برگزیده های پرشین تولز

وام 25 خرید خودرو

وضعیت
موضوع بسته شده است.

پسره خوب

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,367
لایک‌ها
2,159
در جنایت تروریستی پاریس 110 نفر کشته شدند. جهان از این جنایت به شوک رفت. با توجه به آمار سالیانه 20 هزار کشته حوادث رانندگی در ایران، اتفاقا در 48 ساعت گذشته هم در ایران حدود 110 نفر در اثر تصادف رانندگی کشته شدند. افرادی که کشته شدند یا خانواده بودند و یا خانواده داشتند. در هفته ای که گذشت 110 هزار خودرو در ایران فروش رفت.با حساب متوسط 30 میلیون تومان به ازای هر خودرو، سر جمع 3300 میلیارد تومان (معادل یک میلیارد دلار) پول این ماشین‌ها بود. با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در حمل و نقل عمومی می‌شد از مرگ صدها ایرانی جلوگیری کرد و هزاران شغل ایجاد کرد.

حسین آخانی - استاد دانشگاه تهران
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران
تو عجب آدم پر افاده و از خود راضی هستی!
اونوقت پزشکی شما؟! از همون قشری که بیشترشون (حالا نمیگم همشون) از جان و خون مردم ماشینهای آنچنانی و به قول خودت ماشینهایی که لیقاتش رو دارین، سوار میشن؟!!!
بلی هستم..........پر افاده و از خودراضی کسی هست که از ضعف خودش و حسادت،به دیگران توهین میکنه،وگرنه من به خاطر تلاش خودم در این جایگاهم و بهش افتخار میکنم و غرور دارم

حرفه من کسب درآمد از بیماری و ناخوشی مردم هست....همیشه و همه جای دنیا همین بوده.....هرکس فکر میکنه داره پول بیخود به پزشک میده،میتونه بهش مراجعه نکنه،هیچ اجباری نیست،مثل وام خودرو

مردم میرن رای بدن تا تغییری ایجاد شه تقصیرشون چیه یکی میاد با هزاران وعده و وعید گولشون میزنه و و آخرش هم هیچی!خود من که اصلا رای ندادم
مردم چیکار کنن؟دیگه به چی و به کی اعتماد کنند؟
واقعا کوته فکر هستید اگر فکر میکنید این وام به صلاح مردم بود!
دقت کنید مدت ها بود کسی واقعا خودروی داخلی نمیخرید حالا وام دادن و یکسری احمق به تمام معنا رفتند خریدن
برای خود شخص و طرز فکرش از صمیم قلب متاسفم!
مردن نیاز به وام ماشین ندارند وقتی کشور 24درصد بیکار داره و کسی نمیتونه ازدواج کنه هر کس نمیبینه یا جاش خیلی گرمه یا کوره که باید بره چشم پزشکی
خون به دل این مردم شده با بیسوادی و نادانی و احمق هایی که از این نادان ها و نادانی هایشان پیروی میکنند
نه خود من و نه خانواده ام اینکار رو انجام ندادن بلکه بشدت هم مخالف بودن
تاسف تاسف و تنفر...............

مردم اگر نیاز به وام خودرو نداشتند،اونطور صف نمیبستند .......
نه من،نه خانواده ام از این وام استفاده نکردیم....اما اگر از ابتدا پست های من رو میخوندی متوجه میشدی حرف من این بوده:شاید عده ای باشن که در حسرت یک خودرو مونده باشن و خرید اقساطی یک خودرو،هرچند خودرو آشغال،بتونه توی کیفیت زندگیشون تاثیر مثبت بزاره....این ها رو نباید تهدید کرد و بهشون توهین کرد،تهمت زد،ازشون متفر بود،این ها هم جزو مردم هستند
هر کس برای خودش تصمیم میگیره،شما نمیتونین بگین این وام ضرر مطلق برای هر کس هست،شاید برای یک نفر منفعت هم باشه

کوته فکر کسی هست که تحمل تفکر مخالف خودش رو نداره و اون رو با زبان تهمت و توهین تحقیر میکنه

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Last edited:

saeedh1371

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
665
لایک‌ها
178
بلی هستم..........پر افاده و از خودراضی کسی هست که از ضعف خودش و حسادت،به دیگران توهین میکنه،وگرنه من به خاطر تلاش خودم در این جایگاهم و بهش افتخار میکنم و غرور دارم

حرفه من کسب درآمد از بیماری و ناخوشی مردم هست....همیشه و همه جای دنیا همین بوده.....هرکس فکر میکنه داره پول بیخود به پزشک میده،میتونه بهش مراجعه نکنه،هیچ اجباری نیست،مثل وام خودرو



مردم اگر نیاز به وام خودرو نداشتند،اونطور صف نمیبستند .......
نه من،نه خانواده ام از این وام استفاده نکردیم....اما اگر از ابتدا پست های من رو میخوندی متوجه میشدی حرف من این بوده:شاید عده ای باشن که در حسرت یک خودرو مونده باشن و خرید اقساطی یک خودرو،هرچند خودرو آشغال،بتونه توی کیفیت زندگیشون تاثیر مثبت بزاره....این ها رو نباید تهدید کرد و بهشون توهین کرد،تهمت زد،ازشون متفر بود،این ها هم جزو مردم هستند
هر کس برای خودش تصمیم میگیره،شما نمیتونین بگین این وام ضرر مطلق برای هر کس هست،شاید برای یک نفر منفعت هم باشه

کوته فکر کسی هست که تحمل تفکر مخالف خودش رو نداره و اون رو با زبان تهمت و توهین تحقیر میکنه

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

استفاده کردیم دکتر!!!!!!!!!!!!!
اول تایپک که برای اثبات دکتر بودنت عکس کارتت رو گذاشتی.......................بی زحمت یه عکسی هم از ماشینت بزار دکتر!!!!!!!!!
ای بالیاقت!!!!!!!!!
ای پشم آلو !!!!!!!!!!!!!!
ای آلبالو!!!!!!!!!!!!!!!
ای لامبورگینی سوار!!!!!!!!!!!!!
ای دارنده بوگاتی!!!!!!!!!!!!!!!
ای مالک بنز!!!!!!!!!!!!!
ای احساسات عمومی!!!!!!!!
ای روشن فکر!!!!!!!!!!!!!!.............
.
.
.
ولی خب از حق نگذریم خیلی ها تو ممکلت ما حسرت یه پراید تو دلشون مونده.........خیلی ها هستن که هنوز دارن با پای پیاده و موتور و ... میرن این ور و اونور..........به هر حال کسایی که میتونستن قسطش رو بدون و البته نیاز داشتن رفتن و گرفتن...........
.
.
روی صحبت دوستان چیز دیگه ای هستش.........اگه مردم کمی بیشتر مقاومت میکردن حتی اگه قیمت ماشین پایین نمی اومد حداقل میشد امتیازات بیشتری گرفت......اینجوری اینا فکر میکنن هر موقع مردم اعتراض کردن میشه با یکمی وام دهنشون رو بست.......

البته به نظر من کاملا راه درستی رو در پیش گرفتن.............این ها یاد گرفتن با تحت فشار گذاشتن مردم پول در بیاردن.........فکر کنم از آرمان های جمهوری اسلامی یکیش همین بوده@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران
استفاده کردیم دکتر!!!!!!!!!!!!!
اول تایپک که برای اثبات دکتر بودنت عکس کارتت رو گذاشتی.......................بی زحمت یه عکسی هم از ماشینت بزار دکتر!!!!!!!!!
ای بالیاقت!!!!!!!!!
ای پشم آلو !!!!!!!!!!!!!!
ای آلبالو!!!!!!!!!!!!!!!
ای لامبورگینی سوار!!!!!!!!!!!!!
ای دارنده بوگاتی!!!!!!!!!!!!!!!
ای مالک بنز!!!!!!!!!!!!!
ای احساسات عمومی!!!!!!!!
ای روشن فکر!!!!!!!!!!!!!!.............
.
.
.
ولی خب از حق نگذریم خیلی ها تو ممکلت ما حسرت یه پراید تو دلشون مونده.........خیلی ها هستن که هنوز دارن با پای پیاده و موتور و ... میرن این ور و اونور..........به هر حال کسایی که میتونستن قسطش رو بدون و البته نیاز داشتن رفتن و گرفتن...........
.
.
روی صحبت دوستان چیز دیگه ای هستش.........اگه مردم کمی بیشتر مقاومت میکردن حتی اگه قیمت ماشین پایین نمی اومد حداقل میشد امتیازات بیشتری گرفت......اینجوری اینا فکر میکنن هر موقع مردم اعتراض کردن میشه با یکمی وام دهنشون رو بست.......

البته به نظر من کاملا راه درستی رو در پیش گرفتن.............این ها یاد گرفتن با تحت فشار گذاشتن مردم پول در بیاردن.........فکر کنم از آرمان های جمهوری اسلامی یکیش همین بوده@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگه پست ها رو خونده بودی،گفته بودم که ماشین ندارم،یعنی ۲۰۶ داشتم،چون داغون بود فروختمش و دیگه ماشین تولید داخل نمیخرم
اگرم کارتم رو گذاشتم ،بخاطر این بود که همین دوستان خودتون بمن میگفتن کارمند ایرانخودرو و هرچی بهش میگفتم من شغلم چیز دیگه ای هست،توهین ورتمسخر میکرد،و وقتی گذاشتم تا یه مدتی خفه شده بود تاذاینکه کمپین شکست خورد و دوباره توهین کرد

همین ادبیات توهین و تمسخرتون هست که کمپین رو بهرشکست کشوند،میگی امتیاز میشد گرفت....من میگم کی میخواست بره مذاکره کنه تا امتیاز بگیره؟
مشکل کمپین همین بود،اولا هدفش روشن نبود:کاهش قیمت؟افزایش کیفیت یا ورشکسته کردن خودروساز؟
خوب وقتی تحریم کردین و به جایی رسیدین،برای اینکه جلوی اقدام دولت رو بگیرین باید کاری میکردین
نه اینکه هرکی بخواد خودرو بخره بهش توهین کنین،انگ بزنین،بگین خائنی،بگین نفهمی
هرکیم بگه خوب یک سری حسرت ماشین بدلشون مونده و وام براشون فایده داره،بهش توهین کنی،تهمت بزنی

پس مشکل از طرف خودتون هست
حالا مسخره کنین،توهین کنین.....کمپین شکست خورده اتون جون نمیگیره
من هم در شکستش نقش نداشتم،نه رفتم وام بگیرم،نه کسی از اطرافیان یا همکارام رو میشناسم که وام گرفته باشه
این توهین ها به من بیشتر ار حسادت هست

این همه من رو متهم کردن که برای دولت کار میکنی یا چیز های دیگه که حتی صدای بقیه اعضا هم دراومد؛اتفاقا صنف ما دل خوشی از این دولت نداره،طرح تحولش کلی به پزشک ها ضرر مالی وارد کرده،دریافتی ها با تاخیر ۶ ماهه و حتی یک ساله پرداخت میشه
به اجبار به خدمت دولت درمیایم،بهمون تعرفه درمان با تعرفه دولتی پرداخت میشه که یک سون خصوصی هست و هم بیمارستان و دولت هم ۳۰ درصد سهمشون رو قبل پرداخت ور میدارن،مالیات خوبیم ازش میگیرن؛اما من هنوزم طرفداری میکنم که کسی که خواست و احتیاج داشت باید از این وام بهره میبرد و کسی حق نداره بهش توهین کنه و تهدیدش کنه....حالا دلتون میخواد،بمن فحش بدین

شما هم کار کنید،سرمایه جمع کنید،خودروی خوب سوار بشین....یا کمپین تخیلیتون رو ادامه بدین

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Last edited:

saeedh1371

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
665
لایک‌ها
178
اگه پست ها رو خونده بودی،گفته بودم که ماشین ندارم،یعنی ۲۰۶ داشتم،چون داغون بود فروختمش و دیگه ماشین تولید داخل نمیخرم
اگرم کارتم رو گذاشتم ،بخاطر این بود که همین دوستان خودتون بمن میگفتن کارمند ایرانخودرو و هرچی بهش میگفتم من شغلم چیز دیگه ای هست،توهین ورتمسخر میکرد،و وقتی گذاشتم تا یه مدتی خفه شده بود تاذاینکه کمپین شکست خورد و دوباره توهین کرد

همین ادبیات توهین و تمسخرتون هست که کمپین رو بهرشکست کشوند،میگی امتیاز میشد گرفت....من میگم کی میخواست بره مذاکره کنه تا امتیاز بگیره؟
مشکل کمپین همین بود،اولا هدفش روشن نبود:کاهش قیمت؟افزایش کیفیت یا ورشکسته کردن خودروساز؟
خوب وقتی تحریم کردین و به جایی رسیدین،برای اینکه جلوی اقدام دولت رو بگیرین باید کاری میکردین
نه اینکه هرکی بخواد خودرو بخره بهش توهین کنین،انگ بزنین،بگین خائنی،بگین نفهمی
هرکیم بگه خوب یک سری حسرت ماشین بدلشون مونده و وام براشون فایده داره،بهش توهین کنی،تهمت بزنی

پس مشکل از طرف خودتون هست
حالا مسخره کنین،توهین کنین.....کمپین شکست خورده اتون جون نمیگیره
من هم در شکستش نقش نداشتم،نه رفتم وام بگیرم،نه کسی از اطرافیان یا همکارام رو میشناسم که وام گرفته باشه
این توهین ها به من بیشتر ار حسادت هست

این همه من رو متهم کردن که برای دولت کار میکنی یا چیز های دیگه که حتی صدای بقیه اعضا هم دراومد؛اتفاقا صنف ما دل خوشی از این دولت نداره،طرح تحولش کلی به پزشک ها ضرر مالی وارد کرده،دریافتی ها با تاخیر ۶ ماهه و حتی یک ساله پرداخت میشه
به اجبار به خدمت دولت درمیایم،بهمون تعرفه درمان با تعرفه دولتی پرداخت میشه که یک سون خصوصی هست و هم بیمارستان و دولت هم ۳۰ درصد سهمشون رو قبل پرداخت ور میدارن،مالیات خوبیم ازش میگیرن؛اما من هنوزم طرفداری میکنم که کسی که خواست و احتیاج داشت باید از این وام بهره میبرد و کسی حق نداره بهش توهین کنه و تهدیدش کنه....حالا دلتون میخواد،بمن فحش بدین

شما هم کار کنید،سرمایه جمع کنید،خودروی خوب سوار بشین....یا کمپین تخیلیتون رو ادامه بدین

