کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
خب دوستان چون فعلا تکلیف این تاپیک معلوم نیست من ادامه میدم که ببینیم چی میشه انشاءالله
امروز هم میخوام فعلا مواردی رو که در مورد مهارت Writing Skills ربوط میشه رو بگم که در آینده به آموزش اونها میپردازیم.

Writing Skills:

Writing Reference:
How to write a formal and informal letters
How to owrite a note to anyone and anywhere + Useful language + Llistening complaints + Demanding action be taken

Writing an informal sheet
Useful language + Talking about locatin + talking about facilitis and products available + listing points +talking about future plans

Writing Reviews:
Books(Useful language):fiction and non-fiction + films + plays + concert + exhebition + tv programme + providing background informatin + introducing a brief account of the plot + commenting critically + providing a recommendation + comparing and contasting strength and two events

Writing Reports:
Useful language + stating th purpose + describing how you got your information + reporting your results + presenting a list ....... + making recommendations

Writing articles:
Useful languages + questions you ask yourself + talking to the reader + informal language

Improving your marks

دوستان دیگه شرمنده اگه چیزی رو از جا انداختم فقط همین ها توی ذهنم اومدن
اگه چیز دیگه ای بودد بهدا همین جا دوباره edit میکنم که پست بیخودی نشه :):rolleyes:

در مورد مهارت های دیگه هم فردا میگم چون الان دیگه باید برم تا فردا شب
به امید خدا بعد از مشخص کردن این مطالب که چه چیزهایی رو میخوایم بگیم آموزش رو شروع میکنیم:):rolleyes::blush::cool:

باز هم از دوستان میخوام که خواهشن اگه مطلبی دارین بگین و عنوان کنید تا همه بدوننن و یاد بگیرند
این تاپیک نیازمند کمک و یاری شما دوستان هست
ممنون
خدا نگهدار تا فردا شب

DarePit

تاریخ عضویت
19 جولای 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محمد جان تاپیکت عالیه
clap.gif

به درد من یکی که خیلی میخوره
bliss.gif

لطفا ادامه بده
thankyou.gif

خیلی مخلصیما

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
IRAN
Past simple and present perfect

A:

Time expressions that refer to the present, such as this morning/week/month/and today, can be used either past simple or present perfect verbs. If we think of this morning as a past completed time period , then we can use the past simple; if we think of this morning as a time period which includes the present moment, then we use the present perfect. compare:

I didn't shave this morning. (=the morning is over and I didn't shave)
I haven't shaved this morning. (=it is still morning and I might shave later)

B:

In news reports, you will often read about or hear recent events introduced with present perfect, and then the past simple or other past tenses are used to give details:

The film star Jim cooper has died of cancer .he was 68 and lived in Texas.

C:

In sentences which include a time clause with since, we generally prefer a past simple verb in the time clause and a present verb in the main clause. The time clause refers to a particular point in the past:
Since MR Bluth became president , both taxes and unemployment have increased.

Notice, however that we use the present perfect in the time clause if the two situations described in the main clause and time clause extend until the present:
Have you met any of your neighbors since you've lived here?

D:

After the pattern it/this/that is/will be the first time… we generally use the present perfect in the next clause:
That's the first time I've seen Jan look embarrassed. (reporting a past event)

Notice, however, that after it/this/that was the fist time… we generally use the past perfect
It was the first time I'd talked to Ella outside the office.

E:

With times clause introduced by after, when, until, as soon as, once, by the time and the time expression the minute/second/moment the past simple refers to past, completed events and the present perfect refers to future events. Compare these examples:
After she left hospital(past),she had a long holiday.
After Dominic has left school(future), he will spending six months in India.

In the time clause in sentences like this it's possible to use the past perfect instead of the past simple(e.g. she had left…)

mohsen_tak

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
ایول کارت خیلی درسته
همین نجوری بعد از یه مدت داشتم چرخ میزدم اومدم اینجا
این مهارت های رایتینگ که میگی باید خیلی سخت و پیچیده باشه
اینطور که بوش میاد خیلی زیاده و کامل هست
زودتر بگو که من هم یاد بگیرم خیلی جالب باید باشه
دمت گرم
یه چیز بدرد بخور علمی توی این پی تی پیدا شد:D

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
محمد جان تاپیکت عالیه
clap.gif

به درد من یکی که خیلی میخوره
bliss.gif

لطفا ادامه بده
thankyou.gif

خیلی مخلصیما

خیلی ازت ممنونم
ولی ازت میخوام که در این تاپیک مثل بلودی عزیز در کنارم باشی چون میدونم زبانت خیلی خوبه
مننتظر پست هات هستم:):rolleyes:

ایول کارت خیلی درسته
همین نجوری بعد از یه مدت داشتم چرخ میزدم اومدم اینجا
این مهارت های رایتینگ که میگی باید خیلی سخت و پیچیده باشه
اینطور که بوش میاد خیلی زیاده و کامل هست
زودتر بگو که من هم یاد بگیرم خیلی جالب باید باشه
دمت گرم
یه چیز بدرد بخور علمی توی این پی تی پیدا شد:D

دوست عزیز از شما هم ممنونم
ولی یه کم طول میکشه تا کل مطالب رو عنوان کنم
سعی میکنم زود تموم شه:D
حداقل یه تازه وارد تحویل گرفت:)

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
IRAN
Past continuous and past simple

A:

When we talk about two events or activities that went on over the same period of past time, we can often use the past continuous or the past simple for both:
Sally was reading to the children while Kevin was washing up. (or…read…washed up.)

Using the past continuous emphasize that the event or activity ('was reading') was in progress during the past period of time ('while Kevin was washing up').compare:
When I was learning / learned to drive I was living with my parents.

Was learning emphasizes that the activity was in progress ('I had lessons during this time') and learned emphasizes completion (' I passed my test during this time').

When we talk about two or more past completed events that followed one another, we use the past simple, not the past continuous, for both:
She got up when the alarm clock went off.

B:

We usually use the past simple rather than past continuous to talk about repeated past actions
We went to Spain three times last year.
Did you drive past her house every day?

However, we can use the past continuous, particularly in spoken English, when we want to emphasize that the repeated actions went on for a limited and temporary period of past time:
When Carlo was in hospital we were visiting him twice a day. (or …we visited…)

Or talk about something that happened surprisingly often:
Last week I was having to bring work home every night to get it all done. (or…had…)

C:

We often use the past simple in narrative to talk about a single complete past event and the past continuous to describe the situation that existed at the time.
The event might have interrupted the situation, or happened while the situation was in progress:
Erika dropped her bag while she was getting into her car.

D:

We can use either the past continuous or past simple to talk about things we intended to do but didn't:
We were meaning to call in and see you, but Jane wasn't feeling well. (or...we meant)

Other verbs used like this include: consider + ing; expect to; hope to; intend to; plan to/on + ing; think about + ing/of + ing; want to.
These verbs and wonder about can also be used with the present and past continuous to repeat what we might do in the future. The past continuous is less definite than the present continuous:
I was thinking of going down to London next weekend, but it depends how much money I've got. (less definite than I'm thinking of going.)

DarePit

تاریخ عضویت
19 جولای 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
استفاده از کلمه in case به معنی "مبادا نکنه" در جملات انگلیسی

اين اصطلاح وقتي بكار مي رود كه فاعلي كاري را انجام دهد. از ترس اينكه كار ناگوار ديگري صورت گيرد. مثلا:

من يك چتر با خودم برمي دارم. مبادا باران ببارد.

I take an umbrella with me in case it rains.

این اصطلاح در جملات انگليسي مختلفي بكار مي رود.

حال ساده + {incase} + حال ساده/حال استمراري/حال كامل آينده/امر

Helen has left the door open, in case Her mother comes earlier.

گذشته ساده + {incase} +گذشته ساده/گذشته استمراري/گذشته كامل

was running fast in case she missed the class.
:D
فعلا همین بود به زودی برمیگردم:)

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
لرد عزیز ... ممنون که تمام موضوعات مربوط به یادگیری زبان رو دسته بندی و تفکیک میکنید .
اما همونطور که میدونید پرداختن به همه اونها ، تنها در این تاپیک میسر نمیباشد .

پیشنهاد میکنم که اقلا برای بعضی از موارد ... مثل نامه نگاری رسمی ... یا نوشتن مقاله یا حتی پاراگراف
(به علت ضعف شدید ما ایرانیان در این دو مقوله و البته به علت اهمیت فراوان این دو) تاپیک های جداگانه ای باشه

در مبحث نامه نگاری رسمی من مطالبی برای ارائه دارم ...گرچه کافی نیست اما به کمک دیگر دوستان میدونم که میشه امیدوار بود که بتونیم اطلاعات خوبی رو در مورد جزئیات این مبحث کاربردی ارائه بدهیم .

و در مورد writing كه خودم به شخصه در این مورد ضعيف هستم و نیاز به یادگیری به کررات احساس میشه !... به نظرم تخصصی در تاپیک جداگانه ای مطرح بشه بهتره .... :) البته منظورم چگونگی نوشتن پاراگراف ،یا مقاله هست و نه بحث گرامری آن دو . ( فکر میکنم با اطلاع از نحوه نوشتن ... یادگیری مهارت reading رو هم تحت الشعاع قرار بدهیم :) )

.... گرچه با سیمور هم باید هماهنگ بشه ....

خب ببینید من قبلا هم عرض کردم این تاپیک کل مطالب رو پوشش میده به طور مفید و مختصر که کلی باشه
اگه ما بخوایم برای هر چیزی یه تاپیک بزنیم که آخرش کارمون زاره

شما خودتون میگین مشکل دارین بعد میگین یه جای دیگه بگم
خب همه مطالب باید طوری باشه که به اسم تاپیک بخوره نه اینکه مطالب ناقص باشه
من همینجا تا حدودی تخصصی میگم ولی اگه کاملش رو میخواین با اینترنت نمیشه باید کتابش رو بخرید و بخونید

در مورد اوم مطالب هم که مشکل دارین چشم من سعی میکنم کامل توضیح بدم و باقیش بستگی به خودتون داره که چی ازش درک کنید و تا چه حدودی متوجه اش بشین:):rolleyes:

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
خب من چند روز نتونستم به تاپیکم سر بزنم و مطالب کلی رو بگم
ماشاءالله جناب بلودی خودشون شروع کردن و کار من رو راحت تر کردن خیلی خیلی از ایشون ممنونم
انشاءالله به موقش از خجالت ایشون هم در خواهم اومد

میخواستم در مورد مهارت Speaking برای دوستان بگم که چه مواردی رو من و دوستان که فعالیت خواهند کرد در این تاپیک پوشش خواهیم داد

همونطور که میدونید مهارت Writing و Speaking سیار به هم نزدیک بوده برای مثال که متوجه بشین حتما شنیدین هر چیزی رو که به ذهنت و زبونت میاد روی کاغذ بیار
یعنی این 2 مهارت بسیار به هم نزدیک بوده و از یکدیگر تبعیت میکنند فقط شکل آنها فرق میکند

مهارت Speaking شامل موارد زیر میشود:

talk about a decision
telling a story
telling about a past experience
emphasize something
give a reaction to something
ask for and give advice
talk about customs
talk about social rules
persuade someone
give an opinion
support an opinion
recall the past
describe the past
talk about how you have changed
react to an event or a story
ask for and give explanation
give reasons
talk about hopes and wishes
make a complain
make a forcefull complain
state a problem
make comparisons
compare opinions
offer to do something
imagine the future
talk about the future
discuss possibilities
express regret
describe an embarrasing experience
suggest an altenative
express uncertainty
tell a joke
report a conversation
make a judgment
report an event

دوستان همونطور که میبینید مهارت Speaking خیلی کار میبره و طولانی هست در ضمن باید عرض کنم که هر کدوم از این موارد بالا دارای 2 قسمت هستند:

Language
Forms

البته ناگفته نماند که موارد بالا در مورد مهارت فقط تعداد محدودی از اونها بود که به مرور زمان کل اونها رو خواهیم گفت
نکته جالب اینه که اگه همشون رو بخوایم با هم جمع کنیم چیزی در حدود 100 الی 150 مهارت خواهد شد حالا کم و زیادش فرقی نمیکنه

امیدوارم دوستان این مطالب رو که میبینند مت.جه بشوند که چه چیزهایی داره بحث میشه و بیان مشارکت کنن و نه اینکه فقط 2 یا 3 نفر پست بدن و بقیه فقط استفاده کرده و لذت ببرند

ممنون

انشاءالله یه مطلب دیگه میمونه در مورد Vocabulary که بعد از اون به تدریس در تاپیک خواهیم پرداخت

فعلا موفق باشید دوستان....:):rolleyes:

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
Transitive and Intransitive Verbs​

Certain verbs are usually followes by a direct object e.g. He stole some money.These are called Transitive verbs.(they can have a passive form e.g. Some money was stolen.)and

Certain vebs which are transitive can be followd by two objects (indirect and direct) e.g Can you give me the dictionary?Usually the first Object is a person and the second Object is a thing.With many of these werbs we can reverse the order of the objects by using to or for e.g. He gave me his phone number Or he gave his phone nimber to me. Some verbs can only have a second Object if this is a perpotional object with to e.g. He described the missing necklace to the police . NOT he described the police the missing necklace

Certain verbs are not usually followed by a direct object e.g. They laughed for hours .These are called Intransitive verbs.(they can not have passive form.)and

Certain Verbs can be both Transitive and intransitive e.g. the old man turned slowly.-(intransitive)/He turned the handle as far as it would go.-(transitive).These verbs often describe change e.g. Open ,Increase,Breake etc.​

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
خب ببینید من قبلا هم عرض کردم این تاپیک کل مطالب رو پوشش میده به طور مفید و مختصر که کلی باشه
اگه ما بخوایم برای هر چیزی یه تاپیک بزنیم که آخرش کارمون زاره

شما خودتون میگین مشکل دارین بعد میگین یه جای دیگه بگم
خب همه مطالب باید طوری باشه که به اسم تاپیک بخوره نه اینکه مطالب ناقص باشه
من همینجا تا حدودی تخصصی میگم ولی اگه کاملش رو میخواین با اینترنت نمیشه باید کتابش رو بخرید و بخونید

در مورد اوم مطالب هم که مشکل دارین چشم من سعی میکنم کامل توضیح بدم و باقیش بستگی به خودتون داره که چی ازش درک کنید و تا چه حدودی متوجه اش بشین:):rolleyes:

والا من میگم بجای اینکه چندتا تاپیک بزنیم خب یه تاپیک که همین باشه داریم و کلی کار میکنیم
ما که قراره صحبتش رو بکنیم پس دیگه کلی میگیم که نیازی به تاپیک دیگه نباشه
حالا هر جور که دوستان ترجیح میدهند اگه دوست دارید یه تاپیک دیگه میزنیمو اونجا مباحثی رو که مایلین میگیم من حرفی ندارم

اگه دوست داشته باشین در بخش انتقادات و پیشنهادات هم مطرحش میکنیم حرفی نیست:)
ولی بهر حال من تا روشن شدن وضعیت کلی به کارمون ادامه میدیم تا بهدن ببینیم چی میشه اگه تصویب شد که تاپیک زده بشه خب اون اون مطالب رو همونجا میزنیم
در غیر اینصورت همینجا بحث میشه
هر چند کلی و کامل یا مختصر و مفید و پوشش مطالب کلی و ضروری:)

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
Grammer Plus: Noun Phrases

این قاعده به کلی دارای 3 حالت هست که به شرح زیر میباشد:

Noun + Noun

a)a 14-year exile, a five-mile run
b)a firework display ,mineral water
c)a gold ring. a silk scarf
d)a table leg, a car door

Noun + 's + Noun

a) Americn's birthday, simon's brother
f) a woman's sauda, a childern's pool
g)goate's cheese , duck's egg

Nun + perposition + Noun

h) a poece of bread , a pack of cards
i)a symbol of wealth, a book about indoor plants
j)a box of chocolates, a glass of wines

خب چندتا مورد رو ذکر میکنم که دوستان با تفاسیر بالا موارد زیر رو بگن جزء کدام یک از 3 قسمت هست
برای مثال مورد اول به گزینه b میخورد یعنی مربوط به آن گزینه میباشد

when we name a particulare thing and it is a well known combination

when we say what things are made of

when the second noun producted by by the first noun (often an animal)then​

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
یکی از نکاتی که در مورد Vocabulary باید دانست وطلب زیر هست که بسیار مهم بوده

خب اوصوال حتما میدونید که در انگلیسی پسوندهایی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

ive
ism
ise
ion
ness
ful
able
ous
ity
ish
al

اصولا این پسوندها کلمات رو تغییر حالت میدن
میتونه هر نوعی باشه:
فعل-اسم- صفت
که به یکدیگر تبدیل میکنن

شرح کامل اینکه هر کدام از این پسوندها چه چیزی را به چه چیزی تبدیل میکنند در پست های بعدی و سر موعد خواهد آمد:)

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
IRAN
محمد جان چند وقته نرسيدم پست بزنم انشالله از پس فردا دوباره شروع ميكنم...يكم سرم شلوغه

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
محمد جان چند وقته نرسيدم پست بزنم انشالله از پس فردا دوباره شروع ميكنم...يكم سرم شلوغه

اصلا ناراحت نباش به کارت برس
ولی خوب شد که گفتی که خودم تا زمانی که نیستی به تاپیک برسم آخه خیلی داشت از نگاه ها پرت میشد و میرفت به صفحات پایین تر
انشاءالله امشب اگه فرصت شه
میخاوم در مورد Writing کمی صحبت کنم و Grammer

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
Writing Notes​

امروز دوستان میخوایم کمی در مورد مهارت Writing صحبت کنیم
به زبان ساده که وقت گیر نباشه و خب مطالب کلی که فهمش بهتر باشه مطالب رو در چند خط میگم

نمونه ای از یک نوشته:

Hi Sophia,

Here's the misleading brochure I mentioned on the phone and the letter I've drafted to the campsite manager.I think we've got a good case,don't you? Anyway,let me know what you think.

