• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخراجی های 2

a_fr777

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 می 2009
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
فیلمی مزخرف، کم محتوی و فاقد ارزش، درسته که از بسیاری از فیلم های مزخرفی که هر ساله اکران میشه شاید قابل تحمل تر بود و مردم رو خندوند ولی فراموش نکنیم که این فیلم داره عنوان پرفروش ترین رو یدک می کشه، چرا باید این قدر سطحی باشیم؟؟؟؟
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
هنوزم که هنوزه این مینی بوس ها میان !
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
چرا لمپنيسم ماندگار است؟


از زمان ساخته شدن فيلم جاهل و رقاصه تا زمان ساخته شدن اخراجي‌ها نزديک به نيم قرن زمان مي‌گذرد و با وجود آنکه جامعه از چند گذرگاه متفاوت عبور کرده، گذرگاه‌هايي چون انقلاب، دفاع نظامي، فضاي سازندگي، دوران اصلاحات و زمان اصولگرايي، و در هر ايستگاه تاريخي از زمان توقف مناسب هم برخوردار بوده اما مشاهده مي‌شود که لمپنيسم همچنان پايدار و استوار حفظ و منتقل شده است. براي فهم بهتر لمپنيسم و سر ماندگاري آن به‌ويژه در حوزه آثار فرهنگي و خصوصا در حوزه آثار سينمايي و تلويزيوني، بايد علل تاريخي و دلايل تئوريک آن را شناخت و تحليل کرد.
الف: لمپنيسم به لحاظ تاريخي
واژه لمپنيسم را که برگرفته از واژه آلماني Lumpen است اول بار مارکس در تأليفات خود به کار برد. او بر مبناي همين واژه، اصطلاح لمپن- پرولتاريا Lumpen-Proltaria را ساخت تا وضعيت کارگران ژنده پوش را به تصوير بکشد. پس از مارکس بود که لمپنيسم به يکي از اصطلاحات رايج و صاحب تعريف در علوم سياسي - اجتماعي تبديل شد. به‌طوري‌که پس از آن فرهنگ‌نامه‌اي در حوزه علوم سياسي‌- اجتماعي يافت نمي‌شود که به نحوي به بررسي تعريف و ماهيت اين واژه نپرداخته باشد (1)
در اين فرهنگ‌ها و دانشنامه‌ها براي واژه لمپن معادل‌هايي چون: اوباش، قمارباز، باج گير، الوات، فاحشه، خود فروش، جيب‌بر، طفيلي، ولگرد و امثالهم را ذکر کرده‌اند. با اين تعاريف واضح است که ريشه لمپنيسم به قبل از ظهور اسلام هم باز مي‌گردد. اما شکل‌گيري لمپنيسم به مثابه يک قشر يا شبه طبقه، زماني بود که از يک سو گذار جامعه غير صنعتي به جامعه صنعتي سرمايه‌داري ضروري شد به‌طوري‌که اين اقشار همراه با حرکت جامعه صنعتي تحول نيافتند و در جا زدند و از سوي ديگر جوامع از رشد باز مانده به جاي برخورداري از آرايش طبقاتي به آشفتگي طبقاتي دچار شدند و زمينه شکل‌گيري قشر يا شبه طبقه‌اي به نام لمپن و خرده فرهنگي به نام لمپنيسم را فراهم کردند.
آشفتگي طبقاتي، يعني عدم فهم تمايز ميان سرمايه و سود. سرمايه فقط سود يا سودآوري نيست بلکه نمادي از کار و تلاش و مديريت و نظم‌طلبي است. هيچ سرمايه‌اي بدون کار و مديريت و تيزهوشي به سود تبديل نمي‌شود اما نوعي ازسود را مي‌توان يک شبه به‌صورت باد آورده يا رانتي يا از طريق دلالي بدست آورد. آشفتگي طبقاتي يعني نابودي علم اقتصاد در پاي دلالي و تجارت. آشفتگي طبقاتي يعني نابودي مديريت علمي و احياي بنکداري و خريد و فروش فله‌اي. فقدان نظم و آرايش طبقاتي مولد ظهور افرادي است که فاقد هويت و پايگاه تعريف شده طبقاتي‌اند. از اين رو نه در **** حقوقي جايگاهي دارند و نه در **** اخلاقي، عرفي جامعه مقبول اند.به همين دليل يا له شده و از ميان مي‌روند و يا تبديل به نيرو‌هاي پرخاشگري مي‌شوند که براي زنده ماندن راهي جز مبارزه و شکستن قواعد و چارچوب‌ها و ساختارهاي رايج ندارند. هر چند برخي از آنها به سمت خودکشي نيز کشيده مي‌شوند. نجس‌ها در هند و لوطي‌ها در ايران معاصر، به‌ويژه از زمان ظهور شعبان‌بي‌مخ در حوزه سياست، از نمونه‌هاي بارز لمپن‌ها هستند. برخي از پژوهشگران ريشه‌هاي تاريخي لمپن‌ها در ايران را به شبکه تشکيلات عياران نيز پيوند مي‌دهند (2).
لوطي‌ها و قبل‌تر از آنها عياران افرادي بودند که در ابتدا به قصد کمک به بينوايان با صاحبان قدرت در مي‌افتادند و بي‌آنکه انگيزه سياسي براي کسب قدرت داشته باشند سعي در حمايت از ضعفا و انتقال بخشي از اموال ثروتمندان و يا غارتگران به مستمندان داشتند. و عموما اين کار را بدون تظاهر و پنهاني انجام مي‌دادند. اما خود اين افراد چهره‌هاي شاخصي داشتند با لباس و گويش و آرايش و رفتار‌هاي زيستي، معيشتي، زوج يابي و خانوادگي خاص خود که به‌تدريج براي آنها نوعي تشخص فرهنگي ايجاد مي‌کرد. به‌تدريج که ساختار‌هاي اجتماعي، سياسي و توليدي تغيير کرد بخشي از لوطي‌ها و عياران منزوي شدند و به خاطره‌ها پيوستند و براي عده‌اي يادآور دوران مردانگي و جوانمردي شدند و بخش ديگري که ماندند به سياست کشيده شدند و به ابزار مناسبي براي اجراي پنهاني و غير مستقيم قدرت‌هاي سياسي تبديل شدند. در ايران، ظهور شعبان‌بي‌مخ در قبل از انقلاب و ظهور باند‌هاي خود سر در بعد از انقلاب، و در آمريکا، ظهور کوکلوس کلان‌ها از نمونه‌هاي بارز لمپنيسم معاصراند. لمپنيسم حاوي يک تناقض‌دروني است.از يکسو فاقد هويت طبقاتي و حقوقي مشخص است اما از ديگر سو يک خرده فرهنگ است با ادعا و آرمان‌هاي ايدئولوژيک. نه مي‌توان آن را در رژيم حقوقي - سياسي به حساب آورد و نه مي‌توان آن را ناديده گرفت. لمپنيسم از همين تناقض دروني خود سود جسته و همواره روي دست هر فرهنگي مانده است. به همين دليل است که هر گاه لمپنيسم در نمود‌هاي جاري آن نقد مي‌شود به يکباره خيل عظيمي از افراد جامعه که تحت تاثير آن هستند واکنش نشان مي‌دهند. برخي در پاسخ به اين واکنش‌هاي جمعي، سکوت مي‌کنند و برخي ديگر به تاييد لمپنيسم مي‌پردازند زيرا حوصله در افتادن با جمع را ندارند.
خرده فرهنگ لمپنيسم به اين ترتيب و به آرامي همچون خوره ريشه‌هاي فرهنگ را پي در پي مي‌خورد و نهايتا فرهنگي پوک، مچاله شده و دستمالي شده بر جاي مي‌گذارد. يک رمز ماندگاري يا باز توليد لمپنيسم همين است. خرده فرهنگ لمپنيسم در رژيم گذشته به دو صورت حکومتي و غيرحکومتي فعال بود. لمپن‌هاي حکومتي در نوع آشکار آن در هيأت شعبان بي‌مخ‌ها فعال بودند و در نوع مخفي آن در تشکيلات ساواک. لمپن‌هاي غيرحکومتي نيز در نوع پنهانش در نيروهاي ايدئولوژيک انديش از جمله حزب توده و بعد‌ها در سازمان مجاهدين خلق ظاهر شدند، و در نوع آشکار آن در پديده سينماي جاهلي و کلاه مخملي (ودر کنار آن درکافه‌هاي لاله زاري و فرهنگ موسوم به خال توري).
