• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

3DS Max همه چیز در مورد نرم افزار

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
با سلام

از امروز میخوام مطالبی رو در مورد این نرم افزار بنویسم

چون بیشتر آموزش هایی که داده میشه معمولا در سطح های متوسط و متوسط به بالا هستند و یا ناقص داده میشند ، من میخوام از صفر نکات مربوط به این نرم افزار رو بگم

خوب اولین چیزی که میخوام بگم ، منو ها ی این نرم افزار است چون تمامی گزینه هایی که معمولا از اون استفاده میکنیم ، در این منوها موجود هستند و یعنی اگه منوها رو بطور کامل بدونید ، تقریبا 20-30 % کار حله;)

امروز منوی Files رو توضیح خواهم داد که در واقع همونطور که تو بیشتر نرم افزارها دیده میشه ، این منو برای کارهای اصلی مانند تنظیم ، ثبت و باز کردن پرونده و ... مورد استفاده قرار میگیره:)

53ubl1k.jpg


خوب بعدا موارد دیگرو هم میگم:cool:

فعلا
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
آشنای با محیط 3ds max

نوار منوی کرکره ای
این نوار فرمان های مکس را درون خود جای داده است
508czfp.jpg

نوار ابزار
نوار ابزاری که در گیرنده فرمان های مهم مکس است
4lyij2f.jpg

command panel
تابلوی فرمان که دارای شش سربرگ می با شد که به ترتیب عبارتند از :
Create: برای ایجاد و ساخت موضوعات درون محیط مکس به کار می رود .
Modify:برای ویرایش موضوعات منتخب درون مکس به کار میرود.
Hierarchy:برای تنظیم پیوند زنجیره ای بین موضوعات وهمچنین تغییر وتنظیم نقطه لولای موضوعات دارای فرمان های می باشد.
Motion:اکثر تنظیمات مربوط به متحرک سازی در این قسمت می باشد.
Display:برای تنظیم چگونگی نمایش موضوعات دارای فرمان های است .
utilities:فرمان های مفید در خود جای داده که نبود آنها خللی در کار با Max ایجاد نمی کند ولی حضور آنها کارها را سادهتر خواهد کرد.
4kk2jaa.jpg

لغزنده زمان
نمایشگر و تنظیم کننده زمان جاری در مکس برای تحرک موضوعات می باشد.
5z69ldy.jpg

دارای فرمانهای است که شبیه سازی را به واقعیت نزدیکتر می کند.
4milra9.jpg


مفهوم دریچه دید

دریچه دید مانند تلوزیون های هستند که در اتاق فرمان یک استودیو را نظاره می کنند .در 3d max به طور پیش فرض داری چهار دریچه دید می باشند.شما می توانید پیکر بندی دریچه دید را عوض کنید و یرای هر کدام نمای را انتخاب کنید .همیشه یکی از دریچه های دید با کادری پرنگ تر از بقیه خود نمای می کند.این دریچه دریچه دید فعال می باشد.شما تمام اعمال ترسیمی و ویرایشی خود را درون این دریچه انجام میدهید ودر بقیه دریچه ها آن را از نمای دیگر مشاهده کنید

پیکر بندی دریچه ها

برای پیکر بندی دریچه ها راه های متفاوتی وجود دارد یک زا این است که از منوی Customize گزینه Viewport Configuration… را انتخاب کنید و یا بروی نام دریچه دید (که در بالا سمت راست هر دریچه وجود دارد) راست کلیک کرده و گزینه configure.. را انتخاب کنید (اجرای هر یک از این راهها منجر به باز شدن یک پنجره می شود)
63w6h3o.jpg

در سر برگ دوم این پنجره (Layout) طرحهای مختلفی از انواع پیکر بندی های دریچه دید وجود دارد که شما می توانی یک از آنهارا انتخاب کنید سپس روی دکمه Ok کلیک کنید می بینید که دریچه دید مطابق میل شما عوض شده است .
نماها و کلید های میانبر آنها عبارتند از :

Perspective ---- نمای دید سه بعدی با دید واقعی ---- P

User ---- نمای دی سه بعدی با دید مجسم ---- U

Front ---- نمای دید از جلو ---- F

Back ---- نمای دید از پشت

Top ---- نمای دید از بالا ---- T

Bottom ---- نمای دید از پایین ---- B

Left ---- نمای دید از چپ ---- L

Right ---- نمای دید از راست

نحوه کنترل صفحه تصویر

دستور Maximize viewport Toggle
6bjmj4n.jpg

این دستور باعث می شود که دریچه دید تا حد امکان بزرگ شود به طوری که روی تمامی دریچه های دید را می پوشاند.

دستور Arc Rotate
67nlf2a.jpg

این دستور برای چرخیدن حول یک موضوع یا موضوعات می باشد .

وقتی شما این دستور را اجرا می کنید یک دایره بزرگ در مرکز دریچه دید مشاهده می کنید که چهار مربع کوچک در اطراف آن خودنمای می کنند.شما با کلیک در درون این دایره و کشیدن موس به سمت بالا ، پایین ، چپ و یا راست در چهار جهت بالا ، پایین ، چپ و یا راست حول موضوع خود بچرخید وآن را مشاهده کنید.


فرمان New
4mrb1xk.jpg

این فرمان برای باز کردن یک فایل جدید به کار می رود .چنانچه ذخیره سازی انجام نداده باشید فرمان New با یک کادر سعی در اخطار برای ذخیره سازی تغییرات می کند سپس کادر New Scene را مشاهده خواهید کرد.
6825du0.jpg

گزینه این کادر عبارتند از :
Keep Objects and Hierarchy : این گزینه فایل جدیدی می سازد که موضوعات فایلی که در آن قرار دارید را در خود نگه داشته < همچنین پیوند سلسله مراتبی بین موضوعات را بدون کلید های انیمشن آنها حفظ می کند.
Keep Objects : این گزینه فایل جدیدی می سازد که موضوعات فایلی که در آن قرار دارید را در خود بدون پیوند سلسله مراتبی بین موضوعات و کلید های انیمشن آنها در خود نگه می دارد.
New All : با این گزینه فایل جدیدی باز می شود که محتویا ت صحنه فایلی را که در آن قرار دارید را از بین می برد.

بعد از این سعی میکنم یه ذره تخصصی تر باشه این تاپیک:cool:

فعلا
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz

AliMH

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2004
نوشته‌ها
770
لایک‌ها
1
برادر کاکشی ، اگه در انتها مطالبتون رو به صورت PDF بکنید خیلی خوب هست اونطور دیگه راحت می شه جاهای دیگه با اسم خودتون بزارم که فروم های دیگه هم استفاده کنند. بالاخره دارید که زحمت می کشید PDF بکنید. من خودم مقاله هایی که می نویسم آموزشی PDF می کنم که بتونه بمونه هم برای خودم هم برای کسانی که بعدا می خوان بخوانند هم اینکه کمتر کسی پیدا میشه حال داشته باشه بیاد PDF و به DOC تبدیل کنه و به اسم خودش بکنه(البته زود هم تابلو میشه چرا که چیزی که کپی کرده و هیچ وقت خودش نمی خونه :)) )
 

AliMH

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2004
نوشته‌ها
770
لایک‌ها
1
خیلی ممنون ، حتما;)

جدیدا میخوام یه کتاب رو ترجمه کنم و بزارم اینجا برا همین یه مدت احتمالا طول بکشه ولی ارزششو داره نگاه کنید :

آیی تو این مملکت کسی علاقه مند به مطالب خفن نیست مثل درایور نویسی تحت ویندوز، مهندسی معکوس، Kernel Development بابا خسته شدم از بس تنها بودم

برادر کاکاشی ترجمه کار خوبی هست ولی آخه ببینید ارزش داره ، کتاب چاپ کردن به همین ارزونی هام نیست. من خودم یه کتاب که اصلا تو ایران حتی نمونه ای هم براش نیست و ترجمه و تالیف کردم در باره اسمبلی تحت ویندوز و لینوکس ، خواسنم چاپ کنم پشیمون شدم از بس که ....
فی سبیل ا.. کار کنید بهتر هست.
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
برادر کاکشی ، اگه در انتها مطالبتون رو به صورت PDF بکنید خیلی خوب هست اونطور دیگه راحت می شه جاهای دیگه با اسم خودتون بزارم که فروم های دیگه هم استفاده کنند. بالاخره دارید که زحمت می کشید PDF بکنید. من خودم مقاله هایی که می نویسم آموزشی PDF می کنم که بتونه بمونه هم برای خودم هم برای کسانی که بعدا می خوان بخوانند هم اینکه کمتر کسی پیدا میشه حال داشته باشه بیاد PDF و به DOC تبدیل کنه و به اسم خودش بکنه(البته زود هم تابلو میشه چرا که چیزی که کپی کرده و هیچ وقت خودش نمی خونه :)) )