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
خوبی دکتر؟
بابا ما قصد توهین و جسارت نداشتیم عزیز.......یکمی مزاح کردیم تا حال و هوای تایپک عوض بشه!!!!!!!
در ضمن خدا رو شکر بنده از لحاظ درسی خیلی قوی بوده و هستم و به راحتی میتونستم پزشک بشم ولی نشدم چون علاقه ای به این کار ندارم...........اگر شما هم شدی حتما زحمت کشی و هر کس نون زحمتش رو میخوره...........
راستی ما ماشین داریم و اصلا نه حامی کمپین هستم و نه بر ضدش.......
منظور من این بود که هر حرکتی تو این ممکلت بر علیه این خودکامگی حکومت ارزش حمایت داره.........خواه مثل همین کمپین خودجوش باشه و یا مدیریت شده..........
به نظر من همین وام 25 میلیونی با سود به اصطلاح 16 درصد خیلی امتیاز خوبی بود......ولی خب مردم حول کردن و رفتن تو 4 روز تمومش کردن حالا هم 9 درصد مالیان میره روش!!!!!!!!!!!!
اگه کمی بیشتر صبر میکردن نتایج بیشتری به دست میومد.....ولی خب مردم شرایطشون مثل هم نیست........
به هر حال به نظر من کل این حرکت یه فایده بزرگ داشت..........اونم اینکه اگه مردم با هم باشن میتونن کارهای بزرگ بکننن به شرطی که این دیو طمع رو کنار بزارن.......تا یه جا نذری میدن نرن صف وایستن........
به هر حال اگه حرفی زدم که ناراحت شدید ، از همین تریبون استفاده کرده و عذرخواهی می کنم!!!!!!!
آرمان های انقلاب برقرار باد!
 

drsherman

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
308
اونایی که مدل ماشینشون آبان ماه 94 هست، رو یادتون بمونه...


اینا اگه جایی از "گرونی" زر زدن؛
با پشت دست محکم بخوابونید تو دهنشون.

اگه گفتن "کیفیت"؛
دومی رو محکم تر بزنید

اگه گفتن "مملکت "؛
دیگه امونشون ندید...
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران
طرح خروج از رکود بازار خودرو چه سود و زیانی برای بازیگران آن داشت؟

برندگان و بازندگان تسهیلات خودرو

روزنامه دنیای اقتصاد - شماره تاریخ چاپ: ۱۳۹۴/۰۸/۳۰ بازدید: بار کد خبر: DEN-965375



گروه خودرو: سر و صدای تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو این روزها نسبتا خوابیده و این در شرایطی است که حالا خیلی‌ها به دنبال برندگان و بازندگان این «تسهیلات» می‌گردند.

اگر همه طرف‌های درگیر در ماجرای تسهیلات 25 میلیونی را در نظر بگیریم، به یک چهار ضلعی می‌رسیم، چهار ضلعی که اضلاع آن را «دولت»، «بانک‌ها»، «مشتریان» و «خودروسازان» تشکیل می‌دهند. در این بین، برخی معتقدند دولت برنده بازی تسهیلات شده، برخی خودروسازان را پیروز آن می‌دانند، عده‌ای معتقدند مشتریان برد کرده‌اند و برخی نیز از بانک‌ها به‌عنوان برنده اصلی نام می‌برند. اما به واقع کدام یک از اضلاع این چهار ضلعی، بازی تسهیلات را به نفع خود تمام کرده و کدام شان باخته است؟ خودروسازان که توانستند پارکینگ‌های خود را خالی کنند؟ دولت که توانست رکود سنگین در فروش خودرو را شکسته و سبب افزایش دوباره تیراژ خودروهای داخلی شود؟ بانک‌ها که سودی نسبتا بی‌دردسر کسب کردند؟ یا مشتریانی که توانستند با آورده‌ای نه‌چندان زیاد، صاحب خودرو شوند؟ پیش از آنکه پاسخ این پرسش‌ها را بدهیم، ابتدا نگاهی بیندازیم به آنچه در بازی تسهیلات 25 میلیونی بر دولت، بانک‌ها و مشتریان و خودروسازان گذشت.


ماجرا از آنجا شروع شد که خودروسازی به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کشور به دلایل مختلف (قیمت بالای خودروها، کاهش قدرت خرید، انتظار برای ورود خودروهای جدید و کاهش قیمت و همچنین تشکیل کمپین «خودرو نخرید») به مشکل خورد و ابتدا فروش و به تبع آن، تولیدش پایین آمد. از آنجا که دولت نمی‌خواست یکی از غول‌های صنایع کشور کمر خم کرده و زمین‌گیر شود، تصمیم گرفت هر طور شده مشتریان را به بازار خودرو برگرداند، مشتریانی که به دلایل مختلف دست شان از این بازار کوتاه یا خود تمایلی به خرید خودرو نشان نمی‌دادند. به باور کارشناسان، در حال حاضر مشتریان بازار خودرو کشور را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ دسته اول، بی‌پول‌ها، آنها که میل به خرید دارند اما نقدینگی لازم در اختیارشان نیست؛ دسته دوم، شاکیان، همان‌هایی که به‌دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا، خرید خودروهای داخلی را تحریم کرده اند؛ و دسته سوم، منتظران، همان‌ها که در انتظار کاهش قیمت شدید خودرو و همچنین ورود محصولات با کیفیت و ارزان خارجی به کشور (پس از لغو تحریم‌ها) هستند. در این بین، درد گروه اول (مشتریان بی‌پول) نقدینگی بود و بس، چه آنکه آنها اگرچه چندان دل خوشی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی نداشته و ندارند، اما به شدت دسته دوم نبوده و بدشان نمی‌آید به واسطه تسهیلات و وام و... صاحب خودرو شوند.


این دسته از مشتریان در واقع اگر پولی به دستشان می‌رسید، بی‌فوت وقت، هر خودرویی را با هر کیفیت و قیمتی می‌خریدند، هرچند آنها نیز به‌خوبی نسبت به ضعف‌های خودروهای تولید داخل آگاه بوده و هستند. اتفاقا دولت نیز که خوب فهمیده بود درد بخشی از مشتریان بازار خودرو، بی پولی است، تسهیلات 25 میلیون تومانی را وارد بازی کرد و با در نظر گرفتن سودی کمتر از سودهای معمول، آنها (مشتریان بی پول) را به بازار بازگرداند. این تصمیم اگرچه از جهاتی از جمله سود کمتر از عرف و اثرات تورمی، مورد انتقاد برخی از کارشناسان قرار گرفت، اما دولت تصمیم خود را گرفته بود و چون می‌خواست یکی از پیروزی‌های بزرگش یعنی مثبت شدن رشد اقتصادی، حفظ شود، به پایه پولی کشور افزود تا هم خود و هم خودروسازان را در معرض ریسکی بزرگ قرار دهد. از سویی اما سیستم بانکی نیز اگرچه قلبا تمایلی به ارائه تسهیلات به مشتریان خودرو نداشت، اما وقتی دید قرار است بانک مرکزی نقدینگی این طرح را تقبل کرده و شاید هم سودی بی دردسر نصیب آنها شود، از تسهیلات 25 میلیونی استقبال کرد. در آن سوی ماجرا اما خودروسازان نیز که فروش شان به شدت افت کرده بود و با تیراژی اندک روزگار می‌گذراندند، با آغوش باز به استقبال تسهیلات رفته و توانستند حدود 110 هزار دستگاه از محصولات دپو شده خود را به فروش برسانند.


دولت مساوی کرد

حالا اما به سراغ تک تک اضلاع چهار ضلعی تسهیلات خودرو برویم و ببینیم درصد برد و باخت هر یک آنها در این بازی چقدر است. ابتدا از دولت شروع کنیم که به گفته کارشناسان، با تسهیلات 25 میلیونی، ریسک نسبتا بزرگی را به جان خرید. ریسک این کار برای دولت از آن جهت است که اضافه شدن این حجم از نقدینگی به پایه پولی، اثرات تورمی در پی دارد و می‌تواند تلاش‌های دولت را برای کاهش نرخ تورم (البته به‌طور موقت) هدر دهد. اگرچه کارشناسان می‌گویند اثرات تورمی تسهیلات خودرو قطعی بوده و حداقل 6 و حداکثر 9 ماه ادامه دارد، اما در عین حال تاکید می‌کنند دولت توانسته با این تسهیلات، دومین صنعت بزرگ کشور و یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی را به نوعی احیا کند. به عبارت بهتر، دولت توانست با تزریق تسهیلات 25 میلیونی، خودروسازی را به مدار تولید طبیعی بازگردانده و امیدوار باشد تا این صنعت دوباره اثری مثبت بر رشد اقتصادی بگذارد. در این شرایط هرچند دولت بابت افزایش تورم، مرتکب ریسک بزرگی شده، اما از آن سو توانسته لکوموتیو صنایع کشور را دوباره به ریل بازگردانده و به نوعی آن را نجات دهد. با این حساب، دولت در بازی تسهیلات به نوعی یک-یک مساوی کرده و بابت نجات خودروسازی، یگ گل زده و از حیث اثرات تورمی این طرح، یک گل دریافت کرده است.


مشتریان بردند؟

از دولت که بگذریم، به مشتریان می‌رسیم، مشتریانی که از نظر خودروسازان، برنده واقعی بازی تسهیلات به شمار می‌روند. به اعتقاد خودروسازان و البته برخی کارشناسان، آن دسته از مشتریان که به‌دلیل کمبود نقدینگی قادر به خرید خودرو نبودند، توانستند با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی، خودرو شخصی برای خود خریداری کنند، بنابراین برنده این بازی هستند. از نظر خودروسازان و برخی کارشناسان، تسهیلات 25 میلیونی به‌دلیل سود کمتر از معمول و زمان بازپرداخت چهار ساله، فرصت خوبی برای مشتریان بابت خرید خودرو فراهم آورده، مخصوصا اینکه بانک‌ها معمولا به راحتی وام و تسهیلات به بازار خودرو تزریق نمی‌کنند. اگرچه برخی معتقدند تسهیلات 25 میلیونی، مشتریان را تا چهار سال زیر بار قسط برده و قیمت تمام شده خرید یک خودرو را چند میلیون تومان افزایش داده است، اما در مقابل، خودروسازان و تعدادی از کارشناسان تاکید می‌کنند به‌دلیل سود کمتر از عرف، این تسهیلات گزینه خوبی برای خرید خودرو بوده است. به گفته آنها، مشتریان اگر می‌خواستند وام و تسهیلات خودرو را از منابع دیگری تامین کنند، مجبور بودند سود بیشتری پرداخته و با این حساب، قیمت تمام شده خودروشان بسیار بیش از قیمت تمام شده ناشی از تسهیلات، از آب در می‌آمد.


برد مشروط خودروسازان

به سراغ خودروسازان برویم، همان‌ها که از نظر مشتریان و منتقدان صنعت خودرو، برنده اصلی در بازی تسهیلات 25 میلیون تومانی هستند. توجیه برنده بودن خودروسازان از آن جهت است که به واسطه تسهیلات 25 میلیون تومانی، پارکینگ‌های شان خالی شده، نقدینگی بالا رفته و تولید نیز افزایش یافته است. در واقع این سه دلیل (خالی شدن پارکینگ‌ها، رشد نقدینگی و افزایش تیراژ)، سبب شده از نظر خیلی‌ها از جمله مشتریان، شرکت‌های خودروساز داخلی برنده اصلی در ماجرای تسهیلات 25 میلیونی باشند، چه آنکه اگر نبود این تسهیلات، هیچ بعید نبود انبار خودروسازان حالا حالاها پر بماند و تیراژشان نیز روز به به روز پایین‌تر بیاید. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان از اثرات منفی پساتسهیلات در امان نبوده و هیچ بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور، با بحران‌هایی مواجه شوند. به گفته آنها، مثلا ممکن است مشتریان تا زمانی که تسهیلاتی جدید برای خرید خودرو (چه از سوی دولت و چه از سوی خودروسازان) در نظر گرفته نشود، اقدام به خرید خودروهای داخلی نکنند.


از سوی دیگر، طبق روشی که برای فروش تسهیلاتی خودرو در نظر گرفته شد، مشتریان تا 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 25 میلیون تومان، تسهیلات با زمان بازپرداخت چهار ساله دریافت کردند؛ البته پیش‌تر قرار بود این بازه زمانی، هفت ساله باشد، که ناگهان به چهار سال کاهش یافت. هرچند خودروسازان شرط ضامن را برای دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی در نظر نگرفتند، اما مشتریان چندین چک در اختیار آنها گذاشتند، چک‌هایی که از نظر برخی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو، ریسک بزرگی را به همراه خواهد داشت. به عبارت بهتر، اگر بخشی از مشتریان (مثلا پنج یا شش درصد آنها) نتوانند یا نخواهند چک‌هایشان را پاس کنند، چند 10 میلیارد تومان خودروسازها وصول نخواهد شد و هر چه درصد چک‌های پاس نشده بالا برود، غول‌های جاده مخصوص نقدینگی بیشتری از دست خواهند داد. اما نکته دیگری که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، پیش خور شدن بخشی از نقدینگی خودروسازان در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی است. به گفته آنها، طبق روال در نظر گرفته شده برای تسهیلات 25 میلیونی، خودروسازان باید اسناد فروش تسهیلاتی خود را نزد بانک مرکزی برده و به اصطلاح تنزیل کنند، این در شرایطی است که بانک همان ابتدا سود 16 درصدی تسهیلات را کم می‌کند. همچنین، خودروسازان باید همان ابتدای کار، هزینه‌های مربوط به مالیات بر ارزش‌افزوده و شماره گذاری و بیمه را به نهادهای مربوطه پرداخت کنند.


به گفته کارشناسان، هرچند خودروسازان این هزینه‌ها را از مشتریان دریافت می‌کنند، اما نکته اینجاست که دریافتی آنها از مشتریان به‌صورت قسطی و تدریجی است، حال آنکه هزینه‌های موردنظر را باید یکجا به نهادهای مربوطه بپردازند. یکی از کارشناسان اقتصادی کشور با ذکر مثالی در این مورد، می‌گوید: فرض کنیم خودروسازان اسناد فروشی معادل دو هزار میلیارد تومان را نزد بانک مرکزی ببرند؛ این بانک در همان ابتدا سود 16 درصدی (معادل 320 میلیارد تومان) را کم کرده و بنابراین پولی که دست شرکت‌های خودروساز را می‌گیرد، 1680 میلیارد تومان خواهد بود. وی ادامه می‌دهد: خودروسازان باید چیزی حدود 13 درصد دیگر نیز از این پول بابت مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های شماره گذاری و بیمه، به نهادهای مربوطه بپردازند که حدودا 220 میلیارد تومان خواهد بود؛ با این حساب، از دو هزار میلیارد تومان اولیه، 540 میلیارد تومان همان ابتدای کار از کیسه خودروسازان خواهد رفت. این کارشناس تاکید می‌کند: درست است که خودروسازان سود 16 درصدی و عوارض و مالیات حدودا 13 درصدی را از مشتریان دریافت خواهند کرد، اما این بازپرداخت در مدت چهار سال انجام خواهد شد.


