• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
38
محل سکونت
Atlantica
لطقاً در مورد رانندگی با خودروهای بیابانی در مسیرهای ناهموار هم صحبت کنید. مثل بالا رفتن از تپه ها، پایین اومدن از سراشیبی های تند، عبور از باتلاق ها و برکه های کم عمق، وینچ کردن با درخت یا وینچ کشی ماشین های دیگه، حرکت در مسیر هایی با شیب جانبی زیاد، گذر از شن زارها، و ... .
 
Last edited:

Djhamid2008

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2008
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
محل سکونت
Parparoo.com
لوول ... لنسر ... چند سال پیش مدل ه 92 ش رو داشتیم ... این ماشین خوراک همه جور حرکتی هست!! راکفورد رو که با پراید هم میشه انجام داد!! تنها مشکل لنسر قطعات جانبی ه گرون قیمتش ه ، این کار فشار زیادی به سیستم تعلیق میاره و در کل انجام زیادش به توجه به نوع ماشینتون زیاد به صرفه نیست(!) / همین چند صفحه قبل هم حامد جان توضیح دادن انجام این حرکت رو.

ممنون.یکی دوبار که چیزیش نمیشه:D آخه من خیلی تو کف این حرکتم
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا حامد ماشین من میتسوبیشی لنسره.به نظرت میشه باهاش از این کارها کرد؟من علاقه زیادی به راکفورد دارم.میشه باهاش اینکارو کرد؟
سلام

لنسر یکی از ماشین های مورد علاقه ی بنده است .

بله دوست عزیز ، از نظر انجام حرکات مشکلی نیست ولی همونطور که دوست عزیزم فرمودن به ماشین فشار میاد و بهتر اینه که براتون عادت نشه هر روز اینکار رو انجام بدید .

حالا ماهی ۳ یا ۴ بار موردی نداره به شرط اینکه درست انجام بدید .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
لطقاً در مورد رانندگی با خودروهای بیابانی در مسیرهای ناهموار هم صحبت کنید. مثل بالا رفتن از تپه ها، پایین اومدن از سراشیبی های تند، عبور از باتلاق ها و برکه های کم عمق، وینچ کردن با درخت یا وینچ کشی ماشین های دیگه، حرکت در مسیر هایی با شیب جانبی زیاد، گذر از شن زارها، و ... .
یاشار جان یاد تارزان افتادم :دی

اصول اولیه ی رانندگی فرقی نمیکه البته اگر بیابون کاملا شن باشه یخورده داستان فرق می کنه و ماشین حتما باید ۲ دیفرانسیل باشه .

نکته ی مهم در مسیر های شیبدار (سربالایی ) اینه که برای بالا رفتن ،ناگهان پدال گاز رو فشار ندین چون وزن ماشین منتقل میشه به عقب و جلوی خودرو سبک میشه ، احتمال بلند شدنش زیاده.

وقتی هم دارین حرکت می کنین ، سعی کنین با همون سرعت ادامه بدین و کم و زیادش نکنین .

در سرپایینی هم ماشین رو خلاص نکنید و تو دنده باشه حتما ( ترجیحا کمک) .

شاید نیاز باشه با کمک ترمز حرکت کنید ، کاملا مستقیم با پایین نرید و کمی زاویه داشته باشین .

تجربه ی شخصی : جایی بوده که شیب زیاد بود در سرپایینی و مجبور شدم زمانی که ماشین به پایین می رفت ، نیم کلاچ بودم و دنده عقب ! و یه پا هم رو ترمز .

یعنی سعی میکردم نیروی مخالف ایجاد کنم که ماشین سر نخوره ، شبیه به موتور کشتی که میتونه ناگهان نیروی حلاف جهت ایجاد کنه .

در عبور از برکه های اب باید دقت کنید که آب به سیستم برق ماشین نرسه که خاموش شه . و سعی کنید عمق رو ابتدا مشخص کنید.

در مورد وینچ هم چیز خاصی به نرم نمیاد که بگم غیر از اینکه حتما دستکش دستتون باشه چون یکی از دوستام به دلیل برق گرفتگی فوت کرد (۵ ماه قبل).



--------------------------------

در کل سعی کن تا وقتی با رانندگیت مطمئن نشدی بری لب دریا :دی .

--------------------------------

(اون ماشینم پرسیدم قصد فروش نداره ظاهرا )
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام خدمت دوستان و علاقه مندان به اتومبیل و اتومبیلرانی....

در این تاپیک تقریبا مفصل به بحث در مورد مسائل مختلف در مورد ریس و ...پرداختیم .

اما در این PDF سعی کردم مباحثی که اصل و پایه ی اتومبیلرانی رو تشکیل میدن و بسیار مهم هستند رو توضیح بدم

که ممکنه بعضی از قسمت ها در تاپیک ذکر شده نباشه .

امیدوارم هر چند اندک ، برای دوستان مفید واقع بشه.

دقیقا از همین PDF برای امتحان مربیگری ۱۲ نفر از قهرمانان پیست استفاده کردم . یعنی آموزش از رو همین بود و سوالات هم از همین





ریس اتومبیل اتومبیلرانی ماشین دریفت پیست حامد سام سرعت رالی
 

فایل های ضمیمه

  • Advanced-HamedSam.pdf
    574.8 KB · نمایش ها: 2,738
Last edited:

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
سلام حامد جان
دستت درد نكنه واقعا جالب بود...بسي محظوظ گشتيم !

حامد عزيز اگه اشكالي بود همينجا بپرسم يا تو تاپيك قبلي مطرح كنم ؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام حامد جان
دستت درد نكنه واقعا جالب بود...بسي محظوظ گشتيم !

حامد عزيز اگه اشكالي بود همينجا بپرسم يا تو تاپيك قبلي مطرح كنم ؟
مخلصم ، نه ، همین جا بپرس ، اگه لازم شد بعدا منتقل می کنم .
 

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,133
لایک‌ها
286
سلام
آقا یه سوال ساده داشتم!
وقتی جاده یه کمی شیب داره و ترافیک سنگینی هم هست، وقتی بخوایم از حالت ایستاده حرکت کنیم یه کمی ماشین به سمت عقب می ره و ممکنه بخوره به ماشین پشتیه، چی کار کنیم این جوری نشه؟
تشکر
 

bibal

Registered User
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2004
نوشته‌ها
495
لایک‌ها
3
سن
38
محل سکونت
تهران
مرسی حامد جان .
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
سلام
آقا یه سوال ساده داشتم!
وقتی جاده یه کمی شیب داره و ترافیک سنگینی هم هست، وقتی بخوایم از حالت ایستاده حرکت کنیم یه کمی ماشین به سمت عقب می ره و ممکنه بخوره به ماشین پشتیه، چی کار کنیم این جوری نشه؟
تشکر

شما بايد با كلاچ بازي كني... يعني زماني كه پاي راستت روي ترمز هست با پاي چپ كلاچ رو تا آخر فشار ميدي و دنده رو جا ميزني ...حالا بدون اينكه نياز داشته باشي تا پاي راست رو از روي ترمز برداري كه ماشين به سمت عقب برگرده كلاچ رو تا جايي رها ميكني(بايد دستت بياد) كه ماشين ميخواد حركت كنه در اون لحظه پا رو از روي ترمز بر ميداري و شروع ميكني به گاز دادن ...اين اطلاعات يك راننده معمولي بود !
بازم حامد جان از ديدگاه حرفه اي برات توضيح ميده ،شايد راه ديگه ي هم داشته باشه ....
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
شما بايد با كلاچ بازي كني... يعني زماني كه پاي راستت روي ترمز هست با پاي چپ كلاچ رو تا آخر فشار ميدي و دنده رو جا ميزني ...حالا بدون اينكه نياز داشته باشي تا پاي راست رو از روي ترمز برداري كه ماشين به سمت عقب برگرده كلاچ رو تا جايي رها ميكني(بايد دستت بياد) كه ماشين ميخواد حركت كنه در اون لحظه پا رو از روي ترمز بر ميداري و شروع ميكني به گاز دادن ...اين اطلاعات يك راننده معمولي بود !
بازم حامد جان از ديدگاه حرفه اي برات توضيح ميده ،شايد راه ديگه ي هم داشته باشه ....
البته امیر(؟) جان، بازی کردن مداوم با کلاج شاید در ظاهر ساده تر باشه، ولی خب تصور کن همین قضیه برای یک ماه هر روز اتفاق بی افته...به نظرت چیزی از صفحه کلاج و دیسک کلاج باقی می مونه؟ کلا این راه یکی از بهترین راه ها برای سوزندن ه صفحه کلاج ه! :دی

-
به نظر من استفاده از ترمز دستی بهترین راه برای شروع کردن به حرکت بدون این که ماشین به عقب سر بخوره هستش. [که البته باز هم حامد خان باید تایید کنن.]
 

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,133
لایک‌ها
286
به نظر من استفاده از ترمز دستی بهترین راه برای شروع کردن به حرکت بدون این که ماشین به عقب سر بخوره هستش. [که البته باز هم حامد خان باید تایید کنن.]

تشکر ولی باز اینجا یه سوال دارم، چون ترافیکه هی باید بریم بعدش وایسیم، هی بریم هی وایسیم! یعنی هر دفعه باید این ترمز دستی رو بکشیم!؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
۳ راه حل :

۱: استفاده از ترمز دستی ( اماتور)

۲: نیم کلاچ ، که اگر اینکار رو درست انجام بدی تقریبا فشاری به صفحه نمیاد (کم کسی رو دیدم درست انجام بده ) . تمرین تمرین + استعداد .

چند صفحه قبل ، کامل توضیح دادم .

۳: ماشین اتومات سوار شین.

البته یکی از دوستان در همین تاپیک گفته بود که هیچ راهی نیست ! اول باید بزنی به ماشین پشتی :D
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
البته امیر(؟) جان، بازی کردن مداوم با کلاج شاید در ظاهر ساده تر باشه، ولی خب تصور کن همین قضیه برای یک ماه هر روز اتفاق بی افته...به نظرت چیزی از صفحه کلاج و دیسک کلاج باقی می مونه؟ کلا این راه یکی از بهترین راه ها برای سوزندن ه صفحه کلاج ه! :دی

-
به نظر من استفاده از ترمز دستی بهترین راه برای شروع کردن به حرکت بدون این که ماشین به عقب سر بخوره هستش. [که البته باز هم حامد خان باید تایید کنن.]
خودشه;) (امير)

والا من امتحان كردم با ترمز دستي خيلي سخته نميشه آخرش عقب ميري در ضمن اگه يه مسير با شه كه مرتب بخوايي اين كار رو انجام بدي با ترمز دستي قاطي ميكني...در مورد اينكه ممكنه به صفحه كلاچ آسيب برسه شك دارم بلاخره به همون ميزان كه شما با ترمز،از كلاچ استفاده ميكني با ترمز دستي هم چاره اي نداري كه همون ميزان استفاده كني فقط يكم مجبوري گاز بيشتري به خورد ماشين بدي كه خودش مصرف رو بالاتر ميبره(اگه در طولاني مدت بخواييم در نظر بگيريم)
باز حامد هم نظرش رو بگه مسلما اطلاعاتش كامل تره ....
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
تشکر ولی باز اینجا یه سوال دارم، چون ترافیکه هی باید بریم بعدش وایسیم، هی بریم هی وایسیم! یعنی هر دفعه باید این ترمز دستی رو بکشیم!؟
تقریبا بله! که خب البته میتونید دستتون رو روی کلیدش نگه دارین تا سرعت کار بالاتر بره!! :D ولی کلا همین راهش هست اگه نمیخواین عمر صفحه کلاجتون پایین بیاد...[به شخصه دیدم کسایی رو که با همین روش مدام صفحه کلاج میسوزونن!]
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
۳ راه حل :

۱: استفاده از ترمز دستی ( اماتور)

۲: نیم کلاچ ، که اگر اینکار رو درست انجام بدی تقریبا فشاری به صفحه نمیاد (کم کسی رو دیدم درست انجام بده ) . تمرین تمرین + استعداد .

چند صفحه قبل ، کامل توضیح دادم .

۳: ماشین اتومات سوار شین.

البته یکی از دوستان در همین تاپیک گفته بود که هیچ راهی نیست ! اول باید بزنی به ماشین پشتی :D

آها خودشه نيم كلاچ اسمش رو يادم رفته بود :lol: جون كندم تا توضيح دادم !
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
والا من امتحان كردم با ترمز دستي خيلي سخته نميشه آخرش عقب ميري
راستش نه فکر نمیکنم...شما وقتی همزمان گاز بدی و دستی رو بخوابونی دیگه چرا ماشین عقب بره...[کلا یه ذره نرم باید شروع کرد!]
در مورد اينكه ممكنه به صفحه كلاچ آسيب برسه شك دارم بلاخره به همون ميزان كه شما با ترمز،از كلاچ استفاده ميكني با ترمز دستي هم چاره اي نداري كه همون ميزان استفاده كني فقط يكم مجبوري گاز بيشتري به خورد ماشين بدي كه خودش مصرف رو بالاتر ميبره
خب همین فشار های بیشتر در طولانی مدت عمر اون قطعات رو نصف میکنه...

البته یکی از دوستان در همین تاپیک گفته بود که هیچ راهی نیست ! اول باید بزنی به ماشین پشتی :D
آره، یادش شاد!!:D:D

/

آها خودشه نيم كلاچ اسمش رو يادم رفته بود :lol: جون كندم تا توضيح دادم !
حرف من اینه: استفاده از دستی استاندارد تره ولی استفاده از نیم کلاج راحت تر و مضر تره! همین!
 
Last edited:

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,133
لایک‌ها
286
از دوستانی که راهنمایی کردند تشکر می کنم
 
بالا