All the best,
Max​
خب مطالب قرمز رو بحث میکنیم که مهمترین قسمت این مطلب هستند

Hi Sophia:
DO begin informal notes with a friendly greeting

on the phone:
Do say what you are writing

don't you:
DO invite a response frome a person you are writing to

Anyway:
DO use informal linking expressions

All the best:
DO close your note with a friendly informal ending

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
Grammer Plus: modals, Advanced features​

در این قسمت نوع فعل ها از نظر تاکیدشان رو بررسی میکنیم

فعل Can:
به 3 صورت هست:

Prohibition
Theoretical possibility
Permission

مثال:
Couples can miss each other when seprated -1
2- You can't smoke in here
3- Can I use your car to pick some shelves?

شماره 1 میشه:
Theoretical possibility

شماره 2 میشه:
Prohibition

شماره 3 میشه:
Permission

فعل Could:
به صورت زیر هست:
Ability

مثال:
She could read before she started school

فعل Have got to:به صورت زیر هست:
Strong obligation

مثال:
I've got to finish this work before i go to bed

فعل Ought to:
به صورت زیر هست:
Weak obligation

مثال:
You ought to take bette care of your dog

فعل Must have +pp:
به صورت زیر هست:
Deduction

مثال:
You must have had a great holiday.you look so well

فعل Needn't:
به صورت زیر هست:
Lack of obligation

مثال:
You needn't come to the airport with me

دوستان ممکنه کسی متوجه نشده باشه در این صورت بگین تا کمی بیشتر مطلب رو بگم که واضح تر بشه

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
دوستان نمیدونم این مطالبی که تاکنون در این تاپیک ذکر شده مفید بوده و قابل فهم برای دوستان؟
ولی انشاءالله که بوده:)
اگر هم کسی متوجه نمیشه لطفا ذکر کنن که بیشتر توضیح داده بشه:)

به هر حال امشب در مورد Vocabulary صحبت خواهم کرد

عنوان مطلب هم این هست:

Noun Collocations, with of

امیدوارم که مطلب خوب و آموزنده ای برای دوستان باشه انشاءالله
ضمناینکه جناب بلودی یادشون نره که من زیاد بهشون احتیاج دارم خدا کنه کارشون زودتر تموم بشه بیان یه کم دست راستشون رو روی سر ما هم بکشن:blush::cool: و مطالب ارزنده شون رو از ما دریع نکنند:)

English Lord

کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
محل سکونت
NeverLand
Writing Notes​

به زبان ساده که وقت گیر نباشه و خب مطالب کلی که فهمش بهتر باشه مطالب رو در چند خط میگم

نمونه ای از یک نوشته:

Hi Sophia,

Here's the misleading brochure I mentioned on the phone and the letter I've drafted to the campsite manager.I think we've got a good case,don't you? Anyway,let me know what you think.

All the best,
Max​

Hi Sophia:

on the phone:

don't you:

Anyway:

All the best:

خب دوستان در ادامه این مطلب فقط یک قسمت نا تمام مونده که عرض میکنم اون هم قسمت زیر هست که میتونید یه عنوان نمونه و مواردی که در این نوع خاص از مهارت Writing Notes گفته میشه رو بکار ببرید

Useful Language:

Letters of complaint
Stanting the circumstances:

I am writing:

To draw your attention to
To complain about
To express my concern about
With regard to

Listing Complaints:

My most serious complain is…
Not only(+inversion e.g. Not only did your employee insult us) …but also

Firstly,…secondly,…finally,…
If tjis were not enough…..

Demanding action be taken:

Unless you….I have no option but to….
If I do not ….,I will have no choice but to…

خیلی خیلی این مطلب جالب و ساده هست دوستان
امیدوارم خوشتون اومده باشه و یاد گرفته باشین
اگه مشکلی بود من در خدمت هستم:)

mohsen_tak

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2007
نوشته‌ها
لایک‌ها
Writing Notes​

نمونه ای از یک نوشته:

Hi Sophia,

All the best,
Max​

Hi Sophia:

on the phone:

don't you:

Anyway:

All the best:

english lord عزیز خیلی مطلب مفیدی بود مخصوصا اون قسمت useful language که حرف نداشت
اگه اشتباه نکرده باشم منظورتون این بود که لون جملات ر ومیشه در این نوع نوشته ها یا به نوعی مهارت بکار برد:)

بالا