لوول ... لنسر ... چند سال پیش مدل ه 92 ش رو داشتیم ... این ماشین خوراک همه جور حرکتی هست!! راکفورد رو که با پراید هم میشه انجام داد!! تنها مشکل لنسر قطعات جانبی ه گرون قیمتش ه ، این کار فشار زیادی به سیستم تعلیق میاره و در کل انجام زیادش به توجه به نوع ماشینتون زیاد به صرفه نیست(!) / همین چند صفحه قبل هم حامد جان توضیح دادن انجام این حرکت رو.
سلامآقا حامد ماشین من میتسوبیشی لنسره.به نظرت میشه باهاش از این کارها کرد؟من علاقه زیادی به راکفورد دارم.میشه باهاش اینکارو کرد؟
یاشار جان یاد تارزان افتادم :دیلطقاً در مورد رانندگی با خودروهای بیابانی در مسیرهای ناهموار هم صحبت کنید. مثل بالا رفتن از تپه ها، پایین اومدن از سراشیبی های تند، عبور از باتلاق ها و برکه های کم عمق، وینچ کردن با درخت یا وینچ کشی ماشین های دیگه، حرکت در مسیر هایی با شیب جانبی زیاد، گذر از شن زارها، و ... .
مخلصم ، نه ، همین جا بپرس ، اگه لازم شد بعدا منتقل می کنم .سلام حامد جان
دستت درد نكنه واقعا جالب بود...بسي محظوظ گشتيم !
حامد عزيز اگه اشكالي بود همينجا بپرسم يا تو تاپيك قبلي مطرح كنم ؟
سلام
آقا یه سوال ساده داشتم!
وقتی جاده یه کمی شیب داره و ترافیک سنگینی هم هست، وقتی بخوایم از حالت ایستاده حرکت کنیم یه کمی ماشین به سمت عقب می ره و ممکنه بخوره به ماشین پشتیه، چی کار کنیم این جوری نشه؟
تشکر
البته امیر(؟) جان، بازی کردن مداوم با کلاج شاید در ظاهر ساده تر باشه، ولی خب تصور کن همین قضیه برای یک ماه هر روز اتفاق بی افته...به نظرت چیزی از صفحه کلاج و دیسک کلاج باقی می مونه؟ کلا این راه یکی از بهترین راه ها برای سوزندن ه صفحه کلاج ه! :دیشما بايد با كلاچ بازي كني... يعني زماني كه پاي راستت روي ترمز هست با پاي چپ كلاچ رو تا آخر فشار ميدي و دنده رو جا ميزني ...حالا بدون اينكه نياز داشته باشي تا پاي راست رو از روي ترمز برداري كه ماشين به سمت عقب برگرده كلاچ رو تا جايي رها ميكني(بايد دستت بياد) كه ماشين ميخواد حركت كنه در اون لحظه پا رو از روي ترمز بر ميداري و شروع ميكني به گاز دادن ...اين اطلاعات يك راننده معمولي بود !
بازم حامد جان از ديدگاه حرفه اي برات توضيح ميده ،شايد راه ديگه ي هم داشته باشه ....
به نظر من استفاده از ترمز دستی بهترین راه برای شروع کردن به حرکت بدون این که ماشین به عقب سر بخوره هستش. [که البته باز هم حامد خان باید تایید کنن.]
خودشهالبته امیر(؟) جان، بازی کردن مداوم با کلاج شاید در ظاهر ساده تر باشه، ولی خب تصور کن همین قضیه برای یک ماه هر روز اتفاق بی افته...به نظرت چیزی از صفحه کلاج و دیسک کلاج باقی می مونه؟ کلا این راه یکی از بهترین راه ها برای سوزندن ه صفحه کلاج ه! :دی
-
به نظر من استفاده از ترمز دستی بهترین راه برای شروع کردن به حرکت بدون این که ماشین به عقب سر بخوره هستش. [که البته باز هم حامد خان باید تایید کنن.]
تقریبا بله! که خب البته میتونید دستتون رو روی کلیدش نگه دارین تا سرعت کار بالاتر بره!!تشکر ولی باز اینجا یه سوال دارم، چون ترافیکه هی باید بریم بعدش وایسیم، هی بریم هی وایسیم! یعنی هر دفعه باید این ترمز دستی رو بکشیم!؟
۳ راه حل :
۱: استفاده از ترمز دستی ( اماتور)
۲: نیم کلاچ ، که اگر اینکار رو درست انجام بدی تقریبا فشاری به صفحه نمیاد (کم کسی رو دیدم درست انجام بده ) . تمرین تمرین + استعداد .
چند صفحه قبل ، کامل توضیح دادم .
۳: ماشین اتومات سوار شین.
البته یکی از دوستان در همین تاپیک گفته بود که هیچ راهی نیست ! اول باید بزنی به ماشین پشتی![]()
راستش نه فکر نمیکنم...شما وقتی همزمان گاز بدی و دستی رو بخوابونی دیگه چرا ماشین عقب بره...[کلا یه ذره نرم باید شروع کرد!]والا من امتحان كردم با ترمز دستي خيلي سخته نميشه آخرش عقب ميري
خب همین فشار های بیشتر در طولانی مدت عمر اون قطعات رو نصف میکنه...در مورد اينكه ممكنه به صفحه كلاچ آسيب برسه شك دارم بلاخره به همون ميزان كه شما با ترمز،از كلاچ استفاده ميكني با ترمز دستي هم چاره اي نداري كه همون ميزان استفاده كني فقط يكم مجبوري گاز بيشتري به خورد ماشين بدي كه خودش مصرف رو بالاتر ميبره
آره، یادش شاد!!البته یکی از دوستان در همین تاپیک گفته بود که هیچ راهی نیست ! اول باید بزنی به ماشین پشتی![]()
حرف من اینه: استفاده از دستی استاندارد تره ولی استفاده از نیم کلاج راحت تر و مضر تره! همین!آها خودشه نيم كلاچ اسمش رو يادم رفته بود :lol: جون كندم تا توضيح دادم !