1-آخه یک بحثیه ! درسته تست تصادف 206 اصلی فرانسه 3 ستاره هستش ولی اینایی که ایران میزنه هم 3 ستاره هست ؟ والله بدنش رو که دست میزنی مثل کاغذ میمونه
2-بنظرتون 206 بی صندوق بهتر از صندوق دار نیست ؟ از لحاظ قدرت بدنه و خرابی و موتور گریبوکس ؟ (مخصوصا تو تصادفات که دیدم عقب بی صندوق خیلی قویتره نسبت به صندوق دار و هندلینگ بهتری داره بی صندوق ها)
3- 206 بی صندوق صفر کمترین قیمتش چنده ؟ الان موتور گریبوکسشون ایرانی چینیه ؟ (آخه 206 تمیز پیدا کردن هم سخته چون اکثرا جوان ها سوار میشن و پدر ماشین رو دراوردن)
4- ریو آخرین سال تولیدش چنده ؟ صفر نداره ؟ قطعاتش گیر میاد اگر توقف تولیده؟ (من اولین سری که ریو اومده بود داشتم و بخاطر خرید خونه پول کم اوردم فروختمش وگرنه شاید تا الان داشتمش. ماشین خیلی خوبی بود فقط صدای موتورش تو دنده 5 زیاد بود و ایراد دیگه ای نداشت بنظرم با اینکه ترمزش ABS نبود اون موقع ولی ترمز خوبی هم داشت)
5- طبق راهنمایی آقا آرش , پس قید چینی ها مثل لیفان رو زدم چون میخوام افت قیمت زیاد نباشه و کاری باشه و ماشین موتور گریبوکسش خوب باشه نه مثل سمند که ناهمخوان باشه و همش درگیر نمایندگی باشی و گریبوکس مزخرف 405 سی سال پیش رو اومدن رو سمند گذاشتن ! 405 خودش چی بود که گریبوکس مزخرفش رو هم رو سمند گذاشتن
دوست عزیز اولا 206 از 5 ستاره 4 شده نه 3 نمیدونم منبعتون چیه؟ اگر خواستین لینک میذارم
دوم محکم بودن ورقه های بدنه دلیل بر اکن بودن نیست.شما تو ماشینای قدیمی نگاه کنید از بدنه محکمی استفاده میشد ولی عیبی که داشت این بود دقیقا در زمان تصادف ضربه عینا به داخل اتاق منتقل میشد.این شد که بعدا فهمیدن امنیت ماشین به طراحیشه.تو ماشین های جدید و روز هک نگاه کنید این موضوع صادقه بدنه فولادی نساختن بدنه سبکه
برای مثال 206 طوری طراحی شده که در تصادف شدید از جلو موتور بیاد پایین به عنوان ضربه گیر.در صورتی که تو پراید خصوصا مدل قبل 90 موتور راست میومد تو اتاق و داشبوردو میشکافت.
یا مثلا در طراحی ستون ها از نقاط شکستی استفاده شده که در هنگام چپ کردن راست تو سر صورت پیاده نشن!
علاوه بر این ها مدل v8، تیپ 5 و امثال هم دارای دو ایربگ به علاوه سیستم پیش کشنده کمربند هستند که در هیچ کدام از ماشین های ایرانی استفاده نشده.
نمونه دیگر از ماشینای خوب L90 که جلوبندی محکمی داره و بخاطر ظراحی H مانند شاسی ضربه توسط نقاط مختلف خنثی میشه.
کلا دو تا ماشین درست حسابی از نظر امنیت داریم یکی 206 یکی l90
من یه چیز جالبتر دیدم که رنگ ال 90 خیلی یا کیفیت تر از 206 و پارس و امثال هم هست کسایی که داشتن میفهمن منظورمو
دیگه شما فکر نکنید که پارس یا سمند امنیتش بیشتره....
مدلای 90 به بعد 206 کلا فاتحشون خونده شده برای مثال گیربکس 405 روش گذاشتن و خبری از گیربکس گذشته نیست یا خیلی قطعات دیگه همه جایگزین شدن مخصوصا اینکه نیمه مولتی پلکس هست و یه سری مشکلات هم درست کرده.البته من شنیدم تو. مدلای صفر الان بهتر شده نمونش lcd شه ولی خوب اینجوریاست
در مورد تفاوت sd با هاچبک بله اس دی خیلی بهتره چه از نظر هندلینگ چه ضربه از پشت.ماشین هاچ بک امنیتش کمتره
Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY