برگزیده های پرشین تولز

تمام موارد مربوط به دانشگاه پیام نور : سوالات - اخبار - درخواست ها و ...

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس دانشگاه پيام نور :
حضور دانشجويان پيام نور در كلاس هاي رفع اشكال اجباري نيست
تهران - رييس دانشگاه پيام نور گفت: پيام نور برخلاف ديگر دانشگاه ها كه استاد محور هستند يك مركز محتوا محور است و حضور دانشجويان در كلاس هاي رفع اشكال آن جنبه اجبار ندارد.
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، 'حسن زياري' روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي افزود: هيچ استادي نمي تواند دانشجويان را مجبور كند كه در كلاس هاي پيام نور شركت كنند چراكه اين كلاس ها ماهيت رفع اشكال دارند.
وي تاكيد كرد: نمره امتحان پايان ترم همه دانشجويان پيام نور، صرفنظر از اينكه در كلاس هاي رفع اشكال دانشگاه شركت كنند يا نه، بايد از 20 كسر شود و استادان نمي توانند براي حضور يا عدم حضور دانشجويان در اين كلاس ها نمره اي منظور كنند.
زياري، اعتبار مدرك دانشگاه پيام نور را همچون ديگر مراكز دانشگاهي وابسته به وزارت علوم، معتبر خواند و گفت: فارغ التحصيلان پيام نور مي توانند در هريك از مقاطع تحصيلي دانشگاه هاي مختلف،‌ادامه تحصيل بدهند و هيچ ارگان و نهادي نيز نمي تواند براي استخدام نيرو، ميان فارغ التحصيلان پيام نور و ديگر دانشگاه ها تفاوت و تبعيضي قائل شوند.
وي با تكذيب افزايش قيمت كتاب هاي درسي پيام نور در آستانه سال تحصيلي جديد اظهار داشت: كتاب هاي دانشگاه پيام نور بايد با قيمت تمام شده پشت جلد به فروش برسد و چنانچه تخلفي از سوي فروشندگان در رابطه با افزايش بي حد و اندازه اين كتابها مشاهده و گزارش شود با آنها برخورد خواهد شد.
رييس دانشگاه پيام نور آمار دانشجويان فعلي اين دانشگاه را حدود يك ميليون و 30 هزار نفر ذكر كرد و گفت: نزديك به 997 هزار نفر از دانشجويان پيام نور در مقطع كارشناسي، افزون بر 23 هزار نفر در مقطع كارشناسي ارشد و حدود هزار نفر در مقطع دكتري واحدها و مراكز داخل كشور تحصيل مي كنند.
به گفته وي نزديك به دو هزار نفر ايراني ساكن خارج و يا فارسي زبان ديگر كشورها نيز از 70 كشور خارجي از جمله دانشجويان پيام نور به شمار مي آيند.
زياري خاطرنشان كرد: براساس آمار ارائه شده از سوي سازمان سنجش، بيش از 200 هزار نفر به عنوان قبول شدگان پيام نور در سال جاري معرفي شده اند كه 75 هزار نفر آنها از طريق آزمون هاي فراگير و بقيه از طريق آزمون سراسري پذيرفته شده اند.
وي احتمال داد مطابق سال هاي گذشته، تعدادي از پذيرفته شدگان پيام نور در سال جاري نيز به دليل قبولي در ديگر دانشگاه هاي دولتي و غيردولتي، در دانشگاه پيام نور ثبت نام نكنند.
زياري با اشاره به فعاليت سه هزار و 300 عضو هيات عملي در واحدها و مراكز پيام نور تصريح كرد: 85 درصد اين افراد داراي مدرك كارشناسي ارشد هستند كه تلاش براي اصلاح هرم هيات علمي از طريق جذب دارندگان مدرك دكتري در رشته هاي مختلف در بدنه پيام نور آغاز شده است.
برمبناي برنامه پنج ساله توسعه چهارم، نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پيام نور بايد به عدد يك به 250 مي رسيد كه با احتساب يك ميليون دانشجو بايد تعداد چهار هزار عضو هيات علمي در اين دانشگاه جذب مي شدند.
اين نسبت براي برنامه پنجم توسعه هنوز به طور دقيق مشخص نشده و به گفته رييس پيام نور، عدد يك به 150 مطرح شده اما به تصويب نرسيده و ممكن است نسبت استاد به دانشجو در برنامه پنجم براي دانشگاه پيام نور، عدد يك به 200 تعيين شود.
زياري از بررسي صلاحيت 600 نفر متقاضي عضويت هيات علمي در پيام نور خبر داد و گفت: مراحل اداري جذب 200 نفر از آنها به اتمام رسيده و از ترم مهرامسال در واحدها و مراكز دانشگاه مشغول به كار خواهند شد.
وي تهيه منابع درسي به صورت الكترونيك قابل دسترسي از طريق اينترنت، توليد فيلم هاي آموزشي درسي و گسترش كتابخانه ديجيتالي را از جمله برنامه هاي در دست اقدام پيام نور برشمرد و گفت: كتابخانه ديجيتالي در حال حاضر داراي سه هزار عنوان كتاب درسي به زبان فارسي و 45 هزار عنوان كتاب به زبان لاتين است كه به عنوان پايلوت در استان فارس راه اندازي شده و به زودي در ديگر استان ها نيز قابل دسترسي خواهد بود.
زياري ايجاد قطب هاي آزمايشگاهي در استان ها را نيز به عنوان يكي ديگر از سياست هاي دانشگاه پيام نور عنوان كرد و گفت: ساماندهي تجهيزات و امكانات آزمايشگاهي در يك يا دو نقطه از استان ها به گونه اي كه همه دانشجويان بتوانند از آنها استفاده كنند در ستاد مركزي دانشگاه دنبال مي شود.
وي سرانه فعلي فضاي آموزشي براي هر دانشجوي پيام نور را 2/1 مترمربع اعلام كرد و گفت: در برنامه پنج توسعه، سهم سرانه فضاي آموزشي اين دانشگاه بايد به يك و نيم مترمربع و تا 10 سال آينده بايد به دو مترمربع برسد كه اقداماتي براي تحقق اين امر آغاز شده است.
رييس دانشگاه پيام نور با اشاره به بومي بودن بيش از 95 درصد دانشجويان اين دانشگاه گفت: پيام نور به لحاظ فرهنگي از وضعيت مطلوبتري نسبت به ديگر دانشگاه ها برخوردار است كه بومي بودن اكثريت دانشجويان و تحصيل آنها در استان محل زندگي شان يكي از دلايل اين موضوع به شمار مي آيد.
وي درخصوص چگونگي تامين اعتبارات دانشگاه پيام نور نيز توضيح داد: سهم عمده درآمدهاي پيام نور از طريق شهريه هاي دانشجويي تامين مي شود اما ميزان شهريه هاي پرداختي در بيش از 90 درصد استان هاي كشور، كمتر از هزينه هاي دانشگاه است.
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام/ اجرای طرح ظرفیت در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام در دستگاهها معتبر است، گفت: همه دستگاههای دولتی موظف هستند دارندگان مدرک دانشگاه پیام نور را استخدام کنند در غیر این صورت تخلف کرده و این تخلف قابل پیگیری است.
حسن زیاری امروز یکشنبه در اولین نشست خبری خود با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته یکی از دستگاه‌های مربوط به وزارت نفت از ثبت نام دارندگان مدارک دانشگاه پیام نور خودداری کرده بود که این موضوع پیگیری شد چرا که این اقدام تخلف محسوب می‌شود و بخشنامه معاون اول رئیس جمهور نیز در این زمینه وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره وضعیت فرهنگی این دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور از نظر فرهنگی، تربیتی و معرفتی در مقایسه با سیار دانشگاه‌ها وضع مطلوب‌تری دارند البته دانشگاه‌های دیگر نیز سعی در رعایت مسایل معرفتی خود دارند اما دانشگاه پیام نور در این زمینه‌ها در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها پیشگام است.

وی افزود: بالغ بر 95 درصد دانشجویان پیام نور بومی هستند و سلیقه‌های کاری، محلی و بومی بودنشان و همچنین رشته‌ها و سختی دروسشان باعث شده که آنها توجه بیشتری به درس داشته باشند و از نظر معرفتی و تربیتی نیز در وضع مطلوب‌تری قرار گیرند.
زیاری افزود: امیدواریم با در نظر گرفتن شاخص‌های معرفتی که در محتوای علوم انسانی دانشگاه پیام نور ارایه می‌‌دهیم روز به روز بتوانیم وضعیت فرهنگی و تربیتی در این دانشگاه را ارتقا دهیم.
وی درباره تعداد صندلی‌‌های خالی دانشگاه پیام نور در سال جدید تحصیلی نیز گفت: به نظر می‌رسد در سال جدید به دلیل اینکه ظرفیت ها را خیلی محدود اعلام کردیم مشکل خالی بودن صندلی پیدا نکنیم اما اظهارنظر نهایی در این زمینه منوط به پایان یافتن ثبت نام‌ها است چرا که تا چند روز آتی نیز ثبت نام در دانشگاه پیام نور ادامه پیدا می‌کند.
زیاری درباره آنچه که به عنوان انتقال دانشگاه پیام نور به خارج از تهران مطرح می‌شود نیز گفت: همان طور که معاون رئیس جمهور اعلام کرد خروج از تهران در بحث دانشگاه‌ها مطرح نیست اما دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه دولتی بررسی امکان خروج از تهران را در دستور کار خود قرار می‌دهد و در همین چارچوب کاهش نیروی انسانی و یا انتقال آنها به جاهای مختلف را بررسی می‌کند یعنی در جایی که تراکم نیروی انسانی به اندازه فعلی لزومی ندارد از میزان نیروی انسانی‌مان کم خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره میزان قبولی دانشجویان پیام نور در کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: میزان قبولی دانشجویان پیام نور در کنکور کارشناسی ارشد نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد بیشتر است.
زیاری درباره اعتبار مدارک دانشگاه پیام نور در خارج از کشور گفت: مدارک دانشگاه پیام نور مانند سایر دانشگاه‌ها در هر کشوری که وزارت علوم با آنها تفاهماتی دارد دارای اعتبار است البته اگر کشوری مدارک پیام نور را نشناسد باید از طریق وزارت علوم زمینه معرفی مدارک را فراهم کنیم.
وی در پاسخ به سئوالی درباره پرسش یکی از نمایندگان مجلس راجع به نحوه هزینه کرد اعتبارات دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در 90 درصد استان‌های کشور شهریه‌ای که از دانشجویان دریافت می‌شود کمتر از هزینه‌ای است که برای دانشگاه انجام می‌ شود لذا از یک تا 5 میلیارد از بودجه کل دانشگاه به همه استانها غیر از تهران اختصاص پیدا کرده علاوه بر اینکه به همه واحدها و مراکز طی این سالها درآمد حاصل از شهریه ارایه شده و بودجه‌هایی نظیر بودجه‌های عمرانی نیز به آنها تعلق گرفته است.

اجرای طرح ظرفیت در دانشگاه پیام نور
زیاری از اجرای طرح "ظرفیت" در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: طرح "ظرفیت" عبارت از ا ین است که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور متناسب با امکانات صورت گیرد لذا دیگر شاهد این نخواهیم بود که یکباره در یک ورودی 200 نفر در یک رشته قبول شوند بلکه ظرفیت ها را 5، 10، 15 و ... نفری اعلام کرده‌ایم. برخی اعتقاد داشتند که با اجرای این طرح جمعیت دانشجویی پیام نور افت شدید پیدا می‌کند اما نه تنها کم نشد بلکه زیاد هم شد و کیفیت ورودی‌هایمان نیز افزایش یافت.
رئیس دانشگاه پیام نور درباره اقداماتی که برای ارتقای کیفی دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده است، به تقویت انتشارات، ارتباط با ناشرین و نظم دادن بیشتر به توزیع کنندگان اشاره کرد و گفت:‌ نزدیک سه هزار عنوانی که منبع درسی پیام نور است به صورت دیجیتالی آماده شده و در اختیار روسای پیام نور استانها قرار گرفته و در استان فارس استفاده از آن برای دانشجویان به صورت پایلوت اجرا می‌شود و در مرحله بعدی کلیه دانشجویان پیام نور با استفاده از شناسه و رمزی که به آنها تعلق می‌گیرد می‌توانند دسترسی پیدا کنند.

راه اندازی آزمایشگاههای مرکزی ویژه پیام نور
وی از تهیه فیلم آموزشی قابل استفاده دانشجویان سراسر کشور و ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز در استانها خبر داد و گفت: ایجاد آزمایشگاه های قطبی و ملی یا راه‌اندازی قطب آزمایشگاهی در استانها گام دیگری است که در دست مطالعه قرار گرفته و براساس آن یک یا چند آزمایشگاه بزرگ و مجهز در هر استان راه‌اندازی می‌شود تا کل دانشجویان استان بتوانند از این آزمایشگاه‌های متمرکز استفاده کنند.
زیاری تقویت بخش مجازی در دانشگاه پیام نور را از تاکیدات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و گفت: گسترش کمی پیام نور به خصوص در دولت نهم جهش دو برابری داشته یعنی از 250 واحد مرکز به بیش از 500 واحد مرکز رسیده است که البته تاسیس آنها به طور عموم با تقاضای مردم و نمایندگان مجلس بوده است و این اقدامی بوده که شکستن سد کنکور کارشناسی را در کنار اقدامات سایر دانشگاه‌ها میسر کرده است.
 
Last edited:

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,340
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
يك سئوال
توي اين قسمت سيستم گلستان سايت پيام نور
وقتي يوزر نيم وپسورد ميزنيم ميخواهيم انتخاب واحد كنيم ليست درس ها مي ايد ولي تاريخ امتحان ها نمي ايد كه بشه پرينت كرد فقط روي درس موس ميبريم يك لحظه تاريخ امتحان و زمانش ميايد چي كنيم كه بشه پرينت گرفت ازش؟
https://reg.pnu.ac.ir/
لطفا كمك كنيد:(
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور:
تقويم آزمون فراگير تغيير مي‌كند
آزمون فراگير امسال اسفند ماه برگزار مي‌شود

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور گفت: در صورت موافقت سازمان سنجش تقويم آزمون فراگير تغيير مي‌كند تا دانشجويان دوره هاي فراگير از بهمن ماه تحصيل خود را آغاز كنند.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه فارس، دكتر عبداله معتمدي در حاشيه افتتاح پروژ‌ه هاي عمراني دانشگاه پيام‌نور شيراز، افزود: ثبت نام دانشپذيران اواخر آبان ماه انجام مي‌شود و آزمون اين دوره‌ها نيز اسفند ماه برگزار خواهد شد.
وي از تدوين برنامه پنجم توسط دانشگاه و برنامه افق 1404 دانشگاه پيام نور خبر داد و گفت:‌ هم اكنون در 31 رشته گرايش در مقطع دكتري، 60 رشته گرايش در مقطع كارشناسي و 60 رشته گرايش در مقطع كارشناسي ارشد بيش از يك ميليون و 20 هزار نفر دانشجو در 510 مركز و 70 كشور خارجي تحصيل مي‌كنند.
وي با اشاره به وجود بيش از 36 هزار استاد تمام وقت و پاره وقت در دانشگاه پيام نور اظهار كرد: كليه مسائل آموزشي بيش از يك ميليون دانشجو با سهولت در دانشگاه پيام نور مديريت مي‌شود.
بيش از 110 دانشجوي دكتري در سال جديد پذيرش مي‌شود
معتمدي با اشاره به دوره‌هاي دكتري در دانشگاه پيام نور گفت: امسال در هر 28 رشته گرايش دوره دكتري به طور متوسط 3 تا 5 نفر دانشجو در بهمن ماه تحصيل خود را آغاز مي‌كنند.
پيام نور كانون مركزي دانشگاه‌هاي مجازي جهان اسلام شد
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور از انتخاب اين دانشگاه به عنوان كانون مركزي دانشگاه‌هاي مجازي جهان اسلام خبر داد و افزود: اساسنامه اين كانون مركزي در رياض پايتخت عربستان به تصويب رسيده و در نشست بعدي شرح كار و دستورالعمل‌هاي اجرايي دانشگاه‌هاي مجازي جهان اسلام تدوين خواهد شد.
دانشجوي كارشناسي ارشد در مراكز بين المللي كيش و عسلويه پذيرش مي‌شود
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور از پذيرش دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد در مراكز بين المللي كيش و عسلويه خبر داد و گفت:‌ پذيرش در اين دو مركز براي دانشجويان ايراني و خارجي در هشت رشته كارشناسي ارشد و بر اساس مدارك و مستندات تحصيلي متقاضيان بدون آزمون صورت مي‌گيرد.
وي بيان كرد: اطلاعيه جذب دانشجو در اين دو مركز به زودي منتشر خواهد شد.
دوره دكتري در مراكز شيراز و چند استان ديگر راه اندازي مي‌شود
معتمدي در پاسخ به سؤال ايسنا در مورد علت تأخير در پذيرش دانشجوي دوره دكتري در مركز شيراز گفت:‌ براي راه اندازي دوره دكتري نيازمند يك دانشيار و پنج استاديار در هر مركز هستيم كه هم اكنون در شيراز استاديار كم داريم.
وي اضافه كرد: در زمان وزارت دكتر زاهدي با بكارگيري اعضاي وابسته ديگر دانشگاه‌ها در دانشگاه پيام نور موافقت شده بود كه زمينه خوبي براي دوره دكتري بود اما اخيراً با تغييرات وزارت علوم اين مصوبه متزلزل شد.
اين مقام مسؤول بيان كرد: هم اكنون به دنبال فعال سازي اين مصوبه هستيم كه در صورت موافقت وزارت علوم، در شيراز و چند شهر ديگر دوره دكتري راه اندازي مي‌شود.
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور درباره اخبار برخي سايت‌ها در مورد تغييرات چگونگي نحوه محاسبه معدل دانشجويان به خبرنگار ايسنا گفت: دستورالعمل جديدي صادر نشده و همان موضوع هرساله ابلاغ مي‌شود اما سايت‌ها اطلاعي دقيقي از چگونگي نحوه محاسبه معدل نداشتند.
وي ادامه داد: هيچ اتفاق جديدي در مورد نحوه محاسبه معدل دانشجويان نيفتاده و همچون روال گذشته كار ادامه خواهد داشت.
چارچوب سخت گيري هيأت مميزه از دانشگاه‌هاي متعارف كمتر نيست
معتمدي در پاسخ به سؤال ايسنا درباره وضعيت هيأت مميزه دانشگاه پيام نور گفت:‌ عمر هيأت مميزه دانشگاه پيام نور به دو سال رسيده و در حال انتخاب هيأت مميزه جديد هستيم و به طور منظم در دو سال گذشته هر 45 روز جلسه داشته و اساساً پرونده‌اي در نوبت نداريم.
وي افزود:‌ تا قبل از سال 85 مجموع اساتيد و دانشياران پيام نور كمتر از 6 نفر بوده است اما الآن 5 استاد و 40 دانشيار داريم و همه اين تعداد در دو سال اخير مميزي شده است.
وي با بيان اينكه امكان ارتقاء هيأت علمي خيلي منظم اتفاق مي‌افتد، اظهار كرد: شرايط تمديد قرارداد هيأت علمي پيام نور سخت تر از ديگر دانشگاه‌ها است و چارچوب سخت گيري هيأت مميزه از دانشگاه‌هاي متعارف كمتر نيست.
روند طبيعي بازنشستگي‌ها را سياسي قلمداد مي‌كنند
معاون آموزشي و سنجش دانشگاه پيام نور در پاسخ به سؤالي درباره وضعيت بازنشستگي اساتيد دانشگاه گفت:‌ در مورد اصل مسأله بازنشستگي اساتيد دانشگاه‌ها جوي حاكم شده كه روند طبيعي بازنشستگي را سياسي قلمداد مي‌كنند.
وي ادامه داد: قوانين و مقررات اعضاي هيأت علمي مثل كارمند نيست كه تا بازنشستگي پيش برود بلكه بايد مرتباً ارتقاء پيدا كند تا ركود علمي نداشته باشند.
دكتر معتمدي خاطرنشان كرد: اساتيد دانشگاه پيام نور پس از 30 سال خدمت بازنشسته مي‌شوند و دانشياران تا پنج سال مي‌توانند با شرايط ويژه فعاليت دهند.
وي افزود: دانشگاه پيام نور پير نيست كه بازنشستگي زيادي داشته باشد و ممكن است سالي يك يا دو نفر بازنشسته را داشته باشيم.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس دانشگاه پيام نور:
85 درصد اعضاي هيات علمي دانشگاه فوق ليسانس هستند
عدم استخدام فارغ التحصيلان پيام نور در دستگاه‌ها و ارگان‌ها غير قانوني است

