• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

3DS Max همه چیز در مورد نرم افزار

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
نور پردازی
انواع نور ها را میتوانید از این منو پیدا کنید:

نور هایspot وdirect , نور هایی هدف دار هستند و میتوانند به یک سمت مشخص نور پردازی کنند.
در حالی که نور omni میتواند کل صحنه را نور پردازی کند.

ساخت خورشید فاتزی:
یک نور omni ایجاد کنید.رنگ آن به زرد مایل به نارنجی تغییر دهید و میزان contrast را 75 قرار دهید.
به ترتیب شماره ها پیش بروید : 1-rendering 2-effects 3-add 4-lens effects
حال گزینه pick light را فعال کرده و روی omni کلیک کنید.
در قسمت lens effect parameters , گزینه های star و glow و ring را از طریق فلش به مستطیل سمت راست منتقل کنید :

در هر مورد پارمترها و رنگ ها را به صورتی که رد تصاویر زیر نشان داده شده تغییر دهید:
Star

golw

ring
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
ساخت خورشید واقعی
روش اول: از طریق نور پردازی
یک نور omniایجاد کنید. به ترتیب شکل زیر عمل کنید:

بعد از کلیک روی گزینه setup از پنجره باز شده در قسمت lens effects globals , گزینه load را انتخاب کنید .
در پنجره load lens effect file , باید sun.lzv را انتخاب کنید . با زدن کلید f9 , تصویر رندر شده کار را ببینید .

یه روش دیگه هم برای ساخت خورشید وجود داره که انشاء الله بعدا اون رو مطرح میکنم.
فعلا
خدا حافظ تری دی کاران عزیز
 

sinama_sina

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آگوست 2007
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
0
محل سکونت
B612 Star
نمي دونستم اين كاكاشي عزيز خودش هم تريدي بازه... دم همگي شما گرم. حالي كرديم..
 

Y@sser

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2007
نوشته‌ها
104
لایک‌ها
0
محل سکونت
under Space key
من تقریبا 2, 3 ساله که با تری دی کار میکنم البته نه به طور متناوب , بیش تر تو تابستون کار میکنم . جدیدا دارم کار با flash
رو یاد میگیرم . تا حالا با maya کار نکردم , فقط آموزش این نرم افزار رو از شبکه 7 دیدم .
به نظر شما مکس بهتره یا مایا ؟؟


این سوالها پشت سرش خون به همراه داره ها؟
کلی تلفات می دیم.
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
این سوالها پشت سرش خون به همراه داره ها؟
کلی تلفات می دیم.
نترس , تلفات نمیدیم .
من فقط میخواستم بدونم که این مایا که , کاکاشی میگه چیه .
من خودم طرفدار تری دی ام.
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
سلام به همگی
امروز میخوام روش دوم ساخت خورشید واقعی رو بگم :

ساخت خورشید واقعی
روش دوم:از راه متریال یا ماده
برای این منظور یک sphere با سگمنت های زیاد رسم کنید. محیط ماده ساز را باز کنید.در قسمت blinn basic parameters , هر سه رنگ را قفل نموده و رنگ آنها را به طوسی یا خاکستری تغییر دهید. در قسمت specular high lights , هر سه پارامتر را برابر با صفر قرار دهید. فقط میزان Self illuminationرا افزایش دهید.حال از قسمت maps بر روی مستطیل مقابل diffuse color کلیک کنید و از پنجره باز شده noise را انتخاب کنید. پارامتر های نویز را به صورت زیر تغییر دهید. میتوانید در قسمت offset میزان y را -45 قرار دهید.
حال یک نور omni را رسم کرده و توسط ابزار align آن را در مرکز کره قرار دهید. میزان multiplier را افزایش دهید . میتوانید رنگ آن را هم تغییر دهید. در قسمت far attenuation , دو گزینه use و show را فعال ( تیک دار ) نموده و اعداد را کمتر از 45 قرار دهید.
به ترتیب شماره ها عمل کنید : 1- rendering 2- environment 3- add 4- volume light
بعد pick light را فعال نموده و omni را انتخاب کنید. پارامترها را تغییر دهید.
بعد از تغییر پارامترها یه شکلی متل این بدست می آد که با کردن بیش تر روش , میشه اون رو واقعی تر جلوه داد:
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
دیروز که داشتم تو forum.p30world.com چرخ میزدم ,
یکی از آموزش هایی که اینجا مطرح شده بود رو دیدم , البته بهتر بود که نقل میکردن این آموزش رو از forums.persiantools.com گرفتند.

من خودم چند تا از آموزش هایی که اینجا میدم رو تو p30 میزاشتم ولی از اون جایی که تو p30 , بیش تر افراد نقش ناظر رو دارند و کم تر نظر میدند ( البته این جا هم تو نظر ندادن , دست کمی از p30 نداره) , به خاطر همین موضوع این جا آموزشامو میزارم .
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
من چند تا سوال دارم :
فرض کنیم که از طریق fog یه مه ساختیم , من میخوام که این مه فقط در فریم های 10 تا 20 وجود داشته باشه . باید از چه طریقی عمل کنم ؟
توی مشخصات اشکال سه بعدی در command panel , گزینه ای به اسم generate mapping cord وجود داره که قابلیت تیک خوردن داره. این گزینه چی کار میکنه؟

یه سوال دیگه هم دارم که به تری دی ربطی نداره :
من میخوام روی یکی از کارام , صدا گزاری کنم . منظورم موزیک نیست . من دنبال صداهای معمولی هستم
( مثل صدای گاو , ساعت , موج دریا , صدای باز شدن در و غیره ) . شما چنین سایتی سراغ دارید.
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
37
محل سکونت
Tabriz
من چند تا سوال دارم :
فرض کنیم که از طریق fog یه مه ساختیم , من میخوام که این مه فقط در فریم های 10 تا 20 وجود داشته باشه . باید از چه طریقی عمل کنم ؟
توی مشخصات اشکال سه بعدی در command panel , گزینه ای به اسم generate mapping cord وجود داره که قابلیت تیک خوردن داره. این گزینه چی کار میکنه؟

یه سوال دیگه هم دارم که به تری دی ربطی نداره :
من میخوام روی یکی از کارام , صدا گزاری کنم . منظورم موزیک نیست . من دنبال صداهای معمولی هستم
( مثل صدای گاو , ساعت , موج دریا , صدای باز شدن در و غیره ) . شما چنین سایتی سراغ دارید.

اون سوالای اولیتو بعدا میگم چون الان رو سیستمم مکس نصب نیست :D

در مورد این صداها بهتره بری فایلهای بازیها رو بگردی ( خیلی بدرد میخوره - مخصوصا ژانر استراتژی خیلی ساوند ترک های بدرد بخوری دارند ) ;)
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
اون سوالای اولیتو بعدا میگم چون الان رو سیستمم مکس نصب نیست :D

در مورد این صداها بهتره بری فایلهای بازیها رو بگردی ( خیلی بدرد میخوره - مخصوصا ژانر استراتژی خیلی ساوند ترک های بدرد بخوری دارند ) ;)
ok
منتظر جواب سوالام میمونم.
 

ninja266

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
0
محل سکونت
زمين
مدل سازی MODELING
از ابزارهایی که در مدل سازی به کار میروند میتوان EDIT MESH , LOFT , FFD BOX , FFD CYLو BOOLEAN را نام برد .

BOOLEAN
به ترتیب زیر میتوانید این ابزار را پیدا کنید :
1-CREAT 2-GEOMETRY 3- COMPONENT OBJECTS 4- BOOLEAN
الف )طی تمرین زیر میخواهیم با نحوه استفاده از این ابزار آشنا شویم :
یک کره و یک مکعب را بسازید .مکعب را در حالت انتخاب قرار دهید . BOOLEAN را انتخاب کنید .از قسمت OPERATION , رویONION کلیک کنید. حال از قسمت PICK BOOLEAN , گزینهPICK OPARAND B را انتخاب کنید و روی کره کلیک کنید. میبینید دو شکل مورد نظر به یک شکل واحد تبدیل شده اند .حتی رنگ هر دو شکل به یک رنگ واحد تبدیل میشود. عملکرد ONION تا حدودی شبیه GROUP کردن اشکال میباشد.

ب)حال دو کره را طوری رسم کنید که با هم تداخل داشته باشند. یکی را در حالت انتخاب قرار دهید. از قسمت OPERATION ,گزینه INSTERSECTION را انتخاب کنید و بعد از فعال کردن PICK OPARAND B روی کره دیگر کلیک کنید .ملاحظه میفرمایید که از دو شکل اولیه فقط قسمت های مشترکشان باقی مانده است .

پ) یک مکعب و یک کره را رسم نموده و مکعب را در حال انتخاب قرار دهید . از قسمت OPERATION , گزینه SUBTRACTION(A-B) را انتخاب کرده و بعد از فعال نمودن PICK OPARAND B , کره را انتخاب کنید . میبینید که کره حذف شده ولی جای آن روی مکعب باقی میماند.

FFD BOX & FFD CYL
به ترتیب زیر میتوانید آن ها را پیدا کنید :
1- CREAT 2-SPACE WARPS 3- GEOMETRIC\DEFORMABLE 4- FFD
یک مکعب را رسم کرده و FFD BOX OR CYL را در مرکز مکعب رسم کنید .
با کلیک روی FFD و بعد از انتخاب کلیدALIGN ( واقع در MAIN TOOLBAR ] MAIN TOOLBAR , نوار زیر نوار MENU است [ ) و سپس کلیک روی مکعب , پنجره ای باز شده که باید CENTER را فعال کنید تا FFD دقیقا در مرکز BOX قرار بگیرد .
به MODIFY رفته تا پارامتر های FFD را ببینید .با کلیک بر روی SET NUMBER OF POINTS میتوانید از پنجره باز شده , تعداد گره های موجود در شکل را تغییر دهید .اگر روی علامت + کنار کلمه FFD کلیک کنید, کلمه CONTROL POINTS دیده شده که با کلیک روی ان میتوانید نحوه قرار گیری گره ها را از طریق ابزار MOVE کنترل کنید .

نکته: تمامی SPACE WARP ها را باید بایند کنید تا اثر آنها را رو شکل ببینید یعنی مثلا باید FFD را انتخاب کنید سپس کلید BIN TO SPACE WARP ( در MAIN TOOLBAR قرار دارد ) را انتخاب کنید و با درگ از سمت FFD به طرف مکعب بکشید و بعد کیک را رها کنید .
 

Maxtonian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
خیلی ممنون ، حتما;)

جدیدا میخوام یه کتاب رو ترجمه کنم و بزارم اینجا برا همین یه مدت احتمالا طول بکشه ولی ارزششو داره نگاه کنید :

537s0w4.jpg

سلام رفقا
اقای کاکاشی میشه لطف کنید و بگید کتاب رو چطور تهیه کردین.
و دیگه اینکه فوروم فارسی تخصصی در باره CG روی نت هست؟
 

farzad_Shytan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 مارس 2011
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام دوستان
من به کمکتون نیاز دارم
قراره یه کنفرانس در مورد 3dmax 2011 بدم
نمی دونم چی کار بایدکنم
فقط می دونم باید این نرم افزار رو معرفی کنم و چند نمونه کار هم نشون بدم
مطلب یا نمونه کار آماده دارین خبر بدین
واقعا به کمکتون نیاز دارم
 

babak_ss

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
karaj
سلام دوستان عزیز


1-در قسمت Particle Systems يك Super Spray. را انتخاب كنيد و خلق كنيد
2-در قسمت modify رفته و در قسمت Particle Formation مقادير زيرا وارد كنيد
Spread1=20 و spread2=90
3-در پايين و در پانل Particle Type و در قسمت standard particles گزيينه facing را انتخاب كنيد
4-به پانل particle generatin رفته و مقادير زير را اعمال كنيد
Speed=2 و varition=20
Emit stop=100 و varition=5
5-پايينتر بياييد و در قسمت particle size . Size=5 و varition=20

Material:
6-كليد M را بنوازيد تا پنجره material editor باز شود
7-يك كره خالي برداريد و در كنار قسمت opacity يك دكمه وجود دارد (استتار شده)
انرا بزنيد در پنجره باز شده از ليست Gradient را انتخاب كنيد
8-تحولي درmaterial editor بوجود مياد در زير قسمت colors 2 تا گزيينه هست
ان را به radial تعقيير دهيد (به كره توجه كن)
9-برو بالا go parent رو بزن (مانند back عمل ميكند) در قسمت بالايي در بين گزيينه ها
Face map رو بزن .كاريت نباشه (اين كار باعث ميشه تا gardiant رو همه ذرات اعمال بشه)
10-در قسمت Self lllumination مقدار انرا به 100 تعقيير دهيد(رنگه dffiuse رو هم توسي روشن كن)
11-خوب به قسمت map رفته و در روبه روي diffuse .none رو بزن و Particle Age رو
انتخاب كن
12-برو رو رنگ اول drag&drop كن رو رنگ سوم بعد swap رو بزن
(جاي دوتا رنگ عوض ميشه)
13-material رو بده به super spray
 

babak_ss

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
karaj
ساخت انفجارهاي آتش بازي

انفجاراتي كه در آتش بازي وجود دارند فقط سيستم هاي ذره اي ميباشند كه رنگهاي درخشاني دارند.
شما ميتوانيد با استفاده از نيروي محركه ذره اي (particle dynamic) حركت واقعي به آنها داده و با video post تنوع رنگي بسياري را ايجاد نماييد.
ايجاد
1.ابتدا يك دوربين در نماي ديد بسازيد (ctrl+c) يا view / create camera from view
2.يك super spray بسازيد create / particle / superspray
تنظيمات زير را اعمال كنيد
Basic parameters=> off axis spread =90 particle generation => use total=200

off plane spread=90

particle motion => speed=20 particle timing => emit start=0

emit stop=3

display unit=100

life =25

variation=20

particle size => variation=0 particle type=>facing (select)

grow for=0

fade for=10

particle spawn=> spawn trials (select)

affects=50

variation=20

inherit parent velocity (select)

عدد 10 را در جعبه lifespan value quene تايپ كرده و دكمه add را كليك ميكنيم.
3.در ديد top يك grativy ميسازيم create / space warp / forces / grativy
با تنظيمات زير
Icon size = 25 , strength = 0.5
4. grativy را به سيستم ذره اي محدود كنيد براي اينكار super spray را انتخاب كنيد ابزار bind to space warp را انتخاب كرده موس را روي اين موضوع قرار داده وبه روي grativy بكشيد (يا كليد h را فشار داده و روي grativy دو باركليك كنيد
5.اين سيستم ذره اي را چند بار كپي كنيد ضمناً چون نمي خواهيم تمام انفجارها در يك زمان اتفاق بيفتد زمان هاي Emit start و emit stop را براي هر كدام تغيير دهيد همچنين ميتوانيد جهت انفجارها را نيز تغير دهيد
6.material editor را باز كنيد (كليد m را بفشاريد )
اولين دايره را فعال كرده و پارامتر هاي زير را تنظيم كنيد Ambient ( R=255 , G=255 , B = 0)
Diffuse ( R=255,G=255 , B= 0 )
Self-Illumination = 100

اين ماده را در پنجره 02 كپي كنيد (آنرا به پنجره 02 درگ كنيد ) وبه همين ترتيب رنگهاي مورد نظرتان را انتخاب و با درگ كردن به هر كدام از سيستم هاي ذره اي اعمال كنيد
اكنون تمام سيستم هاي ذره اي را انتخاب كرده و بر روي آنها كليك راست نموده و properties را انتخاب كنيد گزينه ي image را در كادر motion blur انتخاب و عدد multiplayer را به 2 تغيير دهيد تا انفجارا تكمي تار به نظر برسد
6.افزودن تابش ها در video post
اينجا هاله هاي نور را به سيستمهاي ذره اي اعمال ميكنيم
از منوي rendering / video post را باز ميكنيم
الف) ابتدا scene event را كليك كرده وcamera 01 را انتخاب ميكنيم
ب)add image ****** event را كليك كرده و lens effect glow را انتخاب نماييد ابتدا setup و سپس گزينه ي properties را كليك نماييد وeffects id وsurfnorm را از جعبه ي source انتخاب نماييد
ج)دكمه ي pereferance را در كادر مكالمه ي مزبور كليك كرده وتنظيمات زير را اعمال كنيد size = 10
Pixel = on

Intensity = 75
شما همچنين ميتوانيد user را كليك كرده ورنگ هاله ي نور را تغيير دهيد
د)حال گزينه add image output event را در صفحه ي اصلي video post كليك كرده وبعد از كليك دكمه ي file و ذخيره فايل به صورت AVI دكمه ي OK را ميزنيم وسپس دكمه ي EXECUTE SEQUENCE كه از سمت چپ هفتمين دكمه ميباشد كليك كرده ابتدا دكمه ي RANGE و سپس RENDER را انتخاب كنيد تا اين جلوه رندر شود
حال ميتوانيد نتيجه ي كار خود را ببنيد. .

موفق باشید
 

آسمانی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام

چندتا سوال دارم که نیاز به راهنمایی شما دوستان دارم

امکانش هست جواب بدین

1- من توکارفتوشاپ حرفه ایم ولی تواین نرم افزار صفرهستم ومیخوام ازصفرشروع کنم برای یادگرفتن میخوام بدونم چه مدت زمان می بره حداقل درحدمتوسط یادبگیریم؟

2- آیا با کتاب وسی دی امکانش هست یا اینکه الویت اولو بدهم به کلاس رفتن..آخه فتوشاپ ومن خودم توخونه حرفه ایی تونستم یادبگیرم والبته علاقه زیادی هم داشتم ودارم..

3- فعلاهمین ازراهنماییتون پیشاپیش ممنون میشم.
 

kilo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2013
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0

majidhenry

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,003
لایک‌ها
1,261
چرا دیگه آپدیت نمی کنین؟
تری دی مکس نرم افزار پیچیده ایه و خیلیم سخت
خواهشا آموزش هاتون رو بیشتر کنید
اگه امکانش هست فیلم آموزشی هم بذارید
 

alireza1500

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
201
لایک‌ها
10
محل سکونت
شمال
برا اموزشات دمت گرم.خیلی جالب بود
راستی برای اپلود تصاویر این سایت واقعا سرعت داره:
www.upsara.com
 
بالا