• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
با سلام

دوستان عزیز حرفه ای اگه لطف کنین حرکت تو فیلم لینک زیر رو یه توضیحی بدن که چطور انجام می شه ممنون می شم .

فیلم :
http://samiruk.persiangig.ir/video2.rm

حجم 32 کیلو بایت !

ممنون
سلام دوست عزیز

این حرکت ۳۶۰ هست (البته این حرکت تا نصف میاد و از طرف دیگه بر میگرده ، نوع دیگش هم هست که از همون طرف میچرخه ) ، راننده هم اقای محمد علی مرندیان هستن .

۱: این کار رو تو خیابون و با ماشینی که اماده نیست انجام ندین

۲ : سرعت برای اینکار حداقل باید ۸۰ کیلومتر در ساعت باشه ، برای از بین بردن تعادل در لحظه ی اول میتونید از ترمز دستی یا تکنیک feint (قبلا توضیح دادم) استفاده کنین .

فرمون رو نیم دور میچرخونین و قبل از اینکه ماشین ۱۸۰ در جه بچرخه فرمون رو صاف کنین و کلاچ رو نگه دارین که ماشین در حین عقب رفتن خاموش نشه

بعد از ۱ ثانیه مجددا فرمون رو کمتر از نیم دور به همون سمت قبلی بچرخونید تا به حالت اول برگردین ، اگر بعد از دنده عقب ، فرمون رو عکس حرکت اول بچرخونین ماشین از طرف دیگه ای برمیگرده .

سوالی بود در خدمتم .

اینکار خیلی خطرناکه و ممکنه ماشین چپ شه ، احتمال چپ شدن تو سرعت ‍‍پایین بیشتره .

------------------------

جمعه این هفته ۸ ام هم ریس دارم (۹ صبح). اون دفعه که ماشین حاضر نشد .
 

SaMiR.UK

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2007
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
0
محل سکونت
قزوین
با سلام

ممنون آقا حامد . یه سوال دیگه : برای آماده سازی ماشین چکار باید کنم؟ اگه قبلا تو فروم بیان شده لینک بدید ممنون می شم .
برای یاد گیری رانندگی حرفه ای به کجا مراجعه کنم ؟ هزینه تقریبا چقدر می شه ؟

ممنون از راهنمایی شما
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
با سلام

ممنون آقا حامد . یه سوال دیگه : برای آماده سازی ماشین چکار باید کنم؟ اگه قبلا تو فروم بیان شده لینک بدید ممنون می شم .
برای یاد گیری رانندگی حرفه ای به کجا مراجعه کنم ؟ هزینه تقریبا چقدر می شه ؟

ممنون از راهنمایی شما
سلام ، خواهش .

اماده سازی ماشین : زیر بندی ، استرس بار ، کم کردن ارتفاع (ارتفاع زدن) ، تایر های مناسب .

------------------------------------------

الان فدراسیون از طریق شرکتی اینکار رو انجام میده .

پی ام بده برات کاملا توضیح بدم .(اگه تلفنت رو بدی بهتره) .
 

SaMiR.UK

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2007
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
0
محل سکونت
قزوین
سلام ، خواهش .

اماده سازی ماشین : زیر بندی ، استرس بار ، کم کردن ارتفاع (ارتفاع زدن) ، تایر های مناسب .

------------------------------------------

الان فدراسیون از طریق شرکتی اینکار رو انجام میده .

پی ام بده برات کاملا توضیح بدم .(اگه تلفنت رو بدی بهتره) .


ممنون از شما پ - خ دادم . لطفا چک کنید . با تشکر
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
حامد جون میتونی لطف کنی و به سوال من هم جواب بدی؟..
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
عرض به خدمت شما که سمند برای راکفورد ماشین بدی نیست .

شما شروع می کنی به دنده عقب رفتن با حداکثر سرعت ، در یک لحظه فرمون رو در حدود نیم دور میچرخونی ( اگه زیاد چرخید دفعه ی بعد کمتر بچرخون و اگه کم بود هم بالعکس)

در حین چرخیدن باید ترمز رو نگه داری (البته این در تعریف حرفه ای هست که ترمز رو نگه داری ، میتونی انجام ندی )

قبل از اینکه ماشین کاملا ۱۸۰ درجه بچرخه باید فرمون رو صاف کنی چون فشار جانبی ، ماشین رو یخورده بیشتر از حد میچرخونه .

در لحظه ای که در حال صاف شدنه ، کلاچ گرفته و دنده رو در ۱ قرار میدین و شروع می کنی به گاز دادن و پا را سریع از روی کلاچ برمیداری .

-----------------------

مهم : اگر ماشینتون از ارتفاع مناسبی برخوردار نباشه احتمال چپ کردن .وجود داره ، یعنی تا حد امکان ، اتاق ماشین باید به زمین نزدیک باشه

در ضمن اگر بترسید و فرمون رو در حین عقب رفتن کم بچرخونین ، باز هم امکان داره که ماشین چپ شه .
 
Last edited:

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
عرض به خدمت شما که سمند برای راکفورد ماشین بدی نیست .

شما شروع می کنی به دنده عقب رفتن با حداکثر سرعت ، در یک لحظه فرمون رو در حدود نیم دور میچرخونی ( اگه زیاد چرخید دفعه ی بعد کمتر بچرخون و اگه کم بود هم بالعکس)

در حین چرخیدن باید ترمز رو نگه داری (البته این در تعریف حرفه ای هست که ترمز رو نگه داری ، میتونی انجام ندی )

قبل از اینکه ماشین کاملا ۱۸۰ درجه بچرخه باید فرمون رو صاف کنی چون فشار جانبی ، ماشین رو یخورده بیشتر از حد میچرخونه .

در لحظه ای که در حال صاف شدنه ، کلاچ گرفته و دنده رو در ۱ قرار میدین و شروع می کنی به گاز دادن و پا را سریع از روی کلاچ برمیداری .

-----------------------

مهم : اگر ماشینتون از ارتفاع مناسبی برخوردار نباشه احتمال چپ کردن .وجود داره ، یعنی تا حد امکان ، اتاق ماشین باید به زمین نزدیک باشه

در ضمن اگر بترسید و فرمون رو در حین عقب رفتن کم بچرخونین ، باز هم امکان داره که ماشین چپ شه .

ممنون حامد جان:happy: البته این دوتا تذکر آخر رو که دادی همچین دو دل شدم :lol: در کل ماشین نسبت به سمندهای معمولی پایین تر هست ولی بازم اگه خیلی خطریه برم تو فکرش که ماشین رو بیارم پایین؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
ممنون حامد جان:happy: البته این دوتا تذکر آخر رو که دادی همچین دو دل شدم :lol: در کل ماشین نسبت به سمندهای معمولی پایین تر هست ولی بازم اگه خیلی خطریه برم تو فکرش که ماشین رو بیارم پایین؟
سلام خواهش می کنم .

البته سمند اتاق سنگینی داره و بعید میدونم چپ شه ولی احتیاط لازمه ، با ۲۰۶ استاندارد زدم ولی مشکلی نبود ولی به هر حال مواظب باشین .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اینم ۳ روزه خریدم ، بدون رنگ ۱۴ سال هم خوابیده بود !!!

مناسب برای انواع حرکات ولی دلم نمیاد !

jpbiau.jpg


2ps13lz.jpg
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
ببخشید این سوال در این جمع حرفه ای یکم ضایعس
اما از اونجایی که من سالی 4 بار تصادف دارم و هر 4 بارشم از اون لحاظ هست می خوام ازتون سوال کنم و امیدوارم با حوصله و در حد من که یک شوماخر مبتدی هستم پاسخ بدید
ببینید کوچه ما سر بالاییه و زمستانها یخبندان نسبتا بدی داره
من هر بار توی سربالای در ترافیک گیر می کنم بعد از اینکه می خوام دوباره شروع به حرکت کنم اولش گلاب به روتون سر می خوردم می زنم به ماشین پشتی بعد راه می افتم
البته این قضیه از بس تکرار شده که از نظر خودم حل شده هست و مشکلی هم نیست !!
ولی هنوز بعد از اینهمه مدت از نظر راننده پشت سری ها حل نشده . همچنین بیمه هم هنوز عادت نکرده
می دونم قضیه نیم کلاج هستش
400 بارم از طرف پدرجان مورد آموزش واقع شدم اما آخر سر پدرجان رو هم قانع کردم که این یک امر طبیعیست که آدم موقع حرکت اول به ماشین پشت سری بزند !!
خلاصه بعد از 4000 سال و بالغ بر 15 بار تصادف اینجوری که در کل فامیل باعث خنده شده
2 مطلب را یاد گرفتم
1- شبها از نور ماشین می فهمم کی کلاج به حد خوبی بالا آمده و گاز می دم
2- روزها دستی رو بالا می کشم بعد گاز می دم کلاج رو رها می کنم آروم و دستی رو می دم پایین که البته صبر می کنم جلویی ازم فاصله بگیره چون یکی دوبار هم جلویی رو مورد عنایت قرار دادم

و قدرت خدا هیچوقت یاد نگرفتم از صدای موتور بفهمم الان کلاج به حد کافی بالا اومده یا نه ؟!
ضمنا ماشینم اول پراید بود الان SD هست و در هرحالت من همین مشکل رو دارم

حالا بنظر شما من چیکار کنم ؟ اصلا باید کاری بکنم یا اینکه می زنم به پشتی طبیعیه ؟!!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
ببخشید این سوال در این جمع حرفه ای یکم ضایعس
اما از اونجایی که من سالی 4 بار تصادف دارم و هر 4 بارشم از اون لحاظ هست می خوام ازتون سوال کنم و امیدوارم با حوصله و در حد من که یک شوماخر مبتدی هستم پاسخ بدید
ببینید کوچه ما سر بالاییه و زمستانها یخبندان نسبتا بدی داره
من هر بار توی سربالای در ترافیک گیر می کنم بعد از اینکه می خوام دوباره شروع به حرکت کنم اولش گلاب به روتون سر می خوردم می زنم به ماشین پشتی بعد راه می افتم
البته این قضیه از بس تکرار شده که از نظر خودم حل شده هست و مشکلی هم نیست !!
ولی هنوز بعد از اینهمه مدت از نظر راننده پشت سری ها حل نشده . همچنین بیمه هم هنوز عادت نکرده
می دونم قضیه نیم کلاج هستش
400 بارم از طرف پدرجان مورد آموزش واقع شدم اما آخر سر پدرجان رو هم قانع کردم که این یک امر طبیعیست که آدم موقع حرکت اول به ماشین پشت سری بزند !!
خلاصه بعد از 4000 سال و بالغ بر 15 بار تصادف اینجوری که در کل فامیل باعث خنده شده
2 مطلب را یاد گرفتم
1- شبها از نور ماشین می فهمم کی کلاج به حد خوبی بالا آمده و گاز می دم
2- روزها دستی رو بالا می کشم بعد گاز می دم کلاج رو رها می کنم آروم و دستی رو می دم پایین که البته صبر می کنم جلویی ازم فاصله بگیره چون یکی دوبار هم جلویی رو مورد عنایت قرار دادم

و قدرت خدا هیچوقت یاد نگرفتم از صدای موتور بفهمم الان کلاج به حد کافی بالا اومده یا نه ؟!
ضمنا ماشینم اول پراید بود الان SD هست و در هرحالت من همین مشکل رو دارم

حالا بنظر شما من چیکار کنم ؟ اصلا باید کاری بکنم یا اینکه می زنم به پشتی طبیعیه ؟!!
دوست عزیز اصلا احتیاج نیست شما تو اون لحظه به صدایی گوش کنی !!

چند کار میتونی انجام بدی ، ببین با کدوم راحتتری :

۱:‌ وقتی در یه جای مسطح قرار داری بذار دنده ی ۱ و بعد اروم شروع کن پا رو از روی کلاچ بردار (خیلی اروم ) با گاز خیلی کم ، یه جایی متوجه میشی که ماشین میخواد حرکت کنه

این همون جاییه که کلاچت درگیر میشه (ممکنه پایین باشه ، وسط یا بالا ) . موقعی که در سر بالایی قرار داری پا رو ترمز و دنده رو میذاری ۱

کلاچ رو تقریبا تا همون حدی که دیگه میدونی میاری بالا (قبل از جایی که خاموش شه ) سریع پا را از رو ترمز برمیداری میذاری رو گاز

اگر کلاچ رو درست در همون جا نگه داشته باشی ماشینت تو همون حالت میمونه ، کم کم گاز رو اضافه می کنی و کلاچ رو میاری بالا.

اگه درست انجام بدی مشکلی نداره .

۲: همون کاری که خودتون انجام میدین ، دستی رو بکش بالا ، بذار ۱ و نیم کلاچ کن ، گاز بده و پا رو هم اروم از رو کلاچ بیار بالا و دستی رو اروم بخوابون .

۳ : پا رو ترمز و دنده را بذار تو ۱ ، بدون اینکه پا از رو ترمز بلند شه با پاشنه ی پا گاز رو فشار بده تا دور موتور بیاد بالا ، حالا تو همون حالت شروع کن به بالا اوردن کلاچ و بدون اینکه پا را از رو گاز برداری ، ترمز رو ول کن و حرکت کن .

---------------------------

اگه مشکلی داشتی در خدمتم .

اگر هم واقعا مشکلت بعد از داستان ها حل نشد ، خیلی دوست دارم زیارتت کنم و حتما مشکلت رو حل کنم .

قربانت
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
ممنون ممنون
مشکل همینه که هیچوقت یاد نگرفتم جای کلاج رو برای نیم کلاج حفظ کنم
اما این روش سوم شما خیلی خوب بنظر می رسه . بنظر شدنی می رسه . حالا یکی دو بار امتحان می کنم ( هنوز واسه امسال 2 بار دیگه می تونم بزنم به پشتی !! )
ولی اگر نشد حتما مزاحمتون می شم
این اگر نشد رو واسه رد گم کنی گفتم تووی ذهنم اینه که عمرا بشه ولی من سعی م رو می کنم
مطممئنم اگر من بتونم از پس اینکار بر بیام از پس هرکار دیگه ای هم می تونم بر بیام

بازهم مرسی از کمکتون
از فردا آزمایش می کنم
شما هم چشمتون به " در شهر " شبکه تهران باشه . احتمالا نشونم می ده !
قربان شما
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
یادتونه گفتم روش سوم بنظر شدنی میاد ؟
الان اومدم بگم در عمل اصلا شدنی بنظر نمیاد !!
امروز 2 ساعت تمرین کردم آخراش تازه موفق شدم با پاشنه ام به گاز فشار بیارم !!
حالا بازم ادامه می دم . روی من به این سادگی ها کم نمیشه
بازم مرسی
 

carp3_

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
0
به نظر من روش ترمز دستی از همه راحت تره.درستی رو بکش بزار یک یکم گاز بده آروم کلاج رو ( زیاد آروم نباشه ) بیارش بالا تا جائی که احساس کنی پشت ماشین داره میره پائین(اگه ماشینت دیف جلو هست( 206-405-پراید-سمند-پارس و .. )‌ در کل یک صدائی از چرخ های عقب میاد که اینکار دارن میشکنن بعد میتونی دستی رو آرو بخوابونی ( یادت باشه باید گاز رو هم کم کنی یکم. ) اول تو یه سطح ساف این کارو انجام بده بعد یواش یواش تو سطح شیب دار.. نکته‌ای که باید بگم اینه که اگه درستی رو دیر بخوابونی بعد یه 20-30 بار انجام دادن دستیت قدرتشو از دست میده و ممکنه تو شیب های تند عمل نکنه .
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
اینم ۳ روزه خریدم ، بدون رنگ ۱۴ سال هم خوابیده بود !!!

مناسب برای انواع حرکات ولی دلم نمیاد !

jpbiau.jpg


2ps13lz.jpg
سلام حامد جان ...
چند وقت پیش از محمد(mohammad.d) شنیدم قضیه رو ولی ندیده بودم ماشینت رو ..اقا مبارک باشه خیلی ماشینه نازیه خیلی هم خوب خریدیش (خوششانس بودی همچین ماشینی گیر آوردی);)



اینم یه تیکه فیلم از فرمول ۱ که با شبیه ساز رفتم دقیقا سرعت و شتاب رو نشون میده : ۵۵ ثانیه

http://www.youtube.com/watch?v=FneYRmoMCCc

00:11>>چرا دوباره برگشتی؟!
00:50>>پیچ قبل سرعت رو کم میکردی این پیچ رو بهتر نمیتونستی بری؟!
آخرش رفتی تو چمنا:wacko:

ای ول مثل همیشه باحال بود ...چند وقته هوس کردم برم یه ویل بخرم :rolleyes:
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام حامد جان ...
چند وقت پیش از محمد(mohammad.d) شنیدم قضیه رو ولی ندیده بودم ماشینت رو ..اقا مبارک باشه خیلی ماشینه نازیه خیلی هم خوب خریدیش (خوششانس بودی همچین ماشینی گیر آوردی);)





00:11>>چرا دوباره برگشتی؟!
00:50>>پیچ قبل سرعت رو کم میکردی این پیچ رو بهتر نمیتونستی بری؟!
آخرش رفتی تو چمنا:wacko:

ای ول مثل همیشه باحال بود ...چند وقته هوس کردم برم یه ویل بخرم :rolleyes:
ممنون
--------------------

اینو همینطوری رفتم که سرعت و شتاب رو نشون بدم ، ۲ یا ۳ بار این پیست رو بیشتر نرفته بودم سرعت ها دستم نبود .
 

hossputer7

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2008
نوشته‌ها
148
لایک‌ها
0
محل سکونت
اهواز - طرفای 4 شیر ...
هامد جان کله مطالبت عالی بود مهشر بودن


اکلی مطالبت بدردم خوردن خیلیییییییییییییی

یه سواله شخصی ازت داشتم چندباری تصادف کردی مهیب ترینشون چطوری بود کنجکاوم و گرنه منظوری ندارم

در کل باهالییی:D:):lol:
 
Last edited:

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
هامد جان کله مطالبت عالی بود مهشر بودن


اکلی مطالبت بدردم خوردن خیلیییییییییییییی

یه سواله شخصی ازت داشتم چندباری تصادف کردی مهیب ترینشون چطوری بود کنجکاوم و گرنه منظوری ندارم

در کل باهالییی:D:):lol:

حامد جان کارش درسته ...فکر کنم خفن ترین تصادفش با اون کامیون بود! وسط جاده یه کامیون جاده رو بند میاره و حامد میخوره بهش....
ببخشید من جواب دادم دیدم حامد مثل اینکه سرش شلوغه دوباره....حالا خودش اومد اگه صلاح دید مفصل میگه
 
بالا