Ok ، هر وقت خواستم یه چیزی بزارم PDF اونو هم میزارم:happy:

آیی تو این مملکت کسی علاقه مند به مطالب خفن نیست مثل درایور نویسی تحت ویندوز، مهندسی معکوس، Kernel Development بابا خسته شدم از بس تنها بودم

برادر کاکاشی ترجمه کار خوبی هست ولی آخه ببینید ارزش داره ، کتاب چاپ کردن به همین ارزونی هام نیست. من خودم یه کتاب که اصلا تو ایران حتی نمونه ای هم براش نیست و ترجمه و تالیف کردم در باره اسمبلی تحت ویندوز و لینوکس ، خواسنم چاپ کنم پشیمون شدم از بس که ....
فی سبیل ا.. کار کنید بهتر هست.

ناراحت نباش علی جان:happy:

معمولا تو ایران به کتاب و اینجور چیزا زیاد علاقه ندارند و اونایی که علاقه دارند ، ترجیح میدند که یا مفت باشه (E-book) و یا اینکه از دوستانشون بگیرند. برا همین تو ایران کتاب ( از نوع علمی و آموزشی) زیاد فروش نداره:( Unfortunately

من سعی میکنم هر فصلی که ترجمه میکنم اینجا هم بزارم و چون میدونم یکی از بهترین کتابها در این باره هستش ، امیدوارم نگرش بعضی ها در مورد این نرم افزار ( البته من خودم Maya هم کار میکنم) عوض بشه:cool:
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
با سلام

چون برای ایجاد یک جلوه حدود 30 صفحه باید مطلب بنویسم ، با اجازه دوستان میخوام تکه تکه مطالب رو بگم تا هم برای من خوب باشه و هم برای شما

فصل اول --- جلوه های آتش

پیشگفتار : ایجاد جلوه آتش یکی از سختترین کارها در CG هست و معمولا برای بدست آوردن جلوه مطلوب از پلاگین های مختلف کمک گرفته میشود که در بیشتر موارد نتیجه خوب نمیشود. دلیل این است که ما هنوز نوع حرکت زبانه آتش رو بررسی نکرده ایم. آتش در تمامی اندازه ها و شکل ها میتواند ظاهر شود و برای هر شکل و اندازه ، حرکت منحصر به فرد خود را دارد. پس در این بخش ما به بررسی انواع حرکت شعله در مواد مختلف و اندازه های مختلف خواهیم پرداخت.

بخش اول : شعله شمع

4toyd0p.jpg


معرفی : در این اموزش ما به وجود اوردن زبانه شمع و به ایجاد حرکت و سایه های واقعی شمع خواهیم پرداخت. چون شعله های اتش محیط اطراف خود را روسن میکنند ، ما مجبور خواهیم شد تا برای هر شمع جداگانه ، یک منبع نوری خاص تنظیم کنیم. یکی از مشکلات دیگر که در این اموزش به شما توضیح خواهیم داد آب شدن شمع با مرور زمان است و همچنین شبیه سازی شکست نور داخل موم شمع نیز در بحث این اموزش است. باید بدانیم که قبل از متحرک سازی شعله ، ما باید طرح اولیه شعله را ایجاد کنیم و همچنین به ایجاد نوع ماده (Material) شعله و موم شمع که به مراتب پیچیده تر از شعله است خواهیم پرداخت.

پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدامی به بررسی کارتون در دنیای واقعی بپردازید. در پست بعدی به بررسی شعله و خود شمع در دنیای واقعی خواهیم پرداخت.

فعلا
 

byvafa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آپریل 2005
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
0
خیلی خوبه ... لطفا ادامه بدین ....