زرنگی بانک‌ها؟

اما سری هم بزنیم به بانک ها؛ ضلع چهارم تسهیلات که به اعتقاد برخی از کارشناسان، آنها کمترین دردسر را در تسهیلات 25میلیون تومانی متحمل شده‌اند. کارشناسان بر این باورند که بانک مرکزی در ماجرای تسهیلات 25 میلیونی، عملا خودروسازان را (بابت تسویه حساب نهایی و پاس شدن چک ها) در مقابل مشتریان قرار داده است. در واقع بانک مرکزی سازوکار تسهیلات موردنظر را طوری ترتیب داده که عملا سیستم بانکی خود را تمام و کمال از ماجرا کنار کشیده و مشتریان و خودروسازان را با یکدیگر تنها گذاشته است. به عبارت بهتر، بانک مرکزی مسوولیت وصول چک‌ها را بر گردن خودروسازان انداخته است، به نحوی که اگر مشتریان بخشی از چک هایشان را عمدا یا از سر ناتوانی پاس نکنند، این دیگر مشکل جاده مخصوصی‌ها است نه سیستم بانکی.


با این حساب، اگر احیانا برخی از مشتریان موفق به پاس کردن چک هایشان نشوند، بانک‌ها با توجه به ضمانت‌ها و وثایقی که از خودروسازان دریافت کرده‌اند، به پول خود خواهند رسید و این وسط ممکن است سر شرکت‌های خودروساز بی‌کلاه بماند. نکته دیگری که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، تامین اعتبار تسهیلات 25 میلیونی از ناحیه بانک مرکزی است، بدین معنا که بانک‌ها بدون استفاده از منابع داخلی خود، معادل 16 درصد سود نیز به خزانه شان واریز خواهند کرد. هرچه هست، با توجه به موارد مطرح شده، به نظر می‌رسد پیدا کردن برنده‌ها و بازنده‌های طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی، کار چندان سختی نباشد.


Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 

Trickett

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2015
نوشته‌ها
117
لایک‌ها
815
در جنایت تروریستی پاریس 110 نفر کشته شدند. جهان از این جنایت به شوک رفت. با توجه به آمار سالیانه 20 هزار کشته حوادث رانندگی در ایران، اتفاقا در 48 ساعت گذشته هم در ایران حدود 110 نفر در اثر تصادف رانندگی کشته شدند. افرادی که کشته شدند یا خانواده بودند و یا خانواده داشتند. در هفته ای که گذشت 110 هزار خودرو در ایران فروش رفت.با حساب متوسط 30 میلیون تومان به ازای هر خودرو، سر جمع 3300 میلیارد تومان (معادل یک میلیارد دلار) پول این ماشین‌ها بود. با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در حمل و نقل عمومی می‌شد از مرگ صدها ایرانی جلوگیری کرد و هزاران شغل ایجاد کرد.
حسین آخانی - استاد دانشگاه تهران
حتی با نصف این مبلغ میشد یه کارخونه خودروسازی دیگه تاسیس کرد!
سوزوکی تو هند با 485 میلیون دلار کارخونه راه اندازی میکنه! http://www.wsj.com/articles/SB10001424052702304007504579348710691866066
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
854
لایک‌ها
704
سن
34
کارشناسان اقتصادی از همان ابتدای اعلام تخصیص منابع برای خروج صنعت خودروی کشور از رکود، چنین بسته‌ای را فاقد کارایی لازم دانسته و دلایل رکود اصلی را به چیزی بیش از مشکات نقدینگی نسبت می دادند. تخصیص تسهیلات 25 میلیونی خرید خودرو اگرچه توانست تا حدودی خریدوفروش در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز را رونق ببخشد، اما پس از اتمام آن، بازار خودرو را در رکود بیشتری فرو برد.


اکنون نمایشگاه‌های خودرو از تشدید رکود در بازار خودرو خبر می‌دهند. به گفته فعالان بازار، فروش اقساطی خودرو موجب شد بسیاری از تقاضاهای موجود در بازار، جذب تسهیلات 25 میلیونی شود. از سوی دیگر، تسهیلات 25 میلیون تومانی همان‌گونه که تقاضای موجود در بازار را کاهش داده، منجر به کمبود برخی از خودروها در بازار نیز شده است؛ به‌طوری‌که به گفته برخی از نمایشگاه‌داران، هم‌اکنون بازار با کمبود خودروهایی همچون 206 تیپ 2، پژو پارس سال و تندر 90 مواجه است. از سوی دیگر برخی از خودروها که خریداران تمایل چندانی به آنها نشان ندادند و همچنان در بازار موجود هستند، نیز با افت قیمتی اندکی مواجه شده‌اند.

افت‌وخیز داخلی‌ها
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بازار خودروهای داخلی در هفته جاری با افت‌وخیز اندکی مواجه شده است؛ به‌طوری‌که در اوایل هفته جاری به‌دنبال توقف تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو از سوی بانک مرکزی سکوت سردی بازار خودرو را فرا گرفته است. آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 500 هزار تومان خریدوفروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 50هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته جاری حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو 206 صندوقدار در مدل V8 با خیز 150 هزار تومانی هم‌اکنون 36 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد.

از بازار پژو 405 در مدل SLX خبر می‌رسد که این محصول با افت 100 هزار تومانی در هفته جاری هم‌اکنون با قیمت 28 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پژوپارس سال نیز که در هفته‌های گذشته ثبات قیمتی خود را حفظ کرده بود در هفته جاری با افزایش 100 هزارتومانی هم‌اکنون 35 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود. با این حال دیگر محصول ایران‌خودرو به نام سمند EF7 ثبات قیمتی خود را در بازار حفظ کرده است، به‌طوری‌که این خودرو در هفته جاری به قیمت 30 میلیون تومان معامله می‌شود. از بازار رانا نیز خبر می‌رسد، این خودرو نیز طی هفته جاری ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است و هم‌اکنون 32 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رود.

فعالان بازار در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این خودرو بدون هیچ تغییری، در حال حاضر با قیمت 42 میلیون و 500 هزار تومان قابل خرید و فروش است. اما سری به بازار خودروهای شرکت سایپا بزنیم. بازار خودروهای این شرکت اما با تغییر خاصی مواجه نشده است. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، تیبا با حفظ ثبات قیمتی خود در بازار هم‌اکنون با قیمت 23 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود. این در حالی است که پراید مدل 131 با افزایش 50 هزار تومانی در حال حاضر با قیمت 19 میلیون و 950 هزار تومان به فروش می‌رسد. در عین حال قیمت پراید در مدل 111 نیز افزایش 50 هزار تومانی در این هفته داشته و با این حساب، خودرو موردنظر هم‌اکنون 20 میلیون و 350 هزار تومان به فروش می‌رود.

اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا خبر می‌رسد که این خودروها طی هفته جاری ثبات قیمت را تجربه کرده‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات بدون تغییر قیمت هم‌اکنون 86 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود و مدل دنده‌ای آن نیز هم‌اکنون به قیمت 73 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. سری هم به خانواده تندر 90 بزنیم. تندر اتومات هم بعد از چند هفته ثبات قیمت در هفته جاری با افزایش 100 هزار تومانی مواجه شده است؛ بنابراین هم‌اکنون این خودرو در بازار با قیمت 47 میلیون و 100 هزار تومان خریدوفروش می‌شود. پارس‌تندر نیز با افزایش 50 هزار تومانی در هفته جاری 38 میلیون و 750 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت 38 میلیون و 500 هزار تومانی تندر مدل E2 نیز از افت قیمتی این خودرو در بازار حکایت دارد.


افزایش قیمت وارداتی‌ها
بنابر گفته فعالان بازار هر چند بازار خودروهای وارداتی همچنان در رکود به سر می‌برد، اما به‌دلیل تغییرات نرخ ارز در هفته جاری شاهد افزایش 500 هزار تا 2 میلیون تومانی در بازار این خودروها هستیم. هم‌اکنون در بازار، هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با 165 میلیون تومان دارد که این به معنی ثبات قیمتی این خودرو است. هیوندایی توسان نیز بدون تغییر قیمتی در هفته جاری با قیمت 147 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد، اما از بازار محصولات کیا خبر می‌رسد که محصولات این شرکت با افزایش 500 هزار تومانی معامله می‌شوند. بنابراین برای خرید کیا اپتیما باید 151 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع حکایت از افزایش 500 هزار تومانی این خودرو در بازار دارد. سراتو نیز با افزایش 500 هزار تومانی هم‌اکنون با قیمت 115 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

محصولات تویوتا نیز که همواره ثبات قیمتی خود را در بازار حفظ کرده‌اند، در هفته جاری افت‌وخیز قیمتی نداشته‌اند؛ به‌طوری‌که تویوتا کمری هیبریدی به قیمت 173 میلیون تومان در بازار خریدوفروش می‌شود. قیمت قبلی کمری در مدل بنزینی 180 میلیون تومان بود که مدل بنزینی این خودرو دیگر وارد کشور نمی‌شود. یاریس‌هاچ بک نیز 105 میلیون تومان قیمت دارد. در این میان اما لکسس با کاهش 2 میلیون تومانی در هفته جاری در حال حاضر 585 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


وزارت صنعت به‌دنبال تسهیلات جدید خودرو
تسهیلات 25 میلیونی که از اواسط هفته گذشته در اختیار مشتریان خودرو قرار گرفت، توانست 110 هزار نفر از مشتریان را که به دلیل نقدینگی پایین، قادر به خرید خودرو نبودند، صاحب خودرو کند و از آن سود فروش و تولید خودروسازان را افزایش بدهد. این تسهیلات هر چند توانست جانی تازه به خودروسازان داده و پارکینگ‌های آنها را خالی کند، اما ظاهراً هدف تخصیص آن برای برخی دست‌اندرکاران صنعت خودرو فراموش شده است؛ چراکه آنها یادشان رفته که تسهیلات موردنظر ظرفیتی محدود داشته و بانک مرکزی برای آن سقف در نظر گرفته است. توجیه خودروسازان برای ادامه فروش تسهیلاتی محصولاتشان (بیش از 110 هزار دستگاه) این بود که بانک مرکزی اعلام کرده این تسهیلات تا 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، این در حالی بود که به گفته مسئولان بانک مرکزی، به شرکت‌های خودروساز عنوان شده بود ظرفیت فروش به‌واسطه تسهیلات 25 میلیونی، محدود است. به عبارت بهتر، منظور بانک مرکزی از ادامه داشتن ارائه تسهیلات موردنظر تا اردیبهشت 95، این بوده که پرداخت این تسهیلات تا آن تاریخ معتبر است، منتها به‌شرط پر نشدن ظرفیت.


از طرفی، آن طور که حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، عنوان کرده، در جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر صنعت و معاونان بانک مرکزی، مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند دولت تصمیم دیگری برای تمدید طرح تسهیلات 25 میلیونی ندارد و خودروسازان می‌توانند با روش‌های مختلف مانند لیزینگ یا کاهش قیمت، تقاضا را برای خرید خودرو تحریک کنند. با این حال، آن طور که فعالان صنعت خودرو عنوان می‌کنند، به دولت پیشنهاد شده تا تسهیلات خودرو را تمدید کند؛ زیرا هم مشتریان از آن استقبال خواهند کرد و هم خودروسازها. این در حالی است که به گفته یک مقام ارشد در صنعت خودرو، پیشنهادی از سوی خودروسازان بابت تزریق تسهیلات جدید، ارائه نشده و وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال این اتفاق است. وی تأکید می‌کند که اگرچه خودروسازان از ارائه دوباره تسهیلات 25 میلیونی استقبال می‌کنند، اما اگر پیشنهادی داده شده، از سوی وزارت صنعت بوده نه آنها.
مهمترین نکته اینجاست که ارائه این تسهیلات، سطح انتظارات از نوع فروش را در مشتریان ارتقا بخشیده و دیگر نمی توان به راحتی با پیش فروش و فروش نقدی، این خودروهای از رده خارج و قدیمی را به مشتریان فروخت.
 

shkz

Registered User
تاریخ عضویت
19 آپریل 2010
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
65
محل سکونت
تهران
نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از اینکه خودرو‌های ایرانی قدرت رقابت با خودروهای چینی‌ها را هم ندارند، گفت: وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو نمی‌تواند راهکار موثری برای این صنعت باشد و بهترین راهکار برای صنعت خودروسازی داخلی، واگذاری آن به خودروسازان خارجی است.
نیما بصیری تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: وام خودرو یک آرام بخش موقت برای صنعت خودروسازی است و نمی‌تواند باعث به حرکت درآمدن چرخ این صنعت شود و با شرایط فعلی کیفیت خودروهای داخلی امکان رقابت با خودروهای خارجی، حتی خودرو‌های چینی را ندارند.
وی افزود:‌ بهترین راهکار برای صنعت خودروی داخلی این است که شرکت‌های خودروسازی داخلی که در حال حاضر به هر نحوی به دنبال بقا هستند به خودروسازی‌های خارجی واگذار شوند، چراکه وضعیت فعلی صنعت خودرو به نفع صنعت کشور نیست.
بصیری تهرانی با بیان اینکه اصول درست صنعت خودروسازی در داخل کشور رعایت نمی‌شود، ادامه داد: خودروهای داخلی کیفیت لازم را ندارند به دلیل اینکه قطعه ساز یا خودروسازان به درستی عمل نمی‌کنند. در حال حاضر که بیش از 100 هزار خودرو برای واگذاری ثبت نام شده است که باید پرسید آیا قطعات این خودرو‌ها برای تحویل موجود است؟ قطعه سازی که ورشکست شده است و از شرکت‌های خودروسازی طلب زیادی دارد با چه موجودی و درآمدی می‌تواند قطعه تولید کند؟
نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید برای تعیین استراتژی صنعتی نگاه بلند مدت داشت، ادامه داد: این پولی که برای صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده می‌توانست وارد چرخه صنعت شود. آیا واقعا برای هفت سال آینده برای خودرو‌هایی که فرسوده می‌شوند برنامه ریزی شده است؟
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران


@mersa1989 شاید درست نباشه اما از ته دل میخوام بعدیش تو باشی (نمیری مثلا قطع نخا بشی ) تا بفهمی مزه روزانه یتیم شدن هزاران کودک رو
صنعتی که تو داری ازش دفاع میکنی باعث و بانی یتیم شدن و بی سرپرست دشن هزاران خانواده هست ...
به زبان گربه سیاه بارون نمیاد
شما از عصبانیت و حسادت دچار عارضه نشید خوب هست.

