• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

3DS Max همه چیز در مورد نرم افزار

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
سلام
امروز میخوام درمورد افکت آتش صحبت کنم .امیدوارم که عکس ها به خوبی بالا بیان .
:)
ساخت افکت آتش
6326td3.jpg

برای ایحاد این افکت نیاز به gizmo ( شکلی کمکی برای ساخت آتش و مه حجمی و...) داریم .
گیزمو ها را میتوانید به ترتیب زیر پیدا کنید :
1- helpers 2- atmospheric apparatus 3- sphere gizmo
4pae052.jpg

از command panel , گزینه hemisphere را فعال کنید تا شکل به صورت یک نیمکره در بیاید .
در ضمن توسط ابزار
6bdu29y.jpg
scale کمی شکل را به سمت بالا بکشید.
حال به ترتیب شماره های شکل زیر عمل کنید :
65zoztl.jpg

از قسمت fire effect parameters , روی pick gizmo کلیک کنید و بعد sphere gizmo را انتخاب کنید. پارامتر ها را به ترتیب زیر تنظیم کنید :
61k5c0x.jpg


:f34r:
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
فرض کنید که میخواهیم حرکت پاندول یا آونگ را شبیه سازی کنیم (یک حرکت رفت و برگشتی ساده) .
آیا باید توسط ابزار rotate و move , مدام این عمل را تکرار کنیم یا راه دیگری برای تکرار این حرکت رفت و برگشتی هست؟

من یک پرده ساخته ام و میخواهم که طی چند فریم این پرده کنار برود و جمع شود مثل یه پرده واقعی .
خب , چه جوری باید این کار رو بکنم ؟

یه سوال دیگه , در3dmax8نمونه های آماده در , البته بدون دستگیره وجود دارد . من دستگیره را ساختم و اون رو به در link کردم ولی موقعی که در باز میشه , دستگیره باهاش تکون نمی خوره.
خب من باید چی کار کنم؟ آیا این امکان وجود داره که یک شکل رو به قسمتی خاص از شکل دیگر link کرد ؟

یه سوال دیگه , من توسط line و ابزار exturd یک قاشق ایجاد کردم . از طریق edit mesh سعی کردم که حالت فرو رفته قاشق را درست کنم ولی شکلم خیلی ناجور شد . از طریق ffd هم سعی کردم ولی نشد که نشد .آیا راهی دیگری وجود دارد؟

فرض کنید که توسط line مسیری برای حرکت شکل رسم کرده ایم , خب حالا من چه جوری میتونم جسم رو در راستای این مسیر به حرکت در بیاورم؟

آیا این امکان وجود دارد که بتوان دوربین را روی مسیری مشخص که توسط line رسم شده به حرکت درآورد ؟ چگونه؟


:p فعلا تا بعد
:f34r:
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
فرض کنید که میخواهیم حرکت پاندول یا آونگ را شبیه سازی کنیم (یک حرکت رفت و برگشتی ساده) .
آیا باید توسط ابزار rotate و move , مدام این عمل را تکرار کنیم یا راه دیگری برای تکرار این حرکت رفت و برگشتی هست؟

من یک پرده ساخته ام و میخواهم که طی چند فریم این پرده کنار برود و جمع شود مثل یه پرده واقعی .
خب , چه جوری باید این کار رو بکنم ؟

یه سوال دیگه , در3dmax8نمونه های آماده در , البته بدون دستگیره وجود دارد . من دستگیره را ساختم و اون رو به در link کردم ولی موقعی که در باز میشه , دستگیره باهاش تکون نمی خوره.
خب من باید چی کار کنم؟ آیا این امکان وجود داره که یک شکل رو به قسمتی خاص از شکل دیگر link کرد ؟

یه سوال دیگه , من توسط line و ابزار exturd یک قاشق ایجاد کردم . از طریق edit mesh سعی کردم که حالت فرو رفته قاشق را درست کنم ولی شکلم خیلی ناجور شد . از طریق ffd هم سعی کردم ولی نشد که نشد .آیا راهی دیگری وجود دارد؟

فرض کنید که توسط line مسیری برای حرکت شکل رسم کرده ایم , خب حالا من چه جوری میتونم جسم رو در راستای این مسیر به حرکت در بیاورم؟