داستان چگونگي باز توليد هر يک از اجزاي لمپنيسم در بعد از انقلاب خود نيازمند يک پژوهش مفصل است. آنچه اينک مورد بحث است باز توليد لمپنيسم فرهنگي است که در قالب فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي تلويزيوني به‌صورتي آرام و تدريجي انجام شده و مي‌شود.
برخي از فيلمسازان خوش ذوق در سالهاي قبل از انقلاب توانستند در فرم سينمايي فيلم‌هاي خود از تيپ و کاراکتر شبه طبقه لمپن‌ها استفاده کنند و بي آنکه در صدد ترويج فرهنگ لمپنيسم باشند موفق شدند به نوعي استتيک زيبايي‌شناسانه در روايت و فرم بصري سينمايي دست يابند مانند کيميايي در فيلم قيصر و امير نادري در تنگنا. کاري شبيه آنچه جان فورد آمريکايي با لمپنيسم گاو چران، که عموما تک تيرانداز تنهايي بود که از راه دزدي روزگار مي‌گذراند، کرد، و اسطوره زيبا و به ياد ماندني سينماي وسترن را در عالم تصوير خلق و ماندگار کرد بي آنکه کسي جان فورد را مروج فرهنگ گاو چراني بداند. راه جان فورد در آمريکا بخوبي تداوم يافت اما در ايران ابتکار کيميايي در قيصر و نادري در تنگنا بي رهرو ماند و تقابل زيباي انسان - محيط يا انسان - معنا که دستاويز استتيک قيصر، تنگنا و سينماي ضد قهرمان آنها (و وسترن جان فورد) بود به تقابل لمپني جاهل- رقاصه تبديل شد. تقابل لمپني جاهل- رقاصه در بعد از انقلاب، در تلويزيون و سينما به تقابل زوج مونگول و عقب افتاده خواستگار- عروس تبديل شد و توانست زمينه مساعدي براي باز توليد لمپنيسم فرهنگي فراهم سازد (3).
اگر لمپنيسم قبل از انقلاب، زيبايي شناسي نهفته در قيصر و تنگنا را به لمپنيسم جاهل و رقاصه تبديل کرد، لمپنيسم بعد از انقلاب زيبايي‌شناسي فيلم‌هاي ليلي با من است و مارمولک را به لمپنيسم اخراجي‌ها تبديل کرد(4) لمپنيسم که در اوايل انقلاب حضوري حاشيه‌اي داشت اينک از طريق سينما، تلويزيون، فوتبال و ادبيات از حاشيه به متن آمده و در حوزه‌اي فراخ‌تر از خرده فرهنگ خود فعاليت مي‌کند.
ب: لمپنيسم به لحاظ تئوريک
اگر منشا اجتماعي و تاريخي (علـي) لمپنيسم واکنشي است در برابر انسجام سفت و سخت آرايش طبقاتي سرمايه‌داري، آرايشي که اگر به درستي و منطقي و نه ايدئولوژيک و آرمانگرايانه، فهميده شود مي‌تواند راه را براي شيفت سيستميک طبقاتي افراد زحمت‌کش باز کند، منشا فکري و فرهنگي (تئوريک) لمپنيسم داستاني ديگر دارد. داستاني که به نوع دستگاه اعتقادي و شبکه باور آنها مربوط مي‌شود.
شبکه باور لمپنيسم بر انواعي از خطاهاي معرفتي استوار است که يا رسما منجمداند ونقد ناپذير، يا همواره به کمک عوامل غير معرفتي از تيررس نقد فرار مي‌کنند.
خطاي پايه و آشکار لمپنيسم باور به گزاره «مي‌دانم که مي‌دانم» است. در اين نوع باور همواره حق با لمپن است و ديگران که ادعاي دانستن دارند و غير از او مي‌انديشند بيمار تلقي مي‌شوند. يکي از دلايل ضديت بيمارگونه با مقوله روشنفکري (به‌رغم ايراداتي که به روشنفکري به‌ويژه روشنفکري ايدئولوژيک و تئولوژيک وارد است) همين باور غلط است. وبه همين دليل لمپن‌ها همواره سربازان خوبي براي جزم گرايان ايدئولوژيک انگار و تئولوژيک انديش بوده‌اند. لمپنيسم پست مدرن نيز در واکنش به اين باور جزم‌گراي سنتي، باور خود را در فرم نسبيت انديش آن به‌صورت «مي‌دانم که نمي‌داني» به کار مي‌برد تا ضمن دچار شدن به پارادوکس شناختي، هر گونه امکان شناخت و معرفت را از ديگران سلب و حصول آن را قاطعانه امري غير قطعي، شخصي،اختياري، تاريخي و مجازي اعلام کند. لمپنيسم در هر دو شکل سنتي و پست مدرن آن، زمينه‌هاي ماندگاري لمپنيسم را همچنان فراخ و زمينه‌هاي عقلانيت را که بر باور نقدپذير «مي‌دانم که نمي‌دانم» استوار است محدود مي‌کند. اگر لمپنيسم سنتي باور دارد که «حقيقت در جيب من است»، لمپن پست مدرن بر اين باور است که حقيقت و معرفتي وجود ندارد و ما با حقيقت‌ها، عقل‌ها، معرفت‌ها و علم‌ها روبه‌روييم که آلبته آنها هم مجازي اند و تاريخي و نه واقعي و منطقي.
همانطور که آشفتگي طبقاتي رمز ماندگاري لمپن‌ها در وجه تاريخي و اجتماعي بود، آشفتگي منطقي، معنايي، مفهومي و معرفتي هم رمز ماندگاري لمپنيسم در وجه تئوريک است. بنابراين هويت لمپنيسم در ضديت با روشنفکري معنا مي‌يابد و بدون ضديت با روشنفکري، لمپنيسم هم منطقا ماندگار نخواهد بود.
پي‌نوشت:
1- از جمله اين آثار براي فهم واژه لمپنيسم در زبان فارسي مي‌توان به اين موارد اشاره کرد:
- فرهنگ سياسي دانش – حبيب‌الله آموزگار – 1375
- فرهنگ زبان فارسي امروز- غلامحسين صدري افشار و نسرين و نسترن حکمي- 1369
- فرهنگ علوم سياسي- علي آقا بخشي- 1374
- فرهنگ علوم سياسي – داريوش آشوري- 1378
- فرهنگ زبان فارسي – غلامرضا انصاف پور-1369
- فرهنگ علوم سياسي – علي بابايي- 1369
2- نگرشي بر جامعه اسلامي ايران - آن لمپتون
3- توليد آثار سينمايي و تلويزيوني مبتني بر قطب‌بندي لمپني خواستگار- عروس بسيار حيرت‌انگيز است و آمار آن از ساخت فيلم‌هاي لمپني جاهل- رقاصه‌اي فراتر رفته است. از توليدات سينماي عامه‌پسند ايران گرفته (کما، شارلاتان.... دلداده، دل شکسته، کلاهي براي باران، عروس فراري، عروسي ايراني، چارچنگولي، نصف مال من نصف مال تو، خواستگار محترم، ده رقمي، تيغ زن، اخراجي‌ها و...) تا سريال‌هاي مناسبتي تلويزيون (از لمپنيسم شب دهم تا لمپنيسم اشک‌ها و لبخند‌ها) همراه با لمپنيسم موجود در برنامه‌هاي طنز تلويزيوني و نيز لمپنيسم مجريان عمدتا راديويي و بعضا تلويزيوني، تماما بيانگر رشد اسف‌انگيز لمپنيسم و باز توليد آن در ادبيات تصويري و صوتي ايران بعد از انقلاب است.
4- اخراجي‌ها نماد بارز يک شکست تخصصي در ساخت يک فيلم کمدي و مفرح است.
فراموش نکنيم: کسي که با مسخره کردن خود و اعضاي خانواده‌اش، همسايه‌ها را بخنداند، حکم اخراج خود را از محله صادر کرده است.

يگانه در نظر و عمل

بنده مستقيما شاگرد استاد توشهيكو ايزوتسو نبودم. از اوان جواني پيوسته وصف گستردگي و عمق فكري - فلسفي ايشان را شنيده‌ام. زمان دانشجويي، در كار كوچكي براي استخراج مفاهيم عرفاني از دو يا سه كتاب، با ايشان كار كردم. ايزوتسو مترجم قرآن به زبان ژاپني است. تسلط او به ادبيات عرب سبب شده تا ترجمه ژاپني قرآن اين ويژگي را داشته باشد كه از زبان اصلي ترجمه شود.«خدا و انسان در قرآن»، كه مرحوم استاد آرام به فارسي برگردانده، «ساختمان معنايي مفاهيم اخلاقي در قرآن» كه توسط آقاي فريدون بدره‌اي ترجمه شده و «مفهوم ايمان در كلام اسلام» (توكيو ۱۹۶۵)، «تولد اسلام»، «تاريخ تفكر اسلامي» و «منشاء فلسفه اسلامي» از جمله آثاري‌ است كه نتيجه تحقيق در متون اسلامي و تبعات قرآن‌پژوهي اوست. ايزوتسو از سال ۱۳۵۳ تا اوايل پيروزي انقلاب اسلامي در انجمن حكمت و فلسفه ايران تدريس داشت و فصوص ابن‌عربي، اشارات بوعلي، فلسفه تطبيقي و زبان يوناني را به شاگردان خاص و علاقه‌مند مثل دكتر غلامرضا اعواني، دكتر نصرالله پورجوادي، دكتر ويليام چيتيك و ديگران درس مي‌داد. ايزوتسو به علت احاطه و مطالعات وسيعي كه در فرهنگ‌هاي مختلف داشت، تاكنون در تدريس فلسفه تطبيقي نيز بي‌نظير مانده است. در فلسفه تطبيقي او به دنبال زبان مشترك تفكر بود. وي از تطبيق محي‌الدين ابن عربي با تفكر لائوتزو و چانگ تزو، ميان آن‌ها زبان مشترك تفكر را يافت و در همين ارتباط كتاب «مقايسه مفاهيم فلسفي تصوف و تائوئيسم» را در سال ۱۹۶۶ نوشت. روز ۱۴ ارديبهشت كه سالروز تولد ايزوتسو است، مرا به ياد روزهايي مي‌اندازد كه در سال ۱۳۵۲ آقاي دكتر اعواني، دكتر ايزوتسو و همسرش را براي سه روز به سمنان آورده بود. ايشان به اتفاق پدر و برادرم تمام ديدني‌ها و حتي محله‌هايي را كه ناديدني بود، يعني بازديد از آن‌جا به علت سقف كوتاه و خشتي بودن و... مشكل بود، ديدند. با هم به محله مومن‌آباد، سي‌سر، چوب‌مسجد، محله‌هاي سه‌گانه كوشمقان، زاغه‌غان، كديور و شيخ‌علاءالدوله رفتيم. همسر ايشان دوربين داشت و سعي مي‌كرد از مناظر جالب اين شهر كويري عكس بگيرد. ايزوتسو به همسرش توصيه مي‌كرد وقتش را صرف عكسبرداري نكند؛ بلكه سعي كند مناظر و آداب و رسوم را در ذهن خود حفظ كند. او معتقد بود فرهنگ ايراني - اسلامي و به طور كلي فرهنگ شرقي، فرهنگي است كه در آن نظر از عمل جدايي ندارد؛ بلکه مثل سلوك طريقه ذن، همه چيز به واحد تحويل مي‌پذيرد و بيش‌تر جنبه‌هاي حقيقي و باطني دين، از اذهان و قلوب به نسل‌هاي بعدي انتقال مي‌يابد. براي روحش رحمت الهي آرزو دارم.
*معاون پژوهشي و تحصيلات تكميلي موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران، به نقل از ايبنا