انگار همین یک نفر من هستم......توی همین تاپیک چند نفر با من هم عقیده بودن؟.......پس مشکلت با من حسادتت و کمبودت هست نه چیز دیگه،خودت هم میدونی..........شما اگر عرضه داشتین میتونستین علیه چیزی که مخالفشین اقدام درستی انجام بدین.......نه از پشت اینترنت و تلگرام کمپین کنی
عرضه نداری،توهین هم نکن
جوری میگی انگار من یک نفر مسبب اوضاع مملکت و شکست خوردن کمپین هستم............شما چطور مدعی کمپین و یک حرکت اجتماعی هستید،در صورتی که نظرات و عقاید متفاوت و مخالف خودتون رو تحمل نمیکنین
با این ادبیات و عقده و حقارت،اگر امثال شما روی کار بیان،از کسانی که الان هستند و اوایل انتقلاب اون کارها رو کردن،بدتر و وحشیانه تر رفتار میکنین


من برعکس شما بجای نفرین،براتون آرزوی بهبود اوضاع زندگی و سلامتی میکنم

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Last edited:

ali-.b2

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2015
نوشته‌ها
187
لایک‌ها
261
تمام ماشینا فروش رفته این کمپین نمیخریم هنوز هست دکتر جان بیخیال خودتو علاف جماعت ماشین سوار نکن
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
دو هفته از این ثبت نام گذشت!!! خودروها تحویل شد؟؟؟ تحویل فورررررررری


سر مشتریان خودرو با وام 25 میلیون تومانی بی‌کلاه ماند/ چرا خودروهای ثبت‌نامی را تحویل نمی‌دهند؟
معاون فروش گروه سایپا به بیان توضیحاتی در مورد خودروهای فروخته شده با تسهیلات 25 میلیونی پرداخته و گفته: این خودروها هم تا زمانی که فاکتور نشود قابل تحویل نیست که فاکتور آن هم منوط به دریافت مبلغ آن یعنی تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی است. چراکه باید ابتدا فاکتور، صدور سند و پلاک بگیرد بعد تحویل شود.
332275_325.jpg


سرویس اقتصادی فردا:رکود طولانی مدت در بازار خودرو موجب شد تا دولت با اختصاص تسهیلات جدید خرید خودرو بازار را رونق ببخشد. تسهیلات خرید خودرو که در بسته جدید خروج از رکود دولت رونمایی شد از همان اول مورد نقد کارشناسان قرار گرفت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی و منتقدان این طرح در نظر گرفته شده معتقد بودند که باید خودروسازان با افزایش کیفیت خودرو، مشتریان را جذب کنند و دولت نباید آنها را از ورشکستگی نجات دهد.

خودروهای صفر دپو شده در پارکینگ خودروسازان در حالی انبار می شد که مدیران خودروساز اظهار می کردند مشکلی در فروش محصولات شان ندارد اما اوضاع بازار برایشان به حدی نگران کننده بود که منجر شد با حمایت دولت و نمایندگان مجلس تسهیلات 25 میلیون تومانی را برای جذب مشتری ارائه کنند.

وعده هایی که محقق نشد

از همان ابتدای شروع این طرح، وعده هایی که خودروسازان به متقاضیان خود داده بودند محقق نشد. در حالی که خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که در ارائه چک به نمایندگی مجاز مشکل دارند می‌توانند از سفته استفاده کنند، متقاضیان با مراجعه به نمایندگی های خودرو مطلع شدند که برای دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی، سفته مورد قبول نمایندگی ها نبوده و فقط دارندگان چک مشمول دریافت این وام می شوند!

همچنین از شروع انتشار اخبار تسهیلات 25 میلیونی خودرو، اعلام شد که بازپرداخت این وام ها 4 تا 7 ساله می باشد. اما مسئولان نمایندگی های خودرو اعلام کرده اند بازپرداخت تسهیلات 4 ساله بوده و مدت آن بیشتر نمی شود.

پس از آن بود که مشخص شد سود بانکی تسهیلات 25 میلیونی، 16 درصد تعیین نشده است. زیرا که نمایندگی های خودرو با اخذ چک های 4 ماهه رقمی بیشتر از 16 درصد سود را تعیین کرده اند. قائم مقام وزیر صنعت با تایید این موضوع بیان کرد: سود وام خودرو با اقساط "چکی چند ماه یکبار" کمی بیشتر ۱۶ درصد است! مشتریان وام 25 میلیون تومان با تصور سود 16 درصد، متقاضی مسیری دروغین که خوروسازان و مسئولان برایشان ترسیم کرده بودند، قرار گرفتند.

بازار خودرو همچنان در رکود

برخی مردم در روزهای ثبت نام برای تسهیلات 25 میلیون تومانی و برای پرداخت رقم اولیه خرید خودرو، اقدام به فروش خودروهای خود کردند. به همین دلیل امروز در بازار شاهد ازدیاد خودروهای دست دوم در بازار هستیم. علاوه بر آن افرادی که خودروهای دست دوم را خریداری کرده اند، خودروها روی دست شان مانده و خریداری برای فروش خودرویشان وجود ندارد.

چرا خودروهای ثبت نامی را تحویل نمی دهند؟

با وجود اینکه مسئولان اعلام کرده بودند که از یک هفته تا یک ماه بعد از ثبت‌نام تسهیلات 25 میلیون تومانی، خودروها به متقاضیان تحویل داده می‌شود، اما با گذشت بیش از یک هفته از زمان ثبت نام، هنوز هیچ خودرویی به خریداران تحویل داده نشده است.

تحویل خودروهای فروش رفته با وام 25 میلیونی به شرط تامین مالی

رضا تقی‌زاده، معاون فروش گروه سایپا به بیان توضیحاتی در مورد خودروهای فروخته شده با تسهیلات 25 میلیونی پرداخته و گفته: این خودروها هم تا زمانی که فاکتور نشود قابل تحویل نیست که فاکتور آن هم منوط به دریافت مبلغ آن یعنی تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی است. چراکه باید ابتدا فاکتور، صدور سند و پلاک بگیرد بعد تحویل شود.

وی در رابطه با زمان یک ماهه تحویل خودروهای فروش رفته با تسهیلات 25 میلیون تومانی نیز این گونه توضیح داد که زمانی که پول کامل به حساب خودرو ساز وارد و تامین مالی بانک ها انجام شود از آن تاریخ یک ماه فرصت داریم که خودرو را تحویل دهیم!
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,629
لایک‌ها
8,061
محل سکونت
IR/MASHHAD
دو هفته از این ثبت نام گذشت!!! خودروها تحویل شد؟؟؟ تحویل فورررررررری


سر مشتریان خودرو با وام 25 میلیون تومانی بی‌کلاه ماند/ چرا خودروهای ثبت‌نامی را تحویل نمی‌دهند؟
معاون فروش گروه سایپا به بیان توضیحاتی در مورد خودروهای فروخته شده با تسهیلات 25 میلیونی پرداخته و گفته: این خودروها هم تا زمانی که فاکتور نشود قابل تحویل نیست که فاکتور آن هم منوط به دریافت مبلغ آن یعنی تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی است. چراکه باید ابتدا فاکتور، صدور سند و پلاک بگیرد بعد تحویل شود.
332275_325.jpg


سرویس اقتصادی فردا:رکود طولانی مدت در بازار خودرو موجب شد تا دولت با اختصاص تسهیلات جدید خرید خودرو بازار را رونق ببخشد. تسهیلات خرید خودرو که در بسته جدید خروج از رکود دولت رونمایی شد از همان اول مورد نقد کارشناسان قرار گرفت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی و منتقدان این طرح در نظر گرفته شده معتقد بودند که باید خودروسازان با افزایش کیفیت خودرو، مشتریان را جذب کنند و دولت نباید آنها را از ورشکستگی نجات دهد.

خودروهای صفر دپو شده در پارکینگ خودروسازان در حالی انبار می شد که مدیران خودروساز اظهار می کردند مشکلی در فروش محصولات شان ندارد اما اوضاع بازار برایشان به حدی نگران کننده بود که منجر شد با حمایت دولت و نمایندگان مجلس تسهیلات 25 میلیون تومانی را برای جذب مشتری ارائه کنند.

وعده هایی که محقق نشد

از همان ابتدای شروع این طرح، وعده هایی که خودروسازان به متقاضیان خود داده بودند محقق نشد. در حالی که خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که در ارائه چک به نمایندگی مجاز مشکل دارند می‌توانند از سفته استفاده کنند، متقاضیان با مراجعه به نمایندگی های خودرو مطلع شدند که برای دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی، سفته مورد قبول نمایندگی ها نبوده و فقط دارندگان چک مشمول دریافت این وام می شوند!

همچنین از شروع انتشار اخبار تسهیلات 25 میلیونی خودرو، اعلام شد که بازپرداخت این وام ها 4 تا 7 ساله می باشد. اما مسئولان نمایندگی های خودرو اعلام کرده اند بازپرداخت تسهیلات 4 ساله بوده و مدت آن بیشتر نمی شود.

پس از آن بود که مشخص شد سود بانکی تسهیلات 25 میلیونی، 16 درصد تعیین نشده است. زیرا که نمایندگی های خودرو با اخذ چک های 4 ماهه رقمی بیشتر از 16 درصد سود را تعیین کرده اند. قائم مقام وزیر صنعت با تایید این موضوع بیان کرد: سود وام خودرو با اقساط "چکی چند ماه یکبار" کمی بیشتر ۱۶ درصد است! مشتریان وام 25 میلیون تومان با تصور سود 16 درصد، متقاضی مسیری دروغین که خوروسازان و مسئولان برایشان ترسیم کرده بودند، قرار گرفتند.

بازار خودرو همچنان در رکود

برخی مردم در روزهای ثبت نام برای تسهیلات 25 میلیون تومانی و برای پرداخت رقم اولیه خرید خودرو، اقدام به فروش خودروهای خود کردند. به همین دلیل امروز در بازار شاهد ازدیاد خودروهای دست دوم در بازار هستیم. علاوه بر آن افرادی که خودروهای دست دوم را خریداری کرده اند، خودروها روی دست شان مانده و خریداری برای فروش خودرویشان وجود ندارد.

چرا خودروهای ثبت نامی را تحویل نمی دهند؟

با وجود اینکه مسئولان اعلام کرده بودند که از یک هفته تا یک ماه بعد از ثبت‌نام تسهیلات 25 میلیون تومانی، خودروها به متقاضیان تحویل داده می‌شود، اما با گذشت بیش از یک هفته از زمان ثبت نام، هنوز هیچ خودرویی به خریداران تحویل داده نشده است.

تحویل خودروهای فروش رفته با وام 25 میلیونی به شرط تامین مالی

رضا تقی‌زاده، معاون فروش گروه سایپا به بیان توضیحاتی در مورد خودروهای فروخته شده با تسهیلات 25 میلیونی پرداخته و گفته: این خودروها هم تا زمانی که فاکتور نشود قابل تحویل نیست که فاکتور آن هم منوط به دریافت مبلغ آن یعنی تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی است. چراکه باید ابتدا فاکتور، صدور سند و پلاک بگیرد بعد تحویل شود.

وی در رابطه با زمان یک ماهه تحویل خودروهای فروش رفته با تسهیلات 25 میلیون تومانی نیز این گونه توضیح داد که زمانی که پول کامل به حساب خودرو ساز وارد و تامین مالی بانک ها انجام شود از آن تاریخ یک ماه فرصت داریم که خودرو را تحویل دهیم!
دکتر جان نظرت چیه؟ بازم ب ملت شریف پیشنهاد میدی بخرن انصافا؟؟ بیا خودت تحویل بگیر

Sent from my C6903 using Tapatalk
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران
چرا که نه..........مگه همیشه خودرو سر وقت تحویل داده میشده
در ثانی من نماینده خودروساز نیستم،نماینده دولت هم نیستم،همیشه هم گفتم،خودروهای داخل هم گرون هستن هم کیفیت پایین.
من که خودم شخصا از خودروسازهای داخلی خرید خودرو تهیه نمیکنم،مگر اینکه با شرکای جدید قرارداد ببندند و با کیفیت اصلی برند تولید کنن،لیاقت من چیزی هست که برای بدشت اوردنش تلاش کردم.
اما بازم تاکید میکنم چنین وامی برای کسی که خواب خرید خودرو رو میدیده،کسی که پس انداز نداشته اما سرمایه در گردش کافی داره،گزینه خوبی برای خودرودار شدنه؛نباید با فحاشی و توهین و برچسب چسباندن مانع اونها شد
هر کس موظف هست بنا به شرایط خودش از فرصت ها استفاده کنه....اگه کسی دیده که این وام بنفعش هست رفته خریده،کسی که بنفعش نبوده،دریافت نکرده

هرکس وام گرفته و صرفا بخاطر حرفای من بوده،نه دلیل دیگه ای،و الان پشیمان هست،بیاد وامش رو واگذار کنه به خودم

ضمنا چند کاربر دیگه هم با من هم عقیده بودن،چی شده گیر دادین به من؟
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Last edited:

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,430
لایک‌ها
6,803
چرا که نه..........مگه همیشه خودرو سر وقت تحویل داده میشده
در ثانی من نماینده خودروساز نیستم،نماینده دولت هم نیستم،همیشه هم گفتم،خودروهای داخل هم گرون هستن هم کیفیت پایین.
من که خودم شخصا از خودروسازهای داخلی خرید خودرو تهیه نمیکنم،مگر اینکه با شرکای جدید قرارداد ببندند و با کیفیت اصلی برند تولید کنن.
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

اینهمه سال تو پی تی بودم،تاحالا مثل شما ندیده بودم!!!
واقعا که در نوع خودتون جالبید!!

Sent from Amazing Phone Huawei 4C
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
34
محل سکونت
ایران
خواهش میکنم اما تعریف نکردم!! :D

Sent from Amazing Phone Huawei 4C
بلی،چون اصولا بغیر از متلک و توهین کردن و بی ادبی کاری ازتون بر نمیاد من از شما تشکر کردم

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا