• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بررسی وضعیت سرویس دهنده نداگستر صبا نت

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
سلام
من جدیدا به یک مشکل برخورد کردم
وقتی تلفن زنگ میخوره و برداشته میشه یدفعه اینترنت من قطع میشه و بعد وصل میشه
البته برای همه زنگ خوردن ها نیست ولی زیاد پیش میاد
هم تلفنم و هم مودمم اسپیلیتر دارند یعنی برای هرکدوم چون از دو پریز جدا سیم کشیدم اسپلیتر جدا هم براشون گذاشتم
مشکلم میتونه از چی باشه ؟

1- ضعیف بودن سیگنال ارتباط
(در این مورد پشتیبانی سرویس شما را برای مدتی تحت نظر گرفته و احتمالاً با تنظیماتی از سمت شركت و یا مخابرات حل میشود)

2- مصرف بالای گوشی تلفن.
-(خط خود را بدون گوشی تلفن یكبار آزمایش نمایید و از تلفن همراه خود با شماره خط تماس بگیرید، در صورت عدم قطع سرویس مشكل از یكی از گوشی ها و یا اسپلیتر های‌ مرتبط با آنهااست. در صورت قطعی مجدد مشكل میتواند از اسپلیتر متصل به مودم باشد)
-(اگر تلفن و یا كالر آی دی ای در راه دارید كه كلیه مصرف خود را مستقیماً از خط تلفن تامین میكند و فاقد ترانس تغزیه میباشد، آنرا از مدار خارج كنید)
-(اگر تعداد گوشی‌های تلفن روی خط زیاد میباشد، اقدام به حذف چندی از آنها نمایید)

3- مشكلات در سیم كشی داخلی و نویز روی خط
-(اگر همیشه این مشكل را داشته اید و نویز را به سادگی در تماس های تلفنی خویش استراغ میكنید، نیاز به سیم كشی مجدد و یا روكار برای تلفن دارید)

4- مقاومت شدید سیم كشی خط تلفن به دلیل مسافت كابل ها و یا استفاده از كابل نامناسب
(مودم را در ابتدای خط و سیم كشی تلفن قرار دهید و یا كابل مستقیم و جداگانه ای برای ارتباط مودم از ابتدای انشعاب خط فراهم سازید)

5- مقاومت اسپلیتر
(اسپلیتر یك مدار الكترونیكی است كه به مرور زمان و استحلاك میتواند كاملاً مشكل ساز شود و سیگنال دیتا را مشكل دار سازد، اسپلیتر جدید و یا دیگری را بیازمایید، همچنین توجه داشته باشید كه در صورت عدم وجود شنوایی نویز و سیگنال های دیتا بر روی گوشی تلفن، نیازی به استفاده از اسپلیتر ندارید)

اگر مشكلاتی كه در بالا لیست شده را مورد آزمون قرار دادید و مشكل حل نشد، آن را با بخش پشتیبانی در میان گذاشته تا سرویس شما تحت نظارت قرار گرفته و در صورت نیاز قدرت سیگنال شما تقویت شود.
 

mesgar

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2008
نوشته‌ها
66
لایک‌ها
1
1- ضعیف بودن سیگنال ارتباط
(در این مورد پشتیبانی سرویس شما را برای مدتی تحت نظر گرفته و احتمالاً با تنظیماتی از سمت شركت و یا مخابرات حل میشود)

2- مصرف بالای گوشی تلفن.
-(خط خود را بدون گوشی تلفن یكبار آزمایش نمایید و از تلفن همراه خود با شماره خط تماس بگیرید، در صورت عدم قطع سرویس مشكل از یكی از گوشی ها و یا اسپلیتر های‌ مرتبط با آنهااست. در صورت قطعی مجدد مشكل میتواند از اسپلیتر متصل به مودم باشد)
-(اگر تلفن و یا كالر آی دی ای در راه دارید كه كلیه مصرف خود را مستقیماً از خط تلفن تامین میكند و فاقد ترانس تغزیه میباشد، آنرا از مدار خارج كنید)
-(اگر تعداد گوشی‌های تلفن روی خط زیاد میباشد، اقدام به حذف چندی از آنها نمایید)

3- مشكلات در سیم كشی داخلی و نویز روی خط
-(اگر همیشه این مشكل را داشته اید و نویز را به سادگی در تماس های تلفنی خویش استراغ میكنید، نیاز به سیم كشی مجدد و یا روكار برای تلفن دارید)

4- مقاومت شدید سیم كشی خط تلفن به دلیل مسافت كابل ها و یا استفاده از كابل نامناسب
(مودم را در ابتدای خط و سیم كشی تلفن قرار دهید و یا كابل مستقیم و جداگانه ای برای ارتباط مودم از ابتدای انشعاب خط فراهم سازید)

5- مقاومت اسپلیتر
(اسپلیتر یك مدار الكترونیكی است كه به مرور زمان و استحلاك میتواند كاملاً مشكل ساز شود و سیگنال دیتا را مشكل دار سازد، اسپلیتر جدید و یا دیگری را بیازمایید، همچنین توجه داشته باشید كه در صورت عدم وجود شنوایی نویز و سیگنال های دیتا بر روی گوشی تلفن، نیازی به استفاده از اسپلیتر ندارید)

اگر مشكلاتی كه در بالا لیست شده را مورد آزمون قرار دادید و مشكل حل نشد، آن را با بخش پشتیبانی در میان گذاشته تا سرویس شما تحت نظارت قرار گرفته و در صورت نیاز قدرت سیگنال شما تقویت شود.

از راهنماییت ممنونم
ولی مطمئنم از سیم کشی ساختمون نیست چون جدیدا این مشکل بروز کرده در حالیکه چندسالی میشه من اینترنت از صبا دارم و مشکلی باهاش نداشتم
از گزارش ریز مصرفم معلومه یک هفته هست که تعداد قطع و وصل های اینترنتم زیاد شده قبلا حدود دو سه بار در روز بود ولی الان خیلی زیاد شده
بعد هم جریان خیلی مشکوکه آخه قطع و وصلی هام خیلی هاش منظمه مثلا برای روز 22 ام 40 تا قطعی داشتم که مسلما اینقدر زنگ خور یا زنگ زدن نداشتیم و اکثرا هم با فاصله نیم ساعته این قطعی پیش اومده
که گزارشش رو ضمیمه کردم
بنظرت با این اوضاع مشکل از چی میتونه باشه ؟
 

فایل های ضمیمه

  • adsl.jpg
    adsl.jpg
    142 KB · نمایش ها: 11

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
روز 22 ام 40 تا قطعی داشتم که مسلما اینقدر زنگ خور یا زنگ زدن نداشتیم و اکثرا هم با فاصله نیم ساعته این قطعی پیش اومده

بنظرت با این اوضاع مشکل از چی میتونه باشه ؟

میتونه از خیلی چیز ها باشه، من هم خودم یك بار توی یك روز چپ و راست قطعی داشتم، تقریباً كل روز هم دنبال مشكل گشتم و آخر شب تازه فهمیدم كه گوشی اطاق برادرم آی دی كالرش باطری خالی كرده و داره از خط تلفن برق میدزده كه سیگنال ها رو ضعیف كرده.

اون آزمایش ها رو انجام بده، اگه صد در صد در حین زنگ خوردن لینك میپره، یك بار كل گوشی ها و اسپلیترها رو قطع كن و زنگ بزن خونه با گوشی موبایل، اگه نپرید كه معلومه میزان قدرت سیگنال شما با در میان اومدن گوشی ها ضعیف میشه و جوابگو نیست. اگه دوباره بدون هیچ گوشی ای روی خط سیگنال رفت یك بار هم باید مودم رو سر خط تست كنی، اگه اونجا هم سیگنال با زنگ خوردن بره مشكل دیگه از سمت شما نیست، آزمایش ها و جوابشون رو هم كه داری، زنگ میزنی پشتیبانی كه سرویس رو كنترل كنند و مشكل رو پیدا كنند. میتونه اسپلیتر مخابراتت باشه، میتونه اتصال بد توی ترمینال سر كوچتون باشه (اگه به تازگی برای منزلی تو اون كوچه خط تلفن كشیده باشند ممكنه در هنگام نصب سرویس جدید یه لطمه ای به سیم و اتصال شما وارد شده باشه) و یا ممكنه كه تنظیمات قدرت فركانس شما از مركز بهم خورده باشه.

ولی به هر حال قبل از تماس با پشتیبانی برای پیگیری از سمت اونها باید صد رد صد اطمینان حاصل كنی كه مشكل از سمت خودت نیست و جواب سوال هاشون رو هم آماده داشته باشی، مثلا اگه گفتند كه مشكل ممكنه از اسپلیتر شما باشه، تو جواب داشته باشی كه بدون اسپلیتر هم استفاده كردم، زنگ كه خورد لینك قطع شد.
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
این شبانه چرا کانکت نمیشه؟ کلی کار داریم...
 

AniuS

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,280
لایک‌ها
671
محل سکونت
TehraN
3 دقیقه مونده:D
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
ایییییی! ساعت کامپیوترم روی GMT+4 تنظیمه! میگم چرا کانکت نمیشه ها! دی:

راستی یه سوال درگوشی. رو صبانت میشه شیطونی کرد (پنل مودم آی پی های همسایه را دید)؟!
 

R@min

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2008
نوشته‌ها
117
لایک‌ها
43
سن
39
15982IMMUntitledddd.png


جدیدا اینطوری شده یه چند روز اینترنتم قطع بود یا پشتیبانی تماس گرفتم بعد از 5 روز وصل شد حالا هم که اینطوریه چیکار کنم . مشکل از من نیست که؟
 

فایل های ضمیمه

  • Untitledddd.png
    Untitledddd.png
    13.1 KB · نمایش ها: 6

b4Ran

Registered User
تاریخ عضویت
29 آگوست 2010
نوشته‌ها
101
لایک‌ها
0
15982IMMUntitledddd.png


جدیدا اینطوری شده یه چند روز اینترنتم قطع بود یا پشتیبانی تماس گرفتم بعد از 5 روز وصل شد حالا هم که اینطوریه چیکار کنم . مشکل از من نیست که؟

مشکل که از ISP هست، نوع اینترنتتون چیه (128 ... )؟ پشتیبانی چی میگه؟
شما کجا هستین؟ ( شهر و منطقه )
 

R@min

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2008
نوشته‌ها
117
لایک‌ها
43
سن
39
مشکل از مخابرات بود زنگ زدم بشون 10 دقیقه بعد درست شد :D
بله 128 هه

16024IMMUntitled12.png
 

mesgar

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2008
نوشته‌ها
66
لایک‌ها
1
میتونه از خیلی چیز ها باشه، من هم خودم یك بار توی یك روز چپ و راست قطعی داشتم، تقریباً كل روز هم دنبال مشكل گشتم و آخر شب تازه فهمیدم كه گوشی اطاق برادرم آی دی كالرش باطری خالی كرده و داره از خط تلفن برق میدزده كه سیگنال ها رو ضعیف كرده.

اون آزمایش ها رو انجام بده، اگه صد در صد در حین زنگ خوردن لینك میپره، یك بار كل گوشی ها و اسپلیترها رو قطع كن و زنگ بزن خونه با گوشی موبایل، اگه نپرید كه معلومه میزان قدرت سیگنال شما با در میان اومدن گوشی ها ضعیف میشه و جوابگو نیست. اگه دوباره بدون هیچ گوشی ای روی خط سیگنال رفت یك بار هم باید مودم رو سر خط تست كنی، اگه اونجا هم سیگنال با زنگ خوردن بره مشكل دیگه از سمت شما نیست، آزمایش ها و جوابشون رو هم كه داری، زنگ میزنی پشتیبانی كه سرویس رو كنترل كنند و مشكل رو پیدا كنند. میتونه اسپلیتر مخابراتت باشه، میتونه اتصال بد توی ترمینال سر كوچتون باشه (اگه به تازگی برای منزلی تو اون كوچه خط تلفن كشیده باشند ممكنه در هنگام نصب سرویس جدید یه لطمه ای به سیم و اتصال شما وارد شده باشه) و یا ممكنه كه تنظیمات قدرت فركانس شما از مركز بهم خورده باشه.

ولی به هر حال قبل از تماس با پشتیبانی برای پیگیری از سمت اونها باید صد رد صد اطمینان حاصل كنی كه مشكل از سمت خودت نیست و جواب سوال هاشون رو هم آماده داشته باشی، مثلا اگه گفتند كه مشكل ممكنه از اسپلیتر شما باشه، تو جواب داشته باشی كه بدون اسپلیتر هم استفاده كردم، زنگ كه خورد لینك قطع شد.

بالاخره وقت کردم این کارهایی که گفتی تست کردم
گوشی رو از تلفن کشیدم و مودم رو بدون اسپیلیتر به خط وصل کردم بعد چندبار زنگ زدم به خط تلفن به طور متوسط هر دو بار یکبار اتصال اینترنت قطع میشد . هر بار هم چندثانیه پس از زنگ خوردن قطع میشد و نه بلافاصله
هنوزم که گزارشات اتصالم رو از سایت صبا میبینیم می بینم اکثر قطعی ها با فاصله منظم نیم ساعته از هم هست
بنظرت حالا از چی میتونه باشه ؟
زنگ بزنم پشتیبانی یا زنگ بزنم مخابرات ؟
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
بالاخره وقت کردم این کارهایی که گفتی تست کردم
گوشی رو از تلفن کشیدم و مودم رو بدون اسپیلیتر به خط وصل کردم بعد چندبار زنگ زدم به خط تلفن به طور متوسط هر دو بار یکبار اتصال اینترنت قطع میشد . هر بار هم چندثانیه پس از زنگ خوردن قطع میشد و نه بلافاصله
هنوزم که گزارشات اتصالم رو از سایت صبا میبینیم می بینم اکثر قطعی ها با فاصله منظم نیم ساعته از هم هست
بنظرت حالا از چی میتونه باشه ؟
زنگ بزنم پشتیبانی یا زنگ بزنم مخابرات ؟

حالا زنگ بزن پشتیبانی، بگو که مشکل قطعی های مکرر داری مخصوصاً وقتی تلفن زنگ میخوره. ذکر کن تست هایی که خودت انجام دادی و مشکل حل نشده. برات خط رو بررسی میکنند و انشاالله مشکل رو حل میکنند. حالا چه مشکل اسپلیتر مخابرات سمت شما باشه یا قدرت سیگنال، دیگه از دست خودت کاری بر نمیاد چون مشکل مطمعناً داخلی نیست.
 

nader1456

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2011
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
آقا این چیه صبانت...شبی 500 مگ به زور دانلود میکنه...:(
 

mahni1390

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,670
لایک‌ها
223
محل سکونت
تهران
الآن تقریبا همه شبانه ها و در کل حجم های رایگان یا نا محدود دارای محدودیت هستش.
چون

استفاده از حجم بیشتر = ضرر شرکت ارائه دهنده. واسه همینه که سرعت سرویس های حجمی بیشتر از سرویس های نا محدوده.
مهاجرت کانادا
 

Fusion nova

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
6
سلام دوستان

حدود 10 روزه که ( بعد از ظهر ها تا غروب ) اینترنتم قطع و وصل میشه . ارور 678 دریافت میکنم . بقیه ساعات مشکلی ندارم .
به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه ؟ ممنون
 

Hrithik

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2010
نوشته‌ها
1,834
لایک‌ها
119
محل سکونت
God's Heart
سلام دوستان

لطفا دوستاني كه در حال حاضر از صبانت اينترنت ميگيرن جواب بدند , ميخوام از اين شركت اينترنت بگيرم

آيا در حال حاضر سرعت اينترنت اين شركت راضي كننده است ؟

شبانه " رايگان " محدوديت دانلود نداريد ؟

سرعت دانلود در شب " رايگان " چقدر است ؟

ممنون و متشكر

منتظر پاسخ شما عزيزان هستم
 
بالا