلتر کنيد.
اين DLL را DHCP Server Callout DLL ناميده‌اند. توجه داشته باشيد که MAC آدرس يا همان Media Access Control يک مشخصه يکتا براي هر کارت شبکه است و مثلا به شکل

02-00-54-55-4-01 -E بيان مي‌شود که اعداد در مبناي هگزادسيمال هستند. مکانيزم عملکرد:
هنگامي که کامپيوتر براي اتصال به شبکه تلاش مي‌کند، نخست مي‌كوشد يک آدرس IP از هر DHCP فعال دريافت كند. سپس DHCP Server Callout DLL نصب شده ربروي سرور چک مي‌کند که آيا آدرس MAC اين Device در فهرست آدرس‌هاي MAC کامپيوترهاي شبکه که توسط مدير شبکه ايجاد شده، قرار دارد يا نه؟ اگر بود که IP آدرس خود را دريافت مي‌کند وگرنه درخواست آن توسط سرور ناديده گرفته مي‌شود. فيلترينگ مبتني بر MAC آدرس به مديران شبکه اين امکان را مي‌دهد تا اطمينان حاصل کنند که فقط سيستم‌هاي مجاز قادر به دريافت IP و اتصال به شبکه هستند.
گرفتن نسخه پشتيبان از DHCP Server
تهيه نسخه پشتيبان از سرويس‌هاي مهمي چون Active Directory ،DNS و DHCP به‌خاطر نوع اطلاعاتي که ذخيره مي‌کنند، اهميتي بسيار دارد. سرورDHCP به‌دليل ذخيره اطلاعات مهمي مانند scopes ،reservations ،leases و registry keys مهم است. هر چند ويندوز به‌صورت پيش‌فرض هر 60دقيقه، يک نسخه پشتيبان از آن تهيه مي‌کند و در آدرس
system32/dhcp ذخيره مي‌کند، اما كاربر به هر دليلي ممکن است بخواهد خودش اين كار را انجام دهد. براي اين کار فرمان زير را انجام دهيد:
netsh »dhcp » server» backup c:\dhcpbackup
با اين کار در پوشه dhcpbackup يک فايل با نام DhchCfg ايجاد مي‌شود که شامل تنظيمات رجيستري است و پوشه‌اي به‌نام new نيز ايجاد مي‌شود که پايگاه داده DHCP در آن با پسوند mdb ذخيره خواهد شد.


@@@


اجراي برنامه‌هاي ويندوز اکس‌پي در ويندوز7 با سيستم‌هاي ضعيف
پنجره در پنجره
100868644162.jpg

يکي از قابليت‌هاي ويندوز7، حالت XP آن است که به‌کمک آن مي‌توان برنامه‌هايي که با ويندوز اکس‌پي سازگار هستند را به‌سادگي در ويندوز7 اجرا کرد. اين کار که توسط Hardware Virtualization انجام مي‌شود، نيازمندي‌هاي سخت‌افزاري دارد که ممکن است بسياري از سيستم‌هاي فعلي کاربران اين امکان را نداشته باشند. از اين‌رو براي اجراي برنامه‌هاي ويندوز اکس‌پي در محيط ويندوز اکس‌پي و حفظ ويندوز7 به‌عنوان سيستم عامل اصلي، اقدامات زير را انجام داد:


برنامه VMware Player را از لينك‌هاي انتهاي همين مقاله دريافت و نصب کنيد.
با کمک اين برنامه مي‌توانيد ماشين‌هاي مجازي بسازيد و اجرا کنيد. سپس بايد حالت XP را از سايت مايکروسافت دريافت کنيد. اين ويندوز به‌رايگان براي دانلود در دسترس است.
به‌اين دليل از VMware Player استفاده مي‌کنيم که نيازمندي سخت‌افزاري کمتري دارد. براي نصب XP Mode ‌کافي است دکمه Next را از اول تا آخر بزنيد. براي نصب VMware Player کار مهمي را نبايد انجام دهيد، تنها کافي است يک حساب رايگان ايجاد کنيد و اگر از شما براي دانلود درايورها پرسيد، آنها را دريافت و نصب کنيد. پس از پايان نصب VMware Player يک بار سيستم خود را ري‌استارت کنيد.
افزودن حالت اکس‌پي به VMware
پس از اجراي مجدد ويندوز، VMware Player را اجرا کنيد. مي‌توانيد حالت اکس‌پي را با کليک روي File و سپس Import Windows XP mode VM اضافه کنيد. بعد از اين‌کار نرم‌افزار براي چند دقيقه حالت اکس‌پي را به فرمت VMware تبديل مي‌کند، بنابراين صبور باشيد.
پس از اتمام اين عمليات، همه چيز به‌پايان مي‌رسد و شما ماشين مجازي جديدي را مي‌بينيد که
XP Mode نام دارد. کافي است روي دکمه
Play Virtual Machine کليک کنيد تا حالت اکس‌پي اجرا شود. شما در اين حالت ويندوز اکس‌پي را مشاهده مي‌کنيد که در يک پنجره اجرا مي‌شود.

براي اين‌که حالت اکس‌پي را با سيستم ويندوز7 خود يکپارچه کنيد، بايد VMware Tools را نصب کنيد. بنابراين اگر از شما پرسيده شد که مي‌خواهيد Tools را به‌روزرساني يا نصب کنيد، دکمه تاييد را انتخاب کنيد. اين ابزار به‌صورت خودکار دريافت و نصب مي‌شود. اگر ويندوز اکس‌پي به‌دنبال درايورهاي راه‌انداز قطعات بود ، گزينه Cancel را انتخاب کنيد.
ابزارهاي VMware همه چيز را در خود دارند. پس از مکث کوتاهي مي‌توانيد صفحه ميزکار ويندوز اکس‌پي خود را در VMware Player‌ ببينيد. اگر VMware Tools به‌صورت خودکار در ويندوز اکس‌پي اجرا نشد، به My Computer برويد و روي درايو سي‌دي که بايد عنوان
VMware Tools را داشته باشد دوبار کليک کنيد. پس از نصب ابزارهاي VMware، ويندوز اکس‌پي را يک‌بار ري‌استارت کنيد. در اين مرحله ماشين مجازي ما کاملا آماده است و مي‌توانيم يکپارچه‌سازي آن را با ويندوز7 انجام دهيم.

مزاياي يکپارچگي دو ويندوز
مزيت اصلي استفاده از ويندوز اکس‌پي در ويندوز7 اين است که برنامه‌هاي ويندوز اکس‌پي به‌طور کامل در نسل بعدي ويندوز منطبق مي‌شوند.
اين نرم‌افزارها را مي‌توانيد به‌سادگي در کنار ديگر نرم‌افزارها اجرا کنيد و بين آنها فايل و متن جابه‌جا کنيد و در فولدرهاي همديگر فايل قرار دهيد.
براي اين‌که حالت نامحسوس VMware را فعال کنيد، روي آيکون VM در بالاي پنجره کليک کنيد و سپس گزينه Enter Unity را انتخاب کنيد. منوي استارت ويندوز اکس‌پي بالاي نوار وظيفه ويندوز7 ظاهر مي‌شود.
استفاده از اين حالت باعث مي‌شود به‌سادگي بتوانيد داده‌هاي زيادي را (از جمله فلش ديسک) در ماشين مجازي به سيستم بشناسانيد و نرم‌افزارهاي مورد نظر خود را در ويندوز7 اجرا کنيد.
همچنين براي ذخيره فايل‌ها از ويندوز اکس‌پي مجازي به فولدر سندهاي ويندوز7 عمليات زير را انجام دهيد: روي دکمه VM کليک کنيد، گزينه Settings را انتخاب کنيد، تب Options را برگزيده و سپس Shared Folders را از بخش سمت چپ انتخاب کنيد. حالا روي Always enabled کليک کنيد و بعد گزينه زير را تيک بزنيد:
Map as a network drive in Windows guests
حالا روي گزينه Add کليک کرده و سپس مسير سندهاي ويندوز7 را انتخاب و پنجره را با تائيد ببنديد. در ضمن مطمئن باشيد که گزينه Enable this share علامت خورده باشد. بعد روي My Documents در ويندوز اکس‌پي کليک راست کنيد و Properties را انتخاب کنيد. سپس با انتخاب گزينه Move، مسير جديد را به فولدر سندهاي خود بدهيد.
لينک دريافت ويندوز اکس‌پي:
http://tinyurl.com/click273os1
لينک دريافت VMware Player:
http://tinyurl.com/click273os2
لينک دريافت نرم‌افزار آزمايش قابليت سيستم براي اجراي حالت اکس‌پي

 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
شيء‌گرايي به‌زبان آدميزاد
100868644224.jpg

نوشتن برنامه‌هاي شيء گرا براي دانش‌آموزان و دانشجوياني كه در دانشگاه و يا دبيرستان با برنامه‌نويسي ساخت‌يافته روبه‌رو مي‌شوند، كمي مشكل است. به‌طور خلاصه مفهوم شيء‌گرايي بيش از 20 سال پيش مطرح شده است، اما تا اوايل دهه 90 به‌طور كلي مورد استفاده قرار نگرفت. از آن موقع تاكنون، اين ديدگاه نرم‌افزاري به‌عنوان بهترين و پركاربردترين مفهوم نگارش نرم‌افزار از آن زمان تاكنون مورد استفاده قرار گرفته‌ است.


اما مفهوم شيء‌گرايي چيست؟
به‌طور خلاصه و فني، برنامه‌نويسي شيء‌گرا همانند برنامه نويسي ساخت يافته از ساختمان‌هاي داده و توابع مرتبط با آنها تشكيل شده‌ است كه با فعاليت در كنار هم برنامه كاربردي را مي‌سازند. شيء‌گرايي مفاهيم جديدي از جمله داده‌هاي انتزاعي، ارث‌بري، كپسوله كردن و چندريختي است.
مشخص است كه اين مفهوم براي كساني كه با برنامه‌نويسي شيء‌گرا كار نكرده باشند، كاملا گنگ و پيچيده است، بنابراين مفاهيم اوليه شيء‌گرايي را به‌زبان ساده بيان مي‌كنيم:‌
كلاس
كلاس‌ها در شيء‌گرايي همه چيز هستند و همه چيز در مفهوم كلاس خلاصه مي‌شود، بنابراين بهتر است كلاس را خوب بشناسيم. كلاس‌ها در شيء‌گرايي همانند مفاهيمي هستند كه در ذهن ما به‌صورت انتزاعي شكل مي‌گيرد.
به‌عنوان مثال، يك دايره را در ذهن خود تصور كنيد، هر كسي در ذهن خود يك تصوير از دايره دارد. يكي دايره سه‌بعدي مي‌بيند، يكي دايره دوبعدي كوچك زرد و ديگري بزرگ قرمز! تصوير موجود در ذهن شما با ديگري فرق دارد، اما همه دايره را تصور كرده‌ايم. اين دايره‌هاي تصوير شده در ذهن، اشيايي هستند كه ما از مفهوم دايره ايجاد كرده‌ايم.
در واقع، دايره الگوي اصلي است و هيچ ماهيت وجودي ندارد، اما دايره‌ كوچك زرد، دو ماهيت دارد، نخست اين‌كه اندازه‌اش كوچك است و دوم اين‌كه زرد است. اين دو مولفه، يعني اندازه (مختصات مركز و شعاع) و رنگ آن، اعضاي داده‌اي اين كلاس به‌شمار مي‌آيند. از طرفي، محيط و مساحت دايره كه توابع محاسباتي هستند، نتيجه‌اي متفاوت از يك دايره به دايره ديگر دارند و نتيجه آنها مستقيما به اعضاي داده‌اي هر دايره وابسته است.
بنابراين از كنار هم گذاشتن مولفه‌هاي يك موضوع انتزاعي و عملكردهاي آن، مي‌توان به يك كلاس دست يافت، كه با مقداردهي به اعضاي داده‌اي آن، مي‌توان به‌تعداد نامحدود دايره‌هاي رنگي و با اندازه‌هاي مختلف ساخت كه به‌آن‌ها شيء گفته مي‌شود.
ارث‌بري
مفهوم ارث‌بري در شيء‌گرايي، درست مشابه دنياي واقعي است. هر كلاسي، مي‌تواند از يك كلاس ديگر، خصوصيات و عملكردهاي آن را به‌ارث بگيرد و عملكردهاي جديدي به آن اضافه كند.
به‌عنوان مثال، در تعريف رياضياتي‌، خط تشكيل شده است از بي‌نهايت نقطه در يك راستا. بنابراين خط مي‌تواند يك فرزند در زنجيره ارث‌بري نقطه باشد. ارث‌بري در نقاطي استفاده مي‌شود كه نياز به اشيا مختلف با قابليت‌هاي مختلف داشته باشيم، در اين صورت مي‌توان كلاس‌هاي جديدتري درست كرد كه تكامل يافته باشند.
چندريختي
گاهي اوقات پيش مي‌آيد كه عملكردهاي اشيا در مقابل ورودي‌هاي مختلف متفاوت است. در واقع، مساله همان تفاوت معروف بفرما و بشين است.
در هر دو حالت، امر نشستن به‌كار مي‌رود، در واقع تابع نشستن شما را صدا مي‌كنند، اما در مورد اول، ورودي عبارت «بفرما» است. و در مورد دوم، عبارت كمتر مودبانه «بشين».
بنابراين پاسخ شما در مقابل اين دستور (فراخواني تابع) درست متناسب با شخصيت شما (كلاسي كه از آن ارث گرفته شده‌ايد و اعضاي داده‌اي متعلق به خود) خواهد بود و مي‌تواند نسبت به هر ورودي واكنش‌هاي متفاوتي نشان بدهد.
پنهان‌سازي اطلاعات
گري بوچ، مولف كتاب طراحي سيستم‌هاي شيء‌گرا مي‌گويد: «پنهان‌سازي اطلاعات روندي است كه در آن عناصر و عمليات موجود در يك مفهوم پنهان مي‌شود و تنها رابط كاربري مناسب آن نشان داده مي‌شود. » بياييد اينطور فرض كنيم كه شما يك بشقاب غذاي بسيار خوشمزه داريد كه خودتان درست كرده‌ايد، با مفهوم شيء‌گرايي و همچنين بحث پنهان‌سازي اطلاعات، اگر آن بشقاب غذا در يخچال باشد و كليد آن را فقط خودتان داشته باشيد، پس اين بشقاب، يك حالت Private دارد.
اگر اين بشقاب براي اعضاي خانواده در دسترس باشد، (يعني در زنجيره ارث‌بري باشند)، حالت Protected دارد و اگر براي دسترس همگان آزاد بگذاريد كه از خيابان بيايند و بشقاب غذاي شما را بردارند، اين حالت Public دارد و امنيت پاييني
خواهد داشت‌.

اگر داده‌ها به‌طور مناسب پنهان‌سازي شوند و براي هر‌تغييري در سيستم، از تابعي خاص و با دسترسي خاص استفاده شود، در اين صورت با بزرگ شدن برنامه، زمان رفع ايراد آن بيشتر نمي‌شود و در صورتي كه يك مورد منطقي در برنامه رخ داد، اصلا مجبور نيستيد از خط اول تا خط آخر برنامه را بخوانيد. كلاس‌هايي كه به آن داده دسترسي دارند مشخص است، تنها توابعي كه مي‌توانند آن داده را تغيير دهند مشخص است و گاهي اوقات حتي نياز نيست كد بيرون كلاس خود را هم نگاهي بيندازيد.



@@@


تبديل پردازنده AMD فنوم2 از X3 به X4
پردازنده‌هاي 3هسته‌اي با ويژگي‌هاي 4هسته‌اي
100868644607.jpg

شرکت AMD نسل جديدي از سري جديد پردازنده‌هاي فنوم2 خود را كه متعلق به پايگاه فناوري جديد AM3 بوده و از آخرين فناوري 45نانومتري مورد استفاده در اين صنعت برخوردارند، به بازار معرفي کرد.
اين پردازنده‌هاي X3 و X4 در همان ابتداي ورود چنان قدرت‌نمايي شگفت‌انگيزي را ارائه کردند که هر دوي آنها، تبديل به برگ‌هاي برنده‌اي در دستان AMD در ميدان رقابت با پردازنده‌هاي امروزي اينتل شدند. اين پردازنده‌هاي جديد از همان ابتداي ورود، سيکل ساعت‌هاي بالاتري را نسبت به هم نژادهاي قبلي‌خود ارائه دادند و همچنين قدرت عظيم‌تري را در زمينه عملکرد در فرآيند اورکلاک به‌نمايش گذاشتند. با پيوستن مدل‌هاي قفل‌گشوده (unlocked) نگارش سياه به آنها نيز AMD کاملا در رسيدن به هدف خود براي تحت فشار قرار دادن اينتل در زمينه قيمت پردازنده‌هاي سطح متوسط موفق بود. هنوز شيريني اين موفقيت از ياد نرفته بود که اتفاق جالبي رخ داد و موفقيت ديگري را نصيب اين شرکت کرد.
دو هفته بعد از ورود اين پردازنده‌ها به بازار، يک سايت سخت‌افزار کره‌اي به‌نام Playwares کشف کرد که اگر تنظيمات بايوس چيپ ست يک سري از مادربوردهاي AMD دست‌کاري شده و روي حالت خودکار گذاشته شوند، پردازنده‌هاي فنوم2 داراي 3هسته را تغيير داده و به‌شکل پردازنده‌هاي کاملا فعال 4هسته‌اي در مي‌آورند.
اگر شما هم قصد خريد يکي از پردازنده‌هاي 4هسته‌اي فنوم2 را داريد، ما پيشنهاد مي‌کنيم به‌جاي خريد نوع X
4 4هسته‌اي که بايد مبلغي بين 140 تا 210هزار تومان را براي آن بپردازيد، يکي از انواع خاص فنوم2 سه‌هسته‌اي X3 را با قيمتي در حدود 100هزار تومان انتخاب كرده سپس قفل‌گشايي و اورکلاک کنيد و از مزايا و لذت تغيير و تبديل آن به يک پردازنده 4هسته‌اي کاملا فعال، بهره‌مند شويد. براي قفل‌گشايي و اوركلاك، مراحل آزمايشي زير را انجام داديم كه آن را براي شما در زير شرح مي‌دهيم.
100868651383.jpg
قفل گشايي و اورکلاک
ملزومات و پيش نيازها
1- پردازنده: براي شروع کار شما نياز به يکي از پردازنده‌هاي فنوم
X3 710 يا X3 720 داريد. بر اساس گزارش سايت‌هاي گوناگون، بيشترين موفقيت‌ها، با استفاده از پردازنده‌هايي که در تاريخ‌هايي مانند 46 تا 51هفته اول 2008 يا 4 تا 6هفته اول 2009 توليد شده‌اند، حاصل شده‌ است. براي تشخيص آن، چهار رقمي را که در عکس با کادر قرمز مشخص شده در نظر بگيريد. چهار حرف سمت راست اعداد براي فنوم2 مدل X3 720 به‌صورت CPMW و براي فنوم2 مدل
X3 710 به‌صورت MPMW است. از آن 4عدد، 2عدد سمت چپ، علامت سال توليد و 2عدد سمت راست نشان‌دهنده اين است که پردازنده، چند هفته بعد از آغاز سال مورد نظر توليد شده است. عکسي که مي‌بينيد شماره سريال پردازنده720 است که 49هفته پس از آغاز سال 2008 توليد شده است. 2- مادربورد: مادربورد شما بايد از نوع AMD و داراي مجموعه تراشه
790FX يا GX باشد. به‌ويژه داراي پل جنوبي SB750 Southbridge و بايوسي باشد که از درجه‌بندي پيشرفته سيکل ساعت ACC (يا Advanced clock calibration) پشتيباني کند. (قابليتي که شناسايي هسته چهارمي يک پردازنده X3 را براي سيستم ممکن مي‌کند.) به‌تازگي نيز يک سايت آلماني، گزارش داده که امتحان يک مادربورد گيگابايت از نوع GA-M720-US3، داراي مجموعه تراشه انويديا هم به‌همراه يک جفت بايوس از نوع بتا، با موفقيت انجام شده است.
اخطار!
پيش از هر کاري توجه داشته باشيد که اين روش فقط با نوعي خاص از فنوم2 سري
X3 کار مي‌کند. اين پردازنده 95واتي در اين آزمايش در حالت زير بار رفتن کامل، 125وات جريان مي‌کشد و فعال کردن هسته چهارم پردازنده ممکن است موجب صدمه ديدن و کوتاه شدن عمر و همچنين از بين رفتن ضمانت آن شود. همچنين احتمال دارد بر کارآيي رايانه شما اثر منفي بگذارد و سيستم از حالت تعادل خارج شده و ديگر بوت نشود. بنابراين موفقيت در انجام اين کار مستلزم تجربه و دانش کافي در مورد اورکلاک پردازنده‌ها و سخت‌افزارهاي ديگر است و به‌هيچ‌وجه به کاربران عادي توصيه نمي‌شود.

آزمايش ما در اين آزمايش پردازنده‌هاي فنوم2 سري X3 710 و X3 720 هر دو را آزموديم. بقيه پيكر‌بندي سخت‌افزاري سيستم ما عبارت بود از يک خنک‌کننده پردازنده کولرمستر V8، مادربورد بايواستار TA790GX 128M از نوع AMD 790GX+SB750، 2گيگابايت حافظه رم کراس‌اير TWIN2X 2048-6400C4 (دو ماژول SDRAM1گيگابايتيDDR2 800)، کارت گرافيک ATI Radeon HD4890، منبع تغذيه و خنک‌کننده سايلنسر 500 EPS12V و ديسک سخت خاويار سياه (Caviar Black) وسترن‌ديجيتال WD1001FALS با ظرفيت ذخيره داده 1ترابايت. بايوس مادربورد نيز از نوع نگارش61/2 و سيستم‌عامل هم ويندوز ويستا آلتيميت انتخاب شد.
مراحل آزمايش و گشودن پردازنده
- پردازده فنوم2 سري X3 710 را به‌همراه قطعات ديگر، روي مادربورد اسمبل و داخل کيس بستيم و سيستم‌عامل را روي رايانه نصب کرديم.
- سپس به تنظيمات کاربردي بايوس وارد شديم، از لبه Advanced گزينه CPU Configuration را انتخاب و با اسکرول در انتهاي صفحه گزينه Advanced Clock Calibration يا ACC را پيدا کرده و حالت آن را به Auto تغيير داديم.
- پس از ذخيره تغييرات انجام شده، رايانه را ري‌استارت کرديم.
- بلافاصله پس از آن با پيغامي که روي صفحه نمايش ظاهر شد، علائم مثبتي مشاهده گرديد. پيغام روي صفحه، پردازنده ما را به‌عنوان پردازنده فنوم2 سري AMD X4 10 نشان داد. در ويندوز هم پيغامي ظاهر شد و از نصب صحيح پردازنده خبر داد. استفاده از CPU-Z نيز استفاده از پردازنده فنوم2 سري X3 710 بر اساس پايگاه فناوري دنب (Deneb) را تاييد کرد که به 4هسته مجهز و آماده پذيرش و اجراي برنامه‌هاي نرم‌افزاري کاربردي با پشتيباني از پردازنده‌هاي 4هسته‌اي بود. اما آزمايش ما با پردازنده فنوم2 سري X3 720 با شکست مواجه شد و سيستم بوت نشد.
اورکلاک پردازنده فنوم2 سري X3 710
ما خود را آماده کرديم که کارآيي پايداري را در 18/3گيگاهرتز با تنظيم و ميزان کردن سيکل

CPU HyperTransport Clock تا 250مگاهرتز، افزايش فرکانس پل جنوبي تا 2000مگاهرتز و دادن ولتاژ اضافي 125/0ولت براي کار پردازنده را آغاز کنيم که در نتيجه آن پردازنده قفل گشوده و اورکلاک شده فنوم2 سري X3 710 ما حتي موفق شد تاپردازنده قدرتمند 4هسته‌اي فنوم2 نگارش سياه X4 940 را هم شکست داده و پشت سر بگذارد.
100868651395.jpg
جمع‌بندي
4 هسته‌اي مطمئنا بهتر از 3 هسته‌اي‌ است! نتيجه هم اين بود که اين نوع پردازنده‌هاي
X3 3هسته‌اي در واقع 4‌هسته‌اي هستند که AMD بنا به دلايل خاصي يک هسته آنها را قفل کرده است. البته ما نمي‌توانستيم بدون کمک گرفتن از تجربه و دانش محققان مربوطه و استفاده از اصول علمي و مهارتي و همچنين انتخاب قطعات سخت‌افزارهاي مناسب و پيکربندي درست آنها در کنار هم، در اين امور موفقيت کسب کنيم. همچنين هرگز نمي‌توانستيم تصور کنيم بتوانيم هسته چهارم قفل شده يک پردازنده را گشوده و به‌صورتي پايدار به‌کار اندازيم و حتي آن‌را به‌عنوان يک پردازنده 4هسته‌اي اورکلاک کنيم؛ اما اين كار امكان‌پذير است! منابع
www.playwares.com
www.digitimes.com
www.hwbox.gr



@@@

عمليات نجات يك لپ‌تاپ خيس
100868645025.jpg

گاهي لوازم و مدارهاي الکترونيکي با مايعات تماس پيدا مي‌کنند. تماس مايعات رسانا با مدارهاي الکترونيکي، صدمات جبران‌ناپذيري به آنها وارد مي‌كند. در صورتي که چنين اتفاقي براي لپ‌تاپ شما رخ داد، ديگر هيچ درنگي جايز نيست و هر چه سريع‌تر بايد براي نجات آن دست به‌کار شويد.


1- بلافاصله سيم برق لپ‌تاپ را از کشيده و باتري آن ‌را خارج کنيد. توجه داشته باشيد که در چنين موقعيتي ديگر زمان آن نيست که برنامه‌ها را ببنديد، داده‌ها را ذخيره کرده يا لپ‌تاپ را به‌صورت نرم‌افزاري خاموش کنيد.
2- خيلي سريع وارد عمل شده و تمامي کابل‌ها و اتصالات را از لپ‌تاپ جدا کنيد (که شامل درايوهاي لوح فشرده خارجي و پي‌سي کارت‌ها نيز مي‌شود). لپ‌تاپ را سر و ته کنيد و آنقدر به اين حالت نگهداريد تا همه مايعي که داخل آن شده، خارج شود.
3- مراقب باشيد که مايعات به ال‌سي‌دي نرسد و هيچ تماسي با صفحه نمايش لپ‌تاپ پيدا نکند. به هر حال اگر مايعي را روي صفحه نمايش ديديد بدون فوت وقت آن‌را با يک حوله خشک کنيد.
4- بسته به ابزارهايي که در اختيار داريد و مهارت‌هاي فني که از قبل آموخته‌ايد، سعي کنيد تا جايي كه امكان دارد، تمام قطعات آن‌را از هم جدا کنيد. پيچ‌هاي تمام قطعات خارجي را باز کنيد و پوسته پلاستيکي آن‌را برداشته تا به مدار ‌الکترونيکي داخل آن دسترسي پيدا کنيد. شايد بتوانيد پا را از اين هم فراتر گذاشته، همه قطعات آن‌را از هم جدا کرده و آنها را درست و حسابي خشک کنيد.
5- هنگام انجام اين كارها، تا جايي پيش برويد که به اشکال برنخوريد و به زحمت و دردسر نيفتيد. مي‌توانيد پس از اين به نمايندگي‌ها و تعميرگاه‌هاي مجاز لپ‌تاپ مراجعه کنيد. اما مطمئن باشيد، همان اقدامات اوليه شما نيز به اندازه کافي در نجات لپ‌تاپ‌تان مؤثر بوده است.
6- توجه داشته باشيد که عمل شستشوي بردهاي الکترونيکي داخلي لپ‌تاپ به‌وسيله مايعات و اسپري‌هاي مخصوص مدارهاي الکترونيکي را فراموش نکنيد. اين کار در مورد آب آسانتر بوده و در مورد نوشيدني‌هاي ديگر که خاصيت رسانايي بيشتري دارند و داراي جرم و حالت چسبندگي هستند، به‌مراتب مشکل‌تر است. در اين موارد حتما يک دستکش لاستيکي دست‌تان كنيد و يک حوله را کاملا آغشته به مايعات تميزکننده مدار الکترونيکي کرده و همه قطعات و بردهاي داخلي را به اين وسيله تميز کنيد.
7- خب، حالا زمان آن رسيده تا لپ‌تاپ و قطعات آن‌را به حال خود رها کنيد تا خشک شوند. لپ‌تاپ را به حالت پشت و رو قرار داده و براي چند روز در يک اتاق گرم و خشک رها کنيد. هر چه اين زمان طولاني‌تر باشد براي قطعات لپ‌تاپ بهتر است. از به‌کار بردن سشوار براي تسريع در امر خشک شدن اجتناب کنيد.
8- و بالاخره قطعات خشک شده لپ‌تاپ را سر هم کنيد و پيچ‌هاي آن‌را ببنديد. اگر لپ‌تاپ‌تان روشن نشد به احتمال قوي ديسک سخت آن هنوز کار مي‌کند. آن‌را خارج کرده و به يک رايانه ديگر متصل کرده و ديتاي درون آن‌را بازيافت کنيد. نرم‌افزارهاي لازم براي بازيافت داده را نيز مي‌توانيد از آدرس زير دريافت کنيد:


@@@

منظم کردن ديسک به‌طور خودکار
100868645079.jpg

ويندوز نرم‌افزارهاي مناسبي دارد که مي‌توان با آنها عمليات کامپيوتر را بهتر کرد. يکي از اين ابزارها، Disk Cleanup نام دارد که مي‌تواند فايل‌هاي موقت و فايل‌هاي بسيار قديمي را حذف کند تا فضاي سيستم بيشتر شود.


بسته به نوع استفاده شما از سيستم، اين عمليات بايد هفتگي يا ماهانه انجام شود. اما اين‌که آدم هفته‌اي يک بار پشت سيستم بنشيند و تميز شدن ديسک سخت خودش را تماشا کند، خصوصا در ساعات کاري، کمي دور از ذهن است. با يک حقه کوچک مي‌توان اين کار را به‌خود سيستم واگذار کرد تا در ساعات مشخصي، مثلا 3:30 بامداد عمليات تميزکاري شروع شود.
براي اين‌کار روي منوي استارت کليک کنيد و عبارت Task Scheduler را تايپ کنيد و اينتر را بزنيد. از منوي Action گزينه Create Basic Task را انتخاب کنيد. نام و شرح فعاليتي که قرار است به‌طور خودکار انجام شود را بنويسيد. در مرحله بعد زمان انجام کار را انتخاب کنيد.
در بخش Action‌ گزينه Start a Program را انتخاب کنيد و در باکسي که باز مي‌شود عبارت cleanmgr.exe را تايپ کنيد. در بخش Add Argument عبارت /sagerun:
1 را وارد کنيد. و پنجره را ببنديد. حالا در منوي استارت عبارت cmd را تايپ کرده و برنامه خط فرمان ويندوز را اجرا و دستور زير را در آن تايپ کنيد:
cleanmgr.exe /sageset:
1 بعد از اجراي اين دستور، پنجره تميزکاري ويندوز باز شده و مي‌توانيد محل و تنظيمات مورد نظر را وارد کنيد. حالا هر بار که برنامه تميزکننده ديسک شما باز مي‌شود، اتوماتيک دستورات قبلي شما را دارد و ديسکتان را تميز مي‌کند.


@@@


رئيس اومد!
100868645169.jpg

در حال مشاهده نتايج همزمان مسابقات فوتبال هستيد و راديوي اينترنتي هم روشن است که ناگهان رئيستان را مي‌بينيد که به سمت شما حرکت مي‌کند.
به‌هرحال نبايد اجازه دهيد متوجه شود که کار ديگري غير از کار خود انجام مي‌دهيد، بنابراين، اين افزونه را نصب مي‌کنيد و دکمه مخفي‌ رئيس را فشار مي‌دهيد. همه تب‌ها به‌جز تب موتور جستجوي گوگل بسته مي‌شود و شما کاملا معصوم به‌نظر مي‌رسيد. افزونه گوگل کروم را از لينک زير دريافت کنيد:
http://tinyurl.com/click
273trick1
مرتب‌سازي به‌پيچيده‌ترين روش
100868645154.jpg
ويندوز 7 روش‌هاي ساده‌اي براي مرتب‌کردن صفحه‌ها دارد. مي‌توانيد يک پنجره را به سمت چپ يا راست دسکتاپ و دو پنجره را در کنار همديگر تراز کنيد، يا روي تسک‌بار کليک راست کنيد و Tile Vertically را انتخاب کنيد. در صورتي که دسترسي به انجام هر کدام از موارد زير نداشتيد، به‌عنوان مثال ماوس‌تان خراب شده بود، تنها راه حل اين است که با فشردن کليدهاي Ctrl+Shift+Esc، پنجره مديريت وظايف را باز کنيد، پردازش‌هاي مختلف را با کليد Space انتخاب کنيد و بعد دکمه منوي کيبورد را فشار دهيد و از آنجا Tile Windows Horizontally را انتخاب کنيد. روش عجيبي است، اما دانستن آن به‌درد مي‌خورد.
منشي در فايرفاکس
جيميل اين همه امکانات دارد، اما هنوز از الگوها پشتيباني نمي‌کند. بنابراين اگر بخواهيد يک نامه با يک فرمت خاص را به افراد زياد و در فاصله‌هاي زماني مختلف بفرستيد. بايد همواره يک فايل Notepad داشته باشيد و خودتان زحمت دسته‌بندي آن را هم بکشيد که با همديگر قاطي نشوند. به‌جاي اين‌کار مي‌توانيد يک حقه کوچک بزنيد که هم ضعف جيميل را بپوشانيد و هم از تايپ مجدد و کپي‌پيست مطالب راحت شويد:
100868645186.jpg
برنامه زير را براي فايرفاکس دانلود کنيد:‌

http://tinyurl.com/click273trick2
بعد از نصب آن، در منوي کليک راست خود يک گزينه به نام Clippings مشاهده مي‌کنيد. مي‌توانيد در اين منو، برش‌هاي متني خود را مديريت کنيد، امضاهاي مختلف درست کنيد و‌ متون از پيش آماده در آن قرار دهيد. از اين به بعد مي‌توانيد با يک کليک راست و يک کليک چپ، کل يک نامه را بدون زحمت بنويسيد.




 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
فناوري ديجيتال
شارژر فرودگاهي
در همه فرودگاه‌ها مي‌توان يک گوشه را پيدا کرد که تعداد زيادي سيم از انواع مختلف بيرون آمده و مسافران با آن سيم‌ها گوشي‌هاي خود را شارژ مي‌کنند و کنار آن ايستاده‌اند. ايستادن، شلوغي يک فيش و دلايل ديگر باعث شده است آقاي رايان کلينگر صندلي جديدي بسازد که قادر است دستگاه‌هاي مختلف شما را شارژ کند. در واقع اين صندلي با هر باتري‌اي سازگار است و يک نمايشگر LED ميزان شارژ شدن را هم به‌شما نشان خواهد داد.
100868645683.jpg
سه‌راهي ساز مصور
اگر شما هم با چند سه‌راهي درگير هستيد و وقتي مي‌خواهيد براي خانه‌تکاني عيد، کابل‌ها را در بياوريد و زير تلويزيون را تميز کنيد، طبق قانون مورفي کابل اشتباهي را در آورده‌ايد؛ با کمک مالتي‌تب مي‌توانيد با استفاده از نمادهاي روي هر پريز، کابل درست را بيرون بکشيد.‌ به‌علاوه اين‌که از ساختار لگومانند آن براي درست کردن سه‌راهي به‌هر اندازه که مي‌خواهيد استفاده کنيد.
100868645697.jpg
همه جا را مثل کف دستکش خود بشناسيد
دستکش Xplore.XGX صرف نظر از نام عجيب و غريبش،‌ گرم و مطبوع است و مي‌تواند تمام داده‌هاي مورد نياز شما را براي جهت‌يابي ارائه کند. اگر اسکي‌بازي هستيد که مسير را چوب اسکي‌تان تعيين مي‌کند، دست‌کم مي‌توانيد براي ناهار به پناهگاه برگرديد. قيمت اين دستکش هنوز مشخص نشده است.
100868645781.jpg

دستگاه چند منظوره
اين محصول جالبي است: اين يک دستگاه يو‌اس‌بي است که آدم گمان مي‌کند يک حافظه فلش به آن متصل است،‌ اما در حقيقت يک ماژول وايرلس است که قادر است ويدئوهاي مختلف را به‌صورت بي‌درنگ از جاي ديگر (اينترنت) دريافت کند و در دستگاه نشان دهد. بدين ترتيب، دستگاه PS
3 شما هم مي‌تواند از اينترنت فيلم پخش کند.
100868645613.jpg
رسيور اينترنتي
ويدئوهاي اينترنتي شايد الان مساله عجيب و غريبي باشد، اما قطعا تا چند سال آينده به‌سادگي به بخشي از زندگي روزمره تبديل خواهد شد و اين دستگاه هم قرار است همين کار را بکند:‌ دريافت ويدئو از اينترنت و پخش آن روي تلويزيون. مي‌توانيد با اين دستگاه از طريق تلويزيون به سايت‌هاي مختلف برويد و ويدئوهاي مختلف را در لحظه تماشا کنيد.
100868645639.jpg
علاقه‌مندان به اپل از اين‌طرف
فکر مي‌کنيد مي‌توانيد تا زمان عرضه آي‌پد صبر کنيد و بعد آن را تهيه کنيد؟ نه؟ بنابراين مي‌توانيد حداقل از اين پد ماوس استفاده کنيد که علاوه بر قابليت قرار گرفتن زير ماوس شما،‌ يک صفحه کاغذي هم داشته باشد که يادداشتي روي آن بنويسيد.
100868645725.jpg
بالمر سنگ اچ‌پي را به سينه زد
بعد از ارائه آي‌پد از سوي اپل (شرکتي که به‌سادگي بازار تلفن‌هاي صفحه لمسي را با آيفون خود در دست دارد) اين بار اين شرکت براي عرضه دستگاه کامپيوتري خود نياز به زمان دارد، و همين زمان کافي است تا ديگر رقيبان در اين فاصله دستگاه‌هاي خود را معرفي کنند. مهم‌ترين رقيب اين شرکت نيز HP است که با ارائه Slate که توسط استيو بالمر، رئيس مايکروسافت عرضه مي‌شود، ‌تلاش دارد در اين بازار چيزي را از دست ندهد.
100868645517.jpg


@@@

دانلود این شماره کلیک :
كليك شماره 273- يكشنبه 9 اسفند 1388 /// Click273 --- 2.0 MB

 
بالا