كوير 20 ساله شد

محمد جواد مظفر، مدير انتشارات كوير، در گفت‌وگو با ايبنا اظهار داشت كه امسال بيستمين سالگرد تاسيس انتشارات كوير است و به همين مناسبت در نظر داشتيم، در غرفه كوير در نمايشگاه كتاب، برنامه و نشست‌هايي براي بحث و گفت‌وگو ميان نويسندگان، ناشران و بازديدكنندگان، ترتيب دهيم كه محقق نشد. مظفر در خصوص كتاب‌هاي جديد نشر كوير براي نمايشگاه امسال گفته است كه از فاصله بين نمايشگاه قبلي تا نمايشگاه امسال 40 عنوان اثر چاپ کرده‌ايم كه پنج كتاب، چاپ اول‌اند و همين روزها در جريان نمايشگاه رونمايي مي‌شوند. عناوين اين كتاب‌ها عبارتند از: «مفاهيم قديم وانديشه‌هاي جديد»، «بحران آگاهي و تكوين روشنفكري در ايران» نوشته حسين آباديان، «جامعه شناسي سياسي،شكاف‌هاي اجتماعي» نوشته پي‌پا نوريس و نيكي آركدي با برگردان پرويز دلبرپور و علي‌رضا سميعي اصفهاني، «دين و جامعه صنعتي پيشرفته» نوشته جيمز آرتور بك فورد، با ترجمه فاطمه گلابي و «نظريه سياسي در گذار» نوشته نوئل اسو ليوان، با ترجمه حسن آبنيكي.

کوتاه از فرهنگ انديشه

تمرين‌هاي‌هانا آرنت
نشر اختران كتابي از‌هانا آرنت با عنوان «ميان گذشته و آينده، هشت تمرين در انديشه‌سياسي» را با ترجمه سعيد مقدم منتشر کرده‌است. اين كتاب شامل هشت رساله يا تمرين در باب انديشه‌سياسي است. آرنت در اين كتاب درباره‌مشكلات پيچيده‌ بحراني بحث مي‌كند كه جامعه ‌مدرن با آن روبه‌رو است. اين كتاب از سوي نشر اختران منتشر شده است.

فلسفه ويتريني
دکتر محمد بقايي ماکان گفت كه متاسفانه کتاب‌هاي فلسفي اکنون به‌شدت تحت تاثير جاذبه‌هاي ويتريني است. از همين رو پديدآورندگان اين‌گونه آثار تحت تاثير سفارش‌هاي ناشران قرار مي‌گيرند و کمتر به دنبال آثار اصيل مي‌روند. ناشران بيشتر در پي انتشار آن دسته از آثاري هستند که به‌اصطلاح باب روز است.

شيلر درگذشت
فردريك شيلر مورخ، فيلسوف و نويسنده آلماني نهم ماه مه سال 1805در 46 سالگي درگذشت. شيلر تاريخ جنگ‌هاي 30 ساله اروپا را كه پر از پند و اندرز است در نوامبر 1793 منتشر كرد، كتابي كه گفته شده كمك بسيار به اتحاد فعلي اروپاييان كرده است. نامه‌هاي آگوستبورگ، درباره اشعار ساده‌لوحانه و احساسي و آزادي و دولت فرزانگي از جمله آثار ديگر او هستند.


منبع : http://etemademeli.com/1388/2/21/EtemaadMelli/917/Page/17/?NewsID=11264
 

sabzsib

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2006
نوشته‌ها
312
لایک‌ها
14
محل سکونت
تهران
آیا واقعا تابحال بچه ها را از طرف مدرسه به سینما نمی بردند و این اولین بار است ؟
فیلم های قبلی رو میبردن اینجوری سرو صدا میشد ؟؟
آیا تا بحال خودتون و یاخواهر و برادر و یا فک و فامیل و یا در وهمسایه نشده که از طرف مدرسه برید یا برن سینما ؟
فقط اولین بار سر این فیلم اختراع شده ؟؟؟

ضمنا دوستی که گفته بودجه دولتی بوده به خدمتشون عرض میکنم تا اونجا که من میدونم و در نشریات تخصصی فیلم نوشته شده بود این فیلم تماما توسط بخش خصوصی ساخته شده و فقط مرکز سینمای مستند و تجربی 15 درصد در اون شراکت داشته (شراکت نه حمایت) که حسابی سودش رو هم برده.
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
پشت پرده پروژه اخراجی ها چه بود؟


9890_490.jpg



فراموش نکنیم، چقدر به مرحوم ملاقلی‌پور به خاطر نسل سوخته توهین شد، ولی در ‏اخراجی‌های یک و دو کسانی را به دامنه فیلم‌های دفاع مقدس آوردیم که تن رسول را ‏در گور لرزاند!‏. سینما برای تفکر است نه پایین کشیدن کرکره مغز و رها کردن انرژی ‏منفی سیاست‌های اشتباه اقتصادی و سیاسی...

بسیاری از کارشناسان سینمایی معتقدند ضربه‌ای که اخراجی‌ها و تفکر آن بر سینمای ‏امروز ایران وارد کرد به مراتب سنگین‌تر از فیلم‌های گیشه و گسترش فضای گروه‌های ‏تئاتر آزاد طنز در سینماهای کشور است.‏

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری «آینده»، نسخه‌های یک و دو اخراجی‌ها، سوءاستفاده ‏به موقع از مجموعه فرهنگ جبهه و حاشیه‌های 8 سال دفاع مقدس بود که اگر روحیه‌ای ‏هنری و اندیشه‌ای متعهد به سینما و فرهنگ دفاع مقدس را به همراه داشت، بی‌شک می‌توانست به یکی از بلندترین سریال‌های پرمحتوای دفاع مقدس تبدیل شود.‏

اما با رویکردی که در این فیلم بروز پیدا کرد و اعتراض‌های گوناگونی که چهره‌های مختلف ‏اجتماعی به آن داشتند، به نظر می‌رسد سوژه اخراجی‌ها برای همیشه سوخته شد تا ‏فرهنگ جبهه از مدعیان مالکیت اعیانی خود بیشترین ضربه را بخورد!‏