خیلی مشتاق یادگیری هستم .
ممنون .
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
سلام به دوستداران تری دی مکس
من چند سوال داشتم :
چگونه میتوانم تعداد خانه های پنجره material editor را زیاد کنم ؟
چطوری میتونم سرعت انیمیشن رو کنترل کنم ؟

در ضمن با اجازه دوستان گرامی, بنده هم میخواهم مطالبی را درمورد این نرم افزار بنویسم .
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
دیدم کسی آموزش نمیده , گفتم خودم دست به کار بشم :
در تری دی اشکال به دو دسته تقسیم میشوند :
1- سه بعدی: که آن ها را در بخش GEOMRTRY میتوان یافت که خود به دو بخش STANDARD PRIMITIVES ( اشکال توسع نیافته یا ساده ) و EXTENDED PRIMITIVES ( اشکال توسعه یافته ) تقسیم میشوند .
2- دو بعدی ها که آنها را در بخش SHAPES میتوان یافت . در ادامه به بررسی پارامتر های مربوط به شکل دو بعدی LINE میپردازیم .

LINE
توسط لاین یک خط شکسته را رسم کنید . دقت داشته باشید که اگر به هنگام رسم SHIFT را نگه دارید خط شما به صورت مستقیم رسم خواهد شد در ضمن اگر نقطه پایانی رسم را به نقطه اولیه رسم برسانید پیغامی با عنوان CLOSE SPLINE دیده خواهد شد که باید OK کنیم تا به این تریب شکل به صورت یک چند ضلعی در آید .
به قسمت MODIFY رفته تا پارامترهای این شکل را ببینید:
6f5xw7c.jpg

1- VERTEX را فعال کنید تا نقاط شکل را به شما نشان دهد . از قسمت GEOMETRY , FILLET را فعال کرده و روی یک نقطه از شکل کلیک نموده و درگ کنید میبینید که شکل نرم میشود . حال اگر بجای FILLET , CHAMFER را فعال کنید و باز هم روی یک نقطه از شکل کلیک نموده و درگ کنید میبینید که شکل در آن قسمت دیگر نرم نیست و به صورت خطی صاف در آمده است.
2-SEGMENT با فعال کردن این بخش شما فقط میتوانید خط ما بین دو نقطه از شکل را انتخاب کنید .
3- SPLINE که هم نقاط وهم خطوط را انتخاب میکند .

نحوه تبدیل اشکال دو بعدی به سه بعدی :
راه اول: فرض کنید که شما توسط LINE یک ذوزنقه را رسم کرده اید برای حجم دهی به آن باید در منوی MODIFIER LIST روی علامت مثلث کلیک کرده تا ابزار های اصلاح کننده باز شوند . از این منو EXTURD را فعال کنید . میزان پارامتر AMOUNT را افزایش دهید تا به شکل ضخامت داده شود .
4mwgh7m.jpg

راه دوم : این راه برای ساختن اشکالی است که میتوانند از دوران یک شکل دو بعدی ایجاد شوند مثلا یک جام یا یک فنجان و بیش تر وسایل خانه .در این حالت شما باید توسط LINE به جای اینکه کل شکل لیوان را رسم کنید فقط نصف آن را رسم کنید .
سپس به MODIFY رفته و SPLINE را فعال نموده . از قسمت GEOMETRY , OUT LINE را انتخاب نموده و روی شکل کلیک و درگ کنید .
5x9b2v8.jpg

سپس از قسمت کشویی LATHE , MODIFIER LISTرا انتخاب کنید وبه ترتیب از قسمت Y,DIRECTION را انتخاب کرده و بعد از قسمت CENTER ,ALIGN را انتخاب کنید ملاحظه میفرمایید که شکل دو بعدی ما حول محوری مشخص دوران یافته و به شکلی سه بعدی تبدیل میگردد.
راه سوم: بر خلاف دو روش قبلی که ما از یک شکل دو بعدی , شکلی سه بعدی می ساختیم , در این روش از دو شکل دو بعدی , شکلی سه بعدی میسازیم:
یکی از این شکلها به عنوان مسیر (path)در نظر گرفته شده و دیگری به عنوان شکل حجم گیرنده (shape) .روش کار به این صورت است که ابتدا روی شکل حجم گیرنده کلیک نموده و به ترتیب زیر پیش میرویم 1- geometry - 2 creat 3-component objects 4 - loft را انتخاب میکنیم. بعد روی get path کلیک نموده و سپس مسیر را انتخاب میکنیم . ملاحظه میفرمایید که یک شکل دو بعدی در راستای شکل دو بعدی دیگری حجم میگیرد.

خب چطوره که به این شکلی که ساخته ایم یک ماده مناسب اختصاص بدهیم :
ساخت ماده بلور
کلید m از روی صفحه کلید را فشرده تا پنجره material editor باز گردد . از قسمت maps , روی مستطیل مقابل refraction کلیک نموده تا پنجره material map browser باز گردد . حال روی raytrace دو بار کلیک کنید. حال برای اختصاص دادن این ماده به یک شکل باید روی دکمه
Assign material selection کلیک کنید. به این ترتیب شکل مورد نظر به صورت یک ذره بین عمل میکند و نیز اشیای مقابل خود را انعکاس میدهد. استفاده از این ماده میتواند باعث کاهش سرعت render شود.

ساخت ماده شیشه
کافی است که در پنجره material editor , از قسمت blinn basic parameters میزان opacity را کاهش دهیم.

ساخت ماده آیینه
باید از قسمت maps , روی مستطیل مقابل reflectionکلیک کنیم و از پنجره باز شده flat mirror را انتخاب کنیم.
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
برسی اجمالی متداول ترین ابزراهای اصلاح کننده (modifier lists)
Bend :باعث خم کردن شکل مورد نظر میشود
Edit mesh : یکی از قوی ترین ابزارها که میتواند جهت مدل سازی استفاده شود
Lattice : اجزای سازنده شکل را به صورت مشبک نشان میدهد
Melt : باعث ایجاد حالت ذوب شدگی در ماده میشود
Noise : باعث ایجاد حالت آشفتگی در شکل میشود
Mesh smooth : میتواند باعث نرم شدن شکل گردد
Ripple : باعث ایجاد موج های هم مرکز میگردد. ( شبیه موجهایی که به هنگام برخورد یک سنگ با آب ایجاد میشود)
Skew : باعث ایجاد حالت اریب در شکل میشود
Stretch : باعث کشیدگی در شکل میشود
Twist : باعث ایجاد پیچش در شکل میشود
Uvw map : باعث بهتر نشستن ماده مورد نظر روی شکل میشود
Wave : باعث ایجاد موجهایی همچون موج های دریا در شکل میشود
 

Sirus-v

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2006
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
0
محل سکونت
Silent Hill
سلام به دوستداران تری دی مکس
من چند سوال داشتم :
چگونه میتوانم تعداد خانه های پنجره material editor را زیاد کنم ؟
چطوری میتونم سرعت انیمیشن رو کنترل کنم ؟

در ضمن با اجازه دوستان گرامی, بنده هم میخواهم مطالبی را درمورد این نرم افزار بنویسم .

سلام دوست عزیز .

1. کافیه رویه یکی از خانه ها کلیک راست کنید و سپس عنوان 6x 4 Sample Windows رو انتخاب کنید .

2 . سرعت انیمیشن های معمولی رابطه مستقیم با فاصله فریم هاشون با همدیگه دارند ولی تغییر فاصله فریم ها برای کنترل سرعت انیمیشن روش جالبی نیست . برای این منظور شما می تونید برروی دکمه Time Configuration ( زیر نوار کنترل انیمیشن ) کلیک کنید .
در این قسمت می تونید در قسمت Play Back عنوان Speed رو پیدا کنید که از 1/4x تا 4x می تونه مقدار بگیره که سرعت انیمیشن شما رو تنظیم می کنه .

با آرزوی موفقیت
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
سلام دوست عزیز .

1. کافیه رویه یکی از خانه ها کلیک راست کنید و سپس عنوان 6x 4 Sample Windows رو انتخاب کنید .

2 . سرعت انیمیشن های معمولی رابطه مستقیم با فاصله فریم هاشون با همدیگه دارند ولی تغییر فاصله فریم ها برای کنترل سرعت انیمیشن روش جالبی نیست . برای این منظور شما می تونید برروی دکمه Time Configuration ( زیر نوار کنترل انیمیشن ) کلیک کنید .
در این قسمت می تونید در قسمت Play Back عنوان Speed رو پیدا کنید که از 1/4x تا 4x می تونه مقدار بگیره که سرعت انیمیشن شما رو تنظیم می کنه .

با آرزوی موفقیت

سلام
ممنون

اگر از حالت 6x 4 استفاده کنیم , تغییری در تعداد خانه ها ایجاد نمیشود . فقط تمامی خانه های پنجره material editor با سایز کوچکتری در کل صفحه نمایش داده میشود.
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
ساخت دیوار
اگر از3dmax8 استفاده میکنید میتوانید از نمونه ها از پیش آماده دیوار استفاده کنید در غیر این صورت باید از box یا plane استفاده کنید . روشی که میخوام ارائه بدم در مورد اشکالی صدق میکنه که شما میخواهید به هر قسمت آن یه ماده خاص نسبت بدهید . مثلا میخواهید به وجوه داخلی دیوارماده گچ و به وجوه خارجی دیوار ماده آجر را نسبت دهید .
طرز نسبت دادن مواد مختلف به قسمت هایی مشخص از شکل:
بعد از ساختن دیوار و انتخاب آن. ازmodifier list , edit meshرا انتخاب کنید .از قسمت selection , polygon را انتخاب کنید . در ضمن در همان جا گزینه ignore back facing را فعال کنید تا به هنگام انتخاب وجوه داخلی , وجوه پشتی آن انتخاب نشوند .
540h8io.jpg

روی یکی از وجوه داخلی کلیک کنید . کلید ctrl از روی صفحه کلید را نگه دارید و روی وجوه داخلی دیگر هم کلیک کنید به این ترتیب تمامی وجوه داخلی را انتخاب کرده اید . حال به قسمت surface properties رفته و در مستطیل سفید مقابل set id , عدد 1 را تایپ کنید و بعد کلید enter از روی صفحه کلید را فشار دهید.
63c4ndd.jpg

وجوه خارجی را نیز به ترتیبی که گقته شد انتخاب نموده و در بخش set id , عدد 2 را تایپ کرده و enter را بزنید . حال باید مواد را بسازیم . کلید m را زده تا پنجره material editor باز شود روی standard کلیک کنید و از پنجره باز شده , multi/ sub- object را با دوبار کلیک روی آن انتخاب کنید.
62dfy84.jpg

پنجره replace material باز شده که اگر دوست دارید ماده قبلی را نگه ندارید گزینه discard old material را انتخاب میکنید در غیر این صورت گزینه دوم را .
روی set number کلیک کرده و عدد 10 را به 2 تغییر دهید چون میخواهید دو ماده را به شکل اختصاص دهید .
روی مستطیل اول کلیک کنید تا ماده گچ را بسازید :
از قسمت maps , diffuse color را انتخاب کرده و از پنجره باز شده stucco را انتخاب کنید میتوانید با تغییر پارامترها و رنگ آن به ماده گچ برسید .
با کلیک بر روی go to parent به مراحل قبل برگردید .
4let08g.jpg

در ضمن میتوانید در قسمت maps با کلیک و درگ طرح diffuse را به مستطیل جلوی bump برده و از پنجره باز شده copy را انتخاب کنید. به این ترتیب ماده مورد نظر برجسته میشود . حال به مرحله اول برگشته و مستطیل دوم را انتخاب کنید .
از قسمت diffuse color , bitmap را انتخاب کرده و بعد یک طرح آجر را انتخاب کنید .
5xf7uir.jpg

حال ماده اصلی را با کلیک روی گزینه assign material selection به شکل مورد نظر نسبت دهید.
6780pqt.jpg


فعلا تا بعد:p
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
ساخت دیوار
اگر از3dmax8 استفاده میکنید میتوانید از نمونه ها از پیش آماده دیوار استفاده کنید در غیر این صورت باید از box یا plane استفاده کنید . روشی که میخوام ارائه بدم در مورد اشکالی صدق میکنه که شما میخواهید به هر قسمت آن یه ماده خاص نسبت بدهید . مثلا میخواهید به وجوه داخلی دیوارماده گچ و به وجوه خارجی دیوار ماده آجر را نسبت دهید .
//

فعلا تا بعد:p

ممنون از آموزشات :happy: ادامه بده من تا کارام تموم شد میام ادامه آموزشو میزارم ;)
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
ممنون از آموزشات :happy: ادامه بده من تا کارام تموم شد میام ادامه آموزشو میزارم ;)
سلام
خواهشمیکنم
من میخوام به آموزشام ادامه بدم ولی اون سایتی که توش عکسا رو آپلود میکردم , خیلی دیر باز میشه .
ببینم کسی یه سایت خوب برای آپلود عکس سراغ داره ؟
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
سلام
خواهشمیکنم
من میخوام به آموزشام ادامه بدم ولی اون سایتی که توش عکسا رو آپلود میکردم , خیلی دیر باز میشه .
ببینم کسی یه سایت خوب برای آپلود عکس سراغ داره ؟

اینو یه امتحانی بکن : www.tinypic.com ;):happy:
 
بالا