برگزیده های پرشین تولز

Formula 1

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
خوب تمام 11 تیم بعلاوه 22 راننده ای که در ایمن مسابقات شرکت میکنند را معرفی تصویری کردم .

تا شروع مسابقات حدود 4 ساعت مونده ( چون تو استرالیا هست میشه بامداد ما ولی برا خودشون عصره) و دوره تعین خط هم امروز برگزار شد و نفر اول کیمی رایکانن از تیم فراری و نفر دوم هم آلونسو شد و فیلیپه ماسا در جای شانزدهم قرار گرفت.

129fs2213680.jpg
DNF*=Did Not Finish

رانندگان به همان ترتیبی که در عکس بالا نشان داده شده بر اساس زمانی که بدسا آوردند ساعتی دیگر مبارزه اصلی خود را شروع میکنند.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
اولین مسابقه سال 2007 با برتری رایکانن فلاندی به پایان رسید و نفر دوم هم آلونسو شد. ماسا هم که بخاطر مشکل جعبه دنده ماشینش در دور تعیین خط در جایگاه شانزدهم قرار گرفته بود در نهایت ششم شد.

رکورد سریعترین دور هم به رایکانن تعلق پیدا کرد ولی نتونست رکورد سال 2004 مایکل شوماخر رو بشکنه.

129fs2404224.jpg

 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
چند عکس از مسابقه امروز که برگزار شد.

 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
مسابقه بعدی 8 آوریل در مالزی برگزار میشه تا اون موقع سعی میکنم اطلاعاتی از مسابقه بعدی اینجا بذارم.
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
عجب تاپیکه جالبی دستت درد نکنه سهیل جان!
نمیدونستم رایکنن اومده فراری!!!
امسال دوباره میشه رو قهرمانی فراری شرط بست!
این هم یک خبر!
نامگذاری یک پیچ به نام شوماخر

قرار است امسال پیش از شروع مسابقات مرحله آلمان مسابقات فرمول یک، یکی از پیچ های پیست نوبرگرینگ به احترام مایکل شوماخر راننده آلمانی سابق تیم فراری و هفت بار قهرمان مسابقات فرمول یک، "پیچ شوماخر" نام گذاری شود.

شوماخر در طی ۱۵ سال فعالیت حرفه ای خود در مسابقات فرمول یک، پنج بار همراه تیم فراری به قهرمانی این رقابت ها رسید. او به خبرنگاران گفت:" از دریافت چنین افتخاری واقعا خوشحال و سرافراز هستم."

او قرار است برای افتتاح و دریافت این افتخار در ۲۲ ماه ژوئیه قبل از شروع مسابقه مرحله آلمان در این پیست رانندگی کند و از آن پیچ بگذرد.

مایکل شوماخر در تابستان سال ۱۹۹۱، با نمایشی خیره کننده در تمرینات تیم جوردن، پای به مسابقات فرمول یک گذاشت. در بعدازظهر ۲۲ اکتبر، در حومه سائوپائولو، برای آخرین بار در مسابقه فرمول یک شرکت کرد و برای همیشه با این مسابقات خداحافظی کرد.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
خواهش میکنم مدیر شدنت هم مبارک. خوش حال میشم تو پر بار شدن این تاپیک کمکم کنی.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سهیل جان ممنون از زحمتی که میکشی .

چند تا پستت رو یکی کردم که جمع و جور تر شه .

این چند روز بگذره , میام در مورد پیست ها توضیح میدم.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
سهیل جان ممنون از زحمتی که میکشی .

چند تا پستت رو یکی کردم که جمع و جور تر شه .

این چند روز بگذره , میام در مورد پیست ها توضیح میدم.

ممنون حامد جان :D
اون پستهارو برا این اونجوری زده بودم که صفحه سنگین نشه چون خودم درد دایلاپی ها رو میدونم:p
به هر حال منتظره توضیحاتت هستیم.:D
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
خواهش میکنم مدیر شدنت هم مبارک. خوش حال میشم تو پر بار شدن این تاپیک کمکم کنی.

متشکرم سهیل جان!
هر کمکی از دستم بربیاد دریغ نمیکنم هرچند با خداحافظی شوماخر جذابیتهای این ورزش برای من کمتر شد!
راستی حامد جان پیست دوبی کی رسمآ به بازی ها اضافه میشه؟!
فکر کنم قرار پیست انگلیس حذف بشه درسته!؟
 

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
آلونسو و سدى استوار به نام «ماسا»


فردا دومين تورنمنت از سرى مسابقات ۱۷گانه گراندپرى اتومبيلرانى فرمول يك جهان در سپانگ مالزى برگزار مى شود و در نتيجه ديروز اولين مسابقه تمرينى و نخستين رقابت زمان سنجى اين تورنمنت در همان محل انجام پذيرفت و فيليپه ماسا از تيم فرارى صاحب سريع ترين و بهترين زمان شد و در صدر ايستاد و جالب تر اينكه لوييس هميلتون پديده جديد اين ورزش و عضو تازه تيم مك لارن و اولين راننده سياهپوست در تاريخ برگزارى رقابت هاى فرمول يك، يك بار ديگر درخشيد و در اين زمان سنجى سوم شد.
۳ هفته پيش كه تورنمنت نخست فصل در ملبورن استراليا برپا شد، هميلتون باز در جاى سوم قرار گرفت و اين در حالى بود كه او نخستين فصل حضورش در مسابقات گراندپرى اتومبيلرانى را پشت سر مى گذارد. ماسا كه در ملبورن ششم شده بود، اين بار در نخستين رقابت تعيين خط در سپانگ بى رقيب بود ولى يك بار ديگر فرناندو آلونسو اسپانيايى قهرمان هر ۲ سال گذشته جهان نيز خوب ظاهر شد و دومين زمان برتر را به ثبت رساند و با احتساب زمانى كه براى هميلتون به دست آمد، رتبه هاى دوم و سوم در پيكار انتخابى ديروز در اختيار اعضاى تيم مك لارن قرار گرفت.

وقتى گرما آمد
در مسابقه زمان سنجى ديروز ابتدا يارنو ترولى درخشيد. او كه ايتاليايى و عضو تيم تويوتا است، در دقايق نخستين مسابقه ديروز سريع ترين زمان را به جا گذاشت و به ۹۳۰/۳۷/۱ دقيقه در يك دور پيمودن پيست دست يافت اما پس از گذشت ۲۰ دقيقه هميلتون به روى پيست آمد و زمانى سريع تر را منظور كرد، آنگاه نوبت به آلونسو رسيد تا روى دست هر ۲ بلند شود و از آن به بعد نقش و تأثيرگذارى گرماى هوا بر شركت كنندگان بيشتر شد، به طورى كه هواى ۴۳ درجه اى بر روى پيست باعث شد فروغ راننده ها كمتر و زمان هاى حاصله اغلب ضعيف تر شود. بر اثر اين روند كيمى رايكونن ستاره فنلاندى و عضو امسال تيم فرارى و به واقع هم تيمى ماسا از رتبه چهارم بالاتر نيامد. در چنين شرايطى كارى كه ماسا انجام داد، امرى مهمتر بود زيرا وى به رغم دشوارى ها و گرماى هوا زمانى بهتر را به نام خود نوشت و به صدر جدول رفت.

جوابى به مدعيان
با اينكه آلونسو در هفته دوم طى كردن مسير به زمانى بهتر از مرتبه اول دست يافت اما باز هم نتوانست بالاى دست ماسا ظاهر شود و سد او را بلندتر از تصورات قبلى اش يافت و آلونسوى ۲۶ ساله كه عضو سابق تيم رنو است و از پايان سال گذشته (ميلادى) به مك لارن كوچ كرد، فردا اين شانس را خواهد داشت كه اولين قهرمانى اش را در اين فصل دشت كند. با اين حال او موظف است ابتدا جواب درخشش جديد ماسا و ادامه فروغ يار خودش هميلتون و همچنين خطر پنهانى رايكونن را بدهد. ۳ هفته پيش رايكونن به رغم عوارض تازه وارد بودن در تيم فرارى عنوان اولى را در گراندپرى ملبورن مال خود كرد و به رغم اكتفا به رتبه چهارمى در مسابق تمرينى ديروز براى تكرار آن مهم در سپانگ هم بى اقبال نيست. ماسا در ملبورن بيشتر به اين خاطر به رتبه ششمى اكتفا كرد كه يك خطاى فنى را در جريان مسابقه زمان سنجى مرتكب شد و به اين سبب مجبور شد به حكم مجريان تورنمنت مسابقه اصلى را در ته جدول و عقب تر از تمامى حاضران شروع كند و همين كه به رغم اين مشكلات خودش را تا رتبه ششمى بالا كشيد، يك موفقيت بزرگ بود. فردا كه او اين مشكل را در سپانگ نخواهد داشت، طبعاً شانس او براى فتح اين تورنمنت بيشتر خواهد شد.
البته هنوز ۲ مرحله ديگر از رقابت هاى تعيين خط در سپانگ مانده است و فقط براساس نتايج صبح ديروز نمى توان اظهار نظر كرد و فقط اين را مى توان گفت كه درخشش ماسا و هميلتون در اولين رقابت زمان سنجى نكات بسيار جالبى بود و مسائل خاصى را به ناظران گوشزد كرد.
ماسا حتى در مرتبه دومى كه صبح ديروز پاى در پيست نهاد از ركورد هفته اول خود فراتر رفت و دوباره آلونسو را پشت سر نهاد و ۸ دهم ثانيه سريع تر از راننده اسپانيايى عمل كرد. از قضا آلونسو در مصاحبه هاى قبل از مسابقه تمرينى ديروز گفته بود كه اگر او و تيم مك لارن مى خواهند از رقباى اصلى خود پيشى گيرند بايد حداقل ۸ دهم ثانيه سريع تر از آنها عمل كنند. كارى كه يك بار ديگر نه او و يارانش، بلكه حريفان آنها انجام دادند!
منبع: رويترز


نتايج اولين مسابقه زمان سنجى در سپانگ
۱- فيليپه ماسا از برزيل (فرارى) ۹۷۲/۳۴/۱ دقيقه
۲- فرناندو آلونسو از اسپانيا (مك لارن) ۲۲۰/۳۵/۱ دقيقه
۳- لوييس هميلتون از بريتانيا (مك لارن) ۷۱۲/۳۵/۱ دقيقه
۴- كيمى رايكونن از فنلاند (فرارى) ۷۹۹/۳۵/۱ دقيقه
۵- نيكو رزبرگ از آلمان (ويليامز) ۳۰۸/۳۶/۱ دقيقه
۶- مارك وبر از استراليا (ردبول) ۵۲۲/۳۶/۱ دقيقه
۷- يارنو ترولى از ايتاليا (تويوتا) ۵۹۷/۳۶/۱ دقيقه
۸- كازوكى ناكاياما از ژاپن (ويليامز) ۸۸۵/۳۶/۱ دقيقه
۹- رالف شوماخر از آلمان (تويوتا) ۰۵۲/۳۷/۱ دقيقه
۱۰- رابرت كوبيكا از لهستان (سائوبر) ۱۲۱/۳۷/۱ دقيقه

29m6hao.jpg
 

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
فرناندو آلونسو قهرمان ۲ سال اخير فرمول يك به نخستين قهرمانى اين فصلش در گراندپرى سپانگ مالزى دست يافت.
اين نخستين قهرمانى اين فصل راننده ۲۴ ساله تيم مك لارن بود و پس از او لوييز هاميلتون هم تيمى جوانش در رتبه دوم ايستاد. اين نخستين بار از سال ۲۰۰۵ است كه مك لارن ۲ نماينده روى سكو دارد.
در آن سال در گراندپرى برزيل كيمى رايكونن و خوان پابلو مونتويا روى سكو قرار گرفتند.
پس از اين ۲ كيمى رايكونن از تيم فرارى سوم شد و فيليپه ماسا هم تيمى برزيلى او كه در تعيين خط نخست شده بود، در رتبه پنجم ايستاد.
در اين ميان نيكى هيدفلد از تيم BMW با نمايشى غيرقابل انتظار توانست چهارم شود.
رتبه هاى ششم و هفتم نيز به ترتيب در اختيار جان كارلو فيزيكلا (رنو) و يان ترولى (تويوتا) قرار گرفت.
 