آیا این امکان وجود دارد که بتوان دوربین را روی مسیری مشخص که توسط line رسم شده به حرکت درآورد ؟ چگونه؟

:p فعلا تا بعد
:f34r:

حرکت پاندولی اگه میخوای راحتترین راه همونیه که میگی ولی با Reactor هم میشه درستش کرد :happy:

پرده کلا Reactor هستش :happy: ببینم زبان انگلیسیت خوبه؟ :eek:

چرا دستگیره رو به در Attach نمیکنی؟ ;)

عکس قاشق رو بزار تا بگم برات :D

از منوی Animation گزینه Constraints و از اونجا هم گزینه Path Constraints رو انتخاب و سپس مسیر مون ( یه Line ساده ) رو انتخاب میکنیم :happy: بجای شکل از دوربین هم میتونیم استفاده کنیم :)

فعلا
 

Y@sser

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2007
نوشته‌ها
104
لایک‌ها
0
محل سکونت
under Space key
سلام و خسته نباشید به اساتید بزرگ.:happy:

برای مشکل قاشق می‌تونی smooth کنی یا با soft selections نرمش کنی.

برای آونگ یه script هست که برات میزارم.

استاد فرمودند که پرده با رکتور خوبه.

اما برای حرکت دوربین تراجکتوری رو فعال کن و یه اسپیلاین بساز بعد تو motion گزینه pick from اگه اشتباه نکنم.

از اساتید اینجا کسی درباره پلاگین قدرتمند v-ray اطلاعات داره؟ :f34r:

موفق و استوار باشید.
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
سلام و خسته نباشید به اساتید بزرگ.:happy:

برای مشکل قاشق می‌تونی smooth کنی یا با soft selections نرمش کنی.

برای آونگ یه script هست که برات میزارم.

استاد فرمودند که پرده با رکتور خوبه.

اما برای حرکت دوربین تراجکتوری رو فعال کن و یه اسپیلاین بساز بعد تو motion گزینه pick from اگه اشتباه نکنم.

از اساتید اینجا کسی درباره پلاگین قدرتمند v-ray اطلاعات داره؟ :f34r:

موفق و استوار باشید.

دوست عزیز ظاهرا شما خودتون اطلاعاتتون در مورد V-ray حد مطلوبه ، این برا دیگرون بگم که این یه پلاگین renderer هستش و برای نورپردازی های رئال بسیار کاربرد داره ;) حالا چی میخوای راجبش بدونی؟ :happy:
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
امروز میخواهیم طی تمرین زیر , هم با ساخت دریا آشنا شویم , هم با نحوه ایجاد یکی از افکت های محیطی .

ساخت دریا
یک plane با segment های نسبتا زیاد را رسم کنید. (سگمنت ها کنترل کننده میزان نرمی شکل هستند که اگر تعدادشان زیاد باشد طرح با کیفیت بیش تری روی شکل مینشیند , اما سرعت رندرکاهش پیدا میکند)
حالا باید ماده مناسب دریا را ایجاد کنید :
4ucvbs8.jpg

کلید m را بزنید . از قسمت blinn basic parameters رنگ را به آبی تغییر دهید.
میتوانید از قسمت specular highlight میزان برق افتادگی روی دریا را تنظیم کنید.
5zcjred.jpg

حال از قسمت maps روی مستطیل مقابلbump کلیک کرده و از پنجره باز شده noise را انتخاب کنید پارامتر ها را مانند شکل زیر تغییر دهید :
4ml45jb.jpg

خب حالا باید ماده را به plane نسبت دهید.
تغییر پس زمینه
به ترتیب زیر عمل کنید :
1- Rendering 2-environment 3-back ground 4- رنگ را به آبی تغییر دهید یا یک پس زمینه ابری انتخاب کنید .
اما ما باید فضای بین دریا و آسمان رو پر کنیم تا کار, طبیعی تر به نظر برسد
ساخت مه
کلید 8 از روی صفحه کلید را بزنید . به این ترتیب عمل کنید : 1-add 2-fog
پارامترها را به صورت زیر تغییر دهید :
4raxd6o.jpg


این هم تصویررندر این تمرین:
4pui9s8.jpg
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
حرکت پاندولی اگه میخوای راحتترین راه همونیه که میگی ولی با Reactor هم میشه درستش کرد :happy:

پرده کلا Reactor هستش :happy: ببینم زبان انگلیسیت خوبه؟ :eek:

چرا دستگیره رو به در Attach نمیکنی؟ ;)

عکس قاشق رو بزار تا بگم برات :D

از منوی Animation گزینه Constraints و از اونجا هم گزینه Path Constraints رو انتخاب و سپس مسیر مون ( یه Line ساده ) رو انتخاب میکنیم :happy: بجای شکل از دوربین هم میتونیم استفاده کنیم :)

فعلا

سلام
از اینکه به سوالم پاسخ دادید , متشکرم
من تا حالا با reactor کار نکردم , میشه درموردش به طور کامل توضیح بدید ؟:wacko:

من زبان انگلیسیم خوبه .:happy:

چه جوری دستگیره رو به در attach کنم ؟

اینم عکس قاشقم ::p
6324z14.jpg
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
سلام و خسته نباشید به اساتید بزرگ.:happy:

برای مشکل قاشق می‌تونی smooth کنی یا با soft selections نرمش کنی.

برای آونگ یه script هست که برات میزارم.

استاد فرمودند که پرده با رکتور خوبه.

اما برای حرکت دوربین تراجکتوری رو فعال کن و یه اسپیلاین بساز بعد تو motion گزینه pick from اگه اشتباه نکنم.

از اساتید اینجا کسی درباره پلاگین قدرتمند v-ray اطلاعات داره؟ :f34r:

موفق و استوار باشید.

سلام
از شما هم ممنونم که به سوالاتم جواب دادید .:happy:
قبلااز smooth استفاده کردم ولی اون جوریکه باید بشه نشد .
میشه دقیق تر درمورد حرکت دوربین و تراجکتوری صحبت کنید .::)
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
سلام
از اینکه به سوالم پاسخ دادید , متشکرم
من تا حالا با reactor کار نکردم , میشه درموردش به طور کامل توضیح بدید ؟:wacko:
=========
چه جوری دستگیره رو به در attach کنم ؟
======
اینم عکس قاشقم ::p
خواهش میشه :)

Reactor یکی از موتورهای فیزیکی جدید هست که از نسخه 6 مکس روی این گزاشته شده ، قبلا موتور فیزیک Havok بصورت پلاگین عرضه میشد که Reactor جای اونو گرفت ، بیشتر در حوزه دینامیک کاربرد داره و بسیار برای انجام کارهای فیزیکی مثل سقوط اجسام و برخورد طبیعی اونا با اجسام دیگه ، شبیه سازی پارچه ، و اشیاء دیگه مناسب هستش :happy:
===================
باید هر دو رو Edit Mesh کنید و بعدا Vertex های مورد نظر رو به هم نزدیک کرده ( ورتکس دستگیره با ورتکس روی در ) و Merge کنید که در این مورد طبیعی تر در میاد ولی از همون اول هم میتونید دکمه Attach رو از همون زیر مجموعه dit mesh انتخاب کنید و دستگیره رو انتخاب کنید ;)
==================
راحتترین گزینه همون استفاده از Edit mesh هستش ولی میتونی از Loft استفاده کنی ;) اگه خواستی بگو یه آموزش ساخت قاشق توسط فرمان Loft برات بزارم :cool:

یه چیز دیگه بهتره برای آب دریا و ... زیاد به متریال متکی نباشی :happy:
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
راحتترین گزینه همون استفاده از Edit mesh هستش ولی میتونی از Loft استفاده کنی ;) اگه خواستی بگو یه آموزش ساخت قاشق توسط فرمان Loft برات بزارم :cool:
==================
یه چیز دیگه بهتره برای آب دریا و ... زیاد به متریال متکی نباشی :happy:

اگه آموزش ساخت قاشق از طریق LOFT رو بزاری , ممنون میشم چون خودم قبلا سعی کردم از طریق LOFT قاشق رو بسازم ولی نتونستم .
:happy:

شما راه بهتری برای ساخت آب دریا سراغ دارید ؟:eek:
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
اگه آموزش ساخت قاشق از طریق LOFT رو بزاری , ممنون میشم چون خودم قبلا سعی کردم از طریق LOFT قاشق رو بسازم ولی نتونستم .
:happy:

شما راه بهتری برای ساخت آب دریا سراغ دارید ؟:eek:

آموزش ساخت قاشق از طریق Loft :

اول از همه باید قالب قاشق خودتونو با لاین بکشین البته از هر 2 جهت ;) مثل تصویر زیر :

4r1qnhj.gif


خوب حالا باید سر قاشق تو بکشیم :

506i9u9.gif


و همچنین دسته قاشق :

6fqhsef.gif


خوب حالا خط کلی رو انتخاب ( خطی که به طول کل قاشق هستش) و گزینه Loft رو انتخاب میکنیم

4t7qx48.jpg


و بعد گزینه get path رو انتخاب میکنیم و روی شکل دسته که کشیده بودیم کلیک میکنیم

4ykd753.gif


حالا باید تقریبا چیزی مثل تصویر زیر گیرمون بیاد :

6ai9zyq.gif


حالا شکل ایجاد شده رو انتخاب و به پنل Modify رفته و به قسمت deformations میریم و گزینه Fit رو انتخاب میکنیم

4xlp9pi.gif


در پنجره ظاهر شده دکمه Make Symmetrical
6cr79fl.gif
فعال هستش ، روش کلیک کنید تا غیر فعال بشه

روی دکمه Display X Axis کلیک کنید ( اولی)
4puiqdw.gif


روی دکمه Get Shape کلیک کنید
4v87eie.gif


پنجره رو مینیمایز کنید و شکلی رو که قاشق رو از بالا نشون میداد رو انتخاب کنید ;) شکلتون باید چیزی در این مایه ها باشه

676cf0y.gif


حالا برگردید به پنجره Fit و روی دکمه Display Y Axis کلیک کنید (وسطی)
4puiqdw.gif
و دوباره پنجره رو مینیمایز کنید و اینبار شکل از سمت بغل ( چپ) رو انتخاب کنید ، شکلتون باید به شکل زیر نزدیک شده باشه

5yd8odt.gif


حالا پنجره fit رو ببندید

حالا میرسیم به جاهای حساس که باید دقت کنید

در حالیکه شکلتون هنوز در حالت انتخابه ، برید به بخش اولی پنل Loft و گزینه Path رو پیدا کنید

63x07s5.gif


میبینید که جلوش یه بار هستش که میتونید بهش شماره وارد کنید ، با تغییر شماره یه ضربدر زرد رنگ در طول مسیر اصلی حرکت میکنه ، حالا مسمئن بشید که این ضربدر در محل اتصال سر قاشق به دسته قاشق قرار گرفته و گزینه Get shape رو انتخاب کنید

4ykd753.gif


حالا همون شکلی برا دسته کشیده بودیم و یه بار هم استفاده کرده بودیم رو انتخاب کنید و صربدر رو تا 1/3 طول مسیر داخل سر قاشق ببرید و گزینه get shape و سپس شکل سر قاشق رو انتخاب کنید حالا صربدر رو تقریبا به آخر مسیر ببرید و کار قبلی رو تکرار کنید ، حالا باید چیزی شبیه شکل زیر رو داشته باشید

4xy2dlg.gif


حالا به قسمت Skin Parameters برید و Path Steps رو به 30 تغییر بدید ( اینکار باعث نرم شدن لبه های قاشقتون میشه) ;)

6c3fyxj.gif


حالا نوبت متریال هستش

کره اول رو انتخاب و Shading رو به metal تغییر بدید ، Diffuse color رو رنگ سفید انتخاب و Shininess و Shin رو به دور بر 70 تغییر بدید ;)

6afqsfo.gif


حالا برید به قسمت Maps و در سطر Reflection دکمه None رو انتخاب کنید ;) و بعد از لیست باز شده raytrace رو انتخاب کنید و پنجره را ببندید

قاشقتان آماده است با کمی استفاده از نورپردازی و صحنه سازی میتونید همچین صحنه هایی رو بوجود بیارید

62ntpnq.jpg


===================

بله ، نتیجه اش هم یه همچین چیزی میشه البته این نورپردازی هم شده ، ولی من منظورم دریا هستش ;)

6b1zebs.jpg
 

mohsen.rajabi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2007
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
آموزش ساخت قاشق از طریق Loft :

اول از همه باید قالب قاشق خودتونو با لاین بکشین البته از هر 2 جهت ;) مثل تصویر زیر :

4r1qnhj.gif


خوب حالا باید سر قاشق تو بکشیم :

506i9u9.gif


و همچنین دسته قاشق :

6fqhsef.gif


خوب حالا خط کلی رو انتخاب ( خطی که به طول کل قاشق هستش) و گزینه Loft رو انتخاب میکنیم

4t7qx48.jpg


و بعد گزینه get path رو انتخاب میکنیم و روی شکل دسته که کشیده بودیم کلیک میکنیم

4ykd753.gif


حالا باید تقریبا چیزی مثل تصویر زیر گیرمون بیاد :

6ai9zyq.gif


حالا شکل ایجاد شده رو انتخاب و به پنل Modify رفته و به قسمت deformations میریم و گزینه Fit رو انتخاب میکنیم

4xlp9pi.gif


در پنجره ظاهر شده دکمه Make Symmetrical
6cr79fl.gif
فعال هستش ، روش کلیک کنید تا غیر فعال بشه

روی دکمه Display X Axis کلیک کنید ( اولی)
4puiqdw.gif


روی دکمه Get Shape کلیک کنید
4v87eie.gif


پنجره رو مینیمایز کنید و شکلی رو که قاشق رو از بالا نشون میداد رو انتخاب کنید ;) شکلتون باید چیزی در این مایه ها باشه

676cf0y.gif


حالا برگردید به پنجره Fit و روی دکمه Display Y Axis کلیک کنید (وسطی)
4puiqdw.gif
و دوباره پنجره رو مینیمایز کنید و اینبار شکل از سمت بغل ( چپ) رو انتخاب کنید ، شکلتون باید به شکل زیر نزدیک شده باشه

5yd8odt.gif


حالا پنجره fit رو ببندید

حالا میرسیم به جاهای حساس که باید دقت کنید

در حالیکه شکلتون هنوز در حالت انتخابه ، برید به بخش اولی پنل Loft و گزینه Path رو پیدا کنید

63x07s5.gif


میبینید که جلوش یه بار هستش که میتونید بهش شماره وارد کنید ، با تغییر شماره یه ضربدر زرد رنگ در طول مسیر اصلی حرکت میکنه ، حالا مسمئن بشید که این ضربدر در محل اتصال سر قاشق به دسته قاشق قرار گرفته و گزینه Get shape رو انتخاب کنید

4ykd753.gif


حالا همون شکلی برا دسته کشیده بودیم و یه بار هم استفاده کرده بودیم رو انتخاب کنید و صربدر رو تا 1/3 طول مسیر داخل سر قاشق ببرید و گزینه get shape و سپس شکل سر قاشق رو انتخاب کنید حالا صربدر رو تقریبا به آخر مسیر ببرید و کار قبلی رو تکرار کنید ، حالا باید چیزی شبیه شکل زیر رو داشته باشید

4xy2dlg.gif


حالا به قسمت Skin Parameters برید و Path Steps رو به 30 تغییر بدید ( اینکار باعث نرم شدن لبه های قاشقتون میشه) ;)

6c3fyxj.gif


حالا نوبت متریال هستش

کره اول رو انتخاب و Shading رو به metal تغییر بدید ، Diffuse color رو رنگ سفید انتخاب و Shininess و Shin رو به دور بر 70 تغییر بدید ;)

6afqsfo.gif


حالا برید به قسمت Maps و در سطر Reflection دکمه None رو انتخاب کنید ;) و بعد از لیست باز شده raytrace رو انتخاب کنید و پنجره را ببندید

قاشقتان آماده است با کمی استفاده از نورپردازی و صحنه سازی میتونید همچین صحنه هایی رو بوجود بیارید

62ntpnq.jpg


===================

بله ، نتیجه اش هم یه همچین چیزی میشه البته این نورپردازی هم شده ، ولی من منظورم دریا هستش ;)

6b1zebs.jpg

با سلام اگه می شه این مطالب رو به صورت pdf دربارید و یه جا آپ کنید تا استفاده از اون راحتتر بشه
با تشکر
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
آموزش ساخت قاشق از طریق Loft :
[

سلام
به خاطر آموزش قاشق ممنونم , البته یه مقدار پیچیده بود ولی سعی میکنم که با دقت از همین راه برم .:D
کنجکاو شدم که بپرسم ::blink:
شما چند ساله که با 3dmax کار میکنید ؟ حتما باید حرفه ای باشید .
از 3d در ساخت پروژه های کاری استفاده میکنید یا مثل من که عاشق تری دی ام برای پر کردن اوقات فراغت از این نرم افزار استفاده میکیند ؟

:happy:
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
سلام
به خاطر آموزش قاشق ممنونم , البته یه مقدار پیچیده بود ولی سعی میکنم که با دقت از همین راه برم .:D
کنجکاو شدم که بپرسم ::blink:
شما چند ساله که با 3dmax کار میکنید ؟ حتما باید حرفه ای باشید .
از 3d در ساخت پروژه های کاری استفاده میکنید یا مثل من که عاشق تری دی ام برای پر کردن اوقات فراغت از این نرم افزار استفاده میکیند ؟

:happy:

خوشحالم بدردتون خورد :happy:

من یه 5-6 سالی میشه که مکس کار میکنم ;) حالا هم با مایا کار میکنم :)

از 3d برای کارهای ساخت انمیشن ( تیزر) و 3 بعدی سازی نقشه های ساختمانی استفاده میکنم :happy:
 

ishi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 آگوست 2007
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
Salam
Agha dameton garm amozeshaton kheyli khobe Kakashi AND Ninja
ninja age mishe amozeshe animate kardane atash va abe dariaro bezar:blush:
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
من یه 5-6 سالی میشه که مکس کار میکنم ;) حالا هم با مایا کار میکنم :)

من تقریبا 2, 3 ساله که با تری دی کار میکنم البته نه به طور متناوب , بیش تر تو تابستون کار میکنم . جدیدا دارم کار با flash
رو یاد میگیرم . تا حالا با maya کار نکردم , فقط آموزش این نرم افزار رو از شبکه 7 دیدم .
به نظر شما مکس بهتره یا مایا ؟؟
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
Salam
ninja age mishe amozeshe animate kardane atash va abe dariaro bezar:blush:

سلام
Ok:happy:
بهتره اول با time line آشنا بشیم که تمامی کلید فریم های مربوط به حرکت در این جا قرار میگیره
53g5bax.jpg

نحوه animate کردن آتش :
باید به قسمت تنظیمات پارامتر های آتش یرویم( پنجره environment & effects ) . auto key را فعال کنیم با جابه جا کردن لغزنده به فریمی که میخواهیم فریم آخر حرکت باشد رفته و از قسمت motion مقدار phase و drift را افزایش دهیم . البته میتونیم این کار رو با stretch هم انجام بدیم ولی بهتره از طریق motion حرکت زبانه های آتش رو درست کنیم .

نحوه animate کردن آب دریا :
من نحوه ایجاد حرکت در دریایی رو میگم که از طریق material , آموزششو دادم . باید به تنظیمات ماده آب بریم ( noise )
کلید auto را فعال میکینم به فریم آخر رفته و مقدار پارامتر ها را به این ترتیب تغییر میدهیم :
Phase :3 levels :6 در قسمت offset مقدار x و y و z را به 25 تغییر میدهیم .
به همین سادگی تونستیم آتش و دریا رو متحرک کنیم .
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
این خونه ای که این زیر میبینید رو خودم ساختم . خب دوستان نظرتون چیه ؟
4lx96x0.jpg

اینم آشپز خونه
66cyi5k.jpg

و اینم اتاق خواب
6g4h3ky.jpg
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
من تقریبا 2, 3 ساله که با تری دی کار میکنم البته نه به طور متناوب , بیش تر تو تابستون کار میکنم . جدیدا دارم کار با flash
رو یاد میگیرم . تا حالا با maya کار نکردم , فقط آموزش این نرم افزار رو از شبکه 7 دیدم .
به نظر شما مکس بهتره یا مایا ؟؟

عجب :rolleyes: پس طرف فلش هم رفتید ;) یادش بخیر روزایی که با مکس و فلش ترکیبی کار میکردم :D

به نظر من مایا بهتره ;)
 
بالا