اخراجی‌های یک به مانند دو اثر مستند ضعیف کارگردان آن، کاری کلیشه‌ای و بدون ‏محتوای اندک سینمایی و مبتنی بر تفکر و سلیقه شخصی کارگردان بود. این موضوع ‏زمانی روشن شد پس از پخش تمامی پرده‌های آن در قالب یک سریال توسط شبکه سه ‏سیما تازه معلوم شد که چگونه این فیلم با هزاران نذر و نیاز جمع شده و سکانس‌ها به ‏زور و به صورت سطحی با هم مرتبط شدند.‏

در اخراجی‌های یک اعتراض‌های گوناگونی بالا گرفت، خانواده شهیدی که چهره مجید ‏سوزوکی از او الهام گرفته شده بود، گلایه‌های زیادی داشتند چون به هیچ‌وجه این ‏شهید فردی شرور و لات مسلک نبوده است. از سوی دیگر اعتراض دلسوزان عرصه ‏فرهنگ دفاع مقدس و جبهه هم بسیار زیاد بود ولی به نظر رسید ترجیح داده شد که ‏شنیده نشود.‏

در محرم سال گذشته حجت‌السلام سیدحسین مومنی در یکی از برنامه‌های ویژه محرم ‏که جمع زیادی از جوانان در آن حضور داشتنند، بی‌سابقه‌ترین انتقادها را نسبت به این ‏فیلم بیان کرد. وی ضمن تقبیح به تمسخر کشیدن فرهنگ شهادت و ایثار، ذهنیت‌سازی ‏از جنگ در ذهن نسل جوان را به مانند فیلم فارسی و جاهل بازی، خیانت به خون شهدا ‏دانست.‏

اما همزمان با این اعتراض‌های گسترده، برخی چهره‌های سیاسی با حمایت‌های آشکار ‏از این پروژه که اگر در دولت‌های قبلی ساخته می‌شد، سوژه‌ای برای ماه‌ها تجمع و ‏اعتراض بود، اجازه راه‌اندازی نسخه دوم این فیلم را داده و هر کدام بر دیگری برای ‏حضور در پشت صحنه این فیلم و گرفتن عکس یادگاری پیشی می‌گرفتند.‏

نسخه دوم به مراتب بی‌محتوا و متضادتر از آن چه تصورش می‌شد، ساخته شد.‏ دیدگاه صرف گیشه چنان بلایی بر منتقد گذشته سینما و کارگردان تازه کار آورد که به ‏نظر رسید، این پروژه بیشتر شبیه‌خوانی گسترده بود که همه برای نشستن بر سر آن با ‏هم رقابت داشتند.‏

گرچه در نسخه اول ده‌نمکی اندکی با وابستگی به سلایق گذشته خود، با تخریب چهره ‏پهلوانان باستانی ایران زمین سعی داشت، ژست دینی و معنوی به فیلم خودش بدهد.‏

اما در نسخه دوم چنان شد که با آهنگ‌های جاهلی شروع کرد و با سرود «ای ایران» که ‏زمانی آن را مانیفست سلطنت‌طلبی تلقی می‌کرد، به پایان برد.‏

اخراجی‌های دو شاید در جشنواره فیلم فجر ناکام جلوه داده شد و مظلوم‌نمایی جالبی ‏کرد، اما فراموش نکنید وقتی نوبت اکران فیلم «درباره الی» به راحتی پیش‌کش این پروژه ‏‏100 درصد مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گرفت، چند موضوع قابل بررسی بود.‏

نخست، این که تیم هنری دولت و وزارت ارشاد پروژه محبوب خود را به قضا و قدر ‏نسپرد و سعی کرد، حداکثر بدبینی در مورد نتیجه انتخابات 22 خرداد را با اکران سریع ‏این فیلم و نجات آن از مهر عدم اکران عمومی در نبود دولت نهم انجام دهد!‏

دوم، اگر فرصت مناسب نوروز از دست می‌رفت، با توجه به انتخابات و تابستان گرم ‏سیاسی و پرتنشی که در پیش بود، این فیلم نمی‌توانست چنین فروش هنگفتی به دست ‏بیاورد و در نهایت شاید با خوش اقبالی می‌توانست با همان رقم فروش نسخه اول خود ‏به کارش پایان می‌داد.

سوم، توجه ویژه به دیدگاه‌های عامه‌پسند در میان برنامه‌ریزان دولت نهم نشان داد، ‏آ‌ن‌ها هنوز به جلب نظر عامه غیرمتخصص و کم‌سواد جامعه توجه خاصی داشته که ‏فضای سطحی و بزن بروی این فیلم کمک زیادی به این تفکر می‌کرد.

چهارم بخشنامه بی سابقه آموزش وپرورش به مدار س برای بردن دانش آموزان به سینماهای نمایش دهنده اخراجیها ،آنهم در ساعات صبح که سینما مشتری کمتری دارد نیز جالب توجه است که البته اینکه فیلمی در ژانر جنگی برای دانش آموزان مدارس ابتدایی توصیه شود از معجزات ارشاد دولت نهم محسوب می گردد.


اما در این میان نباید فراموش کرد که واکنش چهره‌های ارزشمند هنری و فرهنگی ‏کشورمان به این اثر بسیار تندتر از آن که تصورش می‌رفت، بروز پیدا کرد به حدی که ‏شیرینی فروش بیش از 3.5 میلیارد تومانی این فیلم را برای سازندگان و حامیانش کاملا ‏گس و بی‌مزه کرد!‏

واکنش دردناک شاعر و هنرمند کشورمان عبدالجبار کاکاوند به محتوای این فیلم و به ‏دنبال آن واکنش عصبی یکی از دنباله‌های کیلومتری این فیلم به این چهره هنری نه تنها ‏از زهر کلام کاکاوند نکاست، بلکه با اعتراض سهیل محمودی و چند چهره دیگر سینمایی کشورمان روبه‌رو شد، تا ‏اختتامیه جالبی بر یک رپرتاژ آگهی جذب روحی مردم برای انتخابات 22 خرداد باشد.‏

فراموش نکنیم، روزی که ابراهیم حاتمی‌کیا در پیش‌بینی و هوشمندی جالب آژانس ‏شیشه‌ای را خلق کرد، بسیاری از حامیان امروز اخراجی‌ها و حتی سازنده آن، حاتمی‌‏کیا را عنصری ضدارزشی و دشمن فرهنگ جبهه می‌دانستند.‏

اما زمان گذشت و این چرب و شیرین به گذر بعضی دوستان رسید، تا مشخص شود ‏کارگردان‌های دلسوزی مانند ابراهیم حاتمی‌کیا، مرحوم رسول ملاقلی‌پور، احمدرضا ‏درویش، کمال تبریزی و کیومرث پوراحمد چگونه برای دو روز دنیا دست به نابودی ‏ارزش‌ها نزده و در دل این ارزش‌ها، هنجارهایی به یاد ماندنی برای دفاع مقدس خلق کردند.‏

فراموش نکنیم، زمانی که از کرخه تا راین اکران شد، بسیاری صحنه در آغوش گرفتن ‏خواهر و برادر جانباز در آسایشگاه کلن برایشان شده بود دغدغه و خواب شب نداشتند!‏

اما حالا جای تعجب دارد در دو نسخه اخراجی‌ها عشوه شتری‌های فیلم فارسی ‏بازیگران گیشه‌ای این فیلم به نظرشان نمی‌آید؟!‏

پدرخوانده مافیای بازیگری ایران وقتی که 30درصد از کل فروش فیلم را بعنوان کنترات هنرپیشه ها می گیرد باید فاتحه اخلاق وقانون را درسینمای اسلامی!! آقایان خواند.

فراموش نکنیم، اثر متفاوت و حرفه‌ای احمدرضا درویش تحفه بی‌ارزش تلقی شد، ولی ‏در اخراجی‌های یک و دو دریغ از یک نمای حرفه‌ای و یک ثانیه صدای استاندارد!‏

فراموش نکنیم، وقتی لیلی با من است ساخته شد، در یکی از تجمعات وقت آن سال‌ها ‏تاکید کردند: «کار جبهه به جایی رسیده که عروسی کارها و مبتذل‌ها به لیاقت جانبازی ‏می‌رسند»، اما دیری نپایید که اخراجی‌های یک و دو روی بسیاری از فیلم فارسی‌های ‏دهه 40 و 50 را در بددهانی و تیکه‌های چاله میدانی سفید کرد!‏

فراموش نکنیم، سینما برای تفکر است نه پایین کشیدن کرکره مغز و رها کردن انرژی ‏منفی سیاست‌های اشتباه اقتصادی و سیاسی که با این سوپاپ باید کنترل شود!‏

اگر روزی در سینمای ما کارگردان با جراتی مانند حاتمی‌کیا از یک پرونده امنیتی، ‏داستانی تاثیرگذار را در قالب ارتفاع پست ساخت، امروز به لطف منتقدان تند همان اثر ‏فیلمی می‌سازیم که مخاطبان عام در کل قید فکر کردن و تعقل را روی پرده نقره‌ای ‏بزنند و تنها صدای فریادهای خنده‌شان روح فرهنگ و هنر این مملکت را جریحه‌دار کند!‏

اعتراض اهالی سینما به این روحیه مدیران و متولیان فرهنگی و سینمایی کشور را می‌‏توانید در همسایه‌های اکران همزمان نوروزی اخراجی‌ها دو ببینید! ‏

در پایان باید گفت نه انتقادی به مخاطبان و تماشاگران این فیلم هست و نه کسی می‌تواند ‏به آن‌ها توهین کند، اما باید افسوس خورد که چرا مخاطب سینمایی که در دل داستان ‏فیلمی اثرگذار و به یاد ماندی مانند «میم مثل مادر» بی‌هوش از در سینما بیرون آورده ‏می‌شود، امروز میزان توقع و سلیقه‌اش از محصولات فرهنگی و هنری این قدر سطحی ‏و باری به هر جهت شده است؟!



منبع : http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=7278
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
من نه وقت و نه حوصله جواب دادن به این تحلیل رو دارم ولی چند نکته توش هست که نشون داده کاملا آبکی هست!!!

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری «آینده»، نسخه‌های یک و دو اخراجی‌ها، سوءاستفاده ‏به موقع از مجموعه فرهنگ جبهه و حاشیه‌های 8 سال دفاع مقدس بود که اگر روحیه‌ای ‏هنری و اندیشه‌ای متعهد به سینما و فرهنگ دفاع مقدس را به همراه داشت، بی‌شک می‌توانست به یکی از بلندترین سریال‌های پرمحتوای دفاع مقدس تبدیل شود.‏
الان چند سال از پایان جنگ گذشته؟ 1 سال؟ 5 سال؟ 10 سال؟15 سال؟
19 سال از جنگ گذشته و جالبه که طی این سالها موقعی مناسب نبوده که مدعیان تو خالی استفاده مناسب بکنند :D
من نمی خوام زحمات هنری هیچ شخصی رو زیر سوال ببرم ولی افراد مدعی و حامیانشون برن یه چرتکه بندازن ببینن فیلمهای فاخر و سطح بالاشون در بهترین وضعیتها چقدر تماشاچی جذب کرده ، بعد بیان بگن....
خوشبختانه الان در عصر ارتباطات حرف زدن خیلی راحت شده ولی موقع عمل کمتر کسانی موفقن
 

sabzsib

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2006
نوشته‌ها
312
لایک‌ها
14
محل سکونت
تهران
در این مقاله 4 بار نام حاتمی کیا برده شده در ضد فیلم.
گدر حالیکه خود حاتمی کیا هم به پشت صحنه فیلم اومد و هم در اکران عمومی به تماشای اون نشست.

فریاد های نویسنده مقاله را نمیتوان از سر دلسوزی دانست. بیشتر به حسد و ... شبیه است.
ضمنا کسانی که می فرمایند این فیلم سلیقه تماشاگر را پایین آورده این آقایان فیام ساز دل و ... سوخته چطور در طول این سالها نتوانسته اند سلیقه تماشاگر را بالا بیاورند؟
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
اخراجي ها 8 ميليارد توماني شد


فيلم "اخراجي هاي 2" دومين ساخته مسعود ده نمکي که اين روزها در سينماهاي سرار کشور درحال اکران است، به فروش 8 ميليارد توماني نزديک شد.

به گزارش ايرنا، فروش اخراجي هاي 2 که از ابتداي سال جاري در سينماهاي سراسر کشور اکران آن آغاز شده است، پس از 55 روز نمايش، به مرز 8 ميليارد تومان رسيده است.

اين درحالي است که بر اساس گزارش ها، ميزان فروش اين فيلم در شهرستان ها بيش از تهران بوده است.

اخراجي هاي 2 دومين ساخته مسعود ده نمکي است.

داستان اخراجي هاي 2 ادامه اخراجي هاي 1 است. "درگيري شديد در منطقه نبرد ادامه دارد، دشمن بيمارستان صحرايي را محاصره مي‌کند و همه اخراجي‌ها به همراه ساير همرزمانشان اسير مي‌شوند. دشمن با اسيرگيري گسترده قصد يک مانور تبليغاتي دارد. همه اسيران به يک اردوگاه اسراي ثبت‌نام نشده، منتقل مي‌شوند.

خانواده اخراجي‌ها براي زيارت عازم مشهد هستند و به طور ناخواسته درگير يک حادثه تروريستي مي‌شوند. دشمن با فراخواندن خبرنگاران خارجي و داخلي به اردوگاه و تطميع و تهديد برخي از اسيران و ايجاد چند پارچگي بين آنها، نقشه شومي در سر دارد.

تروريست‌ها با دشمن هم‌دست شده‌اند، اما اسيران زير بار فشارهاي دشمن نمي‌روند و دشمن در بين اسرا به دنبال چهره‌هاي شاخص فرمانده و روحاني مي‌گردد. حضور خانواده اخراجي‌ها بين مردم بيگناه و پخش اخبار مرتبط با آنها اسيران را همدل مي‌کند و نقشه دشمن براي ايجاد تفرقه و حکومت بر اردوگاه نقش بر آب مي‌شود."

تهيه کنندگي اين اثر سينمايي را "حبيب الله کاسه ساز" برعهده دارد و بازيگراني همچون اکبر عبدي، امين حيايي، محمد‌رضا شريفي‌نيا، ارژنگ امير‌فضلي، سيد جواد هاشمي، مهران رجبي، جواد رضويان، شيلا خداداد، نگار فروزنده، نيوشا ضيغمي، مهراوه شريفي‌نيا، شهره‌ لرستاني، مينا جعفر‌زاده، ليلا بلوکات، نرگس محمودي در آن به ايفاي نقش مي پردازند.
 

MBrando

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
1
به نظرم دیگه بحث نکنیم بهتره ، چون بحث زمانی مفیده که طرف مقابل اهل عقلانیت و تفکر باشه ، کسی که علیرغم درخواستهای بسیار توانایی پیدا کردن یک نکته مثبت در فیلم رو نداره و فقط از فروش فیلم میگه ، بحث کردن فقط هدر دادن وقته

بهتره سخن رو کوتاه کنیم و فقط هر چند وقت یکبار یه سر بزنیم تا دوستان گزارش لحظه به لحظه فروش و کسب افتخارات ملی مسعود خان رو برامون مخابره کنن
 
Last edited:

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
«اخراجي‌ها2» تا 15هزارتومان قاچاق شد

خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» در شصت‌وچهارمين روز نمايش عمومي خود سر از بازار قاچاق درآورد و تا 15 هزار تومان خريد و فروش شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، روز گذشته نسخه قاچاق «اخراجي‌ها2» وارد بازار شد.
گفته مي‌شود اين نسخه در پي ارسال فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» به يكي از دستگاه‌ها كپي و قاچاق شده است.
براساس اين گزارش اين نسخه كه با كيفيتي فاقد استاندارد و داراي زيرنويس است به سرعت در شبكه قاچاق در حال توزيع است و با قيمت‌هاي گزاف در بين شهروندان دست به دست مي‌شود.
هم‌اكنون در بازار قاچاق دي‌وي‌دي «اخراجي‌ها2» با قيمتي بين 10 تا 15 هزار تومان و نسخه وي‌سي‌دي آن به قيمتي تا سقف 5 هزار تومان در حال فروش است.
درحالي از روز گذشته نسخه قاچاق «اخراجي‌ها2» وارد بازار شده است كه شنيده شده نسخه ويديويي «اخراجي‌ها2» مردادماه وارد شبكه نمايش خانگي خواهد شد.


==
ده‌نمكي: مراقب باشيد 2 سال مبارزه با قاچاق زير سئوال نرود

خبرگزاري فارس: «مسعود ده‌نمكي» درپي توزيع گسترده سي‌دي قاچاق «اخراجي‌ها2» گفت: از مسئولان مي‌خواهم تا نگذارند اعتبار 2 سال مبارزه با پديده قاچاق به بهاي پر شدن جيب سودجويان زيرسئوال برود.


به گزارش خبرگزاري فارس، درپي توزيع گسترده سي‌دي قاچاق "اخراجي‌ها2 " مسعود ده‌نمكي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس با تأييد اين خبر و ابراز ناراحتي بسيار از اين موضوع، اظهار داشت: اين نسخه كيفيت مطلوبي ندارد اما به هر حال از مسئولان پليس امنيت ملي و ستاد مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگي مي‌خواهم تا نگذارند اعتبار 2 سال مبارزه با پديده قاچاق به بهاي پر شدن جيب سودجويان زيرسئوال برود.
وي افزود: از ديروز يك نسخه از فيلم سينمائي اخراجي ها كه داراي كپشن بازبيني بود!!!وارد بازار قاچاق شد و به طور گسترده دست به دست مي شود .
ده‌نمكي خاطر نشان كرد: اين ضربه در شرايطي به اخراجي ها و اكران آن وارد مي شود كه هنوز "اخراجي‌ها2 " در شصت و دومين روز اكرانش با استقبال خوبي همراه است و ثبت ركورد ده تا دوازده ميلياردي نيز براي آن در ادامه اكرانش در گروه سينماهاي آزاد بعد از 16 خرداد قابل پيش‌بيني بود.
كارگردان "اخراجي‌ها2 " تاكيد كرد: اما اين ضربه اگر در چند روز آتي با برخورد جدي همراه نباشد مي‌تواند به ادامه فروش "اخراجي‌ها " لطمه وارد كرده و دست‌اندرکاران فيلم را وادار كند پيش از موعد مقرر نسخه ويدئوي فيلم را وارد شبكه توزيع كنند.
وي به فارس گفت: دست‌هاي پنهان در زمان "اخراجي‌ها1 " يك نيز پس از گذشت بيست روز از اكران فيلم با رايت قاچاق ميليون‌ها نسخه از فيلم اجازه ندادند تعداد واقعي مخاطبان و دوستداران "اخراجي‌ها " در سينما‌ها مشخص شود و اين‌بار نيز علي رغم فروش نزديك هشت و نيم ميلياردي و ثبت ركورد بيش از هفت ميليون مخاطب با بيرون آمدن نسخه قاچاق مجال نيافت پتانسيل واقعي خود را نشان دهد.
ده‌نمكي در خاتمه اظهار داشت:اميدوارم مسئولان امر بدون اغماض با ريشه‌هاي اين فتنه برخورد كنند.
گزارش فارس حاكيست، "اخراجي‌ها2 " در طي مدت 62 روز كه از اكران آن مي‌گذرد توانسته حدود 10 ركورد را در اكران سينماهاي ايران جابجا كند و در انتظار ثبت ركورد فروش 9 ميليارد توماني در سراسر كشور است.
 

one.step.above

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 جولای 2005
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
0
به این شاهکار بی‌همتای هنری، که به هیچ وجه مبتذل و سخیف و لوس و آبگوشتی و ملالت‌بار و تکراری و خواب‌آور و فیلم فارسی نیست، بایستی بیش از این‌ها احترام گذاشت. چون تا کنون اثری به این عظمت و قشنگی در تمام جهان ساخته نشده بوده است هنوز زوده که برخی بتوانند پی به زیبایی‌های اخراجی‌ها ببرند.
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
به این شاهکار بی‌همتای هنری، که به هیچ وجه مبتذل و سخیف و لوس و آبگوشتی و ملالت‌بار و تکراری و خواب‌آور و فیلم فارسی نیست، بایستی بیش از این‌ها احترام گذاشت. چون تا کنون اثری به این عظمت و قشنگی در تمام جهان ساخته نشده بوده است هنوز زوده که برخی بتوانند پی به زیبایی‌های اخراجی‌ها ببرند.

این ها که مهم نیست مهم فقط آوردن پول هست حالا می خواد از راه دزدی باشه یا اینکه از راه گول زدن مردم
اینجا ایران هست و هیچ چیزش درست نیست نباید هم انتظار داشته باشی که اینجاش درست باشه
موفق باشید ;)
 

amir_

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2002
نوشته‌ها
923
لایک‌ها
42
محل سکونت
Dubai-Qom

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كتاب اخراجی ها در دو جلد منتشر مي‌شود

فارس: كتاب «اخراجي‌ها» فيلمنامه، نقدها و بازخوردهاي رسانه‌اي اين فيلم در دو جلد منتشر مي‌شود.

انتشار كتاب «اخراجي‌ها» به مرحله جدي خود وارد شده است و «مسعود ده‌نمكي» كارگردان اين فيلم قصد دارد كتاب اخراجي‌ها1و2 را به زودي در دو جلد منتشر كند.

اين دو كتاب هركدام شامل فيلمنامه اوليه اين دو فيلم به همراه نقدها، اخبار و بازخوردهاي مطبوعاتي اين فيلم‌ها در رسانه‌هاي داخلي و خارجي است كه مراحل جمع آوري آن آغاز شد و پس از آماده‌سازي اين كتاب منتشر مي‌شود.

ده‌نمكي در حال حاضر نوشتن فيلمنامه «اخراجي‌ها3» را آغاز كرده است.
 

golgoli

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2006
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
13
محل سکونت
tehran
من بالاخره موفق شدم اين فيلم افتخار آفرين سينماي ايران!!! رو ديدم
اصلا فكر نميكردم كه به شعور ايراني انقدر توهين بشه اين آقاي ده نمكي چي فكر كرده بود؟
انقدر پول به مذاقش خوش اومد كه از گروه انصارش بيرون اومد
پول چه ها كه نميكنه
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,742
لایک‌ها
16,665
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
من بالاخره موفق شدم اين فيلم افتخار آفرين سينماي ايران!!! رو ديدم
اصلا فكر نميكردم كه به شعور ايراني انقدر توهين بشه اين آقاي ده نمكي چي فكر كرده بود؟
انقدر پول به مذاقش خوش اومد كه از گروه انصارش بيرون اومد
پول چه ها كه نميكنه

سلام!!

میشه بگید کجا به شعور ایرانی ها توهین شد؟ :rolleyes:
 

Rex_Kamnia

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2009
نوشته‌ها
554
لایک‌ها
81
سن
24
حرف از داستان اخراجی ها شد

اخراجی ها به خاطر حرکات ونوع بیان اکبر عبدی و بقیه بازیگراش جالب ودیدنی شد و70 درصد موفقیتش به خاطر بازیگراش بوده فکر نمی کنم بتون نوع حرکات بازیگرا رو تو فیلم نامه وداستان بتونن جذاب بنویسن من شخصا فکر میکنم داستانش به خوبی فیلمش درنیاد نظر شما ها چی؟
 

headbanger

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 جولای 2009
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
درسته که میگن پشت صحنه کارگردان واقعی این فیلم شریفی نیا و اکبر عبدی بودن؟
 

Mozhgan_KH

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 می 2009
نوشته‌ها
63
لایک‌ها
0
خراجی های 1و2 هردوشون خوب بود
یک رو به خاطر وجود مجید سوزوکی دوس دارم
دو هم عالی بود
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ده نمکی: نمی‌خواهم از اخراجی‌ها 3 سوء استفاده کنند

مهر: مسعود ده‌نمکی ساخت "اخراجی‌ها 3" را منوط به آرام شدن فضای اجتماعی دانست و تاکید کرد نمی‌خواهد در این فضا جریان‌های چپ و راست از فیلم او سوء استفاده کنند.

ده‌نمکی در این باره گفت: در حال نگارش فیلمنامه "اخراجی‌ها 3" هستم نسخه اولیه شهریورماه به پایان می‌رسد، این بخش با فیلم‌های قبلی تفاوت دارد و مخاطب آن خاص‌تر است. بخش‌هایی از قصه در فلاش‌بک روایت می‌شود و حال و هوای جنگی دارد، اما قصه در فضای بعد از جنگ می‌گذرد.

وی ادامه داد: هنوز به نسخه نهایی نرسیده‌ام و تغییرها روی فیلمنامه ادامه دارد، ممکن است شخصیت‌هایی به قصه اضافه و شخصیت‌هایی حذف شوند. اطلاعاتی که درباره قصه منتشر شده قطعی و کامل نیست.

این نویسنده و کارگردان افزود: ساخت فیلم "اخراجی‌ها 3" باید در شرایط اجتماعی مناسب باشد، در فضای پرسوء تفاهم فعلی نمی‌توان این فیلم را ساخت. دوست ندارم با "اخراجی‌ها 3" برخورد سیاسی شود و جناح چپ و راست از آن بهره‌برداری منفی کنند. مسئله‌ای که فیلم مطرح می‌کند، مسئله‌ای ملی است و نباید در فضایی ملتهب به آن پرداخته شود.

ده‌نمکی درباره استقبال از نسخه خانگی "اخراجی‌ها 2" گفت: نسخه خانگی "اخراجی‌ها 2" تا امروز دو میلیون نسخه فروش داشته که رقم بی‌سابقه‌ای است، ساخت فیلم دو ساعته پشت صحنه به پایان رسیده و شهریورماه پشت صحنه "اخراجی‌ها 2" به بازار می‌آید.

فیلم سینمایی "اخراجی‌ها 2" به تهیه‌کنندگی حبیب کاسه‌ساز و بازی امین حیایی، جواد رضویان، محمدرضا شریفی‌نیا، نگار فروزنده و شیلا خداداد بهار امسال اکران عمومی شد.
 
بالا