اینو یه امتحانی بکن : www.tinypic.com :happy:
چه جالب!
اتفاقا از همین سایت می رفتم .
قبلا این سایت خیلی دیر باز میشد . اما الان با سرعت بیش تری باز میشه .
:happy:
اینو یه امتحانی بکن : www.tinypic.com :happy:
فرض کنید که میخواهیم حرکت پاندول یا آونگ را شبیه سازی کنیم (یک حرکت رفت و برگشتی ساده) .
آیا باید توسط ابزار rotate و move , مدام این عمل را تکرار کنیم یا راه دیگری برای تکرار این حرکت رفت و برگشتی هست؟
من یک پرده ساخته ام و میخواهم که طی چند فریم این پرده کنار برود و جمع شود مثل یه پرده واقعی .
خب , چه جوری باید این کار رو بکنم ؟
یه سوال دیگه , در3dmax8نمونه های آماده در , البته بدون دستگیره وجود دارد . من دستگیره را ساختم و اون رو به در link کردم ولی موقعی که در باز میشه , دستگیره باهاش تکون نمی خوره.
خب من باید چی کار کنم؟ آیا این امکان وجود داره که یک شکل رو به قسمتی خاص از شکل دیگر link کرد ؟
یه سوال دیگه , من توسط line و ابزار exturd یک قاشق ایجاد کردم . از طریق edit mesh سعی کردم که حالت فرو رفته قاشق را درست کنم ولی شکلم خیلی ناجور شد . از طریق ffd هم سعی کردم ولی نشد که نشد .آیا راهی دیگری وجود دارد؟
فرض کنید که توسط line مسیری برای حرکت شکل رسم کرده ایم , خب حالا من چه جوری میتونم جسم رو در راستای این مسیر به حرکت در بیاورم؟
آیا این امکان وجود دارد که بتوان دوربین را روی مسیری مشخص که توسط line رسم شده به حرکت درآورد ؟ چگونه؟
فعلا تا بعد
:f34r:
سلام و خسته نباشید به اساتید بزرگ.:happy:
برای مشکل قاشق میتونی smooth کنی یا با soft selections نرمش کنی.
برای آونگ یه script هست که برات میزارم.
استاد فرمودند که پرده با رکتور خوبه.
اما برای حرکت دوربین تراجکتوری رو فعال کن و یه اسپیلاین بساز بعد تو motion گزینه pick from اگه اشتباه نکنم.
از اساتید اینجا کسی درباره پلاگین قدرتمند v-ray اطلاعات داره؟ :f34r:
موفق و استوار باشید.
حرکت پاندولی اگه میخوای راحتترین راه همونیه که میگی ولی با Reactor هم میشه درستش کرد :happy:
پرده کلا Reactor هستش :happy: ببینم زبان انگلیسیت خوبه؟
چرا دستگیره رو به در Attach نمیکنی؟
عکس قاشق رو بزار تا بگم برات
از منوی Animation گزینه Constraints و از اونجا هم گزینه Path Constraints رو انتخاب و سپس مسیر مون ( یه Line ساده ) رو انتخاب میکنیم :happy: بجای شکل از دوربین هم میتونیم استفاده کنیم
فعلا
سلام و خسته نباشید به اساتید بزرگ.:happy:
برای مشکل قاشق میتونی smooth کنی یا با soft selections نرمش کنی.
برای آونگ یه script هست که برات میزارم.
استاد فرمودند که پرده با رکتور خوبه.
اما برای حرکت دوربین تراجکتوری رو فعال کن و یه اسپیلاین بساز بعد تو motion گزینه pick from اگه اشتباه نکنم.
از اساتید اینجا کسی درباره پلاگین قدرتمند v-ray اطلاعات داره؟ :f34r:
موفق و استوار باشید.
خواهش میشهسلام
از اینکه به سوالم پاسخ دادید , متشکرم
من تا حالا با reactor کار نکردم , میشه درموردش به طور کامل توضیح بدید ؟:wacko:
=========
چه جوری دستگیره رو به در attach کنم ؟
======
اینم عکس قاشقم :
راحتترین گزینه همون استفاده از Edit mesh هستش ولی میتونی از Loft استفاده کنی اگه خواستی بگو یه آموزش ساخت قاشق توسط فرمان Loft برات بزارم
==================
یه چیز دیگه بهتره برای آب دریا و ... زیاد به متریال متکی نباشی :happy:
اگه آموزش ساخت قاشق از طریق LOFT رو بزاری , ممنون میشم چون خودم قبلا سعی کردم از طریق LOFT قاشق رو بسازم ولی نتونستم .
:happy:
شما راه بهتری برای ساخت آب دریا سراغ دارید ؟
آموزش ساخت قاشق از طریق Loft :
اول از همه باید قالب قاشق خودتونو با لاین بکشین البته از هر 2 جهت مثل تصویر زیر :
خوب حالا باید سر قاشق تو بکشیم :
و همچنین دسته قاشق :
خوب حالا خط کلی رو انتخاب ( خطی که به طول کل قاشق هستش) و گزینه Loft رو انتخاب میکنیم
و بعد گزینه get path رو انتخاب میکنیم و روی شکل دسته که کشیده بودیم کلیک میکنیم
حالا باید تقریبا چیزی مثل تصویر زیر گیرمون بیاد :
حالا شکل ایجاد شده رو انتخاب و به پنل Modify رفته و به قسمت deformations میریم و گزینه Fit رو انتخاب میکنیم
در پنجره ظاهر شده دکمه Make Symmetricalفعال هستش ، روش کلیک کنید تا غیر فعال بشه
روی دکمه Display X Axis کلیک کنید ( اولی)
روی دکمه Get Shape کلیک کنید
پنجره رو مینیمایز کنید و شکلی رو که قاشق رو از بالا نشون میداد رو انتخاب کنید شکلتون باید چیزی در این مایه ها باشه
حالا برگردید به پنجره Fit و روی دکمه Display Y Axis کلیک کنید (وسطی)و دوباره پنجره رو مینیمایز کنید و اینبار شکل از سمت بغل ( چپ) رو انتخاب کنید ، شکلتون باید به شکل زیر نزدیک شده باشه
حالا پنجره fit رو ببندید
حالا میرسیم به جاهای حساس که باید دقت کنید
در حالیکه شکلتون هنوز در حالت انتخابه ، برید به بخش اولی پنل Loft و گزینه Path رو پیدا کنید
میبینید که جلوش یه بار هستش که میتونید بهش شماره وارد کنید ، با تغییر شماره یه ضربدر زرد رنگ در طول مسیر اصلی حرکت میکنه ، حالا مسمئن بشید که این ضربدر در محل اتصال سر قاشق به دسته قاشق قرار گرفته و گزینه Get shape رو انتخاب کنید
حالا همون شکلی برا دسته کشیده بودیم و یه بار هم استفاده کرده بودیم رو انتخاب کنید و صربدر رو تا 1/3 طول مسیر داخل سر قاشق ببرید و گزینه get shape و سپس شکل سر قاشق رو انتخاب کنید حالا صربدر رو تقریبا به آخر مسیر ببرید و کار قبلی رو تکرار کنید ، حالا باید چیزی شبیه شکل زیر رو داشته باشید
حالا به قسمت Skin Parameters برید و Path Steps رو به 30 تغییر بدید ( اینکار باعث نرم شدن لبه های قاشقتون میشه)
حالا نوبت متریال هستش
کره اول رو انتخاب و Shading رو به metal تغییر بدید ، Diffuse color رو رنگ سفید انتخاب و Shininess و Shin رو به دور بر 70 تغییر بدید
حالا برید به قسمت Maps و در سطر Reflection دکمه None رو انتخاب کنید و بعد از لیست باز شده raytrace رو انتخاب کنید و پنجره را ببندید
قاشقتان آماده است با کمی استفاده از نورپردازی و صحنه سازی میتونید همچین صحنه هایی رو بوجود بیارید
===================
بله ، نتیجه اش هم یه همچین چیزی میشه البته این نورپردازی هم شده ، ولی من منظورم دریا هستش
آموزش ساخت قاشق از طریق Loft :
[
سلام
به خاطر آموزش قاشق ممنونم , البته یه مقدار پیچیده بود ولی سعی میکنم که با دقت از همین راه برم .
کنجکاو شدم که بپرسم ::blink:
شما چند ساله که با 3dmax کار میکنید ؟ حتما باید حرفه ای باشید .
از 3d در ساخت پروژه های کاری استفاده میکنید یا مثل من که عاشق تری دی ام برای پر کردن اوقات فراغت از این نرم افزار استفاده میکیند ؟
:happy:
من یه 5-6 سالی میشه که مکس کار میکنم حالا هم با مایا کار میکنم
Salam
ninja age mishe amozeshe animate kardane atash va abe dariaro bezar:blush:
من تقریبا 2, 3 ساله که با تری دی کار میکنم البته نه به طور متناوب , بیش تر تو تابستون کار میکنم . جدیدا دارم کار با flash
رو یاد میگیرم . تا حالا با maya کار نکردم , فقط آموزش این نرم افزار رو از شبکه 7 دیدم .
به نظر شما مکس بهتره یا مایا ؟؟