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
ماسا، قهرمان گراندپرى بحرين

فيليپه ماسا راننده برزيلى تيم فرارى در نبردى نزديك لوييز هاميلتون از تيم مك لارن را پشت سر گذاشت تا به اولين قهرمانى اين فصل اش در گراندپرى اتومبيلرانى بحرين برسد. ماسا در همان ابتداى مسابقه پيشتاز شد اما هم در ابتداى مسير و هم در انتهاى آن به شدت از سوى هاميلتون تحت فشار قرار گرفت؛ راننده اى كه براى نخستين بار در فرمول يك توانسته در هر ۳ مسابقه ابتداى فصل روى سكو قرار بگيرد. كيمى رايكونن ديگر راننده فرارى نيز پس از آنكه نتوانست از پس هاميلتون برآيد در رتبه سوم ايستاد. نيك هيدفلد راننده BMW نيز در حالى به مقام چهارم رسيد كه فرناندو آلونسو قهرمان جهان را پشت سر داشت. اين نتايج موجب شد رايكونن، آلونسو و هاميلتون با امتيازى مشابه در صدر جدول قرار بگيرند و ماسا با ۵ امتياز اختلاف در مكان چهارم بايستد. ماسا پس از كسب نتايجى نااميدكننده در ۲ گراندپرى قبلى مجبور بود در اين تورنمنت خوش بدرخشد و او نيز با عدم تكرار شروع ضعيف اش در گراندپرى مالزى (يكشنبه گذشته) به اين مهم دست يافت. او خيلى راحت از پيچ اول گذشت اما در قسمت اول مسابقه لحظه اى نبود كه اتومبيل هاميلتون را در آيينه اش نبيند. هنگامى كه هاميلتون در اولين توقف اش براى تاير و سوخت در دور ۱۹ ايستاد، همه چيز تغيير يافت. طبق قوانين جديد فرمول يك راننده ها مجبور هستند، از ۲ تاير مختلف در مسابقه استفاده كنند و هر ۲ راننده نيز در ايستگاه تايرشان را عوض كردند اما تعلل تيم مك لارن در تعويض تايرهاى هاميلتون موجب شد، ماسا زودتر به پيست بازگردد. با رفتن راننده فرارى هاميلتون با مشكلى تازه مواجه شد و اين بار از جانب كيمى رايكونن ديگر راننده فرارى تحت فشار قرار گرفت اما اين راننده فنلاندى نيز تنها تا اولين ايستگاه توانست هاميلتون را آزار دهد و پس از اينكه كيمى به دليل آسيب ماشين اش مجبور به توقف شد، لوييز نفسى تازه كشيد. در اين مسابقه نيز همچون مالزى، هاميلتون بسيار باتجربه و پخته عمل كرد: من كمى با تايرهاى جديدم مشكل داشتم و آنها به خوبى بالانس نشده بودند. وقتى دوباره از تايرهاى سخت استفاده كردم (در قسمت پايانى مسابقه) دوباره وضعيت عالى شد.
پس از اينكه هاميلتون به تايرهاى سخت مورد علاقه اش رسيد، به سرعت از رايكونن گذشت و با ۱۰ ثانيه اختلاف پشت سر ماسا قرار گرفت. هاميلتون فاصله را به ۵ ثانيه كاهش داد اما راننده فرارى توانست تا آخر پيشتازى اش را حفظ كند. ماسا گفت: نتيجه ۲ گراندپرى گذشته آن چيزى نبود كه انتظارش را داشتم و احساس مى كردم چيزى كم دارم اما اين بار همه ما با هم تلاش كرديم و واقعاً خوشحال هستم.
البته به نظر نمى رسد فرناندو آلونسو نيز در خوشحالى هم تيمى اش شريك باشد. او كه كاملاً از ماشين اش ناراضى به نظر مى رسيد، پس از مسابقه از عدم اطمينان به اتومبيل اش سخن گفت. قهرمان جهان پس از اولين توقف به سرعت از جانب هيدفلد تحت فشار قرار گرفت و سرانجام نيز اين راننده آلمانى با سبقتى شجاعانه از او در دور ۳۱ موفق شد به مقام چهارم برسد. گرچه آلونسو هم مانند هاميلتون در اواخر مسابقه بسيار سريع راند اما از پس هيدفلد برنيامد. مقام ششم به ديگر راننده BMW رابرت كوبيكا رسيد و پس از او هم يارنو ترولى راننده تويوتا و جيانكارلو فيزيكلا از تيم رنو از خط پايان گذشتند. جنسن باتن ديگر راننده انگليسى (از تيم هوندا) به هيچ وجه نمايشى مانند هاميلتون نداشت و در همان دور اول از مسابقه خارج شد. ديويد كولتهارد از تيم ردبول نيز از رانندگان نسبتاً موفق گراندپرى بحرين بود و او كه مسابقه را از جايگاه بيست و يكم شروع كرده بود در پايان هفتم شد.

نتايج گراندپرى بحرين

۱- فيليپه ماسا (برزيل - فرارى) ۵۱۵/۲۷/۳۳/۱
۲- لوييز هاميلتون (انگليس - مك لارن) ۳۶۰/۲+ ثانيه
۳- كيمى رايكونن (فنلاند - فرارى) ۸۳۹/۱۰+ ثانيه
۴- نيك هيدفلد (آلمان - BMW) ۸۳۱/۱۳+ ثانيه
۵- فرناندو آلونسو (اسپانيا - مك لارن) ۴۲/۱۴+ ثانيه
رده بندى راننده ها
۱- آلونسو ۲۲ امتياز
۲- رايكونن ۲۲ امتياز
۳- هاميلتون ۲۲ امتياز
۴- ماسا ۱۷ امتياز
۵- هيدفلد ۱۵ امتياز
رده بندى تيم ها
۱- مك لارن ۴۴ امتياز
۲- فرارى ۳۹ امتياز
۳- BMW ۱۸ امتياز
۴- رنو ۹ امتياز
۵- تويوتا ۵ امتياز
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
SonadoR جان از اینکه نتیجه دو مسابقه آخری رو گذاشتی خیلی ممنون.

مسابقه بعدی هم 13 می تو اسپانیا ( کشور الونسو ) برگزار میشه که 24 روز دیگه مونده.

حامد ما هنوز منتظریما
30.gif
بیا در باره پیست اسپانیا توضیح بده :دی

136fs256212.jpg
 

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
رالف شوماخر راننده تيم تويوتا به زودى جواب منتقدانش را خواهد داد. اين راننده ۳۱ ساله با وجود برگزارى ۳ گراندپرى تنها يك امتياز گرفته است. يار نوترولى هم تيمى اش نيز ۴ امتياز كسب كرده است. شوماخر گفت: جواب همه را در پيست و زمانى كه ماشينم بار ديگر توانايى رقابت با حريفان را پيدا كرد مى دهم. هيچ راننده اى هر روز شيوه اش را تغيير نمى دهد و مسأله كنونى ما بهبود كيفيت اتومبيل است، تا بتوانيم بقيه راننده ها را بگيريم. هنوز تا پايان فصل راهى طولانى باقى مانده و تنها ۳ گراندپرى از ۱۷ گراندپرى انجام شده است و هنوز مى توان منتظر شگفتى هاى زيادى بود. من معتقدم (همچون سال پيش) با مسابقه به مسابقه پيشرفت خواهيم كرد و در پايان نتيجه اى مناسب مى گيريم. هامس مر مربى شوماخر نيز ضمن تمجيد از او گفت: رالف يكى از بهترين رانندگان فرمول يك جهان است و نبايد براى آينده اش نگران بود. او خيلى زود به شرايط آرمانى بازخواهد گشت.
 

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
كيكر- كيمى رايكونن راننده تيم فرارى در مسابقه تمرينى روز گذشته به مقام نخست رسيد.
رايكونن توانست در ۲۸۰/۳۰/۱ دقيقه مسافت پيست را طى كند و سريع ترين راننده روز لقب بگيرد.
رالف شوماخر كه در رتبه بندى كلى در مكان يازدهم جاى دارد در اين مسابقه شركت نكرد و ترجيح داد كه استراحت كند.
نكته قابل توجه اينكه اين مسابقه تمرينى در حضور ۱۰ هزار تماشاگر انجام شد و اينكه فرناندو آلونسو مدعى اصلى كسب عنوان قهرمانى جهان نتوانست يك دور كامل بزند.
نيك هايدفلد در اين مسابقه ۱۷ دور را زد و از بقيه هموطنانش آمار بهترى به جاى گذاشت.
گفتنى است رايكونن پيشاهنگ مسابقات امسال اتومبيلرانى فرمول يك است. او پيشتر عضو مك لارن بود و از پايان فصل پيش به فرارى كوچ كرد.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
مسابقه اسپانیا هم برگزار شد و الونسو نتونست در کشور خودش به قهرمانی دست پیدا کنه و قهرمانی رو به فلیپه ماسا تقدیم کرد و خودش پس از لوئیس همیلتون در جایگاه سوم قرار گرفت.

رده بندی افرادی که در این مسابقه امتیاز گرفته اند:


attachment.php

رده بندی امتیازی رانندگان تا پایان مسابقه اسپانیا:

attachment.php

رده بندی تیم های شرکت کننده:

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • 02.jpg
    02.jpg
    36.8 KB · نمایش ها: 27
  • 03.jpg
    03.jpg
    46.6 KB · نمایش ها: 25
  • 01.jpg
    01.jpg
    22 KB · نمایش ها: 25

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
مسابقه بعدی 2 روز نیمه دیگه در موناکو فرانسه برگزار میشه

اینم ترتیب قرار گیری شرکت کنندگان در روز مسابقه

attachment.php


اینم پیست موناکو

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • 04.jpg
    04.jpg
    50 KB · نمایش ها: 30
  • 05.jpg
    05.jpg
    66.7 KB · نمایش ها: 32

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
مسابقه موناکو هم با قهرمانی آلونسو به پایان رسید و لوییس همیلتون و فیلیپه ماسا هم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
سریعترین دور هم متعلق به آلونسو با زمان 1:15:284 شد که نتونست رکورد مایکل شوماخر رو که در سال 2004 از خودش بجا گذاشته بود بشکنه( 1:14:439)

149fs583948.jpg
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
خب , گرند پری کانادا هم با قهرمانی همیلتون انگلیسی از تیم مکلارن مرسدس به پایان رسید.
 

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
۷ مسابقه از رقابت هاى اين فصل فرمول يك جهان گذشته است و گرچه خيلى زود است كه گمانه زنى راجع به قهرمانى را شروع كرد اما لوييز هاميلتون پديده بى چون و چراى اين روزهاى اتومبيلرانى مهار ناپذير به نظر مى رسد و حتى فرناندو آلونسو قهرمان ۲ ساله جهان نيز كه توانست ميشاييل شوماخر بزرگ را ناكام گذارد، تا حالا كه نتوانسته كارى برابر اين جوان ۲۲ ساله انگليسى انجام دهد. توفان هاميلتون در اينديانا پوليس نيز مانند مونترال با شدت تمام وزيد تا اولين راننده سياه تاريخ فرمول يك براى دومين بار پياپى قهرمان گراندپرى شود و با ۱۰ امتياز اختلاف نسبت به فرناندو آلونسو هم تيمى و نزديك ترين رقيبش در صدر قرار گيرد. نمايش لوييز آن قدر غيرمنتظره و اعجاب آور بوده كه حتى خودش هم تعجب كرده است: فقط ديوانگى است و به نظر من كه باورش خيلى خيلى سخت است. فكر نمى كنم كسى غير از من مى توانست به اين خوبى كار كند. هاميلتون از ابتداى گراندپرى اينديانا پوليس صدرنشين بود و اين صدرنشينى را تا آخر كار نيز حفظ كرد و آلونسو هر چه به در و ديوار زد كارى از پيش نبرد تا هاميلتون بيش از پيش به قهرمانى اميدوار شود: من بايد كاملاً باهوش باشم و بتوانم اين صدرنشينى را تحليل كنم و همين طور امكان بالقوه قهرمانى جهان را.
اين نقطه اوج ورزش است و من وقتى به فرمول يك آمدم ابداً انتظارش را نداشتم و نهايتاً فكر مى كردم در تعدادى از مسابقات بتوانم روى سكو بروم اما اكنون مى بينم كه در هر ۷ مسابقه روى سكو بوده ام. گرچه هاميلتون و آلونسو تنها به قهرمانى و پيشتازى مى انديشند اما در اين ميان اين تيم مك لارن است كه شايد قربانى جاه طلبى ۲ ستاره بزرگش شود. هر چند كه مسؤولان اين تيم تاكنون سعى كرده اند تضاد بين رانندگانشان را پنهان كنند. مارتين ويتمارش مدير اجرايى مك لارن مى گويد: حقيقت اين است كه وقتى شما ۲ راننده مبارزه جوى درجه يك داشته باشيد آنها همواره تلاش مى كنند همديگر را شكست دهند اما قضيه به اين سادگى ها هم نيست و ۲ راننده مك لارن در اينديانا پوليس چنان به هم تاختند كه ران دنيس رييس مك لارن هم روى سكوها نيم خيز شد: فرناندو وحشتناك فشار مى آورد و لوييز هم كوتاه نمى آمد، اين موجب بروز تنش زيادى در ايستگاه ما شده بود و من واقعاً خوشحالم كه آنها توانستند تا آخر كار ادامه داده و اول و دوم شوند. مك لارن پيش از گراندپرى امريكا اعلام كرده بود، هيچ يك از راننده هايش بر ديگرى ارجحيت ندارد، هر چند كه قبل از آن آلونسو گفته بود، انگليسى ها به راننده هموطنشان علاقه بيشترى دارند و ويتمارش نيز انتظار دارد بار ديگر كه فرمول يك به اروپا باز مى گردد (گراندپرى فرانسه يك جولاى) آلونسو سخت تر از قبل مبارزه كند: در واقع هر ۲ راننده ما برنده هستند و قهرمانى مى خواهند. اگر مثلاً در اينديانا پوليس فرناندو كنار مى كشيد و مى گفت خوشحال است كه از هاميلتون شكست خورده من خيلى ناراحت مى شدم. فرناندو يك مبارز پديده است و هنوز زمان زيادى تا انتهاى فصل باقى مانده و او كماكان شانس قهرمانى دارد.

هاميلتون، منجى اتومبيلرانى انگليس
رابرت بروكس رييس باشگاه رانندگان بريتانيا عقيده دارد موفقيت هاى لوييز هاميلتون مى تواند موجب نجات گراندپرى سيلوراستون انگليس شود. پيست سيلوراستون تا سال ۲۰۰۹ با فرمول يك قرارداد دارد اما برنى اكلستونه رييس فرمول يك از هم اكنون علاقه اش را براى جايگزينى كشور ديگرى ابراز كرده است: بروكس گفت: افرادى مانند لوييز به ما كمك مى كنند. هاميلتون فاكتور بسيار مهمى است كه بريتانيا با كمك آن بتواند گراندپرى اش را حفظ كند. انگليس ها در تلاشند تا برنامه اى حساب شده در آينده سايت و امنيت گراندپرى سيلوراستون را گسترش دهند. بروكس اضافه كرد: ما به پيشرفت هاى بسيار خوبى در برنامه ارتقا سيلوراستون دست يافته ايم و قدم بعدى تلاش براى تمديد قراردادمان است. ما هر كارى مى كنيم تا گراندپرى انگليس را حفظ كنيم.

فروش ماشين هاميلتون
ماشينى كه لوييز هاميلتون با آن در رقابت هاى كارتينگ شركت مى كرد، در يك برنامه خيريه ۴۲۱۰۰ دلار به فروش رسيد. اين برنامه در هرفورشاير انگليس برگزار شد. هاميلتون حضور در رقابت هاى كارتينگ را از ۸ سالگى شروع كرد و در رقابت هاى فرمول سوپر A در سال ۲۰۰۰ قهرمان اروپا شد. نمايش درخشان او موجب شده بود، ۲ سال قبل از اين تاريخ مك لارن با او قرارداد امضا كند. او در حال حاضر اوقاتش را بين شركت در مسابقات و گذراندن زمان در زادگاهش (استونيج در نزديكى هرفورشاير) مى گذراند. حداكثر سرعت اين ماشين ۱۳۰ كيلومتر در ساعت است.
 
بالا