رييس دانشگاه پيام نور درخصوص مشكل استخدام فارغ التحصيلان دانشگاه پيام نور در برخي از دستگاه‌ها و ارگان‌ها، تصريح كرد: اين اقدام تخلف محسوب مي‌شود و پيگيري قانوني دارد؛ چرا كه طبق قوانين كشور، دانشگاه پيام نور يك مركز دولتي است و فارغ التحصيلان توانمندي دارد.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكترحسن زياري صبح امروز درنشست مطبوعاتي كه در محل سازمان مركزي دانشگاه پيام نور برگزار شد، با بيان اينكه دانشگاه پيام نور داراي 506 مركز و واحد در سراسر كشور و يك ميليون و300 هزار دانشجو در مقاطع مختلف است، گفت: حدود 997 نفر از دانشجويان پيام نور در مقطع كارشناسي، 23 هزار دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و هزار دانشجو در مقطع دكترا مشغول به تحصيل هستند.
وي با اشاره به 22 نمايندگي دانشگاه پيام نور در كشورهاي مختلف، گفت:‌ دانشگاه پيام نور از70 كشور دنيا دانشجو دارد كه در اين راستا 2 هزار نفر از دانشجويان ما در شعبات خارجي دانشگاه پيام نور به تحصيل مشغول هستند.
زياري تعداد كل اعضاي هيات علمي دانشگاه پيام نور را سه هزار و300 نفرعنوان كرد و گفت: 85 درصد از اعضاي هيات علمي دانشگاه پيام نور مربي و به عبارتي فوق ليسانس هستند كه در اين راستا اصلاح هرم اعضاي هيات علمي از برنامه‌هاي دانشگاه پيام نور به شمار مي رود.
رييس دانشگاه پيام نور با بيان اينكه طبق برنامه پنجم توسعه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پيام نور بايد يك به250 مي‌رسيد، گفت:‌ در حال حاضر جذب 300 عضو هيات علمي در دستور كار دانشگاه پيام نور قرار دارد كه با اين جذب تقريبا به نسبت موجود نزديك مي‌شويم و دربرنامه پنجم توسعه نيز نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پيام نور يك به 200 در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه دانشگاه پيام نور سياست كمي در دانشگاه را دنبال نمي‌كند اما با توسعه كمي نيز مخالفتي ندارد، تصريح كرد: هرجا ضرورت باشد افزايش كمي انجام مي‌گيرد؛ اما اولويت اصلي دانشگاه پيام نور افزايش سطح كيفي است.
زياري با اشاره به برنامه‌هاي كيفي دانشگاه پيام نور، از ايجاد كتابخانه ديجيتال در دانشگاه پيام نور خبر داد و گفت: تجهيزات و امكانات آموزشي و ساماندهي آزمايشگاه‌ها در دستور كار دانشگاه پيام نور قرار دارد و ايجاد قطب آزمايشگاهي در استان‌ها نيز از اقدامات ديگري است كه در اين دانشگاه در حال بررسي است.
وي 95 درصد دانشجويان دانشگاه پيام نور را بومي دانست و در پايان از تدوين برنامه راهبردي 1404 و برنامه پنج ساله دانشگاه پيام نور خبر داد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رئيس دانشگاه پيام ‌نور مازندران:
امور دانشگاه‌هاي پيام‌نور مازندران به مراكز واگذار مي‌شود
خبرگزاري‌ فارس: رئيس دانشگاه پيام‌نور مازندران گفت: در راستاي ايجاد تحول در دانشگاه‌هاي پيام‌نور، امور دانشگاهي به مراكز پيام‌ نور در استان مازندران واگذار مي‌شود.

A0874657.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، صادقعلي موحدمنش شب گذشته در آيين افتتاح ساختمان شماره دو دانشگاه پيام‌نور واحد آمل با بيان اينكه يكي از معيارهاي موفقيت در واحدهاي دانشگاهي پيام‌نور ارتباط مديران شهرستاني با اين مراكز است، افزود: دانشگاه قلب علمي يك شهر است و به عنوان كانون فرهنگي و كارنامه علمي يك شهر شناخته مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه تحولات در دانشگاه پيام ‌نور مازندران در پنج سال آينده رقم مي‌خورد، تصريح كرد: طرح‌هاي توسعه اين دانشگاه با همكاري تمامي بخش‌هاي يك مجموعه رقم مي‌خورد.
موحدمنش با تأكيد بر اينكه دانشگاه پيام‌ نور مازندران در آينده نزديك از رشد كيفي مناسبي برخوردار مي‌شود، گفت: در افق 20ساله اين دانشگاه كيفيت لازم علمي را به گونه‌اي به دست خواهد آورد كه هر فردي فقط با داشتن رايانه مي‌تواند به شبكه ملي آموزش و پژوهش دانشگاه پيام‌نور متصل شود.
وي با بيان اينكه مراكز اين دانشگاه در استان مازندران با ديدگاهي متفاوت نسبت به گذشته با در اين مراكز تحول ايجاد كنند، افزود: در اين ديدگاه بسياري از امور به مراكز واگذار مي‌شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه پيام‌ نور مازندران با تأكيد بر اينكه مديران مراكز دانشگاهي در چهارچوبي مشخص يك برنامه پنج ساله ارائه كنند، تصريح كرد: حداكثر تا 15 آبان‌ماه مديران مراكز دانشگاهي پيام ‌نور مازندران فرصت ارائه برنامه دارند.
وي با بيان اينكه در برنامه آينده اين دانشگاه از موازي‌كاري پرهيز مي‌شود، يادآور شد: رشته‌هايي كه ضرورت ندارد از واحدها حذف و رشته‌هاي موردنياز به دانشگاه‌هاي پيام‌نور مازندران افزوده مي‌شود.
موحدمنش تصريح كرد: بايد به رشته‌هايي بپردازيم كه مورد نياز صنايع، دولت و بخش خصوصي باشد و در آينده به تخصص‌هاي آن نياز باشد.
وي با بيان اينكه اميدواريم اولين دانشگاهي باشيم كه سند جامع توسعه را به مركز اعلام مي‌كنيم، گفت: زمينه‌هاي لازم براي رشد و توسعه مراكز دانشگاهي در شهرهاي استان فراهم مي‌شود.
انتهاي‌ پيام/خ20/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


با حضور معاون فراتوسعه دانشگاه پيام‌نور؛
ساختمان جديد دانشگاه پيام‌‌نور آمل به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري ‌فارس: ساختمان جديد دانشگاه پيام‌نور واحد آمل با حضور معاون فراتوسعه دانشگاه پيام‌نور كشور به بهره‌برداري رسيد.

A0874657.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، رئيس دانشگاه پيام‌نور واحد آمل شنبه شب در آيين افتتاح اين واحد دانشگاهي با بيان اينكه دانشگاه پيام‌نور آمل در سال 71 با يك واحد دانشگاهي در ساختمان استيجاري اداره اوقاف آغاز به كار كرده است، گفت: ساختمان شماره يك اين دانشگاه با زيربناي يك‌هزار و 400 مترمربع در دو طبقه احداث شده است.
سيد عبدالله بني‌هاشمي با تأكيد بر اينكه محدوديت‌هاي فضاي آموزشي موجب شد تا زمينه احداث ساختمان شماره دو نيز ايجاد شود، افزود: اين ساختمان با زيربناي 4 هزار مترمربع و در چهار طبقه احداث شده است.
وي با اشاره به اينكه 200 ميليون تومان كمك مردمي در ساخت اين مجموعه به كار گرفته شده است، تصريح كرد: زمين يك‌هزار متري براي احداث اين مجموعه در سال 75 به دانشگاه هديه شده است.
بني‌هاشمي با بيان اينكه هزينه احداث اين مجموعه 19ميليارد ريال است، گفت: پنج ميليون ريال نيز اعتبار هزينه شده در اين واحد دانشگاهي از محل اعتبارات سفر هيئت دولت به استان تامين شده است.
وي با اعلام اينكه اين مركز داراي 27 رشته تحصيلي و 14عضو هيئت علمي است، اظهار داشت: اين واحد دانشگاهي هم اكنون داراي 4هزار و 300دانشجو است.
رئيس دانشگاه پيام‌نور واحد آمل با بيان اينكه 2هزار و 972 نفر از دانشجويان اين دانشگاه دختر و يك‌هزار و 266 نفر پسر هستند، افزود: مقدمات داير شدن كارشناسي ارشد در رشته‌هاي علوم‌اقتصادي و علون‌تربيتي در اين دانشگاه نيز فراهم مي‌شود.
به گفته وي اين دانشگاه در رشته ادبيات داراي كارشناسي ارشد است.
بني‌هاشمي با اشاره به اينكه خدمت در دانشگاه پيام‌نور مقدس است، گفت: پيام‌نور دانشگاه مستضعفان است و كسي كه در آن كار مي‌كند، نبايد از آن توقعي داشته باشد.
وي دانشگاه پيام‌ نور را نهاد انقلابي برخاسته از متن انقلاب عنوان كرد.
انتهاي‌ پيام/خ20/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

http://www.farsnews.com/mail.php?nn=8907111066&tt=
از سوي وزارت علوم؛
اسامي مراكز غير مجاز فراگير پيام‌نور تهران اعلام شد
خبرگزاري فارس: دفتر آموزش‌هاي آزاد، غيردولتي و غيرانتفاعي وزارت علوم اسامي و مشخصات 17مركز غيرمجاز فراگير پيام‌نور مستقر در شهر تهران را اعلام كرد.

A0874657.jpg



به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، بر اساس اعلام دفتر آموزش‌هاي آزاد، غيردولتي و غيرانتفاعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مراكز موسوم به فراگير پيام‌نور مستقر در ميدان ونك، ابتداي ملاصدرا، پلاك 3 واحد4، ستارخان فلكه اول صادقيه، نرسيده به چهارراه سعدي، پلاك 649 ، چهاراه يافت‌آباد، بلوار معلم، ايستگاه بهداشت، كوچه پناهي، پلاك 27، فلكه دوم صادقيه، ابتداي اشرفي اصفهاني، روبروي ترمينال، كوچه شهبازپور، پلاك 3، تهرانپارس، بين چهارراه تيرانداز و فلكه دوم، بين خيابان‌هاي 162 و 164، پلاك 142طبقه اول، پل سيدخندان، ضلع شمال غربي، انتهاي خيابان ارسباران، كوچه ستاري، پلاك 24، پل سيدخندان، ضلع شمال غربي، بين خيابان‌هاي پيشداد و شقاقي، پلاك 19 واحدd، ميدان انقلاب، خيابان كارگر شمالي، نرسيده به فرصت، پلاك 1034طبقه دوم و ميدان وليعصر، جنب بيمارستان ساسان، مجتمع پزشكان 99 واحد 17 غيرمجاز است.

همچنين بين فلكه اول و دوم صادقيه، ابتداي ستارخان، جنب پاساژ كيميا، ساختمان 1008طبقه دوم، شهرري، سه‌راه ورامين، روبروي امامزاده عبدالله، پلاك 105 طبقه اول، ميدان انقلاب، ابتداي آزادي، كوچه جنتي پلاك 1 طبقه دوم، خيابان پيروزي، بين خيابان‌هاي پنجم و ششم نيرويي هوايي، پلاك 45 طبقه سوم داروخانه فوكا، خيابان انقلاب، ابتداي جمالزاده شمالي، پلاك 165واحد2، پل گيشا مستقر در دانشگاه، با شماره تلفن 88774865 و 887748656، موسسه آموزشي پديده، مستقر در بلوار كشاورز، فلسطين شمالي، پايين‌تر از زرتشت پلاك 518 طبقه دوم و مركز فراگير پيام‌نور خيابان انقلاب، داخل دانشگاه با شماره تلفن 66939641 و 66908203 غير‌مجاز بوده و تبليغ اين موسسات در رسانه‌هاي جمعي نيز ممنوع است.
انتهاي پيام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس دانشگاه پيام نور خراسان شمالي:
دانشگاه به 25 عضو هيات علمي نيازمند است
ساختمان دوم مركز آموزش دانشگاه تا پايان هفته افتتاح مي‌شود

رييس دانشگاه پيام نور خراسان شمالي گفت: دانشگاه به 25 عضو هيات علمي نيازمند است.
به گزارش سرويس صنفي آموزشي ايسنا، دكتر قاسم جعفري در نشست خبري اظهاركرد: طبق استاندارد وزارت علوم بايد به ازاي هر250 دانشجو يك عضو هيات علمي وجود داشته باشد.
وي عنوان كرد: در حال حاضر تعداد دانشجويان اين دانشگاه 17 هزار نفر است كه بر اين اساس بايد 68 عضو هيات علمي وجود داشته باشد.
جعفري با بيان اينكه بايد براي جذب عضو هيات علمي امكانات و جاذبه‌هايي فراهم باشد كه بخش عمده ايجاد اين جاذبه به مسوولان استان برمي‌گردد، افزود: بيشتر اساتيد داراي مدرك علمي PHD تمايلي به تدريس به صورت حق‌التدريس در شهرهاي كوچك را ندارند.
وي اظهاركرد: ايجاد خوابگاه امكانات وسيعي را مي‌طلبد كه اگر دانشگاه به اين امر بپردازد از رسالت اصلي خود بازمي‌ماند، بنابراين اگر سرمايه‌گذار بخش خصوصي براي تاسيس خوابگاه حاضر به سرمايه‌گذاري باشد دانشگاه از او حمايت مي‌كند.
جعفري در ادامه از افتتاح ساختمان دوم مركز آموزش اين دانشگاه تا پايان هفته خبر داد و گفت: براي اين ساختمان 14 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي افزود: مجتمع فرهنگي اين دانشگاه هم كه از مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به استان است، طي دو ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
رييس دانشگاه پيام نور خراسان شمالي عنوان كرد: مجتمع آموزشي واحد آشخانه نيز با دو هزار و300 متر مربع در دهه فجر و يا در هفته بسيج به بهره‌برداري مي رسد.
وي با بيان اينكه ساختمان آموزشي واحد نيز در دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد، ادامه داد: مناقصه ساختمان شهرستانهاي فاروج و گرمه نيز انجام و پيمانكار آن مشخص شده است كه در مهر ماه سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
جعفري افزود: براي دور سوم سفر هيات دولت به استان ايجاد مجتمع‌هاي اداري فرهنگي در كليه واحدهاي دانشگاهي استان شامل سالنهاي150 تا 200 نفري پيشنهاد شده است.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
زیاری به مهر خبر داد: آخرین وضعیت تحصیل سربازان در پیام نور / تحصیل همزمان با خدمت دانشجو شدن سربازان در دانشگاه پیام نور در حین انجام خدمت **** وظیفه چهار سال پیش از سوی علیرضا علی احمدی رئیس وقت این دانشگاه مطرح شد اما هنوز هم رئیس فعلی دانشگاه پیام نور از پیگیری برای اجرایی شدن این طرح خبر می دهد. حسن زیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: مذاکرات درباره تحصیل سربازان در دانشگاه پیام نور در ضمن انجام خدمت **** وظیفه دنبال و نتیجه این پیگیری ها هر زمان به قطعیت رسید اعلام می شود. هنوز هیچ نتیجه رسمی را نمی توانیم اعلام کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور افزود: چون **** آموزشی در پیام نور به شکل غیرحضوری است لذا سربازان نیز می توانند همزمان با انجام خدمت **** وظیفه در این دانشگاه درس بخوانند چون سرباز نیز می تواند مانند بقیه افراد کتاب و جزوه تهیه کند و درس بخواند و در نهایت در جلسه امتحان حاضر شود.
وی افزود: سربازان در این شیوه برای تحصیل همزمان با خدمت نیازی به گرفتن معافیت تحصیلی ندارند.
زیاری جهت ایجاد امکان تحصیل برای سربازان در هر سه مقطع تحصیلی دانشگاه پیام نور حین انجام خدمت **** وظیفه اعلام آمادگی کرد.
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
دانشجويان جديد الورود دانشگاه پيام‌نور تا 22 مهر براي ثبت‌نام مهلت دارند

فرشاد ابراهيم‌پور، رئيس دانشگاه پيام‌نور استان تهران با بيان اين‌كه ثبت‌نام ورودي‌هاي جديد دانشگاه پيام‌نور استان تهران به صورت اينترنتي صورت پذيرفت، افزود: دانشجويان جديدالورود دانشگاه پيام‌نور كه موفق به انتخاب واحد در نيم‌سال اول سال تحصيلي 90 ـ 89 نشده‌اند، تا پايان زمان حذف و اضافه يعني 22 مهر براي ثبت‌نام و انتخاب واحد مهلت دارند.
وي گفت: براي دانشجوياني كه تا زمان حذف و اضافه انتخاب واحد و ثبت‌نام مي‌كنند، نيم سال اول سال تحصيلي 90 ـ 89 مرخصي تحصيلي لحاظ مي‌شود.
رئيس دانشگاه پيام‌نور استان تهران اظهار كرد: دانشجوياني كه در زمان اعلام شده براي ثبت‌نام يعني تا 5 مهر به صورت اينترنتي ثبت‌نام نكرده‌اند براي تكميل مدارك و ثبت‌نام بايد به مراكز دانشگاه‌ پيام‌نور مراجعه كنند.
وي گفت: به دانشجويان جديدالورودي كه به صورت اينترنتي ثبت‌نام كرده و مدارك آنها به تأييد رسيده است رمز ورود به سامانه گلستان براي انتخاب واحد داده شده و اين دانشجويان انتخاب واحد كرده‌اند.
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
حذف و اضافه دانشجويان دانشگاه پيام‌نور تا 22 مهر ادامه دارد

حذف و اضافه دانشجويان دانشگاه پيام‌نور از ديروز آغاز شده و تا 22 مهر ادامه دارد، دانشجويان براي انجام عمليات حذف و اضافه بايد به سيستم گلستان مراجعه كنند.
سيستم گلستان روز و ساعت حذف و اضافه هر دانشجو را به وي اعلام مي‌كند.
حذف اضطراري نيم‌سال اول سال تحصيلي 89 ـ 88 دانشگاه پيام‌نور حداكثر تا 27 آذر و پايان كلاس‌ها 3 دي است.
 

linker

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2006
نوشته‌ها
664
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
سلام دوستان! چند تا سوال داشتم من دارم رشته مهندسی برق میخونم میخوام رشته مدیریت (بنا به نیاز کاری) هم بخونم در پیام نور و امسال پیام نور فراگیر شرکت کنم تا از معافیت تحصیلی بعد از دانشپذیری استفاده کنم
1: وضعیت شهریه چه گونه هست؟
2: چقدر میتونم از معافیت تحصیلی پیام نور بعد از دانش پذیری (با توجه به اینکه دانشجو هستم) استفاده کنم!

با تشکر
 

Lo0tI

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
0
سلام دوستان

راستش قصد دارم از تحصیل تو دانشگاه آزاد انصراف بدم و برم دنبال کار سربازی و حین سربازی پیام نور درس بخونم.
حالا چنتا سوال:

1- شرایط ادامه ی تحصیل در حین سربازی چطوره (یه توضیح بدید لطفا" )
2-قبولی در دانشگاه پیام نور تهران مشکله؟! ( تو رشته هایی مثل زبان یا علوم انسانی و ادبیات)
3- پاس کردن دروس این رشته ها در دانشگاه پیام نور مشکله؟

ممنون از لطف شما:)
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,340
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
برای ارشد فراگیر پیام نور این دوره این کتابهای برای رشته مدیریت دولتی ( منابع انسانی ) معرفی شده
تئوریهای مدیریت پیشرفته
تئوری های سازمان : ساختار و طرح سازمانی
مولف : استیون رابیتز
ترجم : سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد
ناشر : صفار اشراقی



مدیریت رفتار سازمانی
مولف : استیون رابیتز - سید محمد اعرابی و علی پارسائیان
ناشر : پژوهشهای فرهنگی


تحلیل رفتار سازمانی(رویکرد انتقادی )
سید علی اکبر احمدی و مینو سلسله
ناشر : جزوه دانشگاه پیام نور



مدیریت منابع انسانی
مولف : گری دسلر - علی پارسائیان و سید محمد اعرابی
ناشر : دفتر پژوهشهای فرهنگی


مديريت منابع انساني پيشرفته
An Introduction to Human Resource
Management
مولف :Wendy Bloisi
ناشر :Mc Grow - Hill



زبان تخصصي
Public Administration (Understanding,
Management, Politics, and Law in the
Public Sector)
مولف :David H.Rosenbloom
ناشر :Random house

و مال رشته حسابداری
حسابرسي پيشرفته
فلسفه حسابرسي
مولف :يحيي حساس يگانه
ناشر:علمي و فرهنگي



حسابداري دولتي پيشرفته
حسابداري و كنتر لهاي مالي دولتي
مولف :جعفر باباخاني
ناشر:دانشگاه علامه طباطبايي


حسابداري مديريت
1 حسابداري مديريت با تاكيد استراتژيك
مولف:بلوچر – چن – لي
ترجمه علي پارساييان
ناشر :ترمه

2- حسابداري مديريت نشريه 13
مولف:رضا شباهنگ
ناشر:سازمان حسابرسي


کتابهارا از کجا میشود تهیه کرد؟
اطلاعاتی داره کسی؟
 
Last edited:

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
پذیرش دانشجوی مجازی در بیش از 100 رشته محل دانشگاه پیام نور

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: پذیرش دانشجوی مجازی در بیش از 100 رشته محل کارشناسی ارشد پیام نور، مورد موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی قرار گرفت.
عبدالله معتمدی با اشاره به موافقت شورای گسترش آموزش عالی، اظهار داشت: بر اساس موافقت این شورا، جذب 20 نفر در هر یک از کد رشته های مجازی کارشناسی ارشد پیام نور صورت می گیرد.

فهرست کد رشته های مجازی کارشناسی ارشد به سازمان سنجش ارسال شده تا پذیرش دانشجو در این رشته ها از نیمسال تحصیلی دوم (‌ بهمن ماه امسال ) آغاز شود.
معتمدی در مورد چگونگی تحصیل دانشجویان در دوره های مجازی اظهار داشت: این دوره ها کاملاً به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور دانشجو در کلاس درس برگزار می شود و به عنوان مثال اگر دانشجویی در یک رشته محل، پذیرفته شود پرونده دانشجویی وی در واحد پیام نور مستقر در همان محل، تشکیل شده و امتحانات وی نیز در همان جا برگزار می شود اما دانشجویان با استفاده از سیستم های الکترونیکی می توانند به شیوه مجازی از هر نقطه کشور در کلاس درس دانشگاه شرکت کنند.

به گفته معاون دانشگاه پیام نور، تعداد واحدهای درسی دانشجویان مجازی با دیگر دانشجویان کارشناسی ارشد که به شیوه آموزشی پژوهشی درس می خوانند، هیچ تفاوتی با سایر دانشجویان نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: داوطلبانی که برای شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال، ثبت نام کرده اند می توانند به هنگام انتخاب رشته، درصورت تمایل، رشته های مجازی دانشگاه پیام نور را انتخاب کرده و درصورت قبولی، از اسفندماه به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور، مشغول به تحصیل شوند.
معتمدی گفت: پذیرش دانشجویان مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به شیوه آموزش محور صورت می گیرد و دانشجویان نیازی به گذراندن واحدهای پایان نامه ندارند.
 

hamid_diablo

Registered User
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2009
نوشته‌ها
133
لایک‌ها
113
سلام
دوستان تا چند ترم میشه مشروط شد؟
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,340
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
پذیرش دانشجوی مجازی در بیش از 100 رشته محل دانشگاه پیام نور

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: پذیرش دانشجوی مجازی در بیش از 100 رشته محل کارشناسی ارشد پیام نور، مورد موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی قرار گرفت.
عبدالله معتمدی با اشاره به موافقت شورای گسترش آموزش عالی، اظهار داشت: بر اساس موافقت این شورا، جذب 20 نفر در هر یک از کد رشته های مجازی کارشناسی ارشد پیام نور صورت می گیرد.

فهرست کد رشته های مجازی کارشناسی ارشد به سازمان سنجش ارسال شده تا پذیرش دانشجو در این رشته ها از نیمسال تحصیلی دوم (‌ بهمن ماه امسال ) آغاز شود.
معتمدی در مورد چگونگی تحصیل دانشجویان در دوره های مجازی اظهار داشت: این دوره ها کاملاً به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور دانشجو در کلاس درس برگزار می شود و به عنوان مثال اگر دانشجویی در یک رشته محل، پذیرفته شود پرونده دانشجویی وی در واحد پیام نور مستقر در همان محل، تشکیل شده و امتحانات وی نیز در همان جا برگزار می شود اما دانشجویان با استفاده از سیستم های الکترونیکی می توانند به شیوه مجازی از هر نقطه کشور در کلاس درس دانشگاه شرکت کنند.

به گفته معاون دانشگاه پیام نور، تعداد واحدهای درسی دانشجویان مجازی با دیگر دانشجویان کارشناسی ارشد که به شیوه آموزشی پژوهشی درس می خوانند، هیچ تفاوتی با سایر دانشجویان نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: داوطلبانی که برای شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال، ثبت نام کرده اند می توانند به هنگام انتخاب رشته، درصورت تمایل، رشته های مجازی دانشگاه پیام نور را انتخاب کرده و درصورت قبولی، از اسفندماه به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور، مشغول به تحصیل شوند.
معتمدی گفت: پذیرش دانشجویان مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به شیوه آموزش محور صورت می گیرد و دانشجویان نیازی به گذراندن واحدهای پایان نامه ندارند.

من نفهمیدم
الان کدام کد ورشته مجازی است؟
برای ارشد فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی کدام مجازی است؟